Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG PS-50A457

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 februari 2009 - 15:05

figthom
  • figthom
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är intresserad av att köpa en Samsung PS-50A457 då den har sjunkit bra i pris och är en utgående produkt ur Samsungs sortiment.

Tänkte att personer som har denna tv kan berätta lite om vad de tycker om apparaten i allmänhet. Vad är bra med den, vad kunde varit bättre. Det kanske är något speciellt man bör tänka på innan man köper den?

Bra eller dålig plasma tv?

/Thomas

Postad 05 februari 2009 - 19:05

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Är också lite sugen på feedback ang. denna tv. Står och väljer mellan denna och 50A676. Vet att A676 är fullhd men jag vet ej om jag behöver det eftersom jag inte äger ps3 lr blueray spelare utan kommer mest att kolla på canaldigital via satellit och vanlig dvd osv.
Sen är juh skillnaden ca 5000:- på en 457 mot en 676.
Så om någon kan berätta lite hur ni upplever bilden på 457 via satellit lr boxer vore detta uppskattat. Det jag har sett av tv:n på div stormarknader så verkar bilden sådär. Men i sådana lokaler så visar väl de mesta tv apparaterna upp en rätt så taskig bild.

Postad 11 februari 2009 - 19:31

NovemberRain
  • NovemberRain
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung PS-50A457 och är jättenöjd! Beställde den från DustinHome söndagen den 25 januari och halv 12 på tisdag förmiddag stod en Postenbil med min TV utanför porten, snabb leverans ;)
Iof så gämför jag med min gamla 37" Philips LCD 3 år gammal.
Sitter ungefär ca 3,5m från TV:n. Gömförde med en Pioneer, Philips och Sharp, alla 50" plasma och jag upplevde Samsungen som bäst efter Pioneeren, Pioneeren kostade också 15 000:- mer.
Vilken bild som man upplever bäst är väldigt individuellt.
Jag upplever ingen skillnad på HD Ready och FullHD så för mig var 457 rätt val. Bra svärta och bra färger samt bra bild.
Varför lägga ut 5000:- extra för något som jag ändå inte ser skillnad på? :)

Postad 26 februari 2009 - 21:10

Hassezilla
  • Hassezilla
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Ni son har 457 modellen, hur tycker ni att svärtan är? Tittade på denna modell på onoff idag och tycker att svärtan såg grå ut jämfört med många andra modeller.En otroligt markant skillnad mot a656. Kanske är en inställningsfråga?

Postad 27 februari 2009 - 08:31

Unregistered198b3161
  • Unregistered198b3161
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jag har denna TV'n och jag är nöjd. Det mesta som finns att säga om den finns väl på prisjakts omdömen.
Enda negativa är att musne är lite segare än min datorskäm när man har datorn kopplad, men jag tror inte det är något som stör en vanlig svensson. När jag kopplar min mus genom USB och använder datorskärmen blir den lika seg. PS/2 är ju lite snabbare. Så känslan är helt enkelt som att koppla musen till USB porten istället för PS/2.

Den klarar av att pixelmappa, ger en klar bild från datorn, texten är vass speciellt med Egde-enchantment påslaget (kan vara att föredra när man spelar). Jag har stäng av alla "förbättrningsinställningar" för att jag gillar naturliga färger. Är det något mer du undrar är det baraatt fråga.

EDIT: Angående svärtan så är den bättre än LCD i alla fall. Jag har dragit ner brighness rätt mycket (37), så nu är svärtan acceptabel. Man märker skillnad i alla fall när man har svart bild på skärmen och avstängd skärm. Dock inte efter ett tag då det finns en smart energisparfunktion som drar ner ljusstyrkan om bilden inte rör sig. Om du kollade på denna TV'n i butik så förstår jag varför du tyckte att svärtan var dålig. Plasma gör sig bäst i mörka miljöer, LCD är att föredra i ljusa miljöer. Jag tycker det är jobbigt att kolla på plasman när det är ljust, inte ofta jag gör det, och när jag väl gör det drar jag ner persiennerna.

Redigerat av Unregistered198b3161, 27 februari 2009 - 08:36.

Postad 27 februari 2009 - 22:23

Hassezilla
  • Hassezilla
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Jag har denna TV'n och jag är nöjd. Det mesta som finns att säga om den finns väl på prisjakts omdömen.
Enda negativa är att musne är lite segare än min datorskäm när man har datorn kopplad, men jag tror inte det är något som stör en vanlig svensson. När jag kopplar min mus genom USB och använder datorskärmen blir den lika seg. PS/2 är ju lite snabbare. Så känslan är helt enkelt som att koppla musen till USB porten istället för PS/2.

Den klarar av att pixelmappa, ger en klar bild från datorn, texten är vass speciellt med Egde-enchantment påslaget (kan vara att föredra när man spelar). Jag har stäng av alla "förbättrningsinställningar" för att jag gillar naturliga färger. Är det något mer du undrar är det baraatt fråga.

EDIT: Angående svärtan så är den bättre än LCD i alla fall. Jag har dragit ner brighness rätt mycket (37), så nu är svärtan acceptabel. Man märker skillnad i alla fall när man har svart bild på skärmen och avstängd skärm. Dock inte efter ett tag då det finns en smart energisparfunktion som drar ner ljusstyrkan om bilden inte rör sig. Om du kollade på denna TV'n i butik så förstår jag varför du tyckte att svärtan var dålig. Plasma gör sig bäst i mörka miljöer, LCD är att föredra i ljusa miljöer. Jag tycker det är jobbigt att kolla på plasman när det är ljust, inte ofta jag gör det, och när jag väl gör det drar jag ner persiennerna.

Jo jag har hört att plasma först kommer till sin rätt i ett mörklagt vardagsrum, men det konstiga var att 50a656 hade otroligt mycket bättre svärta när jag jämförde den i butik med a457. 50a656 var i princip på samma svärta nivå som samsungs vassaste LCD skärmar. Lite synd när a457 ligger så sjukt bra i pris just nu.

Postad 14 mars 2009 - 19:27

NovemberRain
  • NovemberRain
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jo jag har hört att plasma först kommer till sin rätt i ett mörklagt vardagsrum, men det konstiga var att 50a656 hade otroligt mycket bättre svärta när jag jämförde den i butik med a457. 50a656 var i princip på samma svärta nivå som samsungs vassaste LCD skärmar. Lite synd när a457 ligger så sjukt bra i pris just nu.

656 är ju en mycket nyare serie, så det är klart att svärtan är bättre på den.

Postad 18 mars 2009 - 18:29

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan hjälpa mig, då jag har ett litet dilemma. Har fått olika svar från olika TV-butiker.

Det är såhär att jag bor i ett hyreshus där det är Comhem i huset (tre-hål-i-väggen). Vilket ingår i priset i hyran givetvis. Jag får in kanaler som 1an, 2an, 3an, 4an, 4+, 4sport, mtv, 5an, 6an mfl mfl. Jag har dvs ingen box av något slag alls.

Nu är det såhär att jag är sugen på att köpa en:
Samsung PS-50A457
http://www.netonnet.....asp?iid=107222

Men vad jag inte riktigt fått klämm på är, denna som nästan alla andra TV-apparater har DVB-T. Och som jag förstått det så kommer det inte funka i mitt läge då jag bor i ett Comhem hus. Då DVB-T är marksänt.

Och DVB-C som är cable, som sägs vara till Comhem medans DVB-T är till Boxer.. fast grejen är ju.. jag har ingen sorts box överhuvudtaget.

Så som jag förstått det kommer jag endast kunna titta genom det analoga nätet, och inte det digitala. Vilket kommer göra att jag endast kommer få in typ 1an, 2an och 4an eller nått.
Är det verkligen så?

För när jag var nere i en tv-butik och prata med en anställd där så påstod han att jag borde visst kunna få in alla dem kanalerna som jag får nu på min gamla slitna 28" vanliga tjock-tv, på denna nya med DVB-T.
Det var bara om man hade Boxer som man var tvungen att köpa till en CA-modul för att kunna köra över det digitala nätet.

Men sen sa en annan anställd i en annan tv-butik att, nej det gick inte alls.. Jag behövde en tv som var DVB-C isåfall.. och köpa på mig en box utav nått slag ifrån comhem.

så hur ligger det till?
Vem har rätt?!?

Postad 19 mars 2009 - 13:54

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Du kommer kunna få in alla de kanaler du har idag.
Dessa sänds analogt och såvitt jag vet har alla tv'n fortfarande analoga mottagare kvar. Att det har DVB-T/DVB-C osv. innebär bara att den har det UTÖVER den analoga mottagaren.

Men, skulle du vilja ha digital-tv från Comhem någon gång i framtiden, så kommer du behöva en DVB-C box.

Postad 19 mars 2009 - 17:04

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Du kommer kunna få in alla de kanaler du har idag.
Dessa sänds analogt och såvitt jag vet har alla tv'n fortfarande analoga mottagare kvar. Att det har DVB-T/DVB-C osv. innebär bara att den har det UTÖVER den analoga mottagaren.

Men, skulle du vilja ha digital-tv från Comhem någon gång i framtiden, så kommer du behöva en DVB-C box.

Okej, tack för svar.
Hur blir det med bilden dock? Hört bilden ska bli jätte dålig över det analoga nätet på en 50 tummare sådär?

Hade mest tänkt använda Tvn till att lira mitt xbox360 i 720p då det känns ganska fattigt över en gammal 28tums tjock tv. Hur hade det funkat? påverkas bilden pga det analoga när man kör xbox360 med HDMI kabel?

hade sen också tänkt köra samma som jag gör nu, dvs att koppla tvn till datorn via min s-video kabel.
kommer de bli nå bra på en 50 tums tv?
eller bilden kommer bli kass?

tacksam för hjälp!

Postad 19 mars 2009 - 17:19

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Det analoga kabel-tv och datorn med s-video kommer att bli rätt så kasst. Men datorn kan du ju lätt koppla med en HDMI/DVI eller VGA-kabel istället.

Postad 20 mars 2009 - 00:45

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det analoga kabel-tv och datorn med s-video kommer att bli rätt så kasst. Men datorn kan du ju lätt koppla med en HDMI/DVI eller VGA-kabel istället.

Hur kasst? För hos någon jag såg som använde de analoga nätet på en 37 tums plasma TV, de fick typ massa pixelations runt text, och runt tv loggor och sånt. massa små pixlar syntes. riktigt kass.

Förresten, fick aldrig svar.. hur e det med xbox360n då? kommer bilden där påverkas eller de har inget med saken att göra?
Kommer ha 360n kopplad till tvn med HDMI för att köra 720p.

Postad 20 mars 2009 - 01:22

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hur kasst? För hos någon jag såg som använde de analoga nätet på en 37 tums plasma TV, de fick typ massa pixelations runt text, och runt tv loggor och sånt. massa små pixlar syntes. riktigt kass.

Förresten, fick aldrig svar.. hur e det med xbox360n då? kommer bilden där påverkas eller de har inget med saken att göra?
Kommer ha 360n kopplad till tvn med HDMI för att köra 720p.

Vanlig standard TV är ju i väldig låg upplösning och kvalité, så det kommer ju inte se "vackert" ut. Exakt hur den här tv'n visar vill jag inte uttala mig om.

Ditt xbox har dock inget att göra med vilken sorts tv-utbud du har. Kommer se betyligt bättre ut i 720p.

Postad 21 mars 2009 - 15:56

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
är dock fortfarande lite osäker på om jag ska ta 42 tummaren av samma modell, eller 50:n.

jag sitter ca 2,5m ifrån tvn.. det kanske är lite för stort med en 50tum då?
eller det avståndet är lagom?

anledningen till att jag hellre vill ha en 50tum än 42tum är för att 50n har 1366x768 i upplösning jämnfört med 42an som endast har 1024x768.

Postad 21 mars 2009 - 17:23

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Ta 42 , jag sitter 2,80 cm ifrån min 28 tums crt och den ser tom ganska stor ut därifrån ;)

Om du väljer 42 blir det perfekt kvalite tror jag. För nära 50 tum så blir det brusigt m.m har jag läst.

Men 50 kanske är en större bioupplevelse, hmm sök på google om " sittavstånd till teven " så hittar du massa bra info ;) Mvh

Postad 21 mars 2009 - 19:29

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ta 42 , jag sitter 2,80 cm ifrån min 28 tums crt och den ser tom ganska stor ut därifrån ;)

Om du väljer 42 blir det perfekt kvalite tror jag. För nära 50 tum så blir det brusigt m.m har jag läst.

Men 50 kanske är en större bioupplevelse, hmm sök på google om " sittavstånd till teven " så hittar du massa bra info ;) Mvh

Hmm, ja jag vet inte.. är väldigt velig :P
Var nere i en butik i stan och ställde mig och kollade ca 2,5m ifrån en 42tums tv som dem hade på display där för att se. och då tyckte jag endå att den 42an kändes liten.

Synd dem inte hade nån 50tummare ute för visning så man kunde se.

Redigerat av b0sseman, 21 mars 2009 - 19:30.

Postad 21 mars 2009 - 22:28

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
vad jag läst så ska inte denna TVn ha pixel mapping heller.. därav jag är mest inriktad på 50tummaren då den har upplösningen 1366x768 och inte 1024x768 bara som 42tummen.

då jag ska koppla TVn till datorn, och i datorn har jag upplösning 1152x864, så har jag en TV med 1024x768 så kommer den skala bilden när jag drar över den till tvn för att kolla på tex film.

Postad 21 mars 2009 - 22:44

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

vad jag läst så ska inte denna TVn ha pixel mapping heller.. därav jag är mest inriktad på 50tummaren då den har upplösningen 1366x768 och inte 1024x768 bara som 42tummen.

då jag ska koppla TVn till datorn, och i datorn har jag upplösning 1152x864, så har jag en TV med 1024x768 så kommer den skala bilden när jag drar över den till tvn för att kolla på tex film.

Du bör köra skärmens "native" upplösning för att få bäst bild. Du behöver ju inte heller köra med samma upplösning på tv'n som på skärmen.

Postad 22 mars 2009 - 17:34

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
har ytterliggare en dum fråga :P

hur blir det å lira gamla ps2 på en 50 tums Tv?
för att en ps2a har ju endast scart kontakt så den kan inte som xbox360n kopplas med HDMI.
så ps2an kommer ju kopplas med scart till 50tummaren precis som vanligt.

kommer de bli dålig bild då eller?

Postad 24 mars 2009 - 11:52

b0sseman
  • b0sseman
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

har ytterliggare en dum fråga :)

hur blir det å lira gamla ps2 på en 50 tums Tv?
för att en ps2a har ju endast scart kontakt så den kan inte som xbox360n kopplas med HDMI.
så ps2an kommer ju kopplas med scart till 50tummaren precis som vanligt.

kommer de bli dålig bild då eller?

ingen som vet?

Postad 03 april 2009 - 20:48

NovemberRain
  • NovemberRain
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

ingen som vet?

Dålig och dålig... alla upplever olika!
Jag ångrar INTE att jag köpte mig 50" istället för 42"! Vilket avstånd man ska sitta osv, också väldigt individuellt!

Postad 04 april 2009 - 11:40

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Ni son har 457 modellen, hur tycker ni att svärtan är? Tittade på denna modell på onoff idag och tycker att svärtan såg grå ut jämfört med många andra modeller.En otroligt markant skillnad mot a656. Kanske är en inställningsfråga?

Nu får du ta och kamma till dig! Hur ska du kalibrera svärtan annars menar du?

Köper ni tv:n utan att prova bilden med fjärren? Alltså hallå! ;)

:D

Postad 06 juni 2009 - 12:40

Unregistereda45668b1
  • Unregistereda45668b1
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har vi haft vår Samsung PS50A456 plasma-TV i ca 6 veckor och jag tänkte att jag skulle bidra med lite erfarenheter.

Överlag är vi nöjda, tycker vi fick mycket TV för de 9.600 kr vi betalade (inkl hemleverans, från Digiswe).

Tittavstånd

Vi sitter på avståndet 3.5 m från TVn och jag gjorde då bedömningen att kvalitetsskillnaden mellan full-HD och 720p vid 50 tum bör bli ganska liten (och full-HD alternativen hade kostat betydligt fler 1000-lappar). Dessutom har man vid 720p en sportslig chans att kunna lästa text på en dator-desktop från soffan. Dessa antaganden tycker jag har hållit bra, jag måste gå fram på avståndet 2-2.5 m för att kunna skönja taggighet på sneda linjer i en datorgenererad bild, och ännu mindre text från datorn hade inte varit önskvärt. ;-p (notera dock att i foton, eller text med antialiasing från datorn, så ser jag ingen taggighet alls på 2 m avstånd heller, det är bara vid 100% skarpa grafiska kanter jag kan se sånt)

Vi har vanlig analog kabel-TV från Comhem, och vi tycker att bilden absolut känns helt okej. Visst kan man skönja artifakter, och bokstäverna i TV-textningen har inte knivskarpa kanter, men det är definitivt inte på en nivå så att jag hellre skulle haft en mindre bild. Går man däremot fram till 1 - 1.5 m från TVn så börjar deinterlacing-artifakter och annat bli såpass störande att man hellre backar en bit.

Sånt här är ju givetvis helt subjektivt, och jag uttalar mig bara för vad jag själv och i viss mån mina familjemedlemmar tycker.

Bildkvalitet

Jämför med den 26", två år gamla Philips LCD vi hade innan.

Svärta: Svärtan är kanske inte perfekt, men helt OK. Mycket bättre än LCD-TVn.

Eftersläpningar: Ahh, äntligen befriad från detta störiga LCD-fenomen! :-)
Betraktningsvinkel: Var usel på LCDn, nu är den "oändlig". :-)

Ljusstyrkan upplever jag som lite sämre än på den gamla LCDn (nån som fattar hur ljusstyrkan för plasma mäts btw? Det är ju allmänt känt att plasma är sämre än LCD på detta, men mätvärdena som specas är ofta höga. 1500 cd/m2 för denna TVn t.ex., medan LCD ofta specas till runt 500 cd/m2 eller så...).

Blänk: Jag gillar iofs den blanka bildytan, tycker (helt subjektivt) att det ser ut att bli klarare färger än på de matt-svarta LCD-apparaterna. Men blänk i bilden är samtidigt en av de sämsta sakerna med denna TVn tycker vi, vi måste fixa en rullgardin för det stora fönstret på väggen mittemot. Reflexerna är irriterande vid TV-tittande dagtid. Tog några foton en mulen men ljus dag, och valde ut ett som är representativt för hur jag upplever bilden med avseende på reflexerna (reflexerna syns överlag mycket mer i foton än vad man upplever när man tittar direkt på TVn märkte jag). Vet inte riktigt om det är "FilterBright" som är rent ljug, eller om det inte blir bättre än såhär? Tyckte iaf inte att det var nån avgörande skillnad i reflexmängd mellan denna TVn och t.ex. Panasonic PX8 när jag jämförde i en butik... (däremot såg jag en billig LG-plasma som var betydligt värre i en butik, så nånting gör nog "filterBright" ändå iofs...)

Inbränning: Hade inte koll på att en plasma-TV skulle "köras in" i ca 200 timmar, vilket jag läst senare. Så en av de första sakerna vi gjorde när TVn var ny var att titta på en 6-timmars TVserie i 4:3 (från datorn, vilket gav helt svarta kanter), med ordentligt pådraget ljus och kontrast. Efter detta syntes tydlig "efterbränning".
Efter 1 timme med den scrollande "screen burn protection"-finessen syntes det fortfarande lite, men efter ca 3 timmar var det helt borta. Puh. :-)

Ljud

De inbyggda högtalarna är väl ingen höjdare, men duger helt OK för vanligt TV-tittande hos oss. När vi började använda TVn med defaultinställningarna så hördes otrevliga resonans-skaller-ljud emellanåt (även vid måttlig volym), vilket var mkt irriterande. Typiskt vissa personers röster framkallade fenomenet. Det gick dock lätt att lösa genom att bara dra ner den lägsta basen en del med den inbyggda equalizern, då försvann problemet fullständigt.

Buzzing: Trodde först att vi inte hade detta fenomen över huvud taget, men nu innan jag skrev detta så gick jag fram och lyssnade, och TVn avger faktiskt ett litet surr. Jag hör det dock inte alls om jag går längre bort än 0.3 - 0.5 m. Detta kan ju tänkas vara individberoende dock, så jag kan ju ha haft tur med mitt exemplar.

Utseende och hanterbarhet

Trivs mycket bra med TVns utseende, enkelt men diskret. Ser väl inte direkt jätte-"exklusiv" ut, men det gör inte mig något. Den är iaf stor. :-) Var orolig att den blank-svarta ytan skulle vara väldigt känslig för fingeravtryck etc, men det är faktiskt inga problem - tycker inte ens att den blanksvarta fjärren ser solkig ut (och jag brukar inte putsa den...;-) )
Hanterbarheten är helt OK. Den är lite seg på att byta kanal, men jag har upplevt värre och denna TVn är ändå acceptabel enligt mig. Har bara testat analogtunern, vet inte hur det funkar med marksänd digital-TV.

Datoranslutning, 24p etc

Tänker mig att fixa en HTPC så småningom, därför känns det viktigt att få ordning på detta. Har testat att koppla in en dator via både HDMI och D-sub. Kör den utmärkta lilla utilityn PowerStrip (http://www.entechtai...om/util/ps.shtm) som medger att man kan välja exakt vilken upplösning och framerate som datorn ska producera. Har nog lyckats klura ut vad TVn vill visa nu, och det är följande (har inte brytt mig om att testa lägre upplösningar):
1920x1080p @ 60 Hz Flimrar. Skalas om till 1360x768
1920x1080p @ 50 Hz Inget flimmer, men istället mer brus. Skalas om till 1360x768
1920x1080p @ 24 Hz Inget flimmer, men istället mer brus. Skalas om till 1360x768
1280x720p @ 60 Hz Flimrar. Skalas om till 1360x768
1280x720p @ 50 Hz Inget flimmer, men istället mer brus. Skalas om till 1360x768
1360x768p @ 60 Hz Flimrar. Pixelmappad.
Obs att det bara är den sista som funkar via D-sub, resten bara med HDMI. Obs också att detta är allt man får, +/- ett par Hz (och plus några interlace-upplösningar). Vid alla andra refresh rates jag testat får man bara "out of range". Lite irriterande är det ju att den pixelmappade upplösningen bara funkar i 60 Hz, så för TV/film-tittande via dator kommer TVns omskalning alltid att vara aktiv (vilket nog knappast har nån större praktisk betydelse iofs) - alternativt att datorn får göra frame rate conversion, vilket jag antar är ett sämre alternativ.
Flimmer: Vid alla 60 Hz-upplösningar verkar TVns "100Hz"-funktion slås av, vilket medför att bilden flimrar lite. Inte alltför allvarligt, men ändå synligt när man tittar i ögonvrån.
Brus: När man kör 24 eller 50 Hz så försvinner flimret men istället får man av någon anledning ett betydligt högre temporalt brus i bilden. Dock mest synligt vid "närstuder", märks inte på mitt normala tittavstånd.
Har inte fixat någon bra HTPC-lösning ännu, och har heller inte studerat i detalj hur bra 24p-modet funkar. Vet därför inte om det hanteras korrekt eller om TVn genererar något "judder" eller liknande.

Oj det blev långt, hoppas det är till glädje för någon iaf! :-)
MVH Gunnar
Bifogad fil  tvreflex.jpg   110,44K   1 Antal nerladdningar

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.