Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC-46IEA3 (utan NIMP)

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 August 2006 - 18:01

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Tja Brorsan!

Hur går det med test av SCARt-ingången?

/Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag testat med scart (RGB) från min BBK 971H (I-TEC 1.5m SCART) och jag blev faktiskt positivt överraskad! Klart bättre än analog tv och inte alls så långt ifrån uppskalat över HDMI som jag trodde. Självklart så är skärpan sämre och kantigheten i detaljer större/synligare), men det är knappast ngt som en vanlig tittare skulle se utan det är nog vi cineaster som ser det.

Skärpan går säkert att putsa lite på via tvn, även om det inte var ngt jag försökte mig på. Det lite fascinerande var det att då jag fipplade från scart till HDMI så tog det säkert 5s innan bilden dök upp över HDMI, medans då jag flippade tillbaka från HDMI till scart så tog det kanske bara 1.5s innan bilden dök upp igen.

/Micke

Postad 22 August 2006 - 22:41

Sacuni
  • Sacuni
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Og spilkonsoller, PC spil ? :D ....

Venter med spænding :lol:

Redigerat av Sacuni, 22 August 2006 - 22:42.

Postad 23 August 2006 - 07:10

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Og spilkonsoller, PC spil ?  :D  ....

Venter med spænding  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som anmält sig frivillig att testa med spelkonsol ännu. Återkommer med rapport om så blir fallet!

Mvh

Micke

Postad 25 August 2006 - 15:19

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Hej,

Vi kommer, på vår minimässa fredagen den 31/8, dema LN-40IEA3 i vårt demorum..
För de som är intresserade går det att anmäla sig på www.dustin.se

Platserna är begränsade.. är osäker på hur många platser som finns kvar..men det finns platser per idag iaf..

mvh
Anders

Postad 29 August 2006 - 15:09

barbapapa
  • barbapapa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hur bra är bildförbättringen jämfört med de stora drakarna (Samsung DNIe, Philips Pixel + 2 HD och LG:s XD engine 3)
Den dag jag köper en ny TV så blir det mest analog helt vanlig TV, men kanske lite dator med.

/Daniel

Postad 29 August 2006 - 15:24

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hur bra är bildförbättringen jämfört med de stora drakarna (Samsung DNIe, Philips Pixel + 2 HD och LG:s XD engine 3)
Den dag jag köper en ny TV så blir det mest analog helt vanlig TV, men kanske lite dator med.

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Svar om det kan ges till helgen då jag även ska få ett test med en Xbox360 gjort :)

Första intrycket är att det är en viss kantighet i bilden om jag låter tvn sköta all skalning själv.

/Micke

Postad 29 August 2006 - 17:17

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

den mesta bildförbättringen brukar dock vara bäst att stänga av...mest irriterande och jobbigt för tv'n

Postad 29 August 2006 - 20:41

guja
  • guja
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt en viewpia 40IEA3 och har några frågor.

När jag tittar på tv så blir det vissa minnes artifakter om bilden inte ändras så mycket tex. i ansikten så kan visa delar röra sig lite oberoende av varandra. detta uppkommer bara när man använder TV-motagaren i TVen använder man vga ingången så uppkommer inte detta problem.
någon som känner igen problemet?

PS.
Vet någon vilken modline jag skall annvända för 1366x768?

/Gurra

Postad 29 August 2006 - 20:44

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har köpt en viewpia 40IEA3 och har några frågor.

När jag tittar på tv så blir det vissa minnes artifakter om bilden inte ändras så mycket tex. i ansikten så kan visa delar röra sig lite oberoende av varandra. detta uppkommer bara när man använder TV-motagaren i TVen använder man vga ingången så uppkommer inte detta problem.
någon som känner igen problemet?

PS.

/Gurra

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för analog tv-sändning och hur har du kopplat det innan det kommer in i tvn?

Jag får inte heller till 1366*768/60Hz pixelmappat över VGA men över DVI-->HDMI funkar det klockrent automagiskt. Vad har du för grafikkort?

Mvh

Micke

Postad 30 August 2006 - 06:10

barbapapa
  • barbapapa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

den mesta bildförbättringen brukar dock vara bäst att stänga av...mest irriterande och jobbigt för tv'n

<{POST_SNAPBACK}>

Men vad är det då som gör analoga sändningar bättre eller sämre på olika tv-apparater, utan bildförbättring är det väl panelens fysiska egenskaper som "gör" bilden, eller är det elektroniken som ändå kan vara kass? Eller är det tunern som är dålig på de som har dålig bild?

Vilken TV är "bäst" på analog TV? Idag har jag en 21" tjockTV

Såg en Philips med pixel+2HD som visade iochförsig DVD, men det såg bannemig ut som HD

/Daniel

Redigerat av barbapapa, 30 August 2006 - 06:34.

Postad 30 August 2006 - 06:55

guja
  • guja
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har direkt kopplat till mitt analoga comhem uttag. Det är inte signalen som det är något fel på utan felet värkar uppstå när TV omvandlar den analoga signalen till ett digitalt media för att kunna visa det på skärmen. Tv har antagligen någon komprimerings algoritm som inte är så bra?

Mitt grafikkort (VGA Integrated VIA UniChrome™ Pro AGP igraphics withj MPEG-2 decoder/MPEG-4 Acceleration) är integrerat på mitt nano itx moderkort (VIA EPIA N10000E).

/G

Postad 30 August 2006 - 06:59

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Tyvärr så känner jag inte igen det där bildproblemet men vi lär titta efter det i helgen.

Stödjer ditt grafikkort att det sänder ut 1366*768/60Hz?

Mvh

Micke

Postad 30 August 2006 - 10:12

guja
  • guja
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vet ej om grafikkort stödjer att det sänder ut 1366*768/60Hz.
Men det skall stödja 1360*768

/Gurra

Postad 30 August 2006 - 10:13

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Jag får det inte heller att bli pixelmappat över 1360*768 eller 1366*768 över VGA men över DVI/HDMI funkar det klockrent med båda.

Postad 30 August 2006 - 12:04

guja
  • guja
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var hitta du info om din TV så du kunde skapa en modeline för grafikdrivrutinerna?
Som sagt jag har en 40IEA3.
/Gurra

Postad 30 August 2006 - 13:29

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Var hitta du info om din TV så du kunde skapa en modeline för grafikdrivrutinerna?
Som sagt jag har en 40IEA3.
/Gurra

<{POST_SNAPBACK}>

Över HDMI har jag som sagt inte behövt det. Jag har ett NVidia 6800 så jag har enbart kört deras egna drivisar och faktiskt inte ens testat Powerstrip för att göra nya.

Postad 31 August 2006 - 09:00

Unregistered34f183a9
  • Unregistered34f183a9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

/Gurra

<{POST_SNAPBACK}>

Många grafikkort klarar bara upplösningar som är jämnt delbara med 8 på VGA-utgången (har nåt med klockan till DAC:en att göra tror jag). Då går det att köra 1360 och 1368 men inget därimellan. Så sannolikt komemr du inte få till 1366.

Har nu hemma en Viewpia 46" och kommer att ge mer info om den senare när jag hunnit testat den noggrannt. Men hittills:
* Mycket snygg utan högtalare
* 46" är stort men inte för stort (barnen tenderar ju till att sätta sig närmare TV:n än en annan...)
* Hittar inga fel på pixlar ännu men däremot läcker den lite ljus här och där så att den är vagt ljusare i de nedre hörnen och på ett par ställen till. Men syns bara på absolut svarta bilder och då bara om man tänker på det, de flesta skall aldrig lägga märke till det
* Kör digital-TV (satellit) över SCART, bilden är helt klart bra. Tyvärr så kunde ju TV3 och Kanal5 m.fl. höja bitraten då deras material nu blir uppenbart suddigt. Men SVT är betydligt skarpare än vad jag förväntade mig över en SCART-kabel.
* Har analog kabel-TV också (Canal Digital) men bilden är dålig (sist i ett villanät drygt 2km ifrån centralen - många förstärkare emellan). Men ändå presterar TV:n över förväntan - får oväntat bra bild på de kanaler som har hyfsad signal. Min 32" Sharp AQUOS presterar inte lika bra, eller så har den sämre signal vid det antennuttag den sitter.
* VGA blir också betydligt bättre än förväntat. Sketdåligt integrerat grafikchip i HTPC:n som gör att bilden inte ligger helt rätt i position ens efter justeringar inifrån Windows. Har garanterat inte pixelmappat då jag kör 1368x768 då jag får ett par svarta kolumner på vardera sidan trots att 1368 är större än TV:ns upplösning. Men har inte provat seriöst än om det går att få till pixelmappat. Skall hur som helst sätta i ett grafikkort med DVI-utgång.

Återstår bl.a. att testa:
* Nintendo Gamecube
* VHS:en
* DVD
* HD-material hemladdat från nätet (nån som kan tipsa om nån bra demo i HD som finns att ladda hem gratis)
* Spela nåt spel från HTPC:n

Summa sumarum så är jag mycket nöjd men jag är inte heller någon cineast och ingen tidigare erfarenhet av stora TV-apparater. Mer info om min utrustning i ett senare inlägg då jag testat mer också.

Bifogar ett par bilder - håller på att göra om i vardagsrummet. Bl.a. högtalarna saknas (hämtas idag).

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered34f183a9, 31 August 2006 - 09:44.

Postad 31 August 2006 - 14:41

erik83
  • erik83
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
JAg hade en viewpia 37 tummare som jag precis sålt och ska nu köpa en ny 46 tummare.

Det står mellan
1.
diboss 46 19990
http://www.dustinhom...odID=5010091068

2.
eller viewpias 46 tummare 22995som forsyth har.

Vad är det som skiljer dessa tv apparater mer än designen?
Jag kommer främst använda tvn till att kolla på tv inga spel data eller liknande.
Är viewpias värd 3000 kronor mer?
Och isådanafall vad är det som gör den värd det?

tack på förhand

Postad 31 August 2006 - 14:48

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Jag kan inite uttala mig om Dibossen då jag inte sett den live utan det du får gå på om du inte hittar ngn som har denna Diboss är hur många anslutningar du behöver och sedan designen.

Viewpia:

+ Många anslutningar
+ Bra signalingångar
+ Bra ljud (2*25W märks kan jag säga)
+ 1366*768/&0Hz över HDMI (inget för dig om du bara ska ansluta film och inte har en Arcam DVD-spelare)

Diboss:

+ Bra pris
+ 3 år garanti (inskick)
+ Större organisation i Sverige

Båda:

Ungefär samma spec på kontrast/ljus/text-tv/vikt

Mvh

Micke

Postad 31 August 2006 - 15:00

erik83
  • erik83
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Diboss 46 tummaren är fan så mkt billigare på dustin än vad den är på andra ställen här på internet märkligt.

hur är det med returer på dustin? kan man ta hem och prova sedan skicka tillbaka om man ej är nöjd?
MVH

Postad 31 August 2006 - 15:07

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Diboss 46 tummaren är fan så mkt billigare på dustin än vad den är på andra ställen här på internet märkligt.

hur är det med returer på dustin? kan man ta hem och prova sedan skicka tillbaka om man ej är nöjd?
MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ångerrätt i 14 dagar om du inte är nöjd med produkten. Tänk på att packa upp tvn försiktigt och förvara allt som medföljer inkl minsta plastskräpet på samma plats så att du kan återställa tvn i ursprungligt skick så att nästa köpare får packa upp en "ny" tv.

Dustins kundtjänst ombesörjer returen om du ångrar ditt köp inom de första 14 dagarna efter att du mottagit tvn, bara du kontaktar dem för en retur.

Mvh
Micke

Postad 31 August 2006 - 15:16

erik83
  • erik83
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt 46 tumms dibossen. Nu längtar jag till måndag när man försiktigt får packa upp skönheten. Blir jag inte nöjd så blir det en viewpia 46 tummare istället. Tack för hjälpen forsyth

Postad 31 August 2006 - 15:45

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Det var så lite så! Håller tummarna för att du blir nöjd, så gör gärna en recension i en egen tråd!

Ha även SWEDX 46" i åtanke om du gillar designen.

Mvh

Micke

Postad 31 August 2006 - 16:32

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Dustins kundtjänst ombesörjer returen om du ångrar ditt köp inom de första 14 dagarna efter att du mottagit tvn, bara du kontaktar dem för en retur.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var generöst av dom. De står alltså för returfrakten även om det är kunden som ångrar sig?

Det gör kanske mitt val lite lättare, är grymt sugen på LC-40IEA3 efter vad jag läst i denna tråden.

Postad 31 August 2006 - 17:05

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det var generöst av dom. De står alltså för returfrakten även om det är kunden som ångrar sig?

Det gör kanske mitt val lite lättare, är grymt sugen på LC-40IEA3 efter vad jag läst i denna tråden.

<{POST_SNAPBACK}>

Dustin Home är en av de få som faktiskt står för returfrakten vid Ångrat köp och det ska de ha all heder för!!!!

Dustin Home har jag bara goda erfarenheter av och deras folk här på Prisjakt (framförallt Anders Lindqvist) är underbara att ha att göra med. De jobbar för kundens bästa anser jag vilket gynnar dem själva i slutänden. Jag har själv jobbat B2C i 6 år och B2B lika länge så jag vet hur mkt det där "lilla extra" betyder för kunder.

Mvh

Micke

Postad 02 September 2006 - 14:43

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Uppdateringar:

1. Har numer testat med Xbox360 och bilden är i våra ögon fantastisk.

2. Har SÅLT min 46" Viewpia till en fd kollega som såg den igår kväll och köpte den på stående fot efter 2h med film och PC-testande. Hans pappa ska beställa en likadan på måndag från Dustin.

3. Mickis65 här på Prisjakt var här idag i 2h och tittade på den och även hon gick hem och beställer en 46".

4. Min andra bror och hans sambo ansåg oxå att det bara vara att beställa från Dustin nästa vecka.

Sååå....anledningen till att jag säljer den? För att jag ser bara på analog tv och på DVD-filmer och då vill jag ha den där lilla extra svärtan och kontrasten i mörka scener som en LCD inte fixar att återge. Observera att de som sett denna 46" (och köpt den i helgen) alla anser att svärtan är bra och att det är jag som är en idiot. Det går att leva med att kontrasterna inte är 100 i de mörka fälten, för bilden är underbar. Jag anser själv att jag är mer eller mindre knäpp för då det endast finns två apparater (Panasonic eller Pioneer 50" plamsa) som kan konkurrera med bättre bild, svärta, kontrast.

Sen ska jag genast förtydliga att det STÅR en 50" Samsung PS-50C7HX brevid Viewpian som jag jämfört med och den kan jag skriva en recension om i en annan tråd, men kan enkelt säga att den skulle jag inte behålla heller i nuvarande utförande.

För frågor, skriv här!

Lite fler bilder enligt önskemål:

Bifogad fil  IMG_0035.jpg   810.36K   83 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_0034.jpg   768.58K   84 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_0036.jpg   692.48K   35 Antal nerladdningarchment]Bifogad fil  IMG_0037.jpg   928.41K   52 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_0039.jpg   833.36K   40 Antal nerladdningar[attachment=2474
6:attachment]Bifogad fil  IMG_0042.jpg   1017.27K   52 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)

Postad 02 September 2006 - 14:58

mickis65
  • mickis65
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Så då har jag äntligen sett denna tv "live". Hade egentligen bestämt mig för att köpa en tv på max 40 tum. Detta av anledningen att mitt vardagsrum inte är så stort och jag räknar med ett tittavstånd på ca 2.7 m. Denna finns ju både i 40 och 46 tum.

Men vad ska jag säga? Efter att ha varit hemma hos Micke och sett denna tv live så kan jag inte tänka mig en mindre tv. Snacka om biokänsla! Och vilket ljud! Hemmabioanläggning känns nästan överflödig.

Micke har ju anmärkt lite på svärtan men den finner jag helt godtagbar. I synnerhet också med tanke på priset. Visst syns det i vissa mörka scener att svärtan och kontrasten inte blir 100 % men inget som jag stör mig på. Var inne i Sonys konceptbutik och kollade på deras LCD som jag alltid gillat. Men efter att ha fått se en av deras apparater med digital tv så blev jag mkt besviken. Bilden var direkt suddig och man fick ont i ögonen av den. Undra på att folk köper dom när dom har HD-upplöst demo på dom i affären.

Denna tv har helt okej bild även med dålig analog mottagning.

Efter att ha letat tv i flera år hoppas jag att jag äntligen bestämt mig och att det köps en tv. En viewpia.

/ Linda

Postad 02 September 2006 - 16:33

Sacuni
  • Sacuni
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har i set fodboldkamp på 40" :rolleyes: der er enorm efterslæb og ghosting. Det samme gælder talkshows og close up af ansigter. Ansigtet mudrer rundt som er det bygget af to lag, selv med et godt analogt signal.

DVD, PC, XBOX derimod er fantastisk, men analogt ... øj, det er elendigt.

Undrer mig om det er samme billed behandlings elektronik der i både 40 go 46 tommer. Det lyder som om 46" udgaven er bedre til analogt TV.

Redigerat av Sacuni, 02 September 2006 - 16:36.

Postad 03 September 2006 - 12:06

Unregistered34f183a9
  • Unregistered34f183a9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har sett lite hockey igår men inte noterat några eftersläpningar. Nu tittade jag mer på hockeyn än bildkvaliteten men såg inga problem.

Den analoga tunern bräcker iallafall den TV som jag ersatt (10-11 år gammal 29" Nokia 100Hz CRT) och även min Sharp Aquos 32".

Svärtan bedömdes av en kollega att vara bättre än den han har på sin 40" LCD från VideoSeven.

Det som är lika "dåligt" som på min gamla Nokia är det digitala kamfiltret och deinterlace-funktionen. Man ser ibland tydliga aliasing-liknande effekter (sågtandade linjer). Det är lite synd att man inte kan köra LCD:n direkt i 50 Hz interlace så man slapp de funktionerna då de suddar ut bilden och skapar aliasingeffekter. Detta problem försvinner givetvis då man kör progressivt material (DVD och en del HD-material - tror att Europa kommer köra progressiv HDTV) över HDMI-ingångarna eller över VGA-ingången.

En annan negativ sak är väl värmeutstrålningen denna TV har, så här års så har jag inte för kallt i huset och TV:n gör det klart varmare i vardagsrummet.

Man jg är fortfarande MYCKET nöjd liksom min sambo (som var oerhört skeptisk men insåg 14 dagars ångerrätt kunde vara värt besväret att testa).

Högtalarna däremot var ALLDELES för stora (Dynavoice M-85). Mest besvärande var djupet på hela 40cm. Höjden hade vi kollat innan och var i högsta laget men trodde det skulle gå. Ljudmässigt så var det inte mer än marginellt bättre än mina gamla Mirage 190i så jag har svårt att motivera utgiften också. Det blir att skicka tillbaka dem alt. sälja dem lokalt.

Redigerat av Unregistered34f183a9, 03 September 2006 - 12:09.

Postad 04 September 2006 - 19:56

pall
  • pall
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
När man läser tester om olika LCD:er talas det om videosvärta och datorsvärta. Hur är det med denna TV? Om man som jag tänker köra med enbart dator och TV:n exemeplvis enbart tar emot videosvärta och datorn skickar datortsvärta, är det då överhuvudtaget idé att tänka på att köra dator? Om detta är ett problem och Lc-46IEA3 inte klarar datorsvärta, finns det andra apparater som klarar det?

Postad 17 December 2006 - 14:02

Unregistered34f183a9
  • Unregistered34f183a9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har stött på ett problem.

Jag trodde problemet hängde på min HTPC-mjukvara men så tycks inte vara fallet efter att ha provat "allt".

Jag har nämligen problem med att bilden är ryckig, syns speciellt i panorerande bilder som t.ex. inledsningsscenen i Poseidon där de panorerar över hela båtens bredd.
Jag ser det speciellt tydligt när jag fokuserar blicken i mitten, då ser jag att det hackar i vänsterkanten. Ungefär som att det är enklast att se flimmer på en datorskärm när man tittar på sidan om den.

Nåja, jag tror att problemet ligger i att skärmen bara kan spela upp 60 Hz i 1366x768 vilket misstämmer med de 25fps filmerna har.

Det gör att datorn måste rita 40% av bilderna 3 gånger och de andra 60% bara två gånger.

Ställer jag in en annan upplösning där TV:n klarar 50 Hz (men inte är pixelmappat vilket man vill ha på en HTPC) så flyter bilden på bra.

Kan vara bra för den kräsne att känna till detta.

Postad 24 March 2007 - 11:12

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Om man ska välja på LC-46IEA3(IEB3, IEC3) med NIMP, LG 47LB2RF och Play V471RH, vilken ska man ta då?

Jag ska spela mycket tvspel (wii, ps2, xbox360), se både på analog och digital tv från comhem, se på hd material, spela spel och surfa från PC. Jag nöjer mig igentligen med 720p.

Den här verkar interessant pga ingångar och pris, men panoreringsproblemet låter helt cpdåligt.
Blir det sånt vid spelande också?

EDIT:
Jag gjorde en ny tråd för min fråga istället så det slipper bli rörigt i den här.
https://www.minhembi...=0#entry1354854

Redigerat av Unregistered5f2ff720, 24 March 2007 - 12:38.

Postad 08 January 2008 - 18:23

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Hej förlåt att jag tar upp en nästan 1 år gammal tråd men med ett pris på 9990:-- i dagens läge så börjar denna Tv bli interessant för mig.
Kommer att använda Tv´n ca 50% Xbox 360 och 50% film på XBMC

Lite frågor

Hur upplevs bilden i dagens läge?
Vad som var bra Svärta, konrast ,bildkvalitet etc för 1 år sedan kanske inte upplevs som någon höjdare idag
står sig bildkvaliten fortfarande idag jämfört med lite nyare LCD modeller?.

Något som stör mig Mycket är att Tv´n inte har justerbar backlight, Behöver jag oroa mig för att bilden ska lysa för starkt (600 cd/m²) och att svärtan ska bli grådassig , eller är "standard" backligten instäld på ett bra läge?

Läste någonstans att denna TV har en fördröjning på ca 70ms i spelet Guitar hero, är det något som märks även i andra spel?

Bör kanske nämna att jag har en lite äldre Mirai DTL-532W100 hemma nu tror ni jag kommer uppleva en förbättring i bildkvalitet eller är det ungefär samma Tv fast större ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.