Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Switch 2 pÄ tv flimrar, re-handshaker?

6 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2025 - 18:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0

Switch 2 har nĂ„got som ser ut som re-handshake eller annat HDMI-problem vilket upplevs som korta avbrott i bilden dvs svart skĂ€rm. Det uppstĂ„r ganska ofta, kanske upp til 1 gĂ„ng var 20e minut, dvs det Ă€r nĂ€stan ospelbart. 

Det Àr ett av Internet kÀnnt problem och finns mÄnga trÄdar pÄ diverse forum, men inga direkta lösningar.

Är det nĂ„n som har en lösning? 

( jag har naturligtvis testat allting som föreslÄs som stÀnga av 120hz, testa utan HDR, pÄ och av med CEC, ladda til fullt, ladda til 90% osv)

Redigerat av Demon Slayer, 07 October 2025 - 18:20.

Postad 07 October 2025 - 19:19

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1308 inlĂ€gg
  • 0

Har ocksÄ problem att skÀrmen blir svart i 2-3 sekunder ibland, fast inte sÄ ofta som du, det gÄr mÄnga timmar emellan. Har lÀst att de inte gillar HDMI-switchar sÄ ska prova sÀtta den direkt i TV:n. Annars kan man nog prova byta ut dockan.

Postad 07 October 2025 - 20:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0

Jag har sett flera som fÄtt ny docka och det inte har löst problemet. Jag har oavsett bytt til en o-orginal docka bara för att testa men det Àr absolut ingen skillnad.

Det vore katastrof om jag mÄste koppla den direkt inn i tvn dÄ jag mÄste anvÀnda ARC som buggar sÄ ofta sÄ det skulle bli ett duktigt steg tillbaka. Ibland fÄr man inget ljud och man mÄste slÄ av och pÄ TVn upptil 10ggr innan ARC kommer tillbaka. Samsung sÀger att det Àr av och pÄ som Àr lösningen. Pga detta har jag inga konsoler direkt inn i tvn lÀngre.

Jag kan ju testa direkt inn i tvn bara för att utesluta Yamahan dÄ.

Redigerat av Demon Slayer, 07 October 2025 - 20:23.

Postad 24 October 2025 - 09:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0

Direkt in til TV verkar fungera men konstigt nog klarar den dÄ inte HDR, och dessutom blir det bara stereo dÄ arc inte klarar skicka vidare LPCM 5.1

SĂ„ pest eller kolera.

Postad 25 October 2025 - 06:50

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1991 inlĂ€gg
  • 0

Direkt in til TV verkar fungera men konstigt nog klarar den dÄ inte HDR, och dessutom blir det bara stereo dÄ arc inte klarar skicka vidare LPCM 5.1

SĂ„ pest eller kolera.

Beroende pÄ vilken TV du har sÄ kanske du mÄste aktivera den HDMI porten för UHD för att kunna skicka HDR. Funktionen heter lite olika beroende pÄ tv tillverkare.

Postad 25 October 2025 - 09:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0

Det kan stÀmma, men fÄr fortfarande bara stereo sÄ.

Postad 29 December 2025 - 22:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5050 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte en ny kabel - ultra high speed (UHS) och det verkar faktiskt ha löst problemet. Jag hade alltsĂ„ en UHS frĂ„n Switch 2 til Yahaman hela tiden men kom pĂ„ att det kanske var dags att uppgradera den som gĂ„r frĂ„n Yamaha til tv, och dĂ€r satt det ju en High Speed och inte UHS sĂ„ den byttes ut och det ser hittils ut att fungera. Jag tĂ€nkte inte pĂ„ den kabeln eftersom allting annat jag har fungerar klockrent (PS5 i 4k HDR f.eks). 

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.