Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prutning

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 juli 2009 - 12:17

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Någon som hittat e-handelsshoppar som varit villiga att gå ner i pris på samtliga eller vissa produkter när man haft en viss varukorg?
För mig skulle det handla om följande produkter och listade nedan är bästa priser på prisjakt.
(Har kikat på tyskland men jag tror det blir svårt att tjäna pengar på att handla där just nu)

Epson EMP-TW700 Projektorer 9 495:-
Harman Kardon HKTS11 4 490:-
Multibrackets Framed Projection Screen Deluxe 16:9 90" 2 159:-
Onkyo TX-SR607 Surroundförstärkare/ -receivrar 5 340:-
Sony BDP-S550 Blu-ray & HD DVD-spelare 3 220:-

#2

Postad 21 juli 2009 - 13:28

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Fyndbörsen

#3

Postad 21 juli 2009 - 14:32

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Säger som ovan, Fyndbörsen.

#4

Postad 21 juli 2009 - 20:41

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Toppen!
Ska höra med dom :-)

#5

Postad 21 juli 2009 - 20:43

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Du får skriva sen om hur det gick

#6

Postad 24 juli 2009 - 21:51

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Fynda.se

#7

Postad 25 juli 2009 - 17:55

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Fynda.se


Dom säljer väl inget av det han skall ha?

#8

Postad 26 juli 2009 - 10:13

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Dom säljer väl inget av det han skall ha?


Fynda.se har vissa saker som är bra. Har handlat flera ggr av dom förut faktiskt, man får rätt mkt för pengarna så det är en bra sida!
Handlade min första dvd-spelare där samt en högtalaruppsättning.
Vet dock inte så mkt om högtalare utan det brukar jag läsa mig till för att se hur andra har upplevt sina köp.
Jag ska dock köpa harman kardon nu, hkts11 tror jag den uppsättningen hette. Kom fram till dessa utifrån rekommendationer här på forumet.
fynda.se är billiga......så om man har en tajt budget så är det verkligen rätt ställe att gå till, har ofta fri frakt också!

Jag har efter att ha utväxlat mail med en kille på dustin home samt era rekommendationer kommit fram till att jag ska göra så här:
Ringa till både Fyndbörsen och Dustin home och tala om vad jag vill köpa och höra om jag kan få nån form av mängdrabatt
alternativt
deala till mig en 12m hdmi-kabel eller bananpluggar eller vad annat jag kan komma på.

Dustin home och fyndbörsen är dom som verkar vara pålitliga vad gäller leveranstider och det lär ju vara nog så viktigt!
Att tex sitta med en projektor duk och ingen projektor kan väl inte betecknas som annat än tortyr!

Är nu en stolt ägare till en Sony BDP-S550 blu-rayspelare :)
Fick den av sambon som för övrigt är en mkt fin människa då hon finner sig i att jag vill montera upp diverse saker på väggar och tak i vardagsrummet hehe

#9

Postad 26 juli 2009 - 23:44

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Något som är ännu viktigare än leveranstider är hur dom hanterar reklamationer och hela den biten. Där verkar Dustin home inte vara dom bästa utifrån vad jag har läst genom åren.

Sen får du även tänka på att Dustin home säljer mycket importerad elektronik som i många fall saknar svensk manual och som inte omfattas av den vanliga, svenska garantin.

Redigerat av belzebubb, 26 juli 2009 - 23:45.


#10

Postad 27 juli 2009 - 15:08

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Något som är ännu viktigare än leveranstider är hur dom hanterar reklamationer och hela den biten. Där verkar Dustin home inte vara dom bästa utifrån vad jag har läst genom åren.

Sen får du även tänka på att Dustin home säljer mycket importerad elektronik som i många fall saknar svensk manual och som inte omfattas av den vanliga, svenska garantin.


Vad som gäller den biten så är skillnaden rätt liten; istället för att hänvisa kunderna till tillverkarnas service så tar vi in produkten i fråga till oss för bedömning & utbyte (samt står som vanligt för alla frakter). Det tar ju alltid tid att komma igång med alla rutiner för någonting nytt och givetvis tog det lite tid att komma igång med allt när vi började importera vissa produkter från Europa ;) Idag flyter det dock på. Givetvis kan det av olika anledningar uppstå ärenden med lite längre hanteringstid än andra, men sådana enskilda ärenden uppstår vid all slags service.

Frågor på det? Maila till mig på [email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#11

Postad 27 juli 2009 - 16:21

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
En svensk större samsung-tv har service i hemmet, hur hanterar ni det om en importerad 58" samsungplasma krånglar?

#12

Postad 28 juli 2009 - 08:47

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

En svensk större samsung-tv har service i hemmet, hur hanterar ni det om en importerad 58" samsungplasma krånglar?


Hej!

Är det så att en TV behöver konkret teknisk service så tar vi in det, i de flesta fall för utbyte. Vi står för frakterna samt upphämtningskostnaden från hemmet, vilket vi hittills haft till överlag positiv feedback om. Vår erfarenhet är att de flesta av våra kunder föredrar att få en trasig produkt utbytt än reparerad. Vad som gäller upphämtningen så har vi försökt att göra den biten så smärtfri som möjligt för våra kunder. Konstruktiv kritik om hur detta kan göras ännu bättre tar vi alltid gärna emot, dels i Dustin-tråden eller via mail till [email protected].

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#13

Postad 28 juli 2009 - 15:55

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Bra svar, är det så det fungerar så är det helt ok.

#14

Postad 13 augusti 2009 - 20:37

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0

Hej!

Är det så att en TV behöver konkret teknisk service så tar vi in det, i de flesta fall för utbyte. Vi står för frakterna samt upphämtningskostnaden från hemmet, vilket vi hittills haft till överlag positiv feedback om. Vår erfarenhet är att de flesta av våra kunder föredrar att få en trasig produkt utbytt än reparerad. Vad som gäller upphämtningen så har vi försökt att göra den biten så smärtfri som möjligt för våra kunder. Konstruktiv kritik om hur detta kan göras ännu bättre tar vi alltid gärna emot, dels i Dustin-tråden eller via mail till [email protected].

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB


Det ser inte riktigt ut som Dustin alls lever upp till vad de lovar här:
http://www.fairshopp...?opinionid=4252

#15

Postad 14 augusti 2009 - 08:21

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Det ser inte riktigt ut som Dustin alls lever upp till vad de lovar här:
http://www.fairshopp...?opinionid=4252


Inlägget besvarat :)

#16

Postad 15 augusti 2009 - 08:03

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Bra!
Men tyvärr har jag sett flera poster nu att det finns ytterligare problem med de gråimporterade apparaterna.
Att man tex inte har möjlighet att sätta sverige i funktionen internet@tv vilket gör att Youtube inte funkar, visserligen kan man troligen få det att fungera genom att ange UK och krångla lite men man bör nog upplysa köparna om att dessa gråimporterade apparater helt enkelt inte funkar lika bra i sverige som de svenska apparaterna på några punkter.

Just funktionen internet@tv kommer med stor sannolikhet att anpassas för respektive land och om då inte sverige går att välja kommer säkert det att finnas funktioner som avviker.

Men men jag tycker det är helt ok att sälja apparaterna då det är kunden som får avgöra men ni måste uppge skillnaderna TYDLIGT och framförallt behandla kunderna så som Samsung behandlar svenskasålda apparaters kunder, ni måste ju ta över den rollen.

#17

Postad 15 augusti 2009 - 08:23

Unregistered30bd7bf4
  • Unregistered30bd7bf4
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Vad nu detta har med prutning att göra.

Alla butiker vill sälja. Alla butiker har en marginal på sina produkter.
Alla butiker kan tänka sig att sänka dessa priser lite om de får affären, bara du tar kontakt med dem.
'
Så svårt är det inte att maila sin kundkorg till dem och fråga vad de antingen kan bjuda på i samband med affären eller vad det blir för totalpris.

//Raz

#18

Postad 15 augusti 2009 - 10:35

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 304 inlägg
  • 0
Det var relevant eftersom det kom upp att dustin lämnar pris på en produktkorg och att det då kan vara viktigt att inte jämföra äpplen med päron eller importerad mot svenskspec...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.