Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för karlceasar

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 August 2004 - 10:28

karlceasar
  • karlceasar
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 30 September 2004 - 09:54

karlceasar
  • karlceasar
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Uppaterat med nya bilder... B)

Postad 30 September 2004 - 10:54

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hallå,
Är grymt sugen på Wharfendale Pacific Evolution 30, har varigt och provlyssnat, gillar dom skarpt + att de är snygga. ska låna hem ett par när jag har råd att köpa ett par, eller om man väntar tills man har råd med att köpa 5.1.

Har ej hört surr och centern. hur är ljudet i 5.1?

Mvh Henrik

Postad 30 September 2004 - 11:43

Unregistereddc3da2df
  • Unregistereddc3da2df
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Stiligt blev det. Kul att du äntligen fått upp lite bilder. Höjde ditt betyg avsevärt B) .
Hur stor skillnad ser du mellan komponent/DVI från DVD:n (dvs samma källa)?
Hur fixar du mörkläggningen i fönstret bakom soffan.....tupplur??

Postad 30 September 2004 - 12:11

karlceasar
  • karlceasar
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Jag kör bara 5.1 just nu.... ska senare pova 7 alt 6.1 men tror att det blir overkill för detta utrymme, samt att soffan är direkt mot bakväggen. Så multixone är ju inte fel då jag har sovrummet direkt ovanför och har kopplat ir-öga mellan rummen redan och att denna funktion för H/K'n har en separat fjärris. Men ljudet annars är kanon. Lyssnar mycket på musik - framför allt klassikt - och det låter mycket bra men kör för det mesta i 2.1, låter även bra i 5.1 med H/K's logic7 funktion.
Har ialla fall ej ångrat mig :( men är sugen på att testa annan spelare då jag kör bara med Momitsun för tillfället.

Mörkläggningen i rummet är bara persienner samt att jag har enn extra "bambujalusi" inne rummet. Alternativt om skall jag skaffa någon tupplur senare men idag inget behov samt att jag tittar sällan på dagstid. Satte uppe anöäggningen under sensommaren..

DVI bilden är mycket bra men man blir ju bortskämd och tycker att DVD kvalitet är sisådär - man vet ju att projjen är kapabel till så mycket mer.. B)

Komponent bilden är helt OK, men har lite problem med satmottagrens bild vnär menyer eller sånt finns i rutan - liksom "blöder", lilamissfärgning förekommer som en fält. Annars märker man vilka enorma kvalitets skillnader det är i sändningarna på digitaltv. PS2 "blöder" inte vilket betyder att det inte sitter i projjen. Komponent körs via RCA intagen på Benq'en men jag har även BNC-->adaptrar vilket fungerar bra där också men satmottagaren kör ej progressivt vilket betyder att jag ej valt att använda denna väg...

Ar väldigt sugen att testa projjen med en "high-end" DVI spelare för att se om det är några egentliga skillnader, samt förstås lyssna på DVD-audio/SACD i min nya stereoutrustning. ;)

Börjar bli sugen att införskaffa mig en X-Box och köra 720P genom HD-kabeln...... :D

Postad 30 September 2004 - 12:13

karlceasar
  • karlceasar
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Glömde att tillägga att inte jag har testat komponent vs DVI på min spelare.. egentligen för att jag vet att DVI outputen skall vara så mycket bättre... men ska noga testa framöver.

Redigerat av karlceasar, 09 October 2004 - 10:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.