Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips till en rookie på begagnad eller ny projektor

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 September 2025 - 19:18

KROINK
  • KROINK
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjenare,

Jag har forskat lite i det här med projektorer och nu har jag fått en 124" duk (tror jag iaf. 3m bred) och familjen skriker efter ett biorum... det innebär ju att jag då måste fixa detta utöver allt annat. Jag tycker det är intressant men orkar inte släktforska i allt som skall utföras då man är ägare till en 70-tals kåk och får agera allt mellan snickare till civilekonom.

Det finns många aspekter att tänka på när det kommer till köp av projektor och mina krav är inte stora. Jag vill dock inte heller känna mig för snopen efter köp.

Har hittat en Panasonic PT-AE3000E som nästan matchar mina tapetserade källardörrar från 70-talet i ålder för strax över 1000-lappen med en reservdelsmaskin, extra lampor och filter. Det borde vad jag känner iaf vara en helt okej maskin att ha som prova på grej för att vid ett senare tillfälle investera runt 10k för en ordentlig en om familjen nyttjar "bion". Tanken är då att även köpa till en Android dongel med kontroll.

Eller skall jag bara bita i det sura äpplet och investera direkt då budgeten på 5-10k finns men lägger den hellre på dräneringen av huset?

Några tips därute på en maskin som lämpar sig eller vilka är dom heta maskinerna idag?

Tack på förhand för svar och jag hoppas jag får svar som sparkar mig i rätt riktning iaf!

Postad 10 September 2025 - 20:50

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1213 inlägg
  • 0
Finns tyvörr inga heta i den prisklassen
Köp hemmabiotidningen nr 4 från i år. Går att köpa o läsa online. Läs om proj 2025 kom sen tillbaka med dina frågor...https://hemmabiotidn...alla-tidningar/

Postad 11 September 2025 - 10:43

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

PT-AE3000 kommer att få slita ordentligt för att skjuta en bild på tre meter i bredd. Kommer det att fungera? Jadå, det blir bild men den blir väldigt svag så det kommer att krävas ett helt mörkt rum med mörka väggar/tak och om någon tänder ett stearinljus så kommer bilden i praktiken nästan försvinna.

För 10.000kr får du inget nytt som ger en bra prestanda med så stor bildyta men har du lite kunskap och vet vad du ska leta efter så skulle man möjligen kunna hitta något begagnat som funkar skapligt. Tex någon äldre (men inte för gammal) maskin från Epson, JVC eller Sony.

Dränering låter dock som att det borde få prio ;)

/Marcus, The Rock Hemmabio

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.