Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company

438 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 6,87 (7) Inga priser

#1

Postad 20 juni 2007 - 18:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0
IGN har fått spela en preview på spelet och det låter och ser hur bra ut som helst. Äntligen total förstörelse :wub:

<a href="http://xbox360.ign.com/articles/794/794427p2.html" target="_blank">http://xbox360.ign.com/articles/794/794427p2.html</a>

Patrick Söderlund, VP and General Manager for DICE, told the crowd that the company aimed from the start to create a game that could not be done on PS2 or Xbox. Gears of War, he noted, could have been made on a last generation console, even if it would have been severely toned down in the graphics department. The Frostbite engine isn't just a new way to create pretty graphics. It was designed to create a new gameplay feature that couldn't be done before. In this case, that feature is totally destructible environments.

Destructible environments have been done before. Company of Heroes on PC had physics based destruction, but it was an RTS. Red Faction had a good amount of the environment that could be blown to bits, but some surfaces were indestructible. Other first person shooters had similar features, but many of the explosions were pre-determined animations. For Bad Company, we didn't find a single thing we couldn't blow up.

Grenades tossed into a grassy field wipe out the underbrush, blacken the earth, and leave a small pocket in the ground where the blast went off. Buildings, walls, fences, statues, huts, vehicles, trees, and everything else we came across could be taken down with the right amount of firepower. Hitting a building with a rocket will send out a shockwave that shatters all of the windows as a hole gets blown out of the area where you hit it. Snipers can't hide in windows and pick you off from cover because the walls in front of them can be destroyed with a blast from a tank or a well placed explosive. Mortar strikes will level whatever they hit.


From the top of the hill, we were able to pick off most of the remaining ground resistance. The helicopter was still a source of annoyance though. You can snipe out the pilot if you want or a perfectly timed mortar strike will do the trick on flying vehicles. But we had our heart set on the anti aircraft gun that sat within the walls of the encampment. Once inside gun, we started laying down a steady stream of bullets at the helicopter which took cover behind a group of trees on a nearby hill. Unfortunately for the pilot, anti aircraft fire also takes down trees. With the trees mowed down, the helicopter didn't last.

The demo finished when a heavy tank began rolling in. Grenades and other light explosives won't put a dent in a vehicle of this size. It was time to call in a guided missile. Our first attempt at controlling the missile didn't go so well and we ended up missing the tank. We did, however, hit the bridge it was trying to cross. The tank ended up falling through the hole we made in the bridge, disabling it long enough that we had no problem finishing it off.


Bilder. Notera hur bitar av hus och träd flyger överallt. Ser väldigt bra ut.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Ytterligare ett spel att längta efter :)

Redigerat av Zoiler, 03 november 2007 - 13:09.


#2

Postad 20 juni 2007 - 20:40

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Har löjligt höga förväntningar på detta spel.. kan bli det bästa spelet från Sverige hittills !!

#3

Postad 21 juni 2007 - 08:17

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Ser riktigt skojj ut, trailern var riktigt rolig den med!

Synd att det inte kommer till PC :(

#4

Postad 24 juni 2007 - 12:41

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
när ska detta spel släppas?

#5

Postad 24 juni 2007 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0
Någon gång 2008. Så det är ett rätt bra tag kvar.

#6

Postad 24 juni 2007 - 13:43

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
så länge till, shit också

#7

Postad 06 september 2007 - 15:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Gameplay-video på Battlefield: Bad Company.

Holy shit, det ser ut som shit! Nej, men det ser inget vidare ut just nu, otroligt dålig framerate och drawdistance. Inget annat ser nå vidare ut heller (förutom att det går att skjuta sönder byggnader). Förhoppningsvis är detta bara en väldigt tidig version.. När skulle det släppas?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 september 2007 - 15:06.


#8

Postad 06 september 2007 - 16:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Givet köp

#9

Postad 06 september 2007 - 16:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0
De senaste bilderna ser iallafall grymt snygga ut.

http://www.gamersyde...ws_4946_en.html

#10

Postad 06 september 2007 - 17:41

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
*shrug*

Trailern var riktigt dålig iaf, såg inte speciellt bra ut och det såg ut som spelet fryste precis innan stora explosioner.

#11

Postad 06 september 2007 - 17:53

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Jag har blivit så skeptisk mot screenshots efter den senaste tidens artiklar om allt Photoshop-jobb som görs på dom.

Tyckte videon som morlock länkade till var klart imponerande om det bara inte vore så att spelet skulle släppas i år! Känns som om det skulle behövas lite mer tid till polish (kikaren igenom väggen, framerate m.m)

Men jag tror hursomhelst att det här kommer bli ett toppenspel! Gillar bara inte när det släpps screenshots som ser fantastiska ut osså möter inte spelet mina förväntningar grafiskt sedan. Påminner mig alltför mycket om C64-tiden när spelkartongerna hade omärkta screenshots från arkad-versionen på baksidan! :P

Snacka om blåsning :D

#12

Postad 06 september 2007 - 18:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

Tyckte videon som morlock länkade till var klart imponerande om det bara inte vore så att spelet skulle släppas i år! Känns som om det skulle behövas lite mer tid till polish (kikaren igenom väggen, framerate m.m)

Tja, filmen är ju från en alphaversion (står t o m i beskrivningen) så polish är inget jag oroar mig för. De försenar dessutom hellre ett spel än att släppa det med så uppenbara framerateproblem. Speciellt om det är ett stort spel som Battlefield. Det är trots allt DICE vi snackar om och inga amatörer.

Förhoppningsvis är detta bara en väldigt tidig version

Alpha.

Snoopers (från Xboxyde)

Ok, I got to say that I saw the game running during Leipzig, and if the graphics aren't that clean - YET, the game looked incredible nevertheless. It runned fine (for an alpha build, that is), the graphics were beautiful, and most importantly, the engine seemed very dynamic. Best destructions in a game I have ever seen - I'm not even exaggerating - and totally relevant gameplay-wise. One of my favourite surprises of the Game Convention.



#13

Postad 06 september 2007 - 18:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ja det låtet bra iaf, DICE ska leverera och brukar göra det.

#14

Postad 08 september 2007 - 14:05

SPL
  • SPL
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ett spel som jag kommer hålla minst ett öga på. Vem säger att man måste använda en motorsåg för att röja lite skog?

#15

Postad 03 november 2007 - 13:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0
Ny preview från IGN. Det här verkar spännande, HDR Sound

The newest Battlefield is doing more than just throwing destructibility into the gameplay mix, it's also changing the way war games are portrayed through the use of aural stimulation; the team at DICE calls it HDR sound. Just as light doesn't look the same when you're indoors as when you're outside using HDR lighting, HDR sound changes the way gunshots, explosions, and even speech sounds when in different surroundings. In other words, the feeling of rattling off a few clips indoors will leave your ears ringing just as it should.


http://xbox360.ign.c...2/832229p2.html

Battlefield: Bad Company is a serious step forward for the series. One that EA hopes will endear the Battlefield name to more console gamers than Modern Combat managed. From what we were shown of the game, which was actually quite a bit, things are progressing very nicely for the planned early 2008 launch. Destructibility, a fully developed solo story, an aural department that would blow the doors off of a rock concert, and the always tantalizing multiplayer will hopefully come together to deliver the Battlefield experience that console gamers have been drooling after for years.



#16

Postad 12 februari 2008 - 14:41

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Är det någon som vet någonting om något releasedatum?

På gamereactor står det mars, men de brukar ju inte ens veta vilken veckodag det är så det kan man väl ta med en container salt...

#17

Postad 12 februari 2008 - 15:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Är det någon som vet någonting om något releasedatum?

På gamereactor står det mars, men de brukar ju inte ens veta vilken veckodag det är så det kan man väl ta med en container salt...


Kan inte stämma isf hade det "gått guld" vid det här laget och isf hade det varit nyheter överallt.

#18

Postad 12 februari 2008 - 15:21

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Det blev väl uppskjutet...

#19

Postad 12 februari 2008 - 15:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det blev väl uppskjutet...


Hahaha :P

#20

Postad 12 februari 2008 - 20:48

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Kanske sköt de upp det, för att de kom på att de måste fixa till den klumpiga noll-respons-styrningen som alla andra "battlefield" lider av.
Hursom... Verkar intressant med ett riktigt single player läge denna gången iaf (om de nu har kvar det och jobbat med den ideen, evigheter sedan orkade läsa några "news" om det spelet).

#21

Postad 12 februari 2008 - 20:54

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Well, I kind of thought... you know... that it was embedded.

#22

Postad 12 februari 2008 - 22:03

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Har de sagt något om PS3vs360 versionerna? Bygger de från grunden och upp till båda eller? Vorre drygt om PS3 fick en kass port. Det har ju hänt förr nämligen.

#23

Postad 12 februari 2008 - 22:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0
Deras Frostbitemotor är byggd för både och:

Built from the ground up for Xbox 360, PlayStation 3 and Multi-core PCs with DirectX 9 Shader Model 3 & Direct3D 10 and designed to be used in future DICE games.



#24

Postad 28 februari 2008 - 16:14

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Lite nya läckra gameplay-clip släppta idag. Spana på gametrailers.com :P

#25

Postad 28 februari 2008 - 17:33

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
omfg!

Nyluh! Känner du?

#26

Postad 28 februari 2008 - 18:37

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Mnja, ska det vara nåt det här?

#27

Postad 28 februari 2008 - 22:06

Rasken
  • Rasken
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Ser ju kanonbra ut. Det påminde ju inte så lite om COD4 grafikmässigt och det är ju inte direkt negativt. Sen att man kan spränga väggar och annat skräp gör det bara ännu mer lockande. Undrar vad guldtackorna ska vara bra för, är det något pengasamlande? Jaja, blir väl ett köp, fast det beror lite på vilket av detta och Mercenaries 2 som kommer först.

#28

Postad 28 februari 2008 - 22:52

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Haha, undrar vad alla som ogillar noobtuben i CoD4 kommer att tycka om detta. :)

#29

Postad 28 februari 2008 - 23:19

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Postad bild

Bananplanta, du och jag i BFBC? :)

#30

Postad 28 februari 2008 - 23:54

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Mjaaaa, vet inte det jag, då får du nog sweettalka lite värre än så :)

Tycker vapnen ser väldigt rekylfria ut i en del videos, hoppas verkligen att de inte blir det. COD4 tycker jag är ett utomordentligt bra exempel på både lagom rekyl och riktigt bra användning av vibfunktionen i handkontrollen.

Angående guldtackorna så nämnde han väl i ena videon att det var nåt som SP gick ut på, dessutom skulle det vara en ny spelform i MP.

#31

Postad 29 februari 2008 - 10:02

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Battlefieldserien har ju aldrig varit något bra på vapenbiten, tyvärr. Förhoppningsvis har det ändrats.

#32

Postad 29 februari 2008 - 10:04

Xunder
  • Xunder
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Tycker vapnen ser väldigt rekylfria ut i en del videos, hoppas verkligen att de inte blir det. COD4 tycker jag är ett utomordentligt bra exempel på både lagom rekyl och riktigt bra användning av vibfunktionen i handkontrollen.


Hoppas på det samma. Ett av de största problemen med Battlefield 2 till pc var att vapnen hade ingen rekyl alls och allt kändes ungefär "plastigt". Kändes och såg ut och framför allt lät som om man höll och sköt med en soft air gun, inte kul alls. Men hoppas det är fixat det i BC. Men ska jag vara ärlig har jag inga höga förväntningar på detta spel. Men forstbite är intressant

/ Alex

#33

Postad 29 februari 2008 - 10:28

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Läste lite i aftonbladets spelblog o där hade han varit på nån visning av Bad company och de sa att hade sneglat lite på black angående vapnen så jag antar att det kommer bli riktigt bra med rekyl o volym.

#34

Postad 29 februari 2008 - 12:40

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Kong har provspelat Bad Company, och de verkar ganska positiva.

Kong testar Bad Company.

#35

Postad 29 februari 2008 - 12:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Release i sommar ngngång. Finns inget exakt datum.

#36

Postad 29 februari 2008 - 13:00

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Tycker vapnen ser väldigt rekylfria ut i en del videos, hoppas verkligen att de inte blir det. COD4 tycker jag är ett utomordentligt bra exempel på både lagom rekyl och riktigt bra användning av vibfunktionen i handkontrollen.


Hoppas på det samma. Ett av de största problemen med Battlefield 2 till pc var att vapnen hade ingen rekyl alls och allt kändes ungefär "plastigt". Kändes och såg ut och framför allt lät som om man höll och sköt med en soft air gun, inte kul alls. Men hoppas det är fixat det i BC. Men ska jag vara ärlig har jag inga höga förväntningar på detta spel. Men forstbite är intressant

/ Alex

Det har varit så enda sedan BF1942s tider, redan då fanns det ingen känsla i vapnena. Detta vägdes ju visserligen upp av det annars så galet grymma spelet ;) Kommer ihåg när man lirade banan "Berlin" över LAN när man låg och sniperade (nytt ord?) sina polare uppe i dom sönderbombade husen. De var tider de :(

Jag kan ju tycka att DICE borde ha fattat galoppen vid det här laget. :unsure:

#37

Postad 29 februari 2008 - 13:23

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
meeeen.... tänker de inte släppa detta till pc alls? ;)

#38

Postad 29 februari 2008 - 13:50

Xunder
  • Xunder
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

meeeen.... tänker de inte släppa detta till pc alls? ;)


Nej endast till Xbox360 och Playstation 3, om jag har fattat rätt.

frosse: Jo håller med. Både BF1942 och BF2 var roliga spel, men jag tappade lusten att spelet spelen ganska fort pga den dåliga känslan. Hoppas så jäkla mycket att dem har fixat det till BC

/ Alex

#39

Postad 29 februari 2008 - 14:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är ett EA spel. Det kommer nog till PC så småningom. Hänger nog på hur det säljer till PS3 och 360.

#40

Postad 04 mars 2008 - 14:37

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Har vi fått något datum än? Vissa sidor säger runt 26 mars, andra så långt bort som juni?

#41

Postad 04 mars 2008 - 16:09

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Tror inte det är den 26 mars.

#42

Postad 04 mars 2008 - 17:14

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
ska lätt köpas då BF2 är det grymmaste online spelet någonsin!

#43

Postad 04 mars 2008 - 17:41

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Det har varit så enda sedan BF1942s tider, redan då fanns det ingen känsla i vapnena. Detta vägdes ju visserligen upp av det annars så galet grymma spelet ;) Kommer ihåg när man lirade banan "Berlin" över LAN när man låg och sniperade (nytt ord?) sina polare uppe i dom sönderbombade husen. De var tider de :P

Jag kan ju tycka att DICE borde ha fattat galoppen vid det här laget. :)


BF 1942 är ett av de roligate onlineliren jag spelat.
Framförallt när man körde capture the flag på de större banorna med flygplan och man landade inne i fiendens bas hoppa ur och tog flaggan och sedan flög iväg, ibland slutade det dock att man flög iväg i ett brinnande plan :blink: då fick man ta fallskärmen och landade oftast mitt ute i ingemansland med vetskapen att man var jagad av både pansarvagnar och stridsflygplan. På nåt sätt var det skoj med alla buggarna som fanns också, tex att man kunde köra på någon med flygplanet så hoppade denna in om denne tryckte (use) och det fanns ledig plats i planet.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 04 mars 2008 - 17:44.


#44

Postad 04 mars 2008 - 20:25

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Det har varit så enda sedan BF1942s tider, redan då fanns det ingen känsla i vapnena. Detta vägdes ju visserligen upp av det annars så galet grymma spelet :) Kommer ihåg när man lirade banan "Berlin" över LAN när man låg och sniperade (nytt ord?) sina polare uppe i dom sönderbombade husen. De var tider de :)

Jag kan ju tycka att DICE borde ha fattat galoppen vid det här laget. B)


BF 1942 är ett av de roligate onlineliren jag spelat.
Framförallt när man körde capture the flag på de större banorna med flygplan och man landade inne i fiendens bas hoppa ur och tog flaggan och sedan flög iväg, ibland slutade det dock att man flög iväg i ett brinnande plan B) då fick man ta fallskärmen och landade oftast mitt ute i ingemansland med vetskapen att man var jagad av både pansarvagnar och stridsflygplan. På nåt sätt var det skoj med alla buggarna som fanns också, tex att man kunde köra på någon med flygplanet så hoppade denna in om denne tryckte (use) och det fanns ledig plats i planet.

Gud va skönt lir ;) ska leta fram skivorna och installera det igen!

#45

Postad 16 mars 2008 - 22:59

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Okej jag har aldrig lirat konsol utan tyckt att spel ska spelas på dator .. tycker till viss mån det fortfarande, men eftersom jag ska köpa en fet TV så vet jag redan nu att jag kommer sitta där och lira Bad Company i sommar :) Frågan är , eftersom PS3 är så mycket dyrare, blir det exakt samma grafik och flow på en 360 eller är det att jämföras med en starkare respektive svagare speldator som inte kan lira på samma grafik och FPS ? Jag vet jag e n00b :lol:

#46

Postad 16 mars 2008 - 23:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

blir det exakt samma grafik och flow på en 360

Japp. Eller kanske marginellt bättre på 360, brukar vara så.

Redigerat av Zoiler, 16 mars 2008 - 23:27.


#47

Postad 17 mars 2008 - 12:46

eKeD
  • eKeD
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
kommer få detta spel den 27 mars tror jag :P ska bli kul på xbox 360

#48

Postad 17 mars 2008 - 16:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 004 inlägg
  • 0

kommer få detta spel den 27 mars tror jag :P ska bli kul på xbox 360

Eh, hur då?

REDWOOD CITY, Calif.– March 13, 2008– DICE, a studio of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) today announced the multiplayer beta test for Battlefield: Bad Company on the Xbox 360™ video game system from Microsoft®. IGN Founders’ Club and IGN Insider will offer keys to members and the public in North America and Europe to participate in the multiplayer beta test starting March 17 provided by IGN’s popular game download site FilePlanet ( http://www.fileplanet.com). In addition, keys will also be available through IGN Entertainment’s gaming Web sites including IGN.com, GameSpy, TeamXbox, Planet Battlefield and Voodoo Extreme. Battlefield: Bad Company will launch on the PLAYSTATION®3 computer entertainment system and Xbox 360 in June 2008.



#49

Postad 17 mars 2008 - 17:10

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Ge mig ett Beta-pass :P Den våta drömmen. Borde vara som Call of duty 4-betan. Alla får vara med

#50

Postad 17 mars 2008 - 19:51

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Det skulle släppas nu i Mars. Men som sagt, releasen är framflyttad till 2008-06-19. Tyvärr :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.