VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 17 november 2010 - 18:56
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Nej tyvärr så står där inte det, utan där står programming och stickan blinkar ? Kan den ev. formatera hårdisken till rätt format ? så det är därför den tar sådan tid! Eller kan jag ha fått en dålig fil som inte fungerar..kanske?
/Andhy
Det är i alla fall så du skall göra ... Det är möjligt att den formaterar din HDD Körde du inte boxen alls innan du installerade om med pli ? Om det inte händer något, så ta ut din HDD och gör om Sedan kan du stoppa i din HDD igen och installera den manuellt Maveric
Postad 17 november 2010 - 18:56
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Nån som vet varför inte gSUB funkar med VU+? är det någon checker i pluginet som gör att den bara funkar på DM boxar?
Har med att den inte supportar chipet som Vu+ att göra då pluginet är beroende av det. Därför kommer 2sub aldrig fungera på Vu+ sålänge kodaren av pluginet inte väljer att skaffa en Vu+ själv och lägga in stöd för det. Var likadant med HD modellerna av Dreambox också första tiden eftersom pluginet då bara stödde ATI chipet i DM7025 på den tiden. Ang python så används samma version i OE1.6 images och finns numera stöd för det i 3.01.xx versionerna medans 3.00.xx och äldre bara funkar på OE1.5. Sen så ser jag ingen anledning till att köra 2sub istället för openpli's som funkar mycket bättre och speciellt nu med tanke på att att automatiskt textning och ljud finns i openpli's repository nu.
Redigerat av Leatherface, 17 november 2010 - 19:01.
Postad 17 november 2010 - 19:02
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Det är bara att hoppas på att VU gör som vi önsklar och fixar texten själva som man gjort hos pli
Det är ju i princip bara att göra efter vad pli har gjort. Asiater brukar vara duktiga på att kopiera 
De skall bara förstå vad det som de skall kopiera ..
Postad 17 november 2010 - 19:03
Andhy
-
Andhy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det är i alla fall så du skall göra ...
Det är möjligt att den formaterar din HDD Körde du inte boxen alls innan du installerade om med pli ?
Om det inte händer något, så ta ut din HDD och gör om
Sedan kan du stoppa i din HDD igen och installera den manuellt
Maveric
Nej jag körde inte boxen alls innan, det kanske inte var så genomtänkt! Tänkte bara att om man tar ut stickan och kanske avbryter programmeringen så kanske den tar skada ? /Andhy
Postad 17 november 2010 - 19:03
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det är bara att hoppas på att VU gör som vi önsklar och fixar texten själva som man gjort hos pli Det är ju i princip bara att göra efter vad pli har gjort. Asiater brukar vara duktiga på att kopiera  De skall bara förstå vad det som de skall kopiera ..
Det är fritt fram för vem som helst att inkludera openpli's textning inkl DMM men DMM har valt att ignorera det och skita i textningen. Och min favoritimage vill inte heller det eftersom dom vill inte ändra i DMM's kod utan bara egna extensions istället.
Redigerat av Leatherface, 17 november 2010 - 19:05.
Postad 17 november 2010 - 19:04
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Det är fritt fram för vem som helst att inkludera openpli's textning inkl DMM men DMM har valt att ignorera det och skita i textningen.
Det hindrar inte VU att göra det som DMM skiter i .. Maveric
Postad 17 november 2010 - 19:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Nej det gör det inte och inget som hindrar att helt basera images på openplis repository heller.
Redigerat av Leatherface, 17 november 2010 - 19:06.
Postad 17 november 2010 - 19:08
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Nej jag körde inte boxen alls innan, det kanske inte var så genomtänkt!
Tänkte bara att om man tar ut stickan och kanske avbryter programmeringen så kanske den tar skada ?
/Andhy
Det är bara att stänga av och dra ut stickan .. Tror inte att den formaterar din HDD i programeringsläge, men man vet ju inte .. så vänta 30 minuter till Sedan gör du bara som jag skrev .. Passa på att läsa lite här http://www.vuplus-su...y.php?11-VU-DuoBland annat här http://www.vuplus-su...ing-a-USB-stickoch här http://www.vuplus-su...Duo-for-DummiesDär finns massor av guider och tips ... Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 17 november 2010 - 19:11.
Postad 17 november 2010 - 19:12
Andhy
-
Andhy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tack för rådet + länken, där verkar till att vara en hel del matnyttigt för en nybörjare som mig!
Tack Maverick!
/Andhy
Postad 17 november 2010 - 20:20
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Blackhole fungerar skitbra och är snabb som attan. ( ny IMG igår )
Inget DTS stöd, ingen Tuner prio såsom Auto- Tuner A- Tuner B, eller missar jag något....??
Postad 17 november 2010 - 21:26
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Jag kör Blackhole nu, helt suverän image, min Hauppauge WinTV-NOVA-T usb sticka funkar perfekt, alla Emus som Oscam etc funkar perfekt.
Redigerat av BGPv4, 17 november 2010 - 21:27.
Postad 18 november 2010 - 08:30
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Funderar ju på att åka och hämta en idag 1. Fungerar det med Blackhole + TV sticka +Boxerkort. Tänkt inhandla ett kontantkort. Kan även tänka mig att köpa en Ca Modul om det behövs. Vet att det ännu inte bhövs för Canal+ men kanske det behövs till Boxer. Svarar mig självUSB-TUNER STICK NOW WORKS ON CRYPTED CHANNELS TOO. MANY THANKS TO VU+ DUO FOR THE DRIVERS FIX ENJOY!! http://www.comhit.ne...?do=file&id=6352. Inte viktigt men jag vet att boxen lirar med Viasat. Är det svårt med box id och dyligt. Kan man ta nummer från annan box från kompis som inte använd de tiderna jag tänkt spela in från Viasat. Fast man kan kanske inte beställa abonnemang utan Viasat Box? Kan även låna kortet JappDå har man slagit till med en Vuo+ Duo, Ministick och boxer kontantkort. Jag återkommer med om allt detta fungerar, dvs både caanal+ och boxer kort.
Redigerat av ruva, 18 november 2010 - 11:54.
Postad 18 november 2010 - 09:27
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Vill tipsa om att det kan vara bra att först lägga in openPli, den är nog lättast att komma igång med för användare som kommer från CD's pvrbox - så har det varit för mig och de i min bekantskapskrets.
In med imagen på en usbsticka, välja KU bandet för Thor när man söker kanaler.
Installera CCcam från plugin, aktivera CCcam och in med CD's kort i kortläsaren. Bekanta sig med boxen och prova olika skin och plugins.
Installera sedan ett plugin för att ta backup på installationen. Lägg backupen på en usbsticka och du har något att snabbt gå tillbaka till om du inte skulle gilla imagen du provar. Jag har provat några få images och det har slutat med att jag återställt VU'n till backupen.
Redigerat av Unregisteredfafe07e5, 18 november 2010 - 09:28.
Postad 18 november 2010 - 14:08
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har nu installerat den och första intrycket är negativt Jag blir irriterad på ljudet den ger ifrån sig. Luckan till kortläsarna är plastig och går inte öppna eller stänga. Avmontering krävdes Mycket märklig att sätta på. Först powerknappen, sedan menu och fort skulle man trycka. Ska nu försöka ladda in PLi. Vet inte ett skvatt hur man gör men vi får se om jag klarar av det och om mitt intryck förbättras. http://www.vuplus-su...ing-a-USB-stickPli inne, verkar mycket lättare att ha att göra med. Ramti ger god och enkel hjälp också. Fått igång softcam och Canal+, mycket bättre 5.1 ljud+bild än på orginalboxen från Sagem. HM, går inte spela in på extern hårddisk... bu, eller ska den vara i Ext2 istället för exFAT? EDIT - 2010.12.12 - Boxen är betydligt tystare än Canal Digitals box. Lade sedan i BlackHole för att få DVB-T usb turner att fungera. Man använder FTP för att lägga in softcams vilket beskrivs ett antal inlägg efter detta. För att kunna spela in från extern hårdisk gör man detta i BlackHole: Blå knapp, blå knapp, Devices, format startar om boxen, blå knapp, blå knapp, Devices Mount.
Redigerat av ruva, 11 december 2010 - 12:36.
Postad 18 november 2010 - 14:21
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Inget DTS stöd, ingen Tuner prio såsom Auto- Tuner A- Tuner B, eller missar jag något....??
Kollade aldrig detta, då den åkte ur så fort jag testat den Kan ju inte köra en Italienar IMG som inte har textfunktion De skiter ju också i text Maveric
Postad 18 november 2010 - 14:25
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Har nu installerat den och första intrycket är negativt
Jag blir irriterad på ljudet den ger ifrån sig. Luckan till kortläsarna är plastig och går inte öppna eller stänga. Avmontering krävdes Mycket märklig att sätta på. Först powerknappen, sedan menu och fort skulle man trycka. Ska nu försöka ladda in PLi. Vet inte ett skvatt hur man gör men vi får se om jag klarar av det och om mitt intryck förbättras.
Luckan går visst att öppna och stänga, men kanske inte nu sedan du rivit av den Det där med powerknappen och meny är inget jag känner igen ... Ett gått råd. Läs manualen och sidorna vi länkade till tidigare .. innan du fortsätter ..
Postad 18 november 2010 - 14:30
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Har nu installerat den och första intrycket är negativt
Jag blir irriterad på ljudet den ger ifrån sig. Luckan till kortläsarna är plastig och går inte öppna eller stänga. Avmontering krävdes Mycket märklig att sätta på. Först powerknappen, sedan menu och fort skulle man trycka. Ska nu försöka ladda in PLi. Vet inte ett skvatt hur man gör men vi får se om jag klarar av det och om mitt intryck förbättras.
Min lucka gick inte heller att öppna/stänga, skavde emot plasten bredvid. Skickade tillbaka min och fick en ny!
Redigerat av skaris, 18 november 2010 - 14:30.
Postad 18 november 2010 - 14:33
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Min lucka gick inte heller att öppna/stänga, skavde emot plasten bredvid.
Har ni fått kopior från Nordkorea
Postad 18 november 2010 - 15:50
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Min lucka gick inte heller att öppna/stänga, skavde emot plasten bredvid. Skickade tillbaka min och fick en ny!
Samma här, fick ta fram en kniv och skrapa bort lite i kanten.
Postad 18 november 2010 - 15:50
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Köpte min på Net On Net idag för 4000 kr. Om de tar in dåliga kopior från Nordkorea???
Redigerat av ruva, 18 november 2010 - 15:52.
Postad 18 november 2010 - 15:56
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Det är problem med detta, jag har haft 3st Vu+ och alla hade detta problem, det är inget konstigt, det är bara det går emot och det går bort efter du öppnat luckan några ggr. Jag har köpt alla mina tre både från Almsat och Satpro och de är likadana vad gäller luckan.
Redigerat av BGPv4, 18 november 2010 - 15:58.
Postad 18 november 2010 - 17:08
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Tycker det ser dystert ut med vettiga boxar för marknätet så jag har så smått börjat planera för ett liv efter Boxer, närmast till hands ligger att spika upp en tallrik och skaffa abb hos Canal Digital. Denna box verkar helt klart intressant men jag har vissa frågetecken jag vill ha rätat ut innan jag börjar detaljplanera.
Just nu skruvar jag på en server som bl a skall fungera som medieserver och jag misstänker att jag med mer eller mindre hackande skulle kunna använda den för att lagra inspelningarna från boxen i stället för att ha en inbyggd hårddisk. Vad tror expertisen om det? Fördelar, nackdelar, fallgropar?
Antar att det kan skilja mellan olika image, men om det finns någon mediespelarfunktion, håller den i så fall hjälplig standard? Begär inte att den skall fixa "fågelscenen" och dessutom alla möjliga codecs och containers utan mera basic funktion.
Postad 18 november 2010 - 17:25
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jag kör Blackhole nu, helt suverän image, min Hauppauge WinTV-NOVA-T usb sticka funkar perfekt, alla Emus som Oscam etc funkar perfekt.
Se om den är lika lätt som Pli. Fast jag kom aldrig på hur man sparade kanalerna i favoritlistor. Jo, jag har sökt  Ska testa med e-Sata om det fungerar att spela in på. Jädrans tid bara att lägga upp backuper på sina gamla hårddiskar. Apropå Blackhole. Hur kommer man vidare från "Loding default" Harar snatr sönder menyknappen.
Postad 18 november 2010 - 17:34
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Se om den är lika lätt som Pli. Fast jag kom aldrig på hur man sparade kanalerna i favoritlistor. Jo, jag har sökt  Ska testa med e-Sata om det fungerar att spela in på. Jädrans tid bara att lägga upp backuper på sina gamla hårddiskar.
Apropå Blackhole. Hur kommer man vidare från "Loding default" Harar snatr sönder menyknappen.
Blackhole är väldigt lätt och jag tycker själv det är den absolut bästa imagen eftersom den är så smidig och snygg upplagd med alla tillbehör, sen måste jag köra Blackhol för jag kör med en DVB-T sticka och det funkar perfekt, lipsyncen är dessutom borta nu som det var i tidigare release. Att den laddar default gör den när du inte har någon signal, ladda ner en lämplig kanallista från Gul knapp så funkar det bra. Sen att dom tagit bort allt vad EMUs heter är inga problem för EMU managern ligger kvar under Blå knapp och EMU ska ligga i samma kataloger som DreamElite images, sen är det bara tuta och köra och du kan välja EMUs under Blå knapp.
Redigerat av BGPv4, 18 november 2010 - 17:35.
Postad 18 november 2010 - 17:36
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Just nu skruvar jag på en server som bl a skall fungera som medieserver och jag misstänker att jag med mer eller mindre hackande skulle kunna använda den för att lagra inspelningarna från boxen i stället för att ha en inbyggd hårddisk. Vad tror expertisen om det? Fördelar, nackdelar, fallgropar?
Antar att det kan skilja mellan olika image, men om det finns någon mediespelarfunktion, håller den i så fall hjälplig standard? Begär inte att den skall fixa "fågelscenen" och dessutom alla möjliga codecs och containers utan mera basic funktion.
Jag spelar in på en FreeNas server, har inte HDD i mina boxar.Mountar man i NFS(Linux) och inte CIFS (Windows)funker detta perfekt att spela in/upp på/från en server.Ser inga nackdelar bara fördelar,OpenPLi har löst filbiblioteket snyggast och bäst. Mediaspelaren spelar upp bla MKV-filer (OpenPLi även DTS) DVD-player spelar upp DVD iso filer (funkar inte i Blackhole) MP3 mm mm. I mitt tycke är inte Blackhole färdig fattas en del saker som jag vill ha i en image, bla DVD-player.Prefered Tuner, DTS ljudstöd,undertexter.
Redigerat av Hakon, 18 november 2010 - 17:41.
Postad 18 november 2010 - 17:56
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Blackhole är väldigt lätt och jag tycker själv det är den absolut bästa imagen eftersom den är så smidig och snygg upplagd med alla tillbehör, sen måste jag köra Blackhol för jag kör med en DVB-T sticka och det funkar perfekt, lipsyncen är dessutom borta nu som det var i tidigare release.
Att den laddar default gör den när du inte har någon signal, ladda ner en lämplig kanallista från Gul knapp så funkar det bra.
Sen att dom tagit bort allt vad EMUs heter är inga problem för EMU managern ligger kvar under Blå knapp och EMU ska ligga i samma kataloger som DreamElite images, sen är det bara tuta och köra och du kan välja EMUs under Blå knapp.
Jo, vill köra DVB-T också. Gula knappen undrar jag vart/när man ska trycka på den. EDIT - När jag står på en TV kanal Undrar också om man ska välja DreamEliteBH_VUDUO_133F eller E? F startade inte så kör nu på E. Några softcam fanns inte och inte heller HDMI men tog DVI istället. Tyvärr känner Blackhole inte av miin gamla usb sticka så får kanske chansa på att öppna den jag köpte på öppet köp. Fråga om både Pli och Blackhole - Inte måste man väll scanna båda satingångarna om man har dual till samma parabol? https://www.minhembi...s...t&p=3064696EDIT - 2012.12.12 - Här kör jag på en icke officiell image och om ni läser detta och efterkommande inlägg tills någon på forumet visar länken till den officiella kan ni bortse från mitt gnällande.
Redigerat av ruva, 11 december 2010 - 12:43.
Postad 18 november 2010 - 18:19
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Jo, vill köra DVB-T också. Gula knappen undrar jag vart/när man ska trycka på den. Undrar också om man ska välja DreamEliteBH_VUDUO_133F eller E? F startade inte så kör nu på E. Några softcam fanns inte och inte heller HDMI men tog DVI istället. Tyvärr känner Blackhole inte av miin gamla usb sticka så får kanske chansa på att öppna den jag köpte på öppet köp.
Fråga om både Pli och Blackhole - Inte måste man väll scanna båda satingångarna om man har dual till samma parabol? https://www.minhembi...s...t&p=3064696
Du laddar ner nyaste BH från här http://www.vuplus-community.net/board/
Postad 18 november 2010 - 18:35
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Då laddar vi ner en image till  med mitt mobila bredband från Telenor som sjunker från 8Mb till 0,8 Mb/s på kvällen. Stressar. Shit, hittar inte var man installerar softcam till mitt c+ kort. EDIT 2010.12.12 - Finns beskrivet senare i denna tråd.
Redigerat av ruva, 11 december 2010 - 12:44.
Postad 18 november 2010 - 18:38
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jag spelar in på en FreeNas server, har inte HDD i mina boxar.Mountar man i NFS(Linux) och inte CIFS (Windows)funker detta perfekt att spela in/upp på/från en server.Ser inga nackdelar bara fördelar,OpenPLi har löst filbiblioteket snyggast och bäst.
Mediaspelaren spelar upp bla MKV-filer (OpenPLi även DTS) DVD-player spelar upp DVD iso filer (funkar inte i Blackhole) MP3 mm mm.
I mitt tycke är inte Blackhole färdig fattas en del saker som jag vill ha i en image, bla DVD-player.Prefered Tuner, DTS ljudstöd,undertexter.
Vlika nackdelar är det att mounta i CIFS? jag har gjort just så med min Netgear ReayNAS och det funkar fint....inte hunnit testa jättemycket än iofs, men det funkar
Redigerat av skaris, 18 november 2010 - 18:39.
Postad 18 november 2010 - 18:55
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Vlika nackdelar är det att mounta i CIFS? jag har gjort just så med min Netgear ReayNAS och det funkar fint....inte hunnit testa jättemycket än iofs, men det funkar
Funkar det i CIFS så kör med det, det kan lagga men flyter det på så inget du behöver ändra på. För att testa dess kapacitet så kan du jämföra med mitt det klarar 5 HD kanaler på inspelning och en annan på uppspelning samtidigt och detta utan att hacka, detta från samma Vu+ box. Jag har mountat i NFS och kör trådat Giga, alla enheter "bakom" gigaswitchar.
Postad 18 november 2010 - 19:06
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag kör med samma utrustning och mountning sedan 6 månader tillbaka och har inte märkt av några nackdelar. Funkar ju kanon.
Postad 18 november 2010 - 19:43
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Funkar det i CIFS så kör med det, det kan lagga men flyter det på så inget du behöver ändra på. För att testa dess kapacitet så kan du jämföra med mitt det klarar 5 HD kanaler på inspelning och en annan på uppspelning samtidigt och detta utan att hacka, detta från samma Vu+ box. Jag har mountat i NFS och kör trådat Giga, alla enheter "bakom" gigaswitchar.
Jag kör med samma utrustning och mountning sedan 6 månader tillbaka och har inte märkt av några nackdelar. Funkar ju kanon.
Kör trådat jag med och med Gigiabit utrustning så långt som möjligt! Kör vidare med CIFS till jag ser att det inte fungerar tillfredsställande, är ju iofs inga problem att göra en NFS mount istället, men det får vara om det funkar med CIFS.
Postad 18 november 2010 - 19:52
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Kopplat in Sagem boxen igen. Sambon vill titta på TV. Paus och får undersöka lite tills imorgon. Man blir yr av att söka på småsaker ingen skriver om. 1. hittar inte var man installerar softcam till mitt c+ kort i Black Hole? 2. hur lägger man in kanaler i favoritlistor? 3. undra om jag får igång Boxerkortet? Sata-disken ska jag nog få igång på e-sata porten. Sådana saker verkar lättare i denna Image. Snyggare gränssnitt och verkar snabbare än Pli Finns mycket redan som inte fanns i Pli, tror jag. Väntar tills i morgon och bestämmer mig om jag ska lämna tillbaka. Har ju inte ännu hunnit testa Samba - överföring till datorn mm. Har hållit på med triviala saker som tagit allt för lång tid. Många svar på forum är att trycka på en färg och sedan en annan. Jag trycker som bara den men här händer ingenting. g Såg nu när jag installerade blackhole att allt som behövs finns med för softcam https://www.minhembi...s...t&p=3085053
Hoppas jag också ser det imorgon  Verkar jag negativ är det bara för att jag stressar. Sambons TV program och Telneors mobilt bredbands blackout på kvällarna gör att jag glömmer tacka för all hjälp jag fått tills nu. GodmorgonGår nu på magmedicin som dämpar smärtorna lite. Har ännu inte löst detta med att kunna titta på mitt Canal+ kort. Finns det någon som vet hur det fungerar i BlackHole? DVB-T och usb sticka har jag ännu inte löst men att lösa softcam går före. Gick ju utmärkt i Pli med detta tipps-Får inte heller nätverket att fungera som det ska. Får dra ur och i kabeln efter omstart.
Redigerat av ruva, 19 november 2010 - 09:45.
Postad 19 november 2010 - 09:49
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ingen som vet hur man får softcam att fungera i BlackHole Vu+ Duo 1.3.9 Multiboot ?
Kollat i extensions och blåa menyn men hittar ingen CCcam och inte heller fungerade det att lägga in manuellt med enigma2-plugin-cams-cccam-v_2.1.4_mipsel- Varken usb hårdisk eller e-sata vill kännas vid eller monteras. Måste gjor mycket galet här. Vill inte öppna boxen och stoppa i hårddisk om jag ska lämna tillbaka den.
Redigerat av ruva, 19 november 2010 - 10:33.
Postad 19 november 2010 - 10:47
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Ingen som vet hur man får softcam att fungera i BlackHole Vu+ Duo 1.3.9 Multiboot ? Kollat i extensions och blåa menyn men hittar ingen CCcam och inte heller fungerade det att lägga in manuellt med enigma2-plugin-cams-cccam-v_2.1.4_mipsel- Varken usb hårdisk eller e-sata vill kännas vid eller monteras. Måste gjor mycket galet här. Vill inte öppna boxen och stoppa i hårddisk om jag ska lämna tillbaka den.
Jo jag vet hur man gör. 1. Lägg upp bin filen CCcam i /usr/bin och sen "chmod 755 CCcam" för att göra den exekverbar 2. Skapa en katalog /usr/camscript 3. Lägg in skriptet Ncam_CCcam2.1.4.sh i /usr/camscript och sen kör "chmod 755 Ncam_CCcam2.1.4.sh" för att göra den exekverbar. 4. Lägg in configfilen CCcam.cfg i katalogen /etc Starta om Enigma2 och gå sen till Blå knapp på fjärren och välj CCcam med höger eller vänster pil på fjärren. Jag har bifogat filerna för olika emus också där du kan se strukturen. Jag tror du även kan installera *.tgz paketen manuellt direkt genom Gul knapp och Addons utan att lägga in manuellt, välj BH packages och installera manuellt. Jag ska göra en videosnutt senare så ni kan se hur man exakt gör i Blackhole
Redigerat av BGPv4, 19 november 2010 - 10:54.
Postad 19 november 2010 - 11:31
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Fler frågor innan jag säger upp Boxer-abbet. Vet att det är ett känsligt område så jag hoppas kunna formulera en fråga som inte får tråden att spåra ur, men jag undrar lite vad som skulle hända om Canal Digital hittar på något med sin krypteringslösning som gör att man måste skaffa CA-modul. Förutsatt naturligtvis att det är en ändring som inte kräver hårdvarulösningar som Vu+ Duo saknar.
Inser att det inte är en enkel fråga, men skulle någon våga sig på en gissning hur det skulle påverka användningen av boxen? Det jag främst tänker på är saker som flera samtidiga inspelningar. På vissa boxar med CA-modul lagras inspelningar i kodad form och avkodas först vid uppspelning, och det skulle vara en acceptabel kompromiss för mig, men frågan är om det går att göra på denna box och om det i så fall finns mjukvarustöd för det?
Redigerat av alfista, 19 november 2010 - 11:31.
Postad 19 november 2010 - 11:50
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jo jag vet hur man gör. <snip>
Stort TACK!
Postad 19 november 2010 - 13:04
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Tackar (BGPv4 också. Fixade visserligen saken i en äldre BH Image men den verkar blockerad från att laddar ner Turner FW så fick gå på en nyare. Nu ska jag försöka komma på lösen för ftp till Vu+ Duo. Hittar inte detta, har för mig att jag såg det när jag rotade innan. Magsår nära nu  username: root password: "blank"
make sure ur ftp program is not saving a password u may had set before when using the original image. also have a look on ur network settings, may be the ip is different this time.
Någon som vet hur man sparar kanallistorna och lägger in dem igen så man slipper söka kanaler var gång man testar ny Image..
Redigerat av ruva, 19 november 2010 - 14:38.
Postad 19 november 2010 - 15:09
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Någon som vet hur man sparar kanallistorna och lägger in dem igen så man slipper söka kanaler var gång man testar ny Image..
Sök på DreamBoxEdit - en editor som du kan editera kanalistor på din dator. Men se upp med att satellitnamnet är det samma.
Postad 19 november 2010 - 15:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jo jag vet hur man gör.
Jag tror du även kan installera *.tgz paketen manuellt direkt genom Gul knapp och Addons utan att lägga in manuellt, välj BH packages och installera manuellt.
Jag körde över CCcam214_full_E2_bh.tgz till tmp med ftp-programmet FilZilla och satte rättigheterna till CH777. Har nu installerats genom Addons och hoppas det fungerar. Gu knapp fungerade inte utan fick leta en stund efter Addons. Har dock redan glömt  Detta fungerar utmärkt, en hel dag men det fungerar  Nu kommer det svåra att få i ordning på Nätverket inte går ner vid omstart och DVB-T kortet funkar och kan koda av boxer kortet.
Redigerat av ruva, 19 november 2010 - 16:21.
Postad 19 november 2010 - 15:43
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Får använda ett annat ftp än Fire ftp då det inte går sätta CH mod.
Annars kan du använda telnet.
Postad 19 november 2010 - 15:47
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Jag har nu gjort en video hur man installerar EMU i Blackhole, exemplet visar CCcam men är lika för andra som OScam, Mgcamd etc...
Detta kräver att du kan telneta in på boxen samt att du har ett FTP program för att överföra filen till boxen.
Videon visar exakt vad du ska göra.
Redigerat av BGPv4, 19 november 2010 - 15:50.
Postad 19 november 2010 - 16:57
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Klart som sagt. Kan koda av kanalerna nu , Använde FTP och lade in hela den kompimerade filen i mappen tmp. Stort tack för hjälpen att få Canal+ att fungeraHej igen alla!Överlycklig att man nu kan se på Canal+ men har denna Image (BlackHole Vu+ Duo 1.3.9 Multiboot)har ingen textfunktion? DreamEliteBH_VUDUO_133E_USB hade textfunktion men var buggig och det gick inte ladda ner stöd för usb stickor med DVB-T. Mycket som fattas i denna Image men den har ju stöd för DVB-T. Hur lägger man in så man får text på Canal+ filmkanaler? Tror atrt jag hittade svaret här: How do I activate subtitles? In previous images I pressed menu/subtitles and the subtitle started. Now when I press menu there is no subtitle option to choose.
in the latest e2 subtitle have moved from menu to: audio button -> yellow
Fattar inte denna klagan på subtitles i Black Hole. Stör inte mig det minsta. TV-kortet fungerar men H Ministick är inte bra på att ta tillvara på signalen. Det som blir bra direkt i TV blir uselt på Boxen. Får investera i ett bättre TV-kort. Vill gärna komma på hur man lägger kanalen, man just tiitar på, i en favoritlista. Kanske inte går? Finns det script eller liknande för svenska kanaler på Thor? PS - nätverksproblemet fixade jag med att tilldela boxen en fast adress i routern. Blir ett långt inlägg detta, skriver lite då och då under dagen. Hittar boxen och dess hårdisk i Ubuntu men inte i Windows 7. Kommer säkert snart på varför men hinner någon före så... men inte verkar jag finna någon lösning idag.
Redigerat av ruva, 19 november 2010 - 23:16.
Postad 19 november 2010 - 22:24
hotman2
-
hotman2
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har nu gjort en video hur man installerar EMU i Blackhole, exemplet visar CCcam men är lika för andra som OScam, Mgcamd etc...
Detta kräver att du kan telneta in på boxen samt att du har ett FTP program för att överföra filen till boxen.
Videon visar exakt vad du ska göra.
Hej Tack för bra info! Har installerat Mgcamd och fick det o funka. Men när jag startar om boxen,så försvinner key mappen från var mappen. Har försökt lösa det men lyckas ej. Någon som vet?
Postad 19 november 2010 - 22:40
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Hej Tack för bra info! Har installerat Mgcamd och fick det o funka. Men när jag startar om boxen,så försvinner key mappen från var mappen. Har försökt lösa det men lyckas ej. Någon som vet?
Se nedan om scriptet som du lägger in.
Redigerat av BGPv4, 19 november 2010 - 22:55.
Postad 19 november 2010 - 22:48
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Notering:
!!Till alla som ska köra Mgcamd eller annan EMU vill använda keys med sin EMUmed nya BlackHole måste göra detta!!
Du måste också skriva över skriptet /etc/init.d/bootup men den nya filen jag bifogat.
Tror inte du behöver göra det manuellt enligt ovan, kopiera bara över skriptet och "chmod 755 /etc/init.d/bootup" och sen starta om boxen så ska det funka.
Filen ligger zippad.
Redigerat av BGPv4, 19 november 2010 - 23:02.
Postad 20 november 2010 - 08:41
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Fattar inte denna klagan på subtitles i Black Hole. Stör inte mig det minsta. Tja stör det inte dig så kör på , det vi klagar på är att radbrytningen inte är korrekt ,det är det som stör.
Vill gärna komma på hur man lägger kanalen, man just tiitar på, i en favoritlista. Kanske inte går? Finns det script eller liknande för svenska kanaler på Thor? Pil upp för att få kanallistan, sedan markera kanalen du vill lägga i favorit, sedan knappen Menu
Redigerat av Hakon, 20 november 2010 - 08:42.
Postad 20 november 2010 - 10:16
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Toppen Hakon : Pil upp på fjärrkontrollen för att få kanallistan, sedan markera kanalen du vill lägga i favorit, sedan knappen Menu
Tackar jag för! Vet fortfarande inte hur man kommer åt boxens gränssnitt eller hårddisken i Windows. I Linux fungerar det utmärkt. Linux: http://192.168.BOXENS.IPadress/# kommer man till WebUI, I nätverk/Windowsnätverk kommer man åt hårdisken - från datorn - och kan spela upp det man spelat in. Windows 7: Inget av detta går för mig. Visst går det bra att itta i Uuntu men mitt ljudkort auzen x-plosion 7.1 lirar inte med disten över coaxialkable.
Redigerat av ruva, 20 november 2010 - 10:31.
Postad 20 november 2010 - 10:57
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Toppen Hakon :
Tackar jag för!
Vet fortfarande inte hur man kommer åt boxens gränssnitt eller hårddisken i Windows. I Linux fungerar det utmärkt.
Linux: http://192.168.BOXENS.IPadress/# kommer man till WebUI, I nätverk/Windowsnätverk kommer man åt hårdisken - från datorn - och kan spela upp det man spelat in.
Windows 7: Inget av detta går för mig.
Visst går det bra att itta i Uuntu men mitt ljudkort auzen x-plosion 7.1 lirar inte med disten över coaxialkable.
Om du försöker att nå boxen via "Nätverk" på en Win maskin kommer Configfiles och Harddisk dyka upp. Vill du komma åt boxen via en webbläsare i Win så skall det endast behövas boxens IP http://192.168.xxx/ detta funkar med Firefox men mig veterligen även Explorer. Kolla i boxen att du aktiverat webinterfacet , hittar du under Plugins
Postad 20 november 2010 - 11:18
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Web UI är aktiverad i boxen och också "http yes"
Kommer varken åt Web UI eller hårdisk i Windows men ska försöka på annan dator.
Tycker för övrigt att just Win7 är mystisk när det gäller nätverk i allmänt.
network.JPG 26,66K
6 Antal nerladdningar
Och Vu+ visar sig i routerns tabell samt går att nå med FTP
network_2.JPG 25,08K
7 Antal nerladdningar
Inringat på datorn jag sitter vid och bara kan nå Vu med Linux
networ_3.JPG 21,58K
5 Antal nerladdningar
Redigerat av ruva, 20 november 2010 - 11:38.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|