![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 04 september 2007 - 21:24
Butikschefen på Expert tyckte att detta började likna apa och utan att ha lyckats att få tag på ansvarig på Samsung så löser de problemet själva, för att jag inte helt skall surna ut och börja göra åverkan...
Vi får hoppas att en ny fungerar ett tag i alla fall...
BL
Postad 05 september 2007 - 07:37
Någon som lyckats få tillbaka pengarna hos Expert på dessa boxrar? Beslutat mig för att antingen bygga en HTPC eller köpa en Topfield.
Postad 05 september 2007 - 13:32
Suck, blir så less.......

Postad 06 september 2007 - 08:50
Tydligen skall boxen lagas igen...........
Suck, blir så less.......
Jag läste nånstans att handlaren/tillverkaren har tre gånger på sig att laga varan. Efter det har man rätt att häva köpet.
Postad 06 september 2007 - 09:33
Dock blir man ju less ovasett om det inte är samma fel varje gång. På 6 månader har jag nu varit utan boxen ca 2,5 månad... Känns ju fint.
Denna gång fick jag en lånebox, men ändå det är ju inte samma sak som att ha sin egen box som fungerar.....
Har då tappat allt förtroende för Samsung, det är då en sak som är säkert.
Postad 06 september 2007 - 09:52
Detta är en felaktig produkt, enl Allradio Uppsala har till och med Samsung stoppat tillverkning/lev under en viss tid.
Vet ej om det stämmer, men skulle det vara så är det verkligen befogat att lämna tillbaka och kräva pengarna tillbaka...!
Postad 06 september 2007 - 10:31
Ett fel kan vara hävningsgrundande – bli väsentligt – om felet kvarstår efter
två avhjälpningsförsök. Vid hävning får du pengarna tillbaka.
Detta innebär med andra ord samma fel två gånger?
Om jag nu skulle få häva köpet, hur bestämms beloppet som skall betalas tillbaka? Köpte ju denna med abbonnemang, vilket gjorde att jag fick köpa den billigare. Visst måste ju butiken betala tillbaka vad en box kostar utan abbonnemang? Jag menar jag kan ju inte häva köpet och få tillbaka det jag gav för boxen inkl abbonnemang och ändå sitta fast i ett abbonnemang....
Postad 06 september 2007 - 14:12
Är det någon som har förslag på ljuddämpning, räcker det med någon slags matta eller måste man vara mer drastisk?
Vad använder ni?
Mvh
Trasher
PS, Ni som har klagomål på olika supporter osv, oftast så är "first line support" inhyrd, prova med att få prata med någon som är ansvarig där om ni är missnöjda med bemötandet, annars är det klockrent att ringa huvudkontoret för företaget (Samsung) och be att få prata med kundtjänst ansvarig, och dra era problem för denna, då ska ni se att det händer saker.
Jag har själv fått gå den vägen med olika företag jag inte tycker har levt upp till vad de är skyldiga att göra.
De betalar stora pengar för att supporten ska fungera, och support företaget anmäler kanppast själva till sin uppdragsdivare att de "suger", så se till att de, i det här fallet, Samsung fårstår vidden av deras val av service och support företag.
Postad 06 september 2007 - 15:34
Om säljaren inte vill häva köpet,rådfråga konsumentvägledaren,nästa steget är att kontakta allmänna reklamationsnämden,det ska jag göra när min box börjar blinka nästa gång.
Boxer abonnemanget är svårare sak,Jag är räd att man kan bara få ut den subventionerade priset .
En butiksägare sade mig att han vid tillfället inte vill sälja Samsung boxrar överhuvudtagen men ville inte förklara närmare vad han menade.
Postad 06 september 2007 - 19:12
Det här med att felet måste vara väsentligt? det är väl väsentligt om jag inte kan titta på TV under 5 veckor (så här långt) ska dom laga felet 2 ggr innan man kan häva så kan det ju bli ett halvår som Samsung håller på!, det var nog den sista (och första) prylen från Samsung som jag köpt i alla fall, jag vet att alla grejor förmodligen inte suger men det gör supporten, så då får det vara!

Postad 07 september 2007 - 10:48
Pratade med Parts service idag angående felet med dom tre lamporna som lyser med fast sken. Det är visst ett fel på moderkortet som måste åtgärdas. Skulle ta max 2 veckor, lovade dom. Vidare sa han att det fortsätter att välla in samsungboxar till dom. Ringde också till samsung supporten och ville prata med någon ansvarig, supportkillen skulle ordna det, men det blev 20 minuters klassiskmusik innan samtalet kopplades ner
.
Sverker var är du?
En liten uppdatering om vad som händer.
Väntar fortfarande på frakthandlingen så man kan skicka iväg boxen ( 2 veckor har jag väntat nu)
Har varit i kontakt med Parts som skickar ut frakthandlingar och dom påstår att dom har så mycket att göra att dom inte hinner skicka ut dom. Det kan väl inte vara så svårt att skicka iväg några papperslappar, eller?
Har även terroriserat samsung supporten och pratat med olika personer och inget kan hjälpa till med något. Ska försöka få kontakt med någon på samsungs huvudkontor och höra om dom kan göra något.
Postad 07 september 2007 - 17:43
Man skulle kanske sälja den på blocket... dyrt!

Postad 07 september 2007 - 18:13
Denna gång under timmen!

Jag hann göra en kanalsökning, och sonen tittade 30 minuter på Bolibompa...
3:e gången gillt, nu byter jag till annan box...någon som har förslag?
Postad 07 september 2007 - 19:50
OK, fick tillbaka min box i dag för andra gången (från Parts). Förra gången höll den i 3 timmar.
Denna gång under timmen!
![]()
Jag hann göra en kanalsökning, och sonen tittade 30 minuter på Bolibompa...
3:e gången gillt, nu byter jag till annan box...någon som har förslag?
Dreambox 7025 med två DVB-T. Jag önskar att jag hade kännt till denna maskin innan jag köpte Samsungen.

Redigerat av EdBaker, 07 september 2007 - 19:51.
Postad 07 september 2007 - 22:54
Hej på er, ny här, så jag kanske kan bidraga med något, Jag har läst mycket av den intressanta informationen här under halvåret som jag har haft denna boxen. Jag köpte boxen i mars och i början av juli fick jag dom berömda 3 lysande lamporna och det var dags att lämna in boxen, Boxen var köpt på Technistore och dom fixade en serviceanmälan och det tog cirka en vecka att få frakthandlingar och sedan tog det ca 5 veckor innan boxen kom tillbaka. Det har varit något fel på nätdelen stog det.
Idag har den fungerat en vecka så vi får väl se!!
Lite underliga saker innan boxen gick sönder.
1. Om man pausade en film så tog det lång tid innan ljudet "hängde"med igen.
2. Om man pausade en inspelning en längre tid så hängde sig hårddisken. omstart.
Annars så tycker jag att det är ganska bra box när den fungerar med mycket bra bild och ljud.
ps. har också lagt lite dämpfötter under boxen så att inte "surret" låter så mycket i stereohyllan.
Hej!
Postad 08 september 2007 - 12:51
OK, fick tillbaka min box i dag för andra gången (från Parts). Förra gången höll den i 3 timmar.
Denna gång under timmen!
![]()
Jag hann göra en kanalsökning, och sonen tittade 30 minuter på Bolibompa...
3:e gången gillt, nu byter jag till annan box...någon som har förslag?
Dreambox 7025 med två DVB-T. Jag önskar att jag hade kännt till denna maskin innan jag köpte Samsungen.
Supertack, ska kolla in den.
Var annars inne på en Topfield TF5710PVRt HDMI 250GB...skulle vilja ha en box med HDMI,så det blir digitalt hela vägen

Postad 14 september 2007 - 02:49
Efter att ha satt hårt tryck på Expert, som även de har skickat min box till Anovo, så har vi nu slutligen, efter snart 7 veckors reparation, kommit fram till att jag får en ny box istället. Jag skall hämta den i morgon.
Butikschefen på Expert tyckte att detta började likna apa och utan att ha lyckats att få tag på ansvarig på Samsung så löser de problemet själva, för att jag inte helt skall surna ut och börja göra åverkan...
Vi får hoppas att en ny fungerar ett tag i alla fall...
BL
Jag har precis varit med om exakt samma sak med min Samsungbox, min la av 2 Juli så jag lämnade in den på inköpsstället (Expert i Piteå), efter mer än två månader och en ###### massa efterlysningar både från min och experts sida (apparaten skickades till Anovo) så gav Expert upp och jag fick en helt ny box. Men denna verkar oxo strula, när jag spelar in program så hänger sig apparat h-vetet och går inte få igång igen utan att bryta strömmen...

Redigerat av Asmoday, 14 september 2007 - 02:50.
Postad 15 september 2007 - 18:03
OK, fick tillbaka min box i dag för andra gången (från Parts). Förra gången höll den i 3 timmar.
Denna gång under timmen!
![]()
Jag hann göra en kanalsökning, och sonen tittade 30 minuter på Bolibompa...
3:e gången gillt, nu byter jag till annan box...någon som har förslag?
Dreambox 7025 med två DVB-T. Jag önskar att jag hade kännt till denna maskin innan jag köpte Samsungen.
Supertack, ska kolla in den.
Var annars inne på en Topfield TF5710PVRt HDMI 250GB...skulle vilja ha en box med HDMI,så det blir digitalt hela vägen
Ville bara säga att det vart en Topfield i dag, tackar för mig i denna tråd.
Skulle bara vilja ge en eloge till Technistore som hjälpte mig på ett smidigt sätt i denna misär, kommer absolut ge dem förnyat förtroende med kommande inköp (vilket inte gäller Samsung!)
Postad 17 september 2007 - 09:51
Mycket intressant information i denna tråd. Jag har precis samma symptom och händelseförlopp som flera andra.
1. 3 blinkande lysdioder
2. över en vecka bara att få lappen för att skicka in boxen
3. över en månads reparation
4. efter ett par dagar uppstartsproblem, som sen försvann och sen kom tillbaks igen (plötslig reset och sen stopp).
Reparationen av de tre blinkande lysdioderna bestod av en resistor och en diod som byttes (14 timmar felsökning). Tydligen finns det flera fel som ger blinkande lysdioder...
Boxen köpt i februari.
Del två: Efter ytterligare en månads väntan kom boxen tillbaks. En zenerdiod, en kondensator och något mer (motstånd?) var bytt. Boxen gick i 20 minuter innan den lade av helt. Bara fläkten går. Inte ens lysdioderna lyser längre.
Nu blir det reklamation på expert och i värsta fall ARN! Ska tipsa Samsung om detta forum så kanske de förstår vad de håller på att åstadkomma.
Postad 17 september 2007 - 15:57
Mycket intressant information i denna tråd. Jag har precis samma symptom och händelseförlopp som flera andra.
1. 3 blinkande lysdioder
2. över en vecka bara att få lappen för att skicka in boxen
3. över en månads reparation
4. efter ett par dagar uppstartsproblem, som sen försvann och sen kom tillbaks igen (plötslig reset och sen stopp).
Reparationen av de tre blinkande lysdioderna bestod av en resistor och en diod som byttes (14 timmar felsökning). Tydligen finns det flera fel som ger blinkande lysdioder...
Boxen köpt i februari.
Del två: Efter ytterligare en månads väntan kom boxen tillbaks. En zenerdiod, en kondensator och något mer (motstånd?) var bytt. Boxen gick i 20 minuter innan den lade av helt. Bara fläkten går. Inte ens lysdioderna lyser längre.
Nu blir det reklamation på expert och i värsta fall ARN! Ska tipsa Samsung om detta forum så kanske de förstår vad de håller på att åstadkomma.
Jaha, jag sällar mig oxo till den olyckliga skaran som har 3 blinkande dioder. Boxen köpt i april.
Edit. Glömde att säga. Killen sa på supporten att jag var den första idag som ringde angående boxen. Annars brukar det vara upp till fem om dagen. Han tyckte att det "lugnat sig lite"...Tror samsung är smärtsamt medveten om problemen...
Redigerat av discomega, 17 september 2007 - 17:18.
Postad 17 september 2007 - 16:10
Tack till Technix (TechniStore) för god service.
Ajö...
Postad 21 september 2007 - 10:47
Så, då har man gett upp.....
![]()
Lämnade tillbaka min box idag, och det var inga problem att göra det efter ett halvår. Blev på lurad en Sagem istället, så nu får vi väll se hur mycket gråa hår man får av den.....
Hej Dizdaz!
Hade du köpt din box subventionerad av Boxer (alltså med abbonemang)? I så fall hur hanterades det när du köpte en ny.
Jag har just lämnat tillbaks min till Expert i Kista, men de vägrar att ens diskutera detta problem förrän boxen blivit bedömd av Anovo och återköpet godkänt av Samsung.
Som jag förstått det kommer Expert att få tillbaks hela summan av Samsung. Då kan de ju antingen ge mig fullpris tillbaks, så kan jag köpa vad jag vill och behålla abbonemanget (tvivlar på att de gör det). Eller också kan de ge mig vad jag betalade och behålla mellanskillnaden själva (tvivlar på att jag går med på det). Eller också kan ju hela köpet, inkl. abbonemang hävas och jag kan köpa en ny box med abbonemang, till subventionerat pris (verkar nästan troligast, men ganska onödigt).
Både Samsung och Expert envisas f ö med att prata om 3 gånger med samma fel (eller t o m 4 gånger), vilket bara verkar vara en praxis. Enligt Konsumentverkets hemsida ska felet "vara av väsentlig betydelse för mig", vilket man lugnt kan säga efter snart fyra månader med 1 veckas fungerande TV. (Dessutom verkar det som om grundfelet är samma i boxarna, eftersom vi är rätt många med exakt samma följd av fel och ännu mer dessutom så är ju felet ur min synvinkel exakt samma varje gång, nämligen att boxen inte fungerar alls).
Jag siktar på en Topfield nästa gång.
Postad 21 september 2007 - 14:35

Hade hoppats att jag inte skulle drabbas av denna epidemi, för min box har förutom några låsningar fungerat perfekt. Boxen inköpt i Maj.
Technistore verkar luttrade.
De sa den skulle skickas till serviceverkstad som fick bedömma om den skulle lagas.
Efter vad man läst här vore det nog bäst om de bytte ut den mot en annan modell.
Lite tråkigt, eftersom både jag och familjen gillat boxen...
/B
Postad 21 september 2007 - 16:37
Efter alla dessa problem, borde det inte då snart komma en ny variant med denna som även kanske har chase play? Är nämligen nära köp av en digitalbox med hårddisk men det kanske är värt att vänta. Vad tror ni? Någon som hört nåt?
Postad 21 september 2007 - 20:31
Usel konstruktion och kvalite. Alla boxar borde återkallas och bytas till nyare modell om Samsung vill behålla sin goodwill
Postad 21 september 2007 - 22:06
Jag hämtade min box i eftermiddags efter dess andra reparation. När jag försökte få pengarna tillbaka istället så gick inte det, nu hade de ju
som personen på SIBA sa.reparerat och testat boxen, samt uppdaterat mjukvaran
Någon ny mjukvaruversion var där inte i den utan fortfarande 4,11 och boxen höll i 3,5 timmar efter inkoppling (3 konstant lysande dioder, precis som andra gången)! Nu ska jag ha mina pengar tillbaka!
Lite synd för boxen kunde varit riktigt bra:
+ Riktigt snygg
+ Ganska bra upplägg på menyer etc
följande saker skulle de kunnat få ordning på med en ny mjukvara:
* Seg att få upp EPG och bläddra i den om man har många schemalagda inspelningar
* Status om inspelning visas i högra hörnet så fort man byter kanal och försvinner inte automatiskt, klart irriterande efter ett tag.
* Saknar chase-play
* På kanaler och program med dolby-digital ljud så fungerar inte volymkontrollen när man aktiverat digitala ljudutgången, men på alla andra program och kanaler gör det. För att få samma ljudnivå på alla kanaler/program via hembio-receivern så får man skruva upp volymen till max på boxen och sedan sköta volymen med receivern.
* Schemalagda inspelningar hamnar 1 timme fel vid övergång vinter-sommartid.
* Har upplevt att boxen hängt sig och krävt omstart (med strömknappen på baksidan) men det är inte ofta.
* På vissa program/kanaler så visas början på programinformationen när man trycker på "Info" knappen (skrollas i nederkanten) och resten när man trycker på info knappen en gång till. I EPGn visas bara den senare, dvs sista delen. Sen blir det inte bättre av att den första delen inte hinner visas klart innan fönstret automatiskt försvinner.
Suck, Samsung har klantat sig rejält med andra ord, hade ett bra läge men kunde inte utnyttja det. Nu ska jag ha en Topfield istället.
/Marcus
Postad 22 september 2007 - 08:24
skriv ett inlägg på pricerunners sida för användarrecensioner där boxen finns repr.
det läses av många "köpare" och svider för samsung
Postad 22 september 2007 - 16:04
Så, då har man gett upp.....
![]()
Lämnade tillbaka min box idag, och det var inga problem att göra det efter ett halvår. Blev på lurad en Sagem istället, så nu får vi väll se hur mycket gråa hår man får av den.....
Hej Dizdaz!
Hade du köpt din box subventionerad av Boxer (alltså med abbonemang)? I så fall hur hanterades det när du köpte en ny.
Jag har just lämnat tillbaks min till Expert i Kista, men de vägrar att ens diskutera detta problem förrän boxen blivit bedömd av Anovo och återköpet godkänt av Samsung.
Som jag förstått det kommer Expert att få tillbaks hela summan av Samsung. Då kan de ju antingen ge mig fullpris tillbaks, så kan jag köpa vad jag vill och behålla abbonemanget (tvivlar på att de gör det). Eller också kan de ge mig vad jag betalade och behålla mellanskillnaden själva (tvivlar på att jag går med på det). Eller också kan ju hela köpet, inkl. abbonemang hävas och jag kan köpa en ny box med abbonemang, till subventionerat pris (verkar nästan troligast, men ganska onödigt).
Både Samsung och Expert envisas f ö med att prata om 3 gånger med samma fel (eller t o m 4 gånger), vilket bara verkar vara en praxis. Enligt Konsumentverkets hemsida ska felet "vara av väsentlig betydelse för mig", vilket man lugnt kan säga efter snart fyra månader med 1 veckas fungerande TV. (Dessutom verkar det som om grundfelet är samma i boxarna, eftersom vi är rätt många med exakt samma följd av fel och ännu mer dessutom så är ju felet ur min synvinkel exakt samma varje gång, nämligen att boxen inte fungerar alls).
Jag siktar på en Topfield nästa gång.
Jag köpte min utan suv. Därför blev det inga problem vid återlämnadet....
Postad 22 september 2007 - 16:42

Moderkort utbytt enligt arbetsordern!
Håller alla tummar!
Postad 25 september 2007 - 16:06
nu har jag skippat min Samsung 850v sedan jag köpte den 7/1 -07 har jag haft 4 olika boxar och varit utan box i 3 månader då den varit på verkstad. Så jag yrkade på att få lämna tillbaka den och det var inga problem. Nu har jag Toppfield 7510 istället sedan lördags. Synd igentligen då jag tyckte Samsungen var klockren. Men ändå, största skillnaden: den är ruggigt tyst då hdd vilar när den inte används, men är klart tystare än 850 även när den jobbar. Man kan redigera det man spelar in. Text tv:n är utmärkt. 250 gb HDD, men den är ju dyrare också förstås.
/ Janne
Postad 25 september 2007 - 17:11
Postad 26 september 2007 - 07:36
Ni som har haft era boxar hos anovo. Använde ni boxens serienummer här: http://www.anovo.se/...ge=serviceorder
Japp. Och det fungerade, när boxen väl registrerats. Nu väntar jag på att den ska registreras för tredje gången....
Postad 26 september 2007 - 11:55
Ni som har haft era boxar hos anovo. Använde ni boxens serienummer här: http://www.anovo.se/...ge=serviceorder
Japp. Och det fungerade, när boxen väl registrerats. Nu väntar jag på att den ska registreras för tredje gången....
ok, "när boxen väl registrerats" låter inte så roligt. Med andra ord tar det tid...

Postad 26 september 2007 - 11:59
Ni som har haft era boxar hos anovo. Använde ni boxens serienummer här: http://www.anovo.se/...ge=serviceorder
Japp. Och det fungerade, när boxen väl registrerats. Nu väntar jag på att den ska registreras för tredje gången....
ok, "när boxen väl registrerats" låter inte så roligt. Med andra ord tar det tid...
Ja det verkar ta tid. Förra gången använde jag inte tjänsten förrän när boxen redan skickats iväg, så jag vet inte hur lång tid det tar. Jag vet inte hur lång tid transporten tar heller (min box har enligt Expert i Kista skickats den 20/9. Idag 26/9 verkar den fortfarande inte ha öppnats av Anovo.
Postad 28 september 2007 - 09:34
Senaste nytt før min box ær att den reparerades igår hos en firma som heter Anovo, men istællet før att de ska skicka den direkt till mig så måste den gå via Powermill vilket kommer innebæra att jag blir utan box i ytterligare en vecka
Kanske lika bra att den går via Powermill mtp att Vilden fick en faktura från Anovo och det slipper jag gærna. Jag skickade ivæg den før service den 2/7, alltså snart 2 månader sedan, så det ska bli intressant att se hur længe den fungerar den hær gången...
/Stefan
Edit: La till faktura incidenten med Anovo.
Jag fick tillbaka boxen den 21/9 och den skickades den 2/7, dvs servicen tog ungefär 2,5 månader. Anovo lagade min box och det står i deras följesedel att de mottog boxen i orginalemballage, men när jag fick den tillbaka så skickades den i någon annan kartong (mycket dålig stil).
På följesedeln stod det: "Inga fel funna. Test ok."
Eftersom boxen enligt Anovo var hel så kunde inte något gå på garanti utan jag skulle betala för deras felsökning. Men pga att jag var 100% säker på att boxen var trasig när jag skickade den så hörde jag av mig till POWERMILL och sa att jag inte tänkte betala något till Anovo. POWERMILL kontaktade då Anovo för att reda ut vad som hänt och det visade sig att Anovo hade bytt komponenter på min box men ändå fakturerat mig

Kravet är nu avskrivet, så det problemet är ur världen. Nu är det väl bara att försöka smälta att man behövt betala Boxer-paketet i 2,5 månad utan att kunna se på TV, för Hallbäcks (som jag köpte boxen av) är inte intresserade av att kompensera mig.
/Stefan
Postad 28 september 2007 - 12:06
Ni som har haft era boxar hos anovo. Använde ni boxens serienummer här: http://www.anovo.se/...ge=serviceorder
Japp. Och det fungerade, när boxen väl registrerats. Nu väntar jag på att den ska registreras för tredje gången....
ok, "när boxen väl registrerats" låter inte så roligt. Med andra ord tar det tid...
Ja det verkar ta tid. Förra gången använde jag inte tjänsten förrän när boxen redan skickats iväg, så jag vet inte hur lång tid det tar. Jag vet inte hur lång tid transporten tar heller (min box har enligt Expert i Kista skickats den 20/9. Idag 26/9 verkar den fortfarande inte ha öppnats av Anovo.
ta i trä eller vad man säger...

Status: Produkten är färdigreparerad.
ANOVO's ordernummer: XXX
Serienummer: XXX
Produkt: SAMSUNG DTB-P850V/XEE
Informationen uppdaterad den: 2007-09-28 08:41:49
Servicecenter: ANOVO Nordic AB KRISTINEHAMN
Transporterad med: RK-Posten PostPaket Privatperson
Kommentar: modifierad, test ok
undrar vad modifierad betyder...skickade boxen förra veckan så då får man väl anse att detta är en okej hantering. men hoppas den inte måste gå via powermill som någon beskrev. jag skickade iaf min direkt till anovo....

undrar om man får ett kolliid?
Redigerat av discomega, 28 september 2007 - 12:08.
Postad 28 september 2007 - 20:49
Postad 29 september 2007 - 18:06
Ibland så tar inte fjärren alls, då får man trycka 15 ggr inan det händer nåt, och då kan den "klistra"...även på andra funktioner, t.ex biblioteket!
Bra maskin det här, rekomenderas för nervstarka.....

Postad 30 september 2007 - 21:08
Det enda jag saknar är att jag skulle vilja kunna förkorta tiden för info-rutan som visas när jag byter kanal, samt att få igång text-tv är lite för krångligt. Även chase-play saknas på denna box, vilket är det absolut allvarligaste. Annars verkar den kanon och verkar vara väldigt stabil.
Synd om er som fått dåliga boxar..
Mvh
Postad 30 september 2007 - 21:39
Håller med. Sen saknar jag sleep timer. Boxen har stått på i mååånga nätter. Och sen fattar jag inte varför den inte skickar ut 576p? Men det kanske nån kan förklara. Jag har iaf bara fått ut 576iHar haft denna boxen nu i 3 dar och än så länge funkar den klockrent! Inga problem whatsoever..
Det enda jag saknar är att jag skulle vilja kunna förkorta tiden för info-rutan som visas när jag byter kanal, samt att få igång text-tv är lite för krångligt. Även chase-play saknas på denna box, vilket är det absolut allvarligaste. Annars verkar den kanon och verkar vara väldigt stabil.
Synd om er som fått dåliga boxar..
Mvh

Min box är på väg. Gissar att jag får den imorgon eller på tisdag. *Håller tummarna*.

Postad 03 oktober 2007 - 20:17
1 st Motstånd 470OHM 1/4 W
1 st Zenerdiod BZX85/C33
1 st Kondensator Elyt. 1500uF/10V
Känns inte som moderkortsbyte.
Postad 08 oktober 2007 - 11:30
Hallbäcks har aldrig varit intresserade av att kompensera någon om inte dom själva har kunnat få kompensation från något annat ställe...Kravet är nu avskrivet, så det problemet är ur världen. Nu är det väl bara att försöka smälta att man behövt betala Boxer-paketet i 2,5 månad utan att kunna se på TV, för Hallbäcks (som jag köpte boxen av) är inte intresserade av att kompensera mig.
Postad 08 oktober 2007 - 13:05
För alla stackare som tragglar med upprepade fel och långsamma reparationer, motsträviga handlare etc. bifogas mitt "arbetsblad" med tider, vad som hände och sades och slutligen den lyckliga upplösningen i form av en ny Topfield-box.
Lite citat ur lagar, konsumentvägledningar etc. ligger också med för den som vill ha stöd i sina strävanden.
Lycka till! Nu lämnar jag denna tråd.



Bifogad fil(er)
Postad 09 oktober 2007 - 08:00
Jag har haft min box inne för rep 1gång (i juni tror jag) efter att den lade av (de blinkande dioderna) I går ringde frun mig på jobbet och sa att boxen slocknade när hon kollade på tv... Attan tänker man ju, dax igen att vara utan boxen...
När jag kom hem så såg jag att boxen stod och "startade om sig" med jämna mellanrum.. Den kom igång, och efter C:a 1 minut så slocknade den och började om..
Så jag testade att dra ur strömkabeln och lät den stå ett tag (halvtimme kanske) Sedan testade jag igen, då gick den igång och funkade hela kvällen... Skumt!..

Vi får väl se hur länge det håller...
/Danne
Postad 11 oktober 2007 - 09:47
Det höll inte..
Den funkar ett tag, sedan slocknar den och startar om, och om, och om......

Så nu har jag felanmält den igen. Få se hur lång tid det tar denna gång!
Tur att man har en reservbox...
/Danne
Postad 29 oktober 2007 - 08:45

2veckor från felanmälan tills att boxen var tillbaka från service! Det är inte illa... Tack för det Anovo..
Hoppas den håller länge nu...
/Danne
Postad 03 november 2007 - 20:51
Efter 5 veckors väntan på rep och ett antal påstötningar säger Technix att min box
nu blivit reparerad.
Dock visar det sig att det inte är "min" box som de vill lämna ut.
Utan istället ett repig exemplar som självklart inte innehåller alla de filmer man samlat på sig.
De hävdar att så brukar de göra!
Verkstan verkar inte längre kunna hålla ordning på drivorna av boxar av denna modell.
Är det andra här som råkat ut för detta?
Ska man acceptera detta?
Med tanke på ryktet denna box har, känns det trist att acceptera en box som
ser ut vara i sämre skick än den man lämnade in.

Jag bad dem kolla upp om de inte kan få den krediterad.
Vi får se vad de säger nästa vecka.
/K
Aldrig en Samsung igen.
Postad 03 november 2007 - 23:22
Den dog och jag tog den under armen och lämnade in den på inköps-stället, expert i HBG. Dom bad om ursäkt för problemet och när jag ringde för några dagar sedan så bad dom om ursäkt igen för att de inte hade packat upp den dagen innan och kollat vem som skulle ha den. De fick alltså tillbaka boxen från servicen da'n innan.
Hela historian med problemet hos denna boxen är en ganska tråkig historia, men jag känner faktiskt inte någon direkt ånger eller frustration, tack vare att Experts bemötande när jag fick problem med boxen var exemplariskt. De t.o.m. letade reda på deras kvitto-kopia eftersom jag förlagt mitt eget kvitto!
När jag fick höra att det var Parts som servat min box, blev jag lite orolig eftersom de inte beskrivit vad dom hade gjort, utan bara konstaterat att felet var i PSU'n och att de åtgärdat felet i enlighet med Samsungs instruktioner.
Enligt personalen på expert så ska visst Samsungs senaste direktiv till service-verkstäderna vara att de ska byta ut hela moderkortet.
När jag påpekade att det inte framgick av svaret ifrån parts om dom verkligen bytt ut moderkortet, så lovade personalen att OM det skulle bli problem igen med boxen, så behövde jag inte vara orolig, för det skulle butiken ta hand i vilket fall som helst.
I detta fallet litar jag faktiskt fullständigt på butiks-personalen!
Jag som brukar vara misstänksam som tusan...
Något jag erfarit sen mitt husbygge startade, är att problem uppstår ibland och det är nästan aldrig så att någon avsiktligt försöker vålla någon annan några problem. Skillnaden på god service och dålig service handlar mycket om HUR problemen löses...
Expert i HBG får mina varmaste rekommendationer

Postad 04 november 2007 - 13:05
När jag fick höra att det var Parts som servat min box, blev jag lite orolig eftersom de inte beskrivit vad dom hade gjort, utan bara konstaterat att felet var i PSU'n och att de åtgärdat felet i enlighet med Samsungs instruktioner.
Enligt personalen på expert så ska visst Samsungs senaste direktiv till service-verkstäderna vara att de ska byta ut hela moderkortet.
Om jag tolkar dig rätt, så fick du tillbaka samma box och med någon sorts beskrivning av vad som åtgärdats ?
/K
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar