Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1601

Postad 07 juli 2011 - 12:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Com Hem lanserar egen tv-kanal till drygt en miljon svenska hushåll:
http://www.comhem.se...70/-/index.html
Nya Nyhetskanalen från TV4 in i Com Hems utbud:
http://www.comhem.se...48/-/index.html

Om jag fattat detta rätt så är det fråga om två nya kanaler.
Nyhetskanalen kommer att ingå i Comhems största digital-tv-paket XL samt vara valbar i Medium 8 Favoriter och som tillval till samtliga paket.
”Tv Com Hem” kommer att vara gratis (alltså annonsfinansierad) och tillgänglig för alla kunder dvs för både de som saknar eget abonnemang men bor i ett "Comhem-hus" och för de som har eget digital-tv-abonnemang.

#1602

Postad 07 juli 2011 - 13:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Nu blir jag avis... tänk om man kunde "bli av" med analoga skräpet här också :)

Samma sak i Luleå också t.ex och det är en avtalsfråga med BRF/hyresvärdar då det är dom som bestämmer om ni ska ha analoga kanaler eller inte.
Många sitter väl på långa avtal däremot men det borde gå att förhandla om.

Redigerat av Leatherface, 07 juli 2011 - 13:52.


#1603

Postad 07 juli 2011 - 14:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Enligt planerna skall ju Com Hem ta över Canal Digitals kabel Tv kunder. Det är många av Canal Digitals kunder som har betalt pengar för hårdvara som t ex boxar och CA-moduler. Jag antar att den här hårdvaran blir värdelös vid övergången till Com Hem. Har ni några planer om erbjuda möjlighet till att kunna byta ut befintlig utrustning mot motsvarande från Com Hem helst utan kostnad för kunderna?

CD kör med samma kryptering och standard som Comhem så det borde inte vara nåt problem sålänge det gäller SD kanaler. För HD kanaler så kommer Comhems pairing att ställa till det tyvärr.
Skillnaden är bara att CD kör med lite andra symbolrates än Comhem.

#1604

Postad 07 juli 2011 - 14:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Jag har funderat på en sak. Det här med att övergången till digitalt går så förbannat segt hela tiden och att man fortfarande så envist klamrar sig fast vid dom här "fria" analoga kanalerna känns väldigt märkligt. Nu förstår jag att det är mycket bekvämligheten i att det ingår i hyran och att man slipper köpa extra utrustning för att få in digitala kanaler som spelar in i att många Svenssons väljer det alternativet.

Det är ju inget som säger att man måste avskaffa analoga kanalerna helt och hållet, om det fortfarande finns folk som vill ha det alternativet. Man kan ju alltid kompromissa, genom att succesivt plocka bort vissa kanaler från det analoga utbudet, tills det bara är istort sätt "must carry" kanalerna och kanske några enstaka extra kanaler, ungefär som utformningen på digitala small abonnemanget ser ut idag kunde ju vara ett mål att sträva efter.

Sen utvecklar man small abonnemanget och plockar in dom kanalerna digitalt istället, för att göra det abonnemanget mer attraktivt för vanliga Svenssons. Nu kanske det skulle innebära en viss ekonomiskt förlust för Comhem om man plockar in fler kanaler i small abonnemanget och kanske måste omförhandla sina avtal för ett billigare pris med mindre analaoga kanaler. Men en kompromiss isåfall skulle ju kunna vara att höja priset något på small för att kompensera lite av den förlusten, till låt säga 69-89kr/månad, vilket gör att det abonnemnaget fortfarande skulle vara prisvärt. Eventuellt kan man ju höja priset något på 8 Favoriter också, om man plockar in delar av dom kanalerna i grundabonnemanget. Till låt säga 169-189kr/månad. Jag skulle inte tro att Comhems kunder skulle klaga allt för mycket på en sådan prishöjning om man faktiskt fick en drös extra kanaler digitalt.

Detta gör allstå att vanliga Svenssons därute får behålla ett par kanaler "fritt" analogt som vägrar uppgradera till digtalt och vi digital-tv kunder hos Comhem får attraktivare och mer prisvärdare abonnemang, och kanske i det långa loppet skulle leda till en ökning av digitala kunder, det vill säga mer vinst för Comhem.

Sen när det gäller merkostnaden för dom digitala boxarna som krävs för en övergång från analog till digitalt, så skulle ju Comhem kunna plocka fram en budget-box som man under en övergångsperiod skulle kunna dela ut gratis eller sälja för 1:- om man binder sitt abonnemang för låt säga 12 eller 24 månader eller sälja den till ett kraftigt rabatterat pris. Plus att man kunde slänga in lite andra special erbjudanden att kombinera med för att locka fler kunder och för att tjänar mer pengar, för det är väl trots allt vad det handlar om. Att Comhem ska tjäna pengar för att verksamheten ska kunna gå runt och för att kunna utveckla sina tjänster.

Jag menar, någon gång måste ju bollen sättas i rullning så att det händer något på det här området. Är det inte en önskvärd utveckling att gå framåt och modernaisera sig i tider när folk efterfrågar bättre kvalite på tjänsterna och mer digitala och hd kanaler? Eller jag kanske är helt och ute cyklar? Vad finns det egentligen för hinder idag för att genomföra en sådan här förändring?

Comhem kunde gjort som Tele2 gjorde för flera många år sen nu där dom omförhandlade avtalen vid digitalisering och stängde ner analoga kanalerna helt förutom SVT/TV4.
Många med Tele2 har 1 box,kort och valfritt intressepaket/mixpaket att välja bland som ingår i hyran redan. Hos oss betalar vi 45:-/mån inbakat i hyran för ca 17-18 digitala kanaler inkl box och kort dvs 30:- lägre än vi betalade för analogt utbud.
Det som ställer till det och blir dyrare för många är ju förstås operatörernas tvillingkortrams i Sverige där familjer ska betala 5 ggr om för samma kanaler för att dom vill ha TV i mer än 1 rum.
Därför vill folk ha kvar analoga kanalerna.
Som diskuterats i annan tråd redan så behöver dom inte betala för det i Norge och Danmark t.ex.
Har man betalat för sig ska man kunna se sina kanaler i hela sitt hushåll.
Vem vågar vara först i Sverige att ta det steget som alla människor i Sverige vill?

Redigerat av Leatherface, 07 juli 2011 - 14:19.


#1605

Postad 07 juli 2011 - 22:02

bokis
  • bokis
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Comhem kunde gjort som Tele2 gjorde för flera många år sen nu där dom omförhandlade avtalen vid digitalisering och stängde ner analoga kanalerna helt förutom SVT/TV4.
Många med Tele2 har 1 box,kort och valfritt intressepaket/mixpaket att välja bland som ingår i hyran redan. Hos oss betalar vi 45:-/mån inbakat i hyran för ca 17-18 digitala kanaler inkl box och kort dvs 30:- lägre än vi betalade för analogt utbud.
Det som ställer till det och blir dyrare för många är ju förstås operatörernas tvillingkortrams i Sverige där familjer ska betala 5 ggr om för samma kanaler för att dom vill ha TV i mer än 1 rum.
Därför vill folk ha kvar analoga kanalerna.
Som diskuterats i annan tråd redan så behöver dom inte betala för det i Norge och Danmark t.ex.
Har man betalat för sig ska man kunna se sina kanaler i hela sitt hushåll.
Vem vågar vara först i Sverige att ta det steget som alla människor i Sverige vill?


Detta är det enda rätta, fler och fler får andra möjligheter och få tv än genom Comhem i vår Brf har vi
BBB + att när deras ensamrätt på nätet (5år) var över drog vi in stadsnätet, vi har en rörelse i huset
och den har gått över till Telia från stadsnätet och så det blir en fiberkabel till in i huset som räcker
till våra lgh också om det skulle vara så, problemet är så klar att en del har tecknat avtal CH bredband telefon osv
men för eller senare skall Brfens avtal med CH omförhandlas.

#1606

Postad 10 juli 2011 - 18:09

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Hej!

Har lite problem med hdmi ljudet!det hackar till typ var 30-40 sec, vad är det som spökar? e det comhem eler?

#1607

Postad 12 juli 2011 - 10:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej!

Har lite problem med hdmi ljudet!det hackar till typ var 30-40 sec, vad är det som spökar? e det comhem eler?


Hej,

Problemet kan bero på olika faktorer. Ett scenario är att kabeln är skadad och behöver bytas. Uppstår detta problem på samtliga kanaler är det inte troligt att felet ligger i utsändningen. Uppstår detta problem även vid användning av en annan utrustning med samma HDMI-kabel ligger troligtvis felet i HDMI-kabeln eller mindre troligt i din TV-apparat. Testa gärna att byta HDMI-kabel och ta ur och sätta i HDMI-kabeln i en annan kontakt i din tv. Önskar du mer hjälp är du välkommen att kontaktar vår Tv-tekniska support för felsökning.

Ni når supporten på telefonnummer, 0771-55 00 00.

Med vänlig hälsning
Carina Nolte
Kundservice

#1608

Postad 13 juli 2011 - 15:46

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Trevligt att com hem har en tråd här och försöker hjälpa till men jag är rätt säker på att en kille som skrivit nästan 500 inlägg och varit medlem här i 7 år har koll på om hans kablar är hela innan han skriver här :)

#1609

Postad 13 juli 2011 - 17:15

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Tycker det var dåligt att dom inte tyckte han skulle starta om HDMI-kabeln. Det brukar hjälpa mot det mesta ...

#1610

Postad 15 juli 2011 - 17:25

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
År det nån mer som har en rejäl osynk på ljudet (tex C+ Film HD)?

#1611

Postad 15 juli 2011 - 22:41

nick_hbg
  • nick_hbg
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Köpte mig en ny fin Samsung C7160. Tråkigt att inte Comhem bryr sig om oss som bor i villa. Hade gladeligen betalat lite mer för att få lite HD i min nya TV. Jag får in SVT1 HD och SVT2 HD men de som ligger på högre frekvenser funkar inte. Hur svårt kan det vara att fixa så att dessa frekvenser kommer igenom? Nu har dom iallafall 12 mån på sig att fixa det.. Sen får vi se :-)

#1612

Postad 16 juli 2011 - 06:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Köpte mig en ny fin Samsung C7160. Tråkigt att inte Comhem bryr sig om oss som bor i villa. Hade gladeligen betalat lite mer för att få lite HD i min nya TV. Jag får in SVT1 HD och SVT2 HD men de som ligger på högre frekvenser funkar inte. Hur svårt kan det vara att fixa så att dessa frekvenser kommer igenom? Nu har dom iallafall 12 mån på sig att fixa det.. Sen får vi se :-)

Om du bor i villa är Boxer ett alternativ. Du kan få åtta HD-kanaler med Boxer varav SVT1 HD och SVT2 HD kan ses utan programkort.
Vilka HD-kanaler som Comhem kan leverera till dig beror på bandbredden och vilket nät som finns tillgängligt i ditt område och in i din villa. Antar att Comhem levererar de kanaler du betalar för, annars får du felanmäla deras tjänst.

#1613

Postad 21 juli 2011 - 21:56

clarkbones
  • clarkbones
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej, jag köpte idag en Comhem Conax HD-modul till min Panasonic V20. MIn gamla Samsung-dekoder skulle bytas. Jag satte i kortet i modulen och modulen i TV:n helt efter anvisningarna. Får bild på de fria kanalerna , men inte på betalkanalerna. Står bara "Krypterad". Har tagit ur modulen och satt in igen ett antal ggr. Har även låtit tv:n på stå på i en timme, som supporten rekommenderade, men det hjälpte inte. Har även startat om tv:n. Nätverksid är rätt inställt.

Det har ju funkat på andras Panasonic G20/V20, så nu undrar jag om någon har en idé om vad som kan göras?

#1614

Postad 21 juli 2011 - 22:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hej, jag köpte idag en Comhem Conax HD-modul till min Panasonic V20. MIn gamla Samsung-dekoder skulle bytas. Jag satte i kortet i modulen och modulen i TV:n helt efter anvisningarna. Får bild på de fria kanalerna , men inte på betalkanalerna. Står bara "Krypterad". Har tagit ur modulen och satt in igen ett antal ggr. Har även låtit tv:n på stå på i en timme, som supporten rekommenderade, men det hjälpte inte. Har även startat om tv:n. Nätverksid är rätt inställt.

Det har ju funkat på andras Panasonic G20/V20, så nu undrar jag om någon har en idé om vad som kan göras?

Gissningsvis så har ComHem glömt att paira om ditt kort till din nya CI-modul, kortet är nog fortfarande pairat med din gamla digitalbox. Du får ringa kundtjänst imorgon och säga åt dem att paira om.

#1615

Postad 22 juli 2011 - 07:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det har tydligen lagts ett bud på Comhem:
http://www.reuters.c...e=privateEquity
Vi medvetna kunder har vetat att saker och ting varit på gång en längre tid. Comhem har satsat både på att bygga ut sin infrastruktur och förbättra lönsamhet och organisation. Att vi kunder inte alltid fått som vi velat har framgått - inte minst i detta forum.
Carlyle och Providence köpte Comhem 2006 för 11 mdr kr. Nu vill de som de riskkapitalbolag de är ha ut de 7 mdr kr som köpet genererat åt dem.
Alltid några som är helnöjda med Comhem kan jag tänka. :)

Affären är klar så när som på EU:s konkurrensprövning. Köpare är BC Partners, London:
http://www.comhem.se...per Com Hem.pdf
http://www.bcpartners.com
För oss kunder lär väl inget ändras - Comhem kommer att fortsätta sin jakt på vinst och värdeökning och om ett antal år får vi läsa att BC Partners säljer för x miljarder mer än den ursprungliga investeringen och ytterligare ett riskkapitalbolag går in för att tjäna miljarder osv.
40% av Sveriges hushåll är anslutna till Comhems nätverk och med en dominerande marknadsandel kan ingen konkurrent (läs MTG, Telenor, Bonniers, ProSieben) köpa Comhem. Därför är det bara i princip riskkapitalbolag och internationella mediekonglomerat som kan komma i fråga.
Skönt att det inte är Murdochs News Corporation som tar över Comhem! ;)

#1616

Postad 22 juli 2011 - 08:15

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Blir säkert bra.

Redigerat av jan_bananberg, 22 juli 2011 - 08:17.


#1617

Postad 22 juli 2011 - 08:36

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
säger som jan banan: Blir säkert bra.

#1618

Postad 22 juli 2011 - 10:12

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Men vet någon statusen på On Demand Boxen för att man ska kunna spara kanalordningen som man vill?
Just nu går det att spara men det går tillbaka till det förinställda av sig själv nästa minut typ.

#1619

Postad 22 juli 2011 - 16:41

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Jag bor i ett Comhem hus och undrar följande:

När jag kanalsöker med min TV kan jag se signalstyrkan och den är inte bra (Den visar rött) dvs någonstans under 30%. Nu undrar jag om det är signalen i jacket som helt enkelt är kass eller om det är min antennsladd som är under all kritik? Pratade lite skit på HIFI klubben och då nämde försäljaren att jag kunde få en gratis undersökning/mätning av Comhem, stämmer detta? Fler som har liknande erfarenheter?

Svar mottages tacksamt innan jag köper en antennsnok för dyra pengar.

#1620

Postad 22 juli 2011 - 17:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 488 inlägg
  • 0
Mor min drabbades av att bilden försvann till och från felanmälde det till ComHem och de skickade en ny antennkabel. Då det inte blev bättre prackade de på henne en ny box. Men inte blev det bättre inte, utan de fick byta ut en signalförstärkare som fanns i källaren för att det skulle bli bra. Detta tog inte mer än 3-4 månader och kanske 20 samtal från min mor innan man löste problemet.

Redigerat av Huddingebo, 22 juli 2011 - 17:15.


#1621

Postad 22 juli 2011 - 18:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag bor i ett Comhem hus och undrar följande:

När jag kanalsöker med min TV kan jag se signalstyrkan och den är inte bra (Den visar rött) dvs någonstans under 30%. Nu undrar jag om det är signalen i jacket som helt enkelt är kass eller om det är min antennsladd som är under all kritik? Pratade lite skit på HIFI klubben och då nämde försäljaren att jag kunde få en gratis undersökning/mätning av Comhem, stämmer detta? Fler som har liknande erfarenheter?

Comhem är skyldiga att leverera en tillräckligt stark och kvalitativt bra signal till abonnenterna. Om du kopplar den kabel du fått med den digitalbox direkt till antennuttaget (alltså ingen splitter emellan) och ändå inte får en acceptabel signal har du rätt att kräva besök av en tekniker som mäter upp signalen och åtgärdar problemet.
Du kan också chansa på att skaffa en antennförstärkare t ex denna:
http://www.kjell.com...00000,642500000
Den förstärkaren har fungerat utmärkt för mig och t o m alla HD-kanaler har perfekt bild. Förstärkaren har två utgångar med perfekt signalstyrka och -kvalitet så jag har kunnat ansluta både en Humax HD-box med tvillingkort och en Humax HD PVR.

#1622

Postad 30 juli 2011 - 16:35

nick_hbg
  • nick_hbg
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Om du bor i villa är Boxer ett alternativ. Du kan få åtta HD-kanaler med Boxer varav SVT1 HD och SVT2 HD kan ses utan programkort.
Vilka HD-kanaler som Comhem kan leverera till dig beror på bandbredden och vilket nät som finns tillgängligt i ditt område och in i din villa. Antar att Comhem levererar de kanaler du betalar för, annars får du felanmäla deras tjänst.


Jo jag får det dom lovar, men det är så drygt att byta från Comhem eftersom man måsteupp med antenn och allt vad det nu innebär, när dom bara ett par hundra meter här ifrån levererar hela utbudet med alla HD kanalerna. Förstår inte varför dom inte satsar lite på de villakunder de redan har så att dom kanske kan tänka sig att köpa mer av dom istället för att byta om man vill ha mer. Slöseri är det... Det blr fler och fler Boxer kunder i området fastän alla har Comhem in i Villan..

//Nick

#1623

Postad 01 augusti 2011 - 17:32

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Men vet någon statusen på On Demand Boxen för att man ska kunna spara kanalordningen som man vill?
Just nu går det att spara men det går tillbaka till det förinställda av sig själv nästa minut typ.


Ställde frågan till kundrelationer för några veckor sedan, just med anledning av att felet funnits så länge boxen funnits utan någon åtgärd, och fick detta svar 2011-07-12:
"...Varför kanalordningen inte fungerar är något vi utreder och hoppas på att kunna lösa i en kommande mjukvara uppdatering...
...Din önskan att kunna söka i play är en funktion vi har under test. Om allt fungerar som det ska så kommer den funktionen införas inom kort..."
Ställde ytterligare frågor om förbättringar av favoriter, detta svar 2011-07-20:
"...Ditt förslag om flera favoritlistor har Vincent tidigare tagit vidare och det är en bra idé..."

#1624

Postad 01 augusti 2011 - 18:51

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
jag har bytt kanaler i åtta favoriter från bbc kanalerna till disney channel och showtime
detta gjorde jag den 27e men enligt min sida hos comhem är inga kanaler är ändrade
jag heter Anders ljungberg och bor på havsöringsgränd 21
97452 luleå

#1625

Postad 02 augusti 2011 - 03:34

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
nu har jag fått disney channel .men vad bilden är dålig och jag ser den digitalt .men den ser ut som vhs upplösningen ska vara på 576 men det ser snarast ut som 240 som vhs och det är bakgrunds brus som en dålig video fil med låg bitrate
och jag absolut inget fel på min antenn kabel
hade jag haft det hade jag inte haft bra bild på tex tv4 hd som kräver betydligt mer i bandbredd
signal styrkan är 50db och signal kvalitet 100%
jag är grymt missnöjd

#1626

Postad 02 augusti 2011 - 06:56

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Hej,

Problemet kan bero på olika faktorer. Ett scenario är att kabeln är skadad och behöver bytas. Uppstår detta problem på samtliga kanaler är det inte troligt att felet ligger i utsändningen. Uppstår detta problem även vid användning av en annan utrustning med samma HDMI-kabel ligger troligtvis felet i HDMI-kabeln eller mindre troligt i din TV-apparat. Testa gärna att byta HDMI-kabel och ta ur och sätta i HDMI-kabeln i en annan kontakt i din tv. Önskar du mer hjälp är du välkommen att kontaktar vår Tv-tekniska support för felsökning.

Ni når supporten på telefonnummer, 0771-55 00 00.

Med vänlig hälsning
Carina Nolte
Kundservice

Det Hackar på flera kanaler men mes tå 4HD!
Kan garantera att felet är hos comhem,jag är ju långtifrån ensam om detta problem eller!!?

Redigerat av nikkeg, 02 augusti 2011 - 06:58.


#1627

Postad 02 augusti 2011 - 07:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det Hackar på flera kanaler men mes tå 4HD!
Kan garantera att felet är hos comhem,jag är ju långtifrån ensam om detta problem eller!!?

Vad har du för styrka resp kvalitet på TV4 HD?
Har du någon annan utrustning mellan vägguttaget - boxen - tv?
Har det någonsin fungerat ok eller har bilden blivit sämre?

#1628

Postad 02 augusti 2011 - 08:37

berre
  • berre
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

nu har jag fått disney channel .men vad bilden är dålig och jag ser den digitalt .men den ser ut som vhs upplösningen ska vara på 576 men det ser snarast ut som 240 som vhs och det är bakgrunds brus som en dålig video fil med låg bitrate
och jag absolut inget fel på min antenn kabel
hade jag haft det hade jag inte haft bra bild på tex tv4 hd som kräver betydligt mer i bandbredd
signal styrkan är 50db och signal kvalitet 100%
jag är grymt missnöjd

Dendär kanalen ser rätt kass ut för mig också.. Så är misstänkt ett utsändsningsfel från programbolaget. Felet är inte signalrelaterat åtminstone.. Bilden ser ut som en gammal analog utsänding för mig, då har jag en Philips LCD 42", kör du tex någon större TV eller Plasma så lär det se ännu värre ut för din del skulle jag tro.

Vad det gäller din teori om antennkabel och berörda kanaler så är det inte riktigt så det fungerar.. Kanalerna skickas ut i s.k transportströmmar på olika frekvenser.. Så det kan mycket väl vara ett fullständigt signalfel på en trasnsportsström (där tex Disneychannel ingår) samtidigt som transportsrömmen där det ligger HD-kanaler fungerar utmärkt. Detta fel kan många gånger sitta i en antennkabel, believe it or not :(

#1629

Postad 02 augusti 2011 - 08:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Det kan därför vara intressant att kika på kanalerna per mux (frekvens). Om alla/flera kanaler på en viss frekvens är dåliga kan det som sagt vara fel vid källan men också läge att testa med en annan antennkabel.
Tyvärr ligger olika kanaler på olika frekvenser beroende på nätverks-id. Jag har efter en del jobb plockat ihop min egen mux-lista som dock bara omfattar ComHem Stockholm dvs nätnummer 41001.

#1630

Postad 04 augusti 2011 - 18:39

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Hackar nästan konstant på Aik-Göteborgs matchen. Vet inte om det är utsändningen från gbg eller om det är från comhem problmen kommer. Någon som sitter och tittar nu och upplever samma problem?

#1631

Postad 06 augusti 2011 - 21:49

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Härligt ljud nu på "Invictus" Canal+Film HD
:-)

#1632

Postad 07 augusti 2011 - 13:15

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0

Ställde frågan till kundrelationer för några veckor sedan, just med anledning av att felet funnits så länge boxen funnits utan någon åtgärd, och fick detta svar 2011-07-12:
"...Varför kanalordningen inte fungerar är något vi utreder och hoppas på att kunna lösa i en kommande mjukvara uppdatering...
...Din önskan att kunna söka i play är en funktion vi har under test. Om allt fungerar som det ska så kommer den funktionen införas inom kort..."
Ställde ytterligare frågor om förbättringar av favoriter, detta svar 2011-07-20:
"...Ditt förslag om flera favoritlistor har Vincent tidigare tagit vidare och det är en bra idé..."


Tack för infon!
Hoppas att den nya uppdateringen kommer snart...

#1633

Postad 07 augusti 2011 - 18:15

tripleseven
  • tripleseven
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej,

På grund av ett systemproblem så kan vissa kunder i Stockholmsområdet inte byta i Medium 8 Favoriter via "Mina sidor". Vi ber om ursäkt att det tagit sådan tid att lösa detta problem, men vi arbetar för fullt på att lösa detta.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice


Hej Comhem, jag kan fortfarande inte byta mina 8 favoriter online. Hur går arbetet? Bor i sthlm...

#1634

Postad 08 augusti 2011 - 09:59

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej Comhem, jag kan fortfarande inte byta mina 8 favoriter online. Hur går arbetet? Bor i sthlm...


Hej,

jo det går bra, det är ett löpande arbete. Om det inte fungerar att byta nu så rekommenderar jag att du kontaktar Kundservice per telefon och felanmäler problemet. Det är inte alla kunder som upplever problemet, därför är det viktigt att de berörda kunderna kontaktar oss.

Tillsvidare går det bra att ringa eller mejla till Kundservice för byte av kanaler i Medium 8 Favoriter, detta är naturligtvis kostnadsfritt tills problemet är åtgärdat.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

#1635

Postad 09 augusti 2011 - 08:35

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Hej Comhem, jag kan fortfarande inte byta mina 8 favoriter online. Hur går arbetet? Bor i sthlm...


haha, hur svårt skall det vara att fixa? jag har inte kunnat byta sålänge jag har haft comhem, 3 år :) de "jobbar" på problemet! wohoooooooo

#1636

Postad 09 augusti 2011 - 08:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

haha, hur svårt skall det vara att fixa? jag har inte kunnat byta sålänge jag har haft comhem, 3 år :) de "jobbar" på problemet! wohoooooooo

Det märkliga är att "inte alla" kunder "upplever problemet" enligt svaret ovan. Det är alltså vissa kunder som har svårigheter att få Mina sidor att fungera. Men det måste ju finnas en orsak - antingen hos kunden, mitt emellan eller hos ComHem. Är problemet omöjligt att lösa?
Vet ComHem vari problemet består och vilken omfattning det har? Hur många kunder med 8 Favoriter berörs? 5%, 20%, 70%...?
Om detta problem funnits i flera år kan man ju undra om ComHem tycker att det är OK att vissa kunder har svårt att enkelt byta kanaler i 8 Favoriter - det är alltid jobbigt att behöva ringa Kundtjänst.
Det är kanske som med uppsägning som inte ska vara för lätt - uppsägning är inte heller möjlig via Mina sidor men där gäller det ju alla kunder.

#1637

Postad 09 augusti 2011 - 09:28

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Till Comhem. För ett tag sen så hade jag hackande på viasat pl kanalen. Vet inte om ni gjorde något åt det men problmet försvann. Nu har problemet återuppstått igen. På just viasat pl plus en massa andra hd kanaler. Väldigt störande då man försöker se ett program då de blir eftersläpningar i bilden. Det är inte direkt något jag är villig att betala för.

#1638

Postad 09 augusti 2011 - 12:57

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det märkliga är att "inte alla" kunder "upplever problemet" enligt svaret ovan. Det är alltså vissa kunder som har svårigheter att få Mina sidor att fungera. Men det måste ju finnas en orsak - antingen hos kunden, mitt emellan eller hos ComHem. Är problemet omöjligt att lösa?
Vet ComHem vari problemet består och vilken omfattning det har? Hur många kunder med 8 Favoriter berörs? 5%, 20%, 70%...?
Om detta problem funnits i flera år kan man ju undra om ComHem tycker att det är OK att vissa kunder har svårt att enkelt byta kanaler i 8 Favoriter - det är alltid jobbigt att behöva ringa Kundtjänst.
Det är kanske som med uppsägning som inte ska vara för lätt - uppsägning är inte heller möjlig via Mina sidor men där gäller det ju alla kunder.


Vi har ett antal kunder som ligger i en annan databas sedan vi köpte upp andra bolag. Det går inte bara att flytta över på en gång utan måste göras på ett strategiskt vis. Vi har sedan en tid tillbaka påbörjat en migrering i våra system som kommer att flytta över kunderna till en och samma databas, detta är ett omfattande arbete som inte går över en natt att genomföra och som har krävt mycket planering under en väldigt lång tid för att säkerställa våra skyldigheter och säkerhet mot våra kunder.

Vi erbjuder alla kunder möjligheten att skicka ett mejl till Kundservice om de inte har möjlighet att ringa. Kanalerna kan bytas en gång per månad och begäran om bytet kan meddelas mitt under månaden, om det önskas så byts sedan kanalen vid månadsskiftet.

Som beskrivet i tidigare inlägg anser vi givetvis att detta är en service vi har för avsikt att erbjuda alla våra kunder och problemet kommer att lösas.

Vi beklagar givetvis omständigheterna för de kunder som inte kunnat logga in på Mina Sidor.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 09 augusti 2011 - 12:58.


#1639

Postad 09 augusti 2011 - 13:13

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Till Comhem. För ett tag sen så hade jag hackande på viasat pl kanalen. Vet inte om ni gjorde något åt det men problmet försvann. Nu har problemet återuppstått igen. På just viasat pl plus en massa andra hd kanaler. Väldigt störande då man försöker se ett program då de blir eftersläpningar i bilden. Det är inte direkt något jag är villig att betala för.


Hej,

Vi känner till att det fanns bildstörningar på kanalen tidigare, men då var det bara den kanalen som berördes. Problemet löstes genom att starta om mottagarna på våra huvudcentraler.

Det finns inga indikationer på att felet har uppstått igen, eftersom problemet du beskriver verkar beröra flertalet tv-kanaler rekommenderar jag att du kontaktar Kundservice för mer ingående felsökning.

Vi felsöker inte enskilda kundärenden i detta forum utan försöker besvara det som kan vara till hjälp för många läsare. Givetvis är det viktigt för oss att du får hjälp med ditt ärende, så kontakta oss på Twitter eller ring till oss på Kundservice så hjälper vi dig gärna att komma till rätta med problematiken.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

#1640

Postad 09 augusti 2011 - 13:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Vi har ett antal kunder som ligger i en annan databas sedan vi köpte upp andra bolag. Det går inte bara att flytta över på en gång utan måste göras på ett strategiskt vis. Vi har sedan en tid tillbaka påbörjat en migrering i våra system som kommer att flytta över kunderna till en och samma databas, detta är ett omfattande arbete som inte går över en natt att genomföra och som har krävt mycket planering under en väldigt lång tid för att säkerställa våra skyldigheter och säkerhet mot våra kunder.

Tack för svar och förklaring.
Jag kan begripa att förvärv av bolag och integrering av nya kunder måste innebära utmaningar och en hel del anpassningar av system och teknik.
Hoppas att arbetet blir framgångsrikt för om Konkurrensverket godkänner köpet av Canal Digital Kabel TV AB blir det 200 000 nya ComHem-kunder på kabel-tvsidan och de kommer naturligtvis att vara extra känsliga för förändringar till det sämre...
Citat från Pressmeddelandet i juni 2011:
"Vi får i och med denna affär en fantastisk möjlighet att utöka vårt nät av anslutna hushåll. Vi har den erfarenhet och de resurser som krävs för att ge fastighetsägare bästa möjliga service och konsumenterna Sveriges största och bästa tv-upplevelse, säger Com Hems vd Tomas Franzén."

#1641

Postad 09 augusti 2011 - 14:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
EDIT: nevermind svaret fanns längre upp i tråden.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 augusti 2011 - 14:51.


#1642

Postad 09 augusti 2011 - 18:18

Unregistered40f5d30e
  • Unregistered40f5d30e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Hej Comhem!

Jag är sugen på att kolla på Elitseriehockey i höst men Max-paketet tycker jag dock blir lite saftigt (minst 500 i månaden med billigaste kanalpaketet?). Funderar istället på ett Total-paket, ungefär hur många matcher i veckan kör ni där?

#1643

Postad 09 augusti 2011 - 20:25

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej
Har skrivit förut och kan fortfarande inte byta 8 favoriter, har inte bytt lev utan comhem hela tiden.
De hela började när jag ringde och la till 4 extra favoriter nån vecka innan start.
När jag nu går in och tar bort en kanal och lägger till en ny får jag till svar att jag valt fel
antal. :)
/M

#1644

Postad 10 augusti 2011 - 08:02

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Hej igen Comhem!

Kommer TV3 HD att finnas med som tillval i 8 Fav? eller kommer den att finnas som tillval mot betalning?

Just nu finns den bara i HD paketet om jag förstår er rätt?

MVH Viz.

#1645

Postad 10 augusti 2011 - 09:24

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej Comhem!

Jag är sugen på att kolla på Elitseriehockey i höst men Max-paketet tycker jag dock blir lite saftigt (minst 500 i månaden med billigaste kanalpaketet?). Funderar istället på ett Total-paket, ungefär hur många matcher i veckan kör ni där?

Hej,

Inledningsvis vill jag förtydliga att det är inte Com Hem som väljer vad som ska sändas på kanalerna. I Canal Plus Total ingår följande kanaler:

Film:
Canal+ First
Canal+ Hits
Canal+ Action
Canal+ Emotion
Canal+ SF Kanalen
Canal+ Film HD
Canal+ Family
Canal+ Series

Sport:
Canal+ Sport 1
Canal+ Sport 2
Canal+ Sport Extra
Canal+ Sport HD

Förra året brukade alltid en match sändas på Canal + Sport 1 och sedan har alla matcher funnits tillgängliga för de som abonnerar på Canal+ Max.

Jag har undersökt frågan lite närmre på Canal plus hemsida, där står följande:

” Sport 1 är Sveriges starkaste sportkanal. Vi sänder fler matcher, studioinramningar och magasinsprogram än någonsin. Du får tre matcher i veckan från Allsvenskan och upp till sex matcher i veckan från Elitserien. Dessutom La Liga, Elitserien i speedway, Indycar och matcher från Major League Soccer.”

Hoppas att mitt svar uppfyllde din förväntan, det går även bra att ringa oss om du har fler frågor och vi finns även på Twitter (@comhemab) om du har en användare där.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

#1646

Postad 10 augusti 2011 - 09:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej Comhem!

Jag är sugen på att kolla på Elitseriehockey i höst men Max-paketet tycker jag dock blir lite saftigt (minst 500 i månaden med billigaste kanalpaketet?). Funderar istället på ett Total-paket, ungefär hur många matcher i veckan kör ni där?

Om du är seriöst intresserad av hockey vill jag rekommendera Canal+ Max som alltså kostar 150 kr/mån utöver Canal+ Total.
Orsaken är att en hel del matcher i Elitserien sänds bara i Canal+ Hockey eller i någon av kanalerna Canal+ Extra 1-4. Om du bara har tillgång till Total-paketet riskerar du att just den match du vill se hamnar i en kanal du inte har.
Om du dessutom är intresserad av fotboll har du då också möjlighet att se alla matcher i Allsvenskan som Canal+ sänder.
Vid 12 mån bindning är priset på Max-paketet 99 kr/mån under tre månader vilket är klart prisvärt.

#1647

Postad 10 augusti 2011 - 09:54

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej igen Comhem!

Kommer TV3 HD att finnas med som tillval i 8 Fav? eller kommer den att finnas som tillval mot betalning?

Just nu finns den bara i HD paketet om jag förstår er rätt?

MVH Viz.

Hej,

Vi för just nu en diskussion med Viasat för att komma överens om i vilken form vi får erbjuda kanalen. Tills att ett beslut är taget kommer kanalen enbart att finnas i Digital-tv XL och HD-paketet.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

#1648

Postad 10 augusti 2011 - 20:33

Unregistered40f5d30e
  • Unregistered40f5d30e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Om du är seriöst intresserad av hockey vill jag rekommendera Canal+ Max som alltså kostar 150 kr/mån utöver Canal+ Total.
Orsaken är att en hel del matcher i Elitserien sänds bara i Canal+ Hockey eller i någon av kanalerna Canal+ Extra 1-4. Om du bara har tillgång till Total-paketet riskerar du att just den match du vill se hamnar i en kanal du inte har.
Om du dessutom är intresserad av fotboll har du då också möjlighet att se alla matcher i Allsvenskan som Canal+ sänder.
Vid 12 mån bindning är priset på Max-paketet 99 kr/mån under tre månader vilket är klart prisvärt.


Ja det lutar åt ett Max trots allt. lägsta kostnaden verkar bli nånstans runt 5k/år för rubbet om jag förstår det hela rätt.

#1649

Postad 10 augusti 2011 - 20:39

Unregistered40f5d30e
  • Unregistered40f5d30e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Hej,

Inledningsvis vill jag förtydliga att det är inte Com Hem som väljer vad som ska sändas på kanalerna. I Canal Plus Total ingår följande kanaler:

Film:
Canal+ First
Canal+ Hits
Canal+ Action
Canal+ Emotion
Canal+ SF Kanalen
Canal+ Film HD
Canal+ Family
Canal+ Series

Sport:
Canal+ Sport 1
Canal+ Sport 2
Canal+ Sport Extra
Canal+ Sport HD

Förra året brukade alltid en match sändas på Canal + Sport 1 och sedan har alla matcher funnits tillgängliga för de som abonnerar på Canal+ Max.

Jag har undersökt frågan lite närmre på Canal plus hemsida, där står följande:

” Sport 1 är Sveriges starkaste sportkanal. Vi sänder fler matcher, studioinramningar och magasinsprogram än någonsin. Du får tre matcher i veckan från Allsvenskan och upp till sex matcher i veckan från Elitserien. Dessutom La Liga, Elitserien i speedway, Indycar och matcher från Major League Soccer.”

Hoppas att mitt svar uppfyllde din förväntan, det går även bra att ringa oss om du har fler frågor och vi finns även på Twitter (@comhemab) om du har en användare där.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice


Tack för svaret!

En följdfråga bara; ser att jag får HD-box för en krona när jag beställer på Netonnet, i jämförelse med Er sida där motsvarande kostar 495:-, är det någonting jag har missat här?

Vänliga hälsningar
Erik

#1650

Postad 10 augusti 2011 - 22:01

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Hej,

Vi för just nu en diskussion med Viasat för att komma överens om i vilken form vi får erbjuda kanalen. Tills att ett beslut är taget kommer kanalen enbart att finnas i Digital-tv XL och HD-paketet.

Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice


Lite roligt är att vi som har Viasat Guld HD-paketet inte ens har Viasats egna HD kanal TV3HD.... lite som när "guldet blev till sand..." fritt från Kristina från Duvemåla.

Tack för svaret!

En följdfråga bara; ser att jag får HD-box för en krona när jag beställer på Netonnet, i jämförelse med Er sida där motsvarande kostar 495:-, är det någonting jag har missat här?

Vänliga hälsningar
Erik


Likadant var det på Elgiganten när jag skaffade en ny box, så kolla runt innan man fyndar är ett bra tips!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.