Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Duke Nukem Forever - DUKE 10 JUNI FOREVER

200 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Duke Nukem Forever (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 3 (1) 318:-
Duke Nukem Forever (PC) (PC-spel) 2 5,5 (5) 8:-
Duke Nukem Forever (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 19 december 2007 - 18:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...p...8763&page=2

Har inte sett den själv :P

Edit: Men det har jag nu. The King is back, hail to the King etc etc :)

Redigerat av Zoiler, 31 maj 2011 - 23:34.


#2

Postad 19 december 2007 - 18:35

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
:P Inte illa om dom börjar få tummen ur.... Spelet skulle väl släppas 1999!?

http://en.wikipedia....e_Nukem_Forever

#3

Postad 19 december 2007 - 18:36

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
hehe.. ja se där ja. D här kan nog bli nåt!

#4

Postad 19 december 2007 - 18:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

:P Inte illa om dom börjar få tummen ur.... Spelet skulle väl släppas 1999!?

http://en.wikipedia....e_Nukem_Forever

Jaja, du får väl ha lite tålamod? Stressa dem inte.

Nu ska de inte byta motor igen sa de. Efter de har adopterat Cryengine 2 alltså.

#5

Postad 19 december 2007 - 18:56

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Synd att de bytt röst från den coola som var i Duke Nukem 3D till nån taskig Arnold kopia :P

#6

Postad 19 december 2007 - 19:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar som att det inte är omöjligt att den kommer till 360..Stod ingenting om Ps3..
Kanske blir endast till pc å 360 :P

#7

Postad 19 december 2007 - 19:22

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
ooh yes,han e tillbaka! :D
spelade ju duke 3d hela tiden då det begav sig :) :P

Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 19 december 2007 - 19:22.


#8

Postad 19 december 2007 - 19:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
whatever futile shitty complaints you guys have about the graphics means nothing.

This isn't Final Fantasy or Halo.

This game will rule your balls (if you have a pair) even if it looked like Duke 3d.

So fuck you all.

THE KING IS BACK!

http://www.neogaf.co...p...8763&page=2
:P

#9

Postad 19 december 2007 - 19:35

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Det här var verkligen inget märkvärdigt...en minut, mestadels förrenderat material som dessutom inte var speciellt snyggt! Jag har svårt att förstå hur man baserat på detta kan dra slutsatsen att det här kommer bli nåt?! Jag är tyvärr inte alls säker på att det blir något över huvud taget....Ännu mera komiskt är det när chefen på 3drealms börjar prata om ytterligare en uppföljare när "forever" är klart....

Jag tycker dessutom att tiden sprungit ifrån den gode duke och det enda som är "forever" med det här spelet verkar vara utvecklingstiden! Släpp en lite upphottad variant av orginalet på live arcade och psn i stället. Det räcker med det tycker jag, för med handen på hjärtat tror jag att de flesta av oss ändå bara vill återuppleva lite god nostalgi.

Begrav resten bland alla andra goda idéer som mått bäst av att bara vara just idéer.....Peter Molyneux har en hel avdelning där alldeles för sig själv så duke hamnar i ett fint sällskap!

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 19 december 2007 - 19:42.


#10

Postad 19 december 2007 - 19:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bifogad fil  duke.jpg   32,12K   0 Antal nerladdningar





Hehe :P

#11

Postad 19 december 2007 - 19:55

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Underbar bild moparman

#12

Postad 19 december 2007 - 19:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Postad bild

Det här ser rätt bra ut iallafall.

Kongomannen: Det är väl svårt att dra några slutsatser överhuvudtaget av det här. Det här är inget, vi har inte sett något. Negativa och positiva intryck angående spelet kan inte ha mycket att göra med den här trailern utan snarare utvecklingstiden och minnena av hur Duke Nukem var.

Du t ex:

Ännu mera komiskt är det när chefen på 3drealms börjar prata om ytterligare en uppföljare när "forever" är klart....

Du har ju inte ens sett spelet ännu så varför drar du slutsatsen att det blir skräp? När de ska göra en uppföljare sedan, om det blir någon, så har de redan en färdig motor. Kommer med andra ord inte ta lika lång tid alls.

Den här snutten var tydligen egentligen inte gjord för att släppas som en teaser utan som internal för teamet. Men nu skulle de släppa media mer frekvent.

#13

Postad 19 december 2007 - 20:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Finally time to kick ass and chew bubble gum...

#14

Postad 19 december 2007 - 20:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bifogad fil  dukebl_ckfisk.jpg   93,82K   0 Antal nerladdningar



Men som sagt.man kan väl igentligen inte säga annat än att det förmodligen kommer att se rätt bra ut.
Ska bli kul när dom börjar släppa trailers så man kan se hur det verkligt ser ut ingame

#15

Postad 19 december 2007 - 20:30

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ser trevligt ut, får se om det tar och dimper ner nån gång eller om vi får vänta 8 år till :P

#16

Postad 19 december 2007 - 20:36

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Du har ju inte ens sett spelet ännu så varför drar du slutsatsen att det blir skräp? När de ska göra en uppföljare sedan, om det blir någon, så har de redan en färdig motor. Kommer med andra ord inte ta lika lång tid alls.


Tror inte att jag skrev någonstans att det här är skräp? Jag är dock ruskigt skeptisk till själva fenomenet duke nukem.....det var kul då det begav sig men jag är inte så säker på att det blir kul en eventuell andra gång. Httills finns inget i det som släppts som får mig att kissa i byxorna av upphetsning.

Att jag tycker det är komiskt att det pratas om flera spel är med tanke på utvecklingstiden av "forever" och att de fortfarande mig veterligen inte har något releasedatum ens för det här. Den som lever får se, men på samma sätt som vissa kan hylla det här som ett fantastiskt spännande spel utifrån den korta filmsnutt som presenteras anser jag mig ha rätt att ge uttryck för min starka skepsis.

#17

Postad 19 december 2007 - 20:56

Richard123
  • Richard123
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Last Saturday we had our annual company Christmas party. It was a lot of fun as usual but it featured one special surprise. It turns out that several people had been secretly working late nights and into the wee hours of the morning preparing a special video for those at the party. They created a short teaser for Duke Nukem Forever.

After seeing the teaser we thought it was something we should share with all of you and while it's just a teaser, rest assured more is coming.

http://kotaku.com/33...r-hits-tomorrow

#18

Postad 19 december 2007 - 21:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tänk om dom istället för att släppt den här lilla teasern istället skulle ha väntat ett tag och släppt en trailer som får allt annat att blekna...Det hade verkligen varit roligt..Som en blixt från klar himmel :P

Jaja..Kanske nästa gång :)

#19

Postad 19 december 2007 - 21:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Tror inte att jag skrev någonstans att det här är skräp?

En egen slutsats dragen av mig baserat på att du inte tycker de skulle släppa spelet och helst begrava det :)

men på samma sätt som vissa kan hylla det här som ett fantastiskt spännande spel utifrån den korta filmsnutt som presenteras anser jag mig ha rätt att ge uttryck för min starka skepsis.

Självklart, jag tyckte bara det var lite motsägelsefullt att du inte alls förstod de som hyllade det, och sedan sågade du det själv i nästa mening. Jag menar, vi vet ingenting om själva spelet så hur kan vi alls reagera. Fördomar allting :P

Som du säger att tiden runnit ifrån. Visst, den stereotypen som fanns då och fungerade då fungerar inte idag. Men idag fungerar det som kult och humor istället för allvar som det var då. Jag tror spelet kommer sälja mycket bara baserat på namnet och de legendariska förseningarna (såtillvida det får hyfsade betyg).

#20

Postad 19 december 2007 - 22:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Prey är också ett spel som liksom DNF var under utveckling grymt länge och genomgick inte bara motorbyten utan även blev ett helt annat spel än det först skulle vara. Ja DNF är från samma utvecklare och jag tror att trots att detta spel numera har gått till historien och skämtats om ett flertal ggr så kan detta mycket väl bli ett bra spel. Duke Nukem 3d var grymt kul när det kom och det införde något som tidigare saknats i fps, humor. Prey blev helt okej och jag är säker på att 3DRealms återigen kommer få folk att vilja kicka bakar & käka tuggumi, nej det låter tamt "Let´s Kick Ass & Chew Bubblegum"=).

För mer info om DNF´s långa utvecklingstid http://www.shacknews...x?id=720&page=1

Redigerat av Jack of all trades, 19 december 2007 - 23:05.


#21

Postad 19 december 2007 - 23:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Återstår att se..
prey betalade jag 99 spänn för och de vettetusan om de inte var för dyrt :P

#22

Postad 20 december 2007 - 07:15

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Statistiskt sett tror jag oddsen för det här är rätt dåliga. En frukansvärt lång utvecklingstid brukar i min bok innebära ett sämre spel. Det går ganska snabbt att räkna upp exempel...prey, daikatana, s.t.a.l.k.e.r. m.fl. Kan däremot inte på rak arm räkna upp något spel som säkerligen gynnats av "aldrig" bli färdigt?

Den som lever får se :P

#23

Postad 20 december 2007 - 08:30

demigod
  • demigod
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
jag har stora förhoppningar att detta kommer bli hur ###### "b-bra" som helst!:P

#24

Postad 20 december 2007 - 08:33

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
haha så jädra klockrent me Duke Nukem :P Multiplatform åxå, hoppas nu dom släpper det innan 2020.. för jag vill spöa lite nya aliens.

"Damn these aliens are gonna pay for shooting at my town"

#25

Postad 20 december 2007 - 11:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Som du säger att tiden runnit ifrån. Visst, den stereotypen som fanns då och fungerade då fungerar inte idag. Men idag fungerar det som kult och humor istället för allvar som det var då.


:P

Det du säger är alltså "Duke Nukem 3D; när det släpptes var det allvar, inte humor och kult som det är nu"?

Jovisst... Eller hur? :)

#26

Postad 20 december 2007 - 11:42

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag bara tänker Prey när jag ser Teasern. Och det är inte bra för mig personligen.

#27

Postad 20 december 2007 - 12:48

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Fyfan va trist och tråkigt det såg ut, den där gamla trailern från 2001 där hade spelet all potential men nu nästan 6 år senare är detta resultat typ ? Duke ser ju också helt grotesk ut, han liknar ju nästan Sarge från quake nu :P

#28

Postad 20 december 2007 - 12:54

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Ahhhhh!! Duke Nuken, vilken nostalgi...

Hoppas hoppas de får till det, det finns onekligen potential för att bli hur bra som helst...Den som lever får veta.

#29

Postad 20 december 2007 - 12:57

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
At last!

#30

Postad 20 december 2007 - 13:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Aaaaa va fint.

Har fortfarande PC Gamer tidningar kvar där de listar i ett slutnummer 97 om spelåret 98 och Duke Nukem Forever är med, 1 bild med en typ redneck gubbe med yxa i klar Quake II grafik.

Släpptes någon trailer också i början av 2000-talet har jag för mig på några minuter.

Mest klassiskt är det när PC Gamer redan 98-99 placerar DNF som M.I.A (Missing In Action) på deras lista över kommande spel i varje tidning :P

"bättre sent än aldrig"?

Duke Nukem Ventrilo Harassment:
http://youtube.com/watch?v=IE3KdcTgrno

It's time to kick ass and chew bubblegum and I'm all out of gum

#31

Postad 20 december 2007 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

:P

Det du säger är alltså "Duke Nukem 3D; när det släpptes var det allvar, inte humor och kult som det är nu"?

Jovisst... Eller hur? :)

Nåja, togs iallafall på mer allvar då än vad det kommer göra nu. Dessutom hade det ingen kulstatus när det släpptes som det här kommer ha.

Kongomannen: Prey och Stalker har fått ganska höga snittbetyg (82-84). Vem vet vad de hade fått om de släppts tidigare? Kanske de gynnades ändå?

Jag bara tänker Prey när jag ser Teasern. Och det är inte bra för mig personligen.

Påminner faktiskt en del om det. Men iofs, det värsta med Prey var teleporterandet, pusslen och sättet att dö/komma tillbaka på. Borde inte finnas något sådant nu (isåfall är de riktigt korkade).

#32

Postad 21 december 2007 - 01:34

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Zoiler:

Visst är det sant att Prey och s.t.a.l.k.e.r har fått skapliga snittbetyg, när det gäller Prey är det för mig helt obegripligt då det inte finns mycket där som levererar tycker jag. Det är bland det löjligaste och mest oinspirerande jag spelat på min 360!

S.t.a.l.k.e.r. kan man säga mycket om men för min del så lever det inte till närmelsevis upp till de förväntningar jag hade på spelet då jag först såg det.

Risken med en lång utvecklingstid är som jag ser det att tiden springer ifrån. Spelarna och spelandet förändras, berättarteknik och grafiktrender förändras. Det här kan ju innebära att ett spel känns gammalt och ofräscht redan innan det är släppt....och det tycker jag är trist. Det är även här min största skepsis till Duke ligger, vissa gamla glada minnen kanske mår bäst av att få vara just minnen.

Jag är grymt tveksam till om det här är ett koncept som kommer kännas kul en andra gång....jag skulle i så fall hellre spela en remake eller en upphottad version av orginalet. Men det kanske är för att jag börjar bli gammal och lite nostalgisk. Vill ha mina gamla hjältar kvar och minnas dem som de en gång var.

Ett aktuellt exempel från filmens värld får sätta punkt för mitt resonemang: Hur fräsch och intressant känns Rambo 4? Jag vill ju minnas Sly som han var i First blood eller i någon av de tidiga Rocky-filmerna inte som den dopade skrynkliga gamla gubbe han är nu. Dessutom känns hela konceptet som 1980-talet!

#33

Postad 21 december 2007 - 01:52

mole
  • mole
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Ett aktuellt exempel från filmens värld får sätta punkt för mitt resonemang: Hur fräsch och intressant känns Rambo 4? Jag vill ju minnas Sly som han var i First blood eller i någon av de tidiga Rocky-filmerna inte som den dopade skrynkliga gamla gubbe han är nu. Dessutom känns hela konceptet som 1980-talet!


Terminator 4 någon? :)

#34

Postad 21 december 2007 - 02:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Zoiler:

Visst är det sant att Prey och s.t.a.l.k.e.r har fått skapliga snittbetyg, när det gäller Prey är det för mig helt obegripligt då det inte finns mycket där som levererar tycker jag. Det är bland det löjligaste och mest oinspirerande jag spelat på min 360!

Håller med. Prey var inget vidare bra alls. Finns de som tyckte det dock.

Risken med en lång utvecklingstid är som jag ser det att tiden springer ifrån. Spelarna och spelandet förändras, berättarteknik och grafiktrender förändras. Det här kan ju innebära att ett spel känns gammalt och ofräscht redan innan det är släppt....och det tycker jag är trist. Det är även här min största skepsis till Duke ligger, vissa gamla glada minnen kanske mår bäst av att få vara just minnen.

Håller även med om detta. Jag är också skeptisk till förutsättningarna, men samtidigt så väntar jag tills jag får se spelet in action innan jag sågar eller berömmer :)

Ett aktuellt exempel från filmens värld får sätta punkt för mitt resonemang: Hur fräsch och intressant känns Rambo 4? Jag vill ju minnas Sly som han var i First blood eller i någon av de tidiga Rocky-filmerna inte som den dopade skrynkliga gamla gubbe han är nu. Dessutom känns hela konceptet som 1980-talet!

Fast i spelvärlden slipper iallafall hjältarna åldras allt för mycket :blink:

Men det gäller inte bara Duke, utan det gäller väl de flesta gamla klassikers. Man vill inte att deras minne ska vanhedras. Nights som släpptes till Wii nu blev t ex högst mediokert, finns många som tyckte det var riktigt bra på DC-tiden. Doom3 var ett ganska bra spel, men undrar hur många som tyckte det levde upp till originalen B)

#35

Postad 21 december 2007 - 11:32

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Jaha, så de har suttit och renderat lite 3D-grafik igen för att få folk att tro att de jobbar på det överhuvudtaget. *gäsp*

Känns som spelhistoriens största practical joke.

#36

Postad 21 december 2007 - 13:14

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Zoiler:

Visst är det sant att Prey och s.t.a.l.k.e.r har fått skapliga snittbetyg, när det gäller Prey är det för mig helt obegripligt då det inte finns mycket där som levererar tycker jag. Det är bland det löjligaste och mest oinspirerande jag spelat på min 360!

S.t.a.l.k.e.r. kan man säga mycket om men för min del så lever det inte till närmelsevis upp till de förväntningar jag hade på spelet då jag först såg det.

Risken med en lång utvecklingstid är som jag ser det att tiden springer ifrån. Spelarna och spelandet förändras, berättarteknik och grafiktrender förändras. Det här kan ju innebära att ett spel känns gammalt och ofräscht redan innan det är släppt....och det tycker jag är trist. Det är även här min största skepsis till Duke ligger, vissa gamla glada minnen kanske mår bäst av att få vara just minnen.

Jag är grymt tveksam till om det här är ett koncept som kommer kännas kul en andra gång....jag skulle i så fall hellre spela en remake eller en upphottad version av orginalet. Men det kanske är för att jag börjar bli gammal och lite nostalgisk. Vill ha mina gamla hjältar kvar och minnas dem som de en gång var.

Ett aktuellt exempel från filmens värld får sätta punkt för mitt resonemang: Hur fräsch och intressant känns Rambo 4? Jag vill ju minnas Sly som han var i First blood eller i någon av de tidiga Rocky-filmerna inte som den dopade skrynkliga gamla gubbe han är nu. Dessutom känns hela konceptet som 1980-talet!

Jag har testat ett demo på Prey på pc och polaren har spelat det på pc med och eftersom konverteringar nästan aldrig blir bra så kanske 360 versionen är betydligt sämre än det var till pc. Det finns dock undantag givetvis där spelen till och med blir bättre när de konverteras som till exempell Kotor och Riddick=).

Jag håller med dig i väldigt mycket men det finns vissa ställen jag ser på det annorlunda. Doom 3 är visserligen väldigt snyggt men där orginalet var roligt och på den tiden imponerande så lever inte Doom 3 upp till det. Det största felet dom gjorde var att göra det till ett spel mer i stil med resident evil men det som stör mig mest i Doom 3 är att dom försöker få en att hoppa till genom att spawna in fiender hela tiden. Sådant ger inte mig dierkt "kall kårar " utan får mig bara att bli irriterad på utvecklarna, Avp däremot kan jag knappt spela än idag utan att hoppa till som sjutton :lol:.

Jag skulle också gärna se en remake hellre men det lär väl inte hända så jag får hoppas att dom lyckas med att göra DNF till en värdig uppföljare=).

Fast i spelvärlden slipper iallafall hjältarna åldras allt för mycket :)

Man vill inte att deras minne ska vanhedras. Nights som släpptes till Wii nu blev t ex högst mediokert, finns många som tyckte det var riktigt bra på DC-tiden. Doom3 var ett ganska bra spel, men undrar hur många som tyckte det levde upp till originalen :blink:

Nej så man slipper iaf att till exempell Gordon Freeman är 70 år och behöver rolator om han ska medverka :D.
Precis som du säger så vill man inte att ens nostalgiska upplevelser ska födärvas av uppföljaren. Och ja jag är en av dom som inte tyckte det levde upp till orginalet B).

Redigerat av Jack of all trades, 21 december 2007 - 13:25.


#37

Postad 21 december 2007 - 14:56

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Jag har testat ett demo på Prey på pc och polaren har spelat det på pc med och eftersom konverteringar nästan aldrig blir bra så kanske 360 versionen är betydligt sämre än det var till pc. Det finns dock undantag givetvis där spelen till och med blir bättre när de konverteras som till exempell Kotor och Riddick=).


Nej så man slipper iaf att till exempell Gordon Freeman är 70 år och behöver rolator om han ska medverka :blink:.
Precis som du säger så vill man inte att ens nostalgiska upplevelser ska födärvas av uppföljaren. Och ja jag är en av dom som inte tyckte det levde upp till orginalet :).


Kotor utvecklades väl först till 360, eller är jag fel ute? Bäst var det iaf på boxen.

Orkar inte egagera mig i detta, vill inte bli besviken igen när det blir tyst efter en snabb uppflammning av intresse efter en kort teaser...

#38

Postad 21 december 2007 - 16:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Kotor utvecklades väl först till 360, eller är jag fel ute? Bäst var det iaf på boxen.

Först till Xbox ja. 360 finns det inte på :)

Konverteringar kan väl bli bra iofs. Händer rätt ofta. Prey var lite sämre på Xbox än PC (tekniskt), men det var fortfarande kärngameplayet som förstörde för min del och det var ju precis samma på PC.

Nej så man slipper iaf att till exempell Gordon Freeman är 70 år och behöver rolator om han ska medverka biggrin.gif.

Det är tur det. Metal Gear Solid däremot.... :blink:

#39

Postad 22 december 2007 - 07:55

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Snake har bara lite ischias och begynnande inkontinens....Han klarar lätt ett par uppdrag till :)

#40

Postad 22 december 2007 - 16:05

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Kotor utvecklades väl först till 360, eller är jag fel ute? Bäst var det iaf på boxen.

Som Zoiler skrev så var det Xbox som det kom till ja men jag vill minnas att det från början var tänkt att komma till pc precis som Halo också var det och detta var innan Microsoft köpte upp exklusivitet (för utan den hade det knappast blivit ett Xbox only spel som det ju blev).

#41

Postad 22 december 2007 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
De utvecklades till båda samtidigt faktiskt:

Casey Hudson: We're very close to being finished with development on the PC version of Star Wars: Knights of the Old Republic. Since we've developed the Xbox and PC versions in parallel, we were in a good position to finish the PC version once the Xbox version was done. It's given us some extra time to make improvements to the game and to focus on implementing a solid PC interface.



#42

Postad 22 december 2007 - 16:25

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

De utvecklades till båda samtidigt faktiskt:

Casey Hudson: We're very close to being finished with development on the PC version of Star Wars: Knights of the Old Republic. Since we've developed the Xbox and PC versions in parallel, we were in a good position to finish the PC version once the Xbox version was done. It's given us some extra time to make improvements to the game and to focus on implementing a solid PC interface.

Ja det stämmer, ville minnas att det från början var ett pc spel men efter lite research så blev jag påmind om att det var till båda men jag är trots detta rätt så säker på att spelet antagligen även kommit till Ps2 om det inte varit för att Ms köpt till sig exklusivitet. Bioware har ju gjort spel till Ps2 så det hade bara varit dumt att inte göra det till Ps2 med (kan iofs också vara så att dom inte tyckte att Ps2 hade hårdvaran för Kotor). Så länge Bioware och andra utvecklare anpassar spelen efter plattformen det görs till så stör jag mig inte på att spelen släpps till olika format så även DNF.

#43

Postad 22 december 2007 - 21:00

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Har inte läst i genom tråden men är inte Duke Nukem Forever 7 år försenat? :(
Skulle först komma run 2000. Stackars dem som är fan av serien säger jag bara..

#44

Postad 22 december 2007 - 21:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
7-8 år försenat och med över 10 års utvecklingstid :( .

Det är klart när det är klart har aldrig passat bättre.

#45

Postad 22 december 2007 - 22:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Det är klart när det är klart har aldrig passat bättre.

Hahaha :(
Du tog munnen ur orden på mig.

Borde samla massa psx spel på en bluray skiva.Typ olika "serie"-spel så som Alone in the dar, Gran turismo, Duke Nukem,
C&c med flera.

#46

Postad 02 januari 2008 - 15:36

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Lite mer...

Börjar bli intressant...

#47

Postad 02 januari 2008 - 17:39

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Kotor utvecklades väl först till 360, eller är jag fel ute? Bäst var det iaf på boxen.

Först till Xbox ja. 360 finns det inte på :)


My bad! Jag har gått vidare i mitt tänk så till den milda grad att jag automatiskt skriver 360 istället för xbox nuförtiden. :)

Jag hade faktiskt Kotor på datorn ett tag (pirat), men installerade det aldrig eftersom jag inte gillar sådant (piratkopiering alltså, inte rollspel). Sedan följde en tid av spelamnesia och allmän frånvaro från spelvärlden så jag missade om det någonsin kom ut till PC.

#48

Postad 19 december 2008 - 16:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
IT IS ALIVE!

http://www.gamersyde...ws_7415_en.html

Heheh, alltid lika roligt.

#49

Postad 19 december 2008 - 17:01

mindhunter
  • mindhunter
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Snart en Jul-tradtion, Precis som kalle att 3D realms släpper en bild/filmklipp på det duke.

#50

Postad 19 december 2008 - 18:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
En årstradition. Nästa år ska jag allt sitta beredd med pepparkakor och glögg den 19:e så jag har något att tugga på till nästa bild.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.