Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Apps och spel till iPhone *

1118 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,97 (254) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 7 7,73 (150) 690:-
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,45 (136) 1 090:-
28 relaterade trÄdar
Jailbreak iOS Devices (1286 inlĂ€gg) 8 år sedan
* Officiell trĂ„d iPhone 4 * (5490 inlĂ€gg) 10 år sedan
RĂ„d kring TVkanaler i flera rum (4 inlĂ€gg) 10 år sedan
**Officiell tråd - Iphone 5*** (1352 inlĂ€gg) 10 år sedan
iPhone 4S (1788 inlĂ€gg) 11 år sedan
Hegel H100 kompatibel med Ipad / Iphone? (1 inlĂ€gg) 11 år sedan
iPhone iOS 5 (200 inlĂ€gg) 12 år sedan
Skal, fodral och skĂ€rmskydd till iPhone 4 (150 inlĂ€gg) 12 år sedan
Iphone 4s, hĂ„llare till bil med 12V OCH 3,5mm kontakt? (6 inlĂ€gg) 12 år sedan
* Officiell TrĂ„d - Iphone 3gs * (4188 inlĂ€gg) 12 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlĂ€gg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlĂ€gg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlĂ€gg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlĂ€gg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp pĂ„ mitt Wi-Fi (8 inlĂ€gg) 13 år sedan
Iphone som affĂ€rsmobil (23 inlĂ€gg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlĂ€gg) 13 år sedan
hĂ€lp.. Iphone4.. (6 inlĂ€gg) 13 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjĂ€rr (7 inlĂ€gg) 13 år sedan
Finns det nĂ„got skĂ€l att tillverka en lur med högre upplösning Ă€n Iphone 4? (27 inlĂ€gg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlĂ€gg) 13 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlĂ€gg) 14 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlĂ€gg) 14 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlĂ€gg) 14 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlĂ€gg) 14 år sedan
Streama frĂ„n dator till Ipod (6 inlĂ€gg) 14 år sedan

#1

Postad 07 juni 2009 - 12:39

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlĂ€gg
  • 0
Detta Àr försök till en trÄd med tips eller *undvik*varning för apps till iPhone 3G. Det finns 15.000 titlar att söka pÄ sÄ det Àr inte helt lÀtt att hitta guldkornen. Tipsa pÄ!


Weather Pro, pris 28 kr
http://www.weatherpro.eu/
Visar vÀderprognos för en ort Ät gÄngen.

Detaljerad 5-dygnsprognos, radar och satellitbilder för de senaste timmarna, grafer över förvÀntat lufttryck, soltimmar, nederbördsrisk, luftfuktighet, temperatur och vind visas för 5 dagar. Enkla bookmarks för olika stÀder, verkar hitta Àven smÄ stÀder. Detta verkar vara det mest detaljerade vÀderprogram som finns till luren. VÀl vÀrd pengarna om man Àr vÀderintresserad.

(prognoserna skiljer sig lite frÄn exvis foreca.com, typ +-1 grad, 10% nederbördsrisk istf 5 osv osv. PÄ det hela taget Àr bÄda kÀllor sÄ pÄlitliga som vÀderprognoser nu Àr)

Redigerat av nima01, 24 juni 2010 - 09:43.


#2

Postad 07 juni 2009 - 12:51

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlĂ€gg
  • 0
Shazam, gratis
http://www.shazam.co...ges/iphone.html

LÄt telefonen lyssna pÄ musiken som spelas i radio eller tv mm, nÀr luren vibrerar kort har den lyssnat klart och söker online efter artist/grupp och titel.

Det fungerar i fler fall Àn man tror, det behöver inte vara hög volym heller. IgÄr Shazamade jag The Platters (1958) som spelades i crappiga högtalare pÄ en laptop medans folk pratade i nÀrheten. Imponerande att det blev trÀff. Lika imponerande som att The Boy Does Nothing av Alesha Dixon hittas just nu nÀr jag spelar webradio pÄ lÄg volym och inte ens riktar micen mot ljudkÀllan.

Ny svensk musik hittas inte ibland, men det blir trÀffar i mÄnga fall trots dÄlig kvalitet pÄ ljudet. Imponerande, och sÄ Àr det gratis.

#3

Postad 15 juni 2009 - 18:47

Whillis
  • Whillis
  • AnvĂ€ndare

  • 171 inlĂ€gg
  • 0
Cams Ahoy. pris 7 kr.

Cams Ahoy

Varnar nÀr en hastighetskamera nÀrmar sig. Har provat det ett tag och det funkar kanon. Inte missat en enda kamera.

#4

Postad 23 juni 2009 - 20:34

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlĂ€gg
  • 0
Nu har navigon slÀppt ett GPS program till iphone, har sjÀlv köpt de och mÄste sÀga att de funkar extremt bra, har haft navigon förut, alltsÄ en ren GPS och skillnaden Àr ingen alls, de enda som saknas till iphonen Àr fartkameror annars Àr de samma navigerings grÀnssnitt och med samma röst och de funkar exakt lika bra, och just nu sÀljer dom de för 699:- denna mÄnad ut, de tar upp ca 1,5 gig pÄ iphone men dÄ fÄr du hela europas kartor.

http://www.navigon.c...phone_keyvisual

#5

Postad 24 juni 2009 - 00:05

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • LĂ€rjunge

  • 414 inlĂ€gg
  • 0
Oj dÄ, inga fartkameror, dÄ Àr det bara att vÀnta tills Tomtom slÀpper och ser hur deras app blir. Fartkameror Àr halva grejen för mig i alla fall.

#6

Postad 24 juni 2009 - 10:05

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlĂ€gg
  • 0

Oj dÄ, inga fartkameror, dÄ Àr det bara att vÀnta tills Tomtom slÀpper och ser hur deras app blir. Fartkameror Àr halva grejen för mig i alla fall.

LÀr nog komma med uppdatering framöver, man blir i alla fall tillsagd om man kör för fort och de Àr ju bra i alla fall, dock bara pÄ europavÀgar.

#7

Postad 24 juni 2009 - 20:47

Wizeguy
  • Wizeguy
  • LĂ€rjunge

  • 428 inlĂ€gg
  • 0
Vet inte om ni sett det ,för jag sÄg det inte förens nu ,att det finns en Norden upplaga för 470:- Ä endast pÄ 320mb !! :lol:
Men jag vÀntar nog ÀndÄ för att se vad TT har Ä komma med ....fast man börjar bli otÄlig .

Redigerat av Wizeguy, 24 juni 2009 - 20:48.


#8

Postad 25 juni 2009 - 21:19

Unregistered9fd5d3e4
  • Unregistered9fd5d3e4
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Tog hem Navigon-appen till iPhonen. Norden versionen. Funkar klockrent. Jag har dock en frÄga...
Undrar om nÄgon vet vad "Gator för boende" Àr ? GÄr att stÀlla "av" eller "pÄ", stÄr "av" som originalinstÀlnning.

#9

Postad 03 juli 2009 - 14:31

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlĂ€gg
  • 0
Mobile Air Mouse, pris 15 kr (just nu, tror det kostar 45 kr annars)
http://www.mobileairmouse.com/
"TrÄdlös mus och tangentbord över TCP/IP" (krÀver alltsÄ WLAN för iPhones del, datorn kan köra pÄ trÄd sÄklart).

Air-grejen provade jag bara som hastigast och det Àr kanske mera en trÀningssak (man vickar höger/vÀnster upp/ned utan att egentligen förflytta luren) men jag tyckte det var jobbigt.

Touchpad-funktionen dÀremot Àr sjukt bra bÄde mot min htpc och laptop, precisionen Àr klockren. Perfekt som komplement till en MCE-fjÀrr. ErsÀtter helt mitt Microsoft Remote-tangentbord. Fungerade fint under Windows 7 för mig Àven om det inte Àr listat pÄ hemsidan.

Jag Àr löjligt nöjd för 15 riksdaler, hade inte gnÀllt för 45 spÀnn heller skall ni veta.

Redigerat av maxxess, 03 juli 2009 - 14:32.


#10

Postad 03 juli 2009 - 14:44

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlĂ€gg
  • 0

Tog hem Navigon-appen till iPhonen. Norden versionen. Funkar klockrent. Jag har dock en frÄga...
Undrar om nÄgon vet vad "Gator för boende" Àr ? GÄr att stÀlla "av" eller "pÄ", stÄr "av" som originalinstÀlnning.


En manual hade inte varit fel till denna app. Har inte kollat senaste veckan om Navigon lagt ut nÄgon.
Jag undrar vad: spÀrr 500 m / 1.0 km betyder?

Jag förstÄr inte alla 5:or i app store. Det kan navigera men har flera funktioner fÀrre Àn Navigons allra billigaste budget-PDA:er som kostar 900 kr (Nordic) inkl bilhÄllare och billaddare.

#11

Postad 04 juli 2009 - 12:06

JimmyEk
  • JimmyEk
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0
Är man musikintresserad sĂ„ Ă€r "Bebot" att rekommendera. Kostar 15kr och det Ă€r en analog, polyfonisk synth som Ă€r ruggigt cool.

http://www.youtube.c...h?v=KFG7-Q0WI7Q

#12

Postad 06 juli 2009 - 20:17

Unregisteredd27cb1cb
  • Unregisteredd27cb1cb
  • AnvĂ€ndare

  • 118 inlĂ€gg
  • 0
För att editera foton direkt i iphonen, justera exponering mm. sÄ Àr Photogene super!!

http://www.i-photoge...ogene/main.html

#13

Postad 02 augusti 2009 - 00:06

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlĂ€gg
  • 0

FrÄn det ena till det andra...
Vilka appar kan man inte vara utan?
/Simz


Min lista innehÄller nog en del som numera kostar pengar och jag skulle nog kanske inte betala för alla i listan men iom att jag skaffade iPhone 2G sen 3G och nu 3Gs sÄ har jag hunnit med att samla pÄ mig betalapps som var gratis förut.
Dom som Àr i fet text Àr sÄnna som verkligen Àr must have... :(

Remote
Vecka
eWallet
Free Memory
NetNewsWire
Night Stand
IM+
Air Sharing
iDisk
Shazam
Skype
Prisjakt
Currency
Convertor
Dual Level
Power Search
tv.nu
FStream
iTranslate
Res i STHLM
Allsvenskan
iTrophies
Friendz
RDP

Sen har jag en massa andra apps som Àr anvÀndbara och bra men dom hÀr Àr dom jag skulle installera om direkt.
Sen finns det en del spel som Àr OK tidsfördriv men spel pÄ iPhoen Àr inte sÄ bra. DÄ tar jag hellre med min PSP eller DSi...

Redigerat av ktd, 02 augusti 2009 - 00:07.


#14

Postad 02 augusti 2009 - 21:20

Simz
  • Simz
  • ForumrĂ€v

  • 925 inlĂ€gg
  • 0
ktd tack för apparna du rek. Hittade mÄnga bra.
Skulle vilja ha lite spel sÄ man kan fördriva tiden med nÀr det behövs.
/Simz

#15

Postad 02 augusti 2009 - 21:48

Seabaz
  • Seabaz
  • AnvĂ€ndare

  • 124 inlĂ€gg
  • 0
Antar att det kommer poppa upp en del nya apps hÀr snart :)

#16

Postad 02 augusti 2009 - 23:28

mikkluss
  • mikkluss
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Tjena.
Ny inom forumvÀrlden men vill rekommendera ett spel som heter Dig It kostar 7kr men finns i Lite version
om man vill test lite först..

#17

Postad 03 augusti 2009 - 00:25

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0
Mina favoritprogram just nu Àr:

MovieStar Kolla upp filmer/skÄdisar Gratis
FStream Webradio Gratis
FlyCast Gratis
Wunder radio 49kr
The World Factbook Lite Gratis


NÄgra andra program som jag har pÄ min iPhone som jag gillar:

Super Monkey Ball (Spel)
hitta.se
eniro
Tv.nu
Google Earth
Imeem Mobile
Lyrics +
SciFi Wire Reader
Prisjakt
Snowed in 7 (Spel)
Trailers International OBS: Är problem med applikationen sedan 3.0, men skaparen har lĂ€mnat in rĂ€ttelse till Appstore som förhoppningsvis blir godkĂ€nd snart.
Midomi Ultra
Shazam
PÄ Stan (för Stockholmare)
Wiki Mobile
Wikiamo
Weather Pro
Done Drinking (Fylle spel)
iTranslate
Energy Radio
Bredbandskollen
Crash Bandicoot Nitro (Spel)
Simplify Music 2
True or False Trivia Plus
SR Podradio
Phaze - Futuristic racing (Spel - pÄminner om Wipeout)
Ocarina

Redigerat av crest, 03 augusti 2009 - 00:28.


#18

Postad 03 augusti 2009 - 11:36

Unregistered3ad86eea
  • Unregistered3ad86eea
  • AnvĂ€ndare

  • 126 inlĂ€gg
  • 0
Gillar helt klart nÀr det finns Lite version sÄ man kan testa.

* Build-a-Lot LITE
* Virtual Villagers 2 LITE
* Traveller LITE

#19

Postad 03 augusti 2009 - 23:11

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0
Vilken applikation fördrar ni för att anÀvnda msn?

Har laddat hem facebook appen, gÄr det inte att spara ner bilder till telefonen via den? Eller hur gör man?

#20

Postad 05 augusti 2009 - 07:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlĂ€gg
  • 0

Är man musikintresserad sĂ„ Ă€r "Bebot" att rekommendera. Kostar 15kr och det Ă€r en analog, polyfonisk synth som Ă€r ruggigt cool.

http://www.youtube.c...h?v=KFG7-Q0WI7Q


Var tvungen att köpa denna efter jag sÄg videon. Hur rolig app som helst!! Satt hela kvÀllen igÄr och pillade och spelade till mina olika MP3:or. Kan verkligen rekommenderas. Man behöver inte vara musiker - rÀcker med att man plinkat pÄ ett piano nÄgon gÄng för att man skall kunna leka rÀtt friskt :blink:

#21

Postad 06 augusti 2009 - 00:02

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlĂ€gg
  • 0
Shit va hÀftigt! Har inte kollat pÄ videon förÀn nu. SÄ fort jag fÄr min 3GS sÄ ska det handlas. Helt sjukt vilka coola apps det finns! :)

#22

Postad 06 augusti 2009 - 00:20

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlĂ€gg
  • 0
Det blir att köpa Bebot omedelbums, sÄ riktigt hÀftigt ut.

#23

Postad 06 augusti 2009 - 04:05

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0

Shit va hÀftigt! Har inte kollat pÄ videon förÀn nu. SÄ fort jag fÄr min 3GS sÄ ska det handlas. Helt sjukt vilka coola apps det finns! :)

Om du gillar Bebot sÄ ska du absolut kolla in Ocarina.
Du blÄser i telefonens mikrofon och spelar pÄ den som om iPhonen vore en Ocarina. :)

#24

Postad 06 augusti 2009 - 08:54

Simz
  • Simz
  • ForumrĂ€v

  • 925 inlĂ€gg
  • 0
Benot Àr den coolaste synten jag spelat pÄ.
Har inte kunnat slÀppa iphonen pÄ en timme.
sÄ lÀtt att göra coola lÄtar.
Ska spela in och lÀgga upp en lÄt senare idag.
/Simz

#25

Postad 06 augusti 2009 - 09:41

Krisch
  • Krisch
  • AnvĂ€ndare

  • 170 inlĂ€gg
  • 0
Har bara en ipod touch men jag har bland annat:

vinvin (schyst att kolla upp nÀr man Àr pÄ systemet, spara favoritviner osv)
Arla kokbok (perfekt ibland nÀr man handlar- hoppas dock pÄ en uppdatering med fler recept)
iBomber (riktigt kul spel)
Secret of Monkey Island (spel)
Facebook
McNavigator
Hemnet
Wifitrak
Whack it (spel)
Hitta.se
Ichess (Schack alltsÄ)
Touchgrind (skatespel - mest cool Àn jÀttekul)
Tap tap dance (ganska kul)
prisjakt (vad annars:-))
FlightControl (kul spel - leka kontrolltorn)
Eng-Swe (lexikon)

Sen vill jag slÄ ett slag för boklÀsning ocksÄ. Riktigt coolt att lÀsa böcker pÄ touchen. Classics och Stanza rekommenderas.

#26

Postad 06 augusti 2009 - 11:14

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • AnvĂ€ndare

  • 155 inlĂ€gg
  • 0
MĂ„ste rekomendera en alldeles lysande applikation!

Runkeeper Free (finns en Pro version oxÄ).
Riktigt smidig applikation som fungerade över förvÀntan. Hade telefonen i fickan nÀr jag var ute och testade igÄr kvÀll.

HÀr kan ni följa min rutt :)

http://www.runkeeper...1CYKJdZgK90y6n2

Skall testa mer ikvÀll nÀr jag cyklar.

#27

Postad 06 augusti 2009 - 22:00

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0

MĂ„ste rekomendera en alldeles lysande applikation!

Runkeeper Free (finns en Pro version oxÄ).
Riktigt smidig applikation som fungerade över förvÀntan. Hade telefonen i fickan nÀr jag var ute och testade igÄr kvÀll.

HÀr kan ni följa min rutt ;)

http://www.runkeeper...1CYKJdZgK90y6n2

Skall testa mer ikvÀll nÀr jag cyklar.


Fan vad coolt, blir ju nÀstan sugen pÄ att snöra pÄ sig dojjorna.......,nÀstan. :)

#28

Postad 07 augusti 2009 - 08:39

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • AnvĂ€ndare

  • 155 inlĂ€gg
  • 0

Fan vad coolt, blir ju nÀstan sugen pÄ att snöra pÄ sig dojjorna.......,nÀstan. :)


Funkade lika bra nĂ€r jag cyklade och hade luren i fickan ;) Trodde inte GPS'en skulle vara SÅ bra!

#29

Postad 07 augusti 2009 - 10:18

sprattlas
  • sprattlas
  • Amatör

  • 79 inlĂ€gg
  • 0

Vilken applikation fördrar ni för att anÀvnda msn?

Har laddat hem facebook appen, gÄr det inte att spara ner bilder till telefonen via den? Eller hur gör man?


Det undrar jag med, pÄ polarens nokia 5800 sÄ kan han spara bilder med FB-appen..

#30

Postad 07 augusti 2009 - 11:53

Unregistered3586e3d2
  • Unregistered3586e3d2
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Tja.
ColorSplash kan jag rekommendera om ni gillar svart/Vita bilder och sÄ kan ni bestÀmma ett föremÄl eller vad ni vill som ska vara i orginal fÀrgen.. rÀtt coolt faktist =)

#31

Postad 07 augusti 2009 - 14:27

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0

Det undrar jag med, pÄ polarens nokia 5800 sÄ kan han spara bilder med FB-appen..



Ingen som vet mer om detta?

#32

Postad 08 augusti 2009 - 16:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlĂ€gg
  • 0
VÀder programmet som följer med iPhone Àr ju rÀtt kasst, sÄ dÄ rekommenderar jag att anvÀnda yr.no istÀllet. En cool grej med den Àr att man kan ha en GPS-baserad prognos.

#33

Postad 10 augusti 2009 - 23:52

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0
Funkar nÄgon av alla dess apps som ska förbÀttra kameran pÄ olika sÀtt?

#34

Postad 12 augusti 2009 - 07:05

Zacay
  • Zacay
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Äntligen sĂ€ger jag bara!
Bra jobbat, ser precis ut som en riktig iphone app, ingen gul bakgrundsfÀrg!

http://itunes.apple....e...710525&mt=8

Bifogad fil  Picture_3.png   13,4K   1 Antal nerladdningar

#35

Postad 12 augusti 2009 - 08:32

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • ForumrĂ€v

  • 570 inlĂ€gg
  • 0
MotionX GPS grymt bra program för trÀning eller liknande, sparar rutten man sprungit/cyklat, man fÄr hastighet och sÄnt, sen har den Àven inbyggd musikspelare. Inbygd kompass med waypoints sÄ man hittar tillbaks enkelt.
22 kronor kostar den bara, finns en lite version ocksÄ som e gratis

Redigerat av Unregistereda7124cf7, 12 augusti 2009 - 08:33.


#36

Postad 12 augusti 2009 - 08:44

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • ForumrĂ€v

  • 570 inlĂ€gg
  • 0
MÄste Àven rekomendera Romplr Dance: remix, hur kul som helst, mam mixar ihop musik, och det Àr gratis ocksÄ

Redigerat av Unregistereda7124cf7, 12 augusti 2009 - 08:45.


#37

Postad 12 augusti 2009 - 17:05

Electrified
  • Electrified
  • LĂ€rjunge

  • 423 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte skriva ner lite om dom spelen och programen jag tycker Àr kul och rekommenderar.

Air Mouse Pro : Ett program sÄ att du kan anvÀnda din iphone som en fjÀrrkontroll/pekplatta. Perfekt om du har en htpc. TrÄdlöst nÀtverk krÀvs dock.

Bebot : Ett skitkul synt program man kan leka med. Jag spelar sjÀlv en del synt/keyboard, dÄ den hÀr Àr dÄ verkligen kul att leka med. Den har grymt feta och kraftiga ljud ;)

Bejeweled 2 : Detta spel vet nog dom flesta vad det Àr. VÀldigt beroende framkallande.

Bubble Bash : Detta spel har jag kört i mÄnga timmar. PÄminner vÀldigt mycket om Bust-A-Move. Riktigt kul.

Draw Race : Ett litet bil spel nÀr du ritar din bana bilen ska Äka. Skitkul. Speciellt nÀr man spelar 2 eller 3 st mot varann. DÄ Àr det en fullpottare :D

Flight Control : HÀr gÀller det att landa olika flygplan och helikoptrar utan att krocka ihop dom. Mycket underhÄllande.

Geo Defence : Bygger att man ska bygga vapentorn, och slÄ ut fienderna innan dom nÄr sitt mÄl. Effekterna Àr grymt snygga. PÄminner lite om Geometry Wars till X360.

Hero of Sparta : Ett spel som pÄminner vÀldigt mycket om God of War. Ett av dom snyggaste spelen till iPhone.

Let's Golf : Ett superkul golfspel som pÄminner vÀldigt mycket om Everybodys Golf till PS2 och PS3. MÄnga timmars underhÄllning hÀr.

Peggle : Förmodligen ett av dom mest beroendeframkallande spelen jag har spelat. Suuuuperkul. KÖÖÖP :D

Real Racing : Det helt klart bÀsta bilspel till iPhone. Kunde lÀtt vara ett spel till PSP eller Playstation. Grym kÀnsla. Och grafiken Àr helt underbar. Ett givet köp i mina ögon om du gillar bilspel :lol:

The Secret of Monkey Island : Oj oj oj, hÀr snackar vi kult spel. Ett av tidernas bÀsta Àventyrsspel. Nu har grafik, ljud och musik fÄtt en ansiktslyftning. Riktigt nice :P

Siberian Strike : Det bÀsta Shoot Em Up spelet till iPhone. Snyggt, bra kÀnnsla och riktigt underhÄllande.

Sneezies : Ett riktigt beroendeframkallande spel. HÀr gÀller det att slÀnga nyspulver pÄ smÄ djur sÄ att dom nyser och skapar en kedjereaktion. Kul kul kul :D

Stone Loops : Skitkul spel. PÄminner extremt mycket som Zuma. Men i mitt tycker Àr detta bÀttre Àn Zuma.

UNO : Det hÀr vet nog dom flesta vad det Àr för spel. Riktigt snyggt upplagt. Kom pÄ mig sjÀlv igÄr efter att ha legat i soffan och spelat detta spel i 2 hela timmar.. hehe :lol: lite beroendeframkalande va? :lol:

Zenonia : Ett riktigt bra RPG spel. PÄminner lite om Zelda och Final Fantasy spelen. För er RPG fans, sÄ rekommenderar jag detta starkt.

Worms : Ytterligare en klassiker. HÀr vet nog ALLA vad det Àr för spel. VÀldigt bra portning :P


Sen finns det sÄ klar mÄnga fler bra spel. Men det Àr dessa jag verkligen rekommenderar alla att köpa.
Hoppas jag lyckas hjÀlpa nÄgon som inte riktigt vet vad dom ska köpa pÄ App Store :D
Lycka till...

#38

Postad 12 augusti 2009 - 22:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte skriva ner lite om dom spelen och programen jag tycker Àr kul och rekommenderar.


Tack! Uppskattar sÄdana hÀr listor riktigt mycket!

#39

Postad 12 augusti 2009 - 23:09

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlĂ€gg
  • 0

Tack! Uppskattar sÄdana hÀr listor riktigt mycket!


Är det nog rĂ€tt mĂ„nga som gör. En till hĂ€r tex. :)

#40

Postad 16 augusti 2009 - 23:54

TriNitro
  • TriNitro
  • AnvĂ€ndare

  • 153 inlĂ€gg
  • 0
Laddat ner Air Mouse Pro men fÄr den inte att fungera med Winamp. Varje gÄng man tycker upp "fjÀrrkontrollen" i den sÄ startar den ju Windows Media Player. GÄr det inte att vÀlja sÄ den kör winamp istÀllet? Har lagt till det i settings och skrivit in commands osv men gÄr inte ;)

nvm, fick igÄng skiten :D Drygt dock att Winamp har Play och Pause pÄ 2 olika knappar sÄ det gÄr ju inte att programera in Paus i airmouse :)

Redigerat av TriNitro, 17 augusti 2009 - 00:03.


#41

Postad 18 augusti 2009 - 23:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
HÀr kommer mina rekommenderade, lÀnkarna gÄr till App Store:

Airfoil - Gratis - KrÀver Airfoil till Mac/Windows - streamar valfri programs ljud till iPhonen pÄ wlan - Jag anvÀnder det för att fÄ samma musik i alla rum hemma (Macbook Pro, Mac Mini och 2 iPhones).

Internet Radio Box - 7 kr - Streamar radiostationer till iPhone över 3G/Wifi - De flesta svenska radiostationer finns med.

Jaadu VNC - 189kr - Otvivelaktigt bÀsta och framförallt snabbaste VNC-programmet till iPhone.

Touchpad Elite - 7 kr - BÀsta mus/tangentbords-appen jag hittat för att styra datorerna med.

Newsstand - 38 kr - BÀsta RSS-lÀsaren med 2-vÀgs-sync till Google Reader jag testat (Har testat Byline, Doppler, Feeds, RSS Reader m.m.m.m)

Runkeeper Free - Gratis - Sjukt bra trackingprogram om man gÄr/springer/vandrar/cyklar och vill se var man sprungit pÄ en karta och Àven se hur distans, hastighet, snitthastighet m.m

Shopper - 15 kr - Har letat efter ett bra inköpslist-program ett tag och Shopper Àr det bÀsta av alla de jag testat.

Wikipanion - Gratis - Wikipedia-app som gör det den ska.

Yr.no - Gratis - VÀderapp som bl.a. har gps-baserad prognos (dvs, beroende pÄ var du befinner dig) och om man lÀgger den i landskapslÀge fÄr man en timme-för-timme prognos för de nÀrmsta dagarna.

1Password - 38 kr- Otroligt kompetent lösenords/noterings-app som integrerar sig hyggligt bra i iPhone OS. Ett mÄste Àr nÀstan att man kör Mac-klienten ocksÄ och syncar de tvÄ. Supersmidigt.

eBuddy - Gratis - Kanske det bÀsta IM-appen som Àr gratis och som stödjer Push? Har dock en tidsbegrÀsning pÄ hur lÀnge den pushar meddelanden fr.o.m. att man gÄr ur appen. 1 timme tror jag det Àr.

Civilization Revolution - 38 kr - Ett mÄste för alla som gillade/spelade Civilization pÄ PC förr i tiden. Skitbra iPhoneutformning av spelet. Har dödat mÄnga timmar framför det.

Robotco 15 kr - Kul spel som gÄr ut pÄ att flytta smÄ robotar till specifika zoner innan de sprÀngs, stödjer multitouch och har en online hall of fame.

Kolonists - 15 kr - I stort sett samma spel som brÀdspelet Settlers, fast med en tvist; man slÄr inga tÀrningar utan man placerar ut en arbetare vid varje hus som samlar in rÄvaror Ät en istÀllet. LÄter konstigt men funkar riktigt bra!

Varningar:

Doppler - 7 kr - RSS program med sync för Google Reader - Har kört det ett tag och kan inte alls rekommendera det.. buggigt, kraschar ofta och tar evigheter att synca.

TwitterFon och Camera Zoom - Om dessa appar i sig Àr bra eller dÄliga lÄter jag vara osagt, men de anvÀnder sig av nÄgon slags mystisk programvara frÄn Pinch Media som skickar en herrans massa integritetskrÀnkande (enligt mig) information till Pinch Media (som sedan sÀljer denna statistik).

Redigerat av shapic, 18 augusti 2009 - 23:34.


#42

Postad 19 augusti 2009 - 07:52

discomega
  • discomega
  • ForumrĂ€v

  • 715 inlĂ€gg
  • 0
Kort jÀmförelse mellan Navigon och Tomtom: http://www.youtube.c...h?v=wVUM83gMh90

#43

Postad 19 augusti 2009 - 08:20

DennisA
  • DennisA
  • ForumrĂ€v

  • 789 inlĂ€gg
  • 0
Laddade hem app'en "TEXT TV" igĂ„r. ÄNTLIGEN! Är en riktig text-tv junkie (speciellt 377). Funkar hur bra som helst.

#44

Postad 19 augusti 2009 - 08:33

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Laddade hem app'en "TEXT TV" igĂ„r. ÄNTLIGEN! Är en riktig text-tv junkie (speciellt 377). Funkar hur bra som helst.


Usch...jag kollade in den appen men den tyckte jag var riktigt usel. Mycket enklare och snabbare att bara besöka mobil.svt.se och bokmÀrka SVT Text dÀr.

Kort jÀmförelse mellan Navigon och Tomtom: http://www.youtube.c...h?v=wVUM83gMh90


Klart mycket bÀttre grÀnssnitt i TomTom, enligt mig. Jag kan dock hÄlla med om att det kan vara jobbigt att inte musiken fadar ner och upp nÀr röstinstruktionerna ska lÀsas upp, dock inte sÄ mycket problem för mig dÄ jag inte brukar ha rösterna pÄslagna. Irritationsmoment deluxe.

Redigerat av zinned78, 19 augusti 2009 - 09:17.


#45

Postad 19 augusti 2009 - 10:23

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

  • 61 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gon som har tips pĂ„ en riktigt bra app för aktier. Är relativt nöjd med den som ligger dĂ€r frĂ„n början. Men skulle t ex vilja ha möjlighet att lĂ€gga in hur mĂ„nga aktier jag Ă€ger av varje och sĂ„ledes kunna följa hela min portfölj hur den gĂ„tt för dagen eller vecka eller liknande.

#46

Postad 19 augusti 2009 - 10:37

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='shapic' date='Aug 19 2009, 00:27 ' post='2536427']
HÀr kommer mina rekommenderade, lÀnkarna gÄr till App Store:

Tack blir att kolla upp dom. :)

#47

Postad 19 augusti 2009 - 20:55

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

Runkeeper Free - Gratis - Sjukt bra trackingprogram om man gÄr/springer/vandrar/cyklar och vill se var man sprungit pÄ en karta och Àven se hur distans, hastighet, snitthastighet m.m

NÄgon som har jÀmfört gratisvarianten med Pro-varianten?

#48

Postad 21 augusti 2009 - 06:54

Malbo
  • Malbo
  • LĂ€rjunge

  • 260 inlĂ€gg
  • 0
Om man kör Hotmail sÄ kan jag starkt rekomendera mBox mail
Du fÄr tillgÄng till alla dina mappar och kontakter, dessutom markerar mbox dina mail lÀsta/olÀsta. Detta klarar ju som
bekant inte den vanliga mail appen av.
mBox kostar iofs 75 pix, men den Àr vÀrd varenda krona!

Redigerat av Malbo, 21 augusti 2009 - 07:20.


#49

Postad 21 augusti 2009 - 08:20

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

  • 2 705 inlĂ€gg
  • 0

Om man kör Hotmail sÄ kan jag starkt rekomendera mBox mail
Du fÄr tillgÄng till alla dina mappar och kontakter, dessutom markerar mbox dina mail lÀsta/olÀsta. Detta klarar ju som
bekant inte den vanliga mail appen av.
mBox kostar iofs 75 pix, men den Àr vÀrd varenda krona!


Jag har ocksÄ appen mbox, mycket nöjd med den.

#50

Postad 21 augusti 2009 - 09:28

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlĂ€gg
  • 0

Ingen som vet mer om detta?


Jag löste det genom att ha bilden i fullskÀrm och sen ta en screenshot av den, funkade bra att lÀgga till bilden i kontakter. Dock fÄr den pyttelite text lÀngst ner, men det kan jag leva med B)



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.