Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 7.307692 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7.394736 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 3.416666 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 7.299998 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 05 December 2012 - 22:21

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hej!
Jag håller på att leta efter en bra Boxer box och tittar just nu på denna.

Jag tvingas sälja min Humax BXR HD+ då huset jag bor nu konverteras till ett Comhem hus.
11 mån gamal, är perfekt vårdad och helt i nyskick. Intresserad?
/O

Postad 07 December 2012 - 10:56

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Något om det ett år gamla fel på Humax 500 GB, som inte senaste uppgraderingen löste. Felet tillhör de svarta rutor problemfamiljen, det utmärker sig genom att det bara inträffar på kanaler som ibland har sändningsuppehåll. När det inträffar kan det fixas genom att gå till en annan kanal och sedan gå till aktuell kanal en andra gång. Har man försökt göra en inspelning när felet inträffar så kommer denna att misslyckas.

Hur kan man få fram felet:
  • Välj en neutral kanal exempelvis någon HD-kanal.
  • Vänta tills en kanal har börjat sända efter att den har haft ett verkligt sändningsuppehåll, inte exempelvis reklaminslag.
  • När man växlar till kanalen kommer texten ”Kanalen är kodad eller inte tillgänglig”
Kanaler som har sändningsuppehåll och startar sina sändningar:

Kanal . . . . . . . . . . . . . . . . Tid

27 BBC World News . . 14.00
37 Showtime . . . . . . . . . 18.00
11 Comedy Central . . . .19.00
36 TCM . . . . . . . . . . . . . . 21.00

Kanalerna 20, 30-33 startar sina sändningar tidigt på morgonen och ger svart bild om mottagaren under natten varit i standby, oavsett när man växlar till någon av dem.

Om man slår av mottagaren med strömbrytaren så fungerar alla kanaler tills ett sändningstillstånd har passerats. Man kan inte alltid lita på EPGn, att det står sändningsuppehåll betyder inte alltid att någon form av sändningar förekommer.

Varsågoda Humax, Teracom och Boxer. /Tor.

Redigerat av Åskviggen, 07 December 2012 - 13:30.

Postad 08 December 2012 - 11:02

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Kopplade in en USB2 HD i min BXR-HD idag för 1:a ggn :)
Det är bara en liten 60 Gb disk, men när boxen har formaterat den för att man ska
kunna spela in på den, så står det 14 Gb ledigt!? Ska det bli så lite plats kvar för inspelning
på en 60 Gb disk?

Postad 08 December 2012 - 13:10

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Kopplade in en USB2 HD i min BXR-HD idag för 1:a ggn :)
Det är bara en liten 60 Gb disk, men när boxen har formaterat den för att man ska
kunna spela in på den, så står det 14 Gb ledigt!? Ska det bli så lite plats kvar för inspelning
på en 60 Gb disk?

Min gissning är att det förallokeras för det som brukar kallas timeshift, alltså att kunna hoppa tillbaka i pågående program, pausa osv.
På en BXR-HD+ är 25% d.v.s. 125 GB ej användbart för inspelningar...

Postad 08 December 2012 - 22:32

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Idag verkar min BXR-HD+ ha lagt av helt. Sedan uppdateringen till senaste mjukvaran har även min strulat en del, men saker som texttv osv har jag brytt mig mindre om. Dock hade den kraschat ett par gånger vid inspelning, vilket den förra mjukvaran aldrig gjorde (detta var dock vanligt i början när jag fick boxen, med de tidiga mjukvaruversionerna).. Men jag har åtminstone varit befriad från de där svarta rutorna som ett tag var så irriterande, har inte sett dem sen jag fick Boxer att skicka ut ett nytt kort.

Men nu vägrar box****t fullständigt läsa mitt kort. Vad jag än gör så säger den "för att se den här kanalen behöver du ett programkort från Boxer" på alla betalkanaler. Står samma meddelande oavsett om kortet sitter i eller inte, t.o.m. om kortet sitter åt fel håll. Kortläsaren verkar plötsligt vara stendöd.

Är sanslöst trött på detta, ett tag var boxen riktigt stabil och trevlig, men nu är den kandidat till den sämsta j-vla pryl jag någonsin ägt. Boxer och Humax borde verkligen skämmas för att ha förstört en box som kunde varit riktigt lyckad.

Lutar just nu åt att jag kastar ut boxfanskapet och återgår till comhem, även om jag hatar dem med och de är bra mycket dyrare för motsvarande utbud.

Postad 09 December 2012 - 06:20

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Lutar just nu åt att jag kastar ut boxfanskapet och återgår till comhem, även om jag hatar dem med och de är bra mycket dyrare för motsvarande utbud.

Dyrare? Hur kan du ha missat deras enorma kampanj sen några veckor?
Jag brukar inte heller gilla Comhem, men nu har de ju ett skapligt deal.

Halva priset på alla paket, inkl. deras höga kritiserade 'krypteringsavgift', https://www.comhem.se/tv XL=204:-/mån, L=154:-/mån, M8=124:-/mån.

12 mån. bindning med dessa priser.

Med t ex Comhems M8 = 8 Valfria, så har ju Comhem väldigt många fler kanaler att välja fritt från, än vad Boxer har.

Postad 09 December 2012 - 14:55

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Dyrare? Hur kan du ha missat deras enorma kampanj sen några veckor?

Har inte missat den. :) Visst, det är en bra deal, men det gäller ju ändå bara 12 månader, sen tvingas man betala deras vanliga ockerpriser. Och 129 kr för deras HD-paket är svindyrt, speciellt då jag mest är intresserad av att ha 1an-5an i HD som hos Boxer, dessutom har de inte ens Kanal 5 HD som är den kanal som körs mest här hemma...

Uppdatering ang. boxen för övrigt: Lät den vara strömlös under natten och idag hittar den plötsligt kortet igen.. Så jag slänger väl inte ut den riktigt än, men vid nästa strul vetetusan vad jag gör..

Postad 09 December 2012 - 18:48

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Ja, det är ju rätt kul det där - för man behöver inte ens ha ett aktivt Boxerkort, utan det funkar med vilket gammalt och utgånget som helst, och man kan ändå se Tv4 HD gratis!

Jag har lånat ett gammalt kort (Ver. 2.0) men boxen säger bara att jag inte har rätt att se kanalen och om den skall ingå i mitt paket skall jag lämna kanalen på i upp till en timme för att kortet skall kunna uppdateras. Någon som har nån aning om varför det inte fungerar?

Postad 09 December 2012 - 20:26

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

...jag mest är intresserad av att ha 1an-5an i HD som hos Boxer...Kanal 5 HD som är den kanal som körs mest här hemma...

Vad är så bra med kanal 5 HD? Har de avbrott för reklaminslag?

Jag har idag bara de fria kanalerna i det markbundna nätet, men funderar på ett abonnemang. Har kikat på "Flex8" för 99:-/månad. Där kan man välja 8 kanaler förutom de fria. Men jag hittar inte var TV3 HD finns.
Startavgift på 595:- tillkommer. Brukar Boxer ha kampanjer så man slipper startavgiften?
Har en BXR-HD+2.

Postad 10 December 2012 - 09:21

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Vad är så bra med kanal 5 HD? Har de avbrott för reklaminslag?

Betydligt bättre bild än vanliga femman, annars ingen skillnad.

Postad 10 December 2012 - 21:14

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Är det någon som vet hur man avslutar en serieinspelning. Min spelare spelar in Solsidan både på HD och på den vanliga kanalen?

MVH
Niklas

Postad 10 December 2012 - 21:32

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Välj schedule , markera serien du vill ta bort under , tryck opt och yes.
Klart.

Postad 12 December 2012 - 08:57

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Inlägg som bröt mot regelsamlingen raderade

Postad 12 December 2012 - 11:44

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Julrea! 1500kr :) bara idag!

Finns det någon intresserad av att köpa min Humax BXR-HD+ ? Tänkte ge er forumiter en chans till innan den ryker på Blocket imorgon.

Inköpt mitten Jan-12. I perfekt nyskick. Alla tillbehör & kartong kvar. Kvitto/garantisedel oxå såklart.
Finns i Eskilstuna. Kan givetvis skickas, köparen betalar frakten.

/Ola

SÅLD!

Redigerat av osvanberg, 13 December 2012 - 14:10.

Postad 14 December 2012 - 03:54

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Inlägg som bröt mot regelsamlingen raderade

Får man alltså inte publicera Boxers emailadresser?

Det gör de ju själva: "Om du av någon anledning inte kan använda formuläret ovan ber vi dig att skicka ett e-postmeddelande direkt till [email protected]."

http://www.boxer.se/...ontaktformular/

I övrigt så låter Boxer nu meddela:

"Den 13 december har BBC Entertainment premiär hos Boxer. Kanalen kommer dessutom att frivisas för alla Boxerkunder från den 13 december 2012 till 28 februari 2013."

http://www.boxer.se/...ment-hos-boxer/

Ahhhh, skönt att kunna spela in och njuta av Red Dwarf, som gick inatt!

Redigerat av Kung Nu, 14 December 2012 - 04:04.

Postad 14 December 2012 - 09:41

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Den från england skiljer sig på några viktiga punkter.
1)
Den har ingen inbyggd kortläsare så du behöver en boxer-cam för ca 600 Kr om du vill köra med abonnemang.
2)
Den tar inte in VHF-bandet så om du har hd-sändningar på VHF-bandet där du bor så får du inte in dem.
3)
De har en annan standard för viss EPG-data så EPG:n kommer troligtvis att fungera halvdant eller inte alls. Serieinspelningar kan du glömma, resten kan funka eller så gör det inte det...
4)
Osäkert om den klarar alla de textningsformat som används i sverige. Om den gör det så är det inte säkert den fixar å,ä,ö.

Men vill du köra utan abonnemang och kan leva med de andra skillnaderna så finns det några hundralappar att spara när frakten är inräknad...
För med abonnemang finns inte mycket att spara då det är en del frakt från england samt att du behöver kompletera med en CAM för ca 600.

5. Svensk textning funkar inte i alla lägen. t.ex Animal Planet.

Postad 14 December 2012 - 10:50

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 1
Punkt 5 gäller dessvärre även den svenska modellen för tex Canal+ series.

Postad 14 December 2012 - 10:52

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

I övrigt så låter Boxer nu meddela:

"Den 13 december har BBC Entertainment premiär hos Boxer. Kanalen kommer dessutom att frivisas för alla Boxerkunder från den 13 december 2012 till 28 februari 2013."

http://www.boxer.se/...ment-hos-boxer/

Ahhhh, skönt att kunna spela in och njuta av Red Dwarf, som gick inatt!

Det kräver att man har ett programkort version 4.0 i boxen. Kanske har dom styrt upp frivisning + gratisvisning av TV4 HD så att det kräver senaste kortet numera.

Om det är nån som har ett extra kort liggande (4.0) och vill sälja det kan ni pm-a mig.

Postad 14 December 2012 - 11:43

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Det kräver att man har ett programkort version 4.0 i boxen. Kanske har dom styrt upp frivisning + gratisvisning av TV4 HD så att det kräver senaste kortet numera.

Ja, så kan det vara, men jag har ju ett v.4-kort som inte är aktivt, men ändock funkar för att se frivisningen med.
Men de sänder ju Entertainment på DVB-T2, vilket verkar onödigt eftersom de ändå inte sänder HD-prg där ...

Däremot så var inte Red Dwarf svensktextat, men det har jag sett att en hel del annat var, men det är ju trist att de bara tycks köra en massa gamla program som inte är inspelade ens med 576p, utan är analoga, åtminstone av kvalitén att döma.

Postad 14 December 2012 - 14:06

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Men de sänder ju Entertainment på DVB-T2, vilket verkar onödigt eftersom de ändå inte sänder HD-prg där ...

DVB-T2 är en komprimerings teknik. och kan användas till all sorts program. och dom får in fler kanaler per mux med DVB-T2. vet att alla nya kanaler kommer att sändas i DVD-T2 teknik, alla fall tills det kommer en ny teknik.

Postad 14 December 2012 - 15:06

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

DVB-T2 är en komprimerings teknik. och kan användas till all sorts program. och dom får in fler kanaler per mux med DVB-T2. vet att alla nya kanaler kommer att sändas i DVD-T2 teknik, alla fall tills det kommer en ny teknik.

DVB-T2 är en effektivare sändningsteknik än DVB-T. MPEG4 är en effektivare komprimeringsteknik än MPEG2.
För den tekniskt intresserade läs Toms sida: http://tekniken.se/tv/

Postad 14 December 2012 - 18:36

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har en fråga....har läge varit missnöjd med den medföljande fjärren pga att boxen svarar väldigt dåligt på vissa knappar . Så nu har jag köpt em Harmony 200 .
Har programerat den utan större problem men under opt+ knappen så går bara att markera sortera och ny mapp och hårdisken lär ju svämma över omg om jag inte kan radera nåt.
Har gjort om programmeringen flera ggr och även provat att lägga opt på olika knappar. Nån stött på liknande på annan Harmony för tyvärr så är ju supporten stängt för helgen.

Postad 14 December 2012 - 19:15

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Har programerat den utan större problem men under opt+ knappen så går bara att markera sortera och ny mapp och hårdisken lär ju svämma över omg om jag inte kan radera nåt.

Är du inloggad på Logitech kan du ju själv lägga Raderingen på vilken knapp som helst.

Postad 14 December 2012 - 19:38

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt,,,efter att jag hållit på ett bra tag så kollade jag med gamla dosan och den kunde inte heller radera något.

Problemet visade sig vara en ny typ av hängning i boxen för när jag stängde av med knappen så funkade bägge dosorna utan problem. :wub:

Postad 16 December 2012 - 05:22

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt,,,efter att jag hållit på ett bra tag så kollade jag med gamla dosan och den kunde inte heller radera något.

Problemet visade sig vara en ny typ av hängning i boxen för när jag stängde av med knappen så funkade bägge dosorna utan problem. :wub:

De andra alternativen brukar inaktiveras när man har en inspelning igång samt ibland en stund efter inspelningen. Dock så har även jag varit med om att den låst sig i det läget och att jag varit tvungen att starta om boxen helt för att kunna använda alla funktioner igen.

Postad 20 December 2012 - 11:36

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hej,
Vi har nu fått en ny release av mjukvara från Humax som löst problemen med att man tappar text-tv och undertexter på kanaler med undertexter av typen teletext-undertexter.

Vi har beslutat att inte erbjuda denna version för automatisk uppgradering såhär nära jul. Vi vill dock göra denna tillgänglig och erbjuda er som är lite mer tekniska möjligheten att uppgradera era boxar via USB redan nu. Vi har som vanligt gjort en sanitycheck av mjukvaran och våra tester påvisar att den löser de problem Humax anger att dom fixat. Vi har noterat att synkningen av undertexter blivit lite försämrad på kanaler med teletext undertexter om man ser programmet i ”timeshift” läge. Detta verkar man kunna lösa genom att spola tillbaka/fram några sekunder. Vi har inte kunnat se denna regression på vanliga inspelningar överhuvudtaget.

Vi vill göra det tydligt att Humax inte löst samtliga problem som rapporterats här på minhembio.com men vi jobbar tillsammans med Humax för att kunna lösa återstående problem i den mån de går att reproducera och identifiera. Tyvärr är det svårt för oss och Humax att hitta intermittenta problem och sådana som inte går att reproducera metodiskt och systematiskt. Vi är därför alltid intresserade av er feedback när ni hittar problem där ni steg för steg kan beskriva hur problemet uppstår. Vi vill gärna veta, är det bara vissa tidpunkter, program, kanaler, din ort (om problemet är relaterat till utsändning så kan detta vara en ledtråd) etc.

För att ladda ner den nya mjukvaran klickar på du länken för din box nedan.
BXR-HD ver 1.00.06 http://www.boxer.se/..._hd_upgrade.hdf
BXR-HD+ ver 1.00.08 http://www.boxer.se/...lus_upgrade.hdf

Vill du nedgradera till nuvarande version igen klickar du på länken för din box nedan.
BXR-HD ver 1.00.05 http://www.boxer.se/..._hd_upgrade.hdf
BXR-HD+ ver 1.00.07 http://www.boxer.se/...lus_upgrade.hdf

Så här uppgraderar du mjukvaran i din mottagare:
- Kopiera uppgraderingsfilen till en USB sticka (ska vara formaterad som FAT32)
- Ändra namnet på uppgraderingsfilen till ”BXR_HD_PLUS_upgrade.hdf”
- Sätt i USB stickan i USB porten på mottagaren (uttaget sitter på fronten på HD+ och baksidan på HD)
- Sätt på strömmen (switch på baksidan för HD+ och via strömsladden i vägguttaget för HD) samtidigt som du trycker upprepade gånger på Standby knappen på fronten av boxen.
- När uppgraderingen startar ska du sluta trycka upprepade gånger på Standby knappen
- Stäng inte av strömmen medan uppgraderingen pågår
- När uppgraderingen är klar och stapeln visar 100% kan du ta ur ditt USB-minne och starta om boxen.

Vänliga hälsningar
Boxer teknik

Postad 20 December 2012 - 19:13

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Hej,
Vi har nu fått en ny release av mjukvara från Humax som löst problemen med att man tappar text-tv och undertexter på kanaler med undertexter av typen teletext-undertexter.

Hej Boxer Teknik!

Det stämmer att version 1.00.08 löser problemen med text-tv/undertexter, vilket är bra, men stabilitetsproblemen som uppkom i version 1.00.07 är inte lösta. Redan igår hängde sig boxen när jag navigerade i inspelningsmenyn. Inte testat timeshift än, men misstänker att problemet med hängningar inte är löst där heller. Jag förstår att det är svårt att lösa intermittenta problem, men faktum är att inget av dessa fel (text-tv/undertexter/hängningar) existerade i version 1.00.04. 1.00.04 är fortfarande den bästa och stabilaste mjukvaran till denna box och 1.00.07 borde aldrig skickats ut i luften. Den bästa lösningen för att göra era kunder nöjda är att ta bort 1.00.07 ur luften och låta oss nedgradera till 1.00.04 igen.

Jag vet att anledningen till att ni skickade ut version 1.00.07 var för att lösa problem med avläsning av programkort, om denna mjukvara fixar detta eller inte vet jag inte då jag inte haft problemet på över 1 års tid nu sen jag fick ett nytt kort av er pga av det problemet, men om man läser andra inlägg på detta forum verkar dessvärre så inte vara fallet. Är det så jobbigt för er att skicka ett nytt kort till era kunder som drabbas av det problemet?

Edit: Fick en länk till version 1.00.04 av mjukvaran från Boxer. Den finns att hämta här: http://www.boxer.se/...lus_upgrade.hdf Tyvärr ligger ju fortfarande 1.00.07 kvar i luften och det är omöjligt att hindra boxen från att uppdatera sig själv.

Edit 2: Har hittat en lösning för att förhindra automatisk uppdatering av mjukvaran genom att experimentera lite med den hemliga menyn. Att stänga av "Dynamic update" funkar inte, men att ändra land till England under "Country setting" verkar ha löst det. En nackdel med att göra detta är att om man behöver göra en kanalsökning måste man ändra tillbaka till Sverige igen för att boxen ska hitta några kanaler, men annars har jag inte upptäckt några problem med denna lösning och boxen är stabil igen! Kolla här hur man kommer åt den hemliga menyn: http://www.avforums....foxsat-hdr.html

Redigerat av Unregisterede8729a39, 22 December 2012 - 19:27.

Postad 22 December 2012 - 19:23

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Fungerar inte att uppgradera min mottagare. När jag trycker upprepade ggr på standby så slår mottagaren bara av och på inget händer.

Postad 22 December 2012 - 19:35

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Fungerar inte att uppgradera min mottagare. När jag trycker upprepade ggr på standby så slår mottagaren bara av och på inget händer.

Antar att minnet är formaterat i FAT32, annars funkar det inte. Men detta hände mig också de första gångerna när jag försökte uppdatera, tricket är att man får inte trycka för många gånger på standby. När man ser på displayen att uppdateringen startat ska man sluta trycka.

Postad 23 December 2012 - 00:44

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Var tvungen att byta USB minne för att det skulle fungera.

Postad 23 December 2012 - 01:19

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Edit 2: Har hittat en lösning för att förhindra automatisk uppdatering av mjukvaran genom att experimentera lite med den hemliga menyn. Att stänga av "Dynamic update" funkar inte, men att ändra land till England under "Country setting" verkar ha löst det. En nackdel med att göra detta är att om man behöver göra en kanalsökning måste man ändra tillbaka till Sverige igen för att boxen ska hitta några kanaler, men annars har jag inte upptäckt några problem med denna lösning och boxen är stabil igen! Kolla här hur man kommer åt den hemliga menyn: http://www.avforums....foxsat-hdr.html

Uppdaterar lösningen då det efter ytterligare tester visade sig funka mindre bra att välja England som land då det tyvärr ledde till att boxen tappade tidsinställning när den startades från standby. Däremot verkar Danmark funka bra! Efter att man ändrat detta i den hemliga menyn måste man först stänga av boxen med standby-knappen på fjärrkontrollen och sen med strömbrytaren på baksidan av boxen. Efter att ha gjort detta funkar det perfekt för mig att köra version 1.00.04 av mjukvaran utan att boxen försöker uppdatera sig. Testade även att söka efter ny mjukvara och den hittade ingen då heller. Dock måste man fortfarande ändra tillbaka till Sverige igen om man vill göra en kanalsökning.

Postad 26 December 2012 - 02:04

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Om man ändrar Start- och/eller Sluttid på en inspelning man ställt via EPG - raderar den då namnet på programmet, och kan man isåfall skriva in ett eget namn?

Om man börjar titta på nåt redan inspelat - minns den då var man var om man sedan avbryter och börjar titta på nåt annat?
Eller minns den bara ett program i taget?

Redigerat av Kung Nu, 26 December 2012 - 02:04.

Postad 26 December 2012 - 21:47

BobbyM
  • BobbyM
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har skaffat mig en BXR-HD+ idag men har ramlat på ett problem med min Tv (en Panasonic TH-42PV62E). Då det är en HD-box så vill jag givetvis koppla den via HDMI. Men problemet är att TV:n inte detekterar att digitalboxen är kopplad via HDMI 1/2 ingångarna. Det innebär att jag blir tvungen att växla över till HDMI-ingången varje gång jag startar TV:n. Detta funkar utan problem om man kopplar via scart(AV1/2/3), dvs då startar TV:n direkt på den AV-ingången som jag kopplat in boxen. Jag misstänker att detta är en begränsning i TV:n men vill ändå kolla så att det inte bara är en inställning i digitalboxen.

Någon kommentar/erfarenhet på detta?

Postad 27 December 2012 - 02:01

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Om man ändrar Start- och/eller Sluttid på en inspelning man ställt via EPG - raderar den då namnet på programmet, och kan man isåfall skriva in ett eget namn?

Om man börjar titta på nåt redan inspelat - minns den då var man var om man sedan avbryter och börjar titta på nåt annat?
Eller minns den bara ett program i taget?

Om man ändrar starttiden får inspelningen namnet på det program som pågår då enligt EPG:n, detta kan inte ändras när man ställer in timern. Har själv aldrig varit med om att inspelningar fått fel namn, vill man att inspelningen ska starta tidigare och sluta senare än vad som står i EPG:n kan man ändra till önskad utfyllnadstid i inställningarna.

Boxen kommer ihåg var man slutade titta på alla inspelningar. Startar man en inspelning som man tittat på tidigare får man välja om man vill återuppta den eller visa den från början.

Postad 27 December 2012 - 13:56

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Om man ändrar starttiden får inspelningen namnet på det program som pågår då enligt EPG:n, detta kan inte ändras när man ställer in timern. Har själv aldrig varit med om att inspelningar fått fel namn, vill man att inspelningen ska starta tidigare och sluta senare än vad som står i EPG:n kan man ändra till önskad utfyllnadstid i inställningarna.

Hmmm, på BBC Entertainment drar de konstant över tiden, men eftersom man inte riktigt kan lita på det, så vill man ha 1 min. före JUST DÄR, och kanske 5 min. efter.
Men då blir det ju så på alla om man istället använder Utfyllnadstid...

På Tv6 vill man istället ha 1 min. före, och sluta 1 min. innan - detta om man spelar in två på varandra följande avsnitt.

Men det går ju heller inte med bara Utfyllnadstid ...

Kan man alls ställa Timern manuellt, och kan man då själv knappa in namn?

Boxen kommer ihåg var man slutade titta på alla inspelningar. Startar man en inspelning som man tittat på tidigare får man välja om man vill återuppta den eller visa den från början.

Även om man tittat bara delvis på kanske fem program, minns den då var man var på alla fem? Isåfall; Bra, alltid något.

Postad 27 December 2012 - 14:51

johfrd
  • johfrd
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har skaffat mig en BXR-HD+ idag men har ramlat på ett problem med min Tv (en Panasonic TH-42PV62E). Då det är en HD-box så vill jag givetvis koppla den via HDMI. Men problemet är att TV:n inte detekterar att digitalboxen är kopplad via HDMI 1/2 ingångarna. Det innebär att jag blir tvungen att växla över till HDMI-ingången varje gång jag startar TV:n. Detta funkar utan problem om man kopplar via scart(AV1/2/3), dvs då startar TV:n direkt på den AV-ingången som jag kopplat in boxen. Jag misstänker att detta är en begränsning i TV:n men vill ändå kolla så att det inte bara är en inställning i digitalboxen.

Har också en gammal Panasonic (pv45) som tror att man vill använda den inbyggda analoga mottagaren som default så det börjar alltid med myrornas krig. Visst vore det skönt att slippa trycka på tv/av-knappen för att få upp rätt ingång. Jag har precis ställt in humaxens fjärr så man kan styra tv:n, då är det source-knappen man får använda för att ändra ingång istället.

Postad 27 December 2012 - 18:13

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det här hjälpte mig en gång i tiden: https://www.minhembi...howtopic=237143

Postad 27 December 2012 - 20:35

BobbyM
  • BobbyM
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Det här hjälpte mig en gång i tiden: https://www.minhembi...howtopic=237143

Tack. Lyckades med precis det här efter att ha pratat med Panasonics support tidigare idag. Nu startar den på hdmi 1. Dock skall man notera att det funkar endast om man startar via start/stäng av -knappen. Tidigare har jag startat med att trycka på 1 och stängt av på start/stäng av -knappen och då blir det fortfarande analog tv som den startar på.

Sorry för detta off-topic. Låt oss nu återgå till digitalboxen :)

Postad 30 December 2012 - 13:59

BobbyM
  • BobbyM
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt om detta redan har hanterats i denna tråd.

Min Humax bxr-hd+ box stänger av sig automatiskt efter ett tag. Har letat i manualen och hittar ingenting om detta. Någon som vet hur man kan se till att boxen alltid är på?

Postad 30 December 2012 - 14:43

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Min Humax bxr-hd+ box stänger av sig automatiskt efter ett tag. ..

Kallas "Autonedstängning". [MENU  Inställningar  System  Strömhantering]
Sid 53 i manualen.

Postad 30 December 2012 - 14:52

BobbyM
  • BobbyM
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Kallas "Autonedstängning". [MENU  Inställningar  System  Strömhantering]
Sid 53 i manualen.

Tack

Postad 02 January 2013 - 21:36

tvfan
  • tvfan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Öppen fråga till Humaxägare:
Sker snabbspolning av inspelat materiel med eller utan ljud?

Jag har ägt en tidigare Humaxmodell och på den skedde snabbspolning utan ljud (en klar brist i funktionalitet), men kanske har Humax blivit klokare med åren... Jag hittar inget i manualen om denna frågeställning.

Tack på förhand

Postad 02 January 2013 - 23:20

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 2
Jag har nog aldrig ägt en box , oavsett märke, som snabbspolat med ljud.

Postad 03 January 2013 - 17:57

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Idag har den f____ade boxen hängt sig 5 ggr när jag snabbspolat i ett program och varje gång kommer jag tillbaka till startpunkten. Kan dom inte bara fixa det här nån gång

Postad 07 January 2013 - 07:55

stecla
  • stecla
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kan vi återgå till Humax boxen?

Postad 07 January 2013 - 21:20

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Kan vi återgå till Humax boxen?

Fixat ;)

OT-inlägg dolda.

Postad 07 January 2013 - 21:24

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Öppen fråga till Humaxägare:
Sker snabbspolning av inspelat materiel med eller utan ljud?

Tack på förhand

Nej, det går inte att spola med ljud på Humax BXR HD+.

Postad 08 January 2013 - 21:31

Jimsan75
  • Jimsan75
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Köpte en Humax BXR-HD2 till sovrummet innan jul, blev supernöjd med den. Tyckte om gränssnittet, så idag köpte jag en Humax BXR-HD+ till vardagsrummet för att kunna spela in och kolla i efterhand och hoppa förbi reklamen. Gränssnittet må vara likvärdiga, men funktionerna diffa en smula. Favoriterna i Humax BXR-HD2 blir numrerade på den plats man väljer att den ska vara på, blev den inte på Humax BXR-HD+, men det är en bagatell då jag byter kanal med P upp och P ner ändå.
Sen är det displayen, som fler skriver om med störande med kanalnamn, skulle hellre se en fast klocka istället, som nån redan nämnt. En funktion som också skulle vara trevlig är om man kunde redigera inspelat material, ta bort reklam mm.

Redigerat av Jimsan75, 08 January 2013 - 21:44.

Postad 09 January 2013 - 05:02

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

En funktion som också skulle vara trevlig är om man kunde redigera inspelat material, ta bort reklam mm.

Det äro, liksom..., en ganska onödig funktion enär man icke kunna kopiera ut det redigerade sedan ... ;)

Redigerat av Kung Nu, 09 January 2013 - 05:03.

Postad 09 January 2013 - 08:16

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan alla!

Jag har läst lite om denna TV-mottagare och den verkar intressant.
Jag skulle vilja veta lite mer om inspelningarna man gör.
Kan jag spela in ett program, flytta över det till en USB-sticka för att titta på det i min dator?
Perfekt om frun tittar på någon jag inte är intresserad av...
:-)

Hur mångar kanaler klarar den av att spela in på samtidigt som man tittar på en annan kanal?
Det står att den har två mottagare, alltså borde den klara minst en kanal samtidigt som jag ser på en annan.

Tack!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.