Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 oktober 2012 - 10:33

bero74
  • bero74
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Förmodligen har du inte så bra mottagning på det trådlösa där boxen står. Vad har du för hastighet på det trådlösa?

Jag kör trådlöst med 300 Mbit -N, men har för mig att BB har en begränsning på 150 Mbit trådlöst. Jag har inga problem att köra 720p filmer på ca 5-6 Gb. Har också provat streamade 1080p trailers utan problem.

Postad 15 oktober 2012 - 10:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Hej,

Köpte en Boxee Box förra veckan. Översteg mina förväntningar!. Har dock inte fått svar på en fråga trots idogt googlande;

Går det att, via iPad ellen Android, bläddra och spela upp musik från boxen. Alltså fjärrstyra den helt enkelt. Inte streama från den.
Känns lite B att behöva slå på projektorn för att välja låtar.

De appar jag hittils prövat fungerar bara som fjärrkontroller.

Hoppas ni förstår min fråga...

Tacksam för svar.
//joglee

Nej mig veterligen finns det ingen sådan app varken till iOS eller Android.

Postad 15 oktober 2012 - 12:10

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Någon som haft möjlighet att kika om Netflix-appen dykt upp i Boxee Box nu under dagen?

Postad 15 oktober 2012 - 12:53

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Någon som haft möjlighet att kika om Netflix-appen dykt upp i Boxee Box nu under dagen?

Precis, var är alla arbetslösa slackers när man behöver dem? ;)

Postad 15 oktober 2012 - 13:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Ny beta FW http://uploadbeat.co...ee0119.iso.html .Har ej testat själv ännu. Glöm inte att döpa till boxee.iso och inget annat. ^_^

Postad 15 oktober 2012 - 14:29

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
vete fan vad detta var för FW, troligen en gammal eftersom den vill uppdatera till den "vanliga" igen

Postad 15 oktober 2012 - 14:32

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Ny beta FW http://uploadbeat.co...ee0119.iso.html .Har ej testat själv ännu. Glöm inte att döpa till boxee.iso och inget annat. ^_^

Finns det nån info om den? Jag hittar inget om en ny beta FW på Boxee-forumet :)

Postad 15 oktober 2012 - 17:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Finns det nån info om den? Jag hittar inget om en ny beta FW på Boxee-forumet :)

dåligt med det.det är nog enn äldre FW som nån lagt upp http://forums.boxee....?t=52502&page=4

Postad 15 oktober 2012 - 19:06

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Svarar mig själv. Ingen Netflix-app vad jag kan se eller hitta.

Postad 15 oktober 2012 - 19:14

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Hej,

Köpte en Boxee Box förra veckan. Översteg mina förväntningar!. Har dock inte fått svar på en fråga trots idogt googlande;

Går det att, via iPad ellen Android, bläddra och spela upp musik från boxen. Alltså fjärrstyra den helt enkelt. Inte streama från den.
Känns lite B att behöva slå på projektorn för att välja låtar.

De appar jag hittils prövat fungerar bara som fjärrkontroller.

Hoppas ni förstår min fråga...

Tacksam för svar.
//joglee

OT
Ett relativt billigt alternativ som jag upplever som överlägset Boxee Box när det kommer till musik är en "Squeezebox". Den styr man via en iPad-app som fungerar kanonbra. I mitt fall var det Spotify som jag ville hantera denna väg.
/OT

Postad 15 oktober 2012 - 21:40

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Min boxee låter rätt högt i mellanåt. Hur är det med era?

Postad 15 oktober 2012 - 22:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Nu när Netflix har släppts i Sverige så undrar man ju om deras officiella app för Boxee kommer att fungera här. Någon som vet?

kollade runt, än så länge funkar Netflix i Boxee bara over there men både LG och Sony's smartapparater har den svenska om det är till någon tröst��

Postad 16 oktober 2012 - 08:01

CyrusGNetWork
  • CyrusGNetWork
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Min boxee låter rätt högt i mellanåt. Hur är det med era?

Tyst och sval.

Postad 16 oktober 2012 - 08:28

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Tyst och sval.

Samma här. Jag stänger dock av min varje gång jag använt den, eftersom den drar
nästan lika mycket ström i På-läge som Viloläge. 17W kontra 15W enligt hemmabiotidningen.

Postad 16 oktober 2012 - 15:36

rky
  • rky
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Boxee Box Past, Present, and Future

By Avner Ronen

Today we announced a new device, Boxee TV, that will be available exclusively in the US this November. It brings together Live TV, Internet Apps and a first-of-its-kind Cloud DVR. The new device is running a new chipset from Broadcom and software that we wrote from the ground up. You can read more about it here.
At the same time, we are also working to release a separate update to the Boxee Box to update the Flash player and fix some key bugs. After this update the Boxee Box will go into maintenance mode. We will discontinue its distribution and will not be releasing any additional major updates.
The Boxee Box launched in Nov. 2010, and it was an exciting milestone for us. Since Boxee started, we wanted to see it running on a dedicated device and our partnership with D-Link made it happen.
Over the past couple of years we have released several major updates, numerous minor updates and added hundreds of apps. Earlier this year we launched Boxee Live TV, which added the ability to access over-the-air broadcast and the basic tier of cable (Clear QAM) in North America.
Our small team has poured our hearts and souls into the Boxee Box and it has been great to meet users from all over the globe. Some loved it, some wanted more features, others complained, but everyone was passionate. We hope you have enjoyed it and will continue to use it in your living rooms, dens, bedrooms or wherever else you set it up (I met one guy who installed it in his yacht!). If you are living in the US, we would love for you to continue our journey with us and order Boxee TV when it comes out.
Best,
Avner

Det här var ju riktigt tråkigt, ingen ny box utanför USA, och inga riktiga uppdateringar framöver betyder ju att Boxee Box kommer dö. Vilket mediacenter ska man satsa på nu då?

Postad 16 oktober 2012 - 16:30

bero74
  • bero74
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Om man är nöjd med de funktioner som finns idag finns det ingen anledning till att byta till en annan mediaspelare.

Postad 16 oktober 2012 - 16:42

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Förstår inte heller det här snacket om att BB:n kommer dö.... En fungerande produkt är ju en fungerande produkt oavsett uppdateringar eller inte. Visst, känner man behov av helt ny funktionalitet som inte finns i dagens BB kommer man ju i ett helt annat läge men det är ju inte samma sak som att den befintliga produkten är död

Postad 16 oktober 2012 - 17:03

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
BB funkar mycket bra och är lätt att sköta, tanten hatar teknik grejor som är invecklade, är nog den bästa spelaren än så länge.(obs används bara för film/serier).

Postad 16 oktober 2012 - 17:19

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Samma här. Jag stänger dock av min varje gång jag använt den, eftersom den drar
nästan lika mycket ström i På-läge som Viloläge. 17W kontra 15W enligt hemmabiotidningen.

Hm. min börjar skorra och låta väldigt illa :-(

Postad 16 oktober 2012 - 17:51

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Hm. min börjar skorra och låta väldigt illa :-(

En polare till mig har faktiskt också en Boxee som låter för jäv****. Låter som du beskriver, så jag vet inte, hade kanske
bara tur med mitt exemplar.

Postad 16 oktober 2012 - 19:49

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Fläkten i min boxee går ju för fullt hela tiden. Undrar om det finns några inställningar eller något man kan göra?

Postad 16 oktober 2012 - 19:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Svensk Netflixapp på gång enligt sweboxee

Postad 16 oktober 2012 - 19:52

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Fläkten i min boxee går ju för fullt hela tiden. Undrar om det finns några inställningar eller något man kan göra?

Även i viloläget låter fläkten. :-(

Postad 16 oktober 2012 - 20:06

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Även i viloläget låter fläkten. :-(

Det finns inget viloläge på det här chipsetet så det är därför. Plastsidorna sitter i direktkontakt med metallchassit och fläkten i sin tur mot metallen så det är en dålig konstruktion.

Postad 16 oktober 2012 - 20:36

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Det finns inget viloläge på det här chipsetet så det är därför. Plastsidorna sitter i direktkontakt med metallchassit och fläkten i sin tur mot metallen så det är en dålig konstruktion.

Men fläkten ska väl öka efter hur hårt den får jobba? Har jag fått för mig i alla fall. Min går för fullt hela tiden??

Postad 16 oktober 2012 - 20:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Men fläkten ska väl öka efter hur hårt den får jobba? Har jag fått för mig i alla fall. Min går för fullt hela tiden??

Den är hårdvarukodad att spinna på i samma rpm oavsett.

Postad 16 oktober 2012 - 20:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Nya boxen är ju en totalflopp.
Om nu mirakeluppdateringen fixar alla buggar, inkl sdkproblemen och wait for it.... flashuppdatering till en död plattform, så kan de få mina stålar annars är det bye bye för Boxee.

Postad 16 oktober 2012 - 20:49

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
hm, funderar på att försöka få den utbytt när den börjat låta så här illa som den gör nu.

Postad 16 oktober 2012 - 21:07

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

hm, funderar på att försöka få den utbytt när den börjat låta så här illa som den gör nu.

lät inget från början

Postad 17 oktober 2012 - 11:15

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Old news sorry

Redigerat av Göktytan, 17 oktober 2012 - 13:00.

Postad 17 oktober 2012 - 11:33

Snarko
  • Snarko
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

God natt Boxee http://blog.boxee.tv...e/#.UH6EdrTS5fg

Har redan postats ca. 15 inlägg högre upp...

Postad 17 oktober 2012 - 13:45

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag ska försöka reklamera min.

Den är buggig som bara den (Startar om sig själv ibland, fastnar i bootscreen, hd audio dropout).
Köpte min i juli i år.. och vad jag förstår har boxee inte ägnat mjukvaran någon tid sedan februari (mjukvaran släpptes senare i mars).

De har alltså fortsatt att sälja en box som varit död, och som inte kommer få några nya uppdateringar att tala om.

Den här uppdateringen som eventuellt ska komma, är säkerligen enbart för att täppa till det säkerhetshål som gör det möjligt att eventuellt hacka boxen.

Avner ronen har även sagt att gamla kunder skulle få ett erbjudande nu, men för oss utan usa då? vilket erbjudande kan vi få, när de lanserar en produkt som enbart är på deras hemmamarknad.

Nä, det enda rätta var om de fixade så att communityn kunde ta över, genom att öppna boxen, men det kommer inte hända.

Ska som sagt försöka reklamera den, då jag känner mig so otroligt jävla lurad av både boxee och d-link.

Rekommenderar även läsning på deras forum http://forums.boxee....isplay.php?f=23
där det finns många upprörda människor över boxees beslut.

Postad 17 oktober 2012 - 16:01

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Du kan lika gärna vänta och se ifall de släpper någon fix. Det skulle vara rätt svårt att stoppa nedgradering då de skulle bricka i princip varenda box.
Och skit i nya boxen, det är ytterligare en onödig produkt som binder en till ytterligare en beroendebaseradtjänst. Är det någon läxa man ska lära sig från allt det här så är det att open source som xbmc är det enda man kan lita på. Varenda tillverkare verkar misslyckas efter några år av desillusionerade tankar kring hur man utvecklar mediaspelare. D-Link, Netgear, tvix och resten förtjänar inga pengar tyvärr.

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 oktober 2012 - 16:09.

Postad 17 oktober 2012 - 16:11

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Noooo
http://www.idg.se/2....ngs#a19.1431038

Boxen slutar tillverkas och uppdateringar upphör.

tråkigt, den nya boxen verkar inte vara något för lokalmedieanvändaren (dvs den som använder den istf xbmc) endast tvmottagare.

Så tips på andra (billiga) mediespelare mottages.

Postad 17 oktober 2012 - 16:47

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
He he ska bli intressant om den uppfyller mina krav.
Beställde faktiskt en som ska komma imorgon.
Det jag ska ha den till och hoppas den klarar är att kolla på film med och det skulle vara jäkligt nice om man får omslagsbilderna att funka, men det ska nog inte vara några problem med det av vad jag kunnat utläsa i tråden.

Postad 17 oktober 2012 - 17:27

Unregistered63cf7434
  • Unregistered63cf7434
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Är det total idioti att köpa en boxee nu MAO, ska streama musik, och titta på film igenom mestadels, ev kolla på lite tv6play etc.

Tizzbird kanske är bättre för detta? då dom har inbyggd Hdd och en torrent-funktion?

Postad 17 oktober 2012 - 17:41

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Är det total idioti att köpa en boxee nu MAO, ska streama musik, och titta på film igenom mestadels, ev kolla på lite tv6play etc.

Tizzbird kanske är bättre för detta? då dom har inbyggd Hdd och en torrent-funktion?

Hade jag vetat vad jag vet nu skulle jag aldrig köpa en boxee.
Framtiden är relativt oviss fortfarande, boxee har vägrat svara på frågor fram tills igår angående boxens framtid.

Kom ihåg att denna box är beroende av boxees servrar för att både logga in och för att hämta medieinformation och cover art.

Så ja, jag skulle lägga pengarna på något annat om jag var du.

Postad 17 oktober 2012 - 18:16

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Kom ihåg att denna box är beroende av boxees servrar för att både logga in och för att hämta medieinformation och cover art.

????

Postad 17 oktober 2012 - 18:20

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

????

Vad är det du inte förstår?

Postad 17 oktober 2012 - 18:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Hade jag vetat vad jag vet nu skulle jag aldrig köpa en boxee.
Framtiden är relativt oviss fortfarande, boxee har vägrat svara på frågor fram tills igår angående boxens framtid.

Så ja, jag skulle lägga pengarna på något annat om jag var du.

Nej det är en sanning med modifikation.
Läste att dom har servrar som hjälper till när BB inte hittar informationen på IMDB.

Man kan hoppas att dom släpper den funktionaliteten helt och låter en styra själv om den ska gå efter informationen i lokala nfo filer eller IMDB.

Postad 17 oktober 2012 - 18:50

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Nej det är en sanning med modifikation.
Läste att dom har servrar som hjälper till när BB inte hittar informationen på IMDB.

Man kan hoppas att dom släpper den funktionaliteten helt och låter en styra själv om den ska gå efter informationen i lokala nfo filer eller IMDB.

Jaså? vart har du hört det?

Den enda info jag sett om och om igen är att boxee har en variant av imdbs databas på licens typ..

Det är därför vissa filmer kan vara knepiga att identifiera, för att innehållet inte är samma alltid.

Postad 17 oktober 2012 - 19:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Läste det på BB forumet men det kvittar egentligen hur det fungerar nu utan frågan är hur det kommer fungera i framtiden.
Den dagen dom stänger sina servrar måste det gå att söka informationen fån andra sidor typ IMDB och Tvdb.

Postad 17 oktober 2012 - 19:22

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Läste det på BB forumet men det kvittar egentligen hur det fungerar nu utan frågan är hur det kommer fungera i framtiden.
Den dagen dom stänger sina servrar måste det gå att söka informationen fån andra sidor typ IMDB och Tvdb.

http://forums.boxee....ead.php?t=62905
det är den info som är återkommande när det tas upp i alla fall.

Hur det kommer fungera i framtiden, ja du, jag är inte så säker på att boxee finns kvar i den form som det är idag vid samma tid nästa år.

Avner har redan fått tillskott av kapital, och deras idé för deras nya box är kass. I usa är det extremt många som har bandbreddsbegränsningar. Och vem vill hålla på att ladda upp inspelningar över internet, där det är väldigt vanligt att man har max 1mbit uppströms.

Framförallt, vem vill betala 15$ i månaden för lagring i molnet, när en smidigare lösning skulle vara att i alla fall ha möjlighet att spela in på hårddisk.

Visst, de kommer säkert sälja en del boxar i början, men den marknad de riktar in sig mot nu känns mer konkurrensutsatt. Och vad de tänkt tjäna mest pengar på är troligtvis månadsavgiften, men jag tror flera människor kommer inse att det inte är värt att betala det, för jag tror ärligt inte så många kommer spela in så mycket och sedan se sakerna om och om igen.

Postad 17 oktober 2012 - 20:02

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Var nöjd med min boxee förutom oljudet från fläkten. Returnerade den i dag och hoppas på att få en ny. Som sagt väldigt nöjd med den annars. Har fått testperiod på Netflix till årsslutet och hoppas på en "app" till den med. Nu är det bara att vänta på en ny Boxee då...

Postad 17 oktober 2012 - 20:27

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Som jag förstått det är det väl bara döpa mappen filmen ligger i till typ: Top Gun 1986, så kommer cover och info upp?

Postad 17 oktober 2012 - 20:32

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Som jag förstått det är det väl bara döpa mappen filmen ligger i till typ: Top Gun 1986, så kommer cover och info upp?

Ja men den måste ju hämta informationen någonstans, och detta görs ifrån boxees servrar.
Sedan går det att ställa in en del med hjälp av nfo-filer: http://boxee.zendesk...ing-an-nfo-file

Detta är dock inget man vill göra för varje film eller serie om man har några hundra av båda..

Boxees indexeringsfunktion är också sjukt dålig, den tar enorm tid på sig. Så har man en hel del material så kan det ta många timmar att söka igenom allt. Så serier och liknande är nästan smidigast att manuellt identifiera.

Postad 17 oktober 2012 - 20:48

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ok.
Men om man tar bort den tillkopplade hårddisken och lägger in nått nytt, måste den köra igenom allt igen eller har den nått minne?

Edit: Blir nog lättare imorron när jag fått den och själv kan sitta och leka lite.

Redigerat av jdaniels, 17 oktober 2012 - 20:56.

Postad 17 oktober 2012 - 21:05

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Boxees indexeringsfunktion är också sjukt dålig, den tar enorm tid på sig. Så har man en hel del material så kan det ta många timmar att söka igenom allt. Så serier och liknande är nästan smidigast att manuellt identifiera.

Vet inte riktigt om du är rätt person att döma ut BBn då ditt ex verkar uppenbart defekt. Visst om du ska indexera en stor mängd data från scratch kan det kanske ta en stund med det är ju en engångsgrej. Därefter går det ju snabbt att identifiera nya serier/filmer som du lägger till. Åtminstone om du har ordning på din mappstruktur o namngivning av filerna samt ett nätverk som fungerar som det ska. För de pengar BBn kostade mig o för det jag använder den till, film o TV-serier, är det en av de "leksaker" jag köpt som jag är mest nöjd med

Postad 17 oktober 2012 - 21:21

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Men om man inte kör via nätverk utan en hd som man kopplar till och från, måste den indexera nytt varenda gång?

Postad 17 oktober 2012 - 21:37

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt om du är rätt person att döma ut BBn då ditt ex verkar uppenbart defekt. Visst om du ska indexera en stor mängd data från scratch kan det kanske ta en stund med det är ju en engångsgrej. Därefter går det ju snabbt att identifiera nya serier/filmer som du lägger till. Åtminstone om du har ordning på din mappstruktur o namngivning av filerna samt ett nätverk som fungerar som det ska. För de pengar BBn kostade mig o för det jag använder den till, film o TV-serier, är det en av de "leksaker" jag köpt som jag är mest nöjd med

Flera har exakt samma problem och buggar som jag har. Det är inte min box det är fel på. Det är deras mjukvara.

Att din box funkar bra är väl bra för dig, men jag är långtifrån ensam om att en horribel upplevelse med deras mjukvara.

Sedan så förstår jag inte vad du menar om allt ska sökas från scratch, den går ju igenom precis alla folders och filer ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.