Finns en bild på problemet på mitt galleri i albumet "Ps3 problem" och en bifogat fil
Ps3 problem med Supra 1.3v
Postad 26 April 2008 - 21:07
Finns en bild på problemet på mitt galleri i albumet "Ps3 problem" och en bifogat fil
Postad 26 April 2008 - 21:35
Prova att köra 720p och se om problemet försvinner. Det är möjligt att det är glapp i kontakten till PS3.
Ditt problem är ett typiskt kabelproblem, troligtvis inget konstigt med PS3an
Postad 26 April 2008 - 21:57
Vissa kablar har problem med 1080P, dock ska det gå bra med dig.
Prova att köra 720p och se om problemet försvinner. Det är möjligt att det är glapp i kontakten till PS3.
Ditt problem är ett typiskt kabelproblem, troligtvis inget konstigt med PS3an
Hmmm, Samma problem vid 720p, sen har jag "våldat" kabel till ps3'an men den sitter som den ska. Lika vid recivern. Sitter likadant som min gamla Teck+link kabel. Kabeln funkar utmärkt till min DVD, så kabeln är som han ska iaf. Kan det va att det är en v1.3 kabel?!?! Felet kan ju sitta i HDMI växlarn i recivern kanske, eller köpa ny kabel och testa kanske... men men hur det än är så är det mycket störrande.
Postad 27 April 2008 - 07:13
Jag antar att du provat att skifta kablar mellan ps3 och dvd och se om grynen flyttar sig från ps3an till dvdspelaren?
Postad 27 April 2008 - 11:47
Ändra så att dvdspelaren och ps3-an skickar ut samma upplösning. Om det då blir grynigt på ps3-an men inte på dvdn så prova koppla ihop tvn och ps3an direkt och se vad som händer.
Jag antar att du provat att skifta kablar mellan ps3 och dvd och se om grynen flyttar sig från ps3an till dvdspelaren?
Har nu provat koppla ps3'an till tv och nu funkar allt fint. Så, problemet borde sitta i Surroundförstärkare isf. Har nu Sony STR-DA5300ES. Lite märkligt för den är också utrustad med HDMI v1.3, men det kan också va kabeln fortfarande. Har en lika Supra kabel till tv fast den är två meter istället. (Orkar inte lyfta ner och byta kabel så jag tog den kabel som går från Surroundförstärkare till tv istället)
Sen är det ett till problem med ljudet. Får bara ut 2 kanaler. Om jag ändrar iställningarna på konsolen så förlorar jag suben när playstationet matar ut flerkanalig till recivern.. Det värkar som recivern inte får nå lågsignal från ps3'an.. Nån som vet???? Jag har testat allt typ. Toslink o allt.. Vill inte funka..
Postad 28 April 2008 - 09:17
Konstigt. Jag antar att det är samma typ av problem....
Jag har dock inte testat att byta upplösning.
Postad 28 April 2008 - 09:41
Postad 28 April 2008 - 09:46
Postad 28 April 2008 - 10:00
HDMI kabel som HDMI kabel?! Det är väll digital information som skickas så det borde ju inte spela någon roll alls vilken kabel du har, en etta är alltid en etta och likaså är en nolla alltid en nolla. Analoga kablar bör det finnas kvalité skillnader men med HDMI borde det ju inte spela någon roll alls, eller är jag helt ute och cyklar...
Kortare kablar så är det nog så... men ska du ha över 8m, så får man köpa kvalitetskablar för att få 1080p... jag hade en billig först till min projje, fick inte ut 1080p, sedan så köpte jag en supra istället, så vips, 1080p
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

52 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?