Frågor om Mirai DTL-532W100
6 svar till detta ämne
Postad 20 November 2006 - 00:44
Gesserit
-
Gesserit
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej
Jag köpte en Mirai DTL-532W100 på netonnet för ett tag sen. Grejen är att det är ett par saker som är skumma med den:
Det finns vissa förinställda bildinställningar ("user", "sport", "movie", "vivid", "game"... tror det är alla). Mitt problem är att när jag sätter på movie och game, två bildinställningar som är betydligt mörkare än de andra, börjar teven surra. Surret kan stoppas om jag pluggar in ett par hörlurar i hörlursintaget, men då överförs surret till hörlurarna. What's up? Någon som har varit med om det? Är det ett fel?
Något annat som är skumt som jag nyss upplevde är att när man flippar igenom alla "sources" (typ scartkanalerna och HDkanalen osv.) och kommer till just HDkanalen börjar det pipa ett outhärdligt genomborrande, dock ganska lågmält, pip som fortsätter även när jag bytt source till typ antennteve eller scart. Jag kan få bort skiten genom att gå till en viss source och sen hoppa tillbaka till vanlig teve. Men detta måste ju vara ett fel!
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Att köra bort skiten till lageshopen (som förvisso ligger nära mitt hem) är ju något av ett umbärande så jag skulle gärna veta vad ni som har en sånhär dumburk säger om mina problem.
Tackar och bockar och bugar.
Postad 20 November 2006 - 00:58
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4219 inlägg
Objektiv sett är det ett fel på TV eftersom man inte ska behöva stå ut med sådana missljud. Kör tillbaka TV:n och kräv att få en ny.
Postad 23 November 2006 - 00:10
Gesserit
-
Gesserit
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jo. Då skulle jag vilja fråga en annan fråga: Är det nån som behövt kontakta kundservice på netonnet och har någon erfarenhet av det?
Nämligen så att det var därifrån jag köpte burken och i mitt garantibevis står det att jag kan lämna in felaktig vara på närmaste servicebutik eller lagershop men när jag mailade kundservice mailade de tillbaka till mig och påstod att de inte kunde ta emot produkten i butik och gav mig ett nummer i Stockholm (är från Borås) att ringa. Har en lagershop nån kilometer från mitt hem...
Är de lite krångliga med sådana här grejer eller? Nån som är jurist som kan säga mig om jag ska acceptera att de ber mig gå till massa tredje parter  ?
Jobbigt detta.
Postad 25 November 2006 - 13:55
cyclonic
-
cyclonic
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej
Jag köpte en Mirai DTL-532W100 på netonnet för ett tag sen. Grejen är att det är ett par saker som är skumma med den:
Det finns vissa förinställda bildinställningar ("user", "sport", "movie", "vivid", "game"... tror det är alla). Mitt problem är att när jag sätter på movie och game, två bildinställningar som är betydligt mörkare än de andra, börjar teven surra. Surret kan stoppas om jag pluggar in ett par hörlurar i hörlursintaget, men då överförs surret till hörlurarna. What's up? Någon som har varit med om det? Är det ett fel?
Något annat som är skumt som jag nyss upplevde är att när man flippar igenom alla "sources" (typ scartkanalerna och HDkanalen osv.) och kommer till just HDkanalen börjar det pipa ett outhärdligt genomborrande, dock ganska lågmält, pip som fortsätter även när jag bytt source till typ antennteve eller scart. Jag kan få bort skiten genom att gå till en viss source och sen hoppa tillbaka till vanlig teve. Men detta måste ju vara ett fel!
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Att köra bort skiten till lageshopen (som förvisso ligger nära mitt hem) är ju något av ett umbärande så jag skulle gärna veta vad ni som har en sånhär dumburk säger om mina problem.
Tackar och bockar och bugar.
<{POST_SNAPBACK}>
Surrandet uppstår när man ställer ner "Lamp" under 3 går inte att göra något åt, pipandet vet jag inte riktigt vad de kan vara... köpte min på inet.se så jag kan inte hjälpa dig med netonnet, men min TV paja efter 11 dar, och det verkar som mirai har en tredjeparts support som heter Compare support du kommer nog få ringa dit, för övrigt är min TV inne för andra gången, har rätt att häva köpet efter 3 gången veriferat fel, vilket jag kommer göra, sen kommer jag hålla mig borta från mirai!
Postad 25 November 2006 - 15:57
Gesserit
-
Gesserit
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Surrandet uppstår när man ställer ner "Lamp" under 3 går inte att göra något åt, pipandet vet jag inte riktigt vad de kan vara... köpte min på inet.se så jag kan inte hjälpa dig med netonnet, men min TV paja efter 11 dar, och det verkar som mirai har en tredjeparts support som heter Compare support du kommer nog få ringa dit, för övrigt är min TV inne för andra gången, har rätt att häva köpet efter 3 gången veriferat fel, vilket jag kommer göra, sen kommer jag hålla mig borta från mirai!
<{POST_SNAPBACK}>
Ja de har hänvisat till Compare Support.. Du som har haft med dem att göra (Compare asså), hur är det med dem.. är de ok? Snabba, schyssta, ordentliga eller kassa? Tack för svaret förresten!
Postad 27 November 2006 - 15:43
Unregistered9d044fdd
-
Unregistered9d044fdd
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag äger en Mirai DTL-332M100 och har haft den i ca 1 månad nu.. Jag läste en del inlägg i forum om att folk rapporterat att den piper när man ställer ner lampan under 3 osv osv.. Jag har dock inte det problemet.. Vet inte om ja bara haft tur men jag har min tv på 2 i lampan då ja tycker 3 är för skarpt för ögonen..
Har provat alla olika inställningar för lampan och ja har aldrig hört något pipande eller brummande ljud ur tvn.. För mig fungerar den kanon och ja är toknöjd med tanke på priset.. Visst kontrasten är inte den bästa men de går o justera bilden lite så är det inte alls störande längre.
Lyckat till med kundtjänsten o allt sådant.. Jag gissar på att mirai kanske har levererat ett antal tv som inte fungerar riktigt som dom ska men ja fick iaf inget måndagsexempel. Tack och lov...
Postad 29 November 2006 - 21:21
cyclonic
-
cyclonic
-
Rookie
-
9 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja de har hänvisat till Compare Support.. Du som har haft med dem att göra (Compare asså), hur är det med dem.. är de ok? Snabba, schyssta, ordentliga eller kassa?
Tack för svaret förresten!
<{POST_SNAPBACK}>
Snabba kan jag inte säga att dom är, har min TV inne för andra gången och de har snart gått 2 veckor igen, man måste ringa och kolla vad som händer. Kan inte fatta varför jag inte får en ny TV då de är ett uppenbart konstruktionsfel på den, sist bytte dom ett "kretskort" vet inte vilket, verkar vara standard att bara byta "kretskort", som sagt har haft TV i 11 dar, den har varit på reparation i 4 veckor, men du kanske får bättre service, man kan ju alltid hoppas.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|