65OLED854 från 2019, Android tv 9. Den verkar inte släppas samtidigt för alla så ett tips är att kolla igen de närmaste dagarna.Vilket år är din tv ifrån? Tänkte om appen bara släpps för tv apparater efter 2018
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 21 december 2020 - 15:15
Postad 21 december 2020 - 16:58
Jag har hört lite rykten om att vissa kunder har lite problem med Apple TV, så om någon här har problem att logga in, starta appen eller andra saker som inte fungerar får ni gärna skicka ett privat meddelande till mig med vad ni har för problem och vad ni har för login så ska jag se om jag kan se något fel.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 21 december 2020 - 16:58
Postad 21 december 2020 - 19:30
På sistone har det börjat dyka upp sporadiska bildstörningar på SVT-kanalerna. Bilden blir extremt pixlig för en sekund och återgår därefter etappvis men relativt snabbt till att bli högupplöst igen. Detta har pågått någon månad. Felet är INTE hos mig för det finns kvar när man startar om programmet ifråga från SVTr. Ett exempel på det beskrivna finns i dagens Aktuellt (2/12) precis 2 min 50 sek in i programmet när det spelas upp från programbiblioteket.
Ligger felet hos Telia eller SVT? Är det ett känt/erkänt fel? Vad beror det på? När förväntas det vara avhjälpt?
Problemet kvarstår. Se senast Aktuellt idag 11/12 precis 19 min 25 sek in i programmet när det spelas upp från programbiblioteket.
SVT använder ett företag som heter Red Bee för att distribuera allt material till alla som sänder det vidare. De har gjort ett antal arbeten nu under senaste tiden för att få till detta och nu senast idag har de gjort ytterligare åtgärder för att detta ska fungera bättre. Som jag har försökt förklara felet så är det som att hela bilen en kort stund blir typ "blurrad". Hittar ni liknande fel framöver nu vore det bra om ni kan ge oss flera ex när det är problem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 22 december 2020 - 22:13
Postad 22 december 2020 - 23:30
Nu står det sändningsuppehåll i guiden för alla kanaler men så är det ju en beta med.
Ja, nu är det inte mycket som fungerar längre.
Det enda jag jag kommer åt är Tv-programmen allt annat är bort.
Beta är ju en beta så det kommer väl uppdateringar framöver...
Postad 23 december 2020 - 16:24
Redigerat av joalin, 23 december 2020 - 16:31.
Postad 23 december 2020 - 18:06
SVT använder ett företag som heter Red Bee för att distribuera allt material till alla som sänder det vidare. De har gjort ett antal arbeten nu under senaste tiden för att få till detta och nu senast idag har de gjort ytterligare åtgärder för att detta ska fungera bättre. Som jag har försökt förklara felet så är det som att hela bilen en kort stund blir typ "blurrad". Hittar ni liknande fel framöver nu vore det bra om ni kan ge oss flera ex när det är problem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Edit
Redigerat av soulseek, 23 december 2020 - 18:10.
Postad 24 december 2020 - 23:43
Hoppas att ni har haft en bra jul nu.
Till er som har till gång till C more filmkanalerna så är planen att ni efter midnatt ska kunna se nya Jönssonligan filmen, det kanske kan ses om en bra julklapp för vissa iaf.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 25 december 2020 - 12:02
Hoppas att ni har haft en bra jul nu.
Till er som har till gång till C more filmkanalerna så är planen att ni efter midnatt ska kunna se nya Jönssonligan filmen, det kanske kan ses om en bra julklapp för vissa iaf.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Nån som hittat den i boxen?
Postad 25 december 2020 - 12:15
Nån som hittat den i boxen?
Hittade den efter att jag startade om boxen
Postad 25 december 2020 - 13:05
Ja, Play - playtjänster - c-more
Jo, så långt är jag med
Tyckte den borde ligga under Svenskt eller Nyheter, men hittade den under Humor... men nåt har nog ändå blivit fel.
Postad 26 december 2020 - 21:44
SVT använder ett företag som heter Red Bee för att distribuera allt material till alla som sänder det vidare. De har gjort ett antal arbeten nu under senaste tiden för att få till detta och nu senast idag har de gjort ytterligare åtgärder för att detta ska fungera bättre. Som jag har försökt förklara felet så är det som att hela bilen en kort stund blir typ "blurrad". Hittar ni liknande fel framöver nu vore det bra om ni kan ge oss flera ex när det är problem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vår tid är nu, S04E01 07:17
Redigerat av soulseek, 26 december 2020 - 21:44.
Postad 26 december 2020 - 23:28
Vår tid är nu, S04E01 07:17
Två gånger till i avsnittet men bara 1-2 sekunder per gång och det är betydligt kortare än vad jag sett tidigare.
Avsnitt 2 som ligger uppe nu (vilket det ju numera endast finns en variant av) är det syntolkade, varför? Varför är det inte samma utbud i boxen som på teliaplay.se?
Postad 26 december 2020 - 23:53
Två gånger till i avsnittet men bara 1-2 sekunder per gång och det är betydligt kortare än vad jag sett tidigare.
Avsnitt 2 som ligger uppe nu (vilket det ju numera endast finns en variant av) är det syntolkade, varför? Varför är det inte samma utbud i boxen som på teliaplay.se?
Har du 4302-boxen eller nyare, så kan du se i SVTplay-appen. Har inte sett dessa störningar där.
Play-biblioteket har ju inte bjudit på några förbättringar efter senaste uppdateringen. Snarare tvärtom...
(i senaste versionen så sparas avsnitt med samma avsnittsinformation över. Så är senaste sändningen från SVT Barn, som ofta syntolkas, så är det den man får se.)
Redigerat av Bopper, 26 december 2020 - 23:57.
Postad 28 december 2020 - 09:25
SVT använder ett företag som heter Red Bee för att distribuera allt material till alla som sänder det vidare. De har gjort ett antal arbeten nu under senaste tiden för att få till detta och nu senast idag har de gjort ytterligare åtgärder för att detta ska fungera bättre. Som jag har försökt förklara felet så är det som att hela bilen en kort stund blir typ "blurrad". Hittar ni liknande fel framöver nu vore det bra om ni kan ge oss flera ex när det är problem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Har sett det flera gånger under helgen, senast igår på SVT2 mellan 23-00
Så de behöver arbeta mer för att lösa detta
Postad 29 december 2020 - 11:50
Har sett det flera gånger under helgen, senast igår på SVT2 mellan 23-00
Så de behöver arbeta mer för att lösa detta
Oki. Behöver ha mer information för att kunna rapportera detta vidare. Skulle behöva se det i en inspelning vi gjort i SVTr och där det inte varit någon repris efter det som spelas in. I nya GUI visar vi bara senaste inspelningen av samma program tyvärr.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 29 december 2020 - 16:36
Oki. Behöver ha mer information för att kunna rapportera detta vidare. Skulle behöva se det i en inspelning vi gjort i SVTr och där det inte varit någon repris efter det som spelas in. I nya GUI visar vi bara senaste inspelningen av samma program tyvärr.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vår tid är nu, S04E01 07:17
Denna ligger kvar. Vet inte om det sänds nån repris i veckan som "förstör".
Postad 03 januari 2021 - 23:04
@markus/telia
På sistone har det börjat dyka upp sporadiska bildstörningar på SVT-kanalerna. Bilden blir extremt pixlig för en sekund och återgår därefter etappvis men relativt snabbt till att bli högupplöst igen. Detta har pågått någon månad. Felet är INTE hos mig för det finns kvar när man startar om programmet ifråga från SVTr. Ett exempel på det beskrivna finns i dagens Aktuellt (2/12) precis 2 min 50 sek in i programmet när det spelas upp från programbiblioteket.
Ligger felet hos Telia eller SVT? Är det ett känt/erkänt fel? Vad beror det på? När förväntas det vara avhjälpt?
@Markus/Telia
Problemet kvarstår. Se senast Aktuellt idag 11/12 precis 19 min 25 sek in i programmet när det spelas upp från programbiblioteket.
När du svarar på vissa frågor men hoppar över andra Markus, hur ska det tolkas? Som att Telia inte har något svar att ge? Förstår inte kriterierna för vilka som får svar och vilka som nonchaleras.
Försöker i alla fall igen:
Ligger felet hos Telia eller SVT? Är det ett känt/erkänt fel? Vad beror det på? När förväntas det vara avhjälpt?
SVT använder ett företag som heter Red Bee för att distribuera allt material till alla som sänder det vidare. De har gjort ett antal arbeten nu under senaste tiden för att få till detta och nu senast idag har de gjort ytterligare åtgärder för att detta ska fungera bättre. Som jag har försökt förklara felet så är det som att hela bilen en kort stund blir typ "blurrad". Hittar ni liknande fel framöver nu vore det bra om ni kan ge oss flera ex när det är problem.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Oki. Behöver ha mer information för att kunna rapportera detta vidare. Skulle behöva se det i en inspelning vi gjort i SVTr och där det inte varit någon repris efter det som spelas in. I nya GUI visar vi bara senaste inspelningen av samma program tyvärr.
Markus Johansson
Telia Kundservice
@Markus
Mellan mina båda meddelanden och ditt svar hann det gå flera veckor, under vilken tid du besvarade ett tiotal andra meddelanden. När svaret till mig väl kom fick jag ingen förklaring till att jag ignorerats så länge och mina frågor lämnades huvudsakligen obesvarade. Som jag tolkar det hade mina frågor redan den 2 december kunnat besvaras helt kort enligt följande: ”Felet ligger hos SVT, det är ett känt fel, orsaken är oklar men utreds, förhoppningsvis är det avhjälpt före årsslutet”. Om svar på detta sätt av någon anledning inte kunde lämnas i det läget hade jag så klart fått acceptera det men det hade känts bra att åtminstone få bekräftelse på att jag hade noterat ett reellt problem eller åtminstone att mitt meddelande inte hade förbisetts. Du uppmanar oss att rapportera buggar och problem här - är det då inte rimligt att få någon form av feedback för att det ska ska fortsätta att kännas meningsfullt att göra det?
Trots ovanstående kommer här ytterligare hjälp från min sida:
Aktuellt idag 3/1 precis 9 min 21 sek in i programmet i SVTr.
Postad 04 januari 2021 - 07:52
Mellan mina båda meddelanden och ditt svar hann det gå flera veckor, under vilken tid du besvarade ett tiotal andra meddelanden. När svaret till mig väl kom fick jag ingen förklaring till att jag ignorerats så länge och mina frågor lämnades huvudsakligen obesvarade. Som jag tolkar det hade mina frågor redan den 2 december kunnat besvaras helt kort enligt följande: ”Felet ligger hos SVT, det är ett känt fel, orsaken är oklar men utreds, förhoppningsvis är det avhjälpt före årsslutet”. Om svar på detta sätt av någon anledning inte kunde lämnas i det läget hade jag så klart fått acceptera det men det hade känts bra att åtminstone få bekräftelse på att jag hade noterat ett reellt problem eller åtminstone att mitt meddelande inte hade förbisetts. Du uppmanar oss att rapportera buggar och problem här - är det då inte rimligt att få någon form av feedback för att det ska ska fortsätta att kännas meningsfullt att göra det?
Jag har inte ignorerat dig, men då du är den enda person som skrivit om detta flera gånger här och vi bara fått till oss detta via detta forum samt att problemet inte är enormt har det mycket låg prio. Allt tyder på att det inte är ett fel som är på Telias sida som det ser ut har vi prioriterat ner detta. Vi har varit i kontakt med Red Bee där vi skickade en bild från aktuellt och efter det har det varit ett planerat arbete där man gjorde ändringar samt då ett större avbrott på SVT2 från Red Bee. Vi har även gjort en inspelning på störningen som finns tillgänglig för dem i programmet du "vår tid är nu" som du rapporterat. Jag kanske kunde ha varit snabbare på att skriva något men då jag inte såg detta som högsta prio trots att vi kollade på detta valde jag att inte göra det helt enkelt. Vi visste ju inte heller var felet var men felsökte detta om felet kunde vara på Telias sida så det fanns ju inte mycket jag kunde skriva.
Aktuellt idag 3/1 precis 9 min 21 sek in i programmet i SVTr.
Denna störning är lite svårare att se felet tycker jag, den är ju precis mellan det att man går från ett inslag som olyckor i trafiken och studion. Felet finns även på Teliaplay.se på samma material (även om det är en annan tid pga annan inspelningsmarginal).
Jobbar på att även skicka detta till SVT/Red Bee men det är tacksamt om vi från flera exempel att skicka till dem med.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 januari 2021 - 10:27
Jag har skrivit om det flera gånger. Skulle kunnat ge fler exempel men poängen var/är att påvisa att felet inte är åtgärdat.
Postad 04 januari 2021 - 11:49
Jag har inte ignorerat dig, men då du är den enda person som skrivit om detta flera gånger här och vi bara fått till oss detta via detta forum samt att problemet inte är enormt har det mycket låg prio. Allt tyder på att det inte är ett fel som är på Telias sida som det ser ut har vi prioriterat ner detta. Vi har varit i kontakt med Red Bee där vi skickade en bild från aktuellt och efter det har det varit ett planerat arbete där man gjorde ändringar samt då ett större avbrott på SVT2 från Red Bee. Vi har även gjort en inspelning på störningen som finns tillgänglig för dem i programmet du "vår tid är nu" som du rapporterat. Jag kanske kunde ha varit snabbare på att skriva något men då jag inte såg detta som högsta prio trots att vi kollade på detta valde jag att inte göra det helt enkelt. Vi visste ju inte heller var felet var men felsökte detta om felet kunde vara på Telias sida så det fanns ju inte mycket jag kunde skriva.
Denna störning är lite svårare att se felet tycker jag, den är ju precis mellan det att man går från ett inslag som olyckor i trafiken och studion. Felet finns även på Teliaplay.se på samma material (även om det är en annan tid pga annan inspelningsmarginal).
Jobbar på att även skicka detta till SVT/Red Bee men det är tacksamt om vi från flera exempel att skicka till dem med.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag har också haft denna störning. Det kommer och man hajar till och sedan är det bra igen. Dessutom har det varit korta ljudavbrott av liknande tid. Man hajar till och så kommer ljudet igen. Bara för att en rapporterar betyder det inte att bara en ser felet.
Postad 04 januari 2021 - 15:35
Hej på er!
Hur är det nu med Arris 5305 och Netflix appen så som i 4302, finns inte den ännu eller?
Jag har också den nya boxen och har den inställd på 4k. Det hackade för mig också trots att jag hade en high-speed hdmi kabel. Men jag testade ändå att byta HDMI kabel till en premium belkin kabel som jag har använt till min Apple-TV. Då upphörde lagget. Så jag antar att man behöver en bra HDMI kabel för att det skall funka bra. Observera att jag inte testade den medföljande kabeln, den kanske duger fullgott. Personligen vill jag INTE att signalen skall komprimeras utan vill ha så bra bild som möjligt. Hoppas därför inte Telia väljer att komprimera så att man kan klara sig med sämre HDMI kabel. Dags att sätta en standard nu. 4K borde 2020 vara standard nu på tv tittande i synnerhet egna produkter såsom sportsändningar. Förvånadsvärt att Cmore inte har en endaste 4K kanal.
Postad 04 januari 2021 - 21:36
Jag har inte ignorerat dig, men då du är den enda person som skrivit om detta flera gånger här och vi bara fått till oss detta via detta forum samt att problemet inte är enormt har det mycket låg prio. Allt tyder på att det inte är ett fel som är på Telias sida som det ser ut har vi prioriterat ner detta. Vi har varit i kontakt med Red Bee där vi skickade en bild från aktuellt och efter det har det varit ett planerat arbete där man gjorde ändringar samt då ett större avbrott på SVT2 från Red Bee. Vi har även gjort en inspelning på störningen som finns tillgänglig för dem i programmet du "vår tid är nu" som du rapporterat. Jag kanske kunde ha varit snabbare på att skriva något men då jag inte såg detta som högsta prio trots att vi kollade på detta valde jag att inte göra det helt enkelt. Vi visste ju inte heller var felet var men felsökte detta om felet kunde vara på Telias sida så det fanns ju inte mycket jag kunde skriva.
Denna störning är lite svårare att se felet tycker jag, den är ju precis mellan det att man går från ett inslag som olyckor i trafiken och studion. Felet finns även på Teliaplay.se på samma material (även om det är en annan tid pga annan inspelningsmarginal).
Jobbar på att även skicka detta till SVT/Red Bee men det är tacksamt om vi från flera exempel att skicka till dem med.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Problem vid 2100 SVT2 vid aktuellt vinjettens slut. När Aktuellt loggan visas innan programledaren hälsar välkommen
Hej på er!
Hur är det nu med Arris 5305 och Netflix appen så som i 4302, finns inte den ännu eller?
Ingen Netflix app i 5305...
Postad 04 januari 2021 - 22:51
Markus@telia
Hänt ofta när jag går in på fortsätt titta att det inte har fortsatt där jag var sist.
Tror jag vet varför:
Går in på ett pågående program, trycker OK för att börja om från början, ser en stund och stoppar sen.
Ser på något annat en stund, går sen in på fortsätt titta och ser ytterligare ett tag.
Stoppar igen och under den tiden tar programmet slut.
När jag sen går in på fortsätt titta startar programmet från den första stoppunkten och inte den där jag var sist.
Postad 05 januari 2021 - 10:08
Bara för att en rapporterar betyder det inte att bara en ser felet.
Helt riktigt! Men rapporterar man inte så finns det nog ingen möjlighet att felet blir åtgärdat. Ju fler som meddelar desto större antydan att något är fel.
Postad 05 januari 2021 - 12:50
Helt riktigt! Men rapporterar man inte så finns det nog ingen möjlighet att felet blir åtgärdat. Ju fler som meddelar desto större antydan att något är fel.
Vi tar gärna mycket mer exempel på tidpunkter det är fel så vi kan skicka det vidare. RedBee/SVT har svår att hitta problemet som det är nu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 05 januari 2021 - 15:01
Vi tar gärna mycket mer exempel på tidpunkter det är fel så vi kan skicka det vidare. RedBee/SVT har svår att hitta problemet som det är nu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Två exempel idag på SVT1 skidåkning damer start inspelning kl 12:50
Ett vid 1:03;46 andra 1:16:40 på inspelningen
Postad 05 januari 2021 - 18:23
Frågade för några veckor sen om Telia Play på Android smart TV
Den ligger uppe nu, trevligt ni lyssnar på önskemål från era kunder
Så nu kan man alltså spela in ett program på boxen, använda appen på TV kolla på annan kanal samtidigt
Postad 05 januari 2021 - 18:37
Frågade för några veckor sen om Telia Play på Android smart TV
Den ligger uppe nu, trevligt ni lyssnar på önskemål från era kunder
Så nu kan man alltså spela in ett program på boxen, använda appen på TV kolla på annan kanal samtidigt
Om du har adsl så är detta en lösning ja, annars funkar det fint att kolla utan app om man har abonnemanget via fiber
Postad 05 januari 2021 - 18:45
Om du har adsl så är detta en lösning ja, annars funkar det fint att kolla utan app om man har abonnemanget via fiber
En annan sak är att man nu slipper 2 fjärrkontroller, kan köra med allt med fjärren till TV med allt "smart"
Tex skulle man kolla på youtube, var man tvungen använda ena fjärren, skulle man sen kolla på TV växla till den andra fjärren
Det slipper man nu
Redigerat av Ironse, 05 januari 2021 - 18:47.
Postad 05 januari 2021 - 22:03
Testade att installera appen.
Såg att filmbutiken finns där precis som i boxen...men i boxen har man PIN-kod för att hyra film. Finns inte det i appen? Ligger det helt öppet och bara ett klick för att hyra när man är inloggad? Vill inte testa då det inte är filmläge...
Att logga ut och behöva koppla om enheten varje gång verkar ju rätt krångligt, samtidigt känns det inte helt bra om barnen skulle få för sig att leta efter nåt bra att titta på. Kan ju lixom dra iväg...
Postad 05 januari 2021 - 23:13
Kanonbra med appen!!!
Använder bara en fjärrkontroll nu och boxen är aldrig igång.
Äntligen får min fru igång TV:n!
Förut var det ett fipplande med HDMI hit/dit.
Nu är det ju bara en beta så det är nog en hel del funktioner som kommer att tillkomma framöver.
Vore bra om du Markus höll oss lite uppdaterade där.
Postad 05 januari 2021 - 23:47
Två exempel idag på SVT1 skidåkning damer start inspelning kl 12:50
Ett vid 1:03;46 andra 1:16:40 på inspelningen
Ja vad hände vid det första tillfället med ljudet, jag såg dock ingen bildstörning. Andra pågår under 20s med flera mindre störningar.
En helt annan sak, när man hoppar lite fram eller bakåt så går ju bildkvalitén ibland ner betydligt, på websidan då.
https://ibb.co/Ctzcfmh
Redigerat av soulseek, 05 januari 2021 - 23:48.
Postad 06 januari 2021 - 12:24
Testade att installera appen.
Såg att filmbutiken finns där precis som i boxen...men i boxen har man PIN-kod för att hyra film. Finns inte det i appen? Ligger det helt öppet och bara ett klick för att hyra när man är inloggad? Vill inte testa då det inte är filmläge...
Pratar du om appen i Android TV nu? I den appen kan man inte hyra film alls för tillfället. Kör du på datorn via teliaplay.se eller i appen på en annan android enhet eller iOS enhet kan du ställa in om du vill använda pinkod för att hyra film. I framtiden är det troligt att du kommer kunna hyra film men då antar jag att du kommer kunna ställa in om du vill använda pinkod eller ej. Samma inställning finns för övrigt i TV boxen med om du vill hyra utan pinkod.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 06 januari 2021 - 12:45
Två exempel idag på SVT1 skidåkning damer start inspelning kl 12:50
Ett vid 1:03;46 andra 1:16:40 på inspelningen
Ja vad hände vid det första tillfället med ljudet, jag såg dock ingen bildstörning. Andra pågår under 20s med flera mindre störningar.
Jag kan även se dessa störningar men tycker de inte är exakt lika dana som de andra och antar att dessa störningar verkligen är på sändningen som SVT får så det kanske inte är så bra exempel.
En helt annan sak, när man hoppar lite fram eller bakåt så går ju bildkvalitén ibland ner betydligt, på websidan då.
https://ibb.co/Ctzcfmh
Om du menar via datorn från teliaplay.se så är det ju så att bandbredden kan gå ner på den ström du får om spelaren tycker det är för dålig bandbredd du har.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 06 januari 2021 - 14:01
Jag kan även se dessa störningar men tycker de inte är exakt lika dana som de andra och antar att dessa störningar verkligen är på sändningen som SVT får så det kanske inte är så bra exempel.
Om du menar via datorn från teliaplay.se så är det ju så att bandbredden kan gå ner på den ström du får om spelaren tycker det är för dålig bandbredd du har.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Så kan det ju va i detta fallet men alla störningar jag sett så här bilden blivit pixlig under lång eller kort tid, så är ju även dessa.
Kör trådat, har ständigt runt 5 ms i svarstid och 95mbit upp/ner. Bilden "kommer tillbaka" men det kan ta xx sekunder. Nästa gång man hoppar fram lite eller mycket kan bilden va perfekt direkt.
Postad 06 januari 2021 - 21:48
Vi tar gärna mycket mer exempel på tidpunkter det är fel så vi kan skicka det vidare. RedBee/SVT har svår att hitta problemet som det är nu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vår tid är nu avsnitt 4, 38:29
Postad 07 januari 2021 - 15:47
Vår tid är nu avsnitt 4, 38:29
Tack!
De har gjort en ändring nu så ser ni mer problem efter nu får ni gärna dela med det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 januari 2021 - 21:54
Tack!
De har gjort en ändring nu så ser ni mer problem efter nu får ni gärna dela med det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Aktuellt idag 7/1 precis 16 min 44 sek in på SVTr.
Postad 08 januari 2021 - 13:51
Med nya TV appen står det HBO nordic hd, samma som det på boxen?
Sen får man gärna uppdatera appen så att man kan starta om ett program, se tidigare program starta om dessa som på boxen, nu är det bara ett program film i taget
Postad 08 januari 2021 - 15:06
Med nya TV appen står det HBO nordic hd, samma som det på boxen?
Sen får man gärna uppdatera appen så att man kan starta om ett program, se tidigare program starta om dessa som på boxen, nu är det bara ett program film i taget
Finns nog en stor anledning att det står ”Beta” på appen 😎
Postad 09 januari 2021 - 21:18
Tack!
De har gjort en ändring nu så ser ni mer problem efter nu får ni gärna dela med det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Ikväll hade jag två bildstörningar i Stjärnorna på slottet. När jag spolade tillbaka på timeshift på min hårddisk så fanns störningen där - precis samma utseende som tidigare. Men när jag startade om programmet med SVTr för att kunna rapportera tiderna var det felfritt på precis samma ställen. Detta är första gången det är så. Har någon ändring gjorts som kan förklara denna skillnad mellan ”live” och SVTr? Kan det ge någon ledtråd till var problemet ligger? Jag är 100% säker på att det är samma sorts bildstörning som tidigare som jag sett.
Postad 09 januari 2021 - 21:59
@telia
Buggrapport:
Liksom alla andra så tycker jag att nya designen och navigeringen i Play är totalt värdelös.
Man vill ju alltid se hela listan på alla avsnitt, och vilka man redan sett fint markerade.
Nu upptäckte min sambo även en bugg.
Hon trycker på gul knapp och söker på "stjä" som i "Stjärnorna på slottet".
I resultatet listas dessa två:
"Stjärnorna på slottet - Teckentolkat" (3 avsnitt)
"Stjärnorna på slottet" (5 avsnitt)
Bugg #1:
När man går in på dessa så finns det bara två avsnitt (del 1 och del 2) trots att det står 3 och 5 avsnitt.
Bugg #2:
Sambon går in på första träffen och startar det andra avsnittet - och upptäcker att det är textat.
Hon avslutar och går in på den andra träffen och startar det andra avsnittet här.
Nu frågar boxen om hon vill fortsätta titta där hon var eller börja om från början.
:-(
Det är alltså de teckentolkade avsnitten som listas även under "Stjärnorna på slottet" (5 avsnitt).
Redigerat av elofu17, 09 januari 2021 - 22:01.
Postad 09 januari 2021 - 22:08
Postad 09 januari 2021 - 22:51
När jag fick min fiber inkopplad i våras fick jag en Arris VIP4302 vilket verkar vara en ganska gammal box, vet ni om man kan få den utbytt mot något modernare med 4K-stöd eller är det för mycket begärt?
Det finns en nyare: https://www.telia.se.../arris-vip-5305
Men du får nog betala för den. Tror inte de brukar skänka bort dem, men det går ju alltid att fråga
Den har inte Netflix inbyggt i boxen som 4302 har.
Postad 09 januari 2021 - 22:55
Misstänker det, de tömde nog lagret på gamla boxar när vi kopplade upp oss. Netflix kör jag inte via boxen så det är ingen förlust.Det finns en nyare: https://www.telia.se.../arris-vip-5305
Men du får nog betala för den. Tror inte de brukar skänka bort dem, men det går ju alltid att fråga
Den har inte Netflix inbyggt i boxen som 4302 har.
7 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Weiman