Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Korsun V6i *

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Korsun V6i (Stereoförstärkare) 1 8,57 (6) Inga priser

Postad 06 augusti 2004 - 23:24

Franz
  • Franz
  • Veteran

• 2 127 inlägg
  • 0
Lillebror till Korsun V8i heter V6i. Lite specar hittar ni här: http://www.korsun.co...roducts_v6i.htm

Bifogad fil(er)

Postad 06 augusti 2004 - 23:30

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Tur Babel fish finns ;)

http://babelfish.alt...lp=zh_en&intl=1

Har du fått din Korsun än Franz? En review hade man sett fram emot med tanke på att du har en h/k 670 att jämföra med i fråga om kraft och drivning av dina Kappa 600!

Redigerat av Viggen, 06 augusti 2004 - 23:37.

Postad 06 augusti 2004 - 23:44

Franz
  • Franz
  • Veteran

• 2 127 inlägg
  • 0
Givetvis har jag numera köpte en sådan liten läckerbit... Tyvärr får jag foton först imorgon så håll ut ;)

Efter lång väntan dök alltså grejerna upp på Landvetter flygplats. Ingen tid att förspilla utan det var raka vägen dit efter jobbet för att plocka upp 200 kg med grejer. Korsunen fick ersätta min gamla HK 670. Jag passade samtidigt på att byta ut min Supra EFF-I samt mina Audioquest CV-4 till Xindak AC-03 respektive Xindak FS-2. Kringutrustning är ett par Infinity Kappa 600 samt en HK DVD25...

Rakt in med en "kall" utrustning och i med en CD-skiva i spelaren. En av de första låtarna jag lyssnade på var Clocks (Coldplay) eftersom det är en låt jag gillar väldigt mycket och dessutom lyssnat på ett otal gånger. Jag skulle väl vilja påstå att det är en låt jag vet hur den låter i min anläggning.... Ja vad blev resultatet då? Jag skulle kunna säga att när jag bytt delar i min utrustning tidigare har det varit ganska små skillnader. Nu var det ingen tvekan om skillnaden. Ni kanske känner igen det där att man hör detaljer man inte hört förut när man lyssnar på en lite bättre anläggning? Här var det som om det var ett helt nytt musikstycke.

Nu skulle man kunna börja med alla klichéer men det var bättre rakt över. Ljudet känns så väldigt mycket mer detaljerat. Ett helt annat grepp om basen var något som också verkligen märktes. Vasshet som jag upplevde i min tidigare kombination var nu äntligen borta! Riktigt skönt.

Nu har jag inte hunnit spela så mycket än och inte kunnat göra några direkta tester på förstärkaren när den varit varm... Det passar sig liksom inte att ha några volymer att tala om när man bor i en lägenhet och klockan är kvart i ett på natten :o

Lite mer intryck senare alltså :D Även bilder utlovas!

Postad 06 augusti 2004 - 23:55

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Trevligt med en officiell v6i tråd (då jag själv nyss köpt en). Är mycket nöjd med den, andas kvalitet lång väg, känns som ett mycket bra köp. Har inte så mycket att jämföra med, hade innan en Yamaha RX-v595, några klasser lägre alltså ;) + inte en ren tvåkanalare, men visst är det en hörbar skillnad. Tyvärr så bromsar mina högtalre garanterat upp ljudet nu, men när de är utbytta så lär v6i få spela ut ännu mer.
Är det förresten nån som har högtalartips till v6i så får ni gärna tipsa.

Har några suddiga bilder i galleriet på förstärkarn.

Postad 07 augusti 2004 - 00:15

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0
Fudge_79, Sonus Faber fungerar läskigt bra till Korsuns förstärkare. Testa!

Postad 07 augusti 2004 - 00:22

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Fudge_79, Sonus Faber fungerar läskigt bra till Korsuns förstärkare. Testa!

Ojoj, dom pengarna vet jag inte om jag nånsin kommer kunna spara ihop ;) :o , men tack för tipset iaf.
Får nog vara en prislapp runt 5000kr. Det är ju inte så svårt att byta upp sig från mina Audio pro Ego.

Postad 07 augusti 2004 - 02:13

Unregisteredb39db7e1
  • Unregisteredb39db7e1
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Ojoj, nu vill jag bara ännu mer ha min v6i som snart skall beställas med skåne gruppköpet.
Betryggande att höra att du tycker om den Franz, även fast du spelat den så pass lite ;)

Postad 08 augusti 2004 - 20:25

gast
  • gast
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Är det förresten nån som har högtalartips till v6i så får ni gärna tipsa.

Det verkar lite bakvänt tycker jag,oftast brukar man välja högtalare först osv.osv.
Mitt tips är Audiopro BlackDiamond V.2 (För pengarna du nämner...).
Och snälla,säg nu inte att det blir "overkill" eller nåt i den stilen. Man kan aldrig ha för mycket effekt. Aldrig.

Postad 08 augusti 2004 - 20:43

palla
  • palla
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag hade sattsat på ett par CAV Mr-5 dom behöver mycket kraft :P (bara 89db perfekt till din korsun)

Länk till Cav mr-5 HÄR

Postad 08 augusti 2004 - 21:27

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Det är en officiell tråd för V6 och inte en högtalartips tråd, även om de nu ska användas till V6 så snackar vi främst om den maskinen här.
Tillbaka till vad tråden handlar om, please :P

Postad 10 augusti 2004 - 09:10

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Om jag fattat allt rätt så går det väl att använda slutsteget i v6i för frontarna i ett 5.1 system. Tar o skaffar mig en surroundförstärkare (t.ex. Marantz 4400) med pre-out och kopplar frontutg. till pre-in (eller vad det står) på v6:an.
Funkar detta eller är jag helt ute o snurrar ;) Och isf, går v6 att köra i rent stereo parallelt med detta?? Hängde ni me? :rolleyes:

Postad 10 augusti 2004 - 23:18

Franz
  • Franz
  • Veteran

• 2 127 inlägg
  • 0

Om jag fattat allt rätt så går det väl att använda slutsteget i v6i för frontarna i ett 5.1 system. Tar o skaffar mig en surroundförstärkare (t.ex. Marantz 4400) med pre-out och kopplar frontutg. till pre-in (eller vad det står) på v6:an.
Funkar detta eller är jag helt ute o snurrar ;) Och isf, går v6 att köra i rent stereo parallelt med detta?? Hängde ni me? :)

Det funkar fint. Dessutom precis så som du beskriver det. Hörde mig för övrigt för om möjligheterna att göra om en av ingångarna till att helt gå förbi försteget. Typ 2500 - 3000 kr fick jag som förslag...

Postad 11 augusti 2004 - 00:00

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Funkar detta eller är jag helt ute o snurrar ;) Och isf, går v6 att köra i rent stereo parallelt med detta?? Hängde ni me? :)

Det funkar fint. Dessutom precis så som du beskriver det. Hörde mig för övrigt för om möjligheterna att göra om en av ingångarna till att helt gå förbi försteget. Typ 2500 - 3000 kr fick jag som förslag...

Varför vill du gå förbi försteget på v6:an?

Det gör väl inget om signalen först går igenom försteget på recievern och sedan genom för/slutsteg på v6:an. Då jag antar att försteget på v6:an förmodligen är bättre än det på receivern så lär det knappast bli en försämring eller?

Postad 11 augusti 2004 - 00:09

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

Det gör väl inget om signalen först går igenom försteget på recievern och sedan genom för/slutsteg på v6:an. Då jag antar att försteget på v6:an förmodligen är bättre än det på receivern så lär det knappast bli en försämring eller?

Som jag förstått så får du ju dubbla volymreglage om du använder båda förstegen vilket kanske inte är så roligt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Postad 11 augusti 2004 - 00:13

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Som jag förstått så får du ju dubbla volymreglage om du använder båda förstegen vilket kanske inte är så roligt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej du är helt rätt på spåret!

Visst får man dubbla volymkontroller men det är väl bara att fixera volymen på Korsun till ett visst läge när man kollar film och sedan använda volymen på recievern när man vill höja eller sänka?

Postad 11 augusti 2004 - 00:38

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Givetvis har jag numera köpte en sådan liten läckerbit... Tyvärr får jag foton först imorgon så håll ut :)

Efter lång väntan dök alltså grejerna upp på Landvetter flygplats. Ingen tid att förspilla utan det var raka vägen dit efter jobbet för att plocka upp 200 kg med grejer. Korsunen fick ersätta min gamla HK 670. Jag passade samtidigt på att byta ut min Supra EFF-I samt mina Audioquest CV-4 till Xindak AC-03 respektive Xindak FS-2. Kringutrustning är ett par Infinity Kappa 600 samt en HK DVD25...

Rakt in med en "kall" utrustning och i med en CD-skiva i spelaren. En av de första låtarna jag lyssnade på var Clocks (Coldplay) eftersom det är en låt jag gillar väldigt mycket och dessutom lyssnat på ett otal gånger. Jag skulle väl vilja påstå att det är en låt jag vet hur den låter i min anläggning.... Ja vad blev resultatet då? Jag skulle kunna säga att när jag bytt delar i min utrustning tidigare har det varit ganska små skillnader. Nu var det ingen tvekan om skillnaden. Ni kanske känner igen det där att man hör detaljer man inte hört förut när man lyssnar på en lite bättre anläggning? Här var det som om det var ett helt nytt musikstycke.

Nu skulle man kunna börja med alla klichéer men det var bättre rakt över. Ljudet känns så väldigt mycket mer detaljerat. Ett helt annat grepp om basen var något som också verkligen märktes. Vasshet som jag upplevde i min tidigare kombination var nu äntligen borta! Riktigt skönt.

Nu har jag inte hunnit spela så mycket än och inte kunnat göra några direkta tester på förstärkaren när den varit varm... Det passar sig liksom inte att ha några volymer att tala om när man bor i en lägenhet och klockan är kvart i ett på natten ;)

Lite mer intryck senare alltså :lol: Även bilder utlovas!

200 KG!!!

Misstänker att du beställde lite mer då än bara V6i? :P

Postad 11 augusti 2004 - 01:01

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

Visst får man dubbla volymkontroller men det är väl bara att fixera volymen på Korsun till ett visst läge när man kollar film och sedan använda volymen på recievern när man vill höja eller sänka?

Men det känns ju sådär lagom osmidigt. Man ställer in en bra nivå så att allt är matchat mellan frontar och center och så har du lite röjarskiva och nån snurrar på "fel" volymkontroll.... allt känns så mycket smidigare med bara en för-förstärkare :)

Postad 11 augusti 2004 - 08:07

James
  • James
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Men det känns ju sådär lagom osmidigt. Man ställer in en bra nivå så att allt är matchat mellan frontar och center och så har du lite röjarskiva och nån snurrar på "fel" volymkontroll.... allt känns så mycket smidigare med bara en för-förstärkare :)

Och sen om hela byggnaden skulle rasa pga jordbävning och alla dör, vad säger du dådå? ;)

Man behöver ju inte alltid ha kaosteorier för allting :lol:

Jag är för övrigt också sugen på en bättre 2-kanalare. Problemet är hur jag ska lösa det. Min reciever saknar Pre-out.

Kan ju köra Analogt från DVD-22 till t.ex Korsun och sedan ha dubbla högtalarkablar att skifta mellan.
Nä uscha vad jobbigt.

Postad 11 augusti 2004 - 09:40

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag är för övrigt också sugen på en bättre 2-kanalare. Problemet är hur jag ska lösa det. Min reciever saknar Pre-out.

Jag lider av samma problem men tror att det finns en har en lösning om du ändå ska skaffa en separat stärkare. Låt hötalarkablarna från båda stärkarna gå in i en switch som väljer vilken källa som pumpas vidare till högtalarna. Det blir egentligen två separata anlägningar, men har man inte pre out så vad gör man?

Postad 11 augusti 2004 - 10:47

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Vilken strömstyrka levererar V6i ?

Postad 11 augusti 2004 - 12:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

Har mailat Nysound och frågat idag, återkommer

Postad 14 augusti 2004 - 10:43

Franz
  • Franz
  • Veteran

• 2 127 inlägg
  • 0

Inget svar än?

Jag har en el-mätare som tyvärr är utlånad för tillfället. När den återkommer i veckan blir det lite siffror på vad den här lilla pjäsen drar. Den blir ju varm ganska snabbt så att säga :D

Postad 14 augusti 2004 - 10:46

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Inget svar än?

Jag har en el-mätare som tyvärr är utlånad för tillfället. När den återkommer i veckan blir det lite siffror på vad den här lilla pjäsen drar. Den blir ju varm ganska snabbt så att säga ;)

Ah, det inväntar jag med intresse :D

Postad 19 augusti 2004 - 17:21

Unregistered23739
  • Unregistered23739
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
fungerar det alltså inte som på v8an att använda V6 som bara effektsteg?

Postad 19 augusti 2004 - 17:47

hobbes
  • hobbes
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jo det funkar på samma sätt med delbart för och slutsteg.. :(

Postad 19 augusti 2004 - 22:35

Unregistered23739
  • Unregistered23739
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
dvs det går att koppla bort förstegsdelen i det?

Postad 19 augusti 2004 - 22:58

Franz
  • Franz
  • Veteran

• 2 127 inlägg
  • 0

dvs det går att koppla bort förstegsdelen i det?

Ja!

För övrigt har jag nu gjort lite mätningar på vad den här lilla besten förbrukar. Inga jätteomfattande tester men säkert tillräckligt för att få en ganska bra hum om elförbrukningen.

När förstärkaren är kall drar den inte så mycket ström. Typ 35W i "tomgångsläge". Förbrukningen stiger dock med temperaturen. Uppåt 90 W verkar den dra när den blivit varm. Man får dra på lite för att komma upp i 100W. Spelade ganska högt och låg då runt 110W men med stötar upp mot 130W när det var lite mer tryck i musiken. Nu provade jag bara på några enstaka spår och lite för sent för att ha på för hög volym någon längre tid med säkert går det att finna musik som el-bolagen uppskattar ännu mer.

Högtalarna är ett par Infinity Kappa 600.

Postad 20 augusti 2004 - 06:14

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Strömstyrka?

Postad 30 augusti 2004 - 11:13

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hur mäter man strömstyrkan egentligen? Amperemeter på högtalarutgången då eller? Måste man inte ha något mer i kretsen t.ex ett motstånd på 4 eller 8 ohm eller liknanade?

*har aldrig mätt strömstykan ur en förstärkare*

Mvh
Henrik

Postad 30 augusti 2004 - 18:42

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Han menar nog effektförbrukning..går att mäta med t.ex en sån här: länk

Postad 06 september 2004 - 20:31

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
tjena
jag är lite sugen på denna fina stärkare men kan inte så mycket i ämnet, finns det möjlighet att koppla i baslåda i den? funderar på ett par stativare till och kanske man i förlängningen då vill ha en baslåda för extra sjuts. kan ju vara bra att veta innan man eventuellt köper den.

daniel

Postad 07 september 2004 - 07:36

Unregisteredd6ab7d3b
  • Unregisteredd6ab7d3b
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Strömstyrka?

Minst 60A konservativt mätt enligt killarna på audiocostruzioni.com
Dvs, det räcker gott och väl :)

//Andreas

Postad 07 september 2004 - 07:59

Christopher
  • Christopher
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
60amp? Låter ju nästan LITE :)

Postad 07 september 2004 - 08:10

_AvATAr_
  • _AvATAr_
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Ja det var inte mycket, hade väntat mig 100 eller så, undrar vad det är på V8i då?

Postad 07 september 2004 - 09:37

Unregisteredd6ab7d3b
  • Unregisteredd6ab7d3b
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
60A räcker långt...vad har ni tänkt att driva med den :o ?

Kom sedan ihåg att antalet ampere har väldigt lite att säga angående hur bra en förstärkare låter! Musikalitet, transparens, 3-D, etc etc mäts inte i ampere eller i watt :lol:

Mvh,

Andreas

Postad 07 september 2004 - 09:53

Unregistered07a5df97
  • Unregistered07a5df97
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
I denna tråd pratas det mycket om delbara för- och slutsteg.

Vad jag undrar då;

1. Är det skillnad på separata för och slutsteg och delbara för och slutsteg?
2. Om man kopplar från en receiver till V6an och V6an har den eminenta funktionen att kunna kring försteget så måste väl stärkaren ha en slags switch. Har den det?
3. Om det nu går att göra om den för typ 2500-3000kr som Frans säger, varför bara då på en utgång och inte alla samtidigt?

Postad 07 september 2004 - 09:54

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0
På Prisjakt mäts allt i ampere. Kom ihåg att h/k styr världen!

Postad 07 september 2004 - 10:29

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
>Sladden

Det går redan att gå förbi försteget på v6i men då gäller det hela försteget med alla inputs. Jag vill koppla in en bioreciever i en ingång utan att ha dubbla volymkontroller och samtidigt ansluta en cd till v6i:n utan kontakt med recievern. Jag har mailat Norman men fått ett lite svårtolkat svar. Jag återkommer.

Postad 07 september 2004 - 10:35

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0

I denna tråd pratas det mycket om delbara för- och slutsteg.

Vad jag undrar då;

1. Är det skillnad på separata för och slutsteg och delbara för och slutsteg?
2. Om man kopplar från en receiver till V6an och V6an har den eminenta funktionen att kunna kring försteget så måste väl stärkaren ha en slags switch. Har den det?
3. Om det nu går att göra om den för typ 2500-3000kr som Frans säger, varför bara då på en utgång och inte alla samtidigt?

Jag svarar så gott jag kan, någon får rätta mig om jag har fel.

1. Separat för- och slutsteg betyder att du har två lådor, en med försteget i och en med slutsteget i. Korsun V8i är en integrerad förstärkare, den har alltså både för- och slutsteg inbyggt. Dock så finns möjligheten att använda enbart för- eller slutsteget (via "pre-out" och "pre-in"

2. Det finns ingen smidig switch, utan får helt enkelt manuellt flytta kablarna bak på förstärkaren. Under de inringade kontakterna står det: (under ena rca-kontakten) "Power amp input". (under den andra rca-kontakten) "Preamp output". Genom att ta bort stickan som sitter där så kan du koppla in ett försteg och använda V6i:an som slutsteg, eller koppla in ett slutsteg och använda V6i:an som försteg.

(Gilels hann lite före.)

Bifogad fil(er)

Postad 14 september 2004 - 13:13

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0

60amp? Låter ju nästan LITE  :P

För en liten jämförelse så ger Krell KAV-400xi 62,4 ampere i 0,6 ohm. Hur ofta en högtalare ramlar ner i 0,6 ohm vet jag däremot inte. I 8 ohm ger den 9,4 ampere.

Så snääälla var inte så spec-kåta.

Postad 26 oktober 2004 - 09:23

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Då var det dags att skaka liv i tråden!

Jag fick min v6i och min original 2008 igår. Än så länge har jag bara några första intryck men det kommer mer, jag ska inte överge er. Jag har en 12" i båda hötalarna och det har min yamaha ax-590 haft svårt att kontrollera. Nu med v6i blir det bas. Bra bas dessutom. :)

Jag har gjort omfattande förändringar i lyssningsrummet och har helt ny elektronik så jag kan inte säka så mycket om resten av ljudbilden än. Jag ska jämföra lite med polarnas prylar och se vad som händer!

Postad 01 november 2004 - 12:46

Unregisteredd6ab7d3b
  • Unregisteredd6ab7d3b
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Efter att ha läst en hel del kring denna förstärkare, speciellt på italienska hifi forum, beslöt jag mig på att hoppa in i ett gruppköp och beställa just en Korsun V6i. Jag var ändå jätte nöjd med min rörförstärkare, en Jolida JD502B :D , men kunde inte låta bli. Jag hade ändå en plats ledig i racket… :lol: :P

Cd spelare: AH! Njoe Tjoeb 4000
Rega Planar 3 + Dynavecto Mx5 + Dynavector p 75 phono amp
Högtalare Jm Lab Cobalt 816s
Kablar: Xindak FA-01 + Xindak FA-1

Lyssningsummet är ca ca 19m2 med stora öppningar.

Efter en månad väntan fick jag äntligen den. Byggkonstruktionen och finishen är verkligen på toppnivå, likaså den allmänna kvalitetskänsla. Emballaget var också mycket bra, skumplast och dubbla kartonger. Instruktionsmanualen var dock på kinesiska :D ! Men så komplex är den inte så det var bara att koppla in den.

Första lyssningsintryck var så här: mycket bra bas och diskant, men jag var inte riktigt nöjd med mellanregistret, det kändes som den inte håll samma klass, lite beslöjat kanske. Nåväl, den fick gå några timmar och så lyssnade jag igen.

Nu hade det hänt grejor: alla slöjor var definitivt borta! Allt hänger ihop på ett makalöst sätt! Basen är den bästa jag någonsin hört: det känns som jag inte behöver koppla in svs:n. Fattar verkligen inte att Jm Lab Cobalt kan producera så mycket bas, både av kvalitet och kvantitet: det handlar bara om 6,5 tum basar! Diskanten är analytisk men inte vass, inget döljs. Mellanregistret då? Den integrerar perfekt, rösterna känns verkligt levande. Ljudet flyter mycket bra, nästan som med Jolidan…

Lyssnade på några synfoniska verk: ljudet bokstavligen exploderar ur högtalarna. På Jm Lab testskiva finns ett spår av en rysk (tror jag) kompositör. Ibland hörs det bara en klarinett och en triangel: allt är tyst och lugnt, i nästa sekund drar hela orkestern igång. Dynamiken är makalös! Jag kan höja på orkesternivå: det känns inte jobbigt man vill bara höja mer (tur att jag bor i villa). Ljudet är inte lika varm som med Jolidan men den är inte kall heller. Ytterst neutral med en grym koll.

Spelade några dub plattor på vinyl: basen är tung, djup och kontrollerat. Vad ska jag nu göra med svs:n???

Jag har haft följande förstärkare: Primare A 30.1. samt Primare (föregångaren till I 20…A 20MkII kanske hette den), Roksan Caspian, Rega Mira 3, Sony Ta Fa 50ES, samt har även provlyssnat men mina grejor: Advantage Thor + Lavardin IS + Krell 400. Ingen Accuphase eller monster Krell har jag ägt eller provlyssnat, men jag tycker att med mina grejor Korsun V6i låter bättre än alla de ovan nämnda märken.

Just nu har den gått i ca 50 timmar och jag tror att inspelningen är över.

Jag ska försöka att skriva en recension senare med mera fakta…detta var mina första intryck.

Jag är otroligt nöjd: hoppas bara att förstärkaren håller!

Sedan måste jag säga att gruppköpet var väldigt bra skött :D av Franz&Tops

//Andreas

Postad 03 november 2004 - 14:53

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Nu har min v6i börjat krångla efter en dryg veckas användning. Volymen skenar både upp och ned när jag använder fjärren. :) Någon som upplevt nånting liknande?

Edit: Nu fungerar min förstärkare igen. Jag stängde av den i 1,5 timme. När felet uppstod stängde jag självklart av den också men bara en kort stund. Hoppas att det inte händer igen. Jag har märkt att min original 2008 reagerar på fjärren till min projektor så där kanske kan finnas ett samband.

Redigerat av Unregistered94f939c2, 03 november 2004 - 19:32.

Postad 10 november 2004 - 20:34

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
jag skrev tidigare i tråden att jag är sugen på denna stärkare och kan inte påstå att suget har försvunnit, vad jag däremot skulle uppskatta är tips på cd-spelare och vilka högtalare som skulle kunna funka med denna maskin, eller ska man bara köpa en dac till min h/k dvd25?
hur är ljudet annars? detaljerat verkar det som men är det tunnt? för analytiskt? man vill ju inte sluta lyssna på vissa skivor bara för att inspelningarna inte alltid håller måttet.

well kanske inte skulle skrivit i den officiella tråden men visste inte var jag annars skulle skriva nånstans

/daniel

Postad 28 februari 2005 - 16:42

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Vad är det för storlek på traffos i denna pjäs?

Postad 01 mars 2005 - 14:53

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja igen

Finns det ingen som har öppnat locket och kikat in då???

Postad 01 mars 2005 - 18:43

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Vad sägs om att klicka på länken i det första inlägget?

Som sagt, bild på innandömet hittar i länken i det första inlägget.

Postad 01 mars 2005 - 22:35

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Det har jag gjort, ser att det är två stycken i, men det står ingenstans hur mycket Watt dem är på.
Det var det jag var ute efter.

Postad 02 mars 2005 - 02:11

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
2x150 i 8 ohm

Stirra dig inte blind på watten. Den motsvarar ingeting i sin prisklass när det gäller ström. Den motsvarar faktiskt ingeting i sin prisklass oavsett gäller.

Postad 02 mars 2005 - 05:08

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
tja

det gör jag inte heller.
har fått ett par bud på både v6 och v8, vill bara veta hur mycket det skiljer dem, och om det är värt pengarna.
V8 har två traffo o 1kw styck, v6ans ser lite mindre ut, ville bara veta hur stora dem är egentligen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.