Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-HD1

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-HD1 (Projektorer) 1 8,87 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 11 februari 2007 - 12:00

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Nu är den snart här, JVC:s mycket intressanta D-ILA projektor som verkar kunna vara en riktigt kanonprojektor. Ska släppas den 18 februari.

Postad bild

Postad bild

Basic Features

* Three 0.7" D-ILA devices
* Input signal capability: 1080p
* True full HD resolution: 1920 x 1080
* 200 watts ultra high-pressure mercury lamp
* Projector distance: 3.0 to 6.1m (100-inch)
* Terminals: RS232C x 1, HDMI x 2 (v.1.2a), Component x 1, S-Video x 1, Composite x 1

Product Highlights

* Industry's highest* native contrast ratio of 15000:1 realised with a combination of newly developed full HD D-ILA device and optical engine
* Equipped with latest to 10-bit video processor VXP by Gennum provides drastic improvement in picture resolution and colour reproduction
* Installation flexibility with lens shift of 80% vertically and 34% horizontally, high performance lens with 2X manual zoom, and air-intake and vent located on the front of the projector
* User-friendly design with easy-to-control GUI menu, array of input terminals, replacement lamp located on the side of unit, and self-lit remote controller

Med en bra zoom på linsen kan man få väldigt bra placeringsmöjligheter, särskilt i samband med den ypperliga lensshiften.

Postad bild


Ägarkommentarer på JVC DLA-HD1 hos AVForum

En första titt på HD1 hos Cine4Home

En andra titt på HD1 hos Cine4Home


Prisuppgift just nu: 64 900:- (2007-02-14)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Horrabin, 14 februari 2007 - 22:48.


#2

Postad 11 februari 2007 - 12:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Kan inte annat än säga att den verkar riktigt nice.

#3

Postad 11 februari 2007 - 13:58

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
priser?

Och vad har dom gjort med kartonger? ett annorlunda sätt att få ur en splajsans ny 1080p projje... ser inge bra ut,, hehe tänk o hämta sin nya fina projj på posten o få paketet så vid disken.....

#4

Postad 11 februari 2007 - 15:00

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
snodde en screenshot ifrån en kille för att jämföra med mina screenshots så kolla i mitt galleri i shootout mappen.

#5

Postad 11 februari 2007 - 15:06

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Det är lite oklart med priser i Sverige ännu, i England är det enda priset jag sett ännu £3,850.48 inkl VAT vilket motsvarar ca 52 500 SEK. Antar att det svenska priset kommer att bli högre (ca 70 000:-?) men vi får väl se vad det kan bli. Jag vet att perra1 på Component håller på att tittar på ett eventuellt power-buy men det har ännu inte bestämts något om detta.

#6

Postad 11 februari 2007 - 20:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
vi får hoppas att HBC får in denna snart så man får sig en titt på den, ska bli intressant att se om den spöar sharpen.

här står en hel del om den också:
http://www.jvctrueblack.co.uk/
kaxiga då det gäller svärtan är dom ju i varje fall hehe

#7

Postad 12 februari 2007 - 10:19

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

snodde en screenshot ifrån en kille för att jämföra med mina screenshots så kolla i mitt galleri i shootout mappen.

<{POST_SNAPBACK}>

oj, oj vilken skillnad. Mycket kanske beror på kameran som använts. Kolla på bilarna i nederkant! Man ser ju att den högra bilen är röd på bilden från JVC:en.

Dessutom har man detaljrikedomen som kommer med den högre upplösningen.

Jag vill ha en JVC DLQ-HD1.

#8

Postad 12 februari 2007 - 11:17

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Som vanligt är det omöjligt att utröna något från bilder. JVC bilden är aldeles utfrätt, antingen har personen för hög brightness i kombination med väldigt för hög kontrast eller så har han överexponerat bilden när han tog den med kameran.

Är inte många dagar kvar tills vi får in JVC'n nu iaf. :wub:

#9

Postad 12 februari 2007 - 13:26

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
jag tar faktiskt hellre JVC:ns utfrätta bild än HC1100:ans mörka detaljlösa bild.

Igår pratade vi hemma just om avsaknaden av detaljer i dagens mörka filmer. Allt är bara svart och igengrott nu för tiden. Att hitta en digital bildvisare som kan visa detaljer i dessa mörka filmer känns som något man vill prioritera.

#10

Postad 12 februari 2007 - 14:45

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

jag tar faktiskt hellre JVC:ns utfrätta bild än HC1100:ans mörka detaljlösa bild.

Igår pratade vi hemma just om avsaknaden av detaljer i dagens mörka filmer. Allt är bara svart och igengrott nu för tiden. Att hitta en digital bildvisare som kan visa detaljer i dessa mörka filmer känns som något man vill prioritera.

<{POST_SNAPBACK}>


Går inte att jämföra bilderna på något sett eller vis, dom är tagna vid olika tidpunkter på olika platser med olika kameror av olika personer med olika dukar olika kalibrering.

Om nu korten hade tagits av samma person på samma plats etc. inte ens då skulle dom säga något om hur bilden skiljer projjarna emellan.

#11

Postad 12 februari 2007 - 20:31

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Nu verkar det svenska priset vara bekräftat. Det blir ca 69 900:- enligt perra1 på Component.

Ganska mycket pengar, åtminstone för mig ;) , men å andra sidan så verkar den ju vara nästan i klass med Sharps Z21000 (kanske t.o.m. bättre?), så det kanske är ett fynd?

Redigerat av Horrabin, 12 februari 2007 - 20:32.


#12

Postad 12 februari 2007 - 22:57

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Nu verkar det svenska priset vara bekräftat. Det blir ca 69 900:- enligt perra1 på Component.

Ganska mycket pengar, åtminstone för mig ;) , men å andra sidan så verkar den ju vara nästan i klass med Sharps Z21000 (kanske t.o.m. bättre?), så det kanske är ett fynd?

<{POST_SNAPBACK}>


Powerbuy på gång för alla Component medlemmar, imorgon kommer mer detaljer :D

#13

Postad 12 februari 2007 - 23:06

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Som vanligt är det omöjligt att utröna något från bilder. JVC bilden är aldeles utfrätt, antingen har personen för hög brightness i kombination med väldigt för hög kontrast eller så har han överexponerat bilden när han tog den med kameran.

Är inte många dagar kvar tills vi får in JVC'n nu iaf. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


nä precis man ser inte mycket skillnad mellan projjarna mellan dessa bilder men man ser ju dock att HD-DVD är klart bättre om inte annat.
sedan har han någon underlig kamera som gör att det blir lite "clayface"-aktighet över bilderna.
finns mer bidler i hans tråd på www.avforums.com
tråkigaste av allt är att det är rent omöjligt att bedömma svärta på ett screenshot, för den blir i stort sett alltid skitfin oberoende av hur dålig projjen är. men visst om man har en bild med två dukar samtidigt så kanske man skulle se att det skiljde sig mellan dom åtminstone. jaja nog om det.


så ni är på G att få en alltså, va trevligt! vad hamnar den på i pris o är det ett riktigt produktions ex ni får eller?

#14

Postad 12 februari 2007 - 23:12

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

jag tar faktiskt hellre JVC:ns utfrätta bild än HC1100:ans mörka detaljlösa bild.

Igår pratade vi hemma just om avsaknaden av detaljer i dagens mörka filmer. Allt är bara svart och igengrott nu för tiden. Att hitta en digital bildvisare som kan visa detaljer i dessa mörka filmer känns som något man vill prioritera.

<{POST_SNAPBACK}>


mörk detaljlös? :-(
säg inte så, jag har GRYM bild här hemma just nu, har knappt kunnat slita mig ifrån projektorn dom senaste två dagarna. den nya hemmagjorda duken jag har nu är den bästa bild jag har haft här hemma! att king kong bilden inte ser så bra ut beror på att king kong på DVD inte ser bra ut och att min kamera inte kan fånga 100% det jag ser.
men visst kommer JVCn spöa min lilla rackare, vore underligt annars!
obs, min nya duk är GRÅ dessutom

#15

Postad 12 februari 2007 - 23:16

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Den verkar [edit] som Sagt [/Edit] ligga på ca 50' i UK (Ja, ink moms). Vad motiverar det svenska priset tro?

Edit* Såg att även Horrabin noterat detta, well, well... ;)

// Lyckman

Redigerat av Lyckman, 12 februari 2007 - 23:19.


#16

Postad 12 februari 2007 - 23:42

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Den verkar [edit] som Sagt [/Edit] ligga på ca 50' i UK (Ja, ink moms). Vad motiverar det svenska priset tro?

Edit* Såg att även Horrabin noterat detta, well, well...  :D

// Lyckman

<{POST_SNAPBACK}>


Synd för Svenska återförsäljare/distrubitörer som får ta smällen, för 20k är f*n inte rätt ;)

#17

Postad 12 februari 2007 - 23:58

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Synd för Svenska återförsäljare/distrubitörer som får ta smällen, för 20k är f*n inte rätt ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Möjligt att jag missuppfattar ditt inlägg, men jag tycker det verkar vara den svenska konsumenten som får ta smällen? :D

#18

Postad 13 februari 2007 - 00:15

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Synd för Svenska återförsäljare/distrubitörer som får ta smällen, för 20k är f*n inte rätt :D

<{POST_SNAPBACK}>

Möjligt att jag missuppfattar ditt inlägg, men jag tycker det verkar vara den svenska konsumenten som får ta smällen? :P

<{POST_SNAPBACK}>


Nja, konsumenten kan ju alltid importera, det har vi redan sett att många gör, det är främst återförsäljare/distrubitörer som får ta smällen för att kunden importerar.

Detta leder till att vi får färre butiker som har kompetent personal och som kan dema produkter på rätt sett, samt fin service, så visst i slutändan missgynnar det kunden ändå.

Så det är i dom banorna jag tänker när jag säger återförsäljare/distrubitörer, tycker att man borde ha ett konkurrenskraftigt pris i Sverige som gynnar butikerna, så vi kan få fler möjligheter till bra demos och service.

Jag är en i alla fall som gillar att kolla på olika produkter och jämföra innan jag köper, och det finns för få bra butiker här i landet.

Återigen 20k är f*n inte rätt, hur har dom tänkt ;)

Ps. Kan någon fixa till bilden så att bredden blir rätt, jobbigt att scrolla sidleds.

Redigerat av ZoomAir, 13 februari 2007 - 00:16.


#19

Postad 13 februari 2007 - 08:59

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Återigen 20k är f*n inte rätt, hur har dom tänkt :unsure

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är vilka dom är...

#20

Postad 13 februari 2007 - 12:34

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Återigen 20k är f*n inte rätt, hur har dom tänkt :unsure

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är vilka dom är...

<{POST_SNAPBACK}>


Om du tar det BLÅ pillret så kanske du får svaret... :)

#21

Postad 13 februari 2007 - 12:46

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Visst är det tråkigt att importör/återförsäljare lägger sig på en så hög prisnivå i Sverige.

I Japan t.ex. är JVC:n ca 30% billigare än Sharpen. Om förhållandet mellan Sharp och JVC skulle vara det samma i Sverige skulle JVC:n hamna på ca 55000 kr. Vilket är mycket rimligare med tanke på priset i England.

#22

Postad 13 februari 2007 - 12:55

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Om du tar det BLÅ pillret så kanske du får svaret... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som du knaprat det redan så du kan ju delge oss i stället.

#23

Postad 13 februari 2007 - 20:53

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Skilljer det 20.000kr så skulle jag inte tveka att importera. Jag importerade min första projektor år 2000 en Sony VPLVW10HT vilket jag sparade hela 15.000kr på, fick dock problem med lampan vilket gjorde att jag bara sparade 10.000kr i slutändan :-)

#24

Postad 14 februari 2007 - 22:46

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Priset har tydligen justerats en aning och ligger numera på 64 900:-, detta återigen enligt perra1 på Component. Nästa vecka (fr.o.m. den 18/2-07) ska den börja dyka upp i svenska återförsäljares butiker, så vi får väl se vad det verkligen hamnar på.

Redigerat av Horrabin, 14 februari 2007 - 22:47.


#25

Postad 16 februari 2007 - 19:11

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Även om jag nog skullle ha råd så vill jag knappast lägga så mycket pengar på bara projektor. Någon som vet något om lampans livslängd o pris förresten ? Nyfiken är jag dock att ta mig en titt på den, hittils har jag inte varit särskilt imponerad av digitala projjar.

Har själv en NEC CRT-projje som jag är mycket nöjd med, men den klarar knappast av en upplösning på 1920x1080 pixlar.

Thomas

#26

Postad 16 februari 2007 - 19:23

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Jag har skrivit om mina intryck av denna i min blog, hade möjlighet att pilla med den och kalibrera den idag. Kommer även att ha den hos oss både måndag och tisdag nästa vecka om någon vill se den.

#27

Postad 16 februari 2007 - 19:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Wow, nu har man chansen att se en sony killer :lol:

Så den här lär vara jä***** bra, måste bara ses -om man får tid vill säga :lol:

#28

Postad 16 februari 2007 - 19:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Jag har skrivit om mina intryck av denna i min blog, hade möjlighet att pilla med den och kalibrera den idag. Kommer även att ha den hos oss både måndag och tisdag nästa vecka om någon vill se den.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för käll material? BD, HD DVD, kanske båda? Och lite traditionell dvd standard?

#29

Postad 16 februari 2007 - 19:47

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Jag har skrivit om mina intryck av denna i min blog, hade möjlighet att pilla med den och kalibrera den idag. Kommer även att ha den hos oss både måndag och tisdag nästa vecka om någon vill se den.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för käll material? BD, HD DVD, kanske båda? Och lite traditionell dvd standard?

<{POST_SNAPBACK}>


HD-DVD och standard-DVD har vi kört mot den. Har även kalibrerat den med mätverktyg för att verkligen se hur den kan prestera.

#30

Postad 17 februari 2007 - 11:16

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Intressant läsning!
Men high-contrast läget som du nämner för Sharp:en, går det att utnyttja samtidigt som man har korrekt RGB-tracking och acceptabel utgamma?
Kort sagt; när båda dessa projjar är ordentligt kalibrerade, har Sharp:en fortfarande mörkare svärta då?

#31

Postad 17 februari 2007 - 11:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Jag har skrivit om mina intryck av denna i min blog, hade möjlighet att pilla med den och kalibrera den idag. Kommer även att ha den hos oss både måndag och tisdag nästa vecka om någon vill se den.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för käll material? BD, HD DVD, kanske båda? Och lite traditionell dvd standard?

<{POST_SNAPBACK}>


HD-DVD och standard-DVD har vi kört mot den. Har även kalibrerat den med mätverktyg för att verkligen se hur den kan prestera.

<{POST_SNAPBACK}>

Wow! Måste absolut ses, hoppas ni har KING KONG på HD DVD :)

#32

Postad 17 februari 2007 - 13:53

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
havocsi: Kanonläsning! Lite som jag trodde jämfört med Sharpen. Ska dock inte räkna ut den innan ett fullständigt produktionsex för min egen del. Kul att läsa dina intryck. :) * tummen upp *

#33

Postad 18 februari 2007 - 00:27

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Hmm.. Låter ju lite märkligt ändå. Man har ju hört att de mätt upp 15000:1 med JVCn.. Om den har sämre svärta än sharpen så måste den ha en helt vansinnig output vid 100% stimuli? Men hur går det ihop med dess blygsamma ansilumen? Enlighten me! ;)

// Lyckman

#34

Postad 18 februari 2007 - 01:11

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Hmm.. Låter ju lite märkligt ändå. Man har ju hört att de mätt upp 15000:1 med JVCn.. Om den har sämre svärta än sharpen så måste den ha en helt vansinnig output vid 100% stimuli? Men hur går det ihop med dess blygsamma ansilumen? Enlighten me! ;)

// Lyckman

<{POST_SNAPBACK}>


Vi vet inte vad detta ex mätte i kontrast, Cine4home har nu kollat på två serie-ex och både mätte 15.000:1.

Hos HBC hade Sharpen 6fL och JVC 13fL d.v.s. mer än dubbelt så ljusstark vilket betyder att potentialen finns för dubbelt så djup svärta om man matchade ljusflöde.

Den dyker snart upp i en butik här i GBG och då skall jag iväg och titta på den, får se om jag kan dra med nått ND filter också, att den inte har inbyggd manuel iris är en skam ;)

#35

Postad 18 februari 2007 - 11:40

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Nu fattar jag inte... Har JVC:n så mkt mer äkta ljusflöde än Sharpen alltså? Är spec:en på Sharp:en så felaktig?

#36

Postad 18 februari 2007 - 12:54

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Nu fattar jag inte... Har JVC:n så mkt mer äkta ljusflöde än Sharpen alltså? Är spec:en på Sharp:en så felaktig?

<{POST_SNAPBACK}>

Sharpen har tre iris lägen och specen gäller iris öppen och då kommer den hyfsat nära spec.

Men i sitt högkontrast läge är den relativt ljussvag.

#37

Postad 18 februari 2007 - 13:56

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Aha, ok... ;)
Vid vilken dukstorlek var dessa 6 fL uppmätta på HBC?

#38

Postad 18 februari 2007 - 14:16

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Aha, ok... ;)
Vid vilken dukstorlek var dessa 6 fL uppmätta på HBC?

<{POST_SNAPBACK}>


Ca 3m bred

#39

Postad 18 februari 2007 - 20:03

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Hmm.. Låter ju lite märkligt ändå. Man har ju hört att de mätt upp 15000:1 med JVCn.. Om den har sämre svärta än sharpen så måste den ha en helt vansinnig output vid 100% stimuli? Men hur går det ihop med dess blygsamma ansilumen? Enlighten me! ;)

// Lyckman

<{POST_SNAPBACK}>


Vi vet inte vad detta ex mätte i kontrast, Cine4home har nu kollat på två serie-ex och både mätte 15.000:1.

Hos HBC hade Sharpen 6fL och JVC 13fL d.v.s. mer än dubbelt så ljusstark vilket betyder att potentialen finns för dubbelt så djup svärta om man matchade ljusflöde.

Den dyker snart upp i en butik här i GBG och då skall jag iväg och titta på den, får se om jag kan dra med nått ND filter också, att den inte har inbyggd manuel iris är en skam ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Var i GBG dyker den snart upp (vilken butik)? Så fort du får reda på att den kommit till GBG så får du gärna meddela det här. Är väldigt sugen på att se hur bra den är :D

Skulle bli väldigt tacksam...

#40

Postad 18 februari 2007 - 22:41

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Intressant läsning!
Men high-contrast läget som du nämner för Sharp:en, går det att utnyttja samtidigt som man har korrekt RGB-tracking och acceptabel utgamma?
Kort sagt; när båda dessa projjar är ordentligt kalibrerade, har Sharp:en fortfarande mörkare svärta då?

<{POST_SNAPBACK}>


Sharpen går utmärkt att kalibrera i high-contrast med mycket bra och homogen gammakurva. Och ja sharpen går djupare när den är kalibrerad.

Men jag inväntar ett produktionsexemplar, som bör dyka upp om ca en vecka. Sen ska jag fälla ett riktigt utlåtande.

#41

Postad 19 februari 2007 - 17:04

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Nu har vi den för demo under kvällen idag och under morgondagen fram till 16. Sen dyker den upp först i mitten av nästa vecka igen och då i produktionsexemplar.

#42

Postad 20 februari 2007 - 13:50

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
ujj, nu blev jag sugen på att se den! :blink: ;)

#43

Postad 23 februari 2007 - 18:08

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

ujj, nu blev jag sugen på att se den!  ;)  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Heh, samma här :) Och när folk med stackade G90:is blir impade av en ny digitalare som kostar mindre än hälften så mycket som en beggad singel G90 kostar så blir man ännu mer sugen :D

Redigerat av Unregistered992, 23 februari 2007 - 18:10.


#44

Postad 25 februari 2007 - 13:52

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Dom verkar ha haft en liten projektor shoot-out i Norge med ett antal fina projektorer där de flesta verkar tycka att HD1 är best of the bunch. Det klagas bland annat lite på svärtan hos Projection Design Model 3 (?!).

Kolla in här:
Norsk proj shoot-out

Själv tog jag klivet i går och beställde en HD1. Någon gång måste man väl ta steget upp till de riktigt riktigt bra projektorerna? Lika bra att göra det nu. smile.gif Hoppas bara den inte lever om för mycket, det är nog min största oro. När jag var och tittade på den hos Hemmabio.se så lät den inte så farligt mycket tyckte jag, och då var även VW-50 igång. Dock brukar ljudnivån skilja sig lite när jag kommer hem till mitt lilla rum gentemot hur det är hos butikerna.

#45

Postad 28 februari 2007 - 12:14

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
havocsi: Har ni hunnit med att kika på produtktions exemplaren av HD1:an ännu?

Denna projektor tycker jag verkar högintressant... :)

#46

Postad 28 februari 2007 - 15:01

beeny
  • beeny
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
snygg e den i alla fall.

#47

Postad 28 februari 2007 - 21:09

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Det hr låter ju inte så illa:

Kontrast / Helligkeit - Messtabelle
JVC DLA-HD1

Zoom, Farbmodus, Lampenmodus, Lumen ,"Kontrast"

Max, Mittel (D65), High, 720 "12000:1"
Max, High, High, 808 "14000:12
Max, Mittel (D65), Normal, 600 "12000:1"
Max, High, Normal, 670 "14000:1"

Mid, Mittel (D65), High, 615 "13500:1"
Mid, High, High, 695 "15900:1"
Mid, Mittel (D65), Normal, 520 "13500:1"
Mid, High, Normal, 590 "15900:1"

Min, Mittel (D65), High, 500 "15700:1 "
Min, High, High, 541 "19300:1"
Min, Mittel (D65), Normal, 408 "15700:1"
Min, High, Normal, 465 "19300:1"

http://www.cine4home...HD1/HD1Test.htm

#48

Postad 01 mars 2007 - 09:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlägg
  • 0
Mao är fetstor duk och med det fetstort rum (så man kan använda min-zoom) att föredra för de som vill åt lägsta möjliga svartnivå.

#49

Postad 01 mars 2007 - 14:31

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 066 inlägg
  • 0
Är detta samma proj som RS1 från JVC ?
Dom ser likadana ut, samma spec. också verkar det som, dom kanske bara ändra beteckningen.

#50

Postad 01 mars 2007 - 14:35

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Är detta samma proj som RS1 från JVC ?
Dom ser likadana ut, samma spec. också verkar det som, dom kanske bara ändra beteckningen.

<{POST_SNAPBACK}>


Det är samma.

Sen har vi fått in vårt riktiga demoexemplar idag!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.