Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox360 eller Ps3?

267 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 december 2007 - 14:32

hockeysnubbe
  • hockeysnubbe
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tjenare...

Nu i mellandagsrean har jag bestämt mig för att fixa till mitt rum lite..

En Tv (32 tum) ska indhandlas och även ett xbox360/ps3..

Men jag vet inte vilken av dom.
Har hört massa olika historier om båda, men stämmer det att man kan koppla konsolen till tv.n och till datorn (eller routern) och på så sätt föra över filmer som man har på datorn till konsolen, för att sedan spela upp filmerna på tv.n?

Nu vet jag inte om jag bryter mot någon forumregel (ursäktar mig isådanafall)..

Det gjorde du :) /Zoiler

Som ni märker är jag nybörjare på detta och skulle behöva all hjälp som kan fås :)

God jul på er!

Redigerat av Zoiler, 06 juli 2008 - 22:44.


#2

Postad 24 december 2007 - 15:49

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Tjenare...

Nu i mellandagsrean har jag bestämt mig för att fixa till mitt rum lite..

En Tv (32 tum) ska indhandlas och även ett xbox360/ps3..

Men jag vet inte vilken av dom.
Har hört massa olika historier om båda, men stämmer det att man kan koppla konsolen till tv.n och till datorn (eller routern) och på så sätt föra över filmer som man har på datorn till konsolen, för att sedan spela upp filmerna på tv.n?

Nu vet jag inte om jag bryter mot någon forumregel (ursäktar mig isådanafall)..

Det gjorde du :) /Zoiler

Som ni märker är jag nybörjare på detta och skulle behöva all hjälp som kan fås :)

God jul på er!

Vilken av dom som du borde köpa beror på vilka spel du gillar. Gillar du plattformspel så är mitt råd helt klart Ps3 då Sony mer eller mindre är ensamma på att göra riktigt bra och framför allt roliga (alltså humoristiska) sådana. Jag skaffade mig själv en Ps2 pågrund av Ratchet & Clank och även pågrund av Ps2´s fightingspel och bilspelet Gran Turismo. 360 däremot har spel som Halo serien (som många älskar),Mass Effect (jag vill ha en 360 så jag kan spela detta), Gears of War (som är grymt snyggt och rätt så kul, har bara testat det hos polaren), BioShock (som verkar hur coolt som helst), Ace Combat 6 (verkar helt klart vara det bästa flygspelet till konsol), Project Gotham Racing och Forza serien. Alla dessa spel är exklusiva för 360 men även de spel som är multiformatare brukar vara bättre till 360. Detta kommer nog dock att ändras inom en rätt så snar framtid men det kan också bli tvärtom eftersom de gör framsteg på båda konsolerna.

När det gäller Ps3 spelen så är dessa Heavenly Sword (snyggt men tydligen lite väl kort och repetivt), Uncharted Drake´s Fortune (snyggaste spelet till ps3 enligt många), Motorstorm (spelet som visade att Ps3 kan leverera bra grafik bara man kan den), F1 (snyggt formel 1 spel).

2008 kommer bjuda på spel som Killzone 2, Little Big Planet, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5 med flera till Ps3.

För 360 kommmer det bli spel som Alan Wake (osäker på om det kommer 2008 eller ej), Gears of War 2 (har för mig att detta kommer 2008), Halo Wars (även detta är jag osäker på) med flera.

Sony har insett att vi användare vill kunna köpa våra egna hårddiskar och använda ett eget valt os så därför är Ps3 inte lika restrektiv på den här punkten som 360 garanterat är.

Oavsett vilken konsol du väljer så tror jag inte du kommer bli besviken eftersom båda kommer erbjuda roliga spel i framtiden och det kommer nog som sagt var inte dröja länge innan multispelen kommer funka lika bra på en Ps3 som det gör på en 360. 2008 kommer bli väldigt trevlig för oss Gamers=).

Redigerat av Jack of all trades, 24 december 2007 - 15:51.


#3

Postad 24 december 2007 - 23:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Och Jag säger inte helt otippat Xbox 360:

+ Du behöver inte vänta på de stora spelen, de finns redan en hel hög med bra spel och många i rea ställen.
+ Fortfarande en ovana att multispel blir sena till PS3 och ibland sämre. Denna linjen är på väg bort men trenden håller i sig med senaste så som höjdarspelet Orange Box
+ Nya maskinerna har HDMI och med 65nm verkar RRoD vara borta. De är billigare också.
+ Mer godis på Onlinetjänsten.
+ Fortfarande flest features o bättre multimediastöd (undantag BluRay)

- Online kostar
- Inget HD film stöd, kostar extra
- Låter mer i original + chans att de går sönder beroende på vilken du köper

Gillar PS3 fast på andra grunder:
+ Grymt bra Blu-Ray-spelare. Blu-Ray leder, det säger statestiken. Spelaren är bra och up-to-date med HDMI 1.3
+ Tyst
+ Gratis Online
+ Sony har fortfarande många serier från PS2 tiden som kan ge grymt bra spel i framtiden
+ Mer öppen plattform genom Linux m.m
+ Går inte sönder! Iaf inte i mängder

- Dyrare
- Saknar nu PS2 stöd (40gb versionen)
- Online satsningen må vara gratis men långt ifrån samma godis och lika bra intergration i spelen
- Tunt spelutbud och saknar helt exklusiva spel som ligger över 90% i rankings
- Förseningarnas konsol
- Med ett prisras på 2000kr på 7 månader, mängder med förändringar på 1 år, 2x60gb - 1x20gb - 1x80gb - 1x40gb + 1 vit nu + 1 ny typ av handkontroll 2008 gör att du lätt kan köpa en idag och känna dig besviken tidigt. Även om 40gb känns mer som ett säkert kort idag så vet man inte vad som kommer nu efter jul med den nya kontrollen.

Så mitt tips är Xbox 360. Xbox 360 Arcade om du inte dryr dig om Demos eller Live annars Xbox Pro/Premium för 20gb räcker.

PS3 skulle jag vänta med men absolut köpa, dock runt Q2 2008 för då blir nog den nya kontrollen standard och den är nog billigare då + att de första stora titlarna kommer in där.

#4

Postad 25 december 2007 - 01:06

hockeysnubbe
  • hockeysnubbe
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Nu regiderade ju admin bort lite av mitt inlägg men tack för svaren...

Vet inte vilken forumregel jag bröt mot men på något sätt borde det gå att gå runt denna :)

Får man prata om chippning här?

#5

Postad 25 december 2007 - 01:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu regiderade ju admin bort lite av mitt inlägg men tack för svaren...

Vet inte vilken forumregel jag bröt mot men på något sätt borde det gå att gå runt denna :)

Får man prata om chippning här?


Nej man får inte prata om chippning om det handlar om piratkopiering.

Köp båda säger jag. Så missar du inga stora titlar.

#6

Postad 25 december 2007 - 12:36

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite.

Är sugen på att köpa en xbox 360 men har redan en ps3. Detta för att båda maskinerna har exklusiva titlar jag vill spela (Eller ja, Mass Effect resten bryr jag mig inte om :) ).

Dock så är jag även sugen på live tjänsten som finns i 360. Den verkar vara riktigt bra men jag undrar hur mycket andra downloads det finns. Om man jämför med PSN finns det då lika mykcet eller mer downloads i live och på vilket sätt skiljer sig live tjänsten allmänt från PSN?

#7

Postad 25 december 2007 - 13:18

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Den egentliga avgörande faktorn när man köper spelmaskin ska ju vara vilka spel man gillar.

Om andra saker är faktorer så var det ju en lämplig lista som presenterades här ovan.

Xbox Live har betydligt mer nedladdningsbart material än PSN, fler demos och speltrailers, mer köptillmaterial till spel, gratis och betalteman och användarbilder, fler spelmässefilmer och intervjuer. Det den har mindre av är filmtrailers, faktiskt skamligt lite, 2-3 stycken. Live har fler hemladdningsspel än PSN men inga fullstorleksspel av samma typ som Warhawk, men nu har de börjat med fullstorleksspel från förra xboxen.
Xbox Live är lite snabbare att bläddra i, men lite tråkigare rent grafiskt.

#8

Postad 25 december 2007 - 15:27

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

- Med ett prisras på 2000kr på 7 månader, mängder med förändringar på 1 år, 2x60gb - 1x20gb - 1x80gb - 1x40gb +

PS3 skulle jag vänta med men absolut köpa, dock runt Q2 2008 för då blir nog den nya kontrollen standard och den är nog billigare då + att de första stora titlarna kommer in där.

Skulle inte vilja kalla det prisras eftersom Sony har tagit bort delar som kostat pengar för varje konsol, däremot hade jag hållit med om att det var ett prisras ifall starter packen hade kostat 4000 kr :) .

Håller med, det är nog bättre att vänta tills mitten av nästa år för då finns antagligen fler stortitlar ute, de nya kontrollerna med Dual shock (kan knappt minnas hur det var innan dual Shock kom :D ) samt så har nog Sony gått över helt till 65nm vilket innebär en tystare, svalare och mindre strömkrävande konsol.

#9

Postad 25 december 2007 - 15:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vem vill vänta så länge? Om man skulle prova så är väl risken stor man dör har jag hört :)

#10

Postad 25 december 2007 - 15:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

- Med ett prisras på 2000kr på 7 månader, mängder med förändringar på 1 år, 2x60gb - 1x20gb - 1x80gb - 1x40gb +

PS3 skulle jag vänta med men absolut köpa, dock runt Q2 2008 för då blir nog den nya kontrollen standard och den är nog billigare då + att de första stora titlarna kommer in där.

Skulle inte vilja kalla det prisras eftersom Sony har tagit bort delar som kostat pengar för varje konsol, däremot hade jag hållit med om att det var ett prisras ifall starter packen hade kostat 4000 kr :) .

Håller med, det är nog bättre att vänta tills mitten av nästa år för då finns antagligen fler stortitlar ute, de nya kontrollerna med Dual shock (kan knappt minnas hur det var innan dual Shock kom :D ) samt så har nog Sony gått över helt till 65nm vilket innebär en tystare, svalare och mindre strömkrävande konsol.


Jo det är ett prisras, grundfunktionen är den samma! Du kan dessutom få 60gb versionen för 4500kr nu så bara där är ett ras från 6000kr!

De funktioner som tagits bort är inte vitala i mina ögon, förutom PS2 stödet, och alla grundfunktioner finns fortfarande med. Tycker 9inte 20gb mindre hårddisk är en big deal när man knappt använder den ändå. Så ja stora prisras och enormt utpumpande av modeller visar att Sony inte riktigt är på spåret än hur de vill att sin maskin ska vara, därav skulle jag väntat till senare i vår.

Man kan ju se hur 360 rörde sig första året. Var knappt billigare ett år senare och max 500kr. Idag ligger en premium 1000kr billigare och förutom HDMI har inte mycket ändrats heller. Sen att det tog nästan 2 år att på allvar göra något åt RRoD är ju såklart tragiskt.

#11

Postad 25 december 2007 - 21:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite.

Är sugen på att köpa en xbox 360 men har redan en ps3. Detta för att båda maskinerna har exklusiva titlar jag vill spela (Eller ja, Mass Effect resten bryr jag mig inte om :D ).

Dock så är jag även sugen på live tjänsten som finns i 360. Den verkar vara riktigt bra men jag undrar hur mycket andra downloads det finns. Om man jämför med PSN finns det då lika mykcet eller mer downloads i live och på vilket sätt skiljer sig live tjänsten allmänt från PSN?

Fortsätter här istället för i RPG tråden.

Eftersom jag har en ps3 så känns det lite onödigt. Har länge varit sugen på en 360 för att den ska ha en bra live tjänst men känns lite onödigt med 2 maskiner.


Äh, klart man kan ha både och :) . Det kommer exklusiva spel till båda som man inte bör missa. 360 har en 4-5 bra nextgen RPG nu och eftersom PS3 inte har några och det dröjer ett tag tills något kommer så förstår jag att du är sugen.

#12

Postad 26 december 2007 - 10:55

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
FInns det någon form av leaderboards eller liknande så man kan se hur mycket poäng (kills?) etc man samlat ihop på playstation 3, eller är det bara xbox 360 som erbjuder detta?

Redigerat av Unregistered22960a33, 26 december 2007 - 10:56.


#13

Postad 27 december 2007 - 22:25

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

FInns det någon form av leaderboards eller liknande så man kan se hur mycket poäng (kills?) etc man samlat ihop på playstation 3, eller är det bara xbox 360 som erbjuder detta?


Det är individuellt från spel till spel (gäller båda konsolerna) T.ex. Call of Duty 4 så har du det (på båda maskinerna)


Jag har både 360 (faktiskt två) och en ps3 och jag måste säga att jag funderar starkt på att sälja 360-maskinerna. Nu har PS3 börjat leverera och därför anser inte jag att jag behöver några 360 längre.

#14

Postad 29 december 2007 - 23:03

sparta
  • sparta
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
xbox 360 är mer en renodlad spelmaskin tillskillnad mot ps3án. Det är som att jämföra äpplen o päron ;)

Är du ute efter en spelmaskin? Köp xbox360 tveklöst. Bättre spelutbud, snyggare grafik generellt och spelen flyter definitivt mycket bättre(inget lagg).

Är du istället ute efter en mediacenter maskin? Köp ps3án ! Grym Blueray spelare (Full hd 1080p), Linux OS där du kan loira dina mp3ór o se på divX filmer etc. samt en hyffsat bra spelmaskin för tillfället med förhoppningar att bli mycket bättre..

Jag hoppas att detta underlättar ditt val av maskin!

Om du nu skall anv. maskinen till att spela så investera pengarna i en fet pc istället. Grymt mycket bättre.

#15

Postad 30 december 2007 - 00:48

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Är du istället ute efter en mediacenter maskin? Köp ps3án ! Grym Blueray spelare (Full hd 1080p), Linux OS där du kan loira dina mp3ór o se på divX filmer etc. samt en hyffsat bra spelmaskin för tillfället med förhoppningar att bli mycket bättre..


360 har också 1080p
360 klarar MP3
360 klarar divx/xvid både från skiva och via streaming (vilket PS3 inte klarar i dagsläget och varför "WAIT BEYOND")

Blu-ray är enda "fördelen" med PS3 om man nu ser det som en fördel, HD-DVD fungerar lika bra och ännu vet man ju inte vilket av dom om ens något alls kommer stå som segrare.

***********************

Vill du spela så kolla vilka spel du vill spela i första hand, gillar du FF och MGS bl.a så ska du såklart ha en PS3. Gillar du däremot Fable, Halo osv så är ju 360 det självklara, likaså om du bara vill spela lite olika spel eller multispel så är 360 att föredra.

Redigerat av Fiddey, 30 december 2007 - 00:49.


#16

Postad 30 december 2007 - 00:54

illerG
  • illerG
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Sedan 2.10 updateringen som kom för någon vecka sedan klarar PS3 Divx precis som Xbox 360

Video

* DivX och VC-1 (WMV) har lagts till bland filtyper som kan spelas upp. *
* Blu-ray Disc Profile 1.1 kan nu användas. **
* [Verktyg för BD-data] har lagts till. ***

*
- Om du vill spela upp filer i formatet VC-1 (WMV) måste du går till Inställningar > [Systeminställningar] och välja [Aktivera uppspelning med WMA].
- Copyrightskyddade filer eller filer som kodats med DivX 3.11 kan inte spelas upp. - Filer som är större än 2 GB kan inte spelas upp.
** Nu kan du använda flera extrafunktioner som uppspelning av två videor samtidigt med Blu-ray Disc-skivor som är kompatibla med Profile 1.1. De tillgängliga funktionerna varierar beroende på skivan.
*** Hanteringsdata som används av Blu-ray Disc-skivan sparas.

http://se.playstatio.....ersion-2-10)/

Redigerat av illerG, 30 december 2007 - 00:55.


#17

Postad 30 december 2007 - 00:59

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Inte precis som 360 nä, du ser ju själv vad det står om codecs och format. Men testa gärna att stoppa in en skiva med någon AVI fil och se hur det går.

#18

Postad 30 december 2007 - 01:01

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Både PS3an och 360n är riktigt bra maskiner..
Båda har även nackdelar.. Kanske förmånga kan jag tycka..

Men det som gör att jag föredrar 360n över PS3an, och något som antagligen gör att jag inte kommer skaffa en PS3, är Gamescore..
Tycker det är kanon att man kan samla poäng.. Det får en att verkligen försöka ta sig genom samtliga spel, istället för att bara testa någon timme och sedan skita i vilket..
Har polare som kör med bägge konsollerna och även där låter det likadant..
Poängsamlingen på Xbox gör allt lite roligare.. :blush:

#19

Postad 30 december 2007 - 01:08

illerG
  • illerG
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Inte precis som 360 nä, du ser ju själv vad det står om codecs och format. Men testa gärna att stoppa in en skiva med någon AVI fil och se hur det går.

Jag stoppade nyss in en data disc med en divx i min ps3 och den läser denna utan problem.
Klippet som är i en AVI container innehåller divx som video format och mp3 som audio format.
Edit: Xvid fungera lika bra. Både från skiva, USB minne och memorystick pro duo.

Så frågan är missförstår jag dig eller har du bara inte testat divx på en PS3?

Redigerat av illerG, 30 december 2007 - 01:35.


#20

Postad 30 december 2007 - 01:49

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

.. och ännu vet man ju inte vilket av dom om ens något alls kommer stå som segrare.

Ps3 har bättre mediaegenskaper och ses som en multimaskin.Att den inte stör dem lugna partierna i en film är ju också en fördel.

Att sen bluray skivor och bluray-enheter säljer väldigt mycket bättre än hd-dvd tycker jag tyder rätt bra vilken som kommer att vinna.Vem vill ha en "adapter" till sitt xbox när det redan är fult som det är ^^ (Ta inte det där med utseendet på allvar xboxfanboys.)

Gott nytt år!!

#21

Postad 30 december 2007 - 02:36

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Både PS3an och 360n är riktigt bra maskiner..
Båda har även nackdelar.. Kanske förmånga kan jag tycka..

Men det som gör att jag föredrar 360n över PS3an, och något som antagligen gör att jag inte kommer skaffa en PS3, är Gamescore..
Tycker det är kanon att man kan samla poäng.. Det får en att verkligen försöka ta sig genom samtliga spel, istället för att bara testa någon timme och sedan skita i vilket..
Har polare som kör med bägge konsollerna och även där låter det likadant..
Poängsamlingen på Xbox gör allt lite roligare.. :blush:


PS3 ska ju få något liknande i Home som heter thropies (stavning?)

#22

Postad 30 december 2007 - 10:31

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Både PS3an och 360n är riktigt bra maskiner..
Båda har även nackdelar.. Kanske förmånga kan jag tycka..

Men det som gör att jag föredrar 360n över PS3an, och något som antagligen gör att jag inte kommer skaffa en PS3, är Gamescore..
Tycker det är kanon att man kan samla poäng.. Det får en att verkligen försöka ta sig genom samtliga spel, istället för att bara testa någon timme och sedan skita i vilket..
Har polare som kör med bägge konsollerna och även där låter det likadant..
Poängsamlingen på Xbox gör allt lite roligare.. :blush:


PS3 ska ju få något liknande i Home som heter thropies (stavning?)


*suck* Då får jag skaffa min en PS3a också då.. ;)

Redigerat av Darth Tojayz, 30 december 2007 - 10:33.


#23

Postad 30 december 2007 - 17:38

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

.. och ännu vet man ju inte vilket av dom om ens något alls kommer stå som segrare.

Ps3 har bättre mediaegenskaper och ses som en multimaskin.Att den inte stör dem lugna partierna i en film är ju också en fördel.

Att sen bluray skivor och bluray-enheter säljer väldigt mycket bättre än hd-dvd tycker jag tyder rätt bra vilken som kommer att vinna.Vem vill ha en "adapter" till sitt xbox när det redan är fult som det är ^^ (Ta inte det där med utseendet på allvar xboxfanboys.)

Gott nytt år!!


Tycker fortfarande ingen av dom duger som mediamaskin men blue-ray är väl det starkaste argumentet för PS3.
Jag kan fortfarande inte bestämma mig. PS3-hypen förstör mitt val men då man ställer den mot xbox 360 ser 360 något bättre ut eftersom jag inte är särskilt intresserad av Blue-ray. Htpc är det ända rätta just nu för film.
360 verkar snäppet bättre som spelmaskin med bättre anpassade spel, skönare kontroller (smaksak).
Jag som hellre köper japanskt än amerikanskt :-(
Det där med ljudet är jag lite orolig över men mina kompisars xbox 360 låter inte mycket alls.. har man minsta ljud på teven hörs den inte. Sitter ni 1 meter framför xboxen?
Måste tillägga att jag har väldigt bra hörsel oxå så jag är långt ifrån döv :-)

#24

Postad 30 december 2007 - 17:46

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Som jag skrev i Xbox 360 tråden..
Xbox 360 är som en V8:a.. Den ska låta.. :blush:
Annars vet man ju inte om den funkar.. haha..

Redigerat av Darth Tojayz, 30 december 2007 - 17:46.


#25

Postad 30 december 2007 - 18:08

analog
  • analog
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Som jag skrev i Xbox 360 tråden..
Xbox 360 är som en V8:a.. Den ska låta.. :)
Annars vet man ju inte om den funkar.. haha..


Snarare som en Volvo 240 med hål i avgassystemet :)

#26

Postad 30 december 2007 - 18:10

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Snarare som en Volvo 240 med hål i avgassystemet :)


Hahaha.. Bara för det kom jag att tänka på när farsan körde sönder ena ljuddämparen på sin mossgröna 244.. Vilket vrål! ;)

Men en 240 ska ju inte låta mycket.. V8or ska.. :)
Hade min Xbox varit tyst så hade jag blivit orolig.. hehe..

#27

Postad 30 december 2007 - 18:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Snarare som en Volvo 240 med hål i avgassystemet :)


Hahaha.. Bara för det kom jag att tänka på när farsan körde sönder ena ljuddämparen på sin mossgröna 244.. Vilket vrål! ;)

Men en 240 ska ju inte låta mycket.. V8or ska.. ;)
Hade min Xbox varit tyst så hade jag blivit orolig.. hehe..

:)


Leta rätt på en PS3a med fläktproblem vettja...

#28

Postad 30 december 2007 - 18:20

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

:)


Leta rätt på en PS3a med fläktproblem vettja...


PS3 med fläktproblem = 240 utan ljuddämpare
Frisk 360 = V8:a..

Om det är positivt eller negativt för 360n, det är nog en tolkningsfråga.. :)

#29

Postad 30 december 2007 - 18:24

analog
  • analog
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Leta rätt på en PS3a med fläktproblem vettja...


Nja, är rätt nöjd med min tysta som aldrig kommer förbi fläktsteg 1.. :)

Kanske var otydlig med att jag inte klankar ner på 360, den är ju ändå näst bästa konsollen på marknaden :)
Hade jag inte varit mutimedia freak hade jag lätt köpt 360, speciellt nu när jag testat GoW och Bioshock på PC och sett vilka toppenlir de verkligen är. Thumbs up.

#30

Postad 30 december 2007 - 18:59

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
xbox 360
+Online
+bra exklusiva spel kommer 2008 som Banjo, alan wake, fable 2 och Gears of war 2 (kanske)
-För mycket skitspel (FPS och krigsspel så det skriker om det)
-går sönder lätt

PS3
+Home och blu-ray för den som vill ha en billig blu-ray spelare.
-dåligt med spel och sämre online än 360

Nintendo wii
+Den ROLIGASTE konsollen av dom alla, spelglädje och skratt till max
+Roligaste kontrollen som får 360 och PS3 att kännas gammalt
+Mario+zelda=WOW
+Roligast multiplayer med kompisar, fruar och griniga gamla gubbar
-sämst online gaming av dom 3.
-inte lika bra grafik som 360 och PS3 men vad gör det när spelen är så mycket roligare.


Min rangordning
1.)Wii
2.)360
3.)PS3

#31

Postad 30 december 2007 - 19:04

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Tycker ps3n är fantastiskt me tanke på allt man kan göra, dessutom bara att online spel är gratis är ett stort plus till skillnad från 360 där man måste pröjsa för att få spela online och vissa spel spelar man inte ens på några servrar utan man ansluter till andra istället bara. Sen har ps3an ett stort övertag med bluray spelaren, slippa köpa en separat spelare tackar vi för.

#32

Postad 30 december 2007 - 19:19

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
För att göra det enkelt så kan man sammanfatta det så här:

Välj Ps3 om du vill spela spel som inte är så vanliga på Pc som plattformspel (Ratchet, Sly), Gran Turismo 5 (jag har inte sett ett enda bilspel som kommer i närheten av det grafiska).
Välj 360 om du mer gillar pc spel då många spel som kommer till 360 också konverteras till pc.

De spel som är intressantast till Ps3 är (som jag säkert redan nämnt):
Little Big Planet (lätt det mest intressanta spelet till Ps3), Metal Gear Solid 4 (jag kan tänka mig att skaffa en Ps3 nästan enkom för detta spel), Killzone 2 (ettan var bra men till fel plattform, tvåan däremot ser ut att bli grymt), Uncharted (enligt många det snyggaste spelet till Ps3), Motorstorm (snyggt bilarkadspel), Resitance Fall of man (råder delade meningar om detta spel, vissa tycker det är grymt medan andra tycker det är skit), Virtua Fighter 5 (lätt den bästa fightingserie som gjorts Imho, finns även till 360 och då har det Livestöd medan Ps3 versionen tyvär inte har mp stöd).

De spel som gör 360 intressant är (enligt mig) Gears of War (grymt kul 3dje person action), BioShock (enligt polaren grymt snyggt fps spel av demot att dömma), Mass Effect (lätt det mest intressantaste 360 spelet), Halo 3 (jag gillade föregångarna men kan inte hålla med dom som anser att denna serie klår alla andra fps då det, Imho, inte gör detta), Ace Combat (enligt polaren ett av de snyggaste flygspelen någonsin av demot att dömma), Dead or Alive 4 (återigen enligt polaren snyggt fightingspel av demot att dömma).

Det finns givetvis betydligt fler spel till båda konsolerna men dessa är de jag läst mest om och många antingen ser fram emot eller tycker är bäst till respektive konsol. Låt valet av spel, samt om du vill ha en blu Ray spelare avgöra valet av konsol. Microsoft har tydligen planer på att släppa en BR spelare till 360 (endast för film, spel kommer alltså inte att komma ut som BR) med men det är oklart när den isf kommer komma och vad den kommer kosta (antagligen som en Hd-Dvd till 360).

Mitt råd är att du kollar upp spelen som finns till respektive konsol och även kommande titlar och fortsätt sedan med detta som utgångspunkt.

Redigerat av Jack of all trades, 30 december 2007 - 19:25.


#33

Postad 30 december 2007 - 21:30

Svartur77
  • Svartur77
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Slog till på en ny fet Sony TV i helgen (W3000) och en PS3 och är grymt nöjd hitills. Hör inte PS3:an alls, var lite orolig för det. 360 låter ju som ett tröskverk, iaf dem jag har stött på hos kompisar. I och med att jag skall använda den för Blueray/DVD film och streama filmer från datorn var det viktigt för mig. Den uppscalar dessutom DVD riktigt bra.

Men men, blir väl en 360 och Wii någongång när priserna sjunkit och den personliga ekonomin återhämtat sig efter helgens inköp. :)

Alla konsolerna har ju sin tjusning och styrka samt exklusiva titlar man vill åt. För mig kändes PS3 klockren bara med alla funktioner den är matad med. En 360 hade blivit dyrare ifall jag skulle kört med en sån + HD-DVD spelare externt. Skönt o ha allt i ett paket.

Synd bara att man missar de exklusiva HD-DVD titlarna. Kan ju vara en bra ursäkt för införskaffa 360 i framtiden dock. :)

Redigerat av Svartur77, 30 december 2007 - 21:31.


#34

Postad 02 januari 2008 - 22:52

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Tycker ps3n är fantastiskt me tanke på allt man kan göra, dessutom bara att online spel är gratis är ett stort plus till skillnad från 360 där man måste pröjsa för att få spela online och vissa spel spelar man inte ens på några servrar utan man ansluter till andra istället bara.

Jag betalar gärna 30 kr per månad för något som fungerar, istället för att få en halvmesyr. Alla jag känner som har båda konsollerna (och det är ganska många) säger att Xbox Live är helt överlägset Sonys version.

#35

Postad 02 januari 2008 - 23:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

De spel som är intressantast till Ps3 är (som jag säkert redan nämnt):
Little Big Planet (lätt det mest intressanta spelet till Ps3), Metal Gear Solid 4 (jag kan tänka mig att skaffa en Ps3 nästan enkom för detta spel), Killzone 2 (ettan var bra men till fel plattform, tvåan däremot ser ut att bli grymt), Uncharted (enligt många det snyggaste spelet till Ps3), Motorstorm (snyggt bilarkadspel), Resitance Fall of man (råder delade meningar om detta spel, vissa tycker det är grymt medan andra tycker det är skit), Virtua Fighter 5 (lätt den bästa fightingserie som gjorts Imho, finns även till 360 och då har det Livestöd medan Ps3 versionen tyvär inte har mp stöd).

De spel som gör 360 intressant är (enligt mig) Gears of War (grymt kul 3dje person action), BioShock (enligt polaren grymt snyggt fps spel av demot att dömma), Mass Effect (lätt det mest intressantaste 360 spelet), Halo 3 (jag gillade föregångarna men kan inte hålla med dom som anser att denna serie klår alla andra fps då det, Imho, inte gör detta), Ace Combat (enligt polaren ett av de snyggaste flygspelen någonsin av demot att dömma), Dead or Alive 4 (återigen enligt polaren snyggt fightingspel av demot att dömma).


Roligt att du tar upp en hög icke släppta spel till PS3, varav 2 sägs komma sent 2008 samt ett som är bättre på 360 medan du på 360 bara tar upp släppta spel. Tycker det säger en del om folks tankar kring PS3 och hur läget ser ut.

Sagt det förr och säger det igen. Vill man spela spel idag och inte sitta dag in och dag ut i drömmar om framtid, ja då finns 360 med ett enormt utbud och en hel hög bra reaspel. Samt att, även om det inte verkar så på folk som skriver, spelutvecklingen inte har slutat på 360 utan även denna plattform har en hel del exklusiva spel på G.

Tar också upp GT 5:P. Visst snyggt som attans, men motsvarighet finns redan till 360 sen länge och även om det absolut inte är i närheten av lika snygga modeller är det iaf helt överlägset i realism eftersom det i Forza 2 faktiskt händer något när två bilar krockar, precis som i verkligheten och inte som radiobilarna på Liseberg :)

Redigerat av PalmiNio, 02 januari 2008 - 23:45.


#36

Postad 03 januari 2008 - 12:17

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Min syn utan att vara för partisk (äger xbox360) men är ingen fanatiker:

Pris:
PS3 är dyrare men inkluderar en blue ray spelare. För att kunna spela upp HD filmer på xbox360 måste du köpa en separat HDDV spelare. Totalkostnaden blir då ungefär lika mycket, dött lopp vad gäller pris. HDDVD-Blue ray kriget tar vi ingen hänsyn till, det är inte avgjort på långa vägar. Dött lopp gällande pris

Kvalité:
Jag tror inte att vi behöver älta i kvalite och att konsoler går sönder. Xbox360 har haft stooora problem men de verkar vara bortblåsta iom de nya maskinerna (65 nm). Alltså Säkerställer du att du får en ny maskin har du inte mycket att oroa dig för. Dött lopp vad gäller kvalite

Multiedia och film:

Att PS3 inkluderar blue ray (1.3) gör den till en vinnare inom multimedia och film enligt mig. PS3 har verkligen lagt krut på denna del.

Spel:

Det finns fler spel idag till xbox360 än till PS3, ofta tycks också spelen vara bättre grafikmässigt på xbox360 än till PS3. Har själv sett shootout, kan vara färgad men även PS3 ägare har hållt med om detta. Kan vara så att programerarna har det lättare med xbox360.

En sak att framhäva är att de bästa spelen brukar komma när en konsol varit med ett tag, programerarna har lärt sig och man utnyttjar konsolens fulla potential. Xbox360 kom före PS3 och borde då ligga steget före PS3 vad gäller programeringsmöjligheter och utnyttjandegrad, man kan säga att xbox360 ligger lite före på att vara passé och kan då också skaka fram bättre spel framöver... :)

En viktig del som man måste baka in är online delen:

För mig är bra online gaming lika viktigt som själva spelet. I förlängningen kanske viktigare för när man klarat spelet kan man ju fortsätta att spela mot andra online. Ofta roligare också och mer varierande än själva spelet, en bra MP onlineläge kan förlänga livslängden på spelet i all oändlighet om man förnyar med nya banor, nya speltyper mm. Jag kan tex säga att många med mig fortfarande spelade COD2 online innan COD4 kom, många som faktiskt fortfarande spelar COD 2. Med reservation för att alla inte gilla FPS men ändå tänk vilken jxkla livslängd.

PS3 :

onlinedelen är gratis men med detta följer också en del problem, det finns inga resurser att tillgå för att få det att fungera bra och egentligen ingen som kan kräva att det fungerar bra. kan bara resultera i undermålig kvalité. Du får alltså vad du betalar för, inte så mycket.

XBOX360:

Det kostar men när det fungerar är det värt varenda liten krona, massor med utbud och gratisgodis. Vi ska inte sticka under stolen med att XBOX live varit skakig till och från men det hoppas jag att de löser om inte annat kan du ju alltid kräva kompensation eftersom du betalar för tjänsten.

Trots priset och strul är online delen bättre på xbox360 i dagsläget.

Summa summarum: Idag xbox360

Framtiden kan man ju inte heller sia i direkt, det kan mycket möjligt vara så det tiltar över till PS3 fördel men det är då det. Jag lever i nuet...

Redigerat av Ebola, 03 januari 2008 - 12:20.


#37

Postad 03 januari 2008 - 18:54

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

PS3 :

onlinedelen är gratis men med detta följer också en del problem, det finns inga resurser att tillgå för att få det att fungera bra och egentligen ingen som kan kräva att det fungerar bra. kan bara resultera i undermålig kvalité. Du får alltså vad du betalar för, inte så mycket.


Det du säger om PS3ans onlinedel saknar helt grund.

Jag har både 360 och PS3 och kan säga att onlinedelen fungerar i princip exakt likadant. Spelen flyter lika bra och man har lika roligt. Fördelen med xbox live är att de har ett mycket bättre system för att hantera vänner på. Det är det enda jag saknar på PS3. Om den funktionen är värd c:a 500:- om året får var och en svara på. Jag misstänker att Sony jobbar på att förbättra den biten.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 03 januari 2008 - 18:55.


#38

Postad 03 januari 2008 - 19:01

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Jag betalar gärna 30 kr per månad för något som fungerar, istället för att få en halvmesyr. Alla jag känner som har båda konsollerna (och det är ganska många) säger att Xbox Live är helt överlägset Sonys version.


Vad är bättre förutom hanteringen av vänner? Utveckla gärna! (jag har själv båda konsolerna och undrar vad jag ev. har missat?)

#39

Postad 03 januari 2008 - 19:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Min syn utan att vara för partisk (äger xbox360) men är ingen fanatiker:

Pris:
PS3 är dyrare men inkluderar en blue ray spelare. För att kunna spela upp HD filmer på xbox360 måste du köpa en separat HDDV spelare. Totalkostnaden blir då ungefär lika mycket, dött lopp vad gäller pris. HDDVD-Blue ray kriget tar vi ingen hänsyn till, det är inte avgjort på långa vägar. Dött lopp gällande pris

Kvalité:
Jag tror inte att vi behöver älta i kvalite och att konsoler går sönder. Xbox360 har haft stooora problem men de verkar vara bortblåsta iom de nya maskinerna (65 nm). Alltså Säkerställer du att du får en ny maskin har du inte mycket att oroa dig för. Dött lopp vad gäller kvalite

Angående Pris är ju ps3 klart mycket värdare då en bluray spelare kostar väldigt mycket om du inte köper en ps3.Sen att du får ta del av gratis updateringar till den som ingen annan bluray har i dagsläget är också väldigt bra.För att sen få hdmi så måste du ju köpa en av de dyrare versionerna av Xbox360.Ps3 är klart prisvärdare.Spec med tanke på vilken bättre multimedia maskin den är.

Angående kvalite måste du ju see på det stora hela dvs allt och alla som har sålts.30% av alla xbox går sönder var det någon som skrev innan medans siffran för Wii och ps3 är 5%.Nej Xbox ligger nog fortfarande lite under i kvalite vilket leder till att ps3 vinner den grenen enligt min mening.Att den t.ex repar skivor är ju inte heller så underbart.

I Spelområdet vinner dock ditt lilla xbox med ful hd-dvdadapter :unsure: (Ja inte är den snygg iaf)

Det roligast av det hela är att Wii är billigast och har bäst kvalite :P
Har ett ps3 nu men ska nog köpa ett wii senare också.

Mvh

Redigerat av Unregistered0354d681, 03 januari 2008 - 19:54.


#40

Postad 03 januari 2008 - 20:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

Angående kvalite måste du ju see på det stora hela dvs allt och alla som har sålts.30% av alla xbox går sönder var det någon som skrev innan medans siffran för Wii och ps3 är 5%.Nej Xbox ligger nog fortfarande lite under i kvalite vilket leder till att ps3 vinner den grenen enligt min mening.Att den t.ex repar skivor är ju inte heller så underbart.

Men det är ju gamla siffror innan något hade gjorts för att lösa problemet. De som köper idag behöver inte bry sig om dem.

#41

Postad 03 januari 2008 - 20:21

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Angående kvalite måste du ju see på det stora hela dvs allt och alla som har sålts.30% av alla xbox går sönder var det någon som skrev innan medans siffran för Wii och ps3 är 5%.Nej Xbox ligger nog fortfarande lite under i kvalite vilket leder till att ps3 vinner den grenen enligt min mening.Att den t.ex repar skivor är ju inte heller så underbart.

Men det är ju gamla siffror innan något hade gjorts för att lösa problemet. De som köper idag behöver inte bry sig om dem.

Bara för att det kommer nya så försvinner inte dem gamla? :unsure:
Du kan tänkas köpa en beg. eller så kanske du får en av en släkting..
Sen så har dem väl inte fixat repproblemet än?

#42

Postad 03 januari 2008 - 21:24

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

PS3 :

onlinedelen är gratis men med detta följer också en del problem, det finns inga resurser att tillgå för att få det att fungera bra och egentligen ingen som kan kräva att det fungerar bra. kan bara resultera i undermålig kvalité. Du får alltså vad du betalar för, inte så mycket.


Det du säger om PS3ans onlinedel saknar helt grund.

Jag har både 360 och PS3 och kan säga att onlinedelen fungerar i princip exakt likadant. Spelen flyter lika bra och man har lika roligt. Fördelen med xbox live är att de har ett mycket bättre system för att hantera vänner på. Det är det enda jag saknar på PS3. Om den funktionen är värd c:a 500:- om året får var och en svara på. Jag misstänker att Sony jobbar på att förbättra den biten.


Varför ska det alltid vara som du påstår eller tror? Du är inte den enda som har bägge konsolerna.
Microsoft's online är ljusår före Sony's (glöm inte att detta är MS område)

#43

Postad 03 januari 2008 - 21:28

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Jag betalar gärna 30 kr per månad för något som fungerar, istället för att få en halvmesyr. Alla jag känner som har båda konsollerna (och det är ganska många) säger att Xbox Live är helt överlägset Sonys version.


Vad är bättre förutom hanteringen av vänner? Utveckla gärna! (jag har själv båda konsolerna och undrar vad jag ev. har missat?)



Förutom lagg som många klagar på så är väl den största fördelen med att betala en liten summa att man har onlinestöd på ALLA spel och multiplayer på dom flesta.
Bara för att Sony PSN fungerar "bra" på deras egna spel innebär inte det att det fungerar smärtfritt i alla andra.

#44

Postad 03 januari 2008 - 21:38

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Förutom lagg som många klagar på så är väl den största fördelen med att betala en liten summa att man har onlinestöd på ALLA spel och multiplayer på dom flesta.
Bara för att Sony PSN fungerar "bra" på deras egna spel innebär inte det att det fungerar smärtfritt i alla andra.


Lagg? Saknar helt grund, är EXAKT samma som xblive. Har du jämfört t.ex. COD4 på respektive plattform? I PS3ans "ungdom" fanns det TVÅ spel som var multiplattform som saknade onlinestöd i PS3-versionen. Det var då det.

#45

Postad 03 januari 2008 - 22:00

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0

För att sen få hdmi så måste du ju köpa en av de dyrare versionerna av Xbox360.Ps3 är klart prisvärdare.Spec med tanke på vilken bättre multimedia maskin den är.


Alla 360 har HDMI nu, även den billigaste, Arcade. Core och Premium som fasats ur var de som inte hade det.

#46

Postad 03 januari 2008 - 22:09

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0

Förutom lagg som många klagar på så är väl den största fördelen med att betala en liten summa att man har onlinestöd på ALLA spel och multiplayer på dom flesta.


Hur har man onlinestöd på alla spel? Jag har 9 spel till 360:n varav två inte har onlinestöd av nåt slag. Eller menas onlinestöd såna saker som att ens achievments syns i ens profil online?

Menar inte nån provokation, utan vill veta. På gamla xboxen fanns ju antingen 0 stöd, online enabled (med vänsupport) eller spel över live.

#47

Postad 03 januari 2008 - 22:11

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0

I Spelområdet vinner dock ditt lilla xbox med ful hd-dvdadapter (Ja inte är den snygg iaf)


Ta det inte så hårt Sonic syndicate, smaken är som baken.



Lagg? Saknar helt grund


Jag baserar mina påstående på det jag läst från båda läger i div. forum, kompisar mm. Om det saknar grund och är felaktigt då är det väl bara bra att PS3 är så fantastisk. Grattis!

Redigerat av Ebola, 03 januari 2008 - 22:25.


#48

Postad 03 januari 2008 - 22:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Jag betalar gärna 30 kr per månad för något som fungerar, istället för att få en halvmesyr. Alla jag känner som har båda konsollerna (och det är ganska många) säger att Xbox Live är helt överlägset Sonys version.


Vad är bättre förutom hanteringen av vänner? Utveckla gärna! (jag har själv båda konsolerna och undrar vad jag ev. har missat?)

Har inte PS3 själv, skriver bara vad alla (och jag menar verkligen alla) mina vänner som har båda skrivit (och även många som har båda systemen och huserar här på forumet).

#49

Postad 03 januari 2008 - 22:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

Bara för att det kommer nya så försvinner inte dem gamla? :rolleyes:
Du kan tänkas köpa en beg. eller så kanske du får en av en släkting..
Sen så har dem väl inte fixat repproblemet än?

Javisst, men..

Säkerställer du att du får en ny maskin har du inte mycket att oroa dig för.


Om man köper en i affären så ska det vara safe. Begagnat eller så, ja då finns det viss risk att man åker dit. Det är därför man aldrig rekommenderar att köpa en begagnad 360 :lol:

Repproblemet måste väl vara fixat sen länge. Jag vet inte, hör aldrig talas om det. Det var många som spelade volleyball (läs lyfte) på sina 360 förr som fick dem repade men doh liksom :unsure:

Ta det inte så hårt warcow, smaken är som baken och jag blir förvånad att du skriver så när du säger att du själv äger en xbox360.

Jag baserar mina påstående på det jag läst från båda läger i div. forum, kompisar mm. Om det saknar grund och är felaktigt då är det väl bara bra att PS3 är så fantastisk. Grattis!

Det var Sonicsyndiacte som skrev, inte Warcow :P

#50

Postad 03 januari 2008 - 22:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Min syn utan att vara för partisk (äger xbox360) men är ingen fanatiker:

Pris:
PS3 är dyrare men inkluderar en blue ray spelare. För att kunna spela upp HD filmer på xbox360 måste du köpa en separat HDDV spelare. Totalkostnaden blir då ungefär lika mycket, dött lopp vad gäller pris. HDDVD-Blue ray kriget tar vi ingen hänsyn till, det är inte avgjort på långa vägar. Dött lopp gällande pris

Kvalité:
Jag tror inte att vi behöver älta i kvalite och att konsoler går sönder. Xbox360 har haft stooora problem men de verkar vara bortblåsta iom de nya maskinerna (65 nm). Alltså Säkerställer du att du får en ny maskin har du inte mycket att oroa dig för. Dött lopp vad gäller kvalite

Angående Pris är ju ps3 klart mycket värdare då en bluray spelare kostar väldigt mycket om du inte köper en ps3.Sen att du får ta del av gratis updateringar till den som ingen annan bluray har i dagsläget är också väldigt bra.För att sen få hdmi så måste du ju köpa en av de dyrare versionerna av Xbox360.Ps3 är klart prisvärdare.Spec med tanke på vilken bättre multimedia maskin den är.

Angående kvalite måste du ju see på det stora hela dvs allt och alla som har sålts.30% av alla xbox går sönder var det någon som skrev innan medans siffran för Wii och ps3 är 5%.Nej Xbox ligger nog fortfarande lite under i kvalite vilket leder till att ps3 vinner den grenen enligt min mening.Att den t.ex repar skivor är ju inte heller så underbart.

I Spelområdet vinner dock ditt lilla xbox med ful hd-dvdadapter :unsure: (Ja inte är den snygg iaf)

Det roligast av det hela är att Wii är billigast och har bäst kvalite :P
Har ett ps3 nu men ska nog köpa ett wii senare också.

Mvh

OJ! Här var det någon som lever i år 2006 fortfarande.

Så du får nog räkna om lite när du räknar på vilken konsoll som är mest prisvärd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.