DVD:
Ojojoj jag har kalibrerat den efter THX optimizer vilket antagligen inte är det optimala men det duger väldigt bra. Vilken bild!!! Yamakawan levererar en sån j..... bra bild så man nästan blir gråtfärdig. Kristallklar kör på custom upplösning 1366/768. En ren fröjd varenda gång man tittar på film. Superbra.
XBOX:
Jag hade nästan slutat att spela på den eftersom jag tyckte det var så sunkig och grötig bild snacka om lyft. Det blev en helt ny bild med superskärpa inställningen är satt till 480p via komponent. Rallisport går numera varje kväll och det är en upplevelse varenda gång. ;-) Väldigt bra.
DATA: Fungerar jättebra mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Intällningar 1280/720 och 1366/768 utgång RGB 15p Jag sitter ca 2-3m ifrån och det fungerar mycket bra att surfa och spela utan släp el dylikt. Superbra.
BOXER:
Från början var det väldigt dålig bild (blödningar,bandningar,etc) jag provade 3 olika boxar (nokia 212t,Thomson th2000 och force 320t) bildkvalite enligt så som dom var listade. Efter justerande på plasman måste jag säga att det blev ganska så bra bild, klart dugligt. finns fortfarande kanaler som är mindre bra tex eurosport men dom flesta går att titta på med bra bildkvalite. Väldigt bra.
VIDEOKAMERA (DV):
Imponerande resultat det är riktigt roligt att titta på sina egna filmer trots att filmaren skulle behöva lite träning både vad det gäller filmning och klippning ;-) men resultatet är väldigt bra. upplösning 752/576. Superbra.
INBYGGD TUNER,VHS:
Ja vad skall man säga plasman levererar vad källan sänder och VHS är ju inte optimalt på något sätt. Den inbyggda tunern duger men är sämre än boxer. Texttv är däremot bra (bättre än den som är i min boxer) Halvbra.
Kan till slut säga att jag funderade ett tag på om jag verkligen skulle lägga nästan 30k på en tv, min flickvän frågade om jag hade en skruv lös och påminde mig om vad man kan köpa för 30k ;-) men till slut så slog jag till trots allt, och jag kan säga att jag inte ångrat det. Snarare tvärtom va f... har jag inte köpt en tidigare för? Vilka filmer man nu har missat att njuta av.
Redigerat av stinger32, 24 mars 2005 - 09:29.