Om man kollar priserna så blir man helt paff. Tänkte om någon har hört någon om dem. Dem har gratis frakt oxå.
Postad 24 January 2005 - 11:57
Om man kollar priserna så blir man helt paff. Tänkte om någon har hört någon om dem. Dem har gratis frakt oxå.
Postad 24 January 2005 - 12:36
Någon kritiskt granskande teknikexpert som kan genomföra lite grävande journalistik på detta?
Är allt på denna sida lika bra som de ger sken av är ju detta himmelriket!
Redigerat av Don Walther, 24 January 2005 - 12:42.
Postad 24 January 2005 - 12:48
jag drog iväg ett mejl och frågade om dom leverarade till sverige och om det fanns några dolda avgifter
ett fel på sidan är ju att sharp lcd-tv för ca 12.000 är på 26 tum och inte 37 som står i texten, men stämmer det att en samsung 50" plasma kostar ca 22.000 så kommer jag nog att köpa en i alla fall och jag behöver ingen ny tv ens
HAHAHAH priserna kan inte stämma en 50" plasma för 22k eller en 62" HD-DLP bak-projj för 15.000 och det verkar som att det är bara förskotts betalning som gäller.
någon som vill testa och betala in på deras konto
Redigerat av ZoomAir, 24 January 2005 - 13:10.
Postad 24 January 2005 - 13:11
/Stefan
Postad 24 January 2005 - 13:17
men importerar dom från USA så borde dom väl åka på tull och annat eller? annars så skulle ju hela europeiska marknaden inte funka om alla kunde importera från usa och sälja vidare.Om jag inte missminner så är väl Panasonic TH-37PX25U en amerikansk modell. Mao så är min gissning att dom troligtvis importerar från USA. Eller vad tror ni? Man kan ju jmf lite med priser från pricegrabber t.ex.
/Stefan
Postad 24 January 2005 - 13:51
Sharp LC-37GD4U (ES) $3300 - (PG) $3500
Panasonic 37PX25U (högupplöst) $2350 - $2550
Panasonic 37PD25U (lågupplöst) $1300 - $1750
Helt tokiga priser... Men ändå trevliga!
Se upp med spänningen och tuner delar bara. 100-120 volt och NTSC/ATSC...
/Stefan
Postad 24 January 2005 - 17:42
Jag är faktiskt riktigt sugen på att beställa en Panasonic TH-37PX25U för lite drygt 16,000 kr. Som jag förstår är det helt enkelt en amerikansk, vassare, version av 37 tums PD30 som vi har här i Sverige.
Är det något speciellt med en amerikansk plasma man måste tänka på, eller fungerar de utan problem även i Sverige?
Jag menar... 1024 x 720 upplösnig och HDMI - för drygt 16,000 kr!
Postad 24 January 2005 - 17:54
Postad 24 January 2005 - 18:06
Lite snygg sida för att ge seriöst intryck och locka kunder.....
Jag skulle aldrig våga mig på det företaget om det nu är ett företag eller påhittat.
Postad 24 January 2005 - 20:54
Kör man en whois på tvplasmas.com & spain-electronix.com så är dom nästan reggade samtidigt, samma stad men andra telenummer etc etc... Jag personligen tycker det luktar bluff, men är dom legitima så är det verkligen bra priser - Pioneer 434 för 23500:- hade inte varit fel.
Redigerat av lando, 24 January 2005 - 21:31.
Postad 24 January 2005 - 22:13
4200 USD = drygt 28.500kr inkl moms och frakt till Sverige är helt ok...
samma apparat vill svenska butiker ha omkring 70-75.000kr för och i tyskland
begärs ca 55-60.000 för dem.
NTSC-tuner var det i belgien, vet inte om den klarar PAL också.
Ska beställa en Loewe 37" HD i veckan (väntar på offerten fortfarande!), om Sharp-priset ovan stämmer och den funkar med PAL så blir det kanske en sådan
(fast jag har i o f sig inte sett apparaten live).
L
Någon som hör/ser ngt positivt/negativt om denna butik får gärna PM:a mig.
Redigerat av Unregistered5443661d, 24 January 2005 - 22:13.
Postad 25 January 2005 - 02:15
Vad ska man tro om ett företag som har den supporten mitt i natten???Luktar lite rutten ost men jag ska skicka ett svar till dom
>Data: Tue, 25 Jan 2005 00:47:40 +0100
>Subject: Enquiry from
>
>Hello!
>
>I was wondering if you are delivering orders to Sweden? Yes, we make delivery in Sweden>Is it possible with COD? We don`t shipp any product before we have the payment confirmation.>What voltage is on your products, are they functional in Europe without modification? 110-240V power supply adapter included.
>
Postad 25 January 2005 - 10:23
Hehehehe....skojarföretag helt klart, det första dom vill är att ha betalt i mailet till dig, sen ska du hålla käft enligt dom fast på ett fint sättHär kommer svaret på ett mail som jag skickade typ 20 minuter tidigare.....
Vad ska man tro om ett företag som har den supporten mitt i natten???Luktar lite rutten ost men jag ska skicka ett svar till dom
>Data: Tue, 25 Jan 2005 00:47:40 +0100
>Subject: Enquiry from
>
>Hello!
>
>I was wondering if you are delivering orders to Sweden? Yes, we make delivery in Sweden>Is it possible with COD? We don`t shipp any product before we have the payment confirmation.>What voltage is on your products, are they functional in Europe without modification? 110-240V power supply adapter included.
>
Hoppas ingen har gått på den där firman.....
Postad 25 January 2005 - 11:23
Och vid ev köp så kan han hämta och lägga det i bilen innan den skickas hit så vet man att det fungerar och är seriöst.
Postad 25 January 2005 - 11:34
Fick precis svar på mitt andra mail, de är jädrar det snabbaste företaget so far på att svara på mail....
>Hello again.
>
>Thank you for a very fast answer, do you have support 24/7?
>Do this mean that there is no problem in buying an american-plasma ,for
>example, and use it here in Sweden. How does it work with PAL?? That model for European use have PAL system build in.>
>I am also wondering how you can have these low prices?, it smells like
>"bluff"..... We sell product from offshore zone without taxes and commisions
>How long have you been selling electronics? 1 year physicaly,
>Do not take this as an insult but there is always a high risk in shopping on
>the internet with fraud taking place these days. In which way can you assure
>me that i will have my ordered producs after payment? The shipping will be made through DHL service, upon track number, so the product will be inspected and labeled by a DHL agent.>
Postad 25 January 2005 - 11:44
>"bluff"..... We sell product from offshore zone without taxes and commisions
Att han skriver så kan mycket väl stämma finns MYCKET "roligt" folk där nere.
Men men skall låta det vara osagt skall bli skoj och se vad min kompis har att säga om dom..
Samt är det någon som fått bank uppgifter av dom.? vilken bank cashen skall till.?
Redigerat av Unregistered60c52c18, 25 January 2005 - 12:01.
Postad 25 January 2005 - 12:38
får hem 2 bilar i nästa vecka, så om det verkar seriöst kan vi fylla dom... lol den ena är en kombiDHLThe shipping will be made through DHL service...
de har en UPS-logga på sin förstsida.
![]()
Mailade UPS om detta företag men deras (UPS's) adress stämmer inte då jag får mailen i retur.
Kanska skall man skicka ett mail till DHL också o höra efter?
M
Postad 25 January 2005 - 12:50
om inte annat...
/L
Postad 25 January 2005 - 13:28
Jag har försökt maila DHL men de verkar ha lite problem på sin sidaDHLThe shipping will be made through DHL service...
de har en UPS-logga på sin förstsida.
![]()
Mailade UPS om detta företag men deras (UPS's) adress stämmer inte då jag får mailen i retur.
Kanska skall man skicka ett mail till DHL också o höra efter?
M
Laserking, count me in om du får positvt svar
Postad 25 January 2005 - 14:07
Och detta tyckte han var konstigt efter som han jobbade c.a 8mil därifrån.
Ingen av hans arbetskamrater hade hört talas om butiken heller.
Han skall ta sig en tur i kväll och kolla hur det ser ut på addressen.
Ligger det en butik där så är det inga problem att handla det vi skall ha samt att han lägger det i dom 2 bilarna som jag skall ha alternativet att ni beställer själva på sidan.
Men men vi får se lite senare hur det ligger till..
(lite mera info än vad jag skrev tidigare idag)
Redigerat av Unregistered60c52c18, 25 January 2005 - 14:44.
Postad 25 January 2005 - 15:08
Jag har dock svårt att tro att dom kan sälja en amerikansk Sharp 45" LCD-Tv för 29 tkr när den kostar 40 tkr (eller mer) i USA. Skulle jag vilja köpa en så dyr apparat skulle jag nog sätta mig i Lloyden och köra ned och hämta den...
Redigerat av Tomas L, 25 January 2005 - 15:11.
Postad 25 January 2005 - 15:23
med tanke på att jag har mailat dom samt att det var "inga problem att han kom till butiken och lockade upp varorna" så får vi hoppas att det finns en butik annars är det bara bluff.Det verkar helt klart mysko, jag tror dock inte att man hittar någon butik på adressen, även om det skulle vara ett "ärligt" bolag så finns det nog i bästa fall en skylt om dom skickar från "offshore zone". OM jag hade varit intresserad så hade jag börjat med att beställa en billig digitalkamera eller nåt' för att se hur det funkar.
Jag har dock svårt att tro att dom kan sälja en amerikansk Sharp 45" LCD-Tv för 29 tkr när den kostar 40 tkr (eller mer) i USA. Skulle jag vilja köpa en så dyr apparat skulle jag nog sätta mig i Lloyden och köra ned och hämta den...
Postad 25 January 2005 - 15:31
We sell product from offshore zone without taxes and commisions
Detta borde vara ytterligare en varningsklocka!!
Räkna med att du/vi/ni som privatperson lär få betala
både moms och tull på priset.
Levereras den av UPS/DHL så åligger det dom att kräva
in avgifterna....så dom kommer man bara undan om man
åker ner och shoppar den på plats.
Redigerat av Unregistered6dda665b, 25 January 2005 - 15:31.
Postad 25 January 2005 - 16:45
//Leif
Postad 25 January 2005 - 20:25
Det måste ju finnas någon i Sverige som beställt eller i alla fall försökt beställt från detta företag. Vore intressant att få höra åsikter. Det har ju trots allt funnits ganska länge nu, och om allt var bluff borde de väl ha åkt dit vid det här laget, eller?
Postad 25 January 2005 - 20:30
Tjenare.Ska bli mycket intressant att höra vad din kontakt har att säga Laserking. Om allt verkar i sin ordning och seriöst tänker jag inte tveka en sekund att beställa en Panasonic TH-37PX25U.
Det måste ju finnas någon i Sverige som beställt eller i alla fall försökt beställt från detta företag. Vore intressant att få höra åsikter. Det har ju trots allt funnits ganska länge nu, och om allt var bluff borde de väl ha åkt dit vid det här laget, eller?
Han har inte hört av sig ännu.
Men om det nu finns en butik så skall jag ha lite prylar direkt som han får lägga i bilen.
Postad 26 January 2005 - 00:58
Vi får hålla tummarna att din kontakt kommer med positivt besked, visst kliar det i fingrarna på er med?
Postad 26 January 2005 - 15:33
Om vi är typ 7-8 pers som lägger 100:- var så kan vi test beställa en Lg mobil eller något, går allt vägen så säljer vi den antingen här eller på blocket så alla får tillbaka sina pengar.
Vad säger ni?
Postad 26 January 2005 - 16:38
Om dom är en bedragarliga kommer dom knappast hålla koll på VEM som
har betalat VAD utan dom får bara in pengar som dom lägger på hög.
Om man då mailar och frågar vart ordern på min 50" plasma har
tagit vägen och får till svar "den kommer snart" utan att man ens
har uppgett giltig adress så kan man ju börja undra.
Detta har fungerat utmärkt för mig på blocket då vi avslöjade en
bluffare. Då var vi tre stycken som ringde och köpte den bärbara
datorn och han sålde den till ALLA TRE och skulle skicka den samma
dag bara vi satte in handpenning på hans konto.
Nåväl!
Hoppas ni får kontakt med någon i Belgien som kan verifiera
butiken. Detta är bara för bra för att vara sant!
/Kebarb
Jag har en ide, vi går ihop ett par stycken & lägger ihop till något billigt på sidan & test beställer. Får vi produkten så bör dom ju vara pålitliga, blåser dom oss så blir det en klart mindre smäll för oss alla, men ändå ingen större förlust.
Om vi är typ 7-8 pers som lägger 100:- var så kan vi test beställa en Lg mobil eller något, går allt vägen så säljer vi den antingen här eller på blocket så alla får tillbaka sina pengar.
Vad säger ni?
Postad 27 January 2005 - 20:05
[-----------]
| 100 KR | Här är min virtuella hundring
[-----------]
/Magnus
Postad 28 January 2005 - 13:36
We are discussing about this forum also in this topic
http://www.appuntisu...4299&PN=1&TPN=1
and in Belgium
http://www.netwerk.b...es?topicid=3034
The WHO IS of the domain is very strange, too young, too nations involved, an yahoo address to register the domain.. ecc. ecc..
Domain name: SPAIN-ELECTRONIX.COM
Created on: 2004-07-08
Updated on: 2004-07-08
Expires on: 2005-07-08
Registrant Name: SPAIN ELECTRONIX LTFF
Registrant Address: Calle Alcala A 3 A
Registrant City: Madrid
Registrant Postal Code: 28001
Registrant Country: ES
Administrative Contact Organization: Rudolf Guillena
Administrative Contact Name: Rudolf Guillena
Administrative Contact Address: Calle Alcala A 3 A
Administrative Contact City: Madrid
Administrative Contact Postal Code: 28001
Administrative Contact Country: ES
Administrative Contact Email: [email protected]
Administrative Contact Tel: +34 334 255152
Administrative Contact Fax: +34 334 255152
Technical Contact Organization: Technical Support
Technical Contact Name: Technical Support
Technical Contact Address: Via A Ponti, 6
Technical Contact City: Bergamo
Technical Contact Postal Code: 24126
Technical Contact Country: IT
Technical Contact Email: [email protected]
Technical Contact Phone: +39 035 3230400
Technical Contact Fax: +39 035 3230312
Primary Name Server Hostname: NS1.REGISTER.IT
Secondary Name Server Hostname: NS2.REGISTER.IT
Postad 28 January 2005 - 15:31
Postad 28 January 2005 - 18:11
Ohh, seems we're not alone thinking it's suspicious
Maybe we should keep the conversation in english for now for our non swedish friends?
Yes, thats a good idea
Postad 28 January 2005 - 19:32
This message will be in swedish but if you want to translate it to english for your belgian colleagues or Italian it is ok. Anyway it is a warning for this company.
Jag har varit i kontakt med Konsument Europa och därför höjer jag en varningsflagga för företaget i fråga. Jag kopierar svaret från Konsument Europa harefter:
Ämne: SV: Din fråga till Råd & Rön - Svar från Konsument Europa
Hej,
det ser inte bra ut. På företagets adress hittar du företagsnamnet Es Electronics Ltd. - Ltd. Limited skulle tyda på ett engels företag, men företaget uppger en adress i Belgien och ett telefon/faxnummer i Holland. Företaget informerar inte om ångerrätt och dessutom är priserna för bra.
På följande sida kan man kontrollera vem som har registrerat webbsidan. Där uppges en spansk adress, tysk e-postadress ([email protected]) och teknisk support i Italien.
http://www.networkso...;jsessionid=TXP
1UTC43MQBOCWKEAQSFEY?whoistoken=0&_requestid=1560633
En sökning på Internet visade att en person har använt adressen [email protected] vid registrering av flera andra webbsidor med liknande upplägg.
Dessutom kan du inte nå företaget. De har bara ett e-postkontaktformulär på webbsidan. För skojs skull försökte jag ringa men fick bara ett faxsignal.
En person med mailadress [email protected] har registrerat följande webbsida http://www.optics-zone.com/index.php. Samma upplägg och lay-out som www.spain-electronics.com http://www.spacebant...ptics-zone.html (diskussionsforum)
Förresten kan du inte betala med kreditkort utan bara via Western Union, Money Gram eller banköverföring (i förskott förstås eftersom du inte får någon produkt).
Kontantbetalningar via Western Union eller MoneyGram kan utnyttjas i bedrägligt syfte - av såväl köpare som säljare. Den service som kontokortsbetalning innebär, är i egentligen inte avsedd för transaktioner mellan obekanta! För att förebygga bedrägeri, bör du endast överföra kontanter till personer som du känner (vänner, bekanta). Du ska under inga förhållanden lämna ut viktiga uppgifter rörande betalningar till okända.
Mer information om Western Union Money Transfer. http://www.konsument...CategoryId=1556
Det är alltså bedrägeri.
Postad 28 January 2005 - 19:50
http://www.optics-zone.com... and that's another fake.
FOR ALL: DON'T BUY ANITHING!!!
Can anybody make a translation to english of the upper message?
thanks a lot
Postad 28 January 2005 - 21:10
Can anybody make a translation to english of the upper message?
thanks a lot
It does not look good. On the company’s address you will find the name Es Electronics Ltd. Ltd – Limited, should indicate an English company, but the company states an address in Belgium and a phone/fax number in Holland. The company does not give any information about any rights to cancel a purchase and the prices are too good to be true.
On the following site one can check who has registered the web site. There, a Spanish address, a German e-mail address ([email protected]) and technical support in Italy, is given.
http://www.networkso...;jsessionid=TXP
1UTC43MQBOCWKEAQSFEY?whoistoken=0&_requestid=1560633
A search on internet gave by hand that a person has used the address [email protected] in connection with registration of several other web sites with comparable lay-outs and arrangements.
Besides, you can not get in contact with the company. They only provide an e-mail contact form on the web site. For fun I tried to make a phone call but only received a fax signal.
A person with the mail address [email protected] has registered the following web site: http://www.optics-zone.com/index.php. Same arrangement and lay-out as with www.spain-electronics.com http://www.spacebant...ptics-zone.html (discussion forum).
Further, you can not pay with a credit card, but only through Western Union, Money Gram or via bank transfer (in advance of course, as you will not receive any merchandise).
Cash payments through Western Union or Money Gram can be used in aim to swindle – of a buyer as well as a seller. The service a credit card payment involves, is actually not meant for transaction between unacquainted. To prevent fraud, you should only transfer cash to persons/companies you are acquainted with. You should not, under any circumstances, give out important information regarding payments to unacquainted.
More information regarding Western Union Money Transfer:
http://www.konsument...CategoryId=1556
So then, it is fraud.
Postad 28 January 2005 - 23:05
Postad 29 January 2005 - 01:27
Nä, man får nog gå vänta på det stora klippet,igen
Postad 30 January 2005 - 04:35
nu kan vi bara hoppas att inte någon blivit lurad på sina surt förvärvade pengar
Postad 12 February 2005 - 15:37
Plaza de las Cortes 7
28014
Madrid
Spain
AHAHAHA too laugh!!! They change their address!!! now they are in spain
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
22 filmer