Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 november 2010 - 00:41

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig utav något jag hittade på ett annat forum. För de som köpt Avatar 6 disc collectors edition och har 3D TV/Spelare så finns det en bonus i form av två korta "filmer" i 3D på den tredje blu-ray discen. Dessa två är en trailer på Avatar i 3D samt en rundtur på Pandora. Ni hittar dem om ni går längst till höger i menyn där det står set up, och sedan trycker höger en gång till. På min utgåva från discshop funkar detta och enligt vad jag läst så ska det även fungera på den engelska utgåvan. Den amerikanska har jag inga uppgifter om men någon som har den kanske kan kolla? :)

RHellgren

Postad 24 november 2010 - 08:44

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Istället för att skapa en ny tråd om samma film lånar jag din lite :)

Har den första utgåvan av Avatar på Bluray här hemma. Den innehöll även en DVD version som jag aldrig tittat på.

Frågan jag ställer är: ÄR det värt mödan att skaffa den nya utgåvan: Collectors Edition?

Jag är inte intresserad av något extra material om hur de skapade filmen etc, utan är isåfall mera intresserad av de extra minuterna de lagt till på filmen. Tror det rörde sig om 9-12 min!?

Jag får nog knappast ingenting för min version som jag har här hemma om jag ska köpa collectors edition. Så är det värt att byta till den nya om man ska se det till punkten att det är 9-12 mins extra i filmen?

Postad 24 november 2010 - 10:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Den är 16 minuter längre än den tidigare BD utgåvan, och speciellt den nya öppningsscenen på jorden gav filmen en betydligt bättre start. En hel del andra intressanta scener som t.ex. förklarar hur kriget mellan militärerna och varelserna började. De nya scenerna gav filmen ett behövligt lyft och fyllde igen några hål i storyn.

Postad 24 november 2010 - 10:33

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Tack för bra information RHellgren!

Fråga:

Dessa två kortfilmer, hur långa är de?
Finns dessa 3D filmer även i den svenska versionen?

Postad 24 november 2010 - 12:59

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Den är 16 minuter längre än den tidigare BD utgåvan, och speciellt den nya öppningsscenen på jorden gav filmen en betydligt bättre start. En hel del andra intressanta scener som t.ex. förklarar hur kriget mellan militärerna och varelserna började. De nya scenerna gav filmen ett behövligt lyft och fyllde igen några hål i storyn.

Okej, låter som att det blir ett nytt exemplar för min del :)

Postad 24 november 2010 - 16:43

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Tack för bra information RHellgren!

Fråga:

Dessa två kortfilmer, hur långa är de?
Finns dessa 3D filmer även i den svenska versionen?

Har tyvärr inga siffror men trailern är precis som en vanlig trailer och den andra "filmen" upplevde jag som aningen längre, kan tänka mig att det rör sig om mellan 10-15 min totalt. Dock riktigt kul tycker jag att få ett smakprov på hur den fulla 3D utgåvan kommer se ut! ;)
Jag har den svenska utgåvan från discshop och där finns dom med (tror faktiskt att UK och Svenska är exakt samma utgåva, men rätta mig gärna om jag har fel).

Postad 29 november 2010 - 13:40

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Jag har sett Avatar nu i helgen i S3D bluray och blev inte alls imponerad. 3D gör sig bäst i animerade filmer där dom kan ha full focus över hela bilden-djupen.

Jag hoppas verkligen för J. Camerons skull att det var en teknisk begränsning snarare än ett val av regissören att endast ha focus på speciella områden i bilden. Visst varierade 3-D kvaliten och kännslan i filmen och ibland var det helt ok, men oftast i "prat" scener fick man bara focus på den som talade etc. Man vet ju hur dom använder focus i 2D film för att man inte ska bli dissorienterad och följa filmen som regissören menat. Men i 3D är det absolut idiotiskt om man väljer att gå samma väg att berätta en story. Tråkigt och ansträngande för ögat att inte kunna focusera på ett objekt i bakgrunden. Mitt 3-D betyg för avatar = IG

Postad 01 december 2010 - 09:41

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Lite sent kanske, men tack RHellgren för info om 3D-trailers.

Tråkigt att höra att dealerovski tyckte att Avatar var en besvikelse. Det var ju den man har hoppts mest på i 3D...

Jag förstår vad du menar med att hela bilden inte är i fokus. Men även i animerade filmer används - på gott och ont - "out of focus" scener. Se t.ex. "En julsaga". Men det är faktiskt inget jag stör mig på om det inte blir för mycket av det.

Jag såg Galapagos igår och det var verkligen fantastisk att se i 3D, så på så vis kan jag inte hålla med om att 3D är bäst lämpat för animerade filmer.

Sammanfattningsvis dealerovski: var det just "out of focus"-scenerna som var så pass störande så att du gav Avatar IG?

Postad 01 december 2010 - 13:13

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Det jag skulle vilja veta är om dealerovski har samma åsikter om 3D filmer på bio?

Postad 01 december 2010 - 15:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Har inte sett hemmaversionen av avatar 3d men det var helt fantastiskt på bio. Så fantastiskt så jag såg den 2 gånger.

Postad 01 december 2010 - 15:47

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Och vad jag hört så ska den faktiskt vara ännu mer "fantastisk" hemma då 3D tekniken faktiskt är bättre.
Så därför tror jag att dealerovski tycker att 3D är skit oavsett var... :)

Postad 02 december 2010 - 10:22

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Nej jag gillar 3D och har sett flera 3D filmer på bio även. När jag säger att Avatar 3D är skit så menar jag det i jämförelse med andra 3D filmer jag sett på bio och hemma.

Man kan i korthet säga att animerade 3D filmer är långt mycket bättre än spelfilmer i 3D.

Avatar 3D på bio var inget specielt tyckte jag heller, men det är för mina krav på 3D-film är så mycket högre än era tydligen. Lite lustigt att den första 3D filmen på 2000-talet "Polar Express" fortfarande är den bästa 3D filmen jag sett på min hemmabio.

Poängen med Avatara var att jag tyckte det för många scener där bakgrunder var suddiga. de var out of focus något som dödar den naturliga 3D kännslan och anstränger ögat i onödan (tänk er att ni försöker focusera på något utan att ni lyckas se det skarpt) Närsynta människor förstår detta. Och jag misstänker att det var medvetet val av regissören J. Cameron att göra så. I det fallet kan man inte ge annat än IG. Jag har inte sett "En Julsaga" ännu men läst att den fått topbetyg för sin 3D, men om det är som du säger att en del scener saknar focus på djupen då lär jag bli lika besviken och rata den filmen med.

Här har ni ett exempel på hur focus ska se ut i en 3d film från Monster House (2006) som nyligen kom ut på s3d bluray.

1. Den äldre bluray versionen i 2d
2. S3D versionen, vänster ögat

Inget fel på 2d versionen sålänge det just är 2d tv man tittar på!

Redigerat av dealerovski, 02 december 2010 - 11:24.

Postad 02 december 2010 - 13:11

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ah, tack för förklaringen och tyvärr ser jag vad du menar här.
Dock är jag lite orolig nu på att jag kommer att börja tänka på detta och börja störa mig på det, precis som du gör
Hittills har jag inte gjort det... :)

Postad 02 december 2010 - 14:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Men det är ju ett val de gör när de spelar in film för att det ska se ut som analog film och inte som digital video.
Antar att du klagar på film grain också? :)

Postad 03 december 2010 - 03:17

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Bra eller inte, sjuka priser i USA för denna på ebay, är än så länge endast Panasonic exclusive åver dääär

Ebay

Postad 03 december 2010 - 07:19

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Men vafan...
Ska det vara så svårt (och dyrt) att få tag på Avatar i 3D?
Jag vill ha den ju! :wub:

Hellre går jag o köper mig en Panasonic Blu-Ray spelare för drygt 2500 kr o får Avatar på köpet än att köpa en stand alone version via Ebay för dom löjliga priserna...

Redigerat av Mr Vega, 03 december 2010 - 08:06.

Postad 03 december 2010 - 11:09

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Jag tror inte du får Avatar 3D på köpet om du bara köper en bluray spelare av dom. Inte i Sverige iallfall och i bästa fall får du köpa Avatar på postorder och vänta några veckor. Men jag anar att du måste vara aktiv själv och fylla i massa skit och ringa runt och vara allmänt påsträvig för att få något.

Redigerat av dealerovski, 03 december 2010 - 11:10.

Postad 03 december 2010 - 11:38

Lord K
  • Lord K
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag tror inte du får Avatar 3D på köpet om du bara köper en bluray spelare av dom.

Fast om de har en kampanj med "köp någon av våra 3D-produkter så får du Avatar 3D", hur skulle man då inte få filmen i fråga?

Sen handlar det väl om att skicka in kvittokopia för att få den, men likväl så får man den isf.

http://www.panasonic...7240/index.html

Panasonic har tillsammans med Twentieth Century Fox Home Entertainment slutit ett globalt avtal och kan nu exklusivt erbjuda 3D-versionen av AVATAR på Blu-ray i samband med köp av Panasonics 3D-produkter.

Postad 03 december 2010 - 12:06

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Ska kila ner till en polare som jobbar i en tv butik och se om han inte kan skänka en till mig! ;-)

Postad 03 december 2010 - 12:29

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag tror inte du får Avatar 3D på köpet om du bara köper en bluray spelare av dom. Inte i Sverige iallfall och i bästa fall får du köpa Avatar på postorder och vänta några veckor. Men jag anar att du måste vara aktiv själv och fylla i massa skit och ringa runt och vara allmänt påsträvig för att få något.

Jodå, det räcker med att du köper BR spelaren DMP-BDT100 för att få filmen. Spelaren kostar runt 2500 kr.

Kolla Panasonics hemsida:
http://www.panasonic...l#anker_6404228

Ska kila ner till en polare som jobbar i en tv butik och se om han inte kan skänka en till mig! ;-)

Fråga om han kan skänka en till mig med! :)
(vadå, skänka en film till någon okänd på nätet är väl inget konstigt...? :wub:)

Postad 03 december 2010 - 19:49

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Men jag anar att du måste vara aktiv själv och fylla i massa skit

jo, jag betvivlar iofs att panasonic kommer åka runt till varje hushåll i sverige och fråga om de köpt en panasonicprodukt, så fylla i ett papper får du nog göra. är det för jobbigt finns ju alltid ebay med grymma överpriser.

Postad 03 december 2010 - 20:34

zerozeroone
  • zerozeroone
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har precis kollat klart på min Avatar 3D som jag fick hem i brevlådan idag:)
Har du köpt en blueray spelare eller tv från Panasonic så skriver du ut ett formulär som du fyller i och bifogar en kopia på ditt kvitto sedan skickar dom filmen med posten.

Postad 03 december 2010 - 21:35

Jannesky
  • Jannesky
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jag har sett Avatar nu i helgen i S3D bluray och blev inte alls imponerad. 3D gör sig bäst i animerade filmer där dom kan ha full focus över hela bilden-djupen.

Jag hoppas verkligen för J. Camerons skull att det var en teknisk begränsning snarare än ett val av regissören att endast ha focus på speciella områden i bilden. Visst varierade 3-D kvaliten och kännslan i filmen och ibland var det helt ok, men oftast i "prat" scener fick man bara focus på den som talade etc. Man vet ju hur dom använder focus i 2D film för att man inte ska bli dissorienterad och följa filmen som regissören menat. Men i 3D är det absolut idiotiskt om man väljer att gå samma väg att berätta en story. Tråkigt och ansträngande för ögat att inte kunna focusera på ett objekt i bakgrunden. Mitt 3-D betyg för avatar = IG

Jag fick hem Avatar 3D idag, och håller inte med alls, jag tyckte den var fantastisk, jag har ett tiotal 3D titlar och denna är minst lika bra som alla animerade filmer. Jag hoppas att alla "storfilmer kommer att göras i 3D.
Jag vet inte om du har fel utrustning, men på min 63-tummare görs sig 3D suveränt. ;)

Postad 03 december 2010 - 22:04

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
När entuiasmen från jultomten har lagt sig lite och du ser filmen igen från en lite mer objektiv inställning och gör en direkt jämförelse med tex Polar Express eller Draktränaren så kan vi diskutera vidare. ;)

Redigerat av dealerovski, 03 december 2010 - 22:07.

Postad 06 december 2010 - 12:56

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag fick hem Avatar 3D idag, och håller inte med alls, jag tyckte den var fantastisk, jag har ett tiotal 3D titlar och denna är minst lika bra som alla animerade filmer. Jag hoppas att alla "storfilmer kommer att göras i 3D.
Jag vet inte om du har fel utrustning, men på min 63-tummare görs sig 3D suveränt. :)

Är det orginalversionen eller den förlängda versionen som finns i 3D-variant?

//Mrnis

Postad 06 december 2010 - 19:54

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Original endast. Extended lär dröja 1-2 år tills cameron ska ge ut den feta 3D versionen med massa extra.

Postad 06 december 2010 - 21:17

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
kossan ska mjölkas

Postad 07 december 2010 - 10:43

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Dock är det en jäkligt fet, blå och glittrande ko så det mejeriet kommer jag alltid handla av ;)

Postad 09 december 2010 - 12:40

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Väntan på Avatar i 3D kan bli lång.

Jag läste på Prylportalen att Panasonic kan behålla ensamrätten tills att 2 miljoner 3D-produkter har sålts... Trist!

Postad 09 december 2010 - 12:44

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
http://www.tradera.c...40185_123848016

;)

Postad 09 december 2010 - 14:47

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

;)

Postad bild

Redigerat av dealerovski, 09 december 2010 - 14:49.

Postad 10 december 2010 - 18:26

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Min kom i veckan i brevlådan Postad bild

Postad 10 december 2010 - 22:10

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
lägg upp den på tradera vettja :lol: :(

Postad 10 december 2010 - 22:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Eller ebay så får du LÖJLIGT mycket mer för den :lol:

Postad 10 december 2010 - 22:26

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

:(

Notera att den ligger under HD DVD. Hm... :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.