Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fjärrkontroll/tangentbord

67 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 November 2006 - 15:34

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Är det någon som har denna produkt? Jobbar den via IR (ser nästan ut som det, va?...)

Det verkar ont om justa små trådlösa tangentbord för HTPC...

/ Janne

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre med IR. Kör med detta tangentbord och det störs iblnad ut av mina trådlösa telefoner samt nätverket. Annars ett kanonbord med inbyggd trackeball som dock äter batterier.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var i kontakt med Tommy på Deltaco support. Fick ett mail bums om att det bara var att byta ut tangentbordet iom att det haft problem med att det käkar batterier samt har kort räckvidd..

Postad 22 November 2006 - 17:17

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Har också köpt et Ione p20. Blev nästan överraskad hur pass litet och lätt det var. Hade ett Logitech trådlöst förut och det typ 1/3 större och MYCKET tyngre och klumpigare. Gud va skönt att slippa ha ned den tråd lösa musen i golvet hela tiden. Går fint att surfa med det, fast jag stör mig lite på att muspinnen acelerarar upp musen om man håller inne åt något håll länge. Har stängt av det i kontrollpanelen men det är kvar ändå. Hade det haft ett skrollhjul och musknappar placerade på kanten uppe i hörnet vid muspinnen hade det blivt 5/5 men nu får det bli 4/5

Räckvidden är ku kanon om man jämför med mitt gamla Logitech. Kan gå ut i köket och det funkar fortfarande. Mitt gamla slutade funka om man satt i fel vinkel eller gick mer än tre meter bort typ.

Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 22 November 2006 - 17:18.

Postad 22 November 2006 - 17:25

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Jag funderar på följande: http://www.dustinhom...odID=5010089093

Jag har detta tangentbord... å ja måste säga att jag är ganska missnöjd. sitter ca 2.5m ifrån datorn och det händer ganska ofta att musen inte styr som den ska pga taskig mottagning!

sen är hela tangentbordet ganska plastigt å muskulan ganska dålig... skulle även vart bra å kunna "musklicka" med kulan å inte å motsatt sida av tangentbordet!

Postad 23 November 2006 - 00:15

rtrjrt
  • rtrjrt
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag köpte ett nytt Scorpion P20 tangbord. Min förra P20 hade *ett* problem: den åt upp batterierna (2xAA) på en vecka. Eftersom ingen annan (?) hade rapporterat samma fel så tyckte jag att det var värt att köpa ett nytt.  Jag tror att jag bara hade otur med det första.  Annars så är det ett utmärkt "MCE" tang.bord för mitt behov.  (RF-baserat, bra pekpinne och litet)  Den verkar inte äta opp batterier som det första exemplaret gjorde.

Har testat och kört vissa andra trådlösa tan.bord också men gillade inte nått av dem, för stort och klumpigt, jag vill inte ha IR-signalering, lös mus, och vägrar köra styrkula som blir skitig, lider av intermittent signalering och/eller "svårprickat" markör. 

Det är bara min åsikt, andra tycker garanterat annorlunda.

<{POST_SNAPBACK}>

Sökt just på detta
Mitt P20 äter åxå batterier , (har köpt flera laddningsbara)
Undra var kvittot ligger , det måste jag gå tillbaka med.

Annars håller jag med om att det e bra
enda nackdel kan va att kanten runt om e liten så man nuddar lätt en tangent när man lyfter upp det med en hand, men så ere väl när man vill ha ett litet tangentbord

Postad 01 June 2007 - 17:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Hej!

Jag funderar på följande: http://www.dustinhom...odID=5010089093

Det är det närmaste jag har hittat som möter mina krav. Jag vill kunna köra direkt under XP pro utan något mediaskal. Jag skriver ganska mycket, både på webben och i sökningslistor i winamp m.m. Jag vill gärna kunna styra kulan med bara en hand (när man till exempel sträcker sig från liggande ställning i soffan). Negativt med många tangentbord är att "mus-knapparna" sitter på andra sidan tangentbordet. Jag har också som krav att det är RF och att tangentbordet är litet.

Har ni några bättre förslag?

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket bra och smidigt bord men käkar batterier. Orginalbatterierna håller 1 vecka, Euroshopper 3-4 dagar och laddningsbara ligger på samma. Stänger man av bordet håller batterierna lite längre. Mjukvaran krashar XP så lägg inte in dem.

Postad 08 June 2007 - 11:18

azathoth
  • azathoth
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fick hem ett Ione Scorpius P20 igår kväll, snabbprovade med egna batterier (dom som följde med funkade såklart inte). Och alla säger att musspaken funkar så bra, som på Xbox säger en del, men min muspekare laggar när jag kör med spaken...?! Vad är detta? Har någon vart med om lagg på pekaren?

Postad 07 July 2007 - 17:49

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Har just fått hem Microsoft Mediacenterbord och om du klagar på din muspekare så skulle du testa Microsofts skitmuspekare. Ajaja, vad ont i tummen man får.

Postad 07 July 2007 - 20:03

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
[ms remote keyb]
Ja, varför måste man TRYCKA på spakj-veln? Urkorkat, men man lär sig..
Väl inne i sitt media center så sitter knapparna rätt optimalt på MS Remote tycker jag.

/m

Postad 24 July 2007 - 08:25

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
jag har ett Ione Scorpius P20 och tycker det funkar ypperligt. Jag kan gå omkring i hela lägenheten och skriva utan att jag hamnar utanför räckvidden.

MEN av någon anledning måste jag synka tangentbordet och sändaren efter varje omstart av datorn för att det ska funka och det är lite drygt. Någon som har en aning om vad man kan göra för att lösa detta?

Postad 04 August 2007 - 17:31

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Har precis skaffat ett P20. Verkar bra än så länge. Mitt fungerar utan problem vid omstart osv.

Postad 25 September 2007 - 22:17

HeManHedman
  • HeManHedman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej,

Skall köpa en fjärrkontoll/tangentbord/mus för att styra min HTPC och undrar om det är någon som har några tips?

Kika gärna på fölajnde länk: http://www.dustin.se...odID=5010084290

Någon som har erfarenhet av denna eller har hört något om den? Verkar vara en smidig lösning om man vill ha allt i ett.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med ett och det fungerar superbra! Inga problem alls med räckvidd eller liknande. Jag kör det i Linux och det fungerade helt utan någon konfiguration, bara att plugga in USB-kabeln.
Det är så pass bra som tangentbord att man faktiskt kan skriva "på riktigt" med det, jag har aldrig behövt koppla in ett vanligt tangentbord för något. Att det sen fungerar som fjärrkontroll till TV'n gör ju inte saken sämre!

Postad 18 November 2007 - 00:50

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
införskaffade mig ett ms mce tangentbord utan att veta att det _Endast_ verkar ämnat för win mce,f inns det något sätt att använda det till vanliga Win XP?

Postad 18 November 2007 - 19:43

Unregistered03456088
  • Unregistered03456088
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
ser att ingen tipsat om logitech divovo edge, så då gör jag det:) snyggt, tunnt och pålitligt (bra räckvidd, batteritid och har aldrig krånglat för meg). Inget krångel med drivrutiner heller, bara att sätta i dongeln och köra.

nackdelaen är väl priset. MEn det är ju en väldigt viktig del, så heltklart värt vartenda öre!

Redigerat av Unregistered03456088, 18 November 2007 - 19:46.

Postad 19 November 2007 - 18:10

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

införskaffade mig ett ms mce tangentbord utan att veta att det _Endast_ verkar ämnat för win mce,f inns det något sätt att använda det till vanliga Win XP?

Det fungerar fint i XP - men du måste ha en MCE IR-mottagare för att kunna använda det.

IR-mottagaren kommer med fjärrkontrollen:

Eller i chassin med inbyggda MCE-mottagare.

Postad 21 November 2007 - 13:53

hjalp
  • hjalp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det fungerar fint i XP - men du måste ha en MCE IR-mottagare för att kunna använda det.

IR-mottagaren kommer med fjärrkontrollen:

Eller i chassin med inbyggda MCE-mottagare.

Jag använder inte min dator som HTPC så ofta men ibland kopplar jag den till TVn och ser nån film. Jag vill ha en billig fjärrkontroll som klarar basic-funktioner (pausa filmen osv). Jag kör vanlig XP tillsammans med en äldre variant av media player samt media player classic. Fungerar "Microsoft Remote Control and Receiver for Windows XP MCE" för detta ändamål?

Postad 21 November 2007 - 18:41

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Den fungerar i Windows Media Player - Vet ej om den fungerar i Media Player Classic, men det kanske finns något tillägg så att det går där med.

Postad 22 November 2007 - 08:15

hjalp
  • hjalp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Den fungerar i Windows Media Player - Vet ej om den fungerar i Media Player Classic, men det kanske finns något tillägg så att det går där med.

Perfekt, då får det bli en sån.

Tack för hjälpen.

Postad 04 February 2008 - 13:24

Kallebollare
  • Kallebollare
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur fick ni "Microsoft Remote Keyboard MCE" att fungerar i vanliga XP! ?
Den fungerar varken i DOS eller i XP för mig? Borde finnas en drivare för xp tycker man?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.