Tjena,
Kör en Epson TW9400 i en helt kolsvart biogrotta på en 170" 2.40:1-duk. Jag maxar zoomen till ca 90% Problemet är att svärtan tar mycket stryk av ljusläckaget
Jag tänker vänta i ca 2 år med att uppgradera och siktar då ev på att köpa begagnat (eller utgående modeller på rea) för att få mer för pengarna.
Mina funderingar inför framtiden:
1. **JVC (t.ex. NZ-serien begagnat):** Löser D-ILA-panelerna svärtan även vid 90% zoom? Och orkar deras ~2000 lumen verkligen lysa upp 170 tum med bra tryck i HDR på sikt?
2. Epson (t.ex. QB1000): Med 3300 laser-lumen får jag rå ljusstyrka som orkar med duken, men blir jag besviken på svärtan jämfört med JVC?
3. DLP-uppstickarna:Hur tror ni RGB-laser-DLP:er med Dual Iris (typ XGIMI Titan Noir Max, Valerion m.fl.) står sig i en mörk bio om 2 år? Kan de matcha JVC/Epson på svärta eller faller de på DLP-tekniken i grunden?
Vad ger bäst bio-upplevelse på begagnatmarknaden om 2 år – JVC:s panelkontrast, Epsons laser-lumen eller de nya DLP-maskinerna?
Prio 1 maffig bild som jag har idag prio2 maximera möjlig svärta trots 90% zoom. Allt annat är jag nöjd med 9400an
Sökningen pågår
Avancerad sökning
48 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?