Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar i tråden
  • Please log in to reply
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#751

Skickat 26 oktober 2011 - 17:32

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, löste en del frågor. :)

#752

Skickat 26 oktober 2011 - 21:57

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Stöder boxen EN 50.494 standarden med 8 Unicable-frekvenser?
Det är ett mindre hyreshus med 11 lägenheter som vill köpa ett antal boxar.

http://www.digitalno...B6r-8%252dUsers

Edit: Hittade en något billigare för en satellit ingång.
http://www.digitalno...1-Legacy%2dport

Det här inlägget har ändrats av AC3 26 oktober 2011 - 22:03


#753

Skickat 27 oktober 2011 - 06:38

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Stöder boxen EN 50.494 standarden med 8 Unicable-frekvenser?
Det är ett mindre hyreshus med 11 lägenheter som vill köpa ett antal boxar.

Ja

#754

Skickat 27 oktober 2011 - 10:01

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej, om man nu skulle byta till denna box från Sagemboxen hur skulle då ni rekommendera att man kopplar in denna? Dvs i dag har jag boxen kopplad till en receiver via HDMI och HDMI ut från receivern till TV'n. Fungerar detta med denna box map de HDMI problem som verkar finnas främst kopplat till HDCP?

#755

Skickat 27 oktober 2011 - 10:05

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Vet någon om man planerar att införa olika IR-koder för AV och PÅ då detta underlättar om man vill skippa den medföljande tråkiga fjärrkontrollen och istället använda en muliti?

#756

Skickat 27 oktober 2011 - 10:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
receiver: Har ingen men visst ska det fungera. Tror lite det är beroende på din receiver just om du kommer få HDCP-varning. Om jag dristar mig att gissa så hoppas jag att denna varning kan komma att försvinna/ändras i framtida uppdateringar.
Å andra sidan, bara att dra en optisk kabel till receivern och HDMI direkt till TVn.

Ir-koder. Ingen aning. Är exakt samma koder som till gamla Sagem. Men visst, inget är omöjligt. Om bara CD ser ett behov borde de kunna beställa denna funktion...

#757

Skickat 27 oktober 2011 - 13:47

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Vet någon om man planerar att införa olika IR-koder för AV och PÅ då detta underlättar om man vill skippa den medföljande tråkiga fjärrkontrollen och istället använda en muliti?

Jag fattar inte problemet. Min box har bara en av/på knapp och det funkar hur bra som helst med en Hamony one.

#758

Skickat 27 oktober 2011 - 14:23

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jag fattar inte problemet. Min box har bara en av/på knapp och det funkar hur bra som helst med en Hamony one.

Problemet är om man t.ex har två Activities där boxen är inblandad, t.ex en via receiver och en direkt till tvn. Båda ställs då in som "Box På", och växlar man mellan de aktiviteterna när boxen redan är igång så skickas Boxens On-signal som då tolkas som off och boxen stängs av.

#759

Skickat 27 oktober 2011 - 14:29

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Problemet är om man t.ex har två Activities där boxen är inblandad, t.ex en via receiver och en direkt till tvn. Båda ställs då in som "Box På", och växlar man mellan de aktiviteterna när boxen redan är igång så skickas Boxens On-signal som då tolkas som off och boxen stängs av.

Programmera så att boxen är på hela tiden då. Nåt annat kommer jag inte på just nu.

#760

Skickat 27 oktober 2011 - 21:03

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Problemet är om man t.ex har två Activities där boxen är inblandad, t.ex en via receiver och en direkt till tvn. Båda ställs då in som "Box På", och växlar man mellan de aktiviteterna när boxen redan är igång så skickas Boxens On-signal som då tolkas som off och boxen stängs av.

Jag har exakt samma behov! Borde vara enkelt att ordna en PowerON och en PowerOFF

#761

Skickat 27 oktober 2011 - 21:37

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Problemet är precis det som sjostrand beskriver, finns det två olika koder så blir allt mycket enklare. Som jag tolkar det så är detta default på denna box, dvs innan CD har lagt sina vantar på mjukvaran. Dock så finns det som alla inser ett antal större och viktigare problem som först behöver fixas... Det är snart jul så man kan ju alltid önska...

Monshi: hoppas du har rätt att detta fixar sig med en uppdatering i närtid. Givetvis kan man dra en till HDMI-kabel till TV'n men föredrar att bara använda en då elektroniken står en bit ifrån TV'n!

#762

Skickat 28 oktober 2011 - 06:51

HSE
  • HSE
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Hej, om man nu skulle byta till denna box från Sagemboxen hur skulle då ni rekommendera att man kopplar in denna? Dvs i dag har jag boxen kopplad till en receiver via HDMI och HDMI ut från receivern till TV'n. Fungerar detta med denna box map de HDMI problem som verkar finnas främst kopplat till HDCP?

Har normalt boxen kopplad direkt till min TV. Sparar ström så då förstärkaren drar 100w och ger ifrån sig massa värme. Men jag har testat med att köra HDMI kablarna genom min HK också och det var inga problem alls Fast det kan nog skilja sig åt beroende på viken kringutrustning man har runt boxen.. Men jag föredrar att bara ha ljudkabel uppkoplad för de program där man vill ha bättre ljud. Mvh HSE.

#763

Skickat 28 oktober 2011 - 14:11

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Lägre ljudvolym från boxen till TV'n än den gamla Sagemboxen, någon annan som upplever detta problem?
Har maxat ljudet från boxen, men har ändå problem med att få upp ljudet med TV'ns fjärr. Har provat både Stereo och Surround ut i inställningar.

#764

Skickat 28 oktober 2011 - 19:25

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0

Lägre ljudvolym från boxen till TV'n än den gamla Sagemboxen, någon annan som upplever detta problem?
Har maxat ljudet från boxen, men har ändå problem med att få upp ljudet med TV'ns fjärr. Har provat både Stereo och Surround ut i inställningar.


Ja, de e rejält mycket lägre. Hoppas de fixas i kommande uppdatering. Om de nu kommer nån......

#765

Skickat 30 oktober 2011 - 16:29

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Nån som hört något mer gällande Ipad appen ?

#766

Skickat 30 oktober 2011 - 17:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ipad/Iphone/Android app - inget nytt.

#767

Skickat 30 oktober 2011 - 20:01

sandby7
  • sandby7
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jaha, då var det dax med omstarter även för denna box....CD rysningarna sitter i.
Denna kväll small den mitt under TV4sporten:
  • spontan omstart -> "-b1-" -> "testing" -> "initializing" -> "-b1" (loop:ade i mer än 5 minuter)
  • Enda lösningen verkade vara CanalDigital #1 = strömsladdsknepet.
  • Efter dragen strömsladd kom en "SW UPGRADE"-startskärm (se bifogad bild). Glädje, äntligen kommer CanalDigitals bugfixar och parallella inspelningar.
  • NOT! Fick efter "2/4" + "fail, couldn´t download sw header" -> omstart
  • 4-5 omstarter som boxen gladeligen gjorde på egen hand, tillslut kom bilden åter.
Blir så trött..... När skall CD göra något rätt och hur länge skall man lida? Värsta är att man betalt grova pengar för ännu en box + skyhöga månadskostnader.



IGEN: CanalDigital, svara på när bugfixarna + parallella inspelningarna kommer. SLUTA DUCKA!

/S7

Bifogade fil(er)


Det här inlägget har ändrats av sandby7 30 oktober 2011 - 20:01


#768

Skickat 31 oktober 2011 - 12:52

walkerboh
  • walkerboh
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har sällan EPG info från TV6 (som går via antennen), bara när jag switchar till kanalen brukar EPGn komma igång för den kanalen.

Ska det vara så, eller?

Det här inlägget har ändrats av walkerboh 31 oktober 2011 - 12:54


#769

Skickat 31 oktober 2011 - 13:22

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Samma sak händer på min gamla kära Sagembox.

#770

Skickat 31 oktober 2011 - 13:40

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag pratade med en kille på supporten förra veckan och där lät det som att de just nu testar ny mjukvara som rullas ut Q1-2012. I den mjukvaran skulle parallella inspelningar och Canal+ play VOD inkluderas. Orsaken till att jag frågade var att den VOD-tjänst som adb-boxen kör idag enbart inkluderar hyrfilmsdelen. Vi använder Canal+ play ganska friskt idag på Sagemboxen så man är ju intresserad om den kommer på adb-boxen oxå. Och som sagt, Q1 borde den dyka upp (borde...).

I vilket fall köpte jag mig en ADB-box av honom för det facila priset av 1360:-. Hoppas bara att den gör det kul att titta på teve igen. Sagemboxen har ju förtagit lite av glädjen... :rolleyes:

#771

Skickat 31 oktober 2011 - 14:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 246 inlägg
  • 0

Jaha, då var det dax med omstarter även för denna box....CD rysningarna sitter i.
Denna kväll small den mitt under TV4sporten:

  • spontan omstart -> "-b1-" -> "testing" -> "initializing" -> "-b1" (loop:ade i mer än 5 minuter)
  • Enda lösningen verkade vara CanalDigital #1 = strömsladdsknepet.
  • Efter dragen strömsladd kom en "SW UPGRADE"-startskärm (se bifogad bild). Glädje, äntligen kommer CanalDigitals bugfixar och parallella inspelningar.
  • NOT! Fick efter "2/4" + "fail, couldn´t download sw header" -> omstart
  • 4-5 omstarter som boxen gladeligen gjorde på egen hand, tillslut kom bilden åter.
Blir så trött..... När skall CD göra något rätt och hur länge skall man lida? Värsta är att man betalt grova pengar för ännu en box + skyhöga månadskostnader.



IGEN: CanalDigital, svara på när bugfixarna + parallella inspelningarna kommer. SLUTA DUCKA!

/S7


Hej sandby7,

Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för en lösning med problemet. Skicka oss uppgifter via ett PM så vi kan nå dig via telefon.

vänligen
Mikael

#772

Skickat 31 oktober 2011 - 14:51

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Det är ju rätt många som nämnt problem med HDCP vid uppstart som gör att man får ljud men ingen bild men att det går att lösa med att byta kanal. Har råkat ut för detta ett par gånger, men det händer oftare att den startar upp utan varken ljud eller bild och utan att reagera på fjärren överhuvudtaget. Displayen visar vilken kanal som är inställd men jag kan inte byta, stänga av eller något annat med fjärren. Måste stänga av boxen fysiskt.

Någon mer som har samma problem? Lösning?

#773

Skickat 31 oktober 2011 - 14:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag har sällan EPG info från TV6 (som går via antennen), bara när jag switchar till kanalen brukar EPGn komma igång för den kanalen.

Ska det vara så, eller?

ja, boxen måste manuellt ställa på en kanal från marknätet för att uppdatera DVB-T kanalernas EPG. Instämmer i att det borde boxen kunna göra i bakgrunden, dvs med jämna mellanrum uppdatera EPGn från markkanalerna genom att ställa in den mottagaren på en markkanal en stund.

Inget konstigt alls egentligen men inget boxen gör idag ivartfall utan du får snällt ställa den på en markkanal manuellt.

#774

Skickat 31 oktober 2011 - 15:10

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Är det bara jag som fått 6 månaders garanti på boxen (och inte 1 år), efter det är det reklamationsrätten som gäller, dvs bevisbördan ligger hos kunden att bevisa att felet är ett ursprungligt fel som funnits med från början, men som visar sig först efter 6 månader upp till 36 månader?

Det här inlägget har ändrats av Nicce70 31 oktober 2011 - 17:40


#775

Skickat 31 oktober 2011 - 18:08

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0


Hej sandby7,

Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för en lösning med problemet. Skicka oss uppgifter via ett PM så vi kan nå dig via telefon.

vänligen
Mikael


Får inte vi andra på det här öppna forumet veta lösningen på problemet? Det kan ju vara bra att veta orsak & åtgärd om det händer någon annan.

#776

Skickat 31 oktober 2011 - 20:13

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej alla,

Igår körde jag igång min nya ADB box och det var ett lyft gentemot Sagem boxen även om den funkat OK efter uppdateringen i augusti. Jag har 2 saker som jag undra över och har problem med som jag hoppas någon kan svara på.

1. Igår gjorde jag en serieinspelning av Gustavsson 3 tr. Efter att titta på programmet ville jag radera gårdagens avsnitt men att inspelningen skulle ligga kvar till nästa söndag (detta funkade på Sagem boxen). När jag raderade programmet så försvann även serieinspelningen. Varför? Hur göra?
2. I min favoritlista har jag valt SVT1 Gävleborg för att slippa byta kanal när det blir lokala nyheter. De lokala nyheterna sänder i stereo (PCM) och jag kör ljudet via optisk kabel till min ljudanläggning. När de lokala nyheterna är slut och tex Rapport börjar som sänds i Dolby Digital så fortsätter jag få ljud i stereo (PCM) vilket jag ser på displayen till ljudanläggningen samt även hör eftersom volymen på stereo är lägre än Dolby Digital. Om jag byter kanal till SVT1 eller SVT1 HD så får jag Dolby Digital. Detta problem hade jag inte med Sagem boxen. Vet ni något om detta och har Ni hört om någon annan har samma problem?

#777

Skickat 31 oktober 2011 - 20:24

sandby7
  • sandby7
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0


Hej sandby7,

Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för en lösning med problemet. Skicka oss uppgifter via ett PM så vi kan nå dig via telefon.

vänligen
Mikael


Funkar inte ert PM eller varför kan inte du skicka ett meddelande med dina uppgifter till mig?

/S7

#778

Skickat 31 oktober 2011 - 20:52

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Hej, om man nu skulle byta till denna box från Sagemboxen hur skulle då ni rekommendera att man kopplar in denna? Dvs i dag har jag boxen kopplad till en receiver via HDMI och HDMI ut från receivern till TV'n. Fungerar detta med denna box map de HDMI problem som verkar finnas främst kopplat till HDCP?

Hej Nisse123

Det beror på vilken ljudanläggning du har och om du vill kunna se 3D sändningar. Om du har en Bose anläggning typ V30 av 2010 års modell eller äldre så klarar den inte 3D utan om du vill se 3D så måste du gå med HDMi direkt till TV från ADB boxen och med optisk ljudkabel till ljudanläggningen. Detta fungerar på nya ADB boxen men inte med Sagem 250GB HD box enligt uppgift från Bose och av egen erfarenhet. Sagem boxen och Bose anläggningen funkar inte ihop på det sättet och det går inte att slå av Bose anläggningen. Bose ljudanläggningar av 2011 modell klara 3D.

#779

Skickat 31 oktober 2011 - 21:26

Baldric-73
  • Baldric-73
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0


Funkar inte ert PM eller varför kan inte du skicka ett meddelande med dina uppgifter till mig?

/S7



CD vill ju att folk ska veta att de kollar in tråden och erbjuder assistans till de som gnäller högst... :P Jag sällar mig inte till skaran ÄN, men att bara läsa denna tråd gör att förhoppningarna om problemfritt TV-tittande är låga. Har bara lite "överkomliga" funderingar kring boxen än så länge... :rolleyes:

#780

Skickat 31 oktober 2011 - 21:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
krille1
Serieinspelningen ligger nog kvar, bara vänta någon dag till nästa sändning av av Gustafsson 3Tr dyker upp i EPGn. Boxen har den egenheten att dölja de serieinspelningar den inte hittar nästa avsnitt av.

Din andra fråga kan jag inte svara på då jag alltid tittar på SVT1 HD men kan testa det.

AC3
Finns två möjliga lösningar
1: De byter ut boxen
2: De tar in boxen och puttar in en ny version av mjukvaran och se om den råder bot.

Det senare vet jag att de gjort åtminstone en gång i denna tråd. Det förra har de gjort några gånger med.
Fast visst, CD skulle kunna vara lite mer öppna. Det är inte roligt att se samma svar om och om igen men samtidigt bra att de läser och vill hjälpa de som har problem.

#781

Skickat 31 oktober 2011 - 22:34

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Vi använder Canal+ play ganska friskt idag på Sagemboxen så man är ju intresserad om den kommer på adb-boxen oxå. Och som sagt, Q1 borde den dyka upp (borde...).

A va f_n... En snubbe från CD ringde idag och krängde på mig Canal+ paketet inkl. Canal+ play VOD, vi pratade ganska friskt om min ADB-box. Varför in i h....e nämnde han inte att funktionen EJ är tillgänglig på boxen. Arrrrrrr!

Dessutom står det så här på CD´s hemsida...
Du som abonnerar på Canal+ kan nu även se Canal+ Play kostnadsfritt via din inspelningsbara HD-box. Läs mer om hur du gör här.
Varför preciserar man inte att detta isf bara gäller sagemboxen? Ännu mera Arrrrrrrr!!!

Skall tillägga att jag i dag 7/11 blev uppringd av CD där mina frågor och de felaktigheter som förekommit ventilerades på ett föredömligt sätt.

Det här inlägget har ändrats av toy2me 07 november 2011 - 16:06


#782

Skickat 01 november 2011 - 07:52

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

A va f_n... En snubbe från Canal+ ringde idag och krängde på mig Canal+ paketet inkl. Canal+ play VOD, vi pratade ganska friskt om min ADB-box. Varför in i h....e nämnde han inte att funktionen EJ är tillgänglig på boxen. Arrrrrrr!

Dessutom står det så här på CD´s hemsida...
Du som abonnerar på Canal+ kan nu även se Canal+ Play kostnadsfritt via din inspelningsbara HD-box. Läs mer om hur du gör här.
Varför preciserar man inte att detta isf bara gäller sagemboxen? Ännu mera Arrrrrrrr!!!


Det kan ju vara så att han helt enkelt inte visste om att det ej fungerar ännu på ADB-boxen. Det här med internutbildning verkar ha sina brister på Canal Digital nämligen... Det är alltid lite lotto beroende på vem man pratat med. Dock verkar Mikael som jag pratade med på CD vara ganska välinformerad.

#783

Skickat 01 november 2011 - 09:45

dextrozol
  • dextrozol
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har nya boxen kopplad till en ny Sony TV med HDMI och scart kopplad till en DVD-brännare, men får följande problem.
1: Canal+ filmer med "egen textremsa" blir utan text, menyerna syns inte heller via scartutången.
2: När TV.n stängs av försvinner ljudet via scartutgången på boxen.

#784

Skickat 01 november 2011 - 13:03

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 945 inlägg
  • 0
Texten fungerar lika dåligt via scart på Sagemboxen.

#785

Skickat 01 november 2011 - 17:08

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Har nya boxen kopplad till en ny Sony TV med HDMI och scart kopplad till en DVD-brännare, men får följande problem.
1: Canal+ filmer med "egen textremsa" blir utan text, menyerna syns inte heller via scartutången.
2: När TV.n stängs av försvinner ljudet via scartutgången på boxen.


Exakt, ljudet försvinner på scarten när man stänger av TV'n (eller i mitt fall också när man byter ingång på TV'n), det har med det där HDCP-skiten att göra. För att spela över något till sin DVD-brännare måste man alltså ha TV'n på. Eller är det någon som har en annan lösning på det här med när man vill spara något på en DVD-skiva?

#786

Skickat 01 november 2011 - 17:39

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

krille1
Serieinspelningen ligger nog kvar, bara vänta någon dag till nästa sändning av av Gustafsson 3Tr dyker upp i EPGn. Boxen har den egenheten att dölja de serieinspelningar den inte hittar nästa avsnitt av.

Din andra fråga kan jag inte svara på då jag alltid tittar på SVT1 HD men kan testa det.

AC3
Finns två möjliga lösningar
1: De byter ut boxen
2: De tar in boxen och puttar in en ny version av mjukvaran och se om den råder bot.

Det senare vet jag att de gjort åtminstone en gång i denna tråd. Det förra har de gjort några gånger med.
Fast visst, CD skulle kunna vara lite mer öppna. Det är inte roligt att se samma svar om och om igen men samtidigt bra att de läser och vill hjälpa de som har problem.


Hej Monshi

Tack för ditt svar. Angående fråga 2 så för din info får jag tillbaka Dolby Digital på SVT1 Gävleborg genom att gå in i menyn ljudinställningar och välja stereo, gå ur ljudinställningar, gå in igen i ljudinställningar och välja Dolby Digital och gå ur igen. Då funkar Dolby Digital igen. Konstigt va???

#787

Skickat 01 november 2011 - 18:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Angående din fråga nummer två. Tog och satte boxen på SVT 1 Östnytt och se, den gick över och fastnade på LPCM. Byter jag till annan lokalkanal är där dolby men tillbaka till Östnytt och där är det LPCM även om den är inställd på dolby. Fixas dock lätt precis som du skriver men så ska det givetvis inte vara.

#788

Skickat 01 november 2011 - 19:17

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Angående din fråga nummer två. Tog och satte boxen på SVT 1 Östnytt och se, den gick över och fastnade på LPCM. Byter jag till annan lokalkanal är där dolby men tillbaka till Östnytt och där är det LPCM även om den är inställd på dolby. Fixas dock lätt precis som du skriver men så ska det givetvis inte vara.


Hej Monshi

Jag skrev fel i förra inlägget. Det ska vara " får jag tillbaka Dolby Digital på SVT1" som sänder i Dolby Digital. SVT Gävleborg sänder alltid i LPCM. Problemet är alltså samma som du fick att SVT1 Gävleborg fastnar i LPCM. Hoppas CD fixar detta vid nästa uppdatering!

Det här inlägget har ändrats av Krille 56 01 november 2011 - 21:03


#789

Skickat 01 november 2011 - 19:39

sandby7
  • sandby7
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
CanalDigitals vägar äro outgrundliga.... Dags att skicka med en scartkabel också?
("löste sig" efter att boxen startat om/loop:at 3ggr. Verkar iallfall som garbagecollectorn i ADB är bättre i Sagem)

Har jag otur, är doomed eller vad står på under alla dessa CD år?

/S7

Bifogade fil(er)



#790

Skickat 02 november 2011 - 08:01

HSE
  • HSE
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

CanalDigitals vägar äro outgrundliga.... Dags att skicka med en scartkabel också?
("löste sig" efter att boxen startat om/loop:at 3ggr. Verkar iallfall som garbagecollectorn i ADB är bättre i Sagem)

Har jag otur, är doomed eller vad står på under alla dessa CD år?

/S7

Enda problemet jag upplever är att jag får komma ihåg att slå på TVn först innan jag startar boxen annars får jag den där rutan i 10 sekunder. Men hellre det än att lyssna på när Sagem långsamt startar med att först varva upp hårdisken och sedan flimra förbi Canal Digital logga o.s.v. Mvh HSE.

#791

Skickat 02 november 2011 - 08:32

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0


Exakt, ljudet försvinner på scarten när man stänger av TV'n (eller i mitt fall också när man byter ingång på TV'n), det har med det där HDCP-skiten att göra. För att spela över något till sin DVD-brännare måste man alltså ha TV'n på. Eller är det någon som har en annan lösning på det här med när man vill spara något på en DVD-skiva?


>CanalDigital
Skall det vara så? Är det en bugg som skall rättas inom överskådlig tid eller en "funktion"?
Det går bra att svara direkt i tråden, utan att PM skickas fram och tillbaka. Svaret på frågan kan väl inte vara hemligt och borde kunna ordnas fram inom en vecka, eller vad tycker ni själva?

#792

Skickat 02 november 2011 - 15:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 246 inlägg
  • 0

Är det bara jag som fått 6 månaders garanti på boxen (och inte 1 år), efter det är det reklamationsrätten som gäller, dvs bevisbördan ligger hos kunden att bevisa att felet är ett ursprungligt fel som funnits med från början, men som visar sig först efter 6 månader upp till 36 månader?


Hej Nicce70,

På en nyköpt box från oss gäller 24 månaders garanti. Blir boxen utbytt under garantitiden går utbytesboxen under samma garantitid som den förstköpa boxen.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#793

Skickat 02 november 2011 - 17:38

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Hej Nicce70,

På en nyköpt box från oss gäller 24 månaders garanti. Blir boxen utbytt under garantitiden går utbytesboxen under samma garantitid som den förstköpa boxen.

Med vänliga hälsningar,
Miriam


Ok Miriam.
Men då får du gärna förklara vad det här brevet som följde med boxen betyder. Jag kan inte annat än att tolka det som 6 månaders garanti, efter det måste jag påvisa att det var ett ursprungligt fel som fanns redan när jag tog emot boxen, dvs samma som reklamationsrätten som är på 36 månader.
Se bild:
Bifogad fil  Bild.jpg   284,01K   71 Antal nedladdningar

#794

Skickat 02 november 2011 - 18:57

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
usch va hånigt...!:(

#795

Skickat 02 november 2011 - 22:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Ok Miriam.
Men då får du gärna förklara vad det här brevet som följde med boxen betyder. Jag kan inte annat än att tolka det som 6 månaders garanti, efter det måste jag påvisa att det var ett ursprungligt fel som fanns redan när jag tog emot boxen, dvs samma som reklamationsrätten som är på 36 månader.

Värre än så faktiskt eftersom det där med att bevisbördan ligger på CD om felet upptäcks inom 6 månader är just vad KKL beskriver. Enligt det brev du fått lämnar CD med andra ord ingen garanti alls. Nu är garanti ett frivilligt åtagande så det är helt lagligt att göra så, brevet du fått säger bara att CD uppfyller minimikravet enligt svensk lag vilket man ju borde ha rätt att ta för givet. Om de i verkligheten lämnar garanti kan man ju undra med tanke på de motstridiga uppgifterna. Jag finner inget om garanti i CDs allmänna villkor eller någon annanstans på deras hemsida, så frågan är hur vi kan åberopa den garanti Miriam påstår finns.

#796

Skickat 03 november 2011 - 11:34

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Sry fel box..

Det här inlägget har ändrats av Falukorv 03 november 2011 - 11:36


#797

Skickat 04 november 2011 - 13:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 246 inlägg
  • 0

>CanalDigital
Skall det vara så? Är det en bugg som skall rättas inom överskådlig tid eller en "funktion"?
Det går bra att svara direkt i tråden, utan att PM skickas fram och tillbaka. Svaret på frågan kan väl inte vara hemligt och borde kunna ordnas fram inom en vecka, eller vad tycker ni själva?


Hej Eldebrink och Nicce70

Felet som uppstår när det står HDCP? i displayen, att ljud försvinner med scartkoppling eller den analoga ljudkopplingarna är något vi är medvetna om och som är felanmält till ADB.
Vi har dock inget besked om när det kommer att åtgärdas.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#798

Skickat 04 november 2011 - 19:17

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Hej Eldebrink och Nicce70

Felet som uppstår när det står HDCP? i displayen, att ljud försvinner med scartkoppling eller den analoga ljudkopplingarna är något vi är medvetna om och som är felanmält till ADB.
Vi har dock inget besked om när det kommer att åtgärdas.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Ni måste väl ändå ha ett avtal med ADB om hur snabbt större och mindre fel ska åtgärdas?
Detta kanske kan räknas som ett mindre fel. Att man inte kan lita på att alla inspelningar startar är ett mycket större problem... Det finns ju ingen workaround för det problemet...

#799

Skickat 05 november 2011 - 12:27

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Ok så har jag tragglat igenom denna tråd.......
Tyvärr så blir det lite deja vu, är jag kvar i sagem tråden eller ?!

Det är ju helt otroligt att CD måste in & fingra på denna multi awarded box & slakta den tillbaka till stenåldern, läs sagem.....
Känns inte som det är läge att kräva att få en box nu, är helt enkelt trött på att va beta ( alfa ? ) testare åt CD.
Har trots allt vart det sen första hd boxen.....som vart utbytt först efter fotbolls vm!!!! Tack för det CD.

Enda anledningen till en uppgradering ? är väll 3D.
Är det nån som har testat hur den funktionen funkar?

Slutar detta inlägg med lite OT....

Tack & lov att det finns andra boxar som bara går & går dygnet runt, kanske en omstart / kvartal.....
Börjar allt mer snegla på viacrap....
Medans CD bråkar med hw så lanserar VIA 9 nya playkanaler, gapet mellan hd kanalerna har ju oxå minskat.

Som sagt nån får gärna testa 3D om ni har möjligheten.

#800

Skickat 05 november 2011 - 12:31

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Börjar allt mer snegla på viacrap....


Om Viasat enligt dig är "crap", varför ens fundera på dom?

/Fredrik



1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.