Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Extern DAC

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 december 2006 - 09:54

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Tar du ut signalen digitalt från SB3:an används aldrig dess DAC.
Den inbyggda dacen används bara om du plockar ut signalen analogt.

Mvh Magnus Eriksson

Postad 07 december 2006 - 10:24

hardsaltad
  • hardsaltad
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har en 2-kanals förstärkare utan digital ingång. Tänkte köpa en SB3 och koppla till , då med de analoga RCA-kopplingarna. Har även en gammal Denon Dac DA-500 http://www.pcavtech....adc-dac/DA-500/. Vilket tror ni blir bäst? Och är det värt att köpa en ny dyrare Dac typ, Da9, Dac1 eller en billigare?

Postad 07 december 2006 - 10:39

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Tar du ut signalen digitalt från SB3:an används aldrig dess DAC.
Den inbyggda dacen används bara om du plockar ut signalen analogt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju det jag menar - frågan är om man det bättre utgångssteget i en extern DAC kompenserar för eventuellt sämre DA-omvandlare, jämfört med SB's egen? Och hur man i så fall vet vad som är vad. :D

Jag har en 2-kanals förstärkare utan digital ingång. Tänkte köpa en SB3 och koppla till , då med de analoga RCA-kopplingarna. Har även en gammal Denon Dac DA-500  http://www.pcavtech....adc-dac/DA-500/. Vilket tror ni blir bäst? Och är det värt att köpa en ny dyrare Dac typ, Da9, Dac1 eller en billigare?

<{POST_SNAPBACK}>

That's the question. Köp en SB3 och testa, åtminstone jag är väldans nyfiken på vad du får för resultat med de olika kombinationerna! Hur bra måste en extern DAC vara för att det ska bli en tydlig förbättring?

Postad 07 december 2006 - 10:55

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Nu är Benchmark DAC1 betydligt bättre DAc på alla punkter än en SB3:a.
Dessutom är det eneloga utgångssteget bättre än SB3:ans.
Dock kan inte DAC1 analoga utgångssteg mäta sig med t.ex. DA9:ans.
Dock är DAC1:ans dac-systemet mycket bättre idag än DA9:ans dito. Men inte i den kommande modellen av DA9:an (namnet vet jag inte på den nya modellen).

Mvh Magnus Eriksson

Postad 07 december 2006 - 11:16

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Återstår sista frågan - hur bra är DA9 (nuvarande) DAC jämfört med SB's dito?

Postad 07 december 2006 - 11:48

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Ni kan ju alltid skicka er SB3 hit för uppgraderingar - digitala, analoga eller rubbet. Från $200 och uppåt. Forum hos AudioCircle. Har fått "Best Source Components award" hos Enjoy The Music.

Personligen har jag haft min SB3 i över ett år nu och är mycket nöjd med ljudet. Dock så är jag inte någon "audiofil" eller har en utrustning vars kvalitet pressar SB3:an (än :D ). Är också sugen att testa vad en extern dac skulle göra för ljudet, men det kommer efter ny förstärkare och högtalare.

Postad 07 december 2006 - 12:19

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Som svar på din fråga om DA9 vs SB3 svarar jag DA9 sju dagar i veckan!

Da9:an finns med tre olika opamp val.
En lite varmare och rundare (lättlyssnad) men med begränsande dynamikhantering och kanske lite mindre medryckande spelstil.
En med bättre opampar (standard modellen som säljer bäst hos Harmony Design).
Denna dac är en bra dac för de allra flesta användare.
Sen har vi den sista modellen med super opampar som du INTE kan köpa någon annanstans än via Harmony Design, allt enligt Mattias. Dessa opampar är otroligt high-end och denna modell skall INTE köpas om du inte har en mycket bra anläggning utan flaskhalsar. Har du denna kalasanläggning är det bara att köpa DA9:an i denna modell!
Har du inte en toppklass anläggning kommer det inte bli bra med denna modell av DA9:an.

Det analoga utgångssteget i DA9 (idag) är spitzeklasse redan!
Få dacar i rimlig prisklass (kanske under 25 - 30kkr) har ett lika fint utgångssteg.

Den nya DA9:an (vet ej om den kommer att heta så) har en mycket modernare "dac-motor" som dessutom har bättre "programvara" än tidigare. Dessa förändringar lyfter DA9:an till riktigt bra höjder i prestanda t.o.m. bortom Benchmark DAC1. Lägg sedan till det redan nu otroligt fina analogautgångssteget som kanske dessutom har förärats vissa förbättringar (jag vet ännu inte) så har du en superDAC för kaffepengar.

Jag valde ändå att köpa DAC1.
Varför?
Jag har haft DAC1 tidigare och vet vad den kan prestera samt jag har "behov" av dess volymreglering samt hörlursförstärkare.

Jag funderar dock för framtiden att köpa en PRE906 med den nya dacen från Harmony Design.

StelloDAC är en annan trevlig dac sägs det.

Mvh Magnus Eriksson

Postad 07 december 2006 - 12:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Manga: Har du något ungefärligt datum på Harmony Designs nya?

Postad 07 december 2006 - 12:53

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Sist jag pratade med Mattias var för c:a 1,5 månader sedan.
Då skulle han jobba 100% ett par tre veckor på den sista prototypen (som redan som prototyp spelade "... mycket bra!" som Mattias så ödmjuk sade.
Om allt gick bra skulle den sedan börja tillverkas så allt mellan 3 månader till ett halvår innan den fanns hos återförsäljarna.

Läge att leta en billig DA9:a för att sedan uppgradera för c:a 3kkr? :D

Mvh Magnus Eriksson

Postad 07 december 2006 - 12:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Låter fint Manga, med alla obligatoriska förseningar borde den komma till nästa höst då ungefär, dvs nästa cykel i uppgraderingsnojan :D

Postad 07 december 2006 - 13:59

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Njae den kommer nog till High-end mässan i februari tror jag! :P

Mvh Magnus Eriksson

Postad 07 december 2006 - 14:01

hardsaltad
  • hardsaltad
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Denon Dac DA-500 http://www.pcavtech....adc-dac/DA-500/. hur står den sig mot da9 om någon vet?

Postad 07 december 2006 - 14:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Njae den kommer nog till High-end mässan i februari tror jag!  :P

Mvh Magnus Eriksson

<{POST_SNAPBACK}>

Då ska jag klämma lite på den där :P

Postad 07 december 2006 - 15:43

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Ursäkta om det blir lite OT här...Men hur kopplar man om man vill använda Benchmark som försteg? Säg att man vill ansluta två monoblock och en dvd-spelare där DA-omvandlingen sköts av Benchmarken.

En RCA-kabel till vänster- resp. högerkanal på monoblocken och var kopplar man sedan in dvd-spelaren? RCA-kontakterna är ju upptagna då, eller? Har alltid varit duktigt förvirrad på sånt här... :P

En bild på Benchmarkens baksida: http://www.benchmarkmedia.com/dac1/

Postad 07 december 2006 - 16:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Jag lägger ned min fråga, det verkar som alla är födda med silversked och inte bryr sig om pris och prestanda korrelerar.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, så är det givetvis...

:P

<{POST_SNAPBACK}>

Det är nog bäst för ALLA andra :P

MaVeRiC :D

Postad 07 december 2006 - 16:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Ursäkta om det blir lite OT här...Men hur kopplar man om man vill använda Benchmark som försteg? Säg att man vill ansluta två monoblock och en dvd-spelare där DA-omvandlingen sköts av Benchmarken.

En RCA-kabel till vänster- resp. högerkanal på monoblocken och var kopplar man sedan in dvd-spelaren? RCA-kontakterna är ju upptagna då, eller? Har alltid varit duktigt förvirrad på sånt här... :P

En bild på Benchmarkens baksida: http://www.benchmarkmedia.com/dac1/

<{POST_SNAPBACK}>

Du kopplar in den digitalt med koax, optiskt eller xlr.
Benchmarken är ju i första hand en D/A alltså en digital -> analog omvandlare. Att den går att använda som försteg är en liten bonus.

Postad 07 december 2006 - 16:13

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Så långt är jag med men dvd-spelaren måste väl också anslutas till Benchmarken med två RCA eller XLR-kablar? En för högersignal och en för vänstersignal, eller?

Om Benchmarken är försteg, dvs. man vill kunna reglera volymen så räcker det väl inte men coax/optisk/xlr-kabel?

Postad 07 december 2006 - 16:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Så långt är jag med men dvd-spelaren måste väl också anslutas till Benchmarken med två RCA eller XLR-kablar? En för högersignal och en för vänstersignal, eller?

Om Benchmarken är försteg, dvs. man vill kunna reglera volymen så räcker det väl inte men coax/optisk/xlr-kabel?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej du måste ansluta den digitalt, dvs med 1 kabel, koax, optisk eller xlr.

Räcker alldeles utmärkt med 1 kabel eftersom det inte finns något annat sätt att koppla in den på :P

Det kommer inte vara några problem. Den digitala signalen avkodas i benchmarken till 2-kanaler.

Om du tänker en hembioförstärkare har du ju 6 kanaler i samma kabel, sen "packas" dom upp väl framme vid D/A omvandlarna.

Redigerat av Martin.M, 07 december 2006 - 16:19.

Postad 07 december 2006 - 17:54

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Tackar för det svaret Martin! Enklare än vad jag trodde. Jag var säker på att man behövde de sedvanliga signalkablarna för att få det att funka.

Ju mer jag tänker på den här Benchmarken desto bättre verkar den... :P

Sorry för trådkapningen

Postad 07 december 2006 - 21:29

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Lite osäker var jag skall lägga in inlägget, men det får bli här.

Jag var i dag hos Ljudmakarn för att rätta ut lite frågetecken.

Jag håller på att uppgradera min anläggning. Att jag kommer att ersätta min dvd med en Denon 2930 eller 3930 är redan klart. Dessutom kommer min cd-spelare och integrerade förstärkare att ryka. Fråga uppstod om inte en Benchmark DAC1 kopplad till Denon var ett alternativ till cd-spelare. Efter att ha läst alla lysande recensioner av DAC1 var jag tvungen att lyssna på den.

Uppställningen på Ljudmakarn var ett par Audiovector Mi3 Signature SE. Alldeles för kalla i toppen och således oförmögna att återge kroppen i röster och instrument enligt min mening (men med utmärkt bas), men utomordentliga som analysverktyg. Kablaget var huvudsakligen bättre Nordost och strömmatning genom Nordost Thor.

Battaljen kom att stå mellan cd-spelaren Hegel CDP4A (21 tkr) kopplad till försteget Hegel P2A (11 tkr) kopplat till slutsteget Hegel H2A (19 tkr) mot Benchmark DAC1 (12,5 tkr) matad av CP4A kopplad direkt till H2A. Den senare kombinationen är klart billigare, i synnerhet som jag har transporten "gratis". Hur lät det då?

Bortsett från de brister som finns i högtalarna lät det utmärkt. Kul var att två polare som inte håller på med hifi anslöt sig och de kom fram till samma sak. Benchmark-kombinationen var helt enkelt bättre på allt. Den var klarare och mer utmejslad utan att för den delen vara hård eller omusikalisk. Toppen var renare och basen både tightare och fylligare. I synnerhet basen var bättre. Cello och bas fick den kropp de har och de spelade fritt mot avgrunden. Utan Benchmarken upplevdes det som om allt var luddigare på ett mjuk och behagligt sätt, men fel. Nu kan man invända att det var försteget som förstörde allt, men det har jag svårt att tro. Sanningen är att alla tre upplevde den mycket billigare Benchmark-uppställningen som den bättre. Ingen stora skillnader som vanligt, men jag hade varit beredd att betala ganska många tusen kronor för att få det bättre ljudet i Benchmark-uppställningen. Nu behövs det inte då den var billigare. Hua.

Det är för mig nu uppenbart att kombinationen Benchmark och ett slutsteg är betydligt mer aptitlig än än dyr cd-spelare och en integrerad förstärkare. Att jag kommer att köpa en Benchmark DAC1 är mer än troligt.

Det är svårt att uttala sig om något som inte jämförts noga, men mina minnen från när jag lyssnade på Audiovector Mi3 Signature + Hegel CDP4A + Hegel H200 och i dagär att det lät väsentligen bättre nu. Kan det vara så att Hegels slutsteg i sanning är en pärla?

Postad 07 december 2006 - 21:52

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att försteget i Benchmarken kan ersätta en vanligt försteg. Jag upplever en förbättring då jag använder mitt vanliga försteg jämfört med att koppla Benchmarken direkt till slutsteget. Att det dessutom är omöjligt att kunna använda några analoga källor om man kör Benchmark -> slutsteg är inte en direkt liten nackdel heller i mina ögon. Som DAC fungerar dock Benchmark alldeles prima.

Postad 07 december 2006 - 22:18

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Eftersom jag är för lat för att kolla själv - är Benchens volym digital eller analog? Fjärrstyrd?

Postad 07 december 2006 - 23:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Är den inte analog blir jag väldigt förvånad alltså. Då är den verkligen värdelös som försteg.

Postad 08 december 2006 - 09:09

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Doublefix: vi tackar för den fina recensionen! Intressant jämförelse. Hegel är fina grejor, tror speciellt att deras signalkällor och slutsteg är bra, enligt mina erfarenheter. Vill dock minnas att jag hört att det billigare försteget fått aningens kritik i Fidelity, kanske där det klämmer?

Är själv inne på Benchmarken (och Denon 2930 är beställd), mina högtalare är Audiovector som skall uppgraderas till Signature så ditt test var riktigt kul att läsa! :P Spot on med andra ord.

Nackdelen med Benchmark som försteg verkar ju vara anslutning av ex.vis skivspelare samt ingen fjärrkontroll. Det är en riktigt, riktigt stor nackdel enligt mig. Justering av volymen med fjärr är ett måste.

Annars är tanken på en låda som innehåller DAC och försteg verkligt tilltalande. Vet att Stello gör en modell som verkar bra (men i en annan prisklass än Benchmark), DP200 tror jag den heter.

Postad 08 december 2006 - 09:44

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Jag har själv inget behov av andra signalkällor i min tvåkanalare än cd och de få gångerna jag verkligen lyssnar seriöst borde jag klara mig utan fjärr. Andra signalkällor ansluter jag till flerkanalaren och har då fjärr. Med detta sagt vill jag mena att det inte är en nackdel med Benchmarken att den inte har fler ingångar eller fjärr. Snarare ser jag det som ett stort plus att den kan användas som volymkontroll och att jag därmed slipper köpa ett försteg. Glöm inte heller att den även är en hörlursförstärkare som fått bra kritik.

Det kan givetvis inte uteslutas att det är Hegel-försteget som är den felande länken, men jag tror inte det. Möjligen hade skillnaderna varit mindre med ett bättre (läs dyrare) försteg, men bara Benchmark/slutsteg är fortfarande mycket billigare. Det borde därtill gå att modda Benchmarken med en bättre volymkontroll för den som så önskar.

Postad 08 december 2006 - 10:34

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Jo, det är klart , har man det kopplat som du så funkar det. Men i mitt fall där jag kör en ren tvåkanalsanläggning; cd, dvd plus att jag kopplat LCD-skärm för tv- och filmtittande så går det inte. Jag vill ju ha ut TV-ljudet också i mina högtalare...Och kanske en tuner för radiolyssnande...

Som "vardagsförsteg" är nog inte Benchmarken idealisk. Men det löser man ju med ett försteg, bör gå att hitta riktigt bra sådana begagnade.

Trots "nackdelarna" blir det nog en Benchmark för mig också. Hoppas tomten kommer till mig. :wub:

Postad 08 december 2006 - 10:44

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Trots "nackdelarna" blir det nog en Benchmark för mig också. Hoppas tomten kommer till mig. :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Själv är bäste tomte.

Postad 08 december 2006 - 10:54

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Finns det något annat så får du gärna tipsa mig :wub:

Postad 20 december 2006 - 20:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Här har det blivit tyst

Vad säger ni om att köpa en beg DAC-1

eller skall man istället titta på den andra alternativen som ni tagit upp här ?

MaVeRiC :rolleyes:

Postad 21 december 2006 - 09:05

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Hifimagasinet dök det just upp en begagnad DAC-1. Svart, med rackhandtag. Jag vet ej hur gammal den är. Jag vill inte ha en svart med rackhandtag så ta för er. Jag håller mig stilla på inköpsfronten till dess att jag fått min cdfix lagad.

Postad 23 december 2006 - 21:51

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Hifimagasinet dök det just upp en begagnad DAC-1. Svart, med rackhandtag. Jag vet ej hur gammal den är. Jag vill inte ha en svart med rackhandtag så ta för er. Jag håller mig stilla på inköpsfronten till dess att jag fått min cdfix lagad.

<{POST_SNAPBACK}>

Jojo 7500 kr för en beg är väl ok ...

Men här får du en ny för 8 683,35 SEK

http://www.thomann.de

MaVeRiC :D

Postad 17 januari 2007 - 11:52

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Lyfter den här tråden och vill tipsa er om www.musiikin.com. De säljer bl.a Benchmark DAC1 för 990Euro. Då tillkommer 20Euro i frakt. Jag har varit i kontakt med dem och de verkar helt OK.

Förmodligen beställer jag en DAC1 från dem, skall bli spännande att prova!

Jag har däremot en fråga ang. DAC:ens anslutningar. Den digitala signalen från min DVD skickas ju in i Benchmarken via en koaxialkabel. Men vilken skall jag välja? Har tittat lite på Audioquest vdm3, kostar ca. 990SEK. Den har en impedans på 75 Ohm, är det denna typ av kabel man skall använda?

Sedan skall ju signalen skickas in i förstärkaren från DAC:en, i mitt fall är stärkaren en integrerad Thule IA150b (balanserad). Använder man då vanliga XLR-interconnects från "analog out" på Benchmarken? Har då funderat på Audioquest King Cobra XLR.

Tacksam för er hjälp? B)

Postad 18 januari 2007 - 11:07

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
XLR från DAC:en till Thule torde vara optimalt. Den digitala kabeln skall vara 75 ohm om den kopplas till coaxingången, då jag utgår från att din dvd-spelare inte har en digital XLR-utgång. Snåla inte på kablarna.

Postad 18 januari 2007 - 14:41

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Tackar för det svaret Doublefix! :)

Nej, det lutar åt Audioquest Jaguar XLR (ca.2200) o en Audioquest vdm3 eller 5, det tror jag räcker långt. Lovar skriva en recension om det blir en Benchmark!

Postad 18 januari 2007 - 15:05

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Jag ser fram mot recensionen. Min erfarenhet av den är positiv, men jag vill ha hem den för test mot min befintliga spelare innan jag slår till. Sen återstår det att se om jag skaffar en. Jag hade tänkt att använda min nya dvd som transport, men den väsnas dessvärre en del. Troligen för mycket för att användas som transport. Förhoppningsvis är den defekt och går att laga.

Postad 18 januari 2007 - 15:51

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Om jag slår till så blir det det enda hifi-produkt som jag köper olyssnad....I Malmö finns det tyvärr ingen återförsäljare som jag kan vända mig till. Hemlån är alltså svårt.

Den är nog lättsåld om det skulle bli en nit. Har dock svårt att tro det kan bli helt fel.

Postad 18 januari 2007 - 18:28

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Du ångrar dig nog inte. Men hör gärna av dig om du gör det...

Postad 24 januari 2007 - 10:10

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Till er som vet: jag har idag en Thule IA150b integrerad tvåkanalsförstärkare. Går det att koppla in Benchmark DAC1 till den och utesluta Thulens förstegsdel? Så att man använder Benchmarken som försteg och Thulens slutsteg?

Redigerat av Unregistered9f8385c8, 24 januari 2007 - 10:36.

Postad 24 januari 2007 - 11:56

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Vet och vet, men efter att ha tittat runt lite och bland annat tittat i den extremt tunna manualen förefaller det inte gå. Det är inte så många förstärkare som klarar det, men de blir fler och fler. Exvis Bladelius Thor, Krell KAV-400xi och Hegel H200.

Postad 24 januari 2007 - 12:37

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
OK, tack för svar. Skall leta runt lite men misstänker att det är som du säger. Tror finessen heter "amp out", tror nu vid närmare eftertanke att Thulen inte har det.

Postad 27 februari 2007 - 13:57

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Hallo,

Någon som provat Lavry DACén som Golden Age har?

Någon som kan tänka sig bjuda på en demo av denna lr MF X-DACv3
i Västerås-trakten med omnejd?

Har beslutat mig att stoppa cduppgraderingen och forstätta i två spår:
1. Vinyl 2. Squeezebox

Och en DAC kan ju förutom Squeezeboxen också befintliga DVD-spelaren dra
nytta av.

Men som tidigare nämnt av Maveric, inte många vanliga hifibutiker har några hemma
för hemlån.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.