* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34711 svar till detta ämne
Postad 11 december 2010 - 17:40
Sick0
-
Sick0
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Så det här är nånting som Telia inte alls är först med... 
Om man inte vill gå i polemik ska man kanske inte sitta och "rätta" folk. Bosse-i-skogen skrev inget om att Telia var först så du får nog se över dina egna felaktiga påståenden innan du avser att "rätta" oss andra. Fast det går kanske hand i hand med intresset du har att husera i en tråd som handlar om Telia när du själv har Comhem...
Postad 11 december 2010 - 18:03
Framåt IFE
-
Framåt IFE
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag tror att det är så de vill sända kanalen från viasats sida. Något specifikt program som är fel?
Påtala ja, men inte fixa. Det kommer så från leverantören.
Vi jobbar mycket mer än det intrycket ni kan få här ibland när jag prioriterar att lösa problemen än svara här.
Tänk på att det går lättare för oss att åtgärda problemen om ni detaljerat skriver vad ni har för problem och vilken utrustning ni använder osv.
Markus Johansson Telia Kundservice
Då kan du även påtala att Viasat Fotboll sände 16/9 bild ihoptryckt till 4/3 i dag, Premier League Aston Villa-West Bromwich. Med monopol på premier league sändningarna verkar Viasat tro att dom kan sända ut vilken smörja som helst...
Postad 11 december 2010 - 18:40
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Neeeej rör för Guds skull inte böå knappens funktion att växla till senast valda kanal - suverän när det är reklamblock och man vill se någonting annat under reklamen!
Mvh
TMC
Postad 11 december 2010 - 19:28
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Neeeej rör för Guds skull inte böå knappens funktion att växla till senast valda kanal - suverän när det är reklamblock och man vill se någonting annat under reklamen!
Mvh
TMC
Håller med till fullo! Den blå vill jag ha när det är reklam. Jag använder den också för att se två halvimtressanta program samtidigt. 5 min i taget på vardera kanal.
Postad 11 december 2010 - 19:36
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Har nu märkt att funktionen "
"Tryck OK för att starta från början"
Nu börjat dyka upp från fler kanaler, förvisso bra funktion, men INTE att byta den mot kanalguiden och OK knappen
Flytta PLAY knappen till blåa! Den används ändå inte!
Och kommer denna tjänst dyka upp i fler kanaler?
För oss som har TV1000 och Canal Digital play hade det varit bra att se filmen från början, så slipper vi gå in i program biblioteket
den blåa används ju till att byta mellan senaste kanaler, det är en bra funktion så den ska dom absolut inte ta bort. tjänsten dyker nog upp på kanaler som har programbibliotek. och canal digital play har jag aldrig hört talas om
Postad 11 december 2010 - 19:51
ErikC80
-
ErikC80
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag reagerar över er som upplever er box som seg. Vad har ni för typ av box? Motorola VIP1963 har jag och den är inte seg någonstans. Inte med gula-knappen heller. Vid tryck på knappen tar det visserligen typ 2 sek först men sen är tablån där och bläddring vänster/höger och upp/ner går fort. Inte som att scrolla med en pekskärmstelefon men nog är där driv i bläddringen.
Och jag tycker mig ha rätt högt ställda krav vad gäller snabbhet med tekniska prylar.
Jag har en Motorola 1910. Det tar ca 5 sekunder för TV-guiden att ladda och sedan det går väldigt trögt att bläddra i guiden. // Erik
Postad 11 december 2010 - 19:54
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Har nu märkt att funktionen "
"Tryck OK för att starta från början"
Nu börjat dyka upp från fler kanaler, förvisso bra funktion, men INTE att byta den mot kanalguiden och OK knappen
Flytta PLAY knappen till blåa! Den används ändå inte!
Och kommer denna tjänst dyka upp i fler kanaler?
För oss som har TV1000 och Canal Digital play hade det varit bra att se filmen från början, så slipper vi gå in i program biblioteket
Den blå är för att skifta mellan de två senaste kanalerna på ett mycket praktiskt sätt.
Postad 11 december 2010 - 20:08
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jag har en Motorola 1910. Det tar ca 5 sekunder för TV-guiden att ladda och sedan det går väldigt trögt att bläddra i guiden.
// Erik
Jag blir konfunderad ibland när jag läser om allehanda problem här i tråden. Vissa har stora problem. Vissa har "mindre" problem som hackande bild eller ljud ibland. Andra har inga problem alls. Det verkar vara ett mysterium var felen ligger. Antagligen ligger de på många ställen och endast Telia kan väl reda ut detta. Jag har skrivit det för: jag bor på landet och belastningen på telestationen vad gäller Adsl-anslutningar kanske inte är så hög som hos de som bor i stora bostadsområden. Ja min tetestation kanske inte ens är full med abonnenter. Hälften av alla hus här i området är sommarbostäder med tv-antenn på taket. Mjukvaran kanske? Den i 1963 kanske är snabbare än i andra boxar? Jag har ett fel nu och det är att ljudet inte är till 100% synkat (95%) på National Geographic men det kan jag leva med för hela layouten på programmen på kanalen är ju att ljudet kommer från en speakerröst nästan hela tiden.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 11 december 2010 - 20:09.
Postad 11 december 2010 - 21:22
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Är det bara hos mig som det saknas "Inspelningar" i menyn där allt man spelat in ska ligga....om det gått förlorat kommer jag inte bli glad....fanns mycket där jag inte sett än....det är ett litet glapp mellan ikonerna, vågar man rycka strömmen igen???
Mvh orolig kund!
1963-boxen buggar/strular/luras när det gäller listan med inspelningar och har gjort så de senaste månaderna. Om dina inspelningar inte visas i listan, tryck på färgknappen som ändrar sorteringsordning, så tvingas listan med titlar att bli uppdaterad, och då dyker plötsligt alla dina inspelningar upp igen. Att denna bugg inte fixats för länge sen är för mig en gåta - medel-Svensson som inte förstår at ttesta att påtvinga en uppdatering av listan lär ju tro att hans inspelningar verkligen är borta! Det resulterar nog inte i några bra omdömen när andra frågar om Telias 1963 är bra.
Redigerat av elofu17, 11 december 2010 - 21:37.
Postad 11 december 2010 - 22:43
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Om man inte vill gå i polemik ska man kanske inte sitta och "rätta" folk. Bosse-i-skogen skrev inget om att Telia var först så du får nog se över dina egna felaktiga påståenden innan du avser att "rätta" oss andra. Fast det går kanske hand i hand med intresset du har att husera i en tråd som handlar om Telia när du själv har Comhem...
Här är du ute o cyklar rejält......... Peter har under en lång tid gett mycket intressant information ang Telia digital TV till oss på detta forum. Han har tidigt specat vilka nyheter som kommer i uppdateringarna. Jag anser nog att du har feltolkat Peters text.
Postad 11 december 2010 - 22:48
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
1963-boxen buggar/strular/luras när det gäller listan med inspelningar och har gjort så de senaste månaderna. Om dina inspelningar inte visas i listan, tryck på färgknappen som ändrar sorteringsordning, så tvingas listan med titlar att bli uppdaterad, och då dyker plötsligt alla dina inspelningar upp igen.
Att denna bugg inte fixats för länge sen är för mig en gåta - medel-Svensson som inte förstår at ttesta att påtvinga en uppdatering av listan lär ju tro att hans inspelningar verkligen är borta! Det resulterar nog inte i några bra omdömen när andra frågar om Telias 1963 är bra.
Detta problem har jag drabbats av en gång för några månader seadan men sen aldrig mer. Behöver aldrig uppdatera listan. Märkligt så olika boxarna kan bete sig. Bugg? Ja i vissa men inte i alla 1963-boxar.
Postad 12 december 2010 - 13:27
Sick0
-
Sick0
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ska man skratta eller gråta? Spelade in två filmer under gårdagen på olika kanaler som jag tänkte kolla på i dag. Tyvärr blev det inget med den saken då bägge filmer saknar både början och slut. Trodde att Telia hade åtgärdat detta med felande TV-guide?
Postad 12 december 2010 - 14:06
stobbart
-
stobbart
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag får inte ut ljud från båda högtalarna (bara ena) när jag kör spotify genom telias digitalbox. Har alltid fungerat förr, fram tills idag. Fungerar bra på vanliga tv-kanaler osv, men inte i spotify. Kör ut ljudet via hdmi till en onkyo 607. Är det telia som krånglar eller kanske bara jag som är okunnig? Har inte ändrat några inställningar alls sen det fungerade för några dagar sedan.
Edit; Fungerar tydligen inte på tv-kanalerna heller.. Bara ena högtalaren.
Redigerat av stobbart, 12 december 2010 - 14:12.
Postad 12 december 2010 - 14:19
stobbart
-
stobbart
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag får inte ut ljud från båda högtalarna (bara ena) när jag kör spotify genom telias digitalbox. Har alltid fungerat förr, fram tills idag. Fungerar bra på vanliga tv-kanaler osv, men inte i spotify. Kör ut ljudet via hdmi till en onkyo 607. Är det telia som krånglar eller kanske bara jag som är okunnig? Har inte ändrat några inställningar alls sen det fungerade för några dagar sedan.
Edit; Fungerar tydligen inte på tv-kanalerna heller.. Bara ena högtalaren.
En omstart av boxen genom att rycka strömsladden gjorde susen!
Postad 12 december 2010 - 18:26
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Ska man skratta eller gråta? Spelade in två filmer under gårdagen på olika kanaler som jag tänkte kolla på i dag. Tyvärr blev det inget med den saken då bägge filmer saknar både början och slut. Trodde att Telia hade åtgärdat detta med felande TV-guide?
Som det nämnts tidigare i tråden så är det att rek. att man ställer in inspelningsmarginaler eller läggen en inspelning manuellt. Men håller klart med att man ska ju kunna lita på EPGn. Men för att vara säker är en marginal på 3-5 minuter ganska bra.
Postad 12 december 2010 - 19:04
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Om programmet är kapat både i början och slutet verkar EPG:n ballat ur helt. Först missas starttiden och sen klipper den innan sluttiden. Startas filmen för tidigt så borde ju slutet vara med. Märkligt. Att man kan missa slutet för att kanalen ifråga inte levererar den verkliga sluttiden till EPG:nh har man ju varit med om. Kanal 5 hade ett tag ofoget att starta 30-45 sek för tidigt men de har de slutat med. Hoppas dina problem är övergående.
Postad 12 december 2010 - 20:43
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Bara för att jag sa att jag inte har några problem med ljudsynk så har jag det idag.
Fear factor och Amazing race på 6:an har lidit av dålig ljudsynk.
Kan inte se det på någon annan kanal. Irriterande är det iallafall; -(
Postad 12 december 2010 - 22:14
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 262 inlägg
Vad har du boxen ställd på i boot menyn, respektive GUI:t?
Jag ändrar i GUI till "Scart RGB, HDMI Off" och bootar om, trycker info och ändrar till "HDMI: OFF, Component: Off, Scart: RGB" och sparar. Efter omstart står GUI på "720p" och bootar jag på nytt, så står det på "720p, 720p, Scart: Video". Andra inställningar jag gör i GUI sparas, t.ex. 16:9 Pillarbox.
Postad 12 december 2010 - 23:21
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Bara för att jag sa att jag inte har några problem med ljudsynk så har jag det idag.
Fear factor och Amazing race på 6:an har lidit av dålig ljudsynk. Kan inte se det på någon annan kanal. Irriterande är det iallafall; -(
Tycker också att det är osynk störande ofta på just 6an Edit: för min del så har det börjat uppträda efter den omskrivna omstarten...
Redigerat av tomano58, 12 december 2010 - 23:23.
Postad 12 december 2010 - 23:31
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Håller med till fullo! Den blå vill jag ha när det är reklam. Jag använder den också för att se två halvimtressanta program samtidigt. 5 min i taget på vardera kanal. 
Ja kul vissa klagar på "kanalguiden" och "ok" knappen men inte kan överleva "blåa knappen"  Men röda knappen används inte vad jag vet? Där skulle det vara, tryck "röda knappen" om du vill se programmet från början Problem solve alla nöjda och glada?  Helt idiotiskt att ok knappen som man vilar tummen på inte ens används
Postad 13 december 2010 - 00:34
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Ja kul vissa klagar på "kanalguiden" och "ok" knappen men inte kan överleva "blåa knappen" 
Men röda knappen används inte vad jag vet?
Där skulle det vara, tryck "röda knappen" om du vill se programmet från början
Problem solve alla nöjda och glada? 
Helt idiotiskt att ok knappen som man vilar tummen på inte ens används
Du får nog leta upp en användarmanual.  Den röda används för att ställa in påminnelser om att boxen ska skifta till vald kanal när programmet börjar. Vad gäller den blå så är det ju klart mer praktiskt att använda den istället för att skifta mellan säg kanal 106 och kanal 3. Bara den blå och man skiftar mellan de senaste två kanalvalen. Ps: första inlägget på sidan 500! Får jag ett pris nu!
Redigerat av Bosse-i-skogen, 13 december 2010 - 00:36.
Postad 13 december 2010 - 03:34
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Enligt supporten får jag HD i morgon! Hurra Hurra! Man komprimerar hårdare - därför kan man nu skicka HD på längre håll än tidigare.
Postad 13 december 2010 - 07:38
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Du får nog leta upp en användarmanual. Den röda används för att ställa in påminnelser om att boxen ska skifta till vald kanal när programmet börjar. Vad gäller den blå så är det ju klart mer praktiskt att använda den istället för att skifta mellan säg kanal 106 och kanal 3. Bara den blå och man skiftar mellan de senaste två kanalvalen.
Ps: första inlägget på sidan 500! Får jag ett pris nu! 
Den röda är ju bara aktiv om man har info eller epg uppe så det borde ju gå att ha den att visa kanallistan i normalläge. Den blå skall absolut vara kvar, används iaf ofta av mig
Redigerat av tomano58, 13 december 2010 - 07:38.
Postad 13 december 2010 - 07:40
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Ps: första inlägget på sidan 500! Får jag ett pris nu! 
Det beror på vad du har för inställningar, själv är jag på sidan 250 nu....
Postad 13 december 2010 - 09:34
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Den röda är ju bara aktiv om man har info eller epg uppe så det borde ju gå att ha den att visa kanallistan i normalläge.
Den blå skall absolut vara kvar, används iaf ofta av mig
Så sant så.
Postad 13 december 2010 - 09:45
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
På tal om att spela in en kanal och se på en annan.Hur skulle det fungera med 2 digitalboxar?Båda kräver att man kopplar ethernet från modem till boxen? Eller en digitalbox för att koppla vidare till tv
En "inspelningsbar hdbox" för den andra som inte är inkopplad till tv?
En annan tanke
Jag bor i en bostad där vi har en lokal tv-operatör
Hur skulle det att
1. Koppla in tv bild från digitalbox > hdmi > tv
2. Koppla in tv bild från vägg > tv?
Skulle man kunna växla från hdmi till analog bild och basutbudet?
Det är ju bara boxen som kräver kanalen är inställd på kanalen?
Men det är sanslöst man inte kan spela in och kolla samtidigt
Men att spola tillbaks ett program går alldeles utmärkt eller se från början?
Redigerat av Ironse, 13 december 2010 - 09:48.
Postad 13 december 2010 - 10:03
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Hur skulle det att
1. Koppla in tv bild från digitalbox > hdmi > tv
2. Koppla in tv bild från vägg > tv?
Skulle man kunna växla från hdmi till analog bild och basutbudet?
Det är ju bara boxen som kräver kanalen är inställd på kanalen?
Det är väl bara att växla "input sorce" på tvn med fjärren.
Postad 13 december 2010 - 11:29
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Finns en tjänst (RAS) i datorn som kan göra att RGW'n hänger sig.
Har du win Vista/7 kan du skriva Tjänster i startmenyn och kontrollera att Routing and Remote Access har startmetod inaktiverad. I Windows XP finner du detta under Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster.
Ifall tjänsten var startad, inaktivera den då och gör därefter en FR på RGW'n. Ifall den har hängt sig och inte svarar på reseten så startar du om den och gör en reset innan den hinner hänga sig.
Du är min hjälte! Visst hade jag tjänsten Routing and Remote Access igång på min laptop med Windows 7. Jag hade problem med att ansluta min Xbox 360 till min laptop och på ett forum någonstans läste jag att ett sätt att lösa problemet var att ha igång just denna tjänst. Inga spontanomstarter sen jag stängde av tjänsten. För övrigt såg jag inga råttor i elcentralen.
Postad 13 december 2010 - 11:34
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Du är min hjälte!
Visst hade jag tjänsten Routing and Remote Access igång på min laptop med Windows 7. Jag hade problem med att ansluta min Xbox 360 till min laptop och på ett forum någonstans läste jag att ett sätt att lösa problemet var att ha igång just denna tjänst.
Inga spontanomstarter sen jag stängde av tjänsten.
För övrigt såg jag inga råttor i elcentralen. 
Det är ju otroligt att en inställning i en dator ansluten till nätverket ska behöva påverka gatewayen. Men det är ju bra att det fixat sig! Gratulerar!
Postad 13 december 2010 - 15:41
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Har en fråga om bild- och ljudformaten, blir inte klok på inställningarna. Boxen jag sitter med är VIP-1903 ansluten via HDMItill en Yamaha RX-V467 och sedan till TV.
Det jag "vill" är helst att boxen alltid ska köra ut "native" bildformat och upplösning, sedan låta TV:n sköta skalningen. Jag kan inte få till det dock, har nu valt "1080i" i inställningarna vilket gör att allt skalas upp till det oavsett originalupplösning. Likadant med bildformaten, har valt "16:9" där fast jag helst skulle vilja ha "Auto".
På ljudfronten undrar jag vad Telia sänder ut för digitala format? När jag hade Comhem för ett tag sedan vill jag minnas att SVT sände en hel del med Dolby-kodat 5.1-ljud, efter ett par dagar med Telia har jag bara noterat tvåkanals stereo med alla program. Kan ju vara så att det inte varit några 5.1-sändningar, men det känns lite skumt. Givetvis har jag valt "Digitalt ljud" eller vad alternativet heter i boxens inställningar, finns bara det samt motsvarande analogt att välja på.
Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 13 december 2010 - 15:42.
Postad 13 december 2010 - 16:38
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
va e de för fel på telia idag då? får de vanliga felmedelande å starta om.. satt å kolla på tv å vipps blev ja utloggad på nått sätt
Postad 13 december 2010 - 18:36
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
En sak jag börjat märka nu och jag har bara haft boxen i ca 2 veckor
Efter uppdateringen så kan det ta 2-3 minuter innan boxen svarar på fjärren
Nej det är inte dåliga batterier
Tyckte även det var lite osynkat när jag tittade på våra värsta år idag p 6an?
Postad 13 december 2010 - 18:38
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
va e de för fel på telia idag då? får de vanliga felmedelande å starta om.. satt å kolla på tv å vipps blev ja utloggad på nått sätt
Även min box hade tydligen startat om för när jag slog på TV:n vid sextiden så hade jag timglaset och texten "En fel har inträffat....". Efter jag gjort den strömlös och slagit på den igen startade den dock snällt om igen. Har ny mjukvara släppts? Tyvärr kan man ju inte längre se vad man har för version.
Postad 13 december 2010 - 18:52
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Har en fråga om bild- och ljudformaten, blir inte klok på inställningarna. Boxen jag sitter med är VIP-1903 ansluten via HDMItill en Yamaha RX-V467 och sedan till TV.
Det jag "vill" är helst att boxen alltid ska köra ut "native" bildformat och upplösning, sedan låta TV:n sköta skalningen. Jag kan inte få till det dock, har nu valt "1080i" i inställningarna vilket gör att allt skalas upp till det oavsett originalupplösning. Likadant med bildformaten, har valt "16:9" där fast jag helst skulle vilja ha "Auto".
På ljudfronten undrar jag vad Telia sänder ut för digitala format? När jag hade Comhem för ett tag sedan vill jag minnas att SVT sände en hel del med Dolby-kodat 5.1-ljud, efter ett par dagar med Telia har jag bara noterat tvåkanals stereo med alla program. Kan ju vara så att det inte varit några 5.1-sändningar, men det känns lite skumt. Givetvis har jag valt "Digitalt ljud" eller vad alternativet heter i boxens inställningar, finns bara det samt motsvarande analogt att välja på.
Vad gäller bilden har jag dålig koll på om boxen (VIP1963 med hd) eller FHD tv:n skalar upp. Men tv:n visar alltid 1080i och likaså inställningarna i boxen. Och beroende på kanal så är bilden bra tycker jag. Svt har alltid bäst bild. Jag har inga extra filmkanaler att jämföra med. Vad gäller ljuder däremot så får jag nästan alltid bara ljud i de två främre högtalarna om jag kör Dolby ljud i boxen. Vissa Svt-program sänder 5,1 ljud och då har jag ljud i alla fem högtalare. Störigt att för det mesta inte ens ha ljud i centerhögtalaren. Jag kör numera alltid analogt i boxen och NEO: 5 Channel Music i min Andersson R1 förstärkare. Det blir nästan som 5,1 ljud alltid då. Nåja inte riktigt men förstärkaran är rätt bra på att separera ljudet så det låter i alla högtalare på en 5,1-aktigt sätt.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 13 december 2010 - 18:53.
Postad 13 december 2010 - 19:00
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Att få den att skicka ut rätt upplösning går inte, det är ett stort önskemål ifrån många här men det verkar inte som om det går att lösa (eller så ignorerar de oss). När det gäller bildformatet så är 16:9 pillarbox den enda som inte förändrar bildformatet. Då får du 16:9 på dessa sändningar och 4:3 med svarta kanter när det sänds. Ljudet ska vara DD 5.1 om detta sänds. Kommer dock inte ihåg om denna inställning fungerar för båda optiska och HDMI dock.
Postad 13 december 2010 - 19:34
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
@Telia
Ang kanallistans försvinnande och vilken knapp som kan användas istället:
Varför inta använda PLAY? Det är den symbol som visas och är fullständigt logiskt att använda istället.
En bugg med funktionen:
Såg i helgen att det fanns på TV8 också (har inte viasat play själv) och trycker OK för att testa, får meddelande om att jag inte är behörig, efter det så fungerar inga av dom stora piltangernterna, måste använda dom små eller siffrorna.
Så ge oss kanallistan tillbaka och använd PLAY istället.
Postad 13 december 2010 - 19:50
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Nu är det verkligen något knas
Tog uppemot 5 min innan boxen fick signal med fjärren
Vad händer telia?
Postad 13 december 2010 - 20:36
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Verkar vara mer bugg nu
Gick in på programbiblioteket och canal+ play där filmerna är gratis
Men bilden fryser vid uppstart?
Var bla denna tjänst jag skaffade telia för, playtjänsten att välja film
Postad 13 december 2010 - 21:14
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det är ju otroligt att en inställning i en dator ansluten till nätverket ska behöva påverka gatewayen. Men det är ju bra att det fixat sig! Gratulerar! 
Kan säga att det beror på att Windows har infört ett sätt att berätta för routern som får vissa dhcp servrar att må dåligt. Thomsson modemet hänger sig vid slumpmässiga tidpunkter om man har detta aktiverat. Den enklaste lösningen är att sätt fast IP på Windows datorn där man har det aktiverat på så kommer detta inte att hända. Det kommer att komma en fix för detta i den nya programvaran som används i thomsson modemen i början av nästa år som det ser ut i dagsläget. Det kommer antagligen komma en funktion för att kunder som kör torrents inte ska kunna få iptv tjänsten och bredbandstelefonin att sluta fungera. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 december 2010 - 21:26
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Såg i helgen att det fanns på TV8 också (har inte viasat play själv) och trycker OK för att testa, får meddelande om att jag inte är behörig, efter det så fungerar inga av dom stora piltangernterna, måste använda dom små eller siffrorna.
Det beror på att du inte har tillgång till viasat on demand funktionen. Det är felrapporterat och kommer att åtgärdas i framtiden. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 13 december 2010 - 21:28.
Postad 13 december 2010 - 21:28
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Kan säga att det beror på att Windows har infört ett sätt att berätta för routern som får vissa dhcp servrar att må dåligt. Thomsson modemet hänger sig vid slumpmässiga tidpunkter om man har detta aktiverat.
Den enklaste lösningen är att sätt fast IP på Windows datorn där man har det aktiverat på så kommer detta inte att hända.
Det kommer att komma en fix för detta i den nya programvaran som används i thomsson modemen i början av nästa år som det ser ut i dagsläget. Det kommer antagligen komma en funktion för att kunder som kör torrents inte ska kunna få iptv tjänsten och bredbandstelefonin att sluta fungera.
Som standardinställning: fast ip i TG787 till enheter som ansluts är ju också en lösning.
Postad 13 december 2010 - 21:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Gick in på programbiblioteket och canal+ play där filmerna är gratis Men bilden fryser vid uppstart?
Vilken film provade du? Jag har provat flera filmer nu och de fungerar här. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 december 2010 - 21:38
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
@Telia Ang kanallistans försvinnande och vilken knapp som kan användas istället: Varför inta använda PLAY? Det är den symbol som visas och är fullständigt logiskt att använda istället.
Playknappen är en dålig idé då knappen är kombinerad play/pause och används när man har timeshift aktiverat. I övrigt håller jag med om att de borde valt en annan knapp och låtit ok-listan varit kvar. /Martin
Postad 13 december 2010 - 22:04
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Även min box hade tydligen startat om för när jag slog på TV:n vid sextiden så hade jag timglaset och texten "En fel har inträffat....". Efter jag gjort den strömlös och slagit på den igen startade den dock snällt om igen. Har ny mjukvara släppts? Tyvärr kan man ju inte längre se vad man har för version.
Nej, det är planerat att komma ny version av programvaran imorgon vid 10 tiden dock. Det är bara en liten fix för regionala sändningen som kommer att göras. Som det är nu kan ni titta på lokala nyheter innan de har börjat på kanal 999, alltså de sänder en bild fast det är inte meningen att den bilden ska gå ut till kunderna. Rörande meddelandet så är det såvitt jag vet bara 1910 boxar som får detta felmeddelande när något går fel i hårdvaran på dem. Det är dock beklagligt att det är endast med 1910 boxar man får problem då de flesta kunder har just 1910 boxar. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 december 2010 - 22:06
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Detta problem har jag drabbats av en gång för några månader seadan men sen aldrig mer. Behöver aldrig uppdatera listan. Märkligt så olika boxarna kan bete sig. Bugg? Ja i vissa men inte i alla 1963-boxar.
För mig buggar det då och då, så min gissning är att alla 1963:or har buggen, men att den bara uppstår vid vissa givna tillfällen. Jag har dock inte lyckats lista ut när det blir fel.
Postad 13 december 2010 - 22:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det har nu kommit flera Tillvalskanaler i utbudet om ni inte har sett det. Det har även skett några förändringar rörande extra-abonnemang. Man kan numera beställa andra kanalpaket än lagom och stor på extra-abonnemanget. Dock blir detta kanalpaket till ordinarie pris istället för halva priset man får ifall man beställer tvilling. Canal+ max har gratis tvilling istället för halva priset. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 13 december 2010 - 22:22.
Postad 13 december 2010 - 22:44
Gorgeous81
-
Gorgeous81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Fick beskedet idag att jag kan få Hd-tv.
Har inte funkat tidigare, då jag bor 1700 meter från stationen.
Dock funkade detta bara om jag sänkte bredbandshastigheten från 24 till 8 mbit.
Så nu har jag sänkt min hastighet, men fortfarande inga hdkanaler!
Hur ser planen ut för hd-kanaler framöver?
Postad 13 december 2010 - 22:49
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Vilken film provade du?
Jag har provat flera filmer nu och de fungerar här.
Det verkar fungera efter att ringt upp kundtjänst som pillade på en sak och gjorde en omstart Jag provade både tv1000 och canal+ När jag ser man utd och arsenal på viasatfotboll ikväll har det i perioder varit dåligt ljud Som att publikljudet "försvinner" ibland men man hör kommentatorn Ungefär som kommentatorn pratar och det är en kraftig tornado i bakgrunden
Redigerat av Ironse, 13 december 2010 - 22:54.
Postad 13 december 2010 - 23:41
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Ljudet ska vara DD 5.1 om detta sänds. Kommer dock inte ihåg om denna inställning fungerar för båda optiska och HDMI dock.
Kollar jag filmen på SVT 1/SVT 1 HD nu har jag bara stereo.. Känns som ett typiskt 5.1-fall. Kanske är för jag kör HDMI, då.
Postad 14 december 2010 - 00:08
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Dock funkade detta bara om jag sänkte bredbandshastigheten från 24 till 8 mbit. Så nu har jag sänkt min hastighet, men fortfarande inga hdkanaler! 
Har du Thomson Modemet? (Telia Smart), är din nergradering fullbordad? ibland kan det ju ta lite tid innan det verkställs. Testa starta om all utrustning igen och se till att köra med HDMI om du inte redan gör det emellan din tv och box.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|