Uppdatering angående din Chromecast-enhet
Tack för ditt tålamod medan vi arbetade för att lösa problemet med Chromecast- (2:a generationen) och Chromecast Audio-enheter. Från och med idag har denna störning åtgärdats.
Om du inte utförde en fabriksåterställning ska din enhet nu fungera ordentligt. Om den fortfarande inte fungerar ordentligt kan du kontrollera enhetens firmware-version genom att följa instruktionerna här. Om din enhet inte har rätt firmware-version kan du testa att starta om enheten för att starta uppdateringsprocessen.
Användare som har återställt standardinställningarna måste uppdatera Google Home-appen till den senaste versionen (3.30.1.6 för Android och 3.30.106 för iOS) för att konfigurera Chromecast (2:a generationen) eller Chromecast Audio på nytt. Lanseringen av appen börjar i dag och det kan ta upp till några dagar innan den har lanserats för alla. Uppdateringar kommer att läggas upp på Google Nest Community.
Vi ber om ursäkt för denna störning och de eventuella besvär den kan ha orsakat – vi arbetar hårt för att se till att alla användare kan vara igång igen så snabbt som möjligt.
© 2025 Google Commerce Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland
Detta obligatoriska meddelande innehåller viktig information om din Google Nest-produkt eller ditt Google Nest-konto.
Integritetspolicy | Användarvillkor