Språkpolisen reagerar
219 svar till detta ämne
Postad 02 september 2009 - 17:04
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Off topic:
Är det någon annan som kommit i kontakt med "Kick-out"
På jobbet har de kick-off vid projektstart och "kick-out" vid avslut.
När jag hörde det första gången frågade jag vem som skulle få sparken, men ingen reagerade.
Postad 02 september 2009 - 19:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Du kanske skulle frågat dem vem som skulle få kicken så kanske det hade gått upp ett ljus
Postad 03 september 2009 - 06:32
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Kul tråd! Jag är medveten om att jag själv stavar som en kratta på forumet. Gör mig inte så mycket hur folk stavar, så länge man förstår vad de vill ha fram.
Något som därimot retar mig är alla som tycker det är tufft med engeska ord. Är inte detta ett svenskt forum? Kan vi inte hålla oss till Sv?
Värst tycker jag dock 55 - 60-åriga män är som föröker var tuffa på jobbet. Vilken 60-åring kom på mitt hat ord nr1: Kick-out?
Det är väl lika illa, fel och töntigt med alla som försöker spela tuffa på jobbet eller privat, oavsett ålder? Typ "my 5-cents" osv
Är det inte "my TWO cents" det berömda talesättet brukar lyda?
Redigerat av masse70, 03 september 2009 - 06:34.
Postad 03 september 2009 - 06:44
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Det är väl lika illa, fel och töntigt med alla som försöker spela tuffa på jobbet eller privat, oavsett ålder?
Är det inte "my TWO cents" det berömda talesättet brukar lyda? 
Ooops! Bodde tidigare i Storbritanien. Hade samma fenomen där, men de använde sig av utryck på franska.
Postad 03 september 2009 - 06:47
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Ooops!
Bodde tidigare i Storbritanien. Hade samma fenomen där, men de använde sig av utryck på franska.
Som typ det berömda "franska" uttrycket shit, pommes frites!?
Postad 05 september 2009 - 00:22
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Som typ det berömda "franska" uttrycket shit, pommes frites!? 
dagens garv
Postad 27 september 2009 - 12:05
Ponisch
-
Ponisch
-
Mästare
-
-
2 525 inlägg
Hatar särskrivningar mer än något annat språkfel! Blir gaaaalen!
Postad 27 september 2009 - 14:08
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jag tar allt som oftast särskrivare och personer som frekvent stavar fel oseriöst. Visst är jag inte Guds (jag har märkt att man inte skriver Gud med versal begynnelsebokstav, varför?) bästa barn när det gäller grammatik och svenska språket överlag, men jag tycker inte det krävs så mycket av ens tankeverksamhet för att skriva korrekt. Sen är det en skillnad på en dyslektiker och en slapphänt kuf som aldrig riktigt uppmärksammade svensklektionerna, men jag kräver ändå att man försöker göra sig förstådd. Det tycker jag många har problem med.
Det jag tycker är lite underligt är att den artiga formen av tilltalning fortfarande existerar. Sedan du-reformen på sjuttiotalet så har Ni, Er, Herr, Fru osv. försvunnit lika snabbt som pandor i Kinas regnskogar, men varför används det fortfarande på en akademisk nivå? Krävs verkligen den sortens artighet fortfarande?
Postad 28 september 2009 - 11:24
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
I begrip it va ji ha föör proleim, hä skreivs om ditt'n å datt'n, men it få ji nå sagt, hä bli söm it braå. Nej, men skämt å sido, det svenska språket missbrukas så fruktansvärt idag speciellt på forum. Dock måste jag själv medge att MinHembio är ett av de forum jag är medlem i som faktiskt har grammatik som är över genomsnittet. Dock ska gudarna veta att jag inte är någon svensklärare själv, men det är ändå lätt att ta folk oseriöst när de som sagts tidigare skriver som åtta-åringar. Jämför http://www.justsomel...Apparata-Lyrics med det som sjungs i http://www.google.se...IPd6MUHh9hFoxxw, skulle jag skriva som i länken med texten, så skulle nog en hel del här på forumet börja klia sig på skallen och fundera. Är ju ändå uppvuxen i det norrländska inlandet och kan prata och skriva som en Arvidsjaur/Arjeplogs-"bonde" om jag vill. Jag kanske skulle testa det sist nämnda
Postad 28 september 2009 - 17:54
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Jag tar allt som oftast särskrivare och personer som frekvent stavar fel oseriöst. Visst är jag inte Guds (jag har märkt att man inte skriver Gud med versal begynnelsebokstav, varför?)
Jag tror inte på någon gud, därför använder jag liten bokstav när jag skriver gud precis som när jag skriver älva och troll.
Postad 28 september 2009 - 22:15
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hatar särskrivningar mer än något annat språkfel! Blir gaaaalen! 
Fast galnare blir jag när jag ser "juh". Vad kommer det ifrån?!! Det som gör mig rasande är att se att felstavningar har blivit vanligare på filmtexter(ok..subtitles då..). Straffet borde vara att lukta på en full barnblöja innan lunch. Vi får nog räkna med att de som slöar och inte orkar stava rätt snart sitter som chefer på något filmbolag. Då är domedagen här...
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 28 september 2009 - 22:23.
Postad 29 september 2009 - 12:33
Aengeln
-
Aengeln
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag tror inte på någon gud, därför använder jag liten bokstav när jag skriver gud precis som när jag skriver älva och troll.
Det har väl ingenting med tro att göra? "Gud" (med stor bokstav) syftar väl specifikt på den abrahamitiska guden, medans "gud" kan syfta på en gud i allmänhet, såsom Zeus eller Tor? Jag är inte asatroende, men jag skriver trots det Oden med stor bokstav. --A
Postad 29 september 2009 - 15:03
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Det har väl ingenting med tro att göra? "Gud" (med stor bokstav) syftar väl specifikt på den abrahamitiska guden
Som precis som alla andra gudar aldrig har eller kommer att existera och belönas därmed av mig (och många andra) med en lite bokstav så länge jag inte inleder en mening med just ordet gud. Tor och Oden är namn, klart man måste skriva med stor bokstav då.
Redigerat av Tomanista, 29 september 2009 - 15:06.
Postad 29 september 2009 - 17:50
Aengeln
-
Aengeln
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Som precis som alla andra gudar aldrig har eller kommer att existera och belönas därmed av mig (och många andra) med en lite bokstav så länge jag inte inleder en mening med just ordet gud. Tor och Oden är namn, klart man måste skriva med stor bokstav då.
Min poäng var att "Gud" i så fall blir ett namn, bland alla andra, på den abrahamitiska guden. --A
Redigerat av Aengeln, 29 september 2009 - 17:58.
Postad 29 september 2009 - 18:01
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
Fast galnare blir jag när jag ser "juh". Vad kommer det ifrån?!!
haha hur många ser du som skriver det? jag vet bara mig själv  . jag började med det för att på nåt sätt gottgöra för att jag aldrig skriver korrekt (dvs med versaler). nu gör jag det mest av vana
Postad 29 september 2009 - 18:22
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
haha hur många ser du som skriver det? jag vet bara mig själv . jag började med det för att på nåt sätt gottgöra för att jag aldrig skriver korrekt (dvs med versaler). nu gör jag det mest av vana 
Det verkar som att nästan alla lägger till bokstaven h efter ordet ju, så du är garanterat inte ensam (tyvärr). Jag stör mig också på juh istället för ju.
Postad 29 september 2009 - 18:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag stör mig på "ju" öht, jag använder det alldeles för ofta själv för den delen. Det går ju inte att komma undan.
Postad 29 september 2009 - 19:39
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag stör mig på "ju" öht, jag använder det alldeles för ofta själv för den delen. Det går ju inte att komma undan.
Det gör det ju
Postad 30 september 2009 - 19:19
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Min poäng var att "Gud" i så fall blir ett namn, bland alla andra, på den abrahamitiska guden.
--A
Guden Gud
Postad 30 september 2009 - 20:40
Aengeln
-
Aengeln
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Postad 01 oktober 2009 - 06:29
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Guden Gud 
Han kanske säljs på konsum i blåvit förpackning (för er som minns 80-talet).
Postad 01 oktober 2009 - 12:24
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
http://www.svenskabingo.com/ samt reklam på TV4 på lunchtid där samma fel kom upp. Läs texten (klippt ut nedan): Välkommen till Svenska Bingo! – Du kan vinna över 30 millioner kr i jackpot, vi matchar din första insättning med 100 % upp till 1500 kr och just nu får du även en registrerings bonus på 50 kr!
Felstavning och särskrivning är underbart  EDIT: Hur mycket särskrivningar som helst på deras hemsida
Redigerat av MrSpokk, 01 oktober 2009 - 12:32.
Postad 03 oktober 2009 - 16:17
davyp3
-
davyp3
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
http://www.svenskabingo.com/ samt reklam på TV4 på lunchtid där samma fel kom upp. Läs texten (klippt ut nedan):
Felstavning och särskrivning är underbart  EDIT: Hur mycket särskrivningar som helst på deras hemsida 
Dem är inte kloka! Om jag fick tag på honom som är ansvarig på den sidan skulle jag ta han i örat och få han att säga "Jag skall inte sär skriva". Ibland undrar man hur honoms stavar alltså!  edit: Hm. Jag inser nu att det inte tydligt nog framgår att jag inte skriver så här i vanliga fall. Endast när jag är på skojhumör!
Redigerat av davyp3, 03 oktober 2009 - 16:43.
Postad 03 oktober 2009 - 16:46
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Dem är inte kloka! Om jag fick tag på honom som är ansvarig på den sidan skulle jag ta han i örat och få han att säga "Jag skall inte sär skriva".
Ibland undrar man hur honoms stavar alltså!

edit: Hm. Jag inser nu att det inte tydligt nog framgår att jag inte skriver så här i vanliga fall. Endast när jag är på skojhumör!
Ovan borde det stå: DE är inte kloka... ...ta HONOM i örat...
Postad 19 oktober 2009 - 22:13
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Vet inte hur många det är som stör sig på det mer än mig här, men syftningsfel?
Hur vanligt är det att folk vill veta en sak men frågar om en helt annan här egentligen!? Jag blir tokig
Postad 19 september 2011 - 06:41
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Vart ska man då sätta sensorn eftersom det inte ingår något träd att sätta den i?
Namnlös.jpg 308,48K
3 Antal nerladdningar
Postad 19 september 2011 - 07:28
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Off topic: Är det någon annan som kommit i kontakt med "Kick-out" På jobbet har de kick-off vid projektstart och "kick-out" vid avslut. När jag hörde det första gången frågade jag vem som skulle få sparken, men ingen reagerade.
Förstod du inte hinten?......
Postad 19 september 2011 - 19:40
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Förstod du inte hinten?...... 
wow,, 2 år gammal
Postad 19 september 2011 - 19:52
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Guden Gud 
Vem är hans motståndare då, jäveln Djävel? (hur fan stavas det egentligen?)
Redigerat av Ageve, 19 september 2011 - 19:53.
Postad 23 september 2011 - 19:12
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Vet inte hur många det är som stör sig på det mer än mig här, men syftningsfel? Hur vanligt är det att folk vill veta en sak men frågar om en helt annan här egentligen!? Jag blir tokig
Håller med. Frågetecknet är enligt mig på väg bort. Folk ställer frågor utan frågetecken. Det sprider sig nu till teve, där man, om man är döv, så blir det funderingar på om det verkligen var en fråga ställd i filmen eller inte. (blev inte direkt grammatiskt korrekt någonstans  )
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 23 september 2011 - 19:14.
Postad 09 april 2012 - 22:16
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Fan vad less jag är på att folk leker språkpoliser och påpekar att folk stavar fel. Tamefan allt idag måste vara 100% rättstavat allt man skriver annars är det alltid nån som kommer och påpekar det där ordet stavas inte sådär, det stavas såhär.
Vad fan är folks problem? Folk stavar fel och när fan ska folk lära sig leva med det.
Näe nu tänker jag svara fel och skriva med svavningskontrollen urbockad i Firefox och stava fel utav bara **** bara för att reta upp språkpoliser och vara helt ignorant då folk påpekar att man stavar fel.
Postad 09 april 2012 - 22:45
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Jag ser det framför mig, hur alla som påstår något i den här tråden, lusläser sina inlägg efter gramatiska fel..
Jag ger mig tusan på att 100% gör det
/Knugen
Postad 10 april 2012 - 21:50
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Knugen: Grammatiska*  Juhan: Vi språkpoliser är - till skillnad från dig och flertalet andra - oroade över degraderingen av svenska språket. Inte ens lärarna på grund skolan lär ut rätt längre; det särskrivs till exempel väldigt ofta i månadsmail eller veckomail från lärare och fritids pedagoger. Detta ger inte ett bra intryck. Nu kan det ju naturligtvis vara så att det är olycksfall i arbetet, men hur ska vi språkpoliser kunna känna att barnen får lära sig på rätt sätt om det står fel i största delen av veckomailen/månadsmailen? En gång är ingen gång, två gånger är en (o)vana. Jag tror att ungdomar skriver betydligt mer på diverse forum och exempelvis Facebook idag jämfört med hur mycket de skriver i skolan. Följaktligen är dessa ställen en bra plats att lägga in pikar på. Till sist kanske det sjunker in? Ser ni särskrivningarna? De är medvetna *Jag reserverar mig mot eventuella felskrivningar i detta inlägg
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 10 april 2012 - 21:51.
Postad 10 april 2012 - 22:11
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Vem är hans motståndare då, jäveln Djävel? (hur fan stavas det egentligen?) 
Nä det är IT-teknikern.....
Postad 11 april 2012 - 02:49
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Ser ni särskrivningarna? De är medvetna 
At first I was like wtf? But then I loled.. Haha roliga killen!
Postad 11 april 2012 - 06:50
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
553 inlägg
Jag tror att ungdomar skriver betydligt mer på diverse forum och exempelvis Facebook idag jämfört med hur mycket de skriver i skolan. Följaktligen är dessa ställen en bra plats att lägga in pikar på. Till sist kanske det sjunker in?
Tyvärr tror jag inte du kommer få det resultat du hoppas på. Vem det än är som du ger en pik så kommer du enbart framstå som en besserwisser. Själv stör jag mig dock inte på felstavningar eller gramatiska fel, men en av mina bästa kompisar är grav dyslektiker så jag är van.
Postad 12 april 2012 - 18:08
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Håll dig till ett språk du behärskar, Juhan (där ingår uppenbarligen inte engelska), så ska jag inte skriva något mer. Att skriva "Luanch" femtielva gånger i samma inlägg, eller för den delen som tidigare "realise" lika många gånger i flera inlägg i rad, gör att jag går igång. Ser bara löjligt ut. När du sedan i samma inlägg anklagar andra användare rakt ut för att ljuga så får du faktiskt skylla dig själv.
Postad 12 april 2012 - 18:49
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Knugen: Grammatiska* 
Juhan: Vi språkpoliser är - till skillnad från dig och flertalet andra - oroade över degraderingen av svenska språket. Inte ens lärarna på grund skolan lär ut rätt längre; det särskrivs till exempel väldigt ofta i månadsmail eller veckomail från lärare och fritids pedagoger. Detta ger inte ett bra intryck. Nu kan det ju naturligtvis vara så att det är olycksfall i arbetet, men hur ska vi språkpoliser kunna känna att barnen får lära sig på rätt sätt om det står fel i största delen av veckomailen/månadsmailen?
En gång är ingen gång, två gånger är en (o)vana. Jag tror att ungdomar skriver betydligt mer på diverse forum och exempelvis Facebook idag jämfört med hur mycket de skriver i skolan. Följaktligen är dessa ställen en bra plats att lägga in pikar på. Till sist kanske det sjunker in?
*Jag reserverar mig mot eventuella felskrivningar i detta inlägg
Fetade och observerade!  Ja..det syns knappast var jag fetade dem(dom, de)...ha ha.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 12 april 2012 - 18:51.
Postad 13 april 2012 - 04:28
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Knugen: Grammatiska* 
Juhan: Vi språkpoliser är - till skillnad från dig och flertalet andra - oroade över degraderingen av svenska språket. Inte ens lärarna på grund skolan lär ut rätt längre; det särskrivs till exempel väldigt ofta i månadsmail eller veckomail från lärare och fritids pedagoger. Detta ger inte ett bra intryck. Nu kan det ju naturligtvis vara så att det är olycksfall i arbetet, men hur ska vi språkpoliser kunna känna att barnen får lära sig på rätt sätt om det står fel i största delen av veckomailen/månadsmailen?
En gång är ingen gång, två gånger är en (o)vana. Jag tror att ungdomar skriver betydligt mer på diverse forum och exempelvis Facebook idag jämfört med hur mycket de skriver i skolan. Följaktligen är dessa ställen en bra plats att lägga in pikar på. Till sist kanske det sjunker in?
*Jag reserverar mig mot eventuella felskrivningar i detta inlägg
I job där de krävver att man staavar rät som lärrare eller skribbent, journalist så är det väl bra att man stavvar rätt men på sin fritidd så gör man som man vil hur nogrant man käner för att stava och ala kan väl inte koma ihog ala ord som fins där ute. Håll dig till ett språk du behärskar, Juhan (där ingår uppenbarligen inte engelska), så ska jag inte skriva något mer. Att skriva "Luanch" femtielva gånger i samma inlägg, eller för den delen som tidigare "realise" lika många gånger i flera inlägg i rad, gör att jag går igång. Ser bara löjligt ut. När du sedan i samma inlägg anklagar andra användare rakt ut för att ljuga så får du faktiskt skylla dig själv.
Fan vilket liv det blev bara för att jag inte tror på vad allt och alla säger. Släpp det. Jag har som människa den fria viljan att tro på vad människor säger och det är ingenting som tvingar mig till att tro att Radiozo talade sanning. Nej jag är inte särskillt bra på engelska då jag aldrig har igång stavningskontrollen på eng men jag stavar som sagt hur mycket fel jag vill och jag bryr mig inte för fem öre om folk gnäller. Det motiverar bara mig att stava fel med flit bara för att reta upp folk. Jag ser det framför mig, hur alla som påstår något i den här tråden, lusläser sina inlägg efter gramatiska fel.. 
Jag ger mig tusan på att 100% gör det 
/Knugen
Haha japp brukade förut vara ganska nogrann med att jag stavvade rät och att inläget ser snygt ut för at folk inte ska gnäla men nu tänker jag med flitt stava fel här på Minhembio för at reta up desa språkpolisser änu mer.
Postad 13 april 2012 - 04:39
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Dagisnivå..
Skärp till er, både språkmissbrukare och fritidspoliser.
17 kanske skulle upprätta en "Off topic - Code of conduct".. det skulle nog göra susen!
Postad 13 april 2012 - 05:59
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Dagisnivå..
Skärp till er, både språkmissbrukare och fritidspoliser.
17 kanske skulle upprätta en "Off topic - Code of conduct".. det skulle nog göra susen!
Varför måste man vara så allvarlig hela tiden? Kan man inte få tramsa till det någon gång. Tycker det bara blir roligt när folk tramsar och ha sig på forum istället för vara gravallvarlig hela tiden.
Postad 13 april 2012 - 07:34
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
Försök se dessa "Språkpoliser" (jag ser mig själv som en "punktknullare") som en hjälpande hand.
Detta forumet tilltalade mig från början just för att det var lite mognare ton och folk var bättre på att stava. Nu är jag ingen gud på allt vad grammatik, stavning osv heter utan gillar helt enkelt bara att utvidga mitt vokabulär och skrivfärdigheter.
Postad 13 april 2012 - 10:00
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Försök se dessa "Språkpoliser" (jag ser mig själv som en "punktknullare") som en hjälpande hand.
Detta forumet tilltalade mig från början just för att det var lite mognare ton och folk var bättre på att stava. Nu är jag ingen gud på allt vad grammatik, stavning osv heter utan gillar helt enkelt bara att utvidga mitt vokabulär och skrivfärdigheter.
"punktknullare"? Att i just den här tråden bli arg för att man påpekar skrivfel är ju onödigt korkat.
Postad 13 april 2012 - 10:04
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
För rökflis: kan man göra ett enkelt paket av grillfolie och picka lite hål i över och under? Känns ju som att det borde funka lika bra.
Redigerat av Unregistered1331, 13 april 2012 - 10:04.
Postad 13 april 2012 - 10:04
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
För rökspån: kan man göra ett enkelt paket av grillfolie och picka lite hål i över och under? Känns ju som att det borde funka lika bra.
Fel tråd kanske? Men visst funkar det, har själv provat!
Redigerat av masse70, 13 april 2012 - 10:05.
Postad 13 april 2012 - 10:38
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
"punktknullare"?
Att i just den här tråden bli arg för att man påpekar skrivfel är ju onödigt korkat.
Jepp som sagt utöka sitt vokabulär
Postad 13 april 2012 - 12:27
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
Jag själv skriver väl oftast rätt korrekt (tycker jag själv då).
Men ibland så blir det några vurpor och det är helt naturligt.
Att påpeka för någon som skrivit inkorrekt tycker jag bara är bra, om man gör det på ett trevligt sätt.
Tror det blir betydligt lättare för den som skrivit inkorrekt att ta till sig det då än om man påpekar det felaktiga på ett nedlåtande vis.
Sen bör man läsa igenom sitt inlägg någon gång extra innan man klickar på "Skicka" för att minimera risken till felaktigheter.
Postad 13 april 2012 - 23:57
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Det gör väl inget som det blir om det blir felaktigheter i inlägget om det innehåller grammatiska fel om så vidare. Det gör ju en bara mer mänsklig i denna perfekta värld då allt ska vara så perfekt och pretentiöst som möjligt.
Postad 14 april 2012 - 07:47
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Stavfel i all ära.
Värre är det när folk skriver som dom tänker och hjärnan är speedad med Red Bull...
Postad 14 april 2012 - 15:45
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Just pretentiöst är vad jag tänker när folk blandar in ord på andra språk i svenskan, framförallt när de inte har en aning om hur orden skrivs.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|