Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
#3351
Postad 14 november 2012 - 21:00
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
... 425 miljoner per år drar comhem in på "kryperingskostnader" från oss för övrigt...smaka på det
Ja, siffran är intressant mot bakgrund av senast kända omsättningssiffra för Conax AS under ett helår: 97 milj USD alltså ca 660 milj SEK. Och ComHem svarar rimligtvis för en ganska liten del av Conax intäkter eftersom "Conax technology secures content for operators representing 125 million pay TV consumers in over 80 countries around the globe." Så "krypteringskostnaderna" som ComHem hänvisar till är av allt att döma till största delen annat än det som betalas till Conax.
#3352
Postad 14 november 2012 - 21:25
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag tycker ändå det var ett missriktat erbjudande som säkert många befintliga kunder med syskonabonnemang missade dvs erbjudandet på Facebook 6 nov. Jag utgick från att jag som befintlig kund inte hade någon glädje av erbjudandet eftersom jag redan hade syskonabonnemang och inte behövde ett till. Detta var den logiska tolkningen eftersom det framgick av erbjudandet 6 nov att man kunde välja mellan "en Digital-tv box, Samsung DCB-B270Z, för 1:- alternativt en Tv-modul (ej HD) för 1:-" vilket man alltså bara behöver till ett nytt syskonabonnemang. Hade jag bara varit på hugget och dessutom framfusig, vilket jag sällan är på grund av uppfostran, hade jag kunnat få sex avgiftsfria månader dvs sparat 594 kr. Vad är detta för besynnerligt erbjudande och vad är syftet från ComHems sida? Dels förutsätter det att man kollar ComHem på Facebook dagligen, dels frågar efter något som inte framgår dvs att man kan få sex månader gratis på ett befintligt syskonabonnemang. Vad vinner ComHem på att reta oss gamla kunder som troget betalar - som i mitt fall över 1800 kr mån - för våra abonnemang? Vill man ge mig rabatt är det bara att dra av på månadsfakturan. Vill ni ge något till befintliga kunder får ni i framtiden plocka ut gruset ur grädden innan ni sprutar den på moset.
Det mest bittra inlägget jag någonsin läst! Com Hem bjuder på 594:- till befintliga kunder som läser och följer sociala medier. Förväntar du dig att Com Hem ska skicka ett reklam utskick till alla kunder bara för att du inte ska missa det? (vilket du förmodligen gjort ändå, men din nochalans). Det är extremet generöst av Com Hem att erbjuda det här och ändå finns det en bitter person som spyr över det. Tycker du borde sluta grina och se till att hoppa på erbjudanden när det erbjuds... och struntar du i det! Skyll dig själv!
#3353
Postad 14 november 2012 - 22:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja, siffran är intressant mot bakgrund av senast kända omsättningssiffra för Conax AS under ett helår: 97 milj USD alltså ca 660 milj SEK. Och ComHem svarar rimligtvis för en ganska liten del av Conax intäkter eftersom "Conax technology secures content for operators representing 125 million pay TV consumers in over 80 countries around the globe." Så "krypteringskostnaderna" som ComHem hänvisar till är av allt att döma till största delen annat än det som betalas till Conax.
Glöm inte bort att utrustning och mjukvara och personalen som sköter om allt det kostar mycket med.
#3354
Postad 15 november 2012 - 10:13
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Glöm inte bort att utrustning och mjukvara och personalen som sköter om allt det kostar mycket med.
Precis och just "krypteringskostnaderna" är ju inte något unikt för ComHem.
#3355
Postad 15 november 2012 - 10:58
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Precis och just "krypteringskostnaderna" är ju inte något unikt för ComHem.
Glöm inte städpersonalen också...
#3356
Postad 15 november 2012 - 11:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Precis och just "krypteringskostnaderna" är ju inte något unikt för ComHem.
Så är det förvisso. Konstigt nog har man enats kring att ha denna avgift - ungefär som bankerna tycker att man kan ta betalt för bankkort och för kontoutdrag på papper. Och där brukar ju varje vända kring krypteringsavgift/kortavgift sluta här på detta Forum. Sedan går det en tid tills någon vill skriva av sig irritationen igen. Alla har denna avgift i någon form, vad den exakt motsvarar i kostnader vet man inte och vill man använda en viss leverantör av tv via kabel, bredband eller satellit får man betala vad det kostar.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 15 november 2012 - 11:02.
#3357
Postad 15 november 2012 - 15:06
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Uppdatering gällande Premier League och Viaplay!Som vi tidigare meddelat så direktsänds det nu 2 matcher från Premier League kl 16:00 på lördagar, en på Viasat Sport och en på Viasat Fotboll. Alla matcher från Premier League direktsänds såsom tidigare på Viaplay.se. Om du abonnerar på Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD får du fortsatt tillgång till Viaplay kostnadsfritt säsongen ut, det vill säga till maj 2013. Allt du behöver göra är att kontakta vår Kundservice tidigast imorgon (fredag 16/11) och senast 31/12 så får du en ny kod. Abonnerar du på Viasat Sport SD, Viasat Premium SD eller Viasat Guld SD så får du tillgång till lika många matcher som tidigare, det vill säga som innan beslutet den 10 mars 2012, och därför får du inte fortsatt tillgång till Viaplay. Alla gamla koder kommer att avslutas idag (torsdag 15/11) per automatik, detta innebär att du inte behöver avsluta abonnemanget på Viaplay själv. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
#3358
Postad 15 november 2012 - 16:16
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Uppdatering gällande Premier League och Viaplay!
Som vi tidigare meddelat så direktsänds det nu 2 matcher från Premier League kl 16:00 på lördagar, en på Viasat Sport och en på Viasat Fotboll.
Alla matcher från Premier League direktsänds såsom tidigare på Viaplay.se. Om du abonnerar på Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD får du fortsatt tillgång till Viaplay kostnadsfritt säsongen ut, det vill säga till maj 2013. Allt du behöver göra är att kontakta vår Kundservice tidigast imorgon (fredag 16/11) och senast 31/12 så får du en ny kod.
Abonnerar du på Viasat Sport SD, Viasat Premium SD eller Viasat Guld SD så får du tillgång till lika många matcher som tidigare, det vill säga som innan beslutet den 10 mars 2012, och därför får du inte fortsatt tillgång till Viaplay.
Alla gamla koder kommer att avslutas idag (torsdag 15/11) per automatik, detta innebär att du inte behöver avsluta abonnemanget på Viaplay själv.
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Tack för info
#3359
Postad 16 november 2012 - 16:28
kentarne
-
kentarne
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Uppdatering gällande Premier League och Viaplay!
Som vi tidigare meddelat så direktsänds det nu 2 matcher från Premier League kl 16:00 på lördagar, en på Viasat Sport och en på Viasat Fotboll.
Alla matcher från Premier League direktsänds såsom tidigare på Viaplay.se. Om du abonnerar på Viasat Sportpaketet HD, Viasat Premium HD eller Viasat Guld HD får du fortsatt tillgång till Viaplay kostnadsfritt säsongen ut, det vill säga till maj 2013. Allt du behöver göra är att kontakta vår Kundservice tidigast imorgon (fredag 16/11) och senast 31/12 så får du en ny kod.
Abonnerar du på Viasat Sport SD, Viasat Premium SD eller Viasat Guld SD så får du tillgång till lika många matcher som tidigare, det vill säga som innan beslutet den 10 mars 2012, och därför får du inte fortsatt tillgång till Viaplay.
Alla gamla koder kommer att avslutas idag (torsdag 15/11) per automatik, detta innebär att du inte behöver avsluta abonnemanget på Viaplay själv.
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Har fått en ny kod. Var lägger jag in den? Måste jag lägga upp ett nytt konto?
#3360
Postad 16 november 2012 - 17:07
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har fått en ny kod. Var lägger jag in den? Måste jag lägga upp ett nytt konto?
Jag undrar samma, finns ju ingenstans lägga in koden.. och alla instruktioner om att lägga in koden är ju bara för nya Viaplaykunder...
#3361
Postad 16 november 2012 - 18:26
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag undrar samma, finns ju ingenstans lägga in koden.. och alla instruktioner om att lägga in koden är ju bara för nya Viaplaykunder...
Det finns säkert flera sätt att få det att fungera. Jag sade upp mitt pausade paket. Först imorgon försvinner det. Därefter följer jag samma instruktion som tidigare. http://pdl.viaplay.c...q_code_help.pdf
#3362
Postad 16 november 2012 - 21:17
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1 592 inlägg
Com Hem känner till HBO:s planer att lansera en nordisk filmtjänst och vi för förhandlingar med dem om att ta in HBO i vårt utbud och räknar med att kunna presentera en lösning under hösten. Vi har för övrigt ett sammarbete med TiVo som kommer att öppna för nya möjligheter framöver men det är inget vi kan gå in på djupare än så i dagsläget.
Hur går det med HBO och TiVo? HBO finns hos Telia sedan igår. http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/HBO Nordic tråden: https://www.minhembi...c=300877&st=250
#3363
Postad 16 november 2012 - 21:39
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hur går det med HBO och TiVo? HBO finns hos Telia sedan igår.
http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/
HBO Nordic tråden: https://www.minhembi...c=300877&st=250
Du kan lugnt räkna med Comhem. De svarade redan den 11:e september att allt kommer att lösas under hösten angående HBO och CMoreSeriesHD. Dock så oklart kring Tivo Den som inte tror dem får följa länken. Upp till bevis Comhem. :-) https://www.minhembi...dpost&p=3655247* Edit * ville bara få med hela historien så att vi inte missar nåt...
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 16 november 2012 - 21:54.
#3364
Postad 17 november 2012 - 07:06
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Du kan lugnt räkna med Comhem. De svarade redan den 11:e september att allt kommer att lösas under hösten angående HBO och CMoreSeriesHD. Dock så oklart kring Tivo Den som inte tror dem får följa länken. Upp till bevis Comhem. :-) https://www.minhembi...t&p=3655247 * Edit * ville bara få med hela historien så att vi inte missar nåt...
Ja två veckor kvar av hösten,och TNT7 HD också lovad under hösten... Den som lever får se
#3365
Postad 17 november 2012 - 08:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Ja två veckor kvar av hösten,och TNT7 HD också lovad under hösten... Den som lever får se
Jag är särskilt besviken på att man inte fick till C More Series HD. Självklart hade idealet varit att kunna sända hela seriesäsongen i HD nu när C More satsat på att sända vissa serier med svensk text dagen efter. Det faktum att ComHem av för oss kunder okända orsaker inte lyckats få tillgång till C More Series HD gör att (illegal) nedladdning tyvärr fortfarande är det alternativ som gäller om man vill följa serier i HD-kvalitet i den takt som de sänds i USA och England. Det kan väl inte ligga i ComHems intresse? Jag och många andra undrar också vad som gäller ang Viasat Sport HD som nu rycker fram som livekanal för Premier League-fotboll. När Viasat Premier League HD slutade sända live försvann mycket av intresset för den kanalen och kanalen verkar ha ersatts av Viasat Sport HD. Borde inte denna då snabbt komma in i våra Viasat-paket? Argumentet att via redan har kanalen i standardupplösning håller inte år 2012. Observera att jag inte nämnt Kanal 5 HD.
#3366
Postad 17 november 2012 - 13:54
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag är särskilt besviken på att man inte fick till C More Series HD. Självklart hade idealet varit att kunna sända hela seriesäsongen i HD nu när C More satsat på att sända vissa serier med svensk text dagen efter. Det faktum att ComHem av för oss kunder okända orsaker inte lyckats få tillgång till C More Series HD gör att (illegal) nedladdning tyvärr fortfarande är det alternativ som gäller om man vill följa serier i HD-kvalitet i den takt som de sänds i USA och England. Det kan väl inte ligga i ComHems intresse? Jag och många andra undrar också vad som gäller ang Viasat Sport HD som nu rycker fram som livekanal för Premier League-fotboll. När Viasat Premier League HD slutade sända live försvann mycket av intresset för den kanalen och kanalen verkar ha ersatts av Viasat Sport HD. Borde inte denna då snabbt komma in i våra Viasat-paket? Argumentet att via redan har kanalen i standardupplösning håller inte år 2012. Observera att jag inte nämnt Kanal 5 HD.
C More Series HD finns hos sappa sedan 1 okt så det ska inte vara omöjligt, men kan viasat sport hd vara något viasat sitter på själva ? Varken telia eller tex sappa då har den... Svårt o få reda på detaljer då comhem aldrig kommenterar sådant.(vi förandlar bla bla men kan inte kommen bbla bla tack för att ni bla bla) HBO däremot som nämndes lite ovan kan man nog glömma som comhem kund,dom är ALDRIG i täten när det gäller något nytt spännade utan det ska som sagt förmodligen förhandlas där med i ett par år.
Redigerat av Unregistered40562de1, 17 november 2012 - 13:57.
#3367
Postad 18 november 2012 - 00:34
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Det finns säkert flera sätt att få det att fungera. Jag sade upp mitt pausade paket. Först imorgon försvinner det. Därefter följer jag samma instruktion som tidigare. http://pdl.viaplay.c...q_code_help.pdf
Sorry för sent svar. Var ute på resa... Men kan konfirmera att det fungerade som förväntat. :-)
#3368
Postad 18 november 2012 - 09:40
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Netgear CG3100, för en liten stund sedan startade modemet om helt av sig självt. Firmware/mjukvara "uppdaterades" från version 31 till 34. Är det någon som vet något om detta? Jag hittar ingen information på comhembloggen.se. Läser ogärna FB, har inte Twitter.
#3369
Postad 18 november 2012 - 10:53
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Netgear CG3100, för en liten stund sedan startade modemet om helt av sig självt. Firmware/mjukvara "uppdaterades" från version 31 till 34. Är det någon som vet något om detta? Jag hittar ingen information på comhembloggen.se. Läser ogärna FB, har inte Twitter.
Förmodar att version 34 ersätter version 33 som det tydligen var något problem med (någon version 32 verkar inte finnas distribuerad): http://www.sweclocke...n-post12852708/Jag har dock använt version 33 sedan den släpptes och har inte märkt några problem. Men jag använder Netgear CG3100 som brygga till egen router med NAT och WiFi avstängda så dessa funktioner har jag ingen användning för. Något meddelande om version 34 har jag inte sett men det kanske kommer imorgon. Jag avvaktar att starta om tills jag vet något om den.
#3370
Postad 18 november 2012 - 11:05
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Tack för info andylin. Jag använder också extern router och har Netgear endast som modem. Här hemma startade det om och uppdaterade alldeles på egen hand. Kanske har det gjort det hos dig också. Comhems princip tycks vara att först uppdatera automatiskt och efter detta förhoppningsvis ge information om vad som ändrats i nya programvaran.
#3371
Postad 18 november 2012 - 11:07
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Tack för info andylin. Jag använder också extern router och har Netgear endast som modem. Här hemma startade det om och uppdaterade alldeles på egen hand. Kanske har det gjort det hos dig också. Comhems princip tycks vara att först uppdatera automatiskt och efter detta förhoppningsvis ge information om vad som ändrats i nya programvaran.
Jag är kvar på version .31 så det verkar vara lite olika. 41 dagar sedan modemet startades om.
#3372
Postad 18 november 2012 - 11:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tack för info andylin. Jag använder också extern router och har Netgear endast som modem. Här hemma startade det om och uppdaterade alldeles på egen hand. Kanske har det gjort det hos dig också. Comhems princip tycks vara att först uppdatera automatiskt och efter detta förhoppningsvis ge information om vad som ändrats i nya programvaran.
Jag har 3.9.21.11.mp11.V0033 sedan 18 dagar tillbaka då jag senast startade om. Jag finns i fd UPC (Com hem Stockholm) och vi var först ut med version 31 men hur det är denna gång vet jag inte. Vill minnas att jag alltid brukar få starta om manuellt vilket jag föredrar. Har inte någon brådska att uppgradera om saker och ting fungerar. Kör version 3.0.0.3.112 på min Asus RT-N66U sedan den först installerades. Fungerar bra för mina behov. If it's working, don't fix it! Många gånger man skaffat sig problem genom att gå in och peta i onödan i det som fungerar. Jag har blivit försiktigare med åren.
#3373
Postad 18 november 2012 - 15:18
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Av samma skäl har jag inte uppdaterat till senaste firmwaren i min Asus RT-N55U. Det funkar hyggligt med den gamla mjukvaran. Korthuset kan rasa om man ändrar något.
#3374
Postad 18 november 2012 - 15:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Trist att ComHem måste betala så höga räntor: http://www.svd.se/na...ten_7679254.svdAtt ett välrenommerat företag med god soliditet betalar 11-15% ränta på interna lån har bara ett syfte dvs att plocka ut pengar ur verksamheten och flytta dem utomlands. Räntor upp mot 15% är räntor som normalt bara förekommer hos finansbolag av typen GE Money Bank, Resurs Bank, Svea Ekonomi, Wasa Kredit m fl och då gäller privatlån utan säkerhet med hög risk. Men ComHem gör i dagsläget inget olagligt, eventuellt blir det ändrad lagstiftning framöver mot denna typ av interna lån med höga räntor överförda till lågskatteländer.
#3375
Postad 18 november 2012 - 15:29
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Tja, det är ju det allt handlar om. Vi vanliga dödliga sitter och betalar överpriser och dolda avgifter medan någon i andra änden ökar på sina rikedomar. Skulle vara lätt att bli politisk över detta. Har slagorden på tungan, men man ska väl undvika politiken...
#3376
Postad 18 november 2012 - 15:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tja, det är ju det allt handlar om. Vi vanliga dödliga sitter och betalar överpriser och dolda avgifter medan någon i andra änden ökar på sina rikedomar. Skulle vara lätt att bli politisk över detta. Har slagorden på tungan, men man ska väl undvika politiken... 
BC Partners får ingen utdelning från ComHem eftersom man då måste skatta fram vinstmedel. Istället får man räntor på interna lån på 4,3 mdr som ska utgöra ersättning för räntor på de 11 mdr man lånade för att köpa ComHem samt de 5 mdr eget kapital man satte in - köpeskillingen var ju 16 mdr. Eftersom de interna lånen är så mycket lägre än 16 mdr blir räntesatsen hög i %. Sedan räknar naturligtvis BC Partners att få en slant när man gör sk exit, dvs säljer ComHem vidare. Där ligger den stora vinsten hoppas man och under tiden vill man bara ha betalt för kapitalkostnaderna så att kassaflödet inte blir negativt.
#3377
Postad 19 november 2012 - 13:07
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hur går det med HBO och TiVo? HBO finns hos Telia sedan igår.
http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/
HBO Nordic tråden: https://www.minhembi...c=300877&st=250
Du kan lugnt räkna med Comhem. De svarade redan den 11:e september att allt kommer att lösas under hösten angående HBO och CMoreSeriesHD. Dock så oklart kring Tivo Den som inte tror dem får följa länken. Upp till bevis Comhem. :-) https://www.minhembi...dpost&p=3655247 * Edit * ville bara få med hela historien så att vi inte missar nåt...
Ja två veckor kvar av hösten,och TNT7 HD också lovad under hösten... Den som lever får se
Jag är särskilt besviken på att man inte fick till C More Series HD. Självklart hade idealet varit att kunna sända hela seriesäsongen i HD nu när C More satsat på att sända vissa serier med svensk text dagen efter. Det faktum att ComHem av för oss kunder okända orsaker inte lyckats få tillgång till C More Series HD gör att (illegal) nedladdning tyvärr fortfarande är det alternativ som gäller om man vill följa serier i HD-kvalitet i den takt som de sänds i USA och England. Det kan väl inte ligga i ComHems intresse? Jag och många andra undrar också vad som gäller ang Viasat Sport HD som nu rycker fram som livekanal för Premier League-fotboll. När Viasat Premier League HD slutade sända live försvann mycket av intresset för den kanalen och kanalen verkar ha ersatts av Viasat Sport HD. Borde inte denna då snabbt komma in i våra Viasat-paket? Argumentet att via redan har kanalen i standardupplösning håller inte år 2012. Observera att jag inte nämnt Kanal 5 HD.
Hej, Hoppas jag får med alla svar nu, blev många inlägg att citera  HBO: Vi har tidigare sagt att vi räknat med att kunna presentera en lösning under hösten och det har ännu inte förändrats, om det nu eventuellt skulle ske någon förändring så hoppas vi kunna meddela detta här direkt. TiVO: Vi kan inte säga någon om när lansering kan tänkas ske, vilket pris eller vilken hårdvara som kan tänkas användas om. Vi kan heller inte ge er en hint om när lansering är aktuell eftersom att vi i dagsläget inte vet. C More Series HD: Håll ut bara, information kommer så fort vi vet mer. TNT HD: Vi kommer att lansera kanalen innan årsskiftet. Viasat och nya HD-kanaler: Vi har förhandlingar med Viasat men inget är klart ännu när/om vi kan erbjuda någon av de nya kanalerna. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
#3378
Postad 19 november 2012 - 13:10
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Det finns säkert flera sätt att få det att fungera. Jag sade upp mitt pausade paket. Först imorgon försvinner det. Därefter följer jag samma instruktion som tidigare. http://pdl.viaplay.c...q_code_help.pdf Jag undrar samma, finns ju ingenstans lägga in koden.. och alla instruktioner om att lägga in koden är ju bara för nya Viaplaykunder... Har fått en ny kod. Var lägger jag in den? Måste jag lägga upp ett nytt konto?
Hej, Om du redan har en kod sedan tidigare och den fortfarande fungerar så kan du antingen registrera ett nytt konto med nya koden eller vänta till nuvarande kod går ut och då registrera den nya koden på ditt gamla konto. Skulle du stöta på några problem i registreringen eller i att mata in den nya koden skulle vi rekommendera att du kontaktar Viaplay för att få hjälp. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
#3379
Postad 20 november 2012 - 03:22
lazio69
-
lazio69
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Apropå Tivo hoppas ni tar in flera modeller så att man kan få den som är mest avancerad med mest finesser och med bästa hd kvalitet som man kan få tag på om man skulle vilja ha det
För jag förstår inte hur man kunde ta bort Humax HDPVR 1000C och trots att den har buggar med bla läppsync som aldrig blir åtgärdat och att man inte kan radera delar av program mm mm så är den ju mycket bättre än den ni tog in i stället från samsung. man brukar ju tro att gör man en ändring så ska de blir till det bättre, men inte där
Nu vet jag inte exact hur Tivon fungerar men hoppas i alla fall att man kan programmera den mer än 3 dagar som det är på humaxen för det är för dåligt (ja jag vet att man kan göra det manuellt)
#3380
Postad 20 november 2012 - 03:32
lazio69
-
lazio69
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag är särskilt besviken på att man inte fick till C More Series HD. Självklart hade idealet varit att kunna sända hela seriesäsongen i HD nu när C More satsat på att sända vissa serier med svensk text dagen efter.
Håller helt med dig anylin det var det som gjorde att jag tog bort C More helt för jag var så irriterad att när man har sett på tex True Blood, Boardwalk Empire i HD kvalité i varje säsong så vill man inte se nästa i vanlig digital kvalité och då tog jag även bort Viasat canalerna för jag var så förbannad på comhem Där hade jag väntat på viasat motor hd i över ett år och så när jag avslutar så då naturligtvis så kommer det till slut ca en vecka efter jag avslutat men det kan jag leva med men jag vet att jag kommer ta cmore igen när det blir att man kan se serierna i HD kvalité Men jag ser bara på program i HD kvalité så jag har hd-paketet och jag skulle vilja ha ett paket i viasat och cmore där man bara får hd-kanalerna för sport och film för jag är inte intresserad av att varken se sport eller film i annat än HD och när ni då tar betalt för alla andra kanaler man inte vill se så blir det till slut att man skiter i att ha det alls
#3381
Postad 20 november 2012 - 07:16
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Jag har också sagt upp Cmore, det företaget får det nog inte lätt. Jag tycker att filmutbudet har blivit bedrövligt, lägger pengarna på iTunes-hyrfilm och Netflix i stället.
#3382
Postad 20 november 2012 - 08:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
C More Series HD finns hos sappa sedan 1 okt så det ska inte vara omöjligt, men kan viasat sport hd vara något viasat sitter på själva ? Varken telia eller tex sappa då har den... Svårt o få reda på detaljer då comhem aldrig kommenterar sådant.(vi förandlar bla bla men kan inte kommen bbla bla tack för att ni bla bla) HBO däremot som nämndes lite ovan kan man nog glömma som comhem kund,dom är ALDRIG i täten när det gäller något nytt spännade utan det ska som sagt förmodligen förhandlas där med i ett par år.
Skulle vara intressant att veta om ComHem över huvud taget har något intresse av att ta in Viasat Sport HD. Dels finns säkert bland kunderna intresse att kunna välja mellan två matcher i HD-kvalitet när det är Champions League-omgång som ikväll och i morgon kväll, dels sänds Premier League delvis i Viasat Sport.. Den kund hos ComHem som vill se matchen Benfica Lissabon - Celtic FC ikväll får nöja sig med SD-kvalitet och imorgon kväll går matchen Manchester City - Real Madrid enbart i SD också eftersom Viasat Fotboll HD naturligtvis är reserverad för matchen Dynamo Kiev - Paris Saint Germain. Viasat Sport är dessutom en kanal med egna rättigheter: Boxning, Davis Cup (tennis), EuroLeague (basket), rugby-VM, Nordic Fight Night (boxning) vilket motiverar att den borde finnas i HD-kvalitet hos ComHem.
#3383
Postad 20 november 2012 - 13:30
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej,Här kommer ett rättelse på det som vi skrivit tidigare i inlägg 3357: https://www.minhembio...3Rättelse:1. De koder som lämnats ut innan 2012-11-16 slutar gälla X månader efter det att den började gälla. Så hade man 3 månaders gratis och aktiverade koden den 18/10 gäller koden till 18/1 och inte till 2012-11-15 som vi tidigare meddelat.2. Om du redan har en kod sedan innan 2012-11-16 och den fortfarande fungerar men har fått en ny kod parallellt med detta så kan du antingen registrera ett nytt konto med nya koden eller vänta till nuvarande kod går ut och då registrera den nya koden på ditt gamla konto.
3. På grund av ett systemproblem så har vissa kunder blivit debiterade för Viaplayabonnemanget. Om det dragits pengar från ditt konto ska du skicka ett mail till [email protected] med namn och e-postadressen du registrerat för abonnemanget. Viaplay kommer att återkomma via mail till dig med mer information.
Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
#3384
Postad 20 november 2012 - 13:51
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Skulle vara intressant att veta om ComHem över huvud taget har något intresse av att ta in Viasat Sport HD. Dels finns säkert bland kunderna intresse att kunna välja mellan två matcher i HD-kvalitet när det är Champions League-omgång som ikväll och i morgon kväll, dels sänds Premier League delvis i Viasat Sport.. Den kund hos ComHem som vill se matchen Benfica Lissabon - Celtic FC ikväll får nöja sig med SD-kvalitet och imorgon kväll går matchen Manchester City - Real Madrid enbart i SD också eftersom Viasat Fotboll HD naturligtvis är reserverad för matchen Dynamo Kiev - Paris Saint Germain. Viasat Sport är dessutom en kanal med egna rättigheter: Boxning, Davis Cup (tennis), EuroLeague (basket), rugby-VM, Nordic Fight Night (boxning) vilket motiverar att den borde finnas i HD-kvalitet hos ComHem.
Hej, Vi som jobbar med minhembio.com, facebook, twitter med mera ser näst intill dagligen kanalönskemål där Viasat Sport HD nämns. Vi kan inte lova att kanalen kommer men vi kan lova att vi registerat ditt och alla andras önskemål. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 20 november 2012 - 13:54.
#3385
Postad 20 november 2012 - 14:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej, Vi som jobbar med minhembio.com, facebook, twitter med mera ser näst intill dagligen kanalönskemål där Viasat Sport HD nämns. Vi kan inte lova att kanalen kommer men vi kan lova att vi registerat ditt och alla andras önskemål. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Jag har sett önskemålen om Viasat Sport HD på Facebook och kan bara instämma. Finns mycket för ComHem att göra på HD-sidan framöver: Viasat: "De nya HD-kanalerna, som lanseras första november, består av tre sportkanaler Viasat Golf HD, Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD. Samtidigt utökas utbudet med fem nya dokumentär- och underhållningskanaler Viasat Explorer HD, Viasat History HD, Viasat Crime HD, Viasat Nature HD samt TV6 HD." Dessutom de fyra Viasat Film HD-kanalerna som lanserades i samband med att TV1000 avvecklades (Action, Drama, Family, Nordic). C More: C More Series HD (vart tog den vägen?) SBS: Kanal 5 HD (ännu inte-varför?) Övriga: Eurosport 2 HDMTV Live HDMezzo Live HD
#3386
Postad 20 november 2012 - 15:53
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hej,
Hoppas jag får med alla svar nu, blev många inlägg att citera 
HBO: Vi har tidigare sagt att vi räknat med att kunna presentera en lösning under hösten och det har ännu inte förändrats, om det nu eventuellt skulle ske någon förändring så hoppas vi kunna meddela detta här direkt.
TiVO: Vi kan inte säga någon om när lansering kan tänkas ske, vilket pris eller vilken hårdvara som kan tänkas användas om. Vi kan heller inte ge er en hint om när lansering är aktuell eftersom att vi i dagsläget inte vet.
C More Series HD: Håll ut bara, information kommer så fort vi vet mer.
TNT HD: Vi kommer att lansera kanalen innan årsskiftet.
Viasat och nya HD-kanaler: Vi har förhandlingar med Viasat men inget är klart ännu när/om vi kan erbjuda någon av de nya kanalerna.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
comhem vid ett förhandlingsbord = Mycket snack o lite verkstad
#3387
Postad 20 november 2012 - 16:15
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej,
Hoppas jag får med alla svar nu, blev många inlägg att citera 
HBO: Vi har tidigare sagt att vi räknat med att kunna presentera en lösning under hösten och det har ännu inte förändrats, om det nu eventuellt skulle ske någon förändring så hoppas vi kunna meddela detta här direkt.
TiVO: Vi kan inte säga någon om när lansering kan tänkas ske, vilket pris eller vilken hårdvara som kan tänkas användas om. Vi kan heller inte ge er en hint om när lansering är aktuell eftersom att vi i dagsläget inte vet.
C More Series HD: Håll ut bara, information kommer så fort vi vet mer.
TNT HD: Vi kommer att lansera kanalen innan årsskiftet.
Viasat och nya HD-kanaler: Vi har förhandlingar med Viasat men inget är klart ännu när/om vi kan erbjuda någon av de nya kanalerna.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
hösten? det är vinter nu!!!! kom igen va!!!
#3388
Postad 20 november 2012 - 16:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
comhem vid ett förhandlingsbord = Mycket snack o lite verkstad
Tills någon övertygar mig om att jag har fel så hävdar jag som tidigare att problemet med ComHem är att man till varje pris värnar sitt rörelseresultat (det som kallas EBITDA, rörelseresultat före räntor, skatter, nedskrivningar och avskrivningar inklusive avskr på goodwill). Dels rörelseresultatet i absoluta tal eftersom det används till avskrivningar och alltså möjliggör investeringar och de omtalade räntebetalningarna till moderbolaget, dels EBITDA-marginalen i % som nu ligger på drygt 51%. Bolaget verkar ha som målsättningatt denna marginal ska öka år från år med ett par procentenheter. Eftersom ComHem inte vill öka sina kostnader vid given intäkt så verkar det som att vi inte kan räkna med att det händer så mycket som inte medför att priserna höjs. I de fall en HD-spegling läggs till är kunderna mindre benägna att betala extra jämfört med om en helt ny HD-kanal lanseras. Hittade detta som är en presentation som hölls i augusti 2012 för finansanalytiker m fl. Står lite intressant på sid 21. TiVo ska tydligen lanseras andra kvartalet 2013 och vara för ip-tv med fem års exklusivitet för ComHem på den svenska marknaden: http://www.comhem.se...Com+Hem.pdf.pdf
#3389
Postad 20 november 2012 - 16:59
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tills någon övertygar mig om att jag har fel så hävdar jag som tidigare att problemet med ComHem är att man till varje pris värnar sitt rörelseresultat (det som kallas EBITDA, rörelseresultat före räntor, skatter, nedskrivningar och avskrivningar inklusive avskr på goodwill). Dels rörelseresultatet i absoluta tal eftersom det används till avskrivningar och alltså möjliggör investeringar och de omtalade räntebetalningarna till moderbolaget, dels EBITDA-marginalen i % som nu ligger på drygt 51%. Bolaget verkar ha som målsättningatt denna marginal ska öka år från år med ett par procentenheter. Eftersom ComHem inte vill öka sina kostnader vid given intäkt så verkar det som att vi inte kan räkna med att det händer så mycket som inte medför att priserna höjs. I de fall en HD-spegling läggs till är kunderna mindre benägna att betala extra jämfört med om en helt ny HD-kanal lanseras. Hittade detta som är en presentation som hölls i augusti 2012 för finansanalytiker m fl. Står lite intressant på sid 21. TiVo ska tydligen lanseras andra kvartalet 2013 och vara för ip-tv med fem års exklusivitet för ComHem på den svenska marknaden: http://www.comhem.se...Com+Hem.pdf.pdf
Jo håller med,comhem har ju senaste åren ägts av diverse riskkapitalbolag och dess mål är väl att tjäna så mycket pengar på kort tid som möjligt och sedan sälja skiten.Alla bolag vill väl så klart tjäna pengar men känns som det är lite skillnad med comhems ägare,dom grinar när dom skiter tror jag  Historien med kanal 5 hd är ju avslöjande nog när alla andra kan fixa det men inte comhem(bc partners).
#3390
Postad 20 november 2012 - 18:25
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
comhems ägare,dom grinar när dom skiter tror jag 
Grinar nog inte när de skiter i kunder som betalar fullpris för produkter som inte fungerar som utlovat. Helt säkert skrattar de hela vägen till banken. Önskar det fanns alternativ i mitt område.
#3391
Postad 21 november 2012 - 07:50
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
@edsvallakung: Lite konstruktiv kritik istället för enbart massa gnäll skulle inte skada. Har du ComHem? Om du har ett annat alternativ skulle jag rekommendera dig att byta med tanke på hur missnöjd du verkar vara. Grinar nog inte när de skiter i kunder som betalar fullpris för produkter som inte fungerar som utlovat. Helt säkert skrattar de hela vägen till banken. Önskar det fanns alternativ i mitt område.
Det där var inte heller särskilt konstruktivt, vad är det som inte fungerar som utlovat?
#3392
Postad 21 november 2012 - 09:35
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Ok. Point taken. Jag har bott i mitt område i mer än 10 år och haft Comhems tjänster alltsedan UPC blev Comhem. Vi har TV, bredband och telefoni från Comhem. (Telefonin är numera urkopplad.) Vi har haft tre olika digitalboxar och är inne på vårt tredje eller fjärde modem. Hittills har all hårdvara, utom första digitalboxen och senaste modemet, krävt ca ett års inkörstid innan de värsta problemen varit avhjälpta. Periodvis har vi varit helt utan internet (ändå betalt för det). Faktum är att det senaste modemet/routern, ett Netgear, är det som krävt minst inkörstid för vår del. Men det beror på att jag med åren lärt mig att avvakta när det kommer nyheter. Jag har följt med i forum på nätet, läst hur problem efter problem successivt avhjälpts och tänkt att när forumaktiviteten minskar har Comhem lyckats avhjälpa de värsta problemen. Till viss del hade jag rätt, men var ändå tvungen att köpa en extern router för att få Comhems tjänst att fungera trådlöst. Vår Humax digitalbox har numera inte värre buggar än att det fungerar utan frustration. Här på Minhembio finns ett forum om denna box, se https://www.minhembi...l=&fromsearch=1 . Att vår box fungerar så pass bra idag har vi forumets skribenter att tacka för. De skrev listor på buggar som skickades till Comhem, gjorde upprop, kontaktade tekniskt kunnig personal etc, etc. Om jag minns rätt anlitade Comhem till slut några av de mest aktiva som betatestare av ny mjukvara. Man kan anta att antalet bittra, icke-konstruktiva inlägg står i proportion till antalet timmar folk lägger ner på att få hårdvara och tjänster att fungera. Så är det i alla fall i mitt fall. Varför byter jag då inte leverantör? För närvarande letar jag alternativ. Tyvärr är det så att är man en internetuppkopplad familj som surfar mycket, streamar film och musik samt spelar onlinespel - då finns just nu inget fungerande alternativ där jag bor. Men så fort det finns ska vi prova. Jag är inte dummare än att jag förstår att andra leverantörer också kommer att medföra en rad problem och kosta mig massor av tid. Det är förstås så att det för Comhem inte är särskilt enkelt att få de tjänster de levererar att fungera fullt ut. Det handlar om ganska ny teknik och en enorm mängd kunder. Det har jag förståelse för. Däremot har jag svårare att förstå att Comhem inte tar missnöjet bland kunderna på större allvar. En sak gör de bra. De startar forum som dessa, bloggar och liknande. Dessutom har deras support blivit bättre över åren. Två saker skulle de kunna göra än bättre. Det ena är att de i högre utsträckning ger ekonomisk kompensation för hårdvara och tjänster som inte fungerar. Man kan tänka sig en månads fritt abonnemang som plåster på såren eller frivisning av valfri kanal under en månad (som är utan bindningstid och som upphör utan att behöva sägas upp). Sådant skulle göra att man som kund känner att de faktiskt bryr sig. Det andra de skulle kunna göra för att bli bättre är att i än högre grad än vad som nu sker betatesta sina produkter innan de släpps till oss vanliga konsumenter. Då kanske det mesta skulle fungera från start. Ett konkret förslag till Comhem är att de börjar med två kundkategorier. Den ena kategorin är "betakund". Till reducerat pris får man ta del av de senaste hårdvarunyheterna och de färskaste tjänsterna. Kundens motprestation är att rapportera in buggar och, inte minst, ha tålamod med att det tar tid att åtgärda dem. Den andra kundkategorin är "trygga-tjänster-kunden". Dess kunder betalar fullt pris och erbjuds den teknik och de tjänster som man vet fungerar fullt ut. Nackdelen är att man kanske inte får den högsta bredbandshastigheten eller de mest heta ondemand-tjänsterna. Fördelen är att man kan ägna sig åt att njuta av tjänsterna, förvissad om att de fungerar. Marknadsföringsmässigt är det förstås vanskligt att tala om betakunder. Det vore samma sak som att erkänna att allt inte funkar som utlovat. Men man kan också tänka sig att betakund-kategorin ger ett seriöst intryck. Allt beror på hur man presenterar det. Alla kan förstå att den senaste tekniken inte är den mest driftsäkra.
Redigerat av Mange36, 21 november 2012 - 09:39.
#3393
Postad 21 november 2012 - 10:15
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
@edsvallakung: Lite konstruktiv kritik istället för enbart massa gnäll skulle inte skada. Har du ComHem? Om du har ett annat alternativ skulle jag rekommendera dig att byta med tanke på hur missnöjd du verkar vara.
Det där var inte heller särskilt konstruktivt, vad är det som inte fungerar som utlovat?
Jag har comhem har du? byter i april så tills dess säger jag vad jag tycker om den tjänst jag betalar för.Vill du sätta stopp för det ok gör så. Konstruktiva svar kanske skulle krävas av comhem isåfall? Att vi förhandlar etc är inte det i mitt tycke. Ett forum är väl till för att uttrycka åsikter detta är mina och det kanske inte passar dig och comhem? Cry me a river..
#3394
Postad 21 november 2012 - 10:42
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Jag har comhem har du? byter i april så tills dess säger jag vad jag tycker om den tjänst jag betalar för.Vill du sätta stopp för det ok gör så. Konstruktiva svar kanske skulle krävas av comhem isåfall? Att vi förhandlar etc är inte det i mitt tycke. Ett forum är väl till för att uttrycka åsikter detta är mina och det kanske inte passar dig och comhem? Cry me a river..
Härlig attityd du har. Säg vad du tycker, fine. Men jag tror inte ComHem lyssnar speciellt mycket på dig och din attityd. Jag tror nog att man får relativt konstruktiva svar på konstruktiv kritik, men ett evigt gnällande skiter dom nog i ärligt talat. Skulle jag gjort iallafall. Ja, vi har ComHem, hade problem med ett av deras modem tidigare. Dom skickade ett nytt (Netgear CG 3100) och sen dessa har bredbandet funkat. @Mange36: Well done, bra inlägg. Du har helt rätt angående Humax-boxen. Den har varit ett välkänt problem. Själv kör jag med Samsungs SMT-C7160 och tycker den funkar bra.
#3395
Postad 21 november 2012 - 11:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Härlig attityd du har. Säg vad du tycker, fine. Men jag tror inte ComHem lyssnar speciellt mycket på dig och din attityd. Jag tror nog att man får relativt konstruktiva svar på konstruktiv kritik, men ett evigt gnällande skiter dom nog i ärligt talat. Skulle jag gjort iallafall.
Ja, vi har ComHem, hade problem med ett av deras modem tidigare. Dom skickade ett nytt (Netgear CG 3100) och sen dessa har bredbandet funkat.
@Mange36: Well done, bra inlägg. Du har helt rätt angående Humax-boxen. Den har varit ett välkänt problem. Själv kör jag med Samsungs SMT-C7160 och tycker den funkar bra.
Intressant läsning nu på morgonen. Jag tror att mycket av problematiken ligger i ComHems storlek och de olika upplevelser vi som kunder har av ComHems tjänster, hårdvara och utbud. Vissa upplever frustration över det de kallar ComHems monopol men problemet ligger i att det är fastighetsägaren som avtalar för hyresgästers och bostadsrättsinnehavares räkning och den som är missnöjd väljer fel måltavla. På sikt kommer ComHems starka ställning dock att försvagas i den takt som öppna nät tar över i samband med att långa avtal med ComHem löper ut. Med över 800 000 kunder och 1,75 milj anslutna hushåll vore det väl märkligt om alla upplevde samma sak i alla delar av landet. Och på ett forum som detta får vi naturligtvis inte mycket feedback från kunder i den tysta majoritet som sitter nöjda (eller ibland mindre nöjda) men inte delar med sig av erfarenheterna. Jag har uppfattat det som att det finns i princip tre områden där man kan ha olika erfarenheter och alltså olika attityd till ComHem: 1) nätet - dess stabilitet och kapacitet 2) hårdvara (boxar, modem) 3) utbudet av kanaler och andra tjänster i kabel-tv Personligen har jag varit kund hos ComHem sedan dess föregångare Svenska Kabel TV dvs under tjugo år och på två olika adresser i Stockholm. Fn är jag mycket nöjd med nät och den hårdvara jag har. Jag har (peppar, peppar) en bra internetuppkoppling i Bredband 200 som tuggar 203 Mbit/s nedströms för det mesta (180-190 Mbit/s under högtrafik). Har dock egen router eftersom routerfunktion och WiFi i Netgear CG3100 inte fungerar som jag vill. Men när det finns en lösning klagar jag inte. Jag har en On demand-box utan hårddisk och en Humax HDPVR med 2TB hdd. Min senaste månadsfaktura till ComHem är på 1821 kr så jag misstänker att jag hör till de 10% av ComHems kunder som betalar mest och bäst. Ryggraden i deras verksamhet om man så säger. Jag har dock synpunkter på punkt 3) ovan och den som följer forumet vet att jag då och då luftar mina åsikter ang detta.
#3396
Postad 21 november 2012 - 15:35
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Visste ni att det idag är Världsdagen för tv / World Television Day? Detta tänkte vi fira genom att ha en tävling för våra befintliga kunder där man kan tävla om en iPad. Läs mer och tävla på Com Hem-bloggen: https://www.comhembl...vla-om-en-ipad/Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice P.S. Vi har inte haft tid att besvara era inlägg här på forumet idag utan kommer att göra detta under morgondagen. D.S.
#3397
Postad 21 november 2012 - 15:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
#3398
Postad 22 november 2012 - 09:47
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
jag har mycket problem med att bilden inte hänger med och det blir blockigt, ibland blir det problem med ljudet också
någon annan som har samma problem eller vet hur man fixar det
antennsladd går rakt in i uttaget och boxen är uppdaterad till senaste versionen
har en Samsung Digitalbox med hårddiskinspelning, ej HD
Det är i Solna och enligt deras supportsida ska det inte vara några driftstörningar men jag har haft dessa problem i ett par dagar nu. Innan dess har boxen varit avstängd i ca 1 månad då jag egentligen inte använder den.
ps sladden har varit orörd i evigheter och det har inte hänt någonting med den samt att jag inte haft dessa problem tidigare så snälla säg inte byt sladden för det är det nog inte.
Redigerat av Christopher_A, 22 november 2012 - 09:48.
#3399
Postad 22 november 2012 - 11:46
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
jag har mycket problem med att bilden inte hänger med och det blir blockigt, ibland blir det problem med ljudet också
någon annan som har samma problem eller vet hur man fixar det
antennsladd går rakt in i uttaget och boxen är uppdaterad till senaste versionen
har en Samsung Digitalbox med hårddiskinspelning, ej HD
Det är i Solna och enligt deras supportsida ska det inte vara några driftstörningar men jag har haft dessa problem i ett par dagar nu. Innan dess har boxen varit avstängd i ca 1 månad då jag egentligen inte använder den.
ps sladden har varit orörd i evigheter och det har inte hänt någonting med den samt att jag inte haft dessa problem tidigare så snälla säg inte byt sladden för det är det nog inte.
Du kan låta en tekniker från ComHem komma och mäta signalstyrkan i ditt uttag. Eller testa med en annan digitalbox, det är nog det första jag skulle göra personligen.
#3400
Postad 22 november 2012 - 12:19
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
HBO
Som vi skrivit tidigare så skulle vi meddela om det skett någon förändring.
Tidigare har vi skrivit under hösten men detta kommer inte att ske utan det är nu oklart när vi kan erbjuda HBO i vårt utbud. Exakt vilken orsak som gör att det drar ut på tiden känner vi på Kundservice inte till och vi vet heller inte om det är något som kan kommuniceras. Vi vill dock påminna om det vi skrivit förut om "förhandling pågår" och att det är många saker som spelar in i en förhandling och att det är därför vi sällan ger någon information inför lansering.
Mer information kommer publiceras på comhem.se så snart vi har ett avtal på plats.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|