Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spela spelet-utmaningen

156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 juli 2013 - 15:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1
Är du som mig? Har ekorrementalitet och köper en massa spel trots att du inte behöver? Tittar på steams rea och köper en tre nya spel för de var billiga? Och sedan ligger allt ospelat i hyllan/på datorn. Grattis! Denna tråd är för dig!

Jag gjorde en liknande sak på ett annat forum med film, tanken är att uppmuntra och locka till att faktiskt spela alla de spel man köper.

Denna tråd är en pepptråd/anmälningstråd. Det finns en tråd redan om spel man spelat igenom: https://www.minhembi...owtopic=203156. Denna tråd är mer för inspirera till spelande och berätta hur många spel man har liggandes.

Att spela igenom ser jag som att i varje fall ha spelat igenom kampanjen, är det ett icke-linjärtspel som Civilization/FM etc så skall man ha spelat igenom det tillräckligt mycket för att kunna ge ett omdöme. Ett par omgångar i Civ eller ett par säsonger i FM. Multiplayer är valfritt om inte spelet bygger på det.

Jag börjar
PC: 70 st (26 retails + 44 steam)
Xbox 360: 116 (94 retails + 22 XBLA)
PS3: 77 (49 retails + 28 PSN)
PS Vita: 20
Totalt: 283 spel

Sedan uppdaterar man denna lista om man köper fler spel.

#2

Postad 10 juli 2013 - 16:12

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Jag har 83 spel totalt (PS3 och PC) kvar på listan. Jag började förra året göra medvetna försök att beta av och har klarat 24 spel sen jag började, samtidigt har ju listan vuxit också. Men jag är ju inte 100% inriktad på detta. Jag spelar det jag har lust med först och främst. Jag räknar inte sånt man får gratis på PS+ heller, bara det jag betalat för. Så ME3 och Sleeping Dogs räknas inte bland de 24.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 10 juli 2013 - 16:13.


#3

Postad 10 juli 2013 - 17:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Nej det skall ju inte kännas som ett krav att spela, snarare uppmuntra till lusten att spela. Jag har problemet att jag köper många spel jag är sugen på att spela, sedan blir de liggandes och jag kommer aldrig igång.

Jag valde att inkludera mina XBLA-spel och PSN för de har blivit liggandes alldeles för länge trots att flera av dem är riktigt bra (LIMBO, Castlevania: SOTN etc).

#4

Postad 10 juli 2013 - 19:34

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Har i nuläget 50 spel till PS3 ståendes i hyllan, 4 av dessa är 100% klara, vissa 50%, många fortfarande inplastade.
Sedan finns det nog runt 30 spel på hårddisken som är ospelat.

Till Xboxetär det nog "bara" 15 spel på hårddisken och 10 fysiska spel...

PC lirar jag inte mycket så det är ju typ bara 3 spel som logger där...

#5

Postad 10 juli 2013 - 20:30

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 1

Jag valde att inkludera mina XBLA-spel och PSN för de har blivit liggandes alldeles för länge trots att flera av dem är riktigt bra (LIMBO, Castlevania: SOTN etc).

Kör Limbo, det är inte så långt så det är snabbt avbetat om man inte fastnar iafa, men risken finns. Fantastisk stämning.

#6

Postad 10 juli 2013 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag har problemet att jag köper många spel jag är sugen på att spela, sedan blir de liggandes och jag kommer aldrig igång.

Varför inte låta någon välja 2-3 spel ur din backlogg som du ska klara av varje månad och sätta det som ett mål?

#7

Postad 10 juli 2013 - 22:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1

Varför inte låta någon välja 2-3 spel ur din backlogg som du ska klara av varje månad och sätta det som ett mål?


För att internet består bara av elaka personer som vill en illa? Ur min backlogg hade de säkert plockat Amnesia och The Walking Dead för att garantera en hjärtattack. <_<

#8

Postad 10 juli 2013 - 23:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
PS3: 2 st
3DS: 5 st
WiiU: 1 st
PC: 1 st

Helt hanterbart faktiskt. Sedan finns det spel som jag inte spelat igenom, men som jag ändå anser mig klar med.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 juli 2013 - 12:13.


#9

Postad 10 juli 2013 - 23:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

För att internet består bara av elaka personer som vill en illa? Ur min backlogg hade de säkert plockat Amnesia och The Walking Dead för att garantera en hjärtattack. <_<

Ge mig en lista då så tar jag 2 spel du ska fixa nästa månad ;)

#10

Postad 11 juli 2013 - 08:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Varför inte låta någon välja 2-3 spel ur din backlogg som du ska klara av varje månad och sätta det som ett mål?

Ett alternativ är att ge ett urval på ett antal spel och låta någon välja. Kul idé, kan bli rätt så spännande :)

#11

Postad 11 juli 2013 - 18:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Spel som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att spela igenom eller som jag inte anser mig riktigt vara färdig med än (även om jag börjat spela dem):

Steam:
Bastion
Crusader Kings II
Deus Ex (originalet)
Dota 2
Dragon Age: Origins
Skyrim med massor av mods
FTL
Hotline Miami
Jagged Alliance BiA
Limbo
Portal 2 single player
Psychonauts
Terraria
Tropico 4
The Walking Dead (även om jag behöver mycket förberedelse för att våga börja spela)
Warframe (denna är jag just nu mest sugen på)
The Witcher (kommer nog spela med cheatengine påslagen)
X-spelen (provade på ettan men det var seeegt)
Anno 2070
Kerbal Space Program

Origin:
BF3 (både SP och lite MP även om MP verkar dumt med en massa skumma server-regler (ingen sniper om du är scout utan shotgun, etc))

GoG:
En hel drös av de 'nya' äventyrsspelen
Syndicate (orginalet)
D&D kittet (Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Icewind Dale, etc)
Jade Empire (spelade aldrig det färdigt till orginal-xboxen)
Witcher 2 (men först ettan)
Wing Commander serien (mest för nostalgin)
Space Quest 1-6
Dungeon Keeper (återigen bara ett snabbt besök i nostalgidalen)

Xboxen:
Call of Duty: BO2
Max Payne 3
Onechanbara
Lollipop Chainsaw
DOA5 (måste ta mig till slutet av single playern, men orkar inte)
+ en drös jag såg på biblioteket (Halo 4 bland annat)

Edit: La till Anno 2070, Kerbal Space Program. Strök över Warframe.

Redigerat av Unregistered6810b893, 15 juli 2013 - 14:49.


#12

Postad 11 juli 2013 - 19:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Är det spel du har eller?

#13

Postad 11 juli 2013 - 20:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Är det spel du har eller?


Japp. Och som jag antingen inte börjat spela på, inte spelat färdigt eller har köpt för nostalgins skull men inte börjat spela än.

#14

Postad 11 juli 2013 - 20:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 1
Okej, då plockar jag två spel därifrån som du ska spela klart innan månaden är över så slipper du debattera med dig själv. Det gäller att fördela spelandet så du inte får två rollspel på en månad, då blir det tufft. Men eftersom nästan halva månaden har gått så kanske det blir tufft med ett långt RPG, dunno hur snabbt du spelar. Jag väljer.....


1) Warframe. Eftersom du redan är sugen på det, alltid enklare att spela då.

2) Lollipow Chainsaw. Well, ett av de få spelen jag spelat på din lista, kan passa dig eftersom det finns boobs. Kan tänka mig att det är därför du köpt Onechanbara :D


Två snabba spel som du lätt ska klara av att "bli av med" på 20 dagar :) .

Mission starts... NOW!

#15

Postad 11 juli 2013 - 21:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Postad bild

#16

Postad 12 juli 2013 - 10:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Well det tog inte lång tid, jag får uppdatera min lista och lägga in Civilization V (+Brave New World) efter dagens flashdeal på steam. Nu har jag två Civilization-spel liggandes på min lista.

#17

Postad 03 augusti 2013 - 17:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Postad bild


Postad bild

?

#18

Postad 03 augusti 2013 - 22:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Vadå? Jag spelade ju fan både Lollipop Chainsaw och Warframe. :P

Eller, jag startade LC och spelade första nivån och sen lade ifrån mig kontrollern och funderade på om jag inte borde spela färdigt Far Cry 3 eller skaffa lite fler Steam cards.

LC hade sina stunder. Jag gillade skarpt art-stylen och själva idén. Men combaten, som borde varit det viktigaste i ett sånt här spel, kändes som skit. Dessutom så var det ständigt upprepande av samma fras från Nick som gjorde mig riktigt, riktigt trött. Jag gillade Nicks karaktär och hans funderingar på hur han ens kan prata utan kropp, men samtidigt så upprepade han samma fras om och om och om igen när jag skulle döda wave efter wave efter wave av zombies när jag skulle skydda 'födelsetårtan'. Jag var irriterad redan på att behöva göra samma sak om och om igen och det hjälpte inte när han tjatade samma 'roliga' fras om och om igen.
Och loading screenen med sin 'hint' om att jag inte ska titta upp för hennes kjol blev tröttsam. Inlagd givetvis för att folk SKA göra det och när jag väl gjorde det för att jag antog att det skulle hända något roligt så var det inte värt det. <_<

Förra månaden spelade jag dessutom Civ 5 expansionen, Kerbal Space Program och Bastion. Samt lite Far Cry 3. Och tittade på ett otal timmar Dota2.

#19

Postad 04 augusti 2013 - 00:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

LC hade sina stunder. Jag gillade skarpt art-stylen och själva idén. Men combaten, som borde varit det viktigaste i ett sånt här spel, kändes som skit. Dessutom så var det ständigt upprepande av samma fras från Nick som gjorde mig riktigt, riktigt trött. Jag gillade Nicks karaktär och hans funderingar på hur han ens kan prata utan kropp, men samtidigt så upprepade han samma fras om och om och om igen när jag skulle döda wave efter wave efter wave av zombies när jag skulle skydda 'födelsetårtan'. Jag var irriterad redan på att behöva göra samma sak om och om igen och det hjälpte inte när han tjatade samma 'roliga' fras om och om igen.
Och loading screenen med sin 'hint' om att jag inte ska titta upp för hennes kjol blev tröttsam. Inlagd givetvis för att folk SKA göra det och när jag väl gjorde det för att jag antog att det skulle hända något roligt så var det inte värt det. <_<

Va fan? Allt det från en bana? Men du måste väl spela mer? Har du lagt ned det? I så fall har du klarat utmaningen.

Förra månaden spelade jag dessutom Civ 5 expansionen, Kerbal Space Program och Bastion. Samt lite Far Cry 3. Och tittade på ett otal timmar Dota2.

Men spelade du klart något av dem, tråden går ju ut på att spela klart spel tills man känner att de är ett färdigt kapitel så man kan stryka dem :)

#20

Postad 04 augusti 2013 - 01:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Men spelade du klart något av dem, tråden går ju ut på att spela klart spel tills man känner att de är ett färdigt kapitel så man kan stryka dem :)


Aj. Nej, då misslyckades jag. :)

LC ska jag ge mig i kast igen. Senare.

#21

Postad 04 augusti 2013 - 11:51

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Warframe känns orättvist som utmaning eftersom det är ett grinding galore-spel, dvs det blir aldrig färdigt. Det är ju något man kan återvända till i tid och otid?

E: Spela Crusader Kings II istället, jag behöver en kompanjon!

Redigerat av Filip_M, 04 augusti 2013 - 11:52.


#22

Postad 04 augusti 2013 - 13:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Uppdaterat

Nya inköp
PC
Civ 5
Bastion
Trine
Trine 2
Anomaly Warzone Earth
Dead Island
Risen 2 Dark Waters
Sacred 2
Saints Row: The Third
NBA 2K12
Dragon Age 2

Xbox 360
Fable The Journey

Genomspelade
Civ 4
Resistance Burning Skies
Bulletstorm (under dagen)

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 04 augusti 2013 - 13:07.


#23

Postad 04 augusti 2013 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Warframe känns orättvist som utmaning eftersom det är ett grinding galore-spel, dvs det blir aldrig färdigt. Det är ju något man kan återvända till i tid och otid?

Han är färdig med det.

#24

Postad 04 augusti 2013 - 19:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Han är färdig med det.


Jo, jag avinstallerade det. Skulle gärna vilja förstå det men känner att jag inte har tid att grinda så pass mycket som behövdes. Var betydligt snabbare grinding feedback i ME3 MP.

#25

Postad 05 augusti 2013 - 10:57

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Jo, jag avinstallerade det. Skulle gärna vilja förstå det men känner att jag inte har tid att grinda så pass mycket som behövdes. Var betydligt snabbare grinding feedback i ME3 MP.


Jo, det jobbiga med grindingen är att man måste besöka väldigt specifika planeter i vissa system vilket gjorde det hela till en ganska trög affär. Jag förstår att det fortfarande är någon slags beta, men de måste förstå att interface nästan är allting i sådana där spel.

Uppdaterat

Nya inköp
PC
Civ 5
Bastion
Trine
Trine 2
Anomaly Warzone Earth
Dead Island
Risen 2 Dark Waters
Sacred 2
Saints Row: The Third
NBA 2K12
Dragon Age 2

Xbox 360
Fable The Journey

Genomspelade
Civ 4
Resistance Burning Skies
Bulletstorm (under dagen)


Här vill jag genast peka ut Bastion och Risen 2. Risen för att den (förhoppningsvis, för din tids skull, typ) kommer att bugga ur och förstöras mid-game (om det inte patchats bort då :D) och Bastion för att det är ett kort och bra spel. De andra spelen är ju evighetsspel :o

Redigerat av Filip_M, 05 augusti 2013 - 11:00.


#26

Postad 05 augusti 2013 - 11:11

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Helt plötsligt känns min backlogg inte alltför ohanterbar när man ser folk som har över 50+ spel i backloggen.

Men samtidigt är det lite ångest framkallande med de spel som ligger trots allt. Det kommer juh en massa nya spel hela tiden som man är sugen på. Sedan är det allt annat man vill hinna med då tillfälle ges. Klippa sköna filmer(lite backlogg där också), träna, plöja igenom GoT böckerna m.m.

#27

Postad 05 augusti 2013 - 20:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Klippa sköna filmer(lite backlogg där också), träna, plöja igenom GoT böckerna m.m.

Don't even go there... Sist jag räknade +500 filmer i backloggen. Men tack vare Netflix och Unblock så köper jag inte film längre. :) Och tack vare Netflix har jag aldrig tid att se filmerna jag äger. :wacko:

Idag började jobbet och om en månad börjar NFL. Planen är att köra lite Rocksmith i kombination med Splinter Cell: Conviction så jag är redo för Blacklist när det kommer.

#28

Postad 01 september 2013 - 09:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Augusti
Nya inköp
Crysis 2
Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising
Populous

Genomspelade
Europa Universalis III
Splinter Cell Conviction

#29

Postad 04 september 2013 - 16:14

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Jag börjar
PC: 70 st (26 retails + 44 steam)
Xbox 360: 116 (94 retails + 22 XBLA)
PS3: 77 (49 retails + 28 PSN)
PS Vita: 20
Totalt: 283 spel

Sedan uppdaterar man denna lista om man köper fler spel.

Wow!! Så många spel tror jag inte ens att jag spelat totalt i mitt liv! :D

Ok, för egen del har jag varit väldigt duktig under sommaren och köpt ett minimum av reaspel och faktiskt börjat beta av en del.

Därför är min ospelade katalog idag som följer:
Steam: 4 - KoTOR 2, XCOM: Enemy Unknown (påbörjat och rätt långt spelat), Scribblenauts Unlimited (påbörjat), Fallout: NV (spelat en bra bit)
GOG: 4 - Neverwinter Nights (vilket jag väl aldrig kommer komma igenom), The Blackwell Bundle, Deus Ex (kommit halvvägs eller så), Torchlight (påbörjat)
Xbox 360: 1 - Dead Rising 2

Men jag har lite andra kriterier för egen del. Jag vill åtminstone påbörja varje spel och ge det 1-5 timmar beroende på spel. Om jag ogillar det då så lägger jag det åt sidan. Finns på tok för många bra spel för att jag ska lägga ner tid som blir mer som en börda, bara för att komma igenom något. Jag räknar inte heller spel som jag fått gratis som bilaga till nåt annat spel (som Bioshock när jag beställde Bioshock Infinite och som jag dessutom spelat på 360) eller gratisspel via GOG. Undantaget är gratisspel som jag faktiskt skulle vilja spela, som Torchlight som var gratis på GOG i somras och som jag sitter med just nu eller Dead Rising 2 via Games for Gold på 360.

edit: glömde några
edit2: och ett till

Redigerat av jayreso, 04 september 2013 - 18:41.


#30

Postad 04 september 2013 - 17:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Wow!! Så många spel tror jag inte ens att jag spelat totalt i mitt liv! :D

Vet jag inte riktigt om jag tror på ;)

Bara på Xbox 360 har jag 260+ spel i min achievementslista. Så några till borde du ha hunnit spela genom åren. :D

#31

Postad 04 september 2013 - 17:34

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Vet jag inte riktigt om jag tror på ;)

Bara på Xbox 360 har jag 260+ spel i min achievementslista. Så några till borde du ha hunnit spela genom åren. :D

Osäker ändå, hehe. Men visst, när man räknar med alla gånger man varit hemma hos kompisar i sin barndom och spelat och tänker på alla olika plattformar (konsoler, pc och dess föregångare, game & watch, arkadspel etc) så är det nog så. Men samtidigt hade jag inte så många spel själv när jag var yngre. Nötte dock ett fåtal spel väldigt mycket.

På 360 (min första konsol i vuxen ålder) har jag 60 spel i min achievementlista men då är några från pc/GFWL. På Steam har jag 22 spel, på GOG 29 spel. Så jag försöker att inte förköpa mig. :)

#32

Postad 05 september 2013 - 07:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 1
Regga dig på Raptr och kolla själv. ;)

#33

Postad 05 september 2013 - 07:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Regga dig på Raptr och kolla själv. ;)

Raptr är både kul och livsfarligt. Plötsligt ser man hur mycket tid man sänkte ner i detta där spelet i förra veckan. Kommer ihåg i somras när jag hade några maratonomgångar med Civ. Var både kul och lite oroväckande att se hur många timmar som försvann den helgen.

#34

Postad 05 september 2013 - 13:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
slängde precis in en massa spel på steam som jag köpt via diverse bundles. är uppe i 150 spel nu, varav dom flesta är oklarade :unsure:

funderar på om jag ska ta det från a och bara gå neråt i listan och klara av så många spel som möjligt.

#35

Postad 05 september 2013 - 18:53

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Regga dig på Raptr och kolla själv. ;)

Tack för tipset, men jag har lyckligtvis slitit mig från achievement-jagandet och spelar numer för spelandets skull. Tror att raptr skulle ge mig återfall. :)

slängde precis in en massa spel på steam som jag köpt via diverse bundles. är uppe i 150 spel nu, varav dom flesta är oklarade :unsure:

funderar på om jag ska ta det från a och bara gå neråt i listan och klara av så många spel som möjligt.

Ja, där har du lite att bita i.

#36

Postad 05 september 2013 - 19:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
och det är ändå bara på pc, och steam. sen har jag desura med, där jag har en del spel med.
sen tillkommer alla jädra spel på konsol med. man blir matt bara man tänker på det :wacko:

#37

Postad 05 september 2013 - 19:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 2
Relevant:
Postad bild

#38

Postad 06 september 2013 - 14:42

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 1

Relevant:
Postad bild


:lol: :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=8DYje57V_BY

#39

Postad 28 september 2013 - 13:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
September börjar lida mot sitt slut.

Nya spel
Splinter Cell Blacklist Xbox360
GTA V
Mark of the Ninja
FTL: Faster Than Light
FEZ

Avklarade spel
Civilization IV
Civilization V
Magic the Gathering Duel of Planeswalkers 2013
Simcity

#40

Postad 28 september 2013 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ska inte den första listan vara kortare än den undre? ;)

#41

Postad 28 september 2013 - 14:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ska inte den första listan vara kortare än den undre? ;)

Tyst! :P

#42

Postad 29 september 2013 - 10:02

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Uppdatering från mig (har svårt att se att något skulle ändras idag eller imorgon):

Nya spel:
GTA V (360)
Rainbow Six Vegas (360) - om vi nu ska lista gratisspel
Ring Runner (PC)

Avklarade spel:
Fallout: New Vegas (PC)

Uppgivna spel:
Torchlight (PC) - visst, rätt kul, men tröttnade efter ca 10-15 timmar. Har avinstallerat och tänker nog inte återuppta det. Anser mig vara "klar" med det. ;)

Totalt antal ospelade spel:
10 (+1 sen förra månaden)

#43

Postad 29 september 2013 - 12:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Argh. Sen senast har jag nog skaffat 10+ spel och blivit färdig med... 0?

#44

Postad 12 oktober 2013 - 17:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Eftersom jag slängde in ett femtiotal spel idag på game för en Wii U är får jag uppdatera min lista.

Xbox 360 70 (48 retails + 22 XBLA)
PS3 60 (32 retails + 28 PSN)
Wii U 3

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 12 oktober 2013 - 17:41.


#45

Postad 13 oktober 2013 - 09:18

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
För att planera spelandet lite enklare rekommenderar jag att sätta timmar på spelen:

http://www.howlongtobeat.com/

#46

Postad 13 oktober 2013 - 19:47

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

För att planera spelandet lite enklare rekommenderar jag att sätta timmar på spelen:

http://www.howlongtobeat.com/

Vilken cool sajt, användbart ju :) Grymt tips

#47

Postad 14 oktober 2013 - 10:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Humming: Fortfarande Dragon Age: Origins ospelat? Finns två intron där som jag tycker är lysande och bara måste spelas - human noble samt alienage elf. Om tid är en faktor (vilket det tenderar vara) skulle jag iaf köra igenom dem. Sen är ju spelet även riktigt bra som helhet även om det kräver en hel del mikro-management i striderna på högre svårighetsgrad.

#48

Postad 14 oktober 2013 - 14:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag började med Dragon Age, men sen började läsa en wiki om hur man skulle göra få bra vapen. Det var någon quest med 5% droprate i slutet och då gav jag upp.

Ska testa att spela om det, för jag vet att jag gillade det fram tills jag började 'fuska'.

#49

Postad 14 oktober 2013 - 18:18

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 1
Tror att jag bara har köpt ett enda spel sedan denna tråden startades...och det är Duck Tales: Remastered. Resten har jag tagit hem via PSN+. Det är verkligen bra för min backlog :)

#50

Postad 23 oktober 2013 - 12:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva få lite hjärntvätt ang achivements jag pallar sällan starta/göra klart spel då jag inser att för att nå en tillfredställande hög achivement %/poäng i spelen krävs det så sjukt mycket arbete så jag ger upp. spela igenom ett spel på normal bara för att det är kul finns inte sen många år tillbaka. utan gärna på hard direkt och läsa om alla grejer man måste samla så man ej missar dom och göra allt man kan på ett varv. jag pallar absolut inte spela spelet 2 varv.

senaste "klarade" spel är väl Skyrim där saknade jag 1 achivement tills det kom något(ra) dlc
efter det spelade jag igenom Dead Island Riptide, har en save precis vid knappen där man klarar spelet, men saknar 4 missions för att få 100% achivementen, men sjukt segt att hitta games och lista ut villka uppdrag jag missat så där la jag ner det spelet...

har ett gäng påbörjade spel som har avbrutes genom åren av olika skäl, sönder savade: för svårt: achivement miss (tappat motivationen pga det)
Kan lista några

Rage (missade nån jävla ritning och kan inte gå tillbaka för att få 100%) men har ju förvisso löst allt annat jag velat är bara att där försvann lusten när jag kom på det.

Bioshock 1 och 2 (1an sikta jag på 100% achivements, spelade med guide, sen så pajja save filen och jag hamnade 3h bakåt.. där dog det spelet) 2an kan jag ju inte spela innan 1an är klar...

Dead Space 2 (efter att ha börjat på ett game där jag trodde jag kunde lösa det mesta, så visade det sig att jag valt fel taktik, när jag läste nya rön på nätet) då palla jag inte fortsätta genom att börja om...

GOW (för jävla svårt på det svåraste så har ej pallat så långt)

Borderlands 2 (undantag saknar coop partner) (spelade sönder 1:an sjukt kul coop spel)

Fable III (spelat det mesta, men också nån dryg achivement som fick mig att lägga ner spelet innan det var klart)

Ducktales är ju ett av de senaste spelen jag köpt och "klarat" men det jävla nötandet man måste göra för att låsa upp all artwork tog musten ur mig... orkade inte grinda banorna om och om igen, pallade några timmar, men det är en evighet kvar känner jag.. :(

ofta är det som sagt achivementsen som inte ger en den motivationen den ska utan mer tvärt om för mig :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.