Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Upprop: Nya HD-kanaler via Comhem!

273 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Com Hem digitaltv Medium 8 favoriter (Övrigt) 0 (0) Inga priser

Postad 03 mars 2011 - 07:53

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Fick igång alla nya nya kanaler igår. Måste säga att Nat Geo Wild verkar ha riktigt bra bild :P

Postad 03 mars 2011 - 09:26

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Eurosport 2 HD är en kanal jag verkligen läntar efter.
Tittar i stort sett bara på Bundesliga men ser gärna det i HD.

Postad 03 mars 2011 - 10:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Eurosport 2 HD är en kanal jag verkligen läntar efter.
Tittar i stort sett bara på Bundesliga men ser gärna det i HD.

Är det någon som sett på Eurosport 2 i HD via satellit eller kanske utomlands?
Jag tror ingen konkurrent till Comhem har denna kanal ännu - kanske därför som Comhem dröjer också ?
Vilken kvalitet talar vi om - "native HD" eller mest uppskalat ?

Eurosport HD har ju ofta en väldigt fin bildkvalitet - man njuter av Tour de France och
Alpina världscupen även om man inte är någon direkt fantast av de sporterna just!

Klart Comhem ska ta in Eurosport 2 HD asap. Det är en spegling av motsv SD-kanal så det är väl
inte så mycket att snacka om. Problemet kan iofs vara att det inte blir extra intäkter eftersom
den som redan har Eurosport 2 och Eurosport HD i Large eller XL knappast tänker sig en prishöjning
bara för att ytterligare en HD-dublett läggs till.

Postad 03 mars 2011 - 20:02

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Har fått de ny HD kanalerna ESPN America HD är jag mycket glad att jag fått. Gillar NHL och Amerikansk sport. Wild TV HD kunde de skippat. Känns inte som någon kanal man kommer titta på mycket. Mailade Com Hem och frågade om Kanal 5 HD och TV3 HD. Fick detta svar från Com Hem:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi vet i dagsläget inte om eller när vi kommer att kunna erbjuda de kanalerna. Vi informerar alltid våra kunder om såna nyheter så när vi gör det så får du information om det. Jag lägger till en önskning på de kanalerna i vår kanal önskelista."
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice.

Så om fler mailar in till Com Hem och önskar dessa kanaler så kanske det går fortare till vi får dem.

Postad 04 mars 2011 - 10:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har fått de ny HD kanalerna ESPN America HD är jag mycket glad att jag fått. Gillar NHL och Amerikansk sport. Wild TV HD kunde de skippat. Känns inte som någon kanal man kommer titta på mycket. Mailade Com Hem och frågade om Kanal 5 HD och TV3 HD. Fick detta svar från Com Hem:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi vet i dagsläget inte om eller när vi kommer att kunna erbjuda de kanalerna. Vi informerar alltid våra kunder om såna nyheter så när vi gör det så får du information om det. Jag lägger till en önskning på de kanalerna i vår kanal önskelista."
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice.

Så om fler mailar in till Com Hem och önskar dessa kanaler så kanske det går fortare till vi får dem.

Visst kan vi skicka in mail till Comhem men jag tror nog att man är medveten om att både TV3 HD och Kanal 5 HD bör lanseras. Vi fick svaret tidigare i detta forum att Comhem ville utvärdera vad dessa två kanaler har möjlighet att tillföra jämfört med SD-versionen. Det är förståeligt eftersom det inte är uppenbart att det finns så mycket "riktigt" HD-material att tillgå varken för TV3 eller Kanal 5.
Och så får vi komma ihåg att varken TV3 HD eller Kanal 5 HD har lanserats av särskilt många kabel- eller ip-leverantörer ännu - TV3 HD finns bara hos Viasat och Kanal 5 HD har väl ännu inte lanserats av Canal Digital ?
Sådant spelar nog roll för Comhem som mer ikläder sig rollen av "late follower". Synd för Comhem är marknadens största operatör inom kabel-TV och borde vara, om än inte en föregångare, så åtminstone "på hugget" som marknadsledare.

Hoppas dock Comhem snart kan ge något konkret(are) besked ang TV3 HD och Kanal 5 HD.
Och förhoppningsvis positivt besked ang Viasat Motor HD som har stor efterfrågan - i synnerhet bland F1-entusiasterna naturligtvis - och Eurosport 2 HD som är efterlängtad bland Bundesliga-fansen!

I de fyra fallen rör det sig om speglingar av SD-kanaler så det är inte nya kanaler i egentlig mening och borde kunna läggas in utan extra kostnad för befintliga kunder. Se där, ett förslag till hur befintliga kunder ska uppmuntras att stanna kvar och köpa till. Nya kunder på marginalen kanske lockar marknadsförarna men kom ihåg att det är den stora mängden tysta, nöjda och trogna kunder som är ryggraden i Comhem. :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 mars 2011 - 10:21.

Postad 04 mars 2011 - 11:45

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Ja det är ju tråkigt att TV3 HD och Kanal 5, kör SD som "speglas". Då kanske inte dessa kanaler är så aktuella än faktiskt. HD kanaler ska ju verkligen vara "HD-kanaler." :)

Postad 04 mars 2011 - 11:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ja det är ju tråkigt att TV3 HD och Kanal 5, kör SD som "speglas". Då kanske inte dessa kanaler är så aktuella än faktiskt. HD kanaler ska ju verkligen vara "HD-kanaler." :)

du menar -
09:00 - no program
11:00 - no program
13:00 - no program
15:00 - no program
17:00 - no program
18:00 - Big Bang Theory
18:30 - no program
19:00 - no program
20:00 - CSI wherever
21:00 - no program

usw
många som skulle titta på den kanalen!

Postad 04 mars 2011 - 12:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Visst kan vi skicka in mail till Comhem men jag tror nog att man är medveten om att både TV3 HD och Kanal 5 HD bör lanseras. Vi fick svaret tidigare i detta forum att Comhem ville utvärdera vad dessa två kanaler har möjlighet att tillföra jämfört med SD-versionen. Det är förståeligt eftersom det inte är uppenbart att det finns så mycket "riktigt" HD-material att tillgå varken för TV3 eller Kanal 5.
Och så får vi komma ihåg att varken TV3 HD eller Kanal 5 HD har lanserats av särskilt många kabel- eller ip-leverantörer ännu - TV3 HD finns bara hos Viasat och Kanal 5 HD har väl ännu inte lanserats av Canal Digital ?
Sådant spelar nog roll för Comhem som mer ikläder sig rollen av "late follower". Synd för Comhem är marknadens största operatör inom kabel-TV och borde vara, om än inte en föregångare, så åtminstone "på hugget" som marknadsledare.

Hoppas dock Comhem snart kan ge något konkret(are) besked ang TV3 HD och Kanal 5 HD.
Och förhoppningsvis positivt besked ang Viasat Motor HD som har stor efterfrågan - i synnerhet bland F1-entusiasterna naturligtvis - och Eurosport 2 HD som är efterlängtad bland Bundesliga-fansen!

I de fyra fallen rör det sig om speglingar av SD-kanaler så det är inte nya kanaler i egentlig mening och borde kunna läggas in utan extra kostnad för befintliga kunder. Se där, ett förslag till hur befintliga kunder ska uppmuntras att stanna kvar och köpa till. Nya kunder på marginalen kanske lockar marknadsförarna men kom ihåg att det är den stora mängden tysta, nöjda och trogna kunder som är ryggraden i Comhem. :)

Risken är väl att det blir magert med "native HD" i början.
En del program finns nog inte ens att tillgå i högupplöst version (i synnerhet inte 10 år gamla amerikanska serier som repriseras gång på gång!) och sedan kanske varken Kanal 5 eller TV3 har rättigheter att sända högupplöst material utan att skriva nytt avtal med upphovsmän/distributörer. To be cont.

Så här såg f.ö. premiärveckan ut i Kanal 5 HD som sjösattes 1 februari:
TISDAG
17:25 Big Bang Theory
22:00 Cougar Town
23:00 Criminal minds
00:00 Big Bang Theory
01:25 Cold Case

ONSDAG
17:20 Big Bang Theory
21:00 Irene Huss: Tatuerad Torso
22:55 Criminal minds
23:55 Big Bang Theory
01:20 Cold Case

TORSDAG
17:30 Big Bang Theory
21:00 CSI Miami
22:00 CSI Miami
22:55 Criminal minds
23:55 Big Bang Theory
00:20 CSI NY
01:20 Cold Case

FREDAG
17:30 Big Bang Theory
20:00 CSI NY
21:00 Criminal minds
22:00 Dukes of Hazzard
00:10 Fringe
01:10 Big Bang Theory
01:40 Alien autopsy

LÖRDAG
16:30 Polisskolan 6
18:10 Shrek den tredje
21:30 Freaky Friday
23:25 Lock, Stock and Two smoking barrels
01:35 CSI NY

SÖNDAG
16:30 One Tree Hill
17:30 Cougar Town
21:00 Bewitched
23:05 CSI NY
00:05 CSI Miami
01:05 CSI Miami

Postad 04 mars 2011 - 22:58

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
CSI Miami är inspelad i HD, även några äldre säsonger tror jag. Någon som känner till hur mycket som faktiskt sändes i HD under Kanal 5 HD's första månad ?

Postad 09 mars 2011 - 23:16

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Out TV är en bögkanal. Inget fel med det men jag blev minst sagt förvånad eftersom com hem kallar det för en "unik livsstilskanal". Reagerade på att det var så många filmer med gay-tema varje gång jag zappade förbi. Sedan kom en berättarröst och berättade om alla serier etc. med bögtema som de har. Tycker att de kunde kalla den för gay lifestyle-kanal så att alla vet vad det är för kanal. Skulle säkert sälja bättre då också.

Undrar om det är en europeisk version av denna kanal:

http://www.outtv.ca/

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 09 mars 2011 - 23:18.

Postad 10 mars 2011 - 02:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Out TV är en bögkanal. Inget fel med det men jag blev minst sagt förvånad eftersom com hem kallar det för en "unik livsstilskanal". Reagerade på att det var så många filmer med gay-tema varje gång jag zappade förbi. Sedan kom en berättarröst och berättade om alla serier etc. med bögtema som de har. Tycker att de kunde kalla den för gay lifestyle-kanal så att alla vet vad det är för kanal. Skulle säkert sälja bättre då också.

Out TV hette från början PrideVision TV.

Postad 13 mars 2011 - 07:48

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ser fortfarande inte tre av de nya kanalerna som frivisas from 1 mars. Har en Humax HDPVR-1000C och abonnemang Large, ser alla andra kanaler utan problem (även nya ESPN HD).

Det blir "Ingen eller svag signal” på dessa kanaler:
Out TV
Animal Planet HD
National Geographic Wild HD

Signalstyrkan är 68% och kvalitet 0% på alla tre kanaler. Någon i Luleå som har samma problem?

/

Postad 14 mars 2011 - 12:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Viasat fortsätter med försök med 3D-sändningar av sport - närmast i tur står två Champions League-matcher imorgon tisdag 15 mars.
För att se 3D TV behövs en 3D-TV (glasögonfri eller med 3D-glasögon) samt naturligtvis en HD-box och en operatör som sänder i 3D! På Viasat finns en särskild kanalplats för 3D-sändningarna.
Vet inte om Comhem planerar för 3D men visst vore det kul om det fanns - allt fler nya TV-mottagare har ju 3D "på köpet" så det börjar väl snart bli dags att åtminstone göra tester.Men det förutsätter förstås att kanalerna också satsar på 3D och närmast att starta regelbundna sändningar verkar Viasat Sport vara för närvarande.

Postad 14 mars 2011 - 15:44

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Viasat fortsätter med försök med 3D-sändningar av sport - närmast i tur står två Champions League-matcher imorgon tisdag 15 mars.
För att se 3D TV behövs en 3D-TV (glasögonfri eller med 3D-glasögon) samt naturligtvis en HD-box och en operatör som sänder i 3D! På Viasat finns en särskild kanalplats för 3D-sändningarna.
Vet inte om Comhem planerar för 3D men visst vore det kul om det fanns - allt fler nya TV-mottagare har ju 3D "på köpet" så det börjar väl snart bli dags att åtminstone göra tester.Men det förutsätter förstås att kanalerna också satsar på 3D och närmast att starta regelbundna sändningar verkar Viasat Sport vara för närvarande.

Intressant fråga som även jag följer med intresse då undertecknad har inskaffat en 3D tv :D
Jag ställde en fråga till Comhem via twitter för någon månad sen

"När kommer ni sända 3D kanaler? Hur blir det med Viasat 3D-kanalen?"

Fick följande svar:

"I dagsläget finns det ingen möjlighet att se sändningar i 3d med en digital-tv-box från Com Hem AB."

Först och främst svarar det inte på min fråga.
Och möjlighet och möjlighet, de flesta (om inte alla) 3D-kanaler (såsom Sky 3D) idag kör side-by-side lösningen för 3D vilket innebär att man kan använda befintlig lösning (via HD) för att kunderna ska se 3D. De allra flesta 3d-tv stöder SBS lösningen där man via en enkel knapptryckning hanterar just dessa SBS-sändningar. Detta innebär egentligen att varken Comhem eller kunden behöver göra något, åtminstone inte hårdvarumässigt (= ingen ny system för Comhem kontra ingen ny box för kunden)...

Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 14 mars 2011 - 15:44.

Postad 14 mars 2011 - 16:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Först och främst svarar det inte på min fråga.
Och möjlighet och möjlighet, de flesta (om inte alla) 3D-kanaler (såsom Sky 3D) idag kör side-by-side lösningen för 3D vilket innebär att man kan använda befintlig lösning (via HD) för att kunderna ska se 3D. De allra flesta 3d-tv stöder SBS lösningen där man via en enkel knapptryckning hanterar just dessa SBS-sändningar. Detta innebär egentligen att varken Comhem eller kunden behöver göra något, åtminstone inte hårdvarumässigt (= ingen ny system för Comhem kontra ingen ny box för kunden)...

Nu är jag inte helt insatt i vad som krävs rent teknisk för att kunna se 3D-sändningar, men är inte HDMI version 1.4 ett krav? Finns väl inte så många digitalboxar som har det?

Postad 14 mars 2011 - 16:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nu är jag inte helt insatt i vad som krävs rent teknisk för att kunna se 3D-sändningar, men är inte HDMI version 1.4 ett krav? Finns väl inte så många digitalboxar som har det?

För Viasats parabolkunder räcker det tydligen med att ha en on demand-box för att kunna få in 3D.
Vet dock inte vad som skulle krävas av en box för DVB-T alt. DVB-C i förhållande till en för DVB-S.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 14 mars 2011 - 16:28.

Postad 14 mars 2011 - 18:18

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

inte för den side-by-sidelösning som nämns i inlägget du citerar. där packar man bara två anamorfiska 960x1080-bilder som TV:n gör 3d av:
Postad bild
då funkar det (ur boxens synvinkel) precis som vilken HD-sändning som helst, och kräver inte högre HDMI-varianter.

Postad 14 mars 2011 - 19:09

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Så igentligen är det alltså inte *riktig* 3d dom ser dom som har viasats 3d kanal?

Postad 14 mars 2011 - 19:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

inte för den side-by-sidelösning som nämns i inlägget du citerar. där packar man bara två anamorfiska 960x1080-bilder som TV:n gör 3d av:
Postad bild
då funkar det (ur boxens synvinkel) precis som vilken HD-sändning som helst, och kräver inte högre HDMI-varianter.

Okej. Men de 2 anamorfiska bilderna skapas av en speciell 3D-kamera antar jag? Finns det någon information i bilderna om vad som ska fasförskjutas eller blir det lika mycket 3D-effekt på alla objekt i bilden?
Det låter inte som någon äkta 3D, eller?

Postad 14 mars 2011 - 22:02

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Så igentligen är det alltså inte *riktig* 3d dom ser dom som har viasats 3d kanal?

lika riktig som andra? däremot inte "lika HD".

Okej. Men de 2 anamorfiska bilderna skapas av en speciell 3D-kamera antar jag? Finns det någon information i bilderna om vad som ska fasförskjutas eller blir det lika mycket 3D-effekt på alla objekt i bilden?
Det låter inte som någon äkta 3D, eller?

side by side är bara distributionssättet, en simplifierad variant för att kunna ta emot det utan helt nya boxar.
hur det produceras antar jag skiljer sig från arrangemang till arrangemang, men varifrån ni får att det skulle vara mindre 3d förstår jag inte - det beror ju på produktionsänden, inte leveranskanalen.
om kanalen bemödar sig att sända det som 3d hoppas jag att det är producerat i äkta 3d, men det är ju nästan omöjligt att garantera om man inte jobbar i produktionen...

Postad 23 mars 2011 - 09:30

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ser fortfarande inte tre av de nya kanalerna som frivisas from 1 mars. Har en Humax HDPVR-1000C och abonnemang Large, ser alla andra kanaler utan problem (även nya ESPN HD).

Det blir "Ingen eller svag signal” på dessa kanaler:
Out TV
Animal Planet HD
National Geographic Wild HD

Signalstyrkan är 68% och kvalitet 0% på alla tre kanaler. Någon i Luleå som har samma problem?

/

Comhem skickade en tekniker som lokaliserade felet.

De tre kanalerna ligger på samma digitala transportström(ID 55, 474 MHz) och störs ut av en mycket kraftig signal från bostadsrättsföreningens analoga infokanal på K22 (479 MHz).

/

Postad 23 mars 2011 - 09:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Comhem skickade en tekniker som lokaliserade felet.

De tre kanalerna ligger på samma digitala transportström(ID 55, 474 MHz) och störs ut av en mycket kraftig signal från bostadsrättsföreningens analoga infokanal på K22 (479 MHz).

/

Ännu ett exempel på det onödiga i analoga kanaler...
Gick det att åtgärda felet så du nu kan se dessa tre kanaler utan problem?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 23 mars 2011 - 09:34.

Postad 23 mars 2011 - 10:10

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ännu ett exempel på det onödiga i analoga kanaler...
Gick det att åtgärda felet så du nu kan se dessa tre kanaler utan problem?

Just nu kan jag inte se de tre kanalerna... teknikern tvingades koppla in infokanalen igen och bostadsrättsföreningen ska utreda ny analog kanalplats, ska vara klart nästa vecka.

Nu ligger infokanalen på K22 och stör ut dessa tre digitala kanaler, det var tydligen liknande problem för ett par år sedan då infokanalen var på K21.

Tycker dock inte att det är onödigt med en analog infokanal... det bor mest pensionärer i föreningen och dem har inget intresse för digital-TV, dem nöjer sig med analoga utbudet och möjligheten att få snabb TV-info från bostadsrättsföreningen.

Finns det överhuvudtaget några digitala lösningar på en sådan här intern infokanal?

/

Postad 23 mars 2011 - 12:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Just nu kan jag inte se de tre kanalerna... teknikern tvingades koppla in infokanalen igen och bostadsrättsföreningen ska utreda ny analog kanalplats, ska vara klart nästa vecka.

Nu ligger infokanalen på K22 och stör ut dessa tre digitala kanaler, det var tydligen liknande problem för ett par år sedan då infokanalen var på K21.

Tycker dock inte att det är onödigt med en analog infokanal... det bor mest pensionärer i föreningen och dem har inget intresse för digital-TV, dem nöjer sig med analoga utbudet och möjligheten att få snabb TV-info från bostadsrättsföreningen.

Finns det överhuvudtaget några digitala lösningar på en sådan här intern infokanal?

/

De analoga kanalerna är ju borta från marknätet så visst måste man kunna avskaffa dem helt och hållet - att de fortfarande finns kvar i kabel-tv är ju för att man konvertar från digital till analog teknik bl a för att man inte kan "tvinga" någon hyresgäst/bostadsrättsinnehavare att skaffa digitalbox för att se SVT1 och SVT2!
Nog måste man kunna ordna så att lokala informationskanaler kan distribueras digitalt? Någon som vet?

Postad 23 mars 2011 - 12:40

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

haha!

Det förklarar enhel del! :)

Postad 28 mars 2011 - 19:29

jarijuho
  • jarijuho
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag ställde en fråga till Comhem via twitter för någon månad sen
"När kommer ni sända 3D kanaler? Hur blir det med Viasat 3D-kanalen?"
Fick följande svar:

"I dagsläget finns det ingen möjlighet att se sändningar i 3d med en digital-tv-box från Com Hem AB."

hmmm... spana in kanalplats 101 (comhem).... C+3D

Postad 28 mars 2011 - 20:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

hmmm... spana in kanalplats 101 (comhem).... C+3D

Mer info om Comhem 3D här:
http://www.comhem.se...66/-/index.html

Postad 29 april 2011 - 07:59

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Från och med i dag finns TV3 HD i vårt utbud. Läs mer på Com Hem-bloggen: http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem.

Postad 29 april 2011 - 08:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Från och med i dag finns TV3 HD i vårt utbud. Läs mer på Com Hem-bloggen: http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem.

Som en tjuv om natten. Kanalplats 23.
Tack för det Comhem!
Men så mycket gladare jag hade blivit om det var Viasat Motor HD som också/istället smugit sig in i mina boxar under natten. Fast den kanalen kanske finns där imorgon bitti?

Postad 29 april 2011 - 08:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nice detta. Bra timing då hockey-vm börjar idag :)

Postad 29 april 2011 - 12:40

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Mmm! Man kan ju ha viss försåelse att Comhem väljer "rätt tidpunkt" för att lansera sitt utbud :) Får nog hålla med Comhem om att HD-utbudet snart är i det närmaste oslagbart :) Jag har snart inte tid att vara på jobbet ;)

Postad 29 april 2011 - 16:07

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Som en tjuv om natten. Kanalplats 23.
Tack för det Comhem!
Men så mycket gladare jag hade blivit om det var Viasat Motor HD som också/istället smugit sig in i mina boxar under natten. Fast den kanalen kanske finns där imorgon bitti?

Kanalplats 23? Den platsen har inte jag i alla fall??

Postad 29 april 2011 - 16:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kanalplats 23? Den platsen har inte jag i alla fall??

Och du har startat om boxen och/eller gjort ny kanalsökning?

Postad 29 april 2011 - 18:01

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Ska inte TV3HD ingå i 8 favoriter, fan va dåligt. Silver HD och ESPN HD ingår men inte den vanligaste kanalen av alla :)

Redigerat av henke007, 29 april 2011 - 18:06.

Postad 29 april 2011 - 18:02

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Och du har startat om boxen och/eller gjort ny kanalsökning?

Javisst!

Postad 29 april 2011 - 18:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ska inte TV3HD ingå i 8 favoriter, fan va dåligt. Silver HD och ESPN HD ingår men inte den vanligaste kanalen av alla :)

Även TV4 HD m fl kan väljas bland de åtta fria kanalerna i M8.
För TV3 HD finns fn bara tre möjligheter: Antingen XL-abonnemang, HD-paket eller tillval för 29 kr/månad.
Kan bero på att Comhem vill utnyttja intresset med anledning av ishockey-VM för att sälja XL- och HD-paket.

Postad 29 april 2011 - 18:41

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Visst är det så, den kommer nog till 8 favoriter så småningom.

Postad 29 april 2011 - 18:48

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hitta även denna kanal på plats 23 :)

Postad 30 april 2011 - 09:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Som sagt man måste nog göra en ny kanalsökning innan kanal 23 dyker upp. Så var det för mig igår iaf

Postad 30 april 2011 - 10:08

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Undrar när de tänker ta in kanal 5 HD ? Skulle gärna se Criminal Minds i HD :) Om nu kanal 5 visar den i HD, men den är säkert inspelad så från början.

Postad 30 april 2011 - 10:13

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Instämmer till fullo. Blir väl samma med kanal 5 HD när den också kommer i Comhems utbud. :)

Postad 30 april 2011 - 10:37

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Mm de är ju lite kasst att den bara ingår i Large och Xlarge va de väll?

Postad 30 april 2011 - 10:56

hassekongo
  • hassekongo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tror det blir samma sak med alla "nya" kanaler comhem tar in. Först när frivisningstiden är slut blir dom valbara i utbudet. Men det är bara min teori...

Postad 30 april 2011 - 11:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Mm de är ju lite kasst att den bara ingår i Large och Xlarge va de väll?

TV3 HD ingår i XL-abonnemanget och HD-paketet. Finns dessutom som tillval för 29 kr/mån.

Postad 30 april 2011 - 11:24

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Från och med i dag finns TV3 HD i vårt utbud.

Underbart Comhem! Väntar bara på Kanal5 HD och MTV HD nu sen är man helnöjd! ;-)

Redigerat av Unregistered7f802c91, 30 april 2011 - 11:25.

Postad 30 april 2011 - 11:27

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
andylin: Jag ringde comhem idag och fick svaret att den ingick i Large.

Postad 30 april 2011 - 11:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

andylin: Jag ringde comhem idag och fick svaret att den ingick i Large.

Då har man lagt till Large i förhållande till gårdagens besked i
http://www.comhembloggen.se
Alltid trevligt när ändringarna är till kundernas fördel! :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 30 april 2011 - 11:32.

Postad 30 april 2011 - 16:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Undrar när de tänker ta in kanal 5 HD ? Skulle gärna se Criminal Minds i HD :) Om nu kanal 5 visar den i HD, men den är säkert inspelad så från början.

I princip alla amerikanska serier produceras i HD sen länge tillbaka.

Redigerat av Leatherface, 30 april 2011 - 16:36.

Postad 01 maj 2011 - 12:16

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Som rubriken på denna tråd säger " mana på Comhem att lägga till nya HD-kanaler" Visst,...men Comhem säger själva att dom bara förmedlar signalen utan större kostnader ! VARFÖR skall vi då betala för denna teknik till Comhem ?
Många av er här medger att ni kan tänka er att betala extra för dessa kanaler, hur tänker ni. Det är inte pengarna det är frågan om utan hur framtidens TV-tittande skall se ut. HD-tekniken är här för att stanna...alltså ska den bli vår standard och utan extra kostnader. Att alla svensktalande/textade HD-kanaler som borde finnas tillgängliga för oss med Comhem inte finns redan nu förstår jag inte.
Comhem jobbar otroligt sakta när det släpps en kanal i HD, då skall förhandlingen redan vara klara, kan inte tänka mig att dom inte vet vad som sker på marknaden.

Postad 01 maj 2011 - 12:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Som rubriken på denna tråd säger " mana på Comhem att lägga till nya HD-kanaler" Visst,...men Comhem säger själva att dom bara förmedlar signalen utan större kostnader ! VARFÖR skall vi då betala för denna teknik till Comhem ?
Många av er här medger att ni kan tänka er att betala extra för dessa kanaler, hur tänker ni. Det är inte pengarna det är frågan om utan hur framtidens TV-tittande skall se ut. HD-tekniken är här för att stanna...alltså ska den bli vår standard och utan extra kostnader. Att alla svensktalande/textade HD-kanaler som borde finnas tillgängliga för oss med Comhem inte finns redan nu förstår jag inte.
Comhem jobbar otroligt sakta när det släpps en kanal i HD, då skall förhandlingen redan vara klara, kan inte tänka mig att dom inte vet vad som sker på marknaden.

Comhem kan säkert förmedla ytterligare HD-kanaler "utan större kostnader" i sitt nät men för att få tillgång till kanaler måste ju Comhem betala till programbolagen som äger rättigheterna. Det finns ingen möjlighet för Comhem att "kräva" några kanaler, allt är en fråga om förhandling om pris och villkor.
Att en del - jag inkluderad -här uttryckt sin vilja att betala extra för en kanal t ex Viasat Motor HD är bara ett förslag för att överhuvud taget få tillgång till en kanal.
Självklart vill ingen betala mer än nödvändigt men om det är så att Comhem inte kan komma överens med ett programbolag om ett (tillräckligt lågt) pris kan väl Comhem i alla fall komma med ett prisförslag till oss kunder? Som det nu är vet vi ju inte varför vissa kanaler som t ex Viasat Motor HD och Eurosport 2 HD ännu inte finns i Comhems utbud och vad som skulle krävas för att få tillgång till dem.
Dessutom har Comhem fn med sina 19 HD-kanaler väldigt bra utbud. Det är därför som vi kunder vill att Comhem ska bli ännu bättre nu när man nästan nått ända fram. Kanal 5 HD kommer nog snart skulle jag tro nu när TV3 HD lagts in i utbudet lagom till ishockey-VM. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.