Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 31 januari 2012 - 15:41
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är det enkelt att göra det?? har ingen erfarenhet alls på det området.
Då tycker jag du ska söka med Google hur man sätter upp ett nätverk med en router. Tex här har du flera guider. http://www.omwlan.se...st-natverk.aspxhttp://www.pcgamer.s...t-natverk-20508
Postad 31 januari 2012 - 16:18
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Nån som vet hur man syncar in en ny remote med boxee´n
Postad 31 januari 2012 - 16:19
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...gillar inte att boxeen ändrar 1080p till 720/ 50 hz när jag växlar över till projektorn, 24p filmerna spelas inte i rätt frekvens då, utan i 720/50 istället för 1080p/24hz... och sen måste jag ändra HDMIsladden från HDMI växlaren till TVn för att få 1080p och att den spelas upp i rätt frekvens...
Har du provat att stänga av EDID i boxen? Finns det hdmi-cec i projektorn/förstärkaren osv bör den också stängas av...
Postad 31 januari 2012 - 16:34
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Nån som vet hur man syncar in en ny remote med boxee´n
kom på det ! :-)
Postad 31 januari 2012 - 18:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Nu har det en .ISO fil med:/ dem är ju rarade men det är dem andra filmerna som funkar också, boxen klarar ju att spela upp dem ändå
Du får packa upp dem. Boxee klarar inte att spela upp rar som saknar head block eller skadade på andra sätt. Du får klaga till ripparen.
Postad 31 januari 2012 - 18:19
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Ja det var ju verkligen trist. Jag menar, Boxee är ju omskriven kod från XBMC, och deras Sub app fungerar ju klockrent, så det borde ju inte behövas så extremt mycket omkodning för att få till det kan man tycka.
Har säkert redan skrivit det här 10 ggr redan i tråden, men kommersiella produkter kan inte använda andras servertrafik utan tillåtelse så tillvida de inte vill bli stämda. Nättrafiken är inte gratis och ingen gillar att folk hämtar data när man skiter i tillfredställa annonsörer. Jätteenkelt att koda, ingen är villig att betala...
Redigerat av Unregistered577c6879, 31 januari 2012 - 18:21.
Postad 31 januari 2012 - 19:04
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Har du provat att stänga av EDID i boxen?
Finns det hdmi-cec i projektorn/förstärkaren osv bör den också stängas av...
Tack för tips, ska testas! Edit: den vart avstängd redan...
Redigerat av Garrett, 31 januari 2012 - 19:22.
Postad 31 januari 2012 - 19:16
Mattia-SS
-
Mattia-SS
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Då tycker jag du ska söka med Google hur man sätter upp ett nätverk med en router.
Tex här har du flera guider. http://www.omwlan.se...st-natverk.aspx http://www.pcgamer.s...t-natverk-20508
Men kan jag dela ut filmer till den externa hårddisken ansluten till boxen via min dator? Alltså kan min dator "hitta" boxen?
Postad 31 januari 2012 - 19:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Men kan jag dela ut filmer till den externa hårddisken ansluten till boxen via min dator? Alltså kan min dator "hitta" boxen?
Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad du menar för du krånglar till det i onödan. Du har en router som du kopplar din BB och din dator till antingen med kabel eller wifi. Du har en extern hdd kopplad till BB och i inställningarna på BB kryssar du i att aktivera windows fildelning. Nu kan du komma åt den externa hdd´n för att föra över filer från din dator.
Postad 31 januari 2012 - 19:38
Ekan199
-
Ekan199
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har läst alla positiva omdömen från både proffs och amatörer och Funderar på att köpa en Boxee Box, men tänkte att jag testar Boxee på datorn först. Efter två kvällars testande är jag allt annat än imponerad. Segt, låååånga laddtider, dålig upplösning, etc. Har i första hand testat appfunktionerna för YouTube, SVT och TV4. Skulle jag uppleva någon skillnad om jag kör i Boxee Box? Det är inget fel på bredbandet/nätverket, utan det är just Boxee som krånglar. Med tanke på alla lovord systemet fått blir jag lite fundersam och vill kolla.
Postad 31 januari 2012 - 19:41
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Har läst alla positiva omdömen från både proffs och amatörer och Funderar på att köpa en Boxee Box, men tänkte att jag testar Boxee på datorn först. Efter två kvällars testande är jag allt annat än imponerad. Segt, låååånga laddtider, dålig upplösning, etc. Har i första hand testat appfunktionerna för YouTube, SVT och TV4. Skulle jag uppleva någon skillnad om jag kör i Boxee Box? Det är inget fel på bredbandet/nätverket, utan det är just Boxee som krånglar. Med tanke på alla lovord systemet fått blir jag lite fundersam och vill kolla.
Boxee Boxen fungerar bra och kostar 1500:- typ...vad är problemet egentligen?
Postad 31 januari 2012 - 19:44
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det är faktiskt inte BB´s fel att Youtube har låg upplösning på sina klipp. Och jag upplever inte att Svt är dålig upplösning men jag använder den app som man installerar också. För 1500:- får du en bra mediaspelare som klår det mesta på marknaden
Postad 31 januari 2012 - 20:45
fredricos
-
fredricos
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Du får packa upp dem. Boxee klarar inte att spela upp rar som saknar head block eller skadade på andra sätt. Du får klaga till ripparen.
Hjälper de tror du? Ska testa de ikväll då! Tack för tipset iallafall, trodde inte det var de som va problemet. Men vad är head block och hur vet jag om filmen saknar det? Eller det är bäst att sätta i system att alltid packa upp filerna innan dem åker in på de externa diskarna?
Postad 31 januari 2012 - 20:53
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hjälper de tror du? Ska testa de ikväll då! Tack för tipset iallafall, trodde inte det var de som va problemet. Men vad är head block och hur vet jag om filmen saknar det? Eller det är bäst att sätta i system att alltid packa upp filerna innan dem åker in på de externa diskarna?
Enda anledningen jag ser att spara i rar-format är om man laddat ner dom och fortsätter att seeda filerna. Nu kör jag Mac men ett program som UnrarX gör ett bättre jobb att packa upp filerna än BB.
Postad 31 januari 2012 - 21:23
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Upplösningen beror ju på källan och är inte boxees fel (SVTplays s.k. HD sändningar är inte mkt att hänga i granen). PC-versionen beror ju på din PC såklart och på min 5 år gamla maskin så flyter det på mycket bättre på PC än på boxee box, så då verkar inte boxee box vara något för dig. Om du nu tycker 5 sekunder är en lång laddtid för en 1080P film så vet jag inte vad du ska köpa. Detta gäller local media När det gäller SVT play så är det en otrolig skillnad på PC och Box. Box tar ca 30 sek att starta ett klipp medan det tar nån sekund på PC.
Redigerat av e3henri, 31 januari 2012 - 21:24.
Postad 31 januari 2012 - 21:36
Mattia-SS
-
Mattia-SS
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad du menar för du krånglar till det i onödan.
Du har en router som du kopplar din BB och din dator till antingen med kabel eller wifi. Du har en extern hdd kopplad till BB och i inställningarna på BB kryssar du i att aktivera windows fildelning. Nu kan du komma åt den externa hdd´n för att föra över filer från din dator.
Ok, tack för hjälpen. Det blir nog ett köp som ersätter min gamla Tvix.
Postad 31 januari 2012 - 21:41
fredricos
-
fredricos
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Enda anledningen jag ser att spara i rar-format är om man laddat ner dom och fortsätter att seeda filerna. Nu kör jag Mac men ett program som UnrarX gör ett bättre jobb att packa upp filerna än BB.
Jo jag håller med, enda anledningen att jag inte har packat upp dem är för att det inte behövs. Drar man hem 10-15 filmer under en natt är de drygt att sitta och packa upp dem, tar ju ändå ca 5 min per film med winrar så jag har struntat i det för det är smidigare. Men om vissa filmer inte funkar för dem inte är uppackade så är det såklart inte mycket att välja på utan jag får väl börja packa upp allt istället.
Postad 31 januari 2012 - 22:28
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Alltid lika fascinerande att läsa klagande över något du tankar hem gratis... du får nog läsa på lite om forumreglerna.
Postad 31 januari 2012 - 22:32
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Alltid lika fascinerande att läsa klagande över något du tankar hem gratis... du får nog läsa på lite om forumreglerna.
Vart är "gilla" knappen när man behöver den?!
Postad 31 januari 2012 - 22:56
fredricos
-
fredricos
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Klagar och klagar, jag fixade en boxee bla för att man slipper uppackningsmomentet. Då är det klart att det är lite segt att ändå få sitta och packa upp när det ska fungera utan att göra det. Sen undrar jag vilken regel du syftade på? Har jag brötit mot reglerna ber jag om ursäkt men jag vet inte vilken regel det skulle vara. Om du syftar på att jag skrev att det var nedladdade filmer som inte fungerade som det skulle så ser jag inte att jag skrivit någonstans att det skulle vara filmer som jag fått hem genom att bryta mot någon lag. Finns hur mycket material som helst som är helt lagligt att ladda ned. Hur som helst, hade du något svar på vad head block var? Har googlat men har inte hittat något.
Redigerat av fredricos, 31 januari 2012 - 22:57.
Postad 01 februari 2012 - 07:09
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hmmm... gillar inte att boxeen ändrar 1080p till 720/ 50 hz när jag växlar över till projektorn, 24p filmerna spelas inte i rätt frekvens då, utan i 720/50 istället för 1080p/24hz... och sen måste jag ändra HDMIsladden från HDMI växlaren till TVn för att få 1080p och att den spelas upp i rätt frekvens... konstigt... för inga problem med HTPCn eller ps3an...  Kopplat gejorna in i en Onkyo, sen till HDMI växlare till TV/projektor.
Ska testa en kortare HDMI kabel mellan stärkaren och växeln, se om det hjälper... Tycker ändå det är konstigt att det bara är boxeen som jag får problem med... Edit: Nehe... hjälpte inte... fattar inte varför boxeen är så känslig, och inte ps3an eller HTPCn...
Redigerat av Garrett, 01 februari 2012 - 11:45.
Postad 01 februari 2012 - 09:13
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Finns hur mycket material som helst som är helt lagligt att ladda ned...
Vilka filmer var det som du hade problem med?
Postad 01 februari 2012 - 12:25
PatrikLarsson
-
PatrikLarsson
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hmmm,, Igår när jag skulle se en film hittade jag inte någon möjlighet att ladda ner undertexter.
Har någon kikat på detta? Har menyalternativet flyttat på sig eller har funktionaliteten ändrats på något sätt?
/Patrik
Postad 01 februari 2012 - 13:34
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hmmm,, Igår när jag skulle se en film hittade jag inte någon möjlighet att ladda ner undertexter. Har någon kikat på detta? Har menyalternativet flyttat på sig eller har funktionaliteten ändrats på något sätt?
/Patrik
Men...... Är det så svårt att läsa igenom tråden innan man ställer en fråga.......? Åtminstone ett par sidor bakåt.....
Postad 01 februari 2012 - 14:32
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hmmm,, Igår när jag skulle se en film hittade jag inte någon möjlighet att ladda ner undertexter. Har någon kikat på detta? Har menyalternativet flyttat på sig eller har funktionaliteten ändrats på något sätt?
/Patrik
Sök..sök..sök
Postad 01 februari 2012 - 14:36
PatrikLarsson
-
PatrikLarsson
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ojdå,
Jag läser tråden varje dag men jag glömde att detta hade nämnts.
Men jag kan kanske tycka att "det är en känd bugg, se tidigare inlägg" hade gett lite mer info.
/Patrik
Postad 01 februari 2012 - 14:47
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ojdå,
Jag läser tråden varje dag men jag glömde att detta hade nämnts. Men jag kan kanske tycka att "det är en känd bugg, se tidigare inlägg" hade gett lite mer info. /Patrik
Det är en väldigt väldigt känd bugg att det slutat fungera med att söka efter undertexter.
Postad 01 februari 2012 - 15:31
hensod
-
hensod
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nja,jag vet inte det jag,det är ju det trådlösa hemma som är flaskhalsen,en 1080p med DTS-ljud glufsar i sig en del bandbredd. Sitter sen valpen och spelar WoW eller Counterstrike från en trådlös och syrran chattar med 400 polare på Facebook och frugan spelar wordfeud på iphonen så blir det snabbt överlastat. Men jag har sett att många kör trådat över en Gb-router. Jag skummade nånstans om en som skickade 900 Mb trådlöst men det finns inga i handeln än. Jag hoppas att 100/100 räcker ett bra tag till,törs inte tänka på vad månadsavgiften för en 1000/1000 kostar.
Det kostar 899:-. Kanske landar på 599:- inom en rimlig tid.
Vi kommer att då ownit fiber i lägenheten under feb/mars då kommer vi betala 170 eller om det var 180 för 1000 ned (kommer inte ihåg hastigheten upp) det tycker jag känns prisvärt, (jämfört med idag då vi har Comborts XXL variant för 400 spänn i månaden...)
Postad 01 februari 2012 - 15:44
svalan12
-
svalan12
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hur gör jag för att kunna skriva svenska bokstäver som åäö ? Jag har nämligen ett ä med i mitt användarnamn för spotify.
På det medföljande tagnetbordet finns ju inget ä , testat med en mobil app för android där finns ju såklart ä men inget händer när jag trycker på just den tagneten.
Jag rekommenderar att du åker till Kjell&Co och köper ett trådlöst tangnetbord Plexgear 91-345. Funkar klockrent och är tillräckligt stort för att man ska se bokstäverna även på kvällen+ fördelen med egna siffertangenter.
Postad 01 februari 2012 - 15:49
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Jag rekommenderar att du åker till Kjell&Co och köper ett trådlöst tangnetbord Plexgear 91-345. Funkar klockrent och är tillräckligt stort för att man ska se bokstäverna även på kvällen+ fördelen med egna siffertangenter.
Tror inte man kan få svensk teckenuppsättning med ett externt tangentbord faktiskt. Beror tydligen delvis på att apparna inte har stöd för det. Fjärrens tangentbord kan man få svenska tecken på. Finns i Settings...
Postad 01 februari 2012 - 15:55
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Svar gavs för länge sedan som löste problemet: Då kan du göra så här. I Boxee Boxen välj Inställningar - Allmänt - Språk. Välj ett andra tangentbord...Svenska. Backa ur inställningar.
Navigera där du vill ange ditt namn med åäö. Tryck på mittknappen på fjärren (select) så ges ett virtuellt skrivbord på skärmen. Välj symbolen av en jordglob till vänster om mellanslag...voila så har du ett virtuellt tangentbord med våra svenska tecken (åäö).
Postad 01 februari 2012 - 16:10
svalan12
-
svalan12
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tror inte man kan få svensk teckenuppsättning med ett externt tangentbord faktiskt. Beror tydligen delvis på att apparna inte har stöd för det. Nej, du har alldeles rätt, det funkar inte med å, ä, ö. Det hade jag inte provat. Dock fungerar det separata bordet många gånger bättre i alla andra sammanghang
Fjärrens tangentbord kan man få svenska tecken på. Finns i Settings...
Tror inte man kan få svensk teckenuppsättning med ett externt tangentbord faktiskt. Beror tydligen delvis på att apparna inte har stöd för det. Nej, du har rätt, å,ä,ö funkar inte. Det hade jag inte provat. Dock fungerar det separata bordet bätter i alla andra sammanhang
Fjärrens tangentbord kan man få svenska tecken på. Finns i Settings...
Postad 01 februari 2012 - 17:24
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej. Postar här då jag är lite desperat och jag vet att många av er är jävligt duktiga på mycket.
Har en Huawei B593 och är jättenöjd. Nu vill jag använda den för att dela ut en extern usb-disk i mitt hemmanätverk för att streama till Boxxen och vet inte hur jag ska göra. Jag har pluggat i disken och B593 känner att den är på plats (får namnet usb2_1), trodde väl att det skulle räcka. Inget händer? Måste man starta ftp-servern för detta? Hur gör man sen då? Som ni märker är jag lite grön. Någon?
Någon?
Postad 01 februari 2012 - 17:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Någon?
Vad säger manualen för din router? Går det att dela ut hårdisken över nätverk? Många frågor som vi omöjligt kan svara på om vi inte själv har en eller tillgång till en manual.
Postad 01 februari 2012 - 17:58
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Vad säger manualen för din router? Går det att dela ut hårdisken över nätverk? Många frågor som vi omöjligt kan svara på om vi inte själv har en eller tillgång till en manual.
Har en innehållsförteckning från användarmanualen (vilket avsnitt kan vara relevent?): 3.8 Internet-MTU .................................................................................................................................................. 18 3.9 Inställningar för routning ................................................................................................................................ 18 3.9.1 Dynamisk routning................................................................................................................................. 18 3.9.2 Statisk routning ...................................................................................................................................... 196 USB-hantering .................................................................................................................................. 33 6.1 Serverinställningar .......................................................................................................................................... 33 6.1.1 Nätverksservrar ...................................................................................................................................... 33 6.1.2 USB-lagring ........................................................................................................................................... 33Användarinställningar ..................................................................................................................................... 33 6.2.1 Användarlista ......................................................................................................................................... 34 6.3 FTP-hämtning ................................................................................................................................................. 35 6.3.1 Hämtningshistorik .................................................................................................................................. 35
Postad 01 februari 2012 - 18:02
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Har en innehållsförteckning från användarmanualen (vilket avsnitt kan vara relevent?): 3.8 Internet-MTU .................................................................................................................................................. 18 3.9 Inställningar för routning ................................................................................................................................ 18 3.9.1 Dynamisk routning................................................................................................................................. 18 3.9.2 Statisk routning ...................................................................................................................................... 19 6 USB-hantering .................................................................................................................................. 33 6.1 Serverinställningar .......................................................................................................................................... 33 6.1.1 Nätverksservrar ...................................................................................................................................... 33 6.1.2 USB-lagring ........................................................................................................................................... 33 Användarinställningar ..................................................................................................................................... 33 6.2.1 Användarlista ......................................................................................................................................... 34 6.3 FTP-hämtning ................................................................................................................................................. 35 6.3.1 Hämtningshistorik .................................................................................................................................. 35
Har du läst manualen och försökt sätta dig in i hur det fungerar? Du måste troligtvis i inställningarna på routern dela ut hdd i ditt nätverk.
Postad 01 februari 2012 - 18:10
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Någon?
Varför inte sätta den direkt i boxen? Starta samba och den är tillgänglig i ditt nät, dessutom inga prestanda problem
Postad 01 februari 2012 - 18:43
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Varför inte sätta den direkt i boxen? Starta samba och den är tillgänglig i ditt nät, dessutom inga prestanda problem
Hur startar man samba? Blir det samma effekt?
Postad 01 februari 2012 - 18:51
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Det blir samma sak bara det att du inte behöver läsa från nätverket när du ska titta på film.
Du hittar det under Inställningar --> Nätverk --> Servrar (Aktivera Windows fildelning) sätt även samma namn på arbetsgruppen som du har på din dator
Postad 01 februari 2012 - 19:50
Raketgevär
-
Raketgevär
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har precis kommit hem med min sprillans Boxee. Har endast ett problem - vill kunna lägga till filer, från min PC, till den hårddisk som jag har kopplad till boxen. Har sett att ni snackat en del om det här det senaste och har följt anvisningarna. Min PC hittar Boxeen men jag får inte tillgång till filsystemet på HDD. Vad gör jag för fel? Se bild nedan. Endast en gång har jag fått skriva in användarnamn/lösenord, misslyckades (som ni ser). Nu får jag inte mata in något nytt. Vad är default anv/lös om det dyker upp igen?
Postad 01 februari 2012 - 20:35
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nu finns en bugfix för problemet med undertexterna. http://forums.boxee....ead.php?t=53116Edit: Som fungerar
Redigerat av lappen71, 01 februari 2012 - 21:12.
Postad 01 februari 2012 - 20:39
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Har precis kommit hem med min sprillans Boxee. Har endast ett problem - vill kunna lägga till filer, från min PC, till den hårddisk som jag har kopplad till boxen. Har sett att ni snackat en del om det här det senaste och har följt anvisningarna.
Min PC hittar Boxeen men jag får inte tillgång till filsystemet på HDD. Vad gör jag för fel? Se bild nedan. Endast en gång har jag fått skriva in användarnamn/lösenord, misslyckades (som ni ser). Nu får jag inte mata in något nytt. Vad är default anv/lös om det dyker upp igen?

Det är inget användarnamn eller lösen alla fall inte när jag hjälpte en vän att komma åt BB från datorn. Jag aktiverade windows fildelning och öppnade utforskaren och hittade BB och kunde börja föra över filer på en gång. Testa att stänga av fildelningen i BB och starta om den,starta om datorn också. Sätt på fildelningen och försök att komma åt BB igen.
Postad 01 februari 2012 - 21:25
Stojan
-
Stojan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Är det bara jag som inte får Airplay att funka riktigt eller är det en bug?
Bilder funkar fint (från en iPhone) men musik funkar ej, skärmen blir svart, det står "Streaming..." men inget hörs och boxeen blir i princip obrukbar efter det. Vidare funkar det inte alls från iTunes (från en Mac) men det var tydligen (i alla fall förut) vara en känd bug.
Kör senaste uppdateringen såklart.
Postad 01 februari 2012 - 21:45
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är det bara jag som inte får Airplay att funka riktigt eller är det en bug? Bilder funkar fint (från en iPhone) men musik funkar ej, skärmen blir svart, det står "Streaming..." men inget hörs och boxeen blir i princip obrukbar efter det. Vidare funkar det inte alls från iTunes (från en Mac) men det var tydligen (i alla fall förut) vara en känd bug. Kör senaste uppdateringen såklart.
När du väljer Airplay till BB vilken av boxee ikonerna väljer du? Jag har två att välja mellan på min iPhone och en är för video och den andra för ljud. Den första i listan är ljud och den andra för video.
Postad 01 februari 2012 - 22:20
Stojan
-
Stojan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ja det är också en fråga som jag undrat över, varför finns det två "Boxee", tack för svaret!
Jag använder den övre.
Postad 01 februari 2012 - 23:09
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hur löser man det med filmer som ej kan hittas av Boxees söksystem vid identifiering och där man ej hittar någon lämplig titel vid manuell sökning i identifiering? Går det då flytta filmen från ""oidentifierade filer" till ex filmer ändå och ge filmen rätt titel med eller utan omslag?
Vissa filmer ligger kvar under "oidentifierade filer" efter att manuell sökning gjorts och rätt titel med omslag hitttats och lagts till under filmer. Filmen blir därmed liggandes både under "filmer" och "oidentifierade filer", är det en inställningsfråga som gör att de förblir kvar under "oidentifierade filer"?
Om man har en fil som Boxen valt att sortera under under "serie" fast den borde ligga under "film", går det då flytta över den till "film" på något vis?
Vissa filer lägger sig uppdelat som .vob filer vilket gör att filmen delas upp i ett antal filer vilket leder till att filmen inte kan spelas upp. Beror det helt och hållet på komrimeringsformatet?
Tack på förhand
Postad 02 februari 2012 - 09:34
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Jag tycker att BB funkar utmärkt nu med den nya bugfixen. Jag köpte en Netgear brygga/repeater ( 499:- på MM) och tryckte in den i BB och sitter just nu och tittar på Black Hawk Down 1080p och filmen har hittils inte buffrat en sekund,kopplar jag ur den och kör "vanligt" trådlöst så buffrar filmen emellanåt.Så repeatern och nya bugfixen gjorde min BB välmående iallafall. Nu är jag inte haj på det här med vpn och nfs och vad det nu finns, jag kör enkom via smb. Dock rena "råkopior" eller vad man ska kalla det (45Gb+) är för tunga,då måste sladden fram ändå,men rippade funkar bra hittils.
Redigerat av Askungen, 02 februari 2012 - 13:18.
Postad 02 februari 2012 - 10:53
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Nu finns en bugfix för problemet med undertexterna. http://forums.boxee....ead.php?t=53116
Edit: Som fungerar
Bekräftas! Tydligen kommer den inte att släppas "publikt" för nedladdning direkt i burken (eftersom det är en bugfix som amerikanarna i princip skiter i) Vill man ha fixen får man alltså uppdatera manuellt eller vänta på nästa version...
Postad 02 februari 2012 - 11:51
grenhall
-
grenhall
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Sådär. Då vart Boxee såld till förmån för aTV2. Tyckte Boxee fungerade bra i början och i mitten men efter ett års utveckling och uppdateringar av FW så har den bara blivit sämre. Tyvärr. Tack för denna tiden och alla tips och tricks ni som skrivit.
Postad 02 februari 2012 - 14:40
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Du kunde ju lika gärna nedgradera och köra en annan fw.
ATV2 är ingen höjdarlösning, då kan man köpa raspberry pi eller vänta på nästa sigma generation istället om man ska köra xbmc
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|