Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya powerdvd 6

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 November 2004 - 16:44

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Någon som provat powerdvd6? den kom för några dagar sen.. tänkte ladda ner trial och prova det...i väntan på windvd 7 om inte annat :)

Powerdvd 6 trial

Postad 09 November 2004 - 22:10

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
jo nu har jag testat :)

vad säger man om inte DAMN! vilken bild!

nu har jag bara testat HDTV material men powerdvd decodern funkar klockrent på alla filmer jag har testat hitills.
jag körde med nvidia forceware decodern innan men den blir till att skrota nu:)

Skärpa: har ej sett sån skärpa från HDTV! snäppet värre en Elecard Mpeg player.

Färger: otroligt bra färgåtergivning

Svärta: imponerande,det som är svart i bilden är nu bäck svart! vilket ger ett sjukt bra tryck i bilden.
det ser ut som man har skruvat upp kontrasten men ändå inte för det är enbart mörka partier så tycks påverkas med bättre svärta,ljusa partier ser perfekt ut.

Brus i bilden: som bortblåst!
alla andra decodrar har gett ett visst brus i bilden när det har varit scener innomhus och liknande men nu är bilden bara jäkligt B) skarp,där den ska vara skarp.

grova färg övergångar vid dimma/rök: finns tyvärr kvar men dom är mindre och visas vid färre tillfällen än förut.

Deinterlace: klart bästa deinterlace hanteringen hitills,man ser inga grova kanter vid rörlese och även skärpan består när det är mycket som händer på skärmen.

Flyt: enormt bra! hack finns inte.
Nvidia decodern hade problem när jag körde genom Hardware Decoding men inte Syberlink.
båda använder graffe kortet till max och CPUn till minimum.
testat med ett radeon 9800 pro

den här decodern kommer jag att använda helt klart B)

Postad 09 November 2004 - 22:43

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

• 698 inlägg
  • 0

Svärta: imponerande,det som är svart i bilden är nu bäck svart! vilket ger ett sjukt bra tryck i bilden.
det ser ut som man har skruvat upp kontrasten men ändå inte för det är enbart mörka partier så tycks påverkas med bättre svärta,ljusa partier ser perfekt ut.

Svärtan ska inte skilja sig mellan olika Video Decoders, gör den det beror det troligast på felaktig kalibrering eller att du kanske jämför Overlay med VMR (VMR9 har en högre svartpunkt).

Kan du tipsa om vilken upplösning och v-frekvens du använder?

Postad 10 November 2004 - 15:10

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Svärtan ska inte skilja sig mellan olika Video Decoders, gör den det beror det troligast på felaktig kalibrering eller att du kanske jämför Overlay med VMR (VMR9 har en högre svartpunkt).

Kan du tipsa om vilken upplösning och v-frekvens du använder?

ok
visste inte att svartpunkten var styrd genom VMR9,alltid lär man sig nåt ;)

jag har testat i både 720P och 1080i i 60hz på Plasman

det enda jag har ändrat i powerdvd6 är att jag kör med "hardware acceleration" och "use color profil -Original-"

Postad 10 November 2004 - 19:27

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

• 698 inlägg
  • 0
Skillnanden beror på hur färgrymden YCbCr konverteras och delas upp till RGB. Under Overlay mappas den normalt till RGB 0-255 medan den under VMR9 och tillsammans med ett fullt DX9-kompatibelt grafikkort mappas till RGB 16-235.
Har man i det senare fallet kalibrerat sin anläggning att visa RGB 0 som svart kommer det svarta att visas som mörkgrått (RGB 16).
Det är troligtvis denna skillnad du ser.

Jag kan förstå att bilden inte hackar om du visar videomaterial i 60 Hz, men hur visar du filmmaterial (24 fps)? Detta måste visas med en frekvens jämnt delbar med 24 för att inte hacka. Jag försöker hitta en filterkombination för att visa HDTV-film i 1080i/48 Hz (96 Hz/delframe) eller 1080p/48 Hz men tyvärr lyckas jag inte få det 100% fritt från 'hackande'. Kan PowerDVD6 hjälpa mig med detta?

Postad 10 November 2004 - 20:23

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Kan PowerDVD6 hjälpa mig med detta?

det är väl bara att prova ;)
jag kör i 60hz till allt utan problem

Postad 12 November 2004 - 17:57

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Någon som jämfört med Theater Tek 2? Är särskilt intresserad av hur de fungerar när man kör analogt ljud ut. Blev inte så imponerad av Power DVD 5, kanske är det bättre i 6'an?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.