Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Alternativ till FireDTV/FloppyDTV?

180 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 september 2009 - 17:10

Unregistered5a88da11
  • Unregistered5a88da11
  • AnvĂ€ndare

  • 121 inlĂ€gg
  • 0
Vad finns det för alternativ till digital/everywhere's produkter nu nÀr de inte finns lÀngre!? :)
Behöver fÄ stöd för Boxers betalkanaler, d v s CA-modul.

//Samuel

#2

Postad 26 september 2009 - 17:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Teknotrends budgetkort funkar bra nackdelen Àr att man fÄr bestÀlla frÄn tyskland
http://www.dvbshop.net/

#3

Postad 29 september 2009 - 11:35

Haberg
  • Haberg
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0

Vad finns det för alternativ till digital/everywhere's produkter nu nÀr de inte finns lÀngre!? :)
Behöver fÄ stöd för Boxers betalkanaler, d v s CA-modul.

//Samuel


Jag har samma behov, finns det fler tips pÄ kort som gÄr att köpa i Sverige?

#4

Postad 29 september 2009 - 17:06

Slangare
  • Slangare
  • ForumrĂ€v

  • 661 inlĂ€gg
  • 0

Jag har samma behov, finns det fler tips pÄ kort som gÄr att köpa i Sverige?

Borde in Magnus kunna importera TT nu ist?

#5

Postad 29 september 2009 - 20:37

Dark Nebula
  • Dark Nebula
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
Hvad med denne her.. Nogn som kender den ?

- Watch TV from any computer on your network.
- Record full 1080i broadcast resolution.
- Pause, rewind, fast-forward live TV.
- Schedule and record all your favorite TV shows.
- Expand with multiple HDHomeRun devices.

http://www.hdhomerun.net/

Kobles pÄ netvÀrket och hvis dette fungere i praktis, vil den vÊre super

#6

Postad 29 september 2009 - 20:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Hvad med denne her.. Nogn som kender den ?

- Watch TV from any computer on your network.
- Record full 1080i broadcast resolution.
- Pause, rewind, fast-forward live TV.
- Schedule and record all your favorite TV shows.
- Expand with multiple HDHomeRun devices.

http://www.hdhomerun.net/

Kobles pÄ netvÀrket och hvis dette fungere i praktis, vil den vÊre super


Nackdelen med Hdhomerun Àr att den inte tar programkort, hade den haft CI sÄ hade det varit drömprodukten.

#7

Postad 01 oktober 2009 - 11:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 145 inlĂ€gg
  • 0

Jag har samma behov, finns det fler tips pÄ kort som gÄr att köpa i Sverige?

samma kort Àr/blir dyrare i Sverige, bestÀll frÄn dvbshop ....

#8

Postad 02 oktober 2009 - 22:57

Unregistereda9b13eae
  • Unregistereda9b13eae
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Hej.

jag kör anysee e30-c med gott resultat, har fövisso ingen erfarenhet av firedtv/floppydtv.
comhems mediumutbud (digital-tv med kort) fungerar bra i windows7 mediacenter. Har dock bara testat i ett par timmar.

köpte pÄ net on net (web göteborg) igÄr (fredag) hÀmtade idag (lördag) i sthlm pÄ mitt postombud.

3 dagars surfande med google translate pÄ finska och hollÀndska forum visade sig vara vÀlinvesterad tid.

kör en HP dc7700
asus ati HD4350, catalyst 9.9
Inbyggda ljudkortet med realteks egna drivisar
program och drivisar frÄn anysee.nl
(2.0.8) och betadriver frÄn 20: aug 09.
Shark007 Codecpack
Under tv signal setup i MCE, vÀlj antenna och inte cable, allt lirar för mig. Àven digitala radiokanaler som dyker upp som tv kanaler.

EDIT:

Funna problem dagen efter.

SVT1, SVT2 och TV4 hittas inte av MediaCenter. Dom hittas i AnySeeViewer men den programvaran Àr sÄ buggig att den Àr oanvÀndbar.

Kanaler som sÀnder dolby digital fÄr jag inget ljud pÄ om jag inte vÀljer det alternativa ljudspÄret med "i" knappen pÄ MCE fjÀrren. TyvÀrr verkar det som Record funktionen pÄ dessa kanaler automatiskt tar det spÄret jag inte kan höra.

EDIT IGEN:

mer googlande och huvudkli....

i NCO vÀlj INTE Comhem, ta istÀllet europe qam64 6875
dÄ hittade min anysee 186 kanaler istÀllet för 150, och svt och tv4 finns nu.
dock ÄterstÄr problemet med att man mÄste vÀlja alternativt ljudspÄr pÄ mÄnga kanaler, Àven svt.

forskar vidare...

//Ricky

Redigerat av Unregistereda9b13eae, 04 oktober 2009 - 12:12.


#9

Postad 04 oktober 2009 - 14:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

dock ÄterstÄr problemet med att man mÄste vÀlja alternativt ljudspÄr pÄ mÄnga kanaler, Àven svt.


LÄter mest som om du har nÄgot codecproblem som gör att ac3 inte spelas upp korrekt vid livetv

#10

Postad 05 oktober 2009 - 07:22

Unregistereda9b13eae
  • Unregistereda9b13eae
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Ja troligen.

Bara för att man installerar codecs sÄ anvÀnder sin inte MCE av dessa.
MCDU som dom skriver om pÄ hack7mc dÀr du kan vÀlja andra codecs Àn microsofts egna h264 i MCE fÄr jag inte att fungera. Jag har testat med dom flesta, bla ffdshow.

hur som helst sÄ verkar det ju vara ett alternativ till fire/floppydtv som trÄden handlar om.

//Ricky

#11

Postad 06 oktober 2009 - 18:07

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Idag fick jag min Anysee E 30 C. Jag kör ocksÄ i Windows7 och fÄr det att funka precis som Ricky77, inget ljud pÄ kanaler som sÀnder i ac3.Jag testade med MCDU och stÀllde om till FFDSHOW och dÄ funkade ingenting, varken bild eller ljud. Sen nÀr jag Àndrade tillbaka till Microsofts egna codec funkade inte det heller vilket ledde till en systemÄterstÀllning. Sen sÄ tycker jag inte att det funkar sÄ bra med olika bildförhÄllanden som 16:9, 4:3. Vissa kanaler som t.ex. Discovery blir det en ruta med svarta kanter runtom. Det gÄr dock att stÀlla om zoomningen sÄ att det ser bra ut men det blir lite tröttsamt i lÀngden att Àndra hela tiden. Men det problemet beror nog inte pÄ tv-mottagaren utan pÄ hur MCE hanterar olika bildförhÄllanden. SjÀlva tv-kortet verkar Àn sÄ lÀnge funka utmÀrkt och kan nog bli en vÀrdig ersÀttare till Floppydtv.

#12

Postad 06 oktober 2009 - 18:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Idag fick jag min Anysee E 30 C. Jag kör ocksÄ i Windows7 och fÄr det att funka precis som Ricky77, inget ljud pÄ kanaler som sÀnder i ac3.Jag testade med MCDU och stÀllde om till FFDSHOW och dÄ funkade ingenting, varken bild eller ljud. Sen nÀr jag Àndrade tillbaka till Microsofts egna codec funkade inte det heller vilket ledde till en systemÄterstÀllning. Sen sÄ tycker jag inte att det funkar sÄ bra med olika bildförhÄllanden som 16:9, 4:3. Vissa kanaler som t.ex. Discovery blir det en ruta med svarta kanter runtom. Det gÄr dock att stÀlla om zoomningen sÄ att det ser bra ut men det blir lite tröttsamt i lÀngden att Àndra hela tiden. Men det problemet beror nog inte pÄ tv-mottagaren utan pÄ hur MCE hanterar olika bildförhÄllanden. SjÀlva tv-kortet verkar Àn sÄ lÀnge funka utmÀrkt och kan nog bli en vÀrdig ersÀttare till Floppydtv.


Som du skriver sÄ Àr det mces fel att inte AR blir rÀtt, fnns inget auto-lÀge i windows ju.

#13

Postad 06 oktober 2009 - 18:28

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Man fÄr vÀl hoppas pÄ att det kommer nÄgon form av crack/plugin somlöser det.

#14

Postad 06 oktober 2009 - 18:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Man fÄr vÀl hoppas pÄ att det kommer nÄgon form av crack/plugin somlöser det.


Tycker att det borde gjort det för lÀnge sen eftersom att det varit lika illa Ànda sedan mce2004, det enda de lade till var zoom 4 i mce2005 eller om det var nÀr vista mce slÀpptes.

#15

Postad 07 oktober 2009 - 08:54

Unregistereda9b13eae
  • Unregistereda9b13eae
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
DÄ vet jag att det inte bara Àr jag som upplever ljudproblemet. Jag har inte mÀrkt av bildförhÄllandeproblemet, men jag har inte kollat sÄ mycket Àn.

AC3 fungerar förövrigt utmÀrkt i MPC-HC, men inte i LiveTV, trots att jag testat med bÄde AC3Filter och ffdshow som ljuthanterare i mediacenters live tv.

hack7mc skriver om hur man byter microsofts egna h264 videodecoder till powerdvd9 i MC livetv.
Jag lyckades med det men dÄ sÀger live tv att SVT-HD Àr "scrambled" vilket den inte Àr med MS egna decoder.

#16

Postad 07 oktober 2009 - 11:30

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Efter lite tv-tittande sÄ upplever jag nog bilden som nÄgot ryckig. Det Àr inte riktigt samma flyt som nÀr jag tittar direkt via tv:n. Undrar vad det kan bero pÄ, det finns ju inte sÄ mycket instÀllningsmöjligheter för sÄnt i MCE.

#17

Postad 07 oktober 2009 - 12:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Efter lite tv-tittande sÄ upplever jag nog bilden som nÄgot ryckig. Det Àr inte riktigt samma flyt som nÀr jag tittar direkt via tv:n. Undrar vad det kan bero pÄ, det finns ju inte sÄ mycket instÀllningsmöjligheter för sÄnt i MCE.


Om den Àr lite ryckig sÄ kan det bero pÄ att mce Àr instÀllt pÄ 60hz du kan stÀlla upplösning och frekvens i mce utan att pÄverka övriga windows.

#18

Postad 07 oktober 2009 - 12:33

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr bara i live tv som jag upplever detta men jag fÄr vÀl testa.

#19

Postad 13 oktober 2009 - 17:23

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag kört kortet nÄgra dagar och Àr vÀldigt nöjd, det kÀnns vÀldigt stabilt.
Men idag kom första besvikelsen, jag köpte en Smartwi och hoppades att det skulle funka men icke. Till tv:n en Samsung 32 tummare med conax CA modul funkar det perfekt men inte till tv kortet.

#20

Postad 14 oktober 2009 - 16:35

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • AnvĂ€ndare

  • 228 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag kört kortet nÄgra dagar och Àr vÀldigt nöjd, det kÀnns vÀldigt stabilt.
Men idag kom första besvikelsen, jag köpte en Smartwi och hoppades att det skulle funka men icke. Till tv:n en Samsung 32 tummare med conax CA modul funkar det perfekt men inte till tv kortet.

Provat uppdatera smart wi det kan göra susen:D

#21

Postad 15 oktober 2009 - 17:28

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag uppdaterat till senaste version 2.51 + testat ca 5 st andra. TyvÀrr verkar ingen fungera. Dom flesta olika versionerna funkar till Samsung TV:n men ingen till Anysee kortet.

#22

Postad 20 oktober 2009 - 17:39

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Ricky77 har du hittat nÄgon lösning pÄ problemet med ljudet pÄ svt kanalerna. Jag hittade det hÀr Microsoft det verkar ju inte riktigt klokt tycker jag omdet nu stÀmmer.

Efter mycket lirkande med olika firmware till Smartwi fÄr jag det fortfarande inte att funka med Anysee:n. Det hela kÀnns lite motigt just nu

#23

Postad 20 oktober 2009 - 20:21

ozemaja
  • ozemaja
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag körde tidigare med tvÄ FloppyDTV T/CI med Windows 7 utan problem men ett av dem dog sÄ jag har nu köpt mej en Anysee E30 Plus DVB-T. Har dock fÄtt lite problem.
BÄda mottagarna fungerar bra under Widows 7 Media Center var för sej men nÀr jag har bÄda installerade funkar inte kanalerna. Kanalsökningen gÄr bra och jag hittar alla kanaler men inga gÄr att titta pÄ.
NÄn som har nÄn idé vad det kan fel?

#24

Postad 20 oktober 2009 - 21:06

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag fÄtt följande svar frÄn Smartwi
"Anysee is a MultiCAS reciever and do not follow the ISO 7816 standard.
That is the reason why we cannot support this box."
Detta tycker jag gör att Anysee inte Ă€r ett fullvĂ€rdigt alternativ till Floppydtv. TRÅKIGT

#25

Postad 20 oktober 2009 - 22:05

ozemaja
  • ozemaja
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
Det kanske Àven kan ha nÄt att göra med att FloppyDTV och Anysee inte funkar sÄ bra ihop med varandra...

#26

Postad 21 oktober 2009 - 09:27

Unregistereda9b13eae
  • Unregistereda9b13eae
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Hej.

Nej jag har inte heller hittat nÄgon lösning pÄ AC3 ljudet i live-tv frÄn ComHem tyvÀrr :angry:

I vÀntan pÄ en bÀttre produkt fÄr man vÀl leva med ljudomstÀllningen och att SmartWi inte lirar.

//Ricky

#27

Postad 25 oktober 2009 - 21:46

johwig
  • johwig
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
En frÄga fungerar det hÀr kortet med kodade boxer kanaler i MCE för win 7?

#28

Postad 31 oktober 2009 - 15:58

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlĂ€gg
  • 0
Jag hÄller envist fast vid FloppyDTV-T sÄ jag har just fÄtt hem ett till frÄn Digital Everywheres restlager. Men tyvÀrr saknar jag fortfarande en PCI-bracket (alltsÄ den som skruvas fast pÄ kortet och har en slot för CAM-en sÄ att man kan sÀtta kortet i en PCI-plats i chassit).

Är det nĂ„gon som har ett eller flera av dessa kort men som inte anvĂ€nder PCI-bracketen? I sĂ„ fall Ă€r jag intresserad av att köpa en.

Tystpc har inga och det tycks inte att gÄ att fÄ en via DE heller, tyvÀrr, sÄ nu Àr jag hÀnvisad till att frÄga hÀr.

/P-O

#29

Postad 05 november 2009 - 16:04

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 inlĂ€gg
  • 0
Jag har precis skaffat ett Anysee kort (DVB-C modellen). Har kanalerna via AT-Installation (sÀnds bÄde digitalt och analogt via antennuttaget) och mottagaren funkar fint med Vista MCE med TV-Pack. Jag har dock problem med att visa SVT HD i MCE, fÄr bara ljud ingen bild. Jag har provat hacket men nÀr jag skriver i command prompt sÄ sÀger den att det Àr ogiltiga kommandon. Det gÄr fint att klistra in dll.bak filen i system32 katalogen. SVT HD fungerar fint i medföljande Anysee Viewer.

Jag har inte heller lurat ut hur digitala ljudet ska fungera, min stÀrkare visar att den fÄr DD men vill spela upp Pro logic II förutom pÄ SVT 2 dÀr DD fungerar. Jag har istÀllet för fortsatt brÄk med ljudet stÀllt ljudkortet pÄ att mixa ljudet till DTS 5.1 vilket jag upplever som ett lyft och stÀrkaren verkar gilla.

Jag anvÀnder MCE:s egen programguide och samtliga av mina kanaler finns med och fungerar.

Mina Codecs och filter:
FFDShow
Haali
AC3 Filter
PowerDVD 9
VS Filter
MCE Codec

LĂ€nk till min kanalplan
http://www.atinstall...lan_oerebro.pdf

#30

Postad 06 november 2009 - 10:27

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 inlĂ€gg
  • 0
Nu funkar Àven SVT HD :) Det var det klassiska "skit bakom tangenterna" problemet, men nu leker livet igen!

Jag körde visst inte command prompt som admin och sÄ bytte jag namn pÄ den fil som jag skulle klistra in och inte den som redan fanns i system32 mappen.

#31

Postad 06 november 2009 - 16:01

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

Nu funkar Àven SVT HD :blink: Det var det klassiska "skit bakom tangenterna" problemet, men nu leker livet igen!

Jag körde visst inte command prompt som admin och sÄ bytte jag namn pÄ den fil som jag skulle klistra in och inte den som redan fanns i system32 mappen.


Är lite nyfiken pĂ„ denna mottagare för att köra med Windows 7 MCE.
Hur Àr bildkvaliteten, Àr den skarp och flyter pÄ bra, hörde nÄgon sa att den verkade pixlig pÄ 42 tum.

Vi Àr nog mÄnga som letar efter en seriös DVB-C enhet sÄ skriv gÀrna nÄgra ord om hur du upplever Anysee, att det Àr problem med ljudet har jag förstÄtt.
NÄgot mer som Àr negativt med denna, Àr kanalbytena snabba?

holst1966

#32

Postad 07 november 2009 - 10:34

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 inlĂ€gg
  • 0
Kanalbyten upplever jag som riktigt snabba (jÀmfört med div digitalboxar och andra tv kort) men zappar jag en ca tio kanaler behöver kortet ibland en stunds betÀnketid innan den hittar den elfte kanalen.

Det Àr en rÀtt liten enhet, lÀtt att gömma.

Bilden beror ju nÀstan uteslutande pÄ instÀllningar, kortets programvara tillÄter Dxva, dvs stöd för hÄrdvaruavkodning. Det betyder att jag kan göra videoinstÀllningar i CCC till mitt ATI radeon 4770 grafikkort som Àndrar bildens egenskaper (skÀrpa, fÀrger osv).

Bilden ser bra ut men jag Äterkommer nÀr jag hunnit med att anvÀnda kortet nÄgon vecka eller tvÄ, jag kollar pÄ en 32 tums lcd frÄn Sony samt ca 100 tum (SVT HD Àr mumma) Optoma HD65 projektor.

#33

Postad 07 november 2009 - 22:53

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlĂ€gg
  • 0

Kanalbyten upplever jag som riktigt snabba (jÀmfört med div digitalboxar och andra tv kort) men zappar jag en ca tio kanaler behöver kortet ibland en stunds betÀnketid innan den hittar den elfte kanalen.

Det Àr en rÀtt liten enhet, lÀtt att gömma.

Bilden beror ju nÀstan uteslutande pÄ instÀllningar, kortets programvara tillÄter Dxva, dvs stöd för hÄrdvaruavkodning. Det betyder att jag kan göra videoinstÀllningar i CCC till mitt ATI radeon 4770 grafikkort som Àndrar bildens egenskaper (skÀrpa, fÀrger osv).

Bilden ser bra ut men jag Äterkommer nÀr jag hunnit med att anvÀnda kortet nÄgon vecka eller tvÄ, jag kollar pÄ en 32 tums lcd frÄn Sony samt ca 100 tum (SVT HD Àr mumma) Optoma HD65 projektor.

AnySee lÄter ju kanon - fast om man skulle vilja ha en S-version för att köra med CanalDigital istÀllet sÄ verkar det ju inte finnas. NÄn som hört nÄt om en evetuell framtida utökning av modellutbudet?

#34

Postad 11 november 2009 - 18:38

FredrikN
  • FredrikN
  • AnvĂ€ndare

  • 113 inlĂ€gg
  • 0

samma kort Àr/blir dyrare i Sverige, bestÀll frÄn dvbshop ....


Brukar det vara strul med bestÀllningar frÄn DVBshop?

Jag betalade min bestÀllning för 7 dagar sedan och de har inte skeppat produkter som skall finnas i lager.

BestÀllde ett Budget T1500 med CI

#35

Postad 11 november 2009 - 20:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Brukar det vara strul med bestÀllningar frÄn DVBshop?

Jag betalade min bestÀllning för 7 dagar sedan och de har inte skeppat produkter som skall finnas i lager.

BestÀllde ett Budget T1500 med CI


Har bestÀllt frÄn dem 3 ggr och aldrig haft strul, dÀremot har deras statusrapport varit lite sen ibland, en gÄng sÄ Àndra de till levererad samma dag som jag hÀmtade ut bestÀllningen :)

#36

Postad 12 november 2009 - 10:46

FredrikN
  • FredrikN
  • AnvĂ€ndare

  • 113 inlĂ€gg
  • 0

Har bestÀllt frÄn dem 3 ggr och aldrig haft strul, dÀremot har deras statusrapport varit lite sen ibland, en gÄng sÄ Àndra de till levererad samma dag som jag hÀmtade ut bestÀllningen :P


Det kom faktiskt idag, men som du sade sÄ fick jag aldrig nÄgon avisering frÄn dem eller sÄ uppdaterades statusen aldrig pÄ min bestÀllning i deras system.

I praktiken gick det ungefÀr sÄ snabbt som man kan förvÀnta sig.

#37

Postad 12 november 2009 - 13:05

Manks
  • Manks
  • AnvĂ€ndare

  • 198 inlĂ€gg
  • 0

AnySee lÄter ju kanon - fast om man skulle vilja ha en S-version för att köra med CanalDigital istÀllet sÄ verkar det ju inte finnas. NÄn som hört nÄt om en evetuell framtida utökning av modellutbudet?



PÄ http://www.anysee.co...t/anyseeE30.php sÄ finns det 4 olika s-modeller, sÄ det finns i utbudet... Sen Àr ju frÄgan hur man fÄr tag pÄ dem.

#38

Postad 12 november 2009 - 18:14

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlĂ€gg
  • 0

PÄ http://www.anysee.co...t/anyseeE30.php sÄ finns det 4 olika s-modeller, sÄ det finns i utbudet... Sen Àr ju frÄgan hur man fÄr tag pÄ dem.


Det dÀr PCI-baserade S2-kortet ser ju mumma ut. Undrar om det existerar i verkligheten?

#39

Postad 15 november 2009 - 11:30

Unregisteredf6726df1
  • Unregisteredf6726df1
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Hittade Anysee E30S2 PLUS för 120euro + moms + frakt + tull(?)

FrÄgan Àr om det fungerar med Canal+ betalkanaler i MCE!

ÄR det nĂ„gon som har provat deras kort?
Surt o köpa ett och det inte fungerar sÄ bra..öppet köp kan man sÀkert glömma!

Alt. som jag hittat
HAUPPAUGE WINTV HVR-900 DVB-T MINI USB 2.0 samt en extra CI modul
Vore bÀttre o ha en box bara!

#40

Postad 17 november 2009 - 18:01

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Köpte en Anysee E30 plus idag och kör pÄ HTPC med Win 7 32bit. Jag fÄr in de betalfria kanalerna utan problem, men de vÀgrar att lÄsa upp resten av Boxerkortet (som Àr ett med Canal+ pÄ bland annat).

Jag har installerat den senaste drivisen frÄn 20 september som ska klara av Win 7, men icke. De kodade kanalerna visas icke. Kanalsökningar och allt annat har gjorts.

Vad tusan har jag gjort för fel?

Tips och idéer mottages tacksamt

edit: jag fick in Canal+ en gÄng och hann se en period av hockeyn, men sen nÀr jag blÀddrade kanal sÄ kom jag inte in pÄ nÄgon kodad kanal igen. Den ska vÀl bara koda av kortet EN gÄng, inte varje gÄng jag byter kanal,, eller?
NĂ„gon som har erfarenhet av detta dilemma?

Redigerat av Unregistered4af3c05c, 17 november 2009 - 21:45.


#41

Postad 23 november 2009 - 16:34

Unregisteredf6726df1
  • Unregisteredf6726df1
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Vet inte om det Àr ditt problem

Iaf har jag inte provat det kortet, men nÀr jag anvÀnde cardsplitter fick jag bara in de fria kanalerna nÀr jag anvÀnde firedtv.

#42

Postad 24 november 2009 - 15:24

FredrikN
  • FredrikN
  • AnvĂ€ndare

  • 113 inlĂ€gg
  • 0

Vet inte om det Àr ditt problem

Iaf har jag inte provat det kortet, men nÀr jag anvÀnde cardsplitter fick jag bara in de fria kanalerna nÀr jag anvÀnde firedtv.


FireDTV fungerar alldeles utmÀrkt med betalkanaler och cardsplitter

#43

Postad 24 november 2009 - 16:37

LiMiT
  • LiMiT
  • ForumrĂ€v

  • 706 inlĂ€gg
  • 0

FireDTV fungerar alldeles utmÀrkt med betalkanaler och cardsplitter


HĂ„ller med.

#44

Postad 24 november 2009 - 16:41

3DBlaster
  • 3DBlaster
  • AnvĂ€ndare

  • 237 inlĂ€gg
  • 0

HĂ„ller med.


Jag med ;)

#45

Postad 24 november 2009 - 22:19

Jizzler
  • Jizzler
  • ForumrĂ€v

  • 522 inlĂ€gg
  • 0

Jag med ;)


Jag med, sju tuners servade av tre cardsplitters med noll problem! Det Àr ju sjÀlvaste ... att det inte gick att fÄ lönsamhet i denna fantastiska produkt ;)

#46

Postad 28 november 2009 - 11:01

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag anvÀnt Anysee DVB-C modell ett par veckor och jag Àr nöjd med kortet. Inspelningar, kanalbyten osv fungerar bra. Ljudet Àr för mig en gÄta och mÄste nog tillskrivas drivrutinerna. DÄligt av Anysee att inte lösa det.

#47

Postad 28 november 2009 - 15:36

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0
Hej allihopa!

Har ju haft en sÄdan hÀr MojÀng "Anysee E30 C +" ett bra tag nu, och har aldrig fÄtt dennaa box att funka via MCE.
Det stÄr att det skall funka. Jag har COMHEM, och har stÀllt in allt enligt manualen. Men Mediacenter vill ju inte vÀlja sjÀlva kortet? Vad kan det bero pÄ?

Just det glömde ju. Allt funkar via ANYSEE egna grÀnssnitt, men vi vet ju alla hÀr, hur vÀrdelöst deras egna programvara Àr. SÄ skulle vara tacksam för hjÀlp.

Redigerat av dragontrumpetare, 28 november 2009 - 15:38.


#48

Postad 29 november 2009 - 10:05

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 inlĂ€gg
  • 0
Win 7 eller Vista med TV Pack Àr en förutsÀttning.

Sedan ska du naturligtvis ocksÄ komma ihÄg att vÀlja Antenn (precis som det stÄr i instruktionerna) och inte Cable nÀr du söker kanaler.

LYCKA TILL

#49

Postad 02 december 2009 - 19:47

fredl
  • fredl
  • ForumrĂ€v

  • 762 inlĂ€gg
  • 0
Vad Àr dagsaktuell status pÄ Win 7 MCE + Boxer?

Fungerar TT-Budget 1500 CI likvÀrdigt med firedtv? Hur Àr det med Anysee E30 Plus?

Digital Everywhere restlager nÀmns ovan, finns det nÄgot kvar att köpa? Kör pÄ Firedtv sjÀlv men nu ska nÄgra kollegor skaffa mediacenter.

#50

Postad 06 december 2009 - 13:11

Unregistered9ace5487
  • Unregistered9ace5487
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
UpptÀckte precis att den senaste drivrutinen (5 nov 2009) till Anysee (E30) pÄ den NedeldÀndska hemsidan (www.anysee.nl) verkar lösa problemet med AC3-ljudet pÄ SVT1 och SVT2. Funkar fint för mig nu.

DÀremot fÄr jag inte in alla kodade kanaler vid kanalsökningen i W7 MCE. Hittar inte BBC Lifestyle. Kör 64QAM, inte "Comhem".



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.