Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guide: Fixa egen 60/120/250gb Xbox 360 Hårddisk

196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juli 2008 - 22:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Yes då är den här. Utlovade i en annan tråd att göra en guide hur man själv fixar en egen 120gb 360 hårddisk.

Detta är alltså en Guide för dig som idag sitter på 20gb och vill komma upp i 120gb utan att lägga 1000kr+.

OBS! Guiden och det man gör är på egen risk, garantin försvinner.


Detta behövs:
- 20gb 360 hårddisk
- Torx skruvmejsel storlek 10 och 6
- Möjlighet att koppla en 2,5" hårddisk till en dator, antingen att man använder sin bärbara eller köper en adapter till stationär
- Någon form av medium att boota dos från som man även kan skriva till. Alltså USB eller diskett
- 120gb Western Digital Hårddisk, måste vara av BEVS serien:
Hårddisken på Prisjakt

Programvara som behövs
- HDDhackr 0.91
- hddss.bin från en 120gb 360 hårddisk


Steg 1: Förberedelse av hårddisken

Vi börja med att öppna den befintliga hårddisken. Bara att klicka av den och kolla på under sidan. Där sitter 3 synliga skruvar och en dold skruv under MS klistermärket. Dessa är Torx 6 skruvar. När dessa är av är det bara att försiktigt ta av locket på chassit. Ta även av metal höljet som täcker hårddisken. Nu ser du din fina lilla 20gb hårddisk som är fast med 4 st Torx 10 skruvar, av med dem. Koppla sen ur Ström och SATA kontakten och tryck ut hårddisken ur chassit.

En väldigt beskrivande film om hur man öppnar

Steg 2: Förberedelsen av Dosverktygen
Börja med att skapa en bootbar USB eller Diskett som startar upp DOS. En gammal Windows startdiskett funkar utmärkt, annars finns det program som gör USB stickor bootbara. Ladda ner, packa upp och lägg över HDDhackr 0.91 till det bootbara mediet tillsammans med hddss.bin filen från en 120gb 360 hårddisk.

Steg 3: Plug and pray
Nästa steg är att plugga in den 120gb SATA hårddisk från WD som du ska använda. Detta kan antingen göras via en billig adapter eller, som jag gjorde, sätta in den i en laptop. Starta upp datorn med din diskett eller USB och gå in i DOS.

Steg 4. Haxxor time
Väl inne i dos så letar du upp katalogen där både hddss.bin filen och hddhackr.com ligger. Skriv in följande kommando:

hddhackr -f

Den kommer du kontrollera SATA portarna för att hitta din WD 120gb hårddisk. Om den hittat rätt kommer där en hel hög med text och en varning och att sektorerna på hårddisken inte stämmer med hddss.bin filen. Detta är ok så skriv y, nästa fråga blir om du vill skapa en undo fil, denna kan sen anvöndas för att återställa hårddisken och det vill vi.

Den kommer nu flasha in firmwaret i hårddisken och komma tillbaka till Dos igen. Starta om datorn och gå in i Dos igen. Nu skriver du samma kommando som innan men denna gång kommer den skriva att hårddisken funkar påXbox 360, om allt gått rätt till

Steg 5: Finish the fight
Ta nu 120gb hårddisken och montera in i HDD chassit, baklänges mot hur du monetera ner den. Boota upp 360n med hårddisken inkoppla. Gå in på settings och storage och be den formatera, detta kräver maskinens serienummer vilket står på baksidan. När allt är klart har du nu 107gb ledigt minne, nice!

FAQ

F: Om HDDhackr inte hittar min hårddisk, hur gör jag då?
S: Då är det för att HDDhackr.com inte hittar dina SATA-portar. Detta går att lösa genom att modda HDDhackr.com filen. För ladda ner en Hexeditor och öppna HDDhackr.com filen i den.

Sen är det dags att kolla upp I/O portarna till ditt SATA-chip. Detta gör du genom att i Vista/XP kör "msinfo32". Gå där in på Hardware -> Storage -> IDE eller SCSI. Där ska du hitta ditt SATA-chip och under finns då en mängd olika I/O adresser, exempel:

I/O-port 0x0000EFE0-0x0000EFE7
I/O-port 0x0000EFAC-0x0000EFAF
I/O-port 0x0000EFA0-0x0000EFA7
I/O-port 0x0000EFA8-0x0000EFAB
I/O-port 0x0000EF90-0x0000EF9F
I/O-port 0x0000E800-0x0000E8FF

Vad vi letar efter här är de 2 adresser som slutar med 7.

Gå tillbaka till hexeditorn och scrolla längst ner på filen. Där kommer finnas en string som heter port=MPRT. Stringen MPRT har talen 4D 50 52 54. Dessa 4 tal ska bytas ut mot de fyra sista av första delen från I/O -portarna som slutar med 7. I exemplet ovan blir det EF E0 EF A0. Spara och använd nu denna HDDhackr.com filen istället. Funkade prima för mig

Redigerat av PalmiNio, 02 november 2009 - 23:29.


#2

Postad 23 juli 2008 - 23:01

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Steg 6: Creating the perfect Hitman haircut
Inse plötsligt att alla dina gamla sparspel ligger kvar på 20 gigaren.

:)

nice work. Lägligt tillfälle inför höstuppdatering med sån där uschlig HDD-spelinstallation.

-lk

Redigerat av LillKille, 23 juli 2008 - 23:05.


#3

Postad 23 juli 2008 - 23:03

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Bra beskrivning!

När garantin har gått ut kanske man skulle "mecka" lite... :)

#4

Postad 23 juli 2008 - 23:07

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

Bra beskrivning!

När garantin har gått ut kanske man skulle "mecka" lite... :)


Nää, sånt gör man första kvällen när man packat upp konsolen... ;)
Sånt som gör livet lite mera spännande.

#5

Postad 24 juli 2008 - 06:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Steg 6: Creating the perfect Hitman haircut
Inse plötsligt att alla dina gamla sparspel ligger kvar på 20 gigaren.

:)

nice work. Lägligt tillfälle inför höstuppdatering med sån där uschlig HDD-spelinstallation.

-lk


Kommer en del 2 om hur man för över allt sen, ska göra det ikväll. Polaren har adapter så man kan koppla 360 chassit till datorn. Dock kan man ju plocka disken som den är och koppla in också.

#6

Postad 24 juli 2008 - 08:04

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Detta skall jag nog roa mig med under semestern. Kan man växla mellan de två diskarna (om man sätter dem i kabinettet)?

#7

Postad 24 juli 2008 - 08:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Detta skall jag nog roa mig med under semestern. Kan man växla mellan de två diskarna (om man sätter dem i kabinettet)?


Yes visst kan du det. Är ju som att byta hårddisk i övrigt.

Bra beskrivning!

När garantin har gått ut kanske man skulle "mecka" lite... :)



Det är bara garatin på hårddisken som försvinner. Sparar du dessutom den gamle 20gigaren fint så är det bara att köra tillbaka den om din 120gigare skulle gå sönder. Garantin på 360n i övrigt påverkaras inte.

Har uppdaterat med en guide om hur man moddar HDDhackr.com filen för att kunna läsa just ens eget SATA-chip.

#8

Postad 25 juli 2008 - 00:53

majls
  • majls
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Fråga kolon, funkar detta till en "legit" x360? Med andra ord börjar den lipa när man hoppar ut på live?

#9

Postad 25 juli 2008 - 06:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Fråga kolon, funkar detta till en "legit" x360? Med andra ord börjar den lipa när man hoppar ut på live?


Yes, 360n behöver inte vara flashad eller något sånt. Hårddisken är trots allt en extern hårdvara, alltså tillhör egentligen inte maskinen även om man köpt premium/elite.

Dock bör Microsoft kunna se över Live om du sitter på en hemmagjord hårddisk, men frågan är om de verkligen bryr sig? Man gör ju inget olagligt.

Har aldrig hört någon blivit bannad för moddad hårddisk och det har ju funnits ett tag. Men det finns som sagt inga garantier.

#10

Postad 25 juli 2008 - 07:22

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Dock bör Microsoft kunna se över Live om du sitter på en hemmagjord hårddisk, men frågan är om de verkligen bryr sig? Man gör ju inget olagligt.

Så länge man använder sig av en lagligt införskaffad hddss.bin (i.e dumpad från en MS 120 gigare man själv äger) är man ju på den rätta sidan gråzonen.

Sen vet jag inte riktigt hur de gått tillväga när de noll:at gamerscore:en (GS) för en del gamesave:ers. Troligtvis har de tittat på mönster i hur många fullpott GS i "omöjliga" spel de har. Men det kan ju vara möjligt att de letat folk som faktiskt moddat sin HDD också.

-lk

#11

Postad 25 juli 2008 - 09:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Så länge man använder sig av en lagligt införskaffad hddss.bin (i.e dumpad från en MS 120 gigare man själv äger) är man ju på den rätta sidan gråzonen.

Sen vet jag inte riktigt hur de gått tillväga när de noll:at gamerscore:en (GS) för en del gamesave:ers. Troligtvis har de tittat på mönster i hur många fullpott GS i "omöjliga" spel de har. Men det kan ju vara möjligt att de letat folk som faktiskt moddat sin HDD också.

-lk


Nolla GS är nog mer i jakten på de som mixar med Save filer, krävs inte moddad HDD för det.

Även om man kopierar hddss.bin filen från en annan så ska inte det vara några problem sålänge man inte mixtrar med innehållet sen.

Kommer i helgen kopiera innehållet på 20gigaren via en adapter till 120gigaren, så vi får se.

#12

Postad 25 juli 2008 - 11:55

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Nolla GS är nog mer i jakten på de som mixar med Save filer, krävs inte moddad HDD för det.

Naturligtvis, men det var inte vad jag sa. En man i rånarluva behöver inte heller ha precis rånat en bank men det kan se j-vligt misstänksamt ut ;) Samma princip här. Bara för att man mixrat med sin HDD lite betyder ju inte att man lagt in gamesave:s man laddat ner från någon annan. Men om nu MS kan se på något sätt att man flashat en egen 120 gigare och*/eller skrivit data till den från en annan buss än 360:s egna så ser det betydligt mer misstänkt gamesave fuskigt ut än någon som inte ens kopplat loss sin MS disk från 360:an. Med detta säger jag inte det är troligt att man åker dit (snarare otroligt) men det är möjligt att HW-tampering är ett av de kriterier som MS använt för att sätta dit fuskare. Nu har jag inte Live EULA:n framför mig men jag har för mig att all modifiering av hårdvara är kontraktsbrott och kan leda till att man bannas från tjänsten. Dock aldrig hört att någon har råkat ut för detta; alltså specifikt för HDD moddning.

Även om man kopierar hddss.bin filen från en annan så ska inte det vara några problem sålänge man inte mixtrar med innehållet sen.

Sant, men det KAN ju vara ett problem iom att man faktiskt har mixtrat med innehållet på disken. Men problemet är egentligen att all programvara som levereras i en 360 är copyrajjtat; och därmed ev. signerade styrfiler (eller vad man nu skall kalla fluffet man hittar på en HDD). Vilket leder till de vanliga problemen med att hitta en kopia av det och som MS inte sen kan komma å säga "Den där har du piratkopierat. Nu bliru bannad från Live på livstid och kommer till ****t".

Kör lite djävulens advokat så ingen kommer hit lipandes sen och säger "PalmiNio saaaaa faktiskt det var OK!!!! Och nu är jag bannad !!!! BUAAAHAHHHH". Eget ansvar är tyvärr en närmast utdöd dygd :/

-lk

#13

Postad 25 juli 2008 - 14:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Jo det är sant. Man kan aldrig vara 100%, jag bara utgår logiskt.

Finns 100-tals teorier om hur man kan bli bannad från Live.

Klassiker som att de kan se om Xbox 360 startas utan datakabeln i till DVD-läsaren, en del driver ju läsaren med 360n när de flashar. Eller att man skulle bi det bara för att man lirara spel innan släppdagen. Eller att man installerat en annan fläkt med lägre volt osv.

Tror tyvärr inte på något av det och det finns inga belägg. Den enda tunga bevisningen på hur de bannar är just att de kan läsa av ornormaliteter mellan hur spelaren läser brända respektive original spel.

Även om man som sagt bryter kontraktet så tror jag inte MS vågar göra så mycket, det handlar om en juridisk avvägning. Att bara skriva att all modifikation ger banning och sen göra det håller inte i rätten.

#14

Postad 04 augusti 2008 - 14:04

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Är 120 Gb nån sorts övre gräns eller går det med ännu större disk?

#15

Postad 04 augusti 2008 - 23:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Är 120 Gb nån sorts övre gräns eller går det med ännu större disk?


Det går med större disk också, men du får ändå bara ut 120gb.
Detta beror på att det inte finns större diskar legalt till 360'n och den speciella headern som är i disken.

#16

Postad 06 augusti 2008 - 13:58

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Jaha, nån som vet hur man stoppar i en hårddisk i en 360 (kvittar vilken storlek) om man inte har nån från början?
har en ARcade som ajg skulle vilja stoppa i en hårddisk i? finns det nåt bra sätt till det?

#17

Postad 06 augusti 2008 - 14:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jaha, nån som vet hur man stoppar i en hårddisk i en 360 (kvittar vilken storlek) om man inte har nån från början?
har en ARcade som ajg skulle vilja stoppa i en hårddisk i? finns det nåt bra sätt till det?


Det är nog bara att köpa en original som funkar.

#18

Postad 12 september 2008 - 06:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Kan man använda transferverktyget för att behålla alla sina gamla saves från 20giggaren?

Edit: Skitsamma, såg nu att komplett hade den billigt. :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 12 september 2008 - 06:51.


#19

Postad 12 september 2008 - 08:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Kan man använda transferverktyget för att behålla alla sina gamla saves från 20giggaren?

Edit: Skitsamma, såg nu att komplett hade den billigt. :)


Finns program så du kan överföra via datorn, annars kan du ju beställa gratis från MS.

#20

Postad 12 september 2008 - 09:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Finns program så du kan överföra via datorn, annars kan du ju beställa gratis från MS.


OK. Var inte säker på hur den fungerade; om den kopierade direkt från HDD till HDD (vilket skulle göra det svårt med tanke på att man slitit ut den ena) eller om man mellanlagrade på datorn...

Tydligen det senare då. :)

#21

Postad 12 september 2008 - 10:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 604 inlägg
  • 0
Skönt att jag fick tag i en 120GB HDD för 400kr :)

#22

Postad 22 september 2008 - 23:07

topo
  • topo
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nån i denna tråd förutom OP som har lyckats med detta än?
Jag har testat med 4 olika sata chipsets och ingen har funkat, får den ökända "Fatal Error, the EC sector count was not found in the FW" när jag försöker flasha.

Om någon inkl. OP som har lyckats med att flasha sin HDD med hddhackr kunde posta sina spec på moderkort/sata chipet och/eller märke/modell SATA PCI kort så skulle jag vara väldigt tacksam.

Tack på förhand :)

#23

Postad 01 oktober 2008 - 17:14

topo
  • topo
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
bump.

ingen? :)
Inte ens OP?

#24

Postad 04 oktober 2008 - 20:46

topo
  • topo
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Halv bump denna gång.

Lyckades flasha WD1200BEVS-00UST0 med ett PCI SATA VIA6421A (noname) kort.

Köpte HDD på netonnet.
Tillverkningsdatum på disken är 13 JUL 2008 (de ligger i skyddsfilm på hyllan så det går att se)

Hoppas någon utav er finner detta användbart.

Min förra HDD som inte gick att flasha var en WD1200BEVS-75LAT0 med tillverkningsdatum 20 sept 2006.

Good luck.

Redigerat av topo, 04 oktober 2008 - 20:47.


#25

Postad 02 november 2008 - 23:36

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Tänkte bara fråga, går det inte att sätta i en större disk än 120gb? Någon som provat eller vet nån som provat med en 500gb?

#26

Postad 03 november 2008 - 00:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Funderar som frek om det inte är möjligt med större disk?

Kan ingen smart person på nå sätt hacka hddss.bin filen så skriva in 500 gig i den eller nå så att det funkar :)

#27

Postad 03 november 2008 - 01:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Hallå då.

Jag använde min laptop, vetefan vilket chipset det är - något Intel.

Nej inget över 120gb går.

#28

Postad 03 november 2008 - 06:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Borde väl inte vara omöjligt att gå runt ?
Måste ju finnas nå som säger hur stor disken ska va..Borde väl inte vara svårt att ändra på :)

"säger han som inte förstår sig" :D

#29

Postad 03 november 2008 - 10:37

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hallå då.

Jag använde min laptop, vetefan vilket chipset det är - något Intel.

Nej inget över 120gb går.


Så du har personligen provet eller? Jag läste runt lite igår om det och vad jag såg var det ingen som hade provat med en 500gb, om du vet nån länka gärna. Är lite sugen att prova med en 500gb version. Om man då inte kan köra med en större disk än 120gb, borde det inte vara möjligt att ta ur sata och ström kabeln ur dosan och köra med en 3,5" disk som ligger löst bredvid?

#30

Postad 03 november 2008 - 11:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Med tanke på att det inte är säkert att det fungerar med somliga 120Gb diskar, så tror jag det är rätt kört att försöka få någonting annat än exakt rätt disk att fungera.

500Gb är bara att glömma direkt. Du har inte rätt ss-fil. Ingen har ens en egen ss-fil till 120Gb diskarna, utan de är snodda direkt från MS egna diskar... Misstänker att ingen har sett MS egna 500Gb så de kunnat 'låna' den ss-filen?

#31

Postad 03 november 2008 - 11:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Går de inte att modda ss-filen?
Måste väl finnas nå som säger att det ska vara 120 gig? isåfall borde det väl gå att ändra?

:)

#32

Postad 03 november 2008 - 12:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Går de inte att modda ss-filen?
Måste väl finnas nå som säger att det ska vara 120 gig? isåfall borde det väl gå att ändra?

:)


Om det hade gått hade det funnits. Bara MS storlekar finns. Tror de är hårt krypterade.

#33

Postad 03 november 2008 - 12:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Joo förmodligen... :)

Bara hoppas att dom släpper på sina krav å låter oss installera valfri disk en vacker dag..

#34

Postad 03 november 2008 - 14:38

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
vad är det här med att bara vissa 120gb hårddiskar fungerar? Om man köper en sådan disk som det står i beskrivningen kan det vara så att den inte funkar? Lägga 500kr en gång är ok men om man måste köpa flera kan man ju lika gärna köpa MS egna 120gb....

#35

Postad 03 november 2008 - 16:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

vad är det här med att bara vissa 120gb hårddiskar fungerar? Om man köper en sådan disk som det står i beskrivningen kan det vara så att den inte funkar? Lägga 500kr en gång är ok men om man måste köpa flera kan man ju lika gärna köpa MS egna 120gb....



Hmmm. Jag skriver bara vad skaparen av hacket har skrivit, där nämner han de WD modeller som funkade. Sökte upp dem på prisjakt och köpte en. Funkade direkt för mig.....

#36

Postad 03 november 2008 - 16:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Kan man spara sina gamla saves på en USB sticka? :)

#37

Postad 03 november 2008 - 23:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Kort svar: Nej.

#38

Postad 04 november 2008 - 13:25

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Halv bump denna gång.

Lyckades flasha WD1200BEVS-00UST0 med ett PCI SATA VIA6421A (noname) kort.

Köpte HDD på netonnet.
Tillverkningsdatum på disken är 13 JUL 2008 (de ligger i skyddsfilm på hyllan så det går att se)

Hoppas någon utav er finner detta användbart.

Min förra HDD som inte gick att flasha var en WD1200BEVS-75LAT0 med tillverkningsdatum 20 sept 2006.

Good luck.


Kanske hjälper mig då jag inom kort kommer att införskaffa det samma på just netonnet :D

Hur e enklast att föra över allt från den gamla då?
Det funkar väl inte med det officiella transferkittet? (eftersom den ena hd'n inte har något "skal" och då inte heller specialkontakten)

#39

Postad 05 november 2008 - 13:55

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Kanske hjälper mig då jag inom kort kommer att införskaffa det samma på just netonnet :P

Hur e enklast att föra över allt från den gamla då?
Det funkar väl inte med det officiella transferkittet? (eftersom den ena hd'n inte har något "skal" och då inte heller specialkontakten)


Mycket bra fråga, jag tänkte också inhandla disk snarast men man vill ju inte tappa alla sina gamesaves. Någon som vet?

#40

Postad 05 november 2008 - 21:50

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Köpte en 120gb och flashade den, funkade mycket bra och har nu 107gb på 360n. Däremot fick jag aldrig nått meddelande att denna disk fungerar i 360 som man skulle få i hddhackr...

#41

Postad 05 november 2008 - 22:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Hur har du fört över save-filer och liknande då?

#42

Postad 06 november 2008 - 10:15

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Höll på med det igårkväll men det tog för lång tid, var lite krångligt. Hittade en jättebra sida med enkla instruktioner, har tyvärr inte länken här på jobbet. Kan lägga upp när jag kommer hem om någon vill.

#43

Postad 06 november 2008 - 10:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hittade en på ebay som gör uppgraderingen till en för 500 spänn. De tar ens 20Gb, kopierar all data till 120Gb och skickar hem den igen. länk.

Tänk om det hade funnits nån i Malmö/Lund-trakten som hade kunnat göra nått sånt. Perfekt tidsfördriv för nån student. Ha en 120Gb liggande, kopiera över 20Gb datan, ge iväg 120Gb disken och uppgradera den 'nya' 20Gbaren. På under en timme. :)

#44

Postad 06 november 2008 - 10:54

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hittade en på ebay som gör uppgraderingen till en för 500 spänn. De tar ens 20Gb, kopierar all data till 120Gb och skickar hem den igen. länk.

Tänk om det hade funnits nån i Malmö/Lund-trakten som hade kunnat göra nått sånt. Perfekt tidsfördriv för nån student. Ha en 120Gb liggande, kopiera över 20Gb datan, ge iväg 120Gb disken och uppgradera den 'nya' 20Gbaren. På under en timme. :)


Jag kan göra det, men 500kr är ju lite lite eftersom själva disken kostar 480kr, dvs 20 kr för nästan en timmes arbete. Om det är nån som är osäker på hur man gör kan jag göra den för en hundring ungefär. Bor i Stockholmsområdet.

#45

Postad 06 november 2008 - 11:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Höll på med det igårkväll men det tog för lång tid, var lite krångligt. Hittade en jättebra sida med enkla instruktioner, har tyvärr inte länken här på jobbet. Kan lägga upp när jag kommer hem om någon vill.


Gör gärna det :)

#46

Postad 06 november 2008 - 14:16

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
där här

#47

Postad 06 november 2008 - 16:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Looking good...:(

#48

Postad 06 november 2008 - 17:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
fy fasen va bökigt...nä skulle nog hellre betala nån 200 spänn för å göra det :-) skulle verkligen behöva uppgradera till 120gig så man kan lägga in spel så min dvd läsare inte går sönder

#49

Postad 07 november 2008 - 01:07

frek
  • frek
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
sådär då, då var alla gamesaves överflyttade dom med. Guiden jag postade över fungerade inte riktigt (iaf inte för mig) så jag fick prova mig fram litegranna. Om det är nån som har några problem är det bara att höra av sig.

#50

Postad 10 november 2008 - 19:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Överföringen av filerna från partion 3 på original disken tar lite tid... 15 minuter and counting...

Suck pust och stön... jag ändrar mig ang guiden :)

Redigerat av Topper Harley 77, 10 november 2008 - 21:32.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.