Headset till PS4
935 svar till detta ämne
Postad 13 December 2013 - 10:57
pocken
-
pocken
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Receptet för att få trådade headset att fungera, när man kopplar in dem i handkonktrollen, är att kombinera dessa: Headset Adapter 3,5-3,5 mm http://www.teknikmag...%2c5-3%2c5%20mm&& Audioadapter http://www.kjell.com...-ansluta-p34500Anledningen till att micen inte fungerar är att Sony har en annan standard på sina 3.5mm kontakter än vad typ alla andra har. Den översta adaptern löser det problemet.
Postad 13 December 2013 - 12:16
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
jag har den andra adaptern köpt på kjell men bara den fungerade inte med mitt gamla headset som var till pc, via 3.5mm.
Kommer det lösa problemet om jag köper den första adaptern du hänsvisar till på teknikmagasinet ?
kopplingen blir väl då följande - headset ljud kabeln till kjell adaptern och sen koppla headset mic
kabeln in i teknikmagasin adaptern och sen den vidare till kjell adaptern ? och sen in med kjell adaptern i kontrollen ?
många kablar blir det och inte optimalt men tillsvidare kan de få fungera ....
Postad 13 December 2013 - 13:09
Belic
-
Belic
-
Användare
-
-
220 inlägg
Min adapter som fanns till Qpad QH-90 fungerade utmärkt. Länkade bilder tidigare i tråden. Om man kan uteslutna något från dom.
Postad 13 December 2013 - 14:46
ejobrutal
-
ejobrutal
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag kan bekräfta att pockens lösning med Kjells båda kablar funkar. Jag använde den igår med mitt gamla pc-headset med 2 x 3,5 mm utgång.
Postad 14 December 2013 - 13:24
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
Tänker nog själv köra på PX4 från Turtle Beach. Kostar typ £100 just nu hos amazon.co.uk http://www.amazon.co...-1&keywords=px4https://www.prisjakt...t.php?p=2123517
Redigerat av C0LD, 14 December 2013 - 13:25.
Postad 14 December 2013 - 15:38
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Tänker nog själv köra på PX4 från Turtle Beach. Kostar typ £100 just nu hos amazon.co.uk http://www.amazon.co...-1&keywords=px4
https://www.prisjakt...t.php?p=2123517
Var ju riktigt trevligt pris för den. Prövade tidigare en trådlös lur och den slog ut vårat wifi här hemma, någon som vet hur den överför trådlöst? Står bara trådlöst nätverk... // Sat
Postad 14 December 2013 - 16:10
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag har ett par px4 och är väldigt nöjd. dom använder sig utav dualband wifi, så den hoppar mellan 2 band där det är minst trafik för att få minst störningar.
Postad 14 December 2013 - 16:54
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Update Astro a50.
Major failure. Dom är underbara men det har uppstått ett litet problem. Frugan märkte att jag satt med nya lurar.
Postad 14 December 2013 - 17:10
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Jag har ett par px4 och är väldigt nöjd. dom använder sig utav dualband wifi, så den hoppar mellan 2 band där det är minst trafik för att få minst störningar.
Tackar, då låter de fortfarande intressant. Tyvärr minns jag inte vilka vi hade men prövade att byta band(?) med hjälp av en kompis i reutern eftersom jag själv är datatekniskt begränsad. Tyvärr hjälpte detta inte och de åkte tebax... // Sat
Postad 14 December 2013 - 19:14
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Update Astro a50.
Major failure. Dom är underbara men det har uppstått ett litet problem. Frugan märkte att jag satt med nya lurar. 
Hahahaha know the fealing!!!
Postad 15 December 2013 - 20:56
pocken
-
pocken
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
jag har den andra adaptern köpt på kjell men bara den fungerade inte med mitt gamla headset som var till pc, via 3.5mm.
Kommer det lösa problemet om jag köper den första adaptern du hänsvisar till på teknikmagasinet ?
kopplingen blir väl då följande - headset ljud kabeln till kjell adaptern och sen koppla headset mic
kabeln in i teknikmagasin adaptern och sen den vidare till kjell adaptern ? och sen in med kjell adaptern i kontrollen ?
många kablar blir det och inte optimalt men tillsvidare kan de få fungera ....
När du kopplar med endast "Kjell-adaptern" så kommer du få ljud (halvdassigt) men micen kommer inte fungera. Kopplar du enligt följande så kommer ljudet bli bättre och micen fungera: PS4 handkontroll --> http://www.teknikmag...%2c5-3%2c5%20mm --> http://www.kjell.com...-ansluta-p34500Edit: Vill man grotta ner sig i varför man måste ha adaptern från Teknikmagasinet så kan man läsa ejobrutal's inlägg här: https://www.minhembi...4och https://www.minhembi...1
Redigerat av pocken, 15 December 2013 - 21:00.
Postad 16 December 2013 - 09:14
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Satt och kollade på lite mer budget än ex Astro 50 och hittade dessa, Turtle beach Ear Force PX22. En snabbcheck på tuben och de verkar populära.
Kabel eller inte känns inte så vikigt för mig. Vill ha helst ha så lite besvär som möjligt. Att uppgradera via internet och sådant är något jag undviker så länge jag kan.
// Sat
Postad 17 December 2013 - 10:10
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Nu är jag inte jätte kär i mina Astro A50 längre! Lurarna lyckades hänga sig igår,röd diod lyste men gick ej stänga av eller på eller nåt och inget ljud. Kollade runt lite på nätet och det andra fått till svar av Astro med samma problem är att låta lurarna ladda ur sen försöka igen! Trodde man skulle slippa såna här roliga problem iom hög kvalitet men icke. Mina Sony har för övrigt funkat ca 1 år utan nåt problem!
Postad 17 December 2013 - 10:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Nu är jag inte jätte kär i mina Astro A50 längre! Lurarna lyckades hänga sig igår,röd diod lyste men gick ej stänga av eller på eller nåt och inget ljud. Kollade runt lite på nätet och det andra fått till svar av Astro med samma problem är att låta lurarna ladda ur sen försöka igen! Trodde man skulle slippa såna här roliga problem iom hög kvalitet men icke. Mina Sony har för övrigt funkat ca 1 år utan nåt problem!
Är det Pulse du har Hippo? Verkar som att en FW-update för att dom ska funka kommer (tidigt?) i januari. Update Astro a50.
Hahaha! Har du kvittot kvar? Bra lurar är ju win-win (man hör spelets ljud bra och frugans "oväsen" dåligt)
Postad 17 December 2013 - 10:35
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Är nog bättre du kör vidare med dina sony när de väl funkar. Kan köpa de där elektronikskrotet till hörlurar som inte funkar för en hunka?
Postad 17 December 2013 - 11:01
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Är det Pulse du har Hippo? Verkar som att en FW-update för att dom ska funka kommer (tidigt?) i januari.
Japp pulse är de,vet att det skulle komma en uppdatering men orkade inte vänta på den  Är nog bättre du kör vidare med dina sony när de väl funkar. Kan köpa de där elektronikskrotet till hörlurar som inte funkar för en hunka? 
Får jag inte igång skiten så behöver du bara betala frakten
Postad 17 December 2013 - 11:18
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Är det Pulse du har Hippo? Verkar som att en FW-update för att dom ska funka kommer (tidigt?) i januari.
Var har du sett det?
Postad 17 December 2013 - 12:01
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Var har du sett det?
Google it! Finns på diverse sidor. Dock har inte Sony själva gått ut med nån officiell info men jag tror nog början på januari ändå. Thankfully, we have good news to share, as it was confirmed in this video (starting around 17:30) that while resource issues have prevented Sony to fix the problem in time for launch, a PS4 update is on schedule for early January and will take care of enabling back the Wireless functionality. Read more at http://www.worldsfac...VkIG0H0BRtYK.99
Postad 19 December 2013 - 15:30
Unregistered7657e1f7
-
Unregistered7657e1f7
-
Användare
-
-
130 inlägg
Här kommer några typiska nybörjarfrågor!
1. Fungerar inte alla 3.5 mm hörlurar att koppla rakt in i handkontrollen?
Jag har ett par Sennheisser som jag använder till mobilen för att lyssna på musik och jag tänkte använda dem ikväll när jag ska spela.
2. Är det någon som kan rekommendera ett par bra hörlurar som passar när man ska spela BF4.
Kravet är att de inte ska behöva laddas mellan spelomgångarna.
Gärna hela kåpor runt öronen.
Max 1000 kr.
3. Är det möjligt att få "5.1 ljud" med hjälp av hörlurar?
Redigerat av Unregistered7657e1f7, 19 December 2013 - 15:33.
Postad 19 December 2013 - 16:06
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Här kommer några typiska nybörjarfrågor!
1. Fungerar inte alla 3.5 mm hörlurar att koppla rakt in i handkontrollen? Jag har ett par Sennheisser som jag använder till mobilen för att lyssna på musik och jag tänkte använda dem ikväll när jag ska spela.
2. Är det någon som kan rekommendera ett par bra hörlurar som passar när man ska spela BF4. Kravet är att de inte ska behöva laddas mellan spelomgångarna. Gärna hela kåpor runt öronen. Max 1000 kr.
3. Är det möjligt att få "5.1 ljud" med hjälp av hörlurar?
1. Alla funkar ej! Tror det är Apples som ej funkar tex! 2. Kolla första posten i tråden av Belic! Står en del där! Annars är det bara att skumma igenom tråden. Många har valt de Astro A40/50 verkar det som! 3. Bra fråga! Vet faktiskt inte vilka headset som södjer 5.1/7.1. Vet att Sonys Pulse Elite har virtual 7.1 surround. Borde dock vara möjligt att få surround genom optiska ut på PS4:an bara headsettet stöjder det. Som sagt kolla första posten! Vill du ha lite annat input så kan du läsa lite tester här. www.nordichardware.se Svenska headsetguiden: Premiumheadsets mellan 700 - 3000 kronor
Redigerat av Zerokelvin, 19 December 2013 - 16:07.
Postad 19 December 2013 - 16:38
Franky
-
Franky
-
Användare
-
-
133 inlägg
1. Alla funkar ej! Tror det är Apples som ej funkar tex!
Fel. Om allt man vill göra är lyssna så funkar allting. Men med iPhone-headsetet tex. funkar inte mikrofonen ordentligt, men det påverkar inte ljudet du själv hör alls.
Postad 22 December 2013 - 09:23
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Fel. Om allt man vill göra är lyssna så funkar allting. Men med iPhone-headsetet tex. funkar inte mikrofonen ordentligt, men det påverkar inte ljudet du själv hör alls.
Ja så är det förvisso! Tänkte mer om man ville ha både chat och ljud fungerande. Nu har jag beställt ett nytt headset. Det blev ett par Sony Pulse Elite efter mycket velande fram och tillbaka. Men bestämde mig inatt efter ett par öl.  Har hört så mycket positivt om dom och dessutom gillar jag hur dom ser ut. Så nu slipper ni höra mitt burkiga ljud när vi spelar BF4!
Postad 22 December 2013 - 09:37
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Postad 22 December 2013 - 10:14
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Dom funkar väl inte än??
Inte trådlöst, men med sladd in i kontrollen funkar dom!
Postad 22 December 2013 - 11:33
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Inte trådlöst, men med sladd in i kontrollen funkar dom!
Jag får ljud med sladd in men micen funkar inte. Verkar vara lite blandat om micen funkar eller inte..
Postad 22 December 2013 - 13:03
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Jag får ljud med sladd in men micen funkar inte. Verkar vara lite blandat om micen funkar eller inte..
Ok! Låter ju konstigt att du inte får micen att funka! Återstår att se för mig då.  Annars kommer det en uppdatering någon gånng i Januari som ska fixa så de funkar trådlöst.
Postad 23 December 2013 - 08:41
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Sitter och velar vilket headset jag skall välja. Budgeten är inte fastslagen än men över 1500 skulle jag nog aldrig lägga...
De två som jag igentligen kollat på är från Turtle Beach deras trådade Px22 och Trådlösa Px4. Px22 fick jag höra skulle gå på 498kr under mellandagsrean så priset är ju självklart attraktivt. Px4 går väl på runt 1000kr från Amazon dock verkar dessa ha "virtuell surround" vilket de andra saknar.
Blir inte klok av denna djungel alltså, finns det någon som har åsikter i pris mellan 500kr-1000kr (max 1500kr). Elgiganten osv har ju inte direkt någon kunskap om något och de lokala spelbutikerna tar ju sjukt överpris för grejerna...
// Sat
Postad 23 December 2013 - 09:28
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
När man väl har spelat med surround en gång vill man ogärna gå över till stereo igen.
Även om surround-ljudet är virtuellt så ger det verkligen en riktig surround-känsla så jag skulle rekommendera PX4.
Bra pris på PX4 med på Amazon, endast 99 pund. Jämför det med GAME eller liknande som tar 1690 kr för samma headset.
Postad 23 December 2013 - 09:30
Unregistered5e79c14b
-
Unregistered5e79c14b
-
Användare
-
-
133 inlägg
De två som jag igentligen kollat på är från Turtle Beach deras trådade Px22 och Trådlösa Px4. Px22 fick jag höra skulle gå på 498kr under mellandagsrean så priset är ju självklart attraktivt. Px4 går väl på runt 1000kr från Amazon dock verkar dessa ha "virtuell surround" vilket de andra saknar. // Sat
Har kollat lite själv faktiskt och Px4:orna verka helt ok. Lite enkel byggkvalle. men tyvärr fungerar inte mute-knappen till micken så länge du inte kör blåtand till PS4:an - och den funktionaliteten har inte PS4:an ännu. Jag måste kunna muta så jag får sitta ett tag till med mina Astro A40 och köra stereo eftersom micken ger ifrån sig ett missljud till andra spelare när jag kör den via mixampen.
Postad 23 December 2013 - 10:16
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Låter som det kanske är värt att lägga de extra slantarna på Px4orna då. Lite titt på youtube och de verkar riktigt nöjda över dem. Självklart beror det på vilken referens man har
Visst var det någon här som hade ett par Px4;or?
// Sat
Postad 23 December 2013 - 10:45
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Postad 23 December 2013 - 12:23
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Walkiii vet jag har dom.
Ja, och han verkar ganska nöjd med sina PX4:or, så det är nog ett bra köp.  Själv kör jag med Turtle Beach PX5 och väntar just nu otåligt på hs-uppdateringen som kommer tidigt nästa år.
Postad 23 December 2013 - 12:40
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Japp, jag har Turtle beach px4 och är riktigt nöjd med ljudet. Vet inte vad du menar med enkel byggkvalitet dock, tycker dom håller väldigt hög kvalité. Men som sagt med dagens firmware i ps4'an så är det några funktioner som inte fungerar, muta micken och höja sänka volym på chatten. Men det tror jag gäller dom flesta headsets förutom Sonys egna. Men vill man muta micken, så är det inte svårare än att koppla loss sladden från kontrollen. Och förhoppningsvis så kommer det en uppdatering till ps4'an redan i januari så att allt fungerar som det ska. http://www.youtube.c...h?v=J2zAPZ2S2UI
Redigerat av walkiii, 23 December 2013 - 12:51.
Postad 23 December 2013 - 13:04
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Jag har också PX4 och det är underligt vad olika man kan tycka  . Byggkvaliteten och material tycker jag är dålig, dom knarrar och plastmatreialet låter illa för mig. Surround-ljudet är inte i top heller enligt mig men bättre i spel än i film (och naturligtvis bättre än inget). Det finns fyra "attacklägen" man kan prova fast lurarna kommer inte ihåg inställningen till nästa gång. Räckvidden är dålig, max fem meter och räcker nätt och jämt för mig. Att dom inte satte en muteknapp på kabel är snålt, funderar på att sätta dit en egen. Positivt är att dom sitter ganska skön på en och att batteritiden är lång, omkring 15 timmar stämmer faktiskt. Jag funderar på A50 men det är mycket pengar för en som inte egentligen uppskattar ljud i lurar. Men kostar dom under tusenlappen så är det rätt pris och PX4 blir ett bra köp.
Postad 23 December 2013 - 13:15
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Ja, det verkar vara en väldigt spridd uppfattning om px4. Jag vet inte om jag fick ett bra exemplar och andra fått riktiga måndagsexemplar.  Men jag tycker dom är riktigt bra.
Postad 23 December 2013 - 13:31
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Som sagt beror säkert lite oxå på vad man har som referens. Just nu är Bf ljudet platttv och det säger väl sig själv hur bra det är. Kommer inte att andvända dem till film utan bara spel (läs Bf4).
Upplever ni att det är mycket brus i dem eller? Hur upplevs mikrofonen är ju oxå en viktig fråga.
A50 har jag oxå sneglat på men är på tok för mycket pengar, senaste året i spelväg har i princip bara Bf3 gått på playstation, Har enligt battlelogen ca 270h spelade... Så 2000kr och däröver känns mer för HC spelarna...
// Sat
Postad 23 December 2013 - 13:33
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Svårt att säga för mig som inte är den som hör mig när jag pratar. Men vad jag har hört, så låter mic ljudet bra.
Postad 23 December 2013 - 14:06
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Svårt att säga för mig som inte är den som hör mig när jag pratar. Men vad jag har hört, så låter mic ljudet bra.
Absolut. Vi har ju spelat några timmar tillsammans och jag tycker ljudet från dig låter kalasbra.
Postad 23 December 2013 - 14:50
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Nu har jag hämtat mitt Sony Pulse Elite headset! Blir det av att testa dom senare idag. 
Postad 23 December 2013 - 17:57
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Gah, det här ju lika förvirrande som högtalar/förstärkarbyte. Man kollar på en som man tror med och vips är man uppe i det dubbla fast man säkert varit nöjd med förstavalet.
// Sat
Postad 23 December 2013 - 22:03
Belic
-
Belic
-
Användare
-
-
220 inlägg
Lämnade tillbaka mina Qpad QH-90. Jag var nöjd med byggkvalitén och ljudet. Funkade hyffsat bra att höra fienderna men mina gamla minnen från när jag lirade FPS spel på PC var att det var 100x lättare att höra var ifrån de kom. Med Qpaden kunde jag höra lite lätt att de var någon som kom emot mig men inte riktigt var och fick anta rätt ofta. Så nu ska jag jaga rätt på ett par med 5.1 eller 7.1.
Antingen blir det PX4 eller Astro A40. Hoppas på lite rea nu närmsta dagarna så kanske jag ökar på budgeten. Ni som har beställt PX4or får gärna komma med fler omdömen!
Postad 23 December 2013 - 22:06
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Det där kan ju i och för sig bero lika mycket på spelet som på lurarna.
Postad 23 December 2013 - 22:10
Belic
-
Belic
-
Användare
-
-
220 inlägg
Då får vi hoppas att det beror på hörlurarna och inte spelet, annars kommer jag göra en dålig affär.
Postad 23 December 2013 - 22:31
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Hur funkar det med 5.1 eller 7.1 hörlurar? Är det hörluren som gör om ljudet till ett fejkat 5.1 eller 7.1 ljud?
Postad 24 December 2013 - 21:32
Belic
-
Belic
-
Användare
-
-
220 inlägg
I Astros fall är det mixampen som gör om ljudet.
Har hittat en intressant kombo! Ett par Samson SR850 som har sjuka recensioner på Headfi samt en Zalman mic. Såg på något playstation forum som tipsade om kombon.
Så detta bör väl fungera:
Samson SR850
Zalman ZM Mic 1
3.5mm Y adapter som länkats tidigare
Total kostnad under 400:- och då bör man få ett par riktigt bra lurar men en bra mic. Dock inget surround men då kan man köpa en Mixamp så har man en grym kombo för 1400 :-
EDIT: Vet inte om man pallar massa jidder, nu har jag börjat fundera på Astros igen. Tyvärr verkar de vara slut på många ställen? Kan det vara sa att det är en ny upplaga på gång?
Redigerat av Belic, 25 December 2013 - 16:51.
Postad 26 December 2013 - 16:38
pocken
-
pocken
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Lösningen har jag redan skrivit om du scrollat upp lite innan du postade: https://www.minhembi...3
Postad 26 December 2013 - 17:44
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Gubbs. Går det att köra en spn där omvänd y-splitt, som smälter samman en mic och en ljudkabel till en kabel ich köra in den i kontrollen? Har ett par siberia som jag gärna skulle använda till ps4.
Postad 27 December 2013 - 08:24
ejobrutal
-
ejobrutal
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag sammanställde lite info till min klan, delar den här med om nån har intresse.
Postad 27 December 2013 - 08:45
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Snyggt jobbat. Denna borde nästan sitta klistrad på förstasidan!
// Sat
Postad 27 December 2013 - 09:44
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Bra och enkel liten miniguide! Snyggt ejobrutal!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|