Detta Àr ju kanon!! En liten frÄga.. Hur kommer man in i service-menyn?
Mvh
Haxen
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
16 relaterade trÄdar
Postad 15 March 2006 - 09:18
Hej!!
Detta Àr ju kanon!! En liten frÄga.. Hur kommer man in i service-menyn? Mvh Haxen Postad 15 March 2006 - 09:25
Om det nu inte mot all förmodan kommer nÄn ny fiwmware som blir tillgÀnglig för allmÀnheten med backlight-justering sÄ fÄr man vÀl hoppas pÄ att nÄn kommer pÄ hur man tar sig in i service-menyn.
Postad 15 March 2006 - 09:32
Riktigt goda nyheter Tommy!
DĂ„ Ă€r det bara för oss Ă€gare att hoppas pĂ„ att ni löser distributionen av den nya firmwaren sĂ„ att vi ocksĂ„ kan njuta av q320 fullt ut. Du skriver att man kan justera backlight i service menyn, det Ă€r ju fantastiskt! Ăr detta nĂ„got ni lagt till i den uppgraderade versionen eller har det alltid funnits möjlighet att göra det? SjĂ€lvklart tycker vi alla att detta mĂ„ste bli en anvĂ€ndarstyrd parameter, men om det inte blir det sĂ„ hoppas jag att vi fĂ„r reda pĂ„ hur man fĂ„r tillgĂ„ng till service menyn :-) Postad 16 March 2006 - 09:46
Fick min Q320 i tisdags. Helnöjd Àn sÄ lÀnge men jag har problem med att accessa mitt Memorystick Pro nÀr jag pluggar in det i TVn.
Testade att plugga in min PSP via USB och dÄ kunde jag accessa alla filer. Postad 16 March 2006 - 13:48
Jag ska skicka in min Q320 pÄ reparation nÀsta vecka eller sÄ fort jag fÄr fraktsedeln.
Anledning Àr vÀldigt ojÀmn svÀrta. NÀstan randig svÀrta eller hur man ska sÀga med ljusa/mörkare fÀlt. En till sak Àr att TVn Àr nÀstan vit i de tvÄ övre hörnen pÄ bilden tills TVn blir varm. Skitskumt, Àr sÄ i ca en halvtimme. Sen har jag Àven mÀrkt att det blir feta efterslÀpningar i bland annat filmer och spel innan TVn blir varm. SÄ nÄt fel Àr det ju med TVn. DÄ Àr det skönt att Hyundai har en riktigt bra support. Betald frakt osv :-) Postad 16 March 2006 - 13:53
Skicka? Frakt? Trodde att det var service pÄ platsen? Var köpte du din? Varierar servicen mellan olika ÄterförsÀljare? Postad 16 March 2006 - 14:01 Verkar vanligt förekommande med ojÀmn svÀrta, sjÀlv har jag ett tydligt ljusare hörn, övre högra hörnet, Àven nÀr TVn blivit varm. Det dÀr med att TVn Àr vit i hörnen innan den blir varm har jag ocksÄ, precis samma fenomen. AngÄende efterslÀpningar sÄ har jag ocksÄ mÀrkt av nÄtt sÄdan, eller snarare kÀnns det som att NoiseReduction funktionen inte riktigt hÀnger med, den smetar liksom ut ansiktena om dom rör sig hastigt, om man stÀnger av den sÄ blir det bÀttre. Du fÄr rapportera sen nÀr du fÄr tillbaka den om det blivit bÀttre, sÄ fÄr jag ta stÀllning till om det Àr vÀrt Ä skicka in den :-) Lycka till! Tills vidare vÀntar jag pÄ att nÄn lyckas "hacka" sig in i servicemenyn sÄ att jag kan sÀnka backlight Ä slippa problemet med mitt ljusare hörn. Postad 16 March 2006 - 14:17 Det Àr Infocare som har hand om service pÄ Hyundais apparater. Postad 16 March 2006 - 14:27
Det hÀr med ljusa hörn har vÀl i princip alla lcd-tv problem med, och det hÀr med efterslÀpningar och noise reduction Àr vÀl ocksÄ vanligt och det hÀnger vÀl ihop, kom ihÄg att jag hade samma problem med det med min gamla crt, men det försvinner om noise reduction stÀngs av.
Postad 16 March 2006 - 14:55 Noise Reduction var det första jag stÀngde av nÀr jag fick TVn. Postad 16 March 2006 - 16:35 Det Àr Infocare som har hand om service pÄ Hyundais apparater. Visst, men var ska servicen göras? Hos dom eller on site? Anders eller Tommy kan kanske reda ut saken. Postad 16 March 2006 - 17:02 Det Àr Infocare som har hand om service pÄ Hyundais apparater. Postad 16 March 2006 - 18:21
Jag bestÀllde frÄn dustin och service pÄ plats, gÀller inte om de ska meka med tvn. Jag fick skicka min pga dvi-ingÄng inte fungerar. FÄr la se nÀr den dyker upp igen.
Postad 17 March 2006 - 09:38
Hej igen,
Har kollat lite pĂ„ hur rutinen för service ser ut nu.. Det Ă€r 2 Ă„r "pĂ„ platsen service" som gĂ€ller.. DĂ€remot sĂ„ Ă€r det sĂ„ att HIQ hĂ„ller pĂ„ att byta servicefirma..kanske det Ă€r dĂ€rför det kom lite dubbla budskap.. Menar att den nya servicefirman kanske inte Ă€r helt uppstyrd pĂ„ hur rutinen ser ut för HIQ.. Ăr dock spekulation frĂ„n min sida.. mvh Anders Postad 17 March 2006 - 10:11
Har nu inatt efter mycket lÀsande bland alla forum trÄdar bestÀllt en Q320.
Man blir ju bra snurrig nÀr man börjar titta och lÀsa om alla modeller som finns. Hoppas jag blir lika nöjd som er andra, men jag tror inte denna tv har nÄgra problem att slÄ min gammla 28" crt tv som brann upp för nÄgra veckor sedan. Postad 17 March 2006 - 17:51
Fick hem fraktsedeln idag. StÄr klart och tydligt pÄ den att om man inte kan/vill lÀmna in den till posten sjÀlv sÄ Àr det bara att ringa till posten sÄ kommer dom och hÀmtar TVn.
Postad 17 March 2006 - 19:11
Hur stÀller man egentligen in bildinstÀllningarna optimalt? Jag har provat bÄde med Avia och Calibrator, men jag tycker inte dom riktigt duger till att stÀlla in en LCD, dom Àr vÀl est för CRT antar jag. Just nu har jag:
Contrast: 75 Brightness: 70 Sharpness: 40 Saturation: 45 LÄter detta som vettiga instÀllningar? SÀnker jag brightness sÄ tycker jag att dvd-bilden via komponent blir för mörk iallafal. Redigerat av ainatar, 17 March 2006 - 19:12. Postad 19 March 2006 - 09:49
Har Àntligen fÄtt min Q320 nu och Àr riktigt nöjd hittils
Postad 19 March 2006 - 11:31 Jag anvÀnder fjÀrren som kommer med Marantz 7500. Funkar utmÀrkt. Jag gisssar att alla universalfjÀrrar funkar bra. Postad 19 March 2006 - 12:48
Hur Àr bilden om man kollar snett framifrÄn? Jag köpte en Q261 och tycker att bÄde kontrast och fÀrgmÀttnad försÀmras om man sitter snett framför. Funderar pÄ att ta 32 istÀllet.
Postad 19 March 2006 - 14:31
Utan att ha jÀmfört sÄ gissar jag att Q261 har sÀmre panel. Ser man pÄ specarna sÄ anger man 170grader pÄ Q261 och 178grader pÄ Q320.Hur mycket det gör i verkligheten vet jag dock inte eftersom jag ej sett Q261 i verkligheten. //kpeson Postad 19 March 2006 - 18:53
Vilken Àr den nya firman? Postad 20 March 2006 - 08:53
Som jag förstod det skulle de byta frÄn Infocare till Anovo.. mvh Anders Postad 22 March 2006 - 00:55
Nu har Àven jag köpt en Q320, som jag tÀnkt anvÀnda som datorskÀrm
à terkommer med omdöme och bilder nÀr jag möblerat fÀrdigt mitt nya rum. Redigerat av Unregistered26508, 22 March 2006 - 00:57. Postad 22 March 2006 - 09:21 Hej kpeson Vet du Tommy vad som Àr Àndrat i Firmwaren som de nya apparaterna levereras med. Vi fÄr verkligen hoppas att de lyfter upp backlight justeringen till anvÀndar nivÄ,det skulle höja vÀrdet pÄ TVn otroligt. Hoppas du försöker pÄverka teknikerna att göra detta,jag tror att mÄnga fler hade köpt TVn om backlighten var justerbar. //kpeson Postad 22 March 2006 - 09:28
Jag Àr iaf en av dem i sÄ fall. Det Àr i princip det enda som talar emot den, ja och kanske att den ska vara "seg" i kanalbyte, men det har jag inte testat sjÀlv sÄ det vet jag inte om jag tycker. Postad 22 March 2006 - 12:11
Har i dag fÄtt bekrÀftat frÄn Hyundai IQ att det Àr Samsungs S-PVA paneler som sitter i Q320/321.
AlltsÄ samma typ som sitter i Samsungs nya M61 serie. SÄ Tommys info om 178Graders betraktningsvinkel verkar stÀmma. //kpeson Postad 22 March 2006 - 12:17
Hej.
Jag har nÄgra frÄgor till er som har köpt denna tv. Hur bra Àr tv:ns egna bildvisningsprogram för media genom usb-porten? Kan man se t.ex. en film i .avi-format frÄn en usb-stick? Men det viktigaste: Kan man se pÄ högupplöst material via USB:n? Blir det bra? Blir det lika bra som att mata den med HD frÄn dator via dvi? Jag kikar lite pÄ en tv av den hÀr typen och USB-ingÄngen verkar mycket intressant för min del eftersom jag inte ska ha nÄgon dator kopplad till tv:n. Tack pÄ förhand // Jocke Postad 22 March 2006 - 12:28
Jag hade ocksÄ stora förvÀntningar pÄ just bildvisnings delen,men jag mÄste sÀga att jag blev lite besviken pÄ den biten. Man tycker ju att det borde bli sÄ bra det kan bli nÀr allt sker digitalt inne i TVn,men inte. Det blir mycket bÀttre om man visar bilder frÄn Datorn via DVI. Har Àven testat att anpassa bilderna till Tvn upplösning men Àven dÄ blir bildkvaliten bÀttre via datorn. Sedan tycker jag att sjÀlva bildvÀxlingen blir lite seg. Jag har kollat lite film Divx mm och allt jag stoppat in hittils har funkat bra. Har en dreambox som spelar in i .TS format det funkar tyvÀr inte att spela upp. //kpeson Postad 22 March 2006 - 16:40
NÄgon som vet om, och i sÄ fall hur, man kan ta sig in i servicemenyn för att pÄ det sÀttet justera backlighten?
Postad 22 March 2006 - 16:44
En gissning Àr att man gÄr in via RS232 med nullmodemskabel. I ett terminalprogram sÄ kan man kanske komma Ät servicemenyn. Vilka kommandon man ska ge brukar kunna visas om man slÄr h eller ?. Men det Àr som sagt bara gissningar. Redigerat av whome, 22 March 2006 - 16:45. Postad 22 March 2006 - 16:47
LÄter ju inte som det mest intuitiva och smidiga sÀttet att göra det pÄ..... Hoppades pÄ att det skulle rÀcka med fjÀrrkontrollstryckande. Hoppades tydligen för mycket.....
Postad 22 March 2006 - 16:48
Det brukar vara enklare Àn sÄ det Àr oftast bara en kombination av knapptryckningar för att komma in i servicemenyn. Har hittat kombinationer till mÄnga apparater men inget till Hyndan Àn. //kpeson Redigerat av kpeson, 22 March 2006 - 16:49. Postad 22 March 2006 - 22:18
Har bestÀllt en Q320, mycket pÄ grund av den hÀr trÄden.. hoppas att den lever upp till förvÀntningarna!
Det Àr inte en dealbreaker för mig, men jag skulle bli besviken om jag aldrig kommer kunna vÀlja backlightintensitet sjÀlv. FörstÄr att HIQ inte vill att vem som helst ska vara in och pilla i servicemenyn, men nÄgot slags alternativ/möjlighet att fÄ firmware uppgraderad vore trevligt.. speciellt nÀr det Àr nÄgot som Àr fullt möjligt att exponera förstÄr jag inte vad debatten Àr. Det Àr ju tydligt nÄgot som skulle höja den hÀr TVn Ànnu ett snÀpp Ätminstone hos de som lÀser det hÀr forumet. Postad 23 March 2006 - 10:04
Jag har nu köpt Q321 hÀr i Norge och Àr mycket nöjd. Det Àndaste problem jag har Àr at input via komponent (X360/DVD) Àr mörkt. Ni som har Xbox360 kopplat til Q320/1 med komponent hur har ni satt upp brightness/contrast/saturation/sharpness/color/noise reduction?
Tackar i förvÀg för svar! UrsÀkta min dÄrliga svenska Postad 23 March 2006 - 10:43
Jag kör ocksÄ dvd och xbox via komponent och tyckte ocksÄ att bilden var lite mörk. Men jag har mixtrat en del med instÀllningarna och tycker att dessa funkar bra: Contrast: 75 Brightness: 70 Sharpness: 40 Saturation: 45 Postad 24 March 2006 - 18:42
LÀste en bit bak i trÄden att TV:n har problem med ATI-kort. NÄnting med att man inte kunde byta kanal eller nÄtt. StÀmmer det och Àr problemen fortfarande kvar?
Postad 25 March 2006 - 08:30
en liten frÄga, vad Àr det för skillnad pÄ dvi-i o dvi-d kablar o vilken av dom ska jag ha till min hynda he he
Mvh Magnus Postad 25 March 2006 - 17:28
Skaffade en logitech Harmony 525 men har problem med att fÄ den att begripa vilken input den ska vÀlja. Finns det nÄgon som har en sÄdan + en Q320 och har fÄtt det att funka?
Ett önskemÄl till eventuell kommande firmwareuppdatering vore att man kunde vÀlja input med en siffra pÄ remoten. Postad 25 March 2006 - 17:47 Vad jag har förstÄtt, Àr DVI-I för bÄde digitalt och analogt, medan DVI-D Àr bara digitalt. FrÄn wikipedia: * DVI-D (digital only) * DVI-A (analog only) * DVI-I (digital and analog) Postad 26 March 2006 - 00:00
Kör med ett ATI Radeon x850xt och har aldrig upplevt nÄgot problem alls mellan detta kort och tvn. Redigerat av jagjonas, 26 March 2006 - 00:01. Postad 26 March 2006 - 01:04
Tror att problemet en del har haft Àr att nÀr energisparfunktionerna stÀnger av "bildskÀrmen"
fÄr man inte igÄng den igen. Den fattar helt enkelt inte att man skickar ut signaler, omstart Àr enda lösningen. Jag har sjÀlv rÄkat ut för detta en gÄng, valde dÄ att stÀnga av denna energisparfunktion, inga problem efter det Postad 26 March 2006 - 10:48
JodÄ - det lirar faktiskt och den hittar undertexter med... dock verkar Ä, À och ö strula lite. Postad 26 March 2006 - 11:39
Till er som har q320, tar det extremt lÄng tid för tv:n att hitta det som ligger pÄ en usbstick eller extern hdd? min kan stÄ och leta i 60+ sek innan den hittar nÄnting? Ska det vara sÄ slött eller har jag bara fÄtt ett mÄndagsexemplar?
Postad 27 March 2006 - 20:50
PÄ tal om inget annat jag har skickat min Q320 pga dvi problem. Servicen tog in den för 2 veckor sedan och har inte börjat med den pga kö! Tycker det Àr jÀtte dÄligt, betalt mycket pengar för en grej som Àr fel pÄ vid leverans och sedan ska man vara utan den i en mÄnad för att de mÄste reparera den.
Postad 28 March 2006 - 07:00
Det Àr dÀrför man vÀljer "pÄ platsen service". Den tar sÀllan sÄ lÄng tid. Verkar vara falsk marknadsföring. StÄr "pÄ platsen service" nÀr man köper, men alla som har fÄtt problem med sina Hyndor har fÄtt skicka in dom! Det tycker jag Àr uselt. Tommy HIQ, varför har det blivit sÄ hÀr? Postad 28 March 2006 - 10:44
NU VILL JAG HA FIRMWAREUPPDATERINGEN!!
Trött pÄ att inte ha suround ut frÄn tvn vid digitalsÀndningar med det.... (de med nyare apparater verkar ha det) Mitten av mars Àr passerad med rÄge. Postad 28 March 2006 - 16:17
Japp!!! Absolut dags med en firmware-uppdatering.
Irriterad pÄ att jag mÄste stÀlla in bildformatet manuellt hela tiden..... 3 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 3 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |