Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Serenity

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Serenity (DVD) (DVD-filmer) 2 7,53 (106) 145:-
Serenity (US) (DVD) (DVD-filmer) 3 7,57 (22) 298:-
Serenity - 2-Disc (DVD) (DVD-filmer) 2 7,2 (4) Inga priser

Postad 13 juni 2005 - 19:11

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Verkar vara en riktigt cool ny sci-fi film, baseras på tv-serien firefly som finns att köpa på dvd. Dock endast släppt i usa och uk ej i sverige ännu!!

Trailer ser ni här: www.apple.com/trailers/universal/serenity/

Har biopremiär 30 september :D

Postad 14 juni 2005 - 14:23

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Ser lovande ut :D

Postad 30 juli 2005 - 18:13

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ny trailer att beskåda i väntan på biopremiär.

Postad 30 juli 2005 - 18:59

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Ser ju ut som en ok popcornsrulle att se. Alltid skoj med lite Sci-Fi :)

Postad 30 juli 2005 - 19:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Jag gillade serien skarpt, synd att det bara blev en säsong ... men det kanske bli mer sen efter filmen. Man kan ju alltid hoppas.

Lite future/westernstuk är riktigt kul tycker jag!

Postad 30 juli 2005 - 19:41

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Måste säga att trailer nummer 2 helt klart väckte mitt intresse mer än den första, nästan så man blir sugen på att skaffa serien.

Postad 31 juli 2005 - 04:20

Chrono
  • Chrono
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Firefly var en mycket bra serie som kunde blivit något stort.
Fox TV gjorde bort sig rejält med denna serie tyvärr.
Sånde avsnitten i fel ordning och mitt under någon sport final (Kommer inte ihåg vilken).
Men nu har iaf Sci-Fi Channel köpt upp rättigheterna för att visa dom avsnitt som finns, och i rätt ordning oxxo :)

När filmen väl har gått på bio och går bra förhoppningsvis så kanske Sci-Fi får för sig att producera mer avsnitt. Iaf så jag hoppas det blir. ;)

//Chrono

Postad 24 augusti 2005 - 09:18

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Svensk biopremiär är satt till den 11/11.

Postad 04 oktober 2005 - 10:03

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Filmen har seglat upp på plats 136 hos IMDb:s Top 250, inte illa pinkat men jag tar ändå de betygen med en nypa salt.

Postad 13 oktober 2005 - 17:34

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
The Digital Bits rapporterar att filmen med stor sannolikhet får release på R1 den 20/12.

Postad 14 oktober 2005 - 10:10

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Serien är riktigt riktigt bra faktiskt. Jag och min flickvän hade ett Firefly-maraton för några helger sedan :P Jag ser fram emot filmen som jag tror är grym.

Postad 18 oktober 2005 - 12:25

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

• 846 inlägg
  • 0
Miniposter finns gratis hos SF-bokhandeln i gamlastan.

Postad 31 oktober 2005 - 14:55

Nemesis
  • Nemesis
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Är det någon som har en aning om vilka biografer den kommer att visas på? Jag har kollat igenom både SF och Sandrews sajter men hittar inget under kommande filmer. Detta är ju ett givet biobesök. Köpte och kollade genom serien nyligen och jag tycker den är störtskön.

Postad 31 oktober 2005 - 18:04

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
FOX TV är verkligen konstiga.
Firefly var anledningen till att min favoritserie lades ner (de hade inte råd att ha två sci-fi serier uppe samtidigt) men sen la de ner Firefly efter mindre än en säsong,riktigt konstigt.
Sen har de ju lagt ner endel andra serier också,förstår mig inte på hur dom tänker riktigt.

Postad 31 oktober 2005 - 20:34

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Är det någon som har en aning om vilka biografer den kommer att visas på? Jag har kollat igenom både SF och Sandrews sajter men hittar inget under kommande filmer. Detta är ju ett givet biobesök. Köpte och kollade genom serien nyligen och jag tycker den är störtskön.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta var märkligt, förut har både SF samt Sandrew listat filmen för release i november men nu är filmen som bortblåst från siterna. :D

Postad 01 november 2005 - 01:33

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Upptäckte också att den har försvunnit ifrån alla listor. Är det någon som vet när den har dvd-premiär?

Enligt cdon.com så kommer det iallafall att släppas en dvd.
Discshop nämner inget om långfilmen serenity, men de har firefly-boxen (14 avsnitt) för 499:-...

Men jag vill nog helst se filmen innan jag bestämmer mej för att köpa boxen...

Postad 01 november 2005 - 09:02

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Upptäckte också att den har försvunnit ifrån alla listor. Är det någon som vet när den har dvd-premiär?

Enligt cdon.com så kommer det iallafall att släppas en dvd.
Discshop nämner inget om långfilmen serenity, men de har firefly-boxen (14 avsnitt) för 499:-...

Men jag vill nog helst se filmen innan jag bestämmer mej för att köpa boxen...

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, jag tycker du borde göra tvärtom eftersom filmen förklarar allting efter serien slutar.
Att kolla på filmen först blir lite fel alltså, visst, det funkar att göra så, men det är inte rätt :D

Firefly var anledningen till att min favoritserie lades ner

Vilken serie la dom ner innan Firefly?

Postad 01 november 2005 - 09:47

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
murbank:
Det var Dark Angel man lade ner.
Kommer aldrig förlåta Fox för det.
Men de brukar ju slänga tv-serier i tunnan titt som tätt vad jag har märkt,så det var ju inte så konstigt ändå.

Postad 01 november 2005 - 10:09

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Rätt eller fel, jag bryr mej inte nämnvärt. Om filmen ger mersmak så kan man ju köpa boxen. Lite snopet om man köper boxen och det INTE ger mersmak...

Nu tror jag iochförsej inte att detta är något större bekymmer eftersom jag gillar den här typen av film starkt...

Postad 01 november 2005 - 18:45

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Mer info om den kommande DVD-utgåvan.

The film itself will be presented in 2.35:1 anamorphic widescreen, along with English and French Dolby Digital 5.1 tracks. Extras will include a feature commentary with writer/director Joss Whedon, a director introduction, deleted scenes, outtakes, a Future History: The Story of Earth That Was featurette, a What's in a Firefly featurette and a Re-Lighting the Firefly featurette.

Postad 02 november 2005 - 14:05

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Omslag till R1:an.

Bifogad fil(er)

Postad 03 november 2005 - 08:46

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Rätt eller fel, jag bryr mej inte nämnvärt. Om filmen ger mersmak så kan man ju köpa boxen. Lite snopet om man köper boxen och det INTE ger mersmak...

Nu tror jag iochförsej inte att detta är något större bekymmer eftersom jag gillar den här typen av film starkt...

<{POST_SNAPBACK}>

Serien är väl inte så dyr heller, tyckte jag såg den för 400 nånstans och finns kanske ännu billigare nån annanstans.

Postad 06 november 2005 - 00:13

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Nu verkar det i alla fall klart, Serenity på Sandrew den 25/11...=)
http://www.sandrewme...ies.asp?id=4055

Postad 06 november 2005 - 02:18

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Hmm...
På Sandrews sida stod det att filmen tar vid där serien slutar...

Man kanske skulle köpa serien först iallafall och se den medan man väntar r2-släppet av filmen...

Postad 06 november 2005 - 10:40

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Hmm...
På Sandrews sida stod det att filmen tar vid där serien slutar...

Man kanske skulle köpa serien först iallafall och se den medan man väntar r2-släppet av filmen...

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha, så du litar inte på mig när jag säger samma sak? :wub:

Postad 06 november 2005 - 11:12

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Nä!
Jag har en egen smak :wub: ...

Men nu har jag blivit lite tveksam igen...
Jag hittade nämligen en "serenity-sajt", med lite fler klipp ifrån filmen och av dessa klipp så fick jag intrycket att filme kändes lite oseriös på något sätt. De har lite humoristiska repliker lite då och då vid tillfällen som man "normalt" sett inte skämtar...

Humor är förvisso inte fel, men jag fick en känsla av "mars attacks" och det var inte riktigt den tonen jag trodde filmen hade...

Det är svårt att bedöma en film utan att ha sett den, så jag kommer givetvis se den så fort som möjligt, men jag är bara lite tveksam till om jag vill köpa kanske både filmen och serien om den har en sådan ton...

O.T.
Jag funderade för ett litet tag sedan på VAD det egentligen är jag gillar i olika filmer och kom fram till att jag gillar filmer som tar mej till "exotiska" ställen. Jag gillar filmer som t.ex. waterworld, madmax, sagan om ringen, starwars, t.o.m. "24-timmars jakten" o.s.v. och ett gemensamt drag hos de flesta filmer jag gillar är det faktum att miljöerna (och handlingen i viss mån) inte har något gemensamt med den verkighet vi lever i, men ändå är filmade på ett väldigt trovärdigt sätt. Ett slags alternativ verklighet (Matrix står högt i kurs även hos mej).

Det jag hemskt gärna skulle vilja se är någon slags "roadmovie" i rymden (eftersom jag alltid har fascinerats av astronomi). Men med lite mer seriös ton som t.ex. "supernova", "mission to mars" o.s.v....

Jag trodde att denna filmen skulle vara helt i min smak, men de humoristiska inslagen i de klipp som finns på hemsidan gör att jag får intrycket av att det är mer en kul film i annorlunda miljö än en "alternativ verklighet"...

Kolla själva:
SerenityMovie
Klicka på menyn och sen video. Där finns en hel del klipp förutom ett par trailers och tv-spotar...
För övrigt en väldigt snygg hemsida, väl värd ett besök oavsett om man gillar filmen...

Postad 06 november 2005 - 12:29

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
krasse:
Nu vet jag inte om det kanske är nåt för dig,men jag kan rekommendera Dark Angel,som utspelar sig i Seattle 2020,och en grupp terrorister har smällt av en pulsvåg som gjorde så hela datorsystemet i USA blev nollställt,så USA förvandlades till ett u-land...
Själva serien handlar om Max,en genetiskt uppbyggd människa som kan springa fortare än en "speeding bullet" och kan slå ner sina motståndare inom en nanosekund typ.
REkommenderar serien starkt,du kanske redan har sett den?
Gått på TV4 en hel del...
Det var Firefly som gjorde så DA blev nedlagt...
Du pratade ju om alternativ verklighet,och vem vet,det kanske inträffar någon gång (Visst,det ser väl ut såhär på ett antal ställen i världen idag,men inte i en supermakt,jag föll pladaskt för konceptet).

Postad 06 november 2005 - 13:37

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Har fått bra betyg på denna sida:
Serenity review

Postad 06 november 2005 - 15:00

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Jag har sett något enstaka avsnitt av dark angel (tror jag), men jag är värdelös på att följa serier.

Har helt enkelt inte tid för tv-tittande på regelbunden basis. Därför föredrar jag filmer. Man startar dom när man har tid och ser dom till slut (så ofta som möjligt :wub: ) och sen är man redo för annat...

Gillade iochförsej "Band of Brothers" boxen, så serier på dvd kanske inte vore så dumt...

Postad 06 november 2005 - 16:12

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
krasse:
Håller med dig,de enda serier jag har följt riktigt på TV är väl Lost,24 och Dark Angel.
Men givetvis finns serierna utgivna på DVD,så det är bara ta och köpa;)
Jag själv har inte varit intresserad utav tv-serier förrens en kort tid tillbaka,men nu är jag inne så mycket i tv-serier att jag gillar de bra mycket bättre än vanliga filmer,karaktärerna blir så mycket mer personliga etc. när man kollar på en tv-serie motför en vanlig 2-timmars långfilm.

Postad 06 november 2005 - 16:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
tv-serier är på frammarsch helt klart, nu mera är ju produktionerna i samma klass som spefilmer och det är roligare att följa en karaktär under 10/100-tals timmar än bara kanske 2 som en film. Jag tittar mycket mer på serier är filmer numera, men ett måste är nästan att ha alla avsnitt på dvd, att se 1 i veckan på tv är verkligen kasst.

Om vi ska styra tillbaka lite till topicen, lätt att flyta iväg :P

Många verkar tycka filmen är väldigt bra, den har tex högre betyg än alla nya Star Wars på imdb. Håller den samma stil som serien men en budget som är mångfalt större kan det inte bli något annat än ett mästerverk!

Postad 06 november 2005 - 18:23

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

tv-serier är på frammarsch helt klart, nu mera är ju produktionerna i samma klass som spefilmer och det är roligare att följa en karaktär under 10/100-tals timmar än bara kanske 2 som en film. Jag tittar mycket mer på serier är filmer numera, men ett måste är nästan att ha alla avsnitt på dvd, att se 1 i veckan på tv är verkligen kasst.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Nåja,ska ta och köpa Firefly-boxen så småningom (och ta och köpa Serenity sen när man sett serien),verkar vara en intressant serie,vet dock inte om jag pallar med ännu en serie som slutar innan det var tänkt...
Jag är dock inte så förtjust i skaparens tidigare projekt (Buffy tex.) men vad jag ahr förstått så ska inte Firefly alls vara som dom?

Postad 06 november 2005 - 20:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag är dock inte så förtjust i skaparens tidigare projekt (Buffy tex.) men vad jag ahr förstått så ska inte Firefly alls vara som dom?

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk lite Vilda västern / sjörövare / smugglare i rymden ibland är det väldigt allvarligt och seriöst, ibland lite mer humor. Väldigt välgjort i alla fall!

Postad 08 november 2005 - 00:17

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
För de som inte är nöjda med det ganska fula omslaget till R1 utgåvan, så kan jag rekommendera denna site där man kan ladda ner alternativa högupplösta omslag. Det finns åtminstone ett par som är snyggare än orginalet.

Postad 08 november 2005 - 10:57

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Tips: köp Firefly-boxen på www.cd-wow.se som har den för 259:-. Mycket bra serie som sagt. Längtar till biopremiären!

Postad 08 november 2005 - 14:49

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Tips: köp Firefly-boxen på www.cd-wow.se som har den för 259:-. Mycket bra serie som sagt. Längtar till biopremiären!

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket nöje för dom pengarna, jag gillade denna serie skarpt :)
(Skrev tidigare så här i en annan tråd)

Hmmmm har precis sett färdigt sista avsnittet av Firefly och jag önska verkligen att dom kommer igång och spelar in en fortsättning på serien efter långfilmen Serenity som kommer i höst.

Serien rekommenderas starkt, den liknar inte riktigt någon annan utan är en sorts blandning av western och sci-fi.
Den är framför allt lättsam underhållning med mycket humoristiska inslag och man gör det bra för jag vill bara se mer. De olika avsnitten skiljer sig mycket ifrån varandra, vissa är mest roliga, vissa är riktigt spännande och något har varit riktigt sorgligt.

Jag tror jag måste börja om ifrån början och se den igen 

"Take my love, take my land.
Take me where I cannot stand.
I don't care, cause I'm still free
You can't take the sky from me"

Vart skriver man på kravlistan på att dom skall återuppta inspelningen???

Redigerat av Unregistered4b026b86, 08 november 2005 - 14:52.

Postad 17 december 2005 - 14:59

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Det släpps en australiensisk tin utgåva i februari nästa år.

Postad 17 december 2005 - 15:34

Chrono
  • Chrono
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Tack MalcolmX7!
Då vart den bokad. =)

//Chrono

Postad 17 december 2005 - 15:45

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Kollade på den i 20 minuter, sen orkade jag inte mer.

Postad 17 december 2005 - 19:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Får gissa att du inte sett serien då? Isf är det ganska menlöst att se filmen.

Postad 17 december 2005 - 19:16

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Lätt den bästa Sci-Fi filmen sedan orginal star wars rullarna i min mening

/a

Postad 18 december 2005 - 15:19

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Får gissa att du inte sett serien då? Isf är det ganska menlöst att se filmen.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har nog rätt och plus att allt så såg så b-filmsaktigt.
Samma hände med Chronicles of Riddick eller vad den nu heter.

Postad 12 januari 2006 - 16:59

Nemesis
  • Nemesis
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
R2UK release den 27/2. Det blir samma extramaterial som på R4 (det som alltså inte finns på R1).

http://dvdtimes.co.u...contentid=59936

Universal have announced the UK Region 2 DVD release of Serenity for 27th February 2006 priced at £19.99. From the mind of Joss Whedon, creator of Buffy the Vampire Slayer & Angel comes the unique vision of the future, Serenity. This smart, action-packed adventure takes you on an edge-of-your-seat journey loaded with explosive battles, gripping special effects and fantastic new worlds!

Omslag:

Bifogad fil(er)

Postad 13 januari 2006 - 12:10

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Efter att ha kollat in trailern en stund så är ju skådespelarkvaliteterna sådäär.. :rolleyes:

Postad 13 januari 2006 - 12:50

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Höll ut i en halvtimme men sen efter det gick det inte längre.
Synd...hade stora förhoppningar på den där filmen.

Postad 13 januari 2006 - 13:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Höll ut i en halvtimme men sen efter det gick det inte längre.
Synd...hade stora förhoppningar på den där filmen.

<{POST_SNAPBACK}>

Antar att du inte sett serien innan.
För gillade man serien kan man omöjligt tycka filmen är dålig iaf...

Kollade in serien innan filmen och det kändes som det var tvunget....

Grymmt bra film också...

Postad 13 januari 2006 - 21:52

Unregisteredab349fae
  • Unregisteredab349fae
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Jag tyckte den var grymt bra, men kanske är som med serien (Och det är säkert en fördel att ha sett den först.) att inte alla gillar den speciella humorn...hehe

"Oh no, they wont see this coming"

"Somebody better start firing!"

Redigerat av Unregisteredab349fae, 13 januari 2006 - 21:53.

Postad 14 januari 2006 - 21:52

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag måste få fråga en sak angående Firefly (serien alltså)...

Eftersom Fox inte har alla hemma så lägger de ju ner serier titt som tätt,bland annat min favoritserie ever,dvs. Dark Angel,som blev lämnad med hemskt mycket cliffhangers etc.,vilket jag inte kommit över ännu,4 år senare...
Så min fråga är,är det samma grej med Firefly?
Jag funderar på att inhandla boxen nämligen,men vågar inte eftersom chansen finns att jag kommer bli lika sur över Fox med Firefly som jag blev med Dark Angel,och den persen orkar jag inte gå igenom igen.
Tacksam för svar.

Postad 15 januari 2006 - 13:40

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Diskussioner runt Sci-Fi och dess serier tas i den här tråden eller den är tråden. I denna tråd diskuteras framförallt filmen "Serenity" och vi försöker att hålla oss till det.

Postad 24 januari 2006 - 00:51

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
ingen höjdar film direkt ....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.