Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektormässa i Stockholm, 7-9 november

202 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 oktober 2006 - 19:03

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Ser inte att någon skrivit om denna så jag slänger hit en blänkare om denna. 16-18 november på Hemmabiocenter. Jag tänker gå på den...

Tror att det kommer att bli en riktig hit framförallt med 1080p-projjarna...

Följande projjar kan komma att ses:

1080p:
- Mitsubishi HC5000
- Optoma HD81
- Sony VW-50
- Sharp XV-Z210000
- Projection Design Action! model3
- Marantz VP-11S1
- Sim2 HT3000

720p:
- Mitsubishi HC3100
- Mitsubishi HC1100
- Optoma HD72i
- Optoma HD70
- Sony HS60
- Sanyo Z5
- Epson TW700
- Hitachi TX-300
- Panasonic AX100
- Projection Design Action! model2
- Samsung H710
- Sim2 C3X 3-chip DLP
- BenQ PE-8720

Redigerat av Unregisteredbf364490, 03 oktober 2008 - 13:30.


#2

Postad 31 oktober 2006 - 21:37

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Blir även lite ljud, Final högtalare och Nuforce.

Sen så blir det även några överaskningar som inte är utannonserade :lol:

#3

Postad 31 oktober 2006 - 23:02

Unregistered9e43d0e0
  • Unregistered9e43d0e0
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Fan va kul att det kommer en riktig projje mässa till stan.
Nu kanske man äntligen kan komma fram till vad man vill ha, när allt är samlat.

Plex

#4

Postad 01 november 2006 - 17:44

BIOS
  • BIOS
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Blir även lite ljud, Final högtalare och Nuforce.

Sen så blir det även några överaskningar som inte är utannonserade


Några bra erbjudanden kanske :huh: !!!!

Det är väl bara att dyka upp, eller ska man anmäla sig innan ?


Mvh
//Roger

#5

Postad 01 november 2006 - 18:41

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Det kommer att finnas mässerbjudanden ja :huh:

Sen så går det bra att bara dyka upp, inget anmälningskrav och det kostar inte heller något.

#6

Postad 01 november 2006 - 20:06

BIOS
  • BIOS
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Låter toppen!

Kommer ni att visa några olika dukar också, det vore suveränt i att få se vita dukar jämfört med high contrast!

//Roger

#7

Postad 02 november 2006 - 13:43

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Vi har en duk som visar på grått vs vitt material uppsatt alltid för att kunna se det.

Men på mässan kommer det att finnas de enda "high-contrastdukarna" som funkar ordentligt utan att tumma på bildkvaliten. Bland annat från Stewart kommer det att finnas GreyHawk och FireHawk uppsatta.

Vi kommer även att ha en Optoma GreyWolf uppsatt, en duk som inte är riktigt lika korrekt men som ger ett ordentligt tryck utan att tumma på svärtan.

#8

Postad 02 november 2006 - 17:12

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Kul då man av en tillfällighet är i stan.

Kan "mässerbjudanden" konkretiseras?

#9

Postad 02 november 2006 - 22:12

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Varje års mest giva mässa! :) Klart att man kommer. Förhoppningsvis kommer jag vara där i två dagar.

Missar man denna mässa och ska köpa projektor i höst/vinter/vår så går man miste om något IMO. Man kan läsa sig till hur andra tycker att en projektor presterar, men vart annars kan man se alla höstens nyheter bredvid varandra med sina egna ögon??

#10

Postad 02 november 2006 - 23:49

Pelle_C
  • Pelle_C
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej,

Ni som varit där tidigare år, brukar det vara trångt med folk = svårt att komma fram, få en grundlig jämförelse mella projjarna och för lite tid för ordentlig demo?

Kommer mässpriserna bara att strikt gälla under helgen eller kanske möjligen gälla några dagar under veckan efter mässhelgen?

Hälsningar
Pelle

#11

Postad 03 november 2006 - 00:51

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Jag har varit på projektormässan som varit tidigare år, men då har de hållts av Hemmabio.se (fd. Cinema Concept) i deras lokaler på Kungsholmen. Tyvärr har de blivit tvungna att flytta pga fuktskador i lokalen, så de har ingen fysisk butik för närvarande, men tack och lov har Hemmabiocenter.se tagit över stafettpinnen och ordnar årets mässa.

Tidigare har det varit rätt så trångt (mycket folk!) och inte alltför lätt att göra en kritisk bedömning av de olika projektorerna pga lokalernas utformning (flera projektorer sida vid sida gör att man kanske kan se hur de olika bilderna ser ut bredvid varandra, men å andra sidan så blir det en hel del ljusspill på varandras bild som försämrar en hel del samtidigt), men eftersom det är första året det hålls på Lidingö i år så är det väl ingen som vet riktigt hur det kommer att fungera. Dock har Hemmabiocenter tillgång till fler rum, så förhoppningen finns att varje projektor kommer att få bra förutsättningar för demonstrationer. En projektor per rum kanske? :) Svårare att göra direktjämförelser mellan olika projektorer men å andra sidan kan de få bättre möjlighet att visa vad de går för.

När det gäller mässpriserna så kan jag inte svara på hur de är i år, men tidigare år har de ofta varit i stil med "Köp en Sanyo Z4 + en Draper-duk för X kr och spara 4000:-!" och brukade gälla upp till någon vecka efter mässans slut.

Havocsi kan säkert svara mer exakt på hur det kommer att se ut i år - om han inte har för fullt upp med att fixa med allting inför mässan just nu. :angry:

En sak är i alla fall säker: Det kommer bli en grymt bra mässa som inte bör missas om man har möjligheten att komma förbi Stockholm och Lidingö helgen 10-12 november! Många frågor gällande årets nyheter (och även hur de står sig mot förra årets projektorfavoriter) kan komma att besvaras.

Redigerat av Horrabin, 03 november 2006 - 00:54.


#12

Postad 03 november 2006 - 09:30

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Det brukade vara knökfullt på CinemaConcept.

Jag däremot gillar att projektorerna sitter bredvid varandra. Det blir inte optimal bild men däremot kan man ju jämföra mycket bättre. Mitt bildminne funkar inte så bra om man går från rum till rum. Man kanske inte ens kan få se samma scen.

Tidigare har leverantörerna själva kalibrerat sina projjar med mycket blandat resultat. Jag hoppas att någon kunnig person (samma) är med och kalibrerar alla projjar denna gång.

Jag hoppas också att alla projjar matas från samma källa som det varit senaste gångerna på Cinameconcept.

Jag kommer ihåg när Sony demonstrerade HS10 för några år sen. HS10 var ju bland det hetaste man kunde köpa på den tiden men Sony lyckades producera en så erbarmligt dålig bild att alla inklusive Jimmy undrade vad dom höll på med. Egen sunkig Sony DVD spelare etc.

#13

Postad 03 november 2006 - 10:05

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Väldigt många projektorer kommer att bli helt rätt kalibrerade, enligt D65 standarden med Colorfacts. Det är helt nytt för detta år. Det är ett flertal ISF-utbildade kalibrerare på plats och gör detta, och det är något som tillverkarna sätter vikt på.

Sen så är det inte alls optimalt att köra shoot-outs med flera projektorer brevid varandra om man inte kan ha skiljeväggar mellan. För det kommer inte att ge någon rättvisande bild alls vad projektorerna kan prestera, det enda det visar är hur de ser ut när andra projektorer är igång samtidigt. Tex är kontrast helt omöjligt att jämnföra i det läget, så en projektor med bäst kontrast kan enkelt se sämst ut om den sitter mellan två andra projektorer som istället är ljusstarka.

Så i år har vi prioriterat rätt uppsättning med enskilda rum och ordentlig kalibrering. Vi har också mycket större ytor, ca 450kvm som de är uppsatta över.

Däremot kommer det att vara en ren shootout mellan 1080p projektorerna där vi kör allihopa i samma rum mot samma duk och kommer att switcha mellan projektorerna. Det kommer att bli en visningsdel där vi kör 30-40 min visningar och sen släpper in nytt folk.

#14

Postad 03 november 2006 - 11:15

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Kul då man av en tillfällighet är i stan.

Kan "mässerbjudanden" konkretiseras?

<{POST_SNAPBACK}>



Kommer mässpriserna bara att strikt gälla under helgen eller kanske möjligen gälla några dagar under veckan efter mässhelgen? 

Hälsningar
Pelle

<{POST_SNAPBACK}>


Tillverkarna och leverantörerna vill inte att vi går ut med mässpriserna på nätet, utan de är erbjudanden som generellt sätt kommer att gälla enbart under mässan.

Redigerat av Unregistered47efd78c, 03 november 2006 - 11:15.


#15

Postad 03 november 2006 - 11:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

Varje års mest giva mässa!  :angry:  Klart att man kommer. Förhoppningsvis kommer jag vara där i två dagar.

Missar man denna mässa och ska köpa projektor i höst/vinter/vår så går man miste om något IMO. Man kan läsa sig till hur andra tycker att en projektor presterar, men vart annars kan man se alla höstens nyheter bredvid varandra med sina egna ögon??

<{POST_SNAPBACK}>

Ska vi skrika "Wow" iår med tro? :)

#16

Postad 03 november 2006 - 12:10

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
På HC5000? - Deffinitivt!
På VW50? - Inte lika säkert.

På Epson TW700 så kommer ni förmodligen aatt HÖRA irisen jobb betydligt mer än ni kommer se det. :) :)

Detta är på gränsen för hur internt man kan skriva...
Många som kommer misstolka ovan skrivna rader. :angry:



MVH
/Jakob

#17

Postad 03 november 2006 - 12:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
Colamannen>> :angry:

#18

Postad 03 november 2006 - 16:40

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Hade någon typ av förex av nya JVC:n varit med så hade jag nog kommit och kikat. Förutom den så skulle nog Marantzen vara kul och se, men med tanke på vad den kostar så är det väl lika bra att man stannar hemma :angry:

#19

Postad 03 november 2006 - 17:26

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Varje års mest giva mässa!  :)  Klart att man kommer. Förhoppningsvis kommer jag vara där i två dagar.

Missar man denna mässa och ska köpa projektor i höst/vinter/vår så går man miste om något IMO. Man kan läsa sig till hur andra tycker att en projektor presterar, men vart annars kan man se alla höstens nyheter bredvid varandra med sina egna ögon??

<{POST_SNAPBACK}>

Ska vi skrika "Wow" iår med tro? ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, det kanske är tokinternt och itne alls intressant för oss andra, men man blir ju nyfiken. Får man höra vad det var ni Wowade åt förra året? :angry:

Cola: svårtolkat, kan betyda att irisen knappt gör ett dyft. Eller kanske att den gör ett gott jobb men är EXTREMT högljudd. Eller något helt annat.. :)

#20

Postad 03 november 2006 - 18:47

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
[SIZE=1][SIZE=1][SIZE=1]

Varje års mest giva mässa!  :)  Klart att man kommer. Förhoppningsvis kommer jag vara där i två dagar.

Missar man denna mässa och ska köpa projektor i höst/vinter/vår så går man miste om något IMO. Man kan läsa sig till hur andra tycker att en projektor presterar, men vart annars kan man se alla höstens nyheter bredvid varandra med sina egna ögon??

<{POST_SNAPBACK}>

Ska vi skrika "Wow" iår med tro? ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, det kanske är tokinternt och itne alls intressant för oss andra, men man blir ju nyfiken. Får man höra vad det var ni Wowade åt förra året? :angry:

Cola: svårtolkat, kan betyda att irisen knappt gör ett dyft. Eller kanske att den gör ett gott jobb men är EXTREMT högljudd. Eller något helt annat.. :)

<{POST_SNAPBACK}>


förra året var det väl rubyn men jag tappade inte så mycket haka av den direkt, men jag har aldrig sett något värre än nya 1080p sharpen spelandes HD-DVD och har man inte sett den så kan jag lova att den kommer ni skrika WOW åt utan tvekan. går inte ens att beskriva hur överjävligt bild den ger.
om den sedan är det grymmaste på mässan eller inte får vi väl se :-)

#21

Postad 03 november 2006 - 19:23

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

men jag har aldrig sett något värre än nya 1080p sharpen spelandes HD-DVD och har man inte sett den så kan jag lova att den kommer ni skrika WOW åt utan tvekan. går inte ens att beskriva hur överjävligt bild den ger.


ja den är bra :angry: Svärtan var bra och bilden var riktigt skarp. Skulle gärna ha den om det inte vore för att jag såg RBE och att den har så lång throw :)
Skulle ta den över min gamla Barco 808 alla dagar i veckan...

#22

Postad 03 november 2006 - 23:50

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Hehe...

Det här var roligare än jag trodde! ;)
För er som verkligen vill veta vad Örebroarna "wow'ade" åt så kan man söka på diverse namn på diverse forum, jag vet att det uttalats ett par gånger. Senaste CC-mässan är ett hett tips att börja leta efter. ;)

Cola: svårtolkat, kan betyda att irisen knappt gör ett dyft. Eller kanske att den gör ett gott jobb men är EXTREMT högljudd. Eller något helt annat.. 


Svaret är Ja. ;)


MVH
/Jakob

#23

Postad 04 november 2006 - 01:40

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Haha!

Hemligt svar! Kanske inte riktigt det jag önskade... ;)

#24

Postad 06 november 2006 - 17:48

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Nu börjar vi få in de mässerbjudanden som kommer att gälla och kan påpeka att det kommer att bli några RIKTIGT vassa priser på några mycket populära projektorer.

Kan inte gå ut med priserna på nätet, men de kommer nog inte att göra någon besviken.

#25

Postad 06 november 2006 - 18:23

Unregistered58440f99
  • Unregistered58440f99
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Nu börjar vi få in de mässerbjudanden som kommer att gälla och kan påpeka att det kommer att bli några RIKTIGT vassa priser på några mycket populära projektorer.

Kan inte gå ut med priserna på nätet, men de kommer nog inte att göra någon besviken.


Oj oj... kommer alla som beställt en HC5000 på Hemmabiocenter att få den vid första sändningen eller måste man vänta till nästa (man är nog ganska långt ner på listan)? I sådant fall, när kommer nästa sändning?

#26

Postad 06 november 2006 - 18:43

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Nu börjar vi få in de mässerbjudanden som kommer att gälla och kan påpeka att det kommer att bli några RIKTIGT vassa priser på några mycket populära projektorer.

Kan inte gå ut med priserna på nätet, men de kommer nog inte att göra någon besviken.


Oj oj... kommer alla som beställt en HC5000 på Hemmabiocenter att få den vid första sändningen eller måste man vänta till nästa (man är nog ganska långt ner på listan)? I sådant fall, när kommer nästa sändning?

<{POST_SNAPBACK}>


Nu hör iof detta inte tråden till, men de som förbeställt HC5000 hos oss tidigare ska få leverans i november. De som beställer på mässan kommer att garanteras att få den i år, så pass hårt åtgång på dessa är det.

#27

Postad 06 november 2006 - 21:38

Pelle_C
  • Pelle_C
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Nu börjar vi få in de mässerbjudanden som kommer att gälla och kan påpeka att det kommer att bli några RIKTIGT vassa priser på några mycket populära projektorer.

Kan inte gå ut med priserna på nätet, men de kommer nog inte att göra någon besviken.

<{POST_SNAPBACK}>


Inte ens med ett PM eller mail ?
Har stora problem att komma till mässan även om jag bor i Sollentuna, just den här helgen blir det kraftiga prioriteringar på aktiviteterna ;)

Hälsningar
Pelle

#28

Postad 07 november 2006 - 22:41

navjo
  • navjo
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Hej,

Kommer det även finnas mässpriser på Recievers?

Funderar lite på Marantz SR7001 eller Rotel RSX-1057

// John

#29

Postad 08 november 2006 - 08:12

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Hej,

Kommer det även finnas mässpriser på Recievers?

Funderar lite på Marantz SR7001 eller Rotel RSX-1057

// John

<{POST_SNAPBACK}>


Tyvär nej, men båda finns uppställda i butiken om du vill komma och utvärdera.

Mycket jobb är det nu, tar lite tid att ställa iordning närmare 500kvm utställningsyta :blink:

#30

Postad 08 november 2006 - 08:49

Unregisteredf3d43c18
  • Unregisteredf3d43c18
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Lidingös bankomater kommer få slut på pengar, här skall köpas!

#31

Postad 08 november 2006 - 19:55

Unregistered79e6e8e9
  • Unregistered79e6e8e9
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ok, att man dyker upp någon dag är spikat. Men vilka tider är det som gäller?

#32

Postad 08 november 2006 - 20:03

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Fredag 13:00 – 19:00

Lördag 10:00 – 18:00

Söndag 11:00 – 17:00

Kan sen påpeka att det blir några världspremiärer för officiell visning :)

#33

Postad 08 november 2006 - 22:09

Pelle_C
  • Pelle_C
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Kan sen påpeka att det blir några världspremiärer för officiell visning B)

<{POST_SNAPBACK}>


:) ;) GRRRRR

Vill inte se fler "Cliffhangers" nu eftersom jag i alla fall inte kan komma trots att jag bor i stan och länge sett fram emot helgen och sen så sprack hela planeringen.

Pelle :D

#34

Postad 08 november 2006 - 22:18

Unregistered41bf3ed6
  • Unregistered41bf3ed6
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
i mitt galleri kan man kanske hitta ledtrådar på nyheter?... :)

#35

Postad 08 november 2006 - 23:03

Unregistered6f8e3ba0
  • Unregistered6f8e3ba0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Fredag 13:00 – 19:00

Lördag 10:00 – 18:00

Söndag 11:00 – 17:00

Kan sen påpeka att det blir några världspremiärer för officiell visning :D

<{POST_SNAPBACK}>



Hmm, Världspremiär!!!???

Har det nåt o göra med vad jag läste vad du havocsi skrev på "Component.se"??

Pana AE-1000????? Har inte hört talas om denna maskin???!!!!
Pana AX-100 har ju fått väldigt bra recensioner vad jag läst på flera sajter, men då måste ju Pana AE-1000 vara nåt av en värsting?! ;)
Hoppas Hoppas!! B)
Måste boka biljetter imorrn. Åker ju me båten på freda morgon. Visby- Nynäs. Till en viss Mässa.

Ska bli ruggigt kul! Är lite fundersam, kommer det att bli för trångt? Verkar ju bli en herrans massa folk. Inte fel i det, bara man får se härligt upplösta bilder, o inte folks ryggar" :)
Ha det bra allaihopa på mässan!
Leffe "Gotland"

#36

Postad 08 november 2006 - 23:07

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Fredag 13:00 – 19:00

Lördag 10:00 – 18:00

Söndag 11:00 – 17:00

Kan sen påpeka att det blir några världspremiärer för officiell visning B)

<{POST_SNAPBACK}>



Hmm, Världspremiär!!!???

Har det nåt o göra med vad jag läste vad du havocsi skrev på "Component.se"??

Pana AE-1000????? Har inte hört talas om denna maskin???!!!!
Pana AX-100 har ju fått väldigt bra recensioner vad jag läst på flera sajter, men då måste ju Pana AE-1000 vara nåt av en värsting?! ;)
Hoppas Hoppas!! B)
Måste boka biljetter imorrn. Åker ju me båten på freda morgon. Visby- Nynäs. Till en viss Mässa.

Ska bli ruggigt kul! Är lite fundersam, kommer det att bli för trångt? Verkar ju bli en herrans massa folk. Inte fel i det, bara man får se härligt upplösta bilder, o inte folks ryggar" :)
Ha det bra allaihopa på mässan!
Leffe "Gotland"

<{POST_SNAPBACK}>


Panna AE1000, är deras D6 1080p LCD, tänk Mitsu HC5000 :D

Skall blir grymt skoj att se den och alla andra :D

#37

Postad 09 november 2006 - 20:11

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
inte långt kvar nu! :-)

#38

Postad 10 november 2006 - 06:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
Nu börjar det bli klart... :)
Postad bild
Lite info och bilder

#39

Postad 10 november 2006 - 08:22

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Det är ju tusan att jag skulle flytta ifrån stockholm till skåne land!! Kan vi stackare som emigrerat huvudstaden också ta del av mässerbjudandena eller är det endast på plats?

Hmm kliva upp 05.00 lördag o vara frame vid lidingö vid lunch kanske... undrar vad frugan säger om det?

#40

Postad 10 november 2006 - 08:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
DGARD>> Misströsta inte, i och med att du bor i Skåne har du nära till TheRock och de kan ge dig demos av liknande tyngd - vilken dag du vill. :wub:

#41

Postad 10 november 2006 - 10:00

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Tyvärr kan jag inte gå på mässan - och tur är väl det! Hade säkert hittat något jag bara måste ha! :wub:

Men jag ser fram emot att läsa alla era inlägg om vilken som är bäst, sämst och mest värd pengarna! Även om jag personligen hatar uttrycket "bang for the buck" eftersom jag tycker att man ska ranka projar efter kvalitet och låta mig som köpare bedömma om en som är lite, lite bättre är värd mer pengar..

Ha det nu så kul alla ni som ska dit och glöm inte att skriva lite här sen om era upplevelser så att jag och andra som inte kan åka dit kan få ta del av mässan! ;)

trevlig helg!

#42

Postad 10 november 2006 - 10:10

Cavena Multimedia
  • Cavena Multimedia
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tycker det är kul att Hemmabiocenter tar initiativ till mässa.
Tummen upp till er.

MVH
Gustaf

#43

Postad 10 november 2006 - 10:32

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Aaah, har knappt hembiosurfat senaste kvartalet (mest pga bröllop och dess planering), så noterar man att det är mäktiga grejer på gång ute på Lidingö..! Oj, nu måste jag kolla kalendern för helgen!!

#44

Postad 10 november 2006 - 16:51

Unregistered11545d59
  • Unregistered11545d59
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Är det något inträde?
Det brukar ju höra till när man ska iväg på mässor, och gärna 40:- för parkering :wub:
Eller är det "Öppet hus"?

Hur som helst, lutar det åt att ta en sväng...
...jag har ju kollat efter "den rätta" projektorn det senaste halvåret, och äntligen kan jag få se Panasonic AX100 live.

#45

Postad 10 november 2006 - 17:33

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
som jag trodde så är sharpen ( z21000 ) kung på mässan, har man varit där o missat den får man ta o gå dit igen, och ska du dit så missa den INTE! den finns i 1080p rummet längst ner längst in och sopar mattan med konkurrenterna! HC5000 var den enda av dom i samma rum som var nära, dock har den klart sämre svärta och sådant.
men sharpen är bara helt otrolig, går inte att beskriva hur otrolig, se den! skit bra pris på den på mässan också!

sedan mässan överlag är grymt härligt upplagd! kan inte bli bättre för en projtok!
är du i sthlm i helgen o minsta proj intresserad, åk dit!

#46

Postad 10 november 2006 - 17:34

Unregisteredbffcdb9b
  • Unregisteredbffcdb9b
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Öppet hus!
Inget inträde!

Gratis parkering, men för få, kan parkera på andra sidan vägen jäms trottoaren tror jag, det stod iallafall en del där.

Gick därifrån med en epson tw700, kunde inte låta bli.

#47

Postad 10 november 2006 - 17:48

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Kan man fråga vad du fick betala för Epson TW700? ;)
Hade de som utlovat några mässpriser som låter tala om sig? :wub:

#48

Postad 10 november 2006 - 19:01

Unregisteredbffcdb9b
  • Unregisteredbffcdb9b
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Epson tw700+OBH Nordica Draught Master( ca 1500 i handeln.)

15.900:- gick kalaset på, ska sälja OBH Nordican till en kompis för 1000:-,
så 14.900:- för den projektorn är jag nöjd med.

Absolut värt att åka förbi, stor eloge till hemmabiocenter.

#49

Postad 10 november 2006 - 19:17

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Hur var den nya Screen Research-duken?? De ska tydligen göra bra dukar. På mässan släpper de en ny duk som inte är perforerad.

#50

Postad 10 november 2006 - 20:08

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Hur var den nya Screen Research-duken?? De ska tydligen göra bra dukar. På mässan släpper de en ny duk som inte är perforerad.

<{POST_SNAPBACK}>


Den är RIKTIGT bra, faktiskt en av de sakerna som imponerat mest på mig som jag inte förväntat mig. Är den bästa duk jag sett som inte är en Stewartduk. Bra pris/prestanda också.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.