COMHEM bara fortsätter som Sveriges Sämsta Företag
23 svar till detta ämne
#1
Postad 20 oktober 2010 - 14:19
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Jaha nu var det dag igen ! Blodtrycket gått i taket pga Comhem iallafall ilskan !!!
Jo jag band Canal+ för drygt ett år sedan i 12 månader . Bara det är röveri , går ej ( i alla fall inte då ) att bara " ha det " måste binda sig . Det får man väl stå ut med under viss protest pga fotbolls intresse Sen kom nyheterna att Premiere League mm mm rykt . Storsatsar på Europas tråkigaste ligor som La liga och Allsvenskan och Argentinska ligan LOL kunde väl tagit brasse ligan . Men lite glad över HD fotboll från serie A . Nu när året gått och inte så mkt HD matcher som jag hoppats på så ringde jag Comhem , ja jag ska säga upp Canal + Jaha det är 3 MÅNADERS UPPSÄGNINGS TID på den då rann sinnet till  Svordomar och svavel eder Fan då binder man sig i 15 månader om man nu inte råkade läsa några nya avtal som skickades ut någon gång i September 09 , det missade jag fullständigt Då fick jag skylla mig själv .
Skulle ha överklagat det före November 2009
Nu blir jag av med Canal + i Januari . Jag tycker det är för djävilgt !!!! Comhem behandlar sina kunder som skit !!!!
Så tänk på det alla ni med långa avtal som funderar på uppsägning gör det redan idag ! Annars blir ni bara förgrymmade hehehe Nästa år stadsnät Då är Comhem ett obehagligt minne bara !!! Då kränger jag min HD pvr box och en extra HD box billigt i detta forum !!!!!
Nu ska jag ta en lugnande kopp Te skulle behövas en dubbel stänkare
#2
Postad 20 oktober 2010 - 17:33
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Inte för att strö salt i såren, men många företag har en uppsägningstid, så hur skiljer sig comhem? Att de har tre månaders uppsägningstid har jag vetat om länge. När man tecknar ett avtal idag med ett företag får man räkna med att det är en uppsägningstid. Som du själv skriver bör man läsa igenom de avtal man skriver på.
#3
Postad 20 oktober 2010 - 17:41
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Sedan går det bra att teckna ett abbonemang vilket datum som helst, säga upp det kan man bara göra från början av en månad, har det redan blivit den första, ja då är det kört
#4
Postad 20 oktober 2010 - 18:13
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 488 inlägg
Canal Digitalt är sämre avtalsmässigt. Om man inte säger upp avtalet senast en månad innan det går ut så rullar det på i tolv månader och det är definitivt inte bra, speciellt som man kanske skall flytta mitt i avtalsperioden.
#5
Postad 20 oktober 2010 - 20:41
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Så tänk på det alla ni med långa avtal som funderar på uppsägning gör det redan idag !
Skulle kunna tänka mig att de inte tar emot en uppsägelse flera månader innan. Var så när jag sade upp Viasat och har varit samma med abb. hos Telenor. Är stora pengar att tjäna på trögheten / bekvämligheten / glömskan hos kunderna. Företag som Telenor och Halebop (och många fler) har även de tre månaders uppsägning så att kalla Comhem för Sveriges sämsta företag pga den vardagsmat du beskriver ovan kan knappast kallas påkallat.
#6
Postad 20 oktober 2010 - 21:37
Unregistered1017
-
Unregistered1017
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
3 månaders uppsägning och bindningstider är varken nytt eller konstigt.
Ofta subventionerar dom boxkostnad mot en bindning t,ex och måste försöka få igen pengar på något vis, vad är konstigt med det?
Uppsägning om 3 månader är inget unikt för ComHem, förvisso inte bra (1 månad vore mer rimligt för alla kommunikationsbolag i mitt tycke).
Tycker du raljerar som saker du själv borde kollat upp, tänker då på uppsägningstiden. Du borde väl fatta att det finns en uppsägningstid, det är inte deras fel att du inte tänker på en så elementär sak. Läs avtalet nästa gång du skaffar något så slipper du "överraskningar" som bindningstid.
ComHem är för övrigt ett skitbolag i mina ögon, men av helt andra orsaker än just dom du nämner
Redigerat av Unregistered1017, 20 oktober 2010 - 21:38.
#7
Postad 21 oktober 2010 - 08:27
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Canal Digitalt är sämre avtalsmässigt. Om man inte säger upp avtalet senast en månad innan det går ut så rullar det på i tolv månader och det är definitivt inte bra, speciellt som man kanske skall flytta mitt i avtalsperioden.
nope, det stämmer inte. 3 månader även hos dem.
#8
Postad 21 oktober 2010 - 11:03
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Inte för att strö salt i såren, men många företag har en uppsägningstid, så hur skiljer sig comhem? Att de har tre månaders uppsägningstid har jag vetat om länge. När man tecknar ett avtal idag med ett företag får man räkna med att det är en uppsägningstid. Som du själv skriver bör man läsa igenom de avtal man skriver på.
Alla andra kanaler har 1 månad Så var det med canal+ då jag beställde det !! Vet inte hur det är med TV1000 men andra typ Discovery etc är det en mån !
#9
Postad 21 oktober 2010 - 11:10
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Sedan går det bra att teckna ett abbonemang vilket datum som helst, säga upp det kan man bara göra från början av en månad, har det redan blivit den första, ja då är det kört
Jag hade haft filmnet som det hette från starten nästan sen canal + och sa upp den på en gång Sen pga av vissa omläggningar i sporter så ångrade jag uppsägningen ett par dagar senare . Jag var TVUNGEN att teckna 12 månader gick ej med löpande ! Så eftersom jag ville verkligen ha c+ då var jag TVINGAD till 12 månader !! Comhems kundtjänst kanske ljög rakt ut för mej pga viss " procent på avtalet inte fan vet jag " 3 månaders uppsägning och bindningstider är varken nytt eller konstigt. Tycker du raljerar som saker du själv borde kollat upp, tänker då på uppsägningstiden. Du borde väl fatta att det finns en uppsägningstid, det är inte deras fel att du inte tänker på en så elementär sak. Läs avtalet nästa gång du skaffar något så slipper du "överraskningar" som bindningstid.
ComHem är för övrigt ett skitbolag i mina ögon, men av helt andra orsaker än just dom du nämner 
Bindningstiden var ingen överaskning ! 3 månader gäller canal + inte övriga strökanaler typ BBC ! 1 månad gällde då jag tecknade avtalet ! Ändrades senare i ett utskick som jag dumt nog inte orkade lusläsa men vem fan gör det
#10
Postad 21 oktober 2010 - 23:09
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Så vad du gör är alltså att kasta skit på Comhem när det är du som inte orkat läsa igenom avtal du fått hem?
Fail, i min bok.
#11
Postad 22 oktober 2010 - 11:40
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Så vad du gör är alltså att kasta skit på Comhem när det är du som inte orkat läsa igenom avtal du fått hem?
Fail, i min bok.
Japp !!! Det var droppen som fick bägaren att rinna över efter många års strul med allt möjligt . Men det är inte speciellt märkligt att comhem hamnar i topp år efter år som .se sämsta kundtjänst / service ! Jag är annars inte typen som gnäller . Alla andra företag som tex Telia , Bredbandsbolaget , Dustin och det bästa av dom alla Dymo ( Printers ) typ label . Plus många fler Det är sådan hisklig skillnad så man reagera Tex jag köpte en HDPVR box för ca 2500-3000 fick en som bootade om nonstop Inte fan skulle jag få en ny den skulle in på garanti lagning Då efter massa idiot strul om tex pengarna tillbaka ( mycket snack innan det erbjudandet kom ) men jag ville inte ha några pengar ville ha en fungerande ny box Till sist gick det . Jämnför det med tex Dymo som jag köpte en Label printer av 2005 för ca 1200 :- Fungerat helt perfekt tills för någon månad sen då jag böt till en WIndows 7 64 bits dator . Då fanns det inga drivrutiner till just min modell Tänkte man kan alltid ringa och höra efter om det kommer drivrutiner eller om jag måste skaffa en ny Vilket jag var helt beredd på utan gnäll 5 år senare med MS som ändrat helt från Windows XP 32 bitars ....... " Du får en ny skicka bara en kopia på fakturan " Jag trodde inte mina öron ! Så nu har jag en sprillans ny mkt bättre skrivare gratis frakt och ett års garanti minst !! Det är bra kundservice ! Så nästa gång jag behöver en produkt som Dymo har så finns det ingen chans i h-vetet att jag väljer annat företag !! Men annat är det med TV TELE ISP då blir det vad som helst utom Comhem . Stadsnätet finns i gatan ska dras in i vinter  Jag tor 1000 tals kommer att välja bort comhem när det byggs ut !!!! För JAG VET att det är många fler en mej som sitter "tvingade" till comhem pga bostad vädersträck Om man vill se på TV vill säga Bredband tog jag via ADSL och telefon via Telia både mobilt och fast Och jag har varit en bra kund sen 1984 alltid nästan haft max kanaler bredband etc .....................................................
#12
Postad 22 oktober 2010 - 13:56
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Tex jag köpte en HDPVR box för ca 2500-3000 fick en som bootade om nonstop Inte fan skulle jag få en ny den skulle in på garanti lagning
Men det är ju standardförfarandet för många (de flesta?) företag. I första hand reparation (och i många fall ett par försök) innan ett ev. byte eller pengar tillbaka.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 oktober 2010 - 13:57.
#13
Postad 22 oktober 2010 - 18:39
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Men det är ju standardförfarandet för många (de flesta?) företag. I första hand reparation (och i många fall ett par försök) innan ett ev. byte eller pengar tillbaka.
Om det nu har varit fel på en helt ny vara vid första användningen ska man fan ha en ny eller pengarna åter , går man med på något annat är man inte så smart !! Jag vet ej vad konsumentlagen säger om ett sådant fall ?? Men enl min " rättskänsla " så är det solklart ..............
#14
Postad 22 oktober 2010 - 18:54
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 488 inlägg
nope, det stämmer inte. 3 månader även hos dem.
Där ser man, denna ändring av avtalet har jag missat. Men då är Canal Digital inte värre än någon annan.
#15
Postad 22 oktober 2010 - 18:56
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Om det nu har varit fel på en helt ny vara vid första användningen ska man fan ha en ny eller pengarna åter , går man med på något annat är man inte så smart !! Jag vet ej vad konsumentlagen säger om ett sådant fall ?? Men enl min " rättskänsla " så är det solklart ..............
Nja företaget har rätt att försöka laga den och måste inte byta den, men många brukar köra goodwill och byta ut den till en ny. Ser egentligen inga fel som com hem har gjort som inte står i avtalet som du kunde läst på lite. Vet inte så mycket om deras bredband/telefoni del men tv delen tycker jag är väldigt bra dom är väl dom enda som har kapacitet för att ta in flera hd kanaler i marknätet? Viasat och canal+ räknas ju som premiumkanaler och har därför 12månader bindningstid även om du byter från till ex. total till t.ex endast filmerna men det är ju viasat/canal+ som har det i sina avtal och inte unikt för com hem. Själv kör vi via stadsnätet men skulle lätt välja com hem igen för tv.n om det gick (:
#16
Postad 22 oktober 2010 - 20:06
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Om det nu har varit fel på en helt ny vara vid första användningen ska man fan ha en ny eller pengarna åter , går man med på något annat är man inte så smart !! Jag vet ej vad konsumentlagen säger om ett sådant fall ?? Men enl min " rättskänsla " så är det solklart ..............
Kanske borde du sätta dig in i de vanligaste reglerna och avtalsskrivningarna så att du framöver slipper bli så förvånad och upprörd över förfarande som kan ses som standard?
#17
Postad 23 oktober 2010 - 06:37
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Kanske borde du sätta dig in i de vanligaste reglerna och avtalsskrivningarna så att du framöver slipper bli så förvånad och upprörd över förfarande som kan ses som standard?
Jag behöver inte göra det , eftersom comhem snart är ett dystert minne . Inte själva produkten aka TV kanaler men mest deras kundtjänst . Övriga företag är helt annorlunda Aldrig några problem . Jo dom som har bredband har blivit " hotade ( varnade ) om fildelning från någon på Comhem . Men det har jag ingen personlig kännedom om . Men jag VET att tex bredbandsbolaget aldrig skulle göra detta pga mkt datatrafik . Allt mitt gnäll gäller deras kundbemötande mina TV kanalkostnader har legat runt 8-9000 :- per år billigare tidigare men det har jag glatt betalat då intresset från min sida VAR stort men någon måtta på att ta skit får det vara !!!
#18
Postad 23 oktober 2010 - 07:27
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Jag behöver inte göra det , eftersom comhem snart är ett dystert minne . Inte själva produkten aka TV kanaler men mest deras kundtjänst . Övriga företag är helt annorlunda Aldrig några problem . Jo dom som har bredband har blivit " hotade ( varnade ) om fildelning från någon på Comhem . Men det har jag ingen personlig kännedom om . Men jag VET att tex bredbandsbolaget aldrig skulle göra detta pga mkt datatrafik .
Allt mitt gnäll gäller deras kundbemötande mina TV kanalkostnader har legat runt 8-9000 :- per år billigare tidigare men det har jag glatt betalat då intresset från min sida VAR stort men någon måtta på att ta skit får det vara !!!
Comhems kundtjänst är inte så stor skillnad emot dom andra, har haft olika leverantörer och upplevt comhems digitaltv som den bästa faktiskt. Jag har både fått samtal och brev från bredbandsbolaget om för mycket datatrafik så comhem är inte unika med detta heller så där har du fel (: sitter just nu med sappas tv paket (stadsnät) och det har inte i närheten av valmöjligheter som jag vill ha
#19
Postad 23 oktober 2010 - 10:30
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Jag behöver inte göra det , eftersom comhem snart är ett dystert minne .
Du har fortfarande inte förstått (trots att vi nu är flera som påpekat det) att det som du tar upp inte är unikt för Comhem?
#20
Postad 23 oktober 2010 - 10:38
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Jag har både fått samtal och brev från bredbandsbolaget om för mycket datatrafik så comhem är inte unika med detta heller så där har du fel (:
Det var som hundan (; då måste du sitta på en fet pirat realese server med IRC och massa HD 1080P blurays !! Comhem kommer att vara kvar enligt info från min bostad " provider " + stadsnät .... Vi fortsätter väl med lite mer av mina upplevelser med comhem till alla comhem fans P; Jag bor i ett hus med bara 6 lägenheter Ibland är jag borta vissa tider ibland resten av grannarna , får jag ett fel på tex TV utbudet är jag tvungen att rnga 3 samtal och felanmäla annars skiter dom i det . Först ringer jag på fasta TELIA telefonen , sedan från min TELIA mobil och sist men inte minst min sambo från hennes TELENOR mobil Då kommer dom <  SÅ man ser men vem gör det (?) direkt inte fram mot att ringa och felanmäla hos Comhem . Annat var det förr Då företaget hett Kabel TV och ägdes av Telia då var det väldigt kunninga tekniker ! Trevliga och hjälpsamma . Have a nice weekend !!
#21
Postad 23 oktober 2010 - 10:44
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Du har fortfarande inte förstått (trots att vi nu är flera som påpekat det) att det som du tar upp inte är unikt för Comhem?
Varför råkar jag bara ut för detta när jag har kontakt med comhem ??????? Aldrig Telia , Bredbandsbolaget , och en massa andra d###### företag inom elektronik och PC , fotobranchen , tom bilhandlare utav alla upplever man som företag med bra kundservice !!! Men nu skiter jag i denna tråd Ni gillar comhems sätt jag gör det inte ! Varför toppar dom år ut och år in listan på Sveriges sämsta företag / kundtjänst !! Kan man undra efter att jag läst svars inläggen eller knegar ni hos deras callcenter LOL Nu ska jag borsta av snö från bilen och masa mej ut och shoppa !! Ha en bra helg alla comhemmare !!!!!!!!!!!!!
#22
Postad 23 oktober 2010 - 15:29
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Varför råkar jag bara ut för detta när jag har kontakt med comhem ???????
Ännu en gång... Som flera försökt få dig att förstå är det många företag (de flesta inom t.ex. digital-tv och mobiltelefoni) som har tre månaders uppsägning och de flesta företag byter inte genast ut en produkt som går sönder inom garantiperioden utan försöker få den lagad i första hand. Svårt att ta din ensidiga kritik på allvar när du inte kan ta åt dig detta. För dig tycks vara det vara kritiken av Comhem som är det viktiga, inte argumenten för den. Har du ett abb hos t.ex. Telenor och vill säga upp en månad innan detta går ut så kommer du där att bli varse att de har tre månaders uppsägning. Köper du en tv på t.ex. Elgiganten så kommer du att bli varse att de högst troligen kommer att försöka laga den om den går sönder inom garantiperioden innan du får en ny eller pengarna tillbaka. Du förstår att det är så det oftast fungerar?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 23 oktober 2010 - 19:20.
#23
Postad 23 oktober 2010 - 17:41
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Varför råkar jag bara ut för detta när jag har kontakt med comhem ??????? Aldrig Telia , Bredbandsbolaget , och en massa andra d###### företag inom elektronik och PC , fotobranchen , tom bilhandlare utav alla upplever man som företag med bra kundservice !!!
Men nu skiter jag i denna tråd Ni gillar comhems sätt jag gör det inte ! Varför toppar dom år ut och år in listan på Sveriges sämsta företag / kundtjänst !! Kan man undra efter att jag läst svars inläggen eller knegar ni hos deras callcenter LOL Nu ska jag borsta av snö från bilen och masa mej ut och shoppa !! Ha en bra helg alla comhemmare !!!!!!!!!!!!!
nja åsikter och synpunkter på företag tycker jag är bra att man ger, men det dom flesta verkar blunda för är att man har inte bara rättigheter utan även skyldigheter något som bla. du missat lite i all frustation (: jag tror dom har för många kunder emot vad dom nu klarar av(för dom har väl flest tv kunder av alla bolag har jag för mig) Har bara haft bra erfarenhet av dom men o andra sidan har jag bara haft deras digitaltv som jag tycker funkade klockrent!
Redigerat av Unregistered276d62c1, 23 oktober 2010 - 17:41.
#24
Postad 31 oktober 2010 - 12:30
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Har bara haft bra erfarenhet av dom men o andra sidan har jag bara haft deras digitaltv som jag tycker funkade klockrent!  Just digitalTV har inte fungerat något vidare för mig, med ofta återkommande avbrott på vissa kanaler eller ständigt återkommande störningar i både bild o ljud. Igår var Canal+ Film HD nere några timmar, bara svart bild o inget ljud medan textning av ngn anledning fungerade. Enligt websidan "inga störningar för närvarande i ditt område". En annan gång låg hela Canal + nere i drygt en vecka. Kundtjänst svarade då snabbt via fråga på deras hemsida, jo man höll på att åtgärda problemet men det tog alltså en vecka för dem.... Naturligtvis ingen ersättning, de borde självmant dragit bort ca 50 kr från månadsavgiften. Det verkar som ingen riktigt har koll på kabelnätet, o har de så verkar inte serviceteknikerna kommunicera bra med kundtjänst, det tar lång tid att få info på deras hemsida el hos kundtjänst om avbrott t ex. Detta retar jag mig på mest hos Comhem. Sedan har de ett antal aggressiva telefonförsäljare som trakasserar en med ständiga "bra erbjudanden" som man inte vill ha, det är heller inte särskilt roligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|