Har försökt hitta lösning i officiella tråden men den är för stor och oöveskådlig så jag startar den här tråden ist, jag är övertygad om att många med mig kommer kunna ha nytta av den om någon kan komma med en lösning..
Så till problemet.
När jag försöker streama HD (1080p) från datorn till Tvixen så flyter det på i ungefär tre sekunder sen börjar bilden hacka i slow motion och ljudet försvinner. Hoppar jag fram en bit med "GOTO" så funkar det några sekunder igen innan det blir samma problem.
Jag har en D-Link DIR 655 router och jag har öppnat följande portar:
TCP: 111, 1048, 2049
UDP: 111, 1048, 2049
Vilket IP skall dessa öppnas mot? Datorns(det som står som IP när jag kör ipconfig i cmd) eller Tvixens(det som står i tvixens nätverksinställningar)?
Fick tipset att öppna båda två men det gillar inte routern, det blir nån slags konflikt med portarna när jag försökte det.
Ska tillägga att jag är ett blåbär när det kommer till nätverk- och routerinställningar så jag kan mycket väl ha missuppfattat något.
Det går även väldigt långsamt när jag FTP:ar mellan dator -> tvix med FlasFXP, jag kommer knappt över 1 MB/s.
Jag har bra och snabb hårdvara i datorn så det beror inte på det.
Kan dessa problem bero på något annat än routern, isf vad?
Så till problemet.
När jag försöker streama HD (1080p) från datorn till Tvixen så flyter det på i ungefär tre sekunder sen börjar bilden hacka i slow motion och ljudet försvinner. Hoppar jag fram en bit med "GOTO" så funkar det några sekunder igen innan det blir samma problem.
Jag har en D-Link DIR 655 router och jag har öppnat följande portar:
TCP: 111, 1048, 2049
UDP: 111, 1048, 2049
Vilket IP skall dessa öppnas mot? Datorns(det som står som IP när jag kör ipconfig i cmd) eller Tvixens(det som står i tvixens nätverksinställningar)?
Fick tipset att öppna båda två men det gillar inte routern, det blir nån slags konflikt med portarna när jag försökte det.
Ska tillägga att jag är ett blåbär när det kommer till nätverk- och routerinställningar så jag kan mycket väl ha missuppfattat något.
Det går även väldigt långsamt när jag FTP:ar mellan dator -> tvix med FlasFXP, jag kommer knappt över 1 MB/s.
Jag har bra och snabb hårdvara i datorn så det beror inte på det.
Kan dessa problem bero på något annat än routern, isf vad?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?