Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Drömapparaten

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2007 - 12:32

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Trådens syfte
Här kan alla på minhembio skriva en specifikation eller allmän beskrivning av sin drömapparat.
Tanken är dels att det kan vara intressant att sedan se vilka drömapparater som har realiserats och vilka som fortfarande bara är våta hemelektronikdrömmar. Kanske kan företagsamma tillverkare snappa upp en och annan idé här...

Regler för drömapparaten
1. Den ska inte finnas i dag. Inlägg av typen "Min drömapparat är en Prestigemärke X3500, fast den har jag inte råd med" vill vi alltså inte se här.
2. Den ska vara möjlig att tillverka med dagens teknik eller åtminstone teknik som håller på att utvecklas i dag. Inlägg av typen "Den där teleportören de har i Star Trek vill jag ha" vill vi alltså inte se här.
3. Apparaten ska ha någon form av tillämpning inom hemmabioområdet.

Postad 01 June 2007 - 12:51

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Hårddiskinspelare

Hårddiskinspelare med DVD-brännare finns det gott om i dag. Men specarna brukar sakna något, det jag vill ha är bl a:

Analog mottagare.
Digitala mottagare för marknät, kabel och satellit. Inklusive kortplats för betalkanaler. Givetvis ska de klara HD-sändningar.
Analoga och digitala ljudingångar och funktionalitet att spara ljudet i mp3, CD eller DVD-Audio-format för senare bränning till skiva. Då kanske man till slut kommer sig för med att överföra kassettband och LP-skivor till digitalt format.
HDMI-ingång och funktionalitet att spara inkommande video för senare bränning. Här kopplar man givetvis in drömreceivern som elegant konverterar alla möjliga videosignaler till HDMI så att man kan konvertera gamla VHS:er och hemvideofilmer till digitalt format.
HDMI-utgång med uppskalning till 1080p i 24, 50 och 60 Hz.
Kan spela upp DVD-Audio och SACD.
Trådbundet och trådlöst nätverk (802.11n finns åtminstone som draft nu), kan spara och läsa på diskar på en filserver.
Uppdateringsbart stöd för ljud- och videofiler.
Utbytbar hårddisk.

Överkurs (än så länge):
Stöd för HD-DVD och Blu-Ray Disc.

Postad 01 June 2007 - 13:24

Yammamannen
  • Yammamannen
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Trådlösa heldigitala monoslutsteg skulle inte vara dumt, typ Squeezebox och IcePower Digital (PCM till PWM) integrerat, gömda bakom varje högtalare.

Kompleterat med redig mjukvara till HTPCn för SACD kvalitet, surround och rumskorrektion.

Kanske tom dubbla slutsteg i varje för att biampa frontarna och varför då inte lägga delningsfiltret i datorn.

Postad 01 June 2007 - 13:31

Yammamannen
  • Yammamannen
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Åsså mjukvara till en palm (typ Ipaq) för att styra kalaset.

Postad 05 June 2007 - 09:05

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Trådlös trådbunden hörlur
För några år sedan var jag sugen på att skaffa trådlösa hörlurar så att jag skulle kunna gå omkring i huset och sitta på altanen och lyssna på musik utan att störa någon annan. Men eftersom jag har ett par bra trådbundna hörlurar tyckte jag att det vore onödigt att köpa ett par hörlurar till bara för att få den inbyggda mottagaren och den externa sändaren. Fullt övertygad om att det fanns en produkt innefattande en FM-sändare med matchande mottagare som man sedan kunde ansluta sina trådbundna hörlurar till började jag leta efter en sådan...

...med föga framgång. När jag frågade efter denna produkt i hifi-butiker var det hos Best Sound som jag fick det bästa svaret: "Nej, någon sådan känner jag inte till, men säg till om du hittar någon för jag vill också ha en".

Vad jag vill ha är alltså:

1) En FM-sändare
- Har stereoingång, både phonokontakter och hörlurskontakt.
- Går att justera sändningsfrekvensen för att undvika krockar med andra sändare.

2) En FM-mottagare
- Har bältesclips som går att ta bort.
- Har automatsökning efter sändare i närheten.
- Har volymkontroll.
- Har hörlursutgång.
- Har standard lågnivåutgång. Då kan man t ex ansluta mottagaren till stereon och sändaren till datorn (som står i arbetsrummet) och enkelt strömma musikbiblioteket ut i vardagsrummets högtalare.
- Använder sig av standard AA eller AAA uppladdningsbara batterier.
- Som bonus skulle den även kunna ta emot FM-signaler på de band där kanaler som P4 (d v s Radiosporten) sänder.

PS: Nu var det ett tag sedan jag sist letade efter denna produkt. Kanske finns den nu...

Postad 05 June 2007 - 11:47

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nu kommer det ju trådlös HDMI, så det skulle ju sitta fint.

Postad 05 June 2007 - 18:40

dario99
  • dario99
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Trådlös trådbunden hörlur
För några år sedan var jag sugen på att skaffa trådlösa hörlurar så att jag skulle kunna gå omkring i huset och sitta på altanen och lyssna på musik utan att störa någon annan. Men eftersom jag har ett par bra trådbundna hörlurar tyckte jag att det vore onödigt att köpa ett par hörlurar till bara för att få den inbyggda mottagaren och den externa sändaren. Fullt övertygad om att det fanns en produkt innefattande en FM-sändare med matchande mottagare som man sedan kunde ansluta sina trådbundna hörlurar till började jag leta efter en sådan...

...med föga framgång. När jag frågade efter denna produkt i hifi-butiker var det hos Best Sound som jag fick det bästa svaret: "Nej, någon sådan känner jag inte till, men säg till om du hittar någon för jag vill också ha en".

Vad jag vill ha är alltså:

1) En FM-sändare
- Har stereoingång, både phonokontakter och hörlurskontakt.
- Går att justera sändningsfrekvensen för att undvika krockar med andra sändare.

2) En FM-mottagare
- Har bältesclips som går att ta bort.
- Har automatsökning efter sändare i närheten.
- Har volymkontroll.
- Har hörlursutgång.
- Har standard lågnivåutgång. Då kan man t ex ansluta mottagaren till stereon och sändaren till datorn (som står i arbetsrummet) och enkelt strömma musikbiblioteket ut i vardagsrummets högtalare.
- Använder sig av standard AA eller AAA uppladdningsbara batterier.
- Som bonus skulle den även kunna ta emot FM-signaler på de band där kanaler som P4 (d v s Radiosporten) sänder.

PS: Nu var det ett tag sedan jag sist letade efter denna produkt. Kanske finns den nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Köp en radiosändare för FM-bandet (finns inte i sverige, men i USA) och du kan exempelvis lyssna på musiken i hörselskydd med radio.

Postad 05 June 2007 - 18:44

dario99
  • dario99
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja kunna skicka VGA-signal trådlöst för att på så sätt kunna skicka ut information till små bildskrämar runt i huset. De ska också kunna konfigureras på PC'n som sänder som enskilda skärmar så jag kan skicka ut exempelvis en film på en, börskurser på en annan osv.

Postad 03 July 2007 - 12:11

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Självkalibrerande tv
Har läst en del på detta forum om att t ex Pioneers plasmor går att ISF-kalibrera så att man får bästa möjliga bild med hänsyn tagen till rummet tv:n står i och de olika bildkällorna. Dock kostar det 2000-3000 kronor att få hem en tekniker som utför denna kalibrering. Och om man sedan köper en ny DVD-spelare behöver man göra en ny kalibrering för denna.

Så då tänkte jag på alla dessa receivrar som säljs tillsammans med en mikrofon och har inbyggda funktioner för rumskorrigering och kan kalibrera sig själva mer eller mindre automatiskt.

Så en dröm-tv skulle då säljas tillsammans med utrustning och funktionalitet för att kalibrera sig själv, där lekmannen som köpt tv:n i princip bara behöver assistera med de fysiska handgreppen som att placera ut mätsensorn och trycka på startknappen.

Postad 03 July 2007 - 19:53

zugor
  • zugor
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
angående hörlurs iden så finns det redan, används i pa bruk, inear monitorer använder sig av en motagare som skulle fungera att använda till vanliga hörlurar för hemma bruk. finns bland annat på musikborsen med, mera. problemet då är väl att det ofta blir sådana priser att det är billigare att köpa hi-fi lurar som redan är trådlösa.

Postad 05 July 2007 - 22:11

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Feti 1080/24 Blu-Ray-spelare med inspelningsalternativ och typ flera terrabytes lagring :)

Postad 07 July 2007 - 22:37

kommu
  • kommu
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
En LCD-display som visar vilken låt man spelar på datorn.

Postad 08 July 2007 - 16:05

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

• 2661 inlägg
  • 0
finns hundratal projekt som löser drivningen av en LCD som visar valfri info från en PC...

Postad 08 July 2007 - 21:05

kommu
  • kommu
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

finns hundratal projekt som löser drivningen av en LCD som visar valfri info från en PC...

<{POST_SNAPBACK}>

Utveckla dig gärna

Postad 08 July 2007 - 21:16

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

• 2661 inlägg
  • 0
Ett exempel på display kopplad till winamp

Bara att söka på google...

Min kollega lödade ihop en displat och kopplade den till serie/parallell porten till sin HTPC den visar saker från winamp och jag tror mediaplayer...

Har inte koll på exakt vilket program han kör på PC:n... Men det är bara att söka så finner du ett antal alternativ.

Postad 08 July 2007 - 23:40

kommu
  • kommu
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Måste se till att hitta nån display som är billig och enkel att bygga ihop

Postad 12 July 2007 - 21:26

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

• 2661 inlägg
  • 0
Denna kanske?

Eller denna?

Fast 14 st kanske blir för många?

Lite mer utmanning men betydligt coolare med grafisk display...

Detta är från en säljare... kolla på ebay.com och tradera för fler...

Redigerat av GrodanB, 12 July 2007 - 21:36.

Postad 31 August 2008 - 10:23

AndersE2
  • AndersE2
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
30'' LCD-TV för databruk

Allmänt
Bildförhållande 16:9
Bildstorlek 30 tum
Effektförbrukning max 120 Watt
TV-mottagare, analog Ja

Anslutningar
Analog stereoutgång Ja
HDMI Ja
Antal ingångar 3 st
Komponent in 1 st
Komposit in 1 st
USB Ja
VGA in Ja

Bildegenskaper
Bild-i-Bild (PIP) Ja
Dynamisk kontrast +30000 : 1
Kontrast +30000 : 1
Ljusstyrka +400 cd/m²
Max upplösning 1920*1080
Responstid 4 ms

Dimensioner
Mått (BxH-HxD): Max 495 mm hög

Kompatibilitet
24/48/72/96/120Hz Ja
Bildfrekvens 24p , 60p
Full HD Ja
HD ready Ja
HD Ready 1080p Ja
Pixelmappning via HDMI-ingången Ja
Stödda bildformat 480i , 576i , 480p , 576p , 720p , 1080i , 1080p

Ljudegenskaper
Inbyggda högtalare Nej

Övrigt
Fjärrkontroll Ja

Redigerat av AndersE2, 12 September 2008 - 17:39.

Postad 01 September 2008 - 08:36

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

30'' TCD-TV för databruk

Vad är en TCD? :P

Postad 01 September 2008 - 10:23

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Sexkanalsförstärkare, med ställbara aktiva filter (minst 10:onde-ordningen)

Fem förstakanalerna
Filterställbart (steglöst) mellan 10-200Hz (högpass)
THD @ Pmax 0.00000000000000000000002% (16 ohm)
Dämpfaktor vid 16 omhs belastning 200000000
Pmax @ 16 ohm; 600W/kanal
Kanalseparation; oändligt stort
Frekvenssvar 10Hz - 200000 Hz +- 0.0000001dB

Sjättekanalen;
Filterställbart (steglöst) mellan 10-200Hz (lågpass)
THD @ Pmax 0.00000000002% (4 ohm)
Dämpfaktor vid 4 omhs belastning 2000000
Pmax @ 4 ohm; 2400W/kanal
Frekvenssvar 0.1Hz - 200 Hz +- 0.0000001dB

Ljudförgning på samtliga kanaler; ingen
Tidskompensering med 0.001mm nogrannhet och kan hantera avstånd upp till 50 meter.
Rumsakustikskompensering (med 0.001dB nogrannhet).

Som komplemment till detta en CD/DVD/Blu-ray/Vinyl/whaeva-källa med spec minst lika bra som stärkaren

Högtalare;
Frontar center och bakhögtalare, fullregister hgt:
Frekvenssvar 20-40000Hz +- 0.001dB
THD 0.0001%
Efterrigningar färgningar osv; inga

Subwoofer
Frekvenssvar 5-50Hz +- 0.001dB
THD 0.001%

Postad 02 September 2008 - 21:02

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Kompakt modern köksstereo för väggmontage

7" touchscreen
Spelar upp formaten FLAC, OGG, MP3, o.s.v.
Läser USB,SD,MMC, o.s.v.
Digitala utgångar, både koax och optisk
Pre-out (Stereo)
Fjärrkontroll
Genomtänkt snabbt gränsnitt för att hantera låtlistor, lägga till ta bort låtar, EQ o.s.v.
Valbara visualizer som aktiveras automatiskt när man inte rört skärmen på valbar tid, möjlighet att ladda upp nya från minneskort.
Vettiga löstagbara högtalare
RDS-radio

Pris: 995 kr

Postad 02 September 2008 - 23:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
tidsmaskin: med en hastighet på 100000 år / sek

Redigerat av DVD-ai, 02 September 2008 - 23:16.

Postad 03 September 2008 - 10:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

tidsmaskin: med en hastighet på 100000 år / sek

Fatta vilka steg, H/Us och högtalare man skulle kunna hämta då, från framtiden B)

Postad 03 September 2008 - 11:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Fatta vilka steg, H/Us och högtalare man skulle kunna hämta då, från framtiden :D

Precis min tanke B)

Postad 03 September 2008 - 11:48

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Precis min tanke B)

Undrar om de har prylar som motsvarar det jag postade Sep 1 2008, 11:23, för några hundringar på då motsvarande onoff

Skulle vara kewlt :D

Redigerat av Professor_Kalkyl, 03 September 2008 - 11:48.

Postad 12 September 2008 - 21:17

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
En tunn j*ävla tv med inbyggd surroundförstärkare, bluray/hd/dvd/cd-läsare och brännare och med funktion som en grym dator.
En apparat som täcker allt som data och musik, finns nu med htpc som är för stor eller tunn och ful, sen måste man ha en förstärkare oxå som är en extra grej.
Ju mindre grejor man har hemma desto snyggare ser det ut, mindre kablar hemma oxå.

Postad 12 September 2008 - 22:10

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Surroundprocessor:
hdmi av senaste specifikationen.
10 hdmi in
2-4 hdmi ut
5 koax digital in
5 optisk digital in
3-4 digital ut
Någon bra rumskorrigering med grym bassmanagment
Bra processor och D/A.

Postad 21 October 2008 - 21:15

Fklang
  • Fklang
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag önskar att det gick att få tag i en allt i ett maskin som man kan hänga på vägen.

En som har Bioljud, Blueray, hårdiskinspelning, hämta film, musik och bilder från filserver både trådbundet och trådlöst.

Och är det någon som har det minsta tips om en maskin men 5.1 bioljud och DVD i ett som man kan hänga på vägen är jag intresserad.

Postad 21 October 2008 - 22:42

ekolnskungen
  • ekolnskungen
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Liten högtalare som spelar och flyttar luft som en 21tummare.
Ett 400watt-steg som drar 2ampare i 12volt.

Ja... Hm

En "skärmlös TV" som i starwars typ, borde inte vara helt omöjligt :blink:

Postad 22 October 2008 - 09:49

GrodanB
  • GrodanB
  • Mästare

• 2661 inlägg
  • 0

Liten högtalare som spelar och flyttar luft som en 21tummare.
Ett 400watt-steg som drar 2ampare i 12volt.

Ja... Hm

En "skärmlös TV" som i starwars typ, borde inte vara helt omöjligt :rolleyes:

Nej faktisk... den undre är inte omöjlig... men de övre är... :blink:

Postad 22 October 2008 - 16:30

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Nej faktisk... den undre är inte omöjlig... men de övre är... :blink:

För att förklara detta (för de som inte vet); Det går inte att skapa ny energi, det går bara att omvandla den.

Så en effektivitet på över 100%, inom el, är omöjligt.

Redigerat av Professor_Kalkyl, 22 October 2008 - 16:31.

Postad 24 October 2008 - 20:37

samsara
  • samsara
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag har kopplat in slutstegen direkt till min DVD spelare eftersom jag inte vill ha en massa ”skräp” i ljudvägarna. Jag har hittat försteg för 5+1 och 7+1 med dessa lösa försteg kostar från ca 20 000 :- trots att dom antagligen innehåller samma ic som billiga recivers innehåller.
Jag skulle vilja ha en minimalistisk låda som innehåller minsta möjliga antal komponenter för att omvandla en digital signal till bästa möjliga ljud för att driva lösa slutsteg.
Dessvärre går det inte att köpa lösa kretsar för att bygga en egen minimalistiskt försteg eftersom kretsarna bara säljs i så stora mängder att endast tillverkare av förstärkare kan köpa in komponenterna.

Postad 24 October 2008 - 21:05

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Jag har kopplat in slutstegen direkt till min DVD spelare eftersom jag inte vill ha en massa "skräp" i ljudvägarna. Jag har hittat försteg för 5+1 och 7+1 med dessa lösa försteg kostar från ca 20 000 :- trots att dom antagligen innehåller samma ic som billiga recivers innehåller.
Jag skulle vilja ha en minimalistisk låda som innehåller minsta möjliga antal komponenter för att omvandla en digital signal till bästa möjliga ljud för att driva lösa slutsteg.
Dessvärre går det inte att köpa lösa kretsar för att bygga en egen minimalistiskt försteg eftersom kretsarna bara säljs i så stora mängder att endast tillverkare av förstärkare kan köpa in komponenterna.

Finns massvis med förstegskretsar ute på marknaden, bara att koppla ihop och fixa samtidig styrning av pottarna.

Postad 25 October 2008 - 16:44

samsara
  • samsara
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Krtetsar som omvandlar Hdmi eller digital ut från DVD spelaren till 5+1 eller 7+1? Några förslag på kretsar? Jag har letat men inte hittat.
Idag kör jag med analog 5+1 ut genom 8 linjeförstärkare och 8 skjut potar för att justera nivån.

Postad 25 October 2008 - 16:57

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
HDMI sa du inget om :huh:

Postad 25 October 2008 - 17:10

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på att få tapetsera hela lägenheten med Oled, golv ,tak +väggar.
Sen vill jag ha efekter i filmerna som går till biofåtöljen, t,ex när det är en bil scen så tippar den med bilen i filmen.
Lukt efekter samt känsel efekter, Typ nån som dör i filmen t,ex drunknar så får du kvävnings känsla ett par sekunder, nån brinner så bränns det på dig "lite". nån springer som fan då blir du andfådd. Nån får orgasm, då går det för dig med. allt det med lukt till samt vind efekter, kanske inte regn. stänger av den funktionen hos mig.

Postad 25 October 2008 - 17:10

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
hahaha de vore fett :huh: jag skulle kollat på många adault filmer isf :blink:

Postad 25 October 2008 - 18:06

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
En till. Ett program som gör att man kan ändra peronerna i filmerna, typ om man inte gillar Tom Cruise, så kan man ändra honom till vem man vill ex Stellan Skargård :huh: . Eller varför inte till sig själv o hela ens familj. Skulle nog bli lite mer innlevelse. :blink:

Postad 25 October 2008 - 18:13

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
En bil man aldrig behövde tanka och som aldrig gick sönder, aldrig rosta o.s.v.
Ett hus som var självdrivande med värme, lagade sig självt och aldrig behövdes renoveras.
Sen att man slapp äta och sova och bara ägna sig åt hemmabio och stereo.

Ta detta inlägg med en nypa salt

Postad 26 October 2008 - 08:31

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Min drömapparat: Ett riktigt stabilt mediacenter med stöd för DVB-T,S,C inkl HDTV
-minst 6 valfria tuners som klarar inspelning,tv tittning, streamning till annan frontend samtidigt!
-Stöd för betal-tv både via interna kortläsare och extern CS.
-Inspelning till nätverk eller lokat 1 TB disk
-14 dgr EPG med fullständig info om alla program tex för serier vill jag veta: handling,årgång och avsnitt
-Möjlighet att schemalägga inspelningar via webben eller mobiltelefon när jag är borta.
-Blurayspelare/brännare
-Webradio
-Kolla på digitalbilder
-Klarar webtv, typ Youtube mm
-Stödjer uppspelning av alla IDAG förekommaden videoformat och ljudformat
-Valfria upplösningar ut

-Sist men inte minst! Den är ruskigt stabil, hänger sig aldrig.......

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.