Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nikon D3000

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nikon D3000 (Systemkameror) 6 6,4 (4) Inga priser
Nikon D3000 + 18-105/3,5-5,6 VR (Systemkameror) 1 7,5 (1) Inga priser
Nikon D3000 + 18-55/3,5-5,6 VR + 55-200/4,0-5,6 VR (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
Nikon D3000 + 18-55/3,5-5,6 VR (Systemkameror) 8 7,12 (7) Inga priser
Nikon D3000 + 18-55/3,5-5,6 + 55-200/4,0-5,6 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
Nikon D3000 + 18-55/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 6,5 (1) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 28 augusti 2009 - 07:55

cliff74
  • cliff74
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0




Idag släpps Nikon D3000 verkar det som. En uppgradering av D60 med lite nya funktioner. Jag är nybörjare och funderar på denna dSLR. Jag tror det är mycket kamera för det priset.

Nån mer som funderar i samma banor?

#2

Postad 28 augusti 2009 - 11:42

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Jag har läst lite om denna kamera och vad som förvånar mig är hur liten uppgradering det är från D60. 12-punkts autofokus (mot 3 på D60), 3" skärm (upp från 2,5"). Tydligen en massa nya guide- och autolägen. Den saknar fortfarande Live View, något som samtliga konkurrenter i den prisklassen har.

Jag är tveksam, men jag avvaktar ändå mitt första systemkameraköp till eventuella tester av denna.

#3

Postad 28 augusti 2009 - 17:01

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Jag har läst lite om denna kamera och vad som förvånar mig är hur liten uppgradering det är från D60.

Vad tycker du då om förändringarna mellan D40 - > D60? :) :)

LV är knappast ett måste. Kanske om man kör mkt macro där jag hoppas få ett hjälpmedel när jag väl byter till ett LV-hus.

#4

Postad 28 augusti 2009 - 17:06

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712