dock försökte jag nu koppla upp den mot min nyköpta nas dÀr jag har lite filmer och serier.
filer som spelas perfekt frÄn hdd:n i hdx:n visas som utropstecken och kan inte spelas upp via nÀtverket?
nÄgon aning om varför
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
* Officiell trÄd - HDX 1000 NMT Player *
Startad av
galactus
, Sep 22 2008 12:59
529 svar till detta Àmne
2 relaterade trÄdar
Postad 30 October 2010 - 05:06
har haft min hdx ett tag nu och Àr fortfarande riktigt nöjd med den.
dock försökte jag nu koppla upp den mot min nyköpta nas dÀr jag har lite filmer och serier. filer som spelas perfekt frÄn hdd:n i hdx:n visas som utropstecken och kan inte spelas upp via nÀtverket? nÄgon aning om varför Postad 01 November 2010 - 19:34
Verkar som PCH A-110 kommer att fÄ en fix snart, hur Àr det med vÄran spelare ? Det Àr vÀl en A-110 i ett annat chassi, funkar deras firmware pÄ vÄran tro ? Postad 01 November 2010 - 21:47
nATAL:
Det Àr nog bara att hÄlla tummarna.... HDX har ju varit lite svajjigt ett tag, sÄ det Àr nog inte sjÀlvklart, tyvÀrr... Kanske lÀge att försöka skriva till supporten o ligga pÄ, allt beror pÄ vad som stÄr i avtalet mellan HDX o Syabas. De Àr ju mer konkurrenter numera Àn innan... Tidigare har du kunnat "cross-flasha" dvs slÀnga pÄ Popcorn Hours firmware pÄ tex HDX... vad jag förstÄtt har dom lagt nÄgon slags spÀrr numera, möjligt att det kan gÄ, men det Àr nog bara att avvakta! Postad 03 November 2010 - 12:44
Hej ! Ok, ja hdx firmware kommer inte pÄ löpande band numera. FÄr hoppas att det kommer , dröjer det för lÀnge sÄ fÄr man köpa en ny mediaspelare /natal Redigerat av nATAL, 03 November 2010 - 12:45. Postad 21 December 2010 - 14:16 Hej! Har ett liknade problem men Àr pÄ .avi filmer. Spelar upp ca 1 min sen svart, sedan kommer jag till menyn efter ett tag om jag trycker pÄ stoppknappen. Om jag vÀntar nÀr det blir svart utan att göra nÄgot sÄ kommer filmen igÄng igen efter ca 5min NÄgon som vet nÄgot om detta eller Àr det samma problem? ///Jonas Postad 17 January 2011 - 22:34
tÀnkte jag tankar hem nya uppdateringar sjÀlv dÄ!
men se dÀr, texten [du kan inte lÀgga in uppdateringar frÄn andra tillverkare] OMG Postad 18 January 2011 - 16:55
Hej
TÀnkte bara meddela att tillverkaren tydligen gÄtt i putten... http://www.networked...e...4079&page=4 Senaste Firmware frÄn den kinesiska sidan: http://cid-4d3130056...px/.Public?uc=1 En sida i RumÀnien med firmware: http://www.hdx.ro/descarcahdx1000.php En guide om hur man möjligen kan flasha om till NMT-mjukvara: http://www.mpcclub.c...hp/t-25034.html Postad 24 February 2011 - 20:32
NÄgon som testat att flasha om sin HDX-1000 till popcorn firmware?
om ni prövat fungerade det? Hur gjorde ni? Postad 24 February 2011 - 21:11
Inte Àn men lÄter ju klart intressant. Fanns ju en hyfsad guide i inlÀgget ovan. Edit Nu har jag testat och flasha om med PCH firmware och det gick smidigt. Har Àven uppdaterat till den senaste versionen utan problem. SÄ om nÄgon har en lÀnk till en fil med header compression sÄ testar jag gÀrna om det funkar Senaste firmware var frÄn december 2010. Redigerat av Darkie, 25 February 2011 - 18:32. Postad 25 February 2011 - 20:52
Har ocksÄ cross-flashat till PCH nu, funkade utan problem.
Har Àven testat filmer som inte funkade förut pga compression header som nu funkar Postad 26 February 2011 - 15:05
Ni som har cross-flashat, följde ni guiden ovan exakt? (http://www.mpcclub.c...hp/t-25034.html )
Postad 26 February 2011 - 17:44
Jag gjorde sÄ hÀr 1. Unzip the zipped file to a folder on your hard drive *** BACK UP the original firmware of your HDX-1000 first *** 2. Copy files "syabas_to_rushd_080422_2238.html" and file "syabas_to_rushd_080422_2238.cgi" to a FAT32 USB thumb drive 3. Plug the USB thumb drive to your HDX, run the "syabas_to_rushd_080422_2238.html" and follow the instructions. Your HDX firmware will be written to the USB thumb drive and stored as "dune_firmware_syabas_backup.dff" 4. Copy the backup file of your HDX firmware to your computer for storage 5. Delete the backkup file of your HDX firmware from your USB thumb drive *** Cross-flashing the PCH-110 firmware to your HDX *** 6. Copy the file name "PCH English dune_firmware_syabas_backup.dff" to your USB thumb drive 7. Rename the file name to "dune_firmware_syabas_backup.dff" 8. Plug the USB thumb drive to your HDX, run the "syabas_to_rushd_080422_2238.html" and follow the instructions. Trodde först att det inte funkade för jag fick inget ruta dÀr det stod "succesful" eller nÄgot som berÀttade att det var klart, utan den hoppade tillbaks till hdx-menyn med nÄgot felmeddelande. Gjorde om flashen 3 ggr med samma resultat, stÀngde dÄ av hdx med strömbrytaren och rebootade, dÄ kom det upp popcorn hour boot-screen. Körde endast med hdmi-kabel dÄ jag inte har nÄgon componentkabel som guiden sa att man skulle anvÀnda, sÄg att andra hade gjort sÄ och provade sjÀlv med hdmi och det funkade utan problem. On/off dioden skiftade fÀrg efter bytet av firmware, nu Àr röd on och blÄ off. Redigerat av nATAL, 26 February 2011 - 17:45. Postad 26 February 2011 - 18:19
Jag gjorde exakt likadant, fick error första gÄngen men andra funkade det fint sen var det bara att boota om.
Postad 26 February 2011 - 21:10
NÄgon som testat med hÄrddisk och kan svara pÄ om det fungerade eller inte?
Postad 27 February 2011 - 12:40
Ni som har flashat om till PCH-firmware, vilka förbÀttringar - förutom Header Compression - har ni upplevt?
Vinsten ligger kanske frÀmst i att Àven fortsÀttningsvis kunna ta del av uppdateringar som kommer till PCH, nu nÀr HDX har lagt ned. NÄja, kostar inte sÄ mycket att flasha om, gÄr ju alltid att ÄterstÀlla om man inte blir nöjd. Postad 09 March 2011 - 09:19
NÄgon som vet vart jag kan fÄ tag pÄ en fjÀrrkontroll till min HDX-1000 ??? har letat överallt och tom bestÀllde en Popcorn Hour C-200 som jag lÀste nÄgonstans att det kunde fungera men icke! sÄ nu har jag en totalt oduglig media spelare..
Postad 09 March 2011 - 10:50
En logitech harmony multifjÀrr funkar utmÀrk, bara vÀlja en som passar dig Postad 10 March 2011 - 15:31
Skulle ocksÄ gÀrna vilja veta detta, men antar att man som sagts kan flasha tillbaka om det skulle bli problem. Postad 11 March 2011 - 01:59
Köpte en Xtreamer pro istÀlelt för det var dags och prova nÄgot nytt men fy fan vad jag Ängrar mig! flÀkten lÄter som en gammal kyl och var varannan video fil hÀnger sig. Postad 11 March 2011 - 08:10
SjÀlv bytte jag till en mede8er 400x mini och Àr vÀldigt nöjd. Postad 31 March 2011 - 22:23
Hade en hÄrddisk med filmer samt HDX1000 original fw, flashade enl guiden ovan och efter rebooten sÄ fick jag frÄgan om jag ville formatera eller behÄlla hÄrddisken orörd, valde orörd och filmerna lÄg fanns kvar och gÄr att titta pÄ med PCH-110 fw Postad 03 April 2011 - 06:09
StrÄlande, tack för infon. Nu gÄr det att hÄlla liv i HDX'n ett tag till! Postad 23 May 2011 - 21:27
Jag har försökt flera gÄnger att crossflasha men lyckas ej.
FĂ„r hela tiden felmeddelandet: "Request cannot be processed. Press return key to return to the previous screen". Vet att en del som flashat har fĂ„tt försöka flera gĂ„nger innan det lyckats men nu har jag testat ett 20-tal ggr. Ăr det nĂ„n som har nĂ„got tips? Ăr det viktigt vilken firmware version man har innan försöker crossflasha, och i sĂ„ fall vilken version mĂ„sta jag backa till? (Har senaste just nu). Tack pĂ„ förhand. Postad 30 October 2011 - 16:03
jag har nu fått tummen ur att flasha min hdx och lyckades på andra försöket.
så nu har jag en popcorn in ulvakläder(eller ja mycket snyggare) men jag kan fortfarande inte läsa filer från min nas ????? aaaaaahhhh Postad 31 October 2011 - 10:53
Kommer du åt NASen så att du ser filerna? Är det alla filtyper du har problem med?
Postad 18 January 2012 - 18:25
Oj såg inte att någon hade svarat.
Ja jag kommer åt filerna men när jag skall spela dom så säger spelaren bara att filen stöds inte. Men det gör det för jag har nämligen samma "lånade" fil på HDD:n och där spelar den hur bra som helst. Postad 13 September 2014 - 15:02
hej alla, jag har en hdx 1000 och har ett litet problem. jag har tex en fil på 5gb som är 720p och 6channel DTS surround, problemet är att ljudet har börjat hacka! någon som vet not om detta problemet?
MVH jonathan Redigerat av jomar91, 13 September 2014 - 20:38. Postad 23 September 2014 - 12:41
Vilken firmware kör du? Själv har jag flashat om min till den senaste PCH-firmwaren och har ej upplevt detta. Den är förresten till salu om du är intresserad? Postad 25 July 2015 - 21:08 Tog fram min HDX frĂ„n en lĂ„da....gĂ„r det att göra nĂ„got med denna idag? eller Ă€r det kört, alla lĂ€nkar till företaget Ă€r ju döda och enligt post ovan Ă€r det kaput.. Postad 26 July 2015 - 15:32
Vad menar du? Den kan fortfarande spela upp de flesta filmformat t ex...ett tips Àr att cross-flasha om du inte gjort det 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |