Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pro Evolution Soccer 6

137 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Pro Evolution Soccer 6 ? (30 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Pro Evolution Soccer 6 ?

  1. 1 (3 röster [10.34%])

    Procent av omröstning: 10.34%

  2. 2 (1 röster [3.45%])

    Procent av omröstning: 3.45%

  3. 3 (3 röster [10.34%])

    Procent av omröstning: 10.34%

  4. 4 (9 röster [31.03%])

    Procent av omröstning: 31.03%

  5. 5 (13 röster [44.83%])

    Procent av omröstning: 44.83%

Rösta Gäster kan inte rösta
Pro Evolution Soccer 6 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8 (4) Inga priser

#1

Postad 12 oktober 2006 - 12:50

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Pro Evolution Soccer 6 Betyg

Pro Evolution Soccer-serien är känd som den definitiva fotbollssimuleringen både bland spel- och fotbollsintresserade. Pro Evolution Soccer 2007 är det mest realistiska fotbollsspelet på marknaden. Spelet återskapar med känsla och perfektion alla passningar, skott och räddningar som bara riktig fotboll kan erbjuda.

• Djurgårdens IF, Rosenborg BK samt FC Köpenhamn är fullt licensierade och spelbara lag. Fler lag tillkommer.
• Flerspelarläge via nätverk (LAN) och Internet i alla versioner av Pro Evolution Soccer 2007.
• Kraftfulla editeringsmöjligheter för spelare, dräkter, emblem med mera.
• Alla rörelseanimationer av spelare är optimerade för nästa generations spelteknologi.
• Hitta din personliga favoritspelares unika individuella rörelser.
• Mer detaljerade spelare både till utseende och till individuella egenskaper.
• Fullt licensierade ligor; Serie A, La Liga och Eredivisie samt utökat antal licensierade klubblag som exempelvis Arsenal och Chelsea.
• Mycket avancerad artificiell intelligens (AI) för domare och målvakter ger otroligt realistiska matcher.
• Memorial match låter dig skapa en spelarprofil som håller reda på all statistik om dina matcher mot dina kompisar.
• ...samt mycket, mycket mer!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Damp, 12 oktober 2006 - 12:53.


#2

Postad 12 oktober 2006 - 17:17

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
G E M I G N U ! ! !

Lite spelfilmer i bra kvalité...

PES 6

#3

Postad 19 oktober 2006 - 15:05

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
En vecka kvar :D

Trailer 1

#4

Postad 19 oktober 2006 - 17:21

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Andra spelet någonsin som jag förbokat vilket säger allt :D Det är tur att man jobbar mer eller mindre varje vaken timme just nu så man slipper längta så mycket.

#5

Postad 19 oktober 2006 - 17:30

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Andra spelet någonsin som jag förbokat vilket säger allt :D Det är tur att man jobbar mer eller mindre varje vaken timme just nu så man slipper längta så mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte hålla mig ändå! Så är det en hel j*vla vecka kvar! åååhhhhh! *frustrerad*

#6

Postad 19 oktober 2006 - 18:10

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Andra spelet någonsin som jag förbokat vilket säger allt :D Det är tur att man jobbar mer eller mindre varje vaken timme just nu så man slipper längta så mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte hålla mig ändå! Så är det en hel j*vla vecka kvar! åååhhhhh! *frustrerad*

<{POST_SNAPBACK}>

Det skall bli helt underbart när det kommer...synd på omslaget där kim ser ut att föda ;) Undrar hur live-läget kommer att bli???

#7

Postad 19 oktober 2006 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Undrar hur live-läget kommer att bli???

<{POST_SNAPBACK}>

Or, take the Xbox Live modes as your point of focus. Konami have made it easier to get a game, by providing an indicator that lets you know when a player is unavailable or is considering another challenge – but that seems to be about it. No custom cups, no custom leagues…although you can now leave feedback on a player from the “Final Score” screen, instead of having to wait until you’re returned to the menu system. Wow. If that’s all that the step up to a next-gen console that is highly integrated with its online service can provide us with, then surely something is amiss.


http://www.rewiredmi...volutionsoccer6

#8

Postad 19 oktober 2006 - 18:23

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Skönt att det inte var Anders Svensson iaf :D
Lajven kommer säkert bli bättre än på vanliga xboxen, vilket var riktigt bra då också! ;)

#9

Postad 19 oktober 2006 - 18:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Lajven kommer säkert bli bättre än på vanliga xboxen, vilket var riktigt bra då också!  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, du ser ju precis vad de ändrat i mitt inlägg ovan ditt. Det verkar vara i stort sett samma.

#10

Postad 19 oktober 2006 - 19:25

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Det skall bli helt underbart när det kommer...synd på omslaget där kim ser ut att föda  :lol:

Föda? Han ser ut som han är 14 år och har precis scoreat i fickpingis B)

Looking at the way PES6 controls, there have been changes made. The “Dash” button which used to be mapped to your right trigger in the days of the original Xbox, has been switched to the right bumper button. The “change player” button has been switched from the left trigger to the left bumper button

Varför ändra?
Det går väl alltid att ändra knapparna manuellt, får man hoppas!

#11

Postad 19 oktober 2006 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Varför ändra?
Det går väl alltid att ändra knapparna manuellt, får man hoppas!

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, om du hade fortsatt läsa så hade du sett att de ändrade tillbaka själva :lol:

#12

Postad 19 oktober 2006 - 19:52

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Varför ändra?
Det går väl alltid att ändra knapparna manuellt, får man hoppas!

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, om du hade fortsatt läsa så hade du sett att de ändrade tillbaka själva :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Ivrig som man är B)

Bra för dom knappkombinationerna rör man inte :lol:

#13

Postad 20 oktober 2006 - 09:25

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Helt rätt...de skall helst inte ändra för mycket för PES-andan får inte försvinna på bekostnad av annat...

Redigerat av Kakashi, 20 oktober 2006 - 09:26.


#14

Postad 23 oktober 2006 - 15:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Har varit inne och kikat på detta på gamespot och läst i deras forum den hemska "nyheten" att man inte kan spara repriser längre :)

#15

Postad 23 oktober 2006 - 20:50

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
VA! fy f*n vad dåligt isf! Det är ju en av de stora grejorna, man gör ju så snygga mål så man vill ju spara nästan hälften av dem!
Vi får se när det kommer om det stämmer, annars får dem släppa en uppdatering sen, annars blir jag tokig :)

#16

Postad 23 oktober 2006 - 21:21

Unregistereded2f822f
  • Unregistereded2f822f
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag gav spelet en 5:a. Visst finns det saker som saknas i detta spel som att man inte kan spara repriser, sämre "editmöjligheter", ej riktiga namn på vissa lag och spelare, inga challenges i training. Men med tanke på spelkänslan och grafiken så ger jag det en klar 5:a. Sjukt kul spel att köra mot polare. Spelet flyter på mycket bättre än PES5, delvis pga att det blir mycket färre frisparkar.

#17

Postad 23 oktober 2006 - 22:18

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Jag gav spelet en 5:a. Visst finns det saker som saknas i detta spel som att man inte kan spara repriser, sämre "editmöjligheter", ej riktiga namn på vissa lag och spelare, inga challenges i  training. Men med tanke på spelkänslan och grafiken så ger jag det en klar 5:a. Sjukt kul spel att köra mot polare. Spelet flyter på mycket bättre än PES5, delvis pga att det blir mycket färre frisparkar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag trodde inte spelet släpptes förrän på torsdag? Hur är spelet jämfört med fifa 07?? =)

#18

Postad 24 oktober 2006 - 01:24

Unregistereded2f822f
  • Unregistereded2f822f
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag gav spelet en 5:a. Visst finns det saker som saknas i detta spel som att man inte kan spara repriser, sämre "editmöjligheter", ej riktiga namn på vissa lag och spelare, inga challenges i  training. Men med tanke på spelkänslan och grafiken så ger jag det en klar 5:a. Sjukt kul spel att köra mot polare. Spelet flyter på mycket bättre än PES5, delvis pga att det blir mycket färre frisparkar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag trodde inte spelet släpptes förrän på torsdag? Hur är spelet jämfört med fifa 07?? =)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju nästan torsdag nu :)
Jag har bara spelat fifa07-demot men tycker det var förvånande bra för att vara fifa. Var väldigt positivt överraskad av det. Men efter att ha spelat PES6 några matcher så tycker jag det är ett snäpp bättre än fifa. Kanske beror på att jag är van vid PES-serien så jag kan inte säga att jag är helt objektiv. Grafiken i spelen är enligt mig ganska likvärdig, men animationerna i PES är bra mycket snyggare och mer realistiska...

#19

Postad 24 oktober 2006 - 07:22

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Pfredholm, Vart fick du tag på spelet? Jag är i desperat behov... :)

#20

Postad 24 oktober 2006 - 19:30

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag vill med ha spelet, hur får man tag i det?

#21

Postad 24 oktober 2006 - 19:44

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
jag hoppas bara innnerligt att de skippat eller lagt till som option så att man slipper alla j"#%a repriser!! det stör mig riktigt mkt.

annars är jag lika ivrig som alla andra ;)

#22

Postad 24 oktober 2006 - 19:48

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Har ni inte köpt det än, tråkigt för er. ;) ;)
Jag kan väl säga som så att känslorna var splittrade när jag först spelade det. Det är inte samma gamla kontroll som det varit innan, men man känner ändå igen sig. Dem har segat när tempot i spelet och hade jag kunnat öka tempot hade jag gjort det. Jag har kommit in i kontrollen mer och mer och det börjar kännas bättre och bättre. Jag kommer spela ett tag till innan jag ger spelet något betyg. Det är inget dåligt spel, men det är inte riktigt samma gamla PES. Vi får se om jag är mer lyrisk imorgon, jag har haft som sagt haft RIKTIGT höga förhoppningar på detta spelet.

#23

Postad 24 oktober 2006 - 19:56

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
2 fuckin dagar kvar

#24

Postad 24 oktober 2006 - 20:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
ElMaco: Men du vet ju dock att PES kräver några dagar till en vecka innan man satt sig in i det nya och börjar uppskatta det. Så är det alltid för mig iallafall.

#25

Postad 25 oktober 2006 - 00:07

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Stämmer det att PES 6 bara kommer släppas till PS2 och 360? :S Varför inte till den gamla hederliga svarta stridsvagnen? ;)

#26

Postad 25 oktober 2006 - 01:48

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
kontrollen är ju densamma bara det att "svart" och "vit" har blivit LB och RB.

*Mindre bollkontroll har dom lagt till oxå, det är inte bara att springa längre då bollen inte alltid stannar vid dina fötter utan studsar oturligt (och turligt) mellan dig och motståndarna.

*Bygger lite mer på passningsspel än förut.

*Numera får man även straff lättare när målvakten slår undan fötterna på dig.

*Målvakterna kan tappa bollen i när dom ska plocka upp den om man är framme och stör.

*Skotten har blivit segare (långsammare) (enligt mig känns det så iaf)

*Frisparkan har också blivit segare.. Förståligt då skotten blivit det :huh:

*Skönt ljud när man skjuter i stolpen (äntligen)

Håller med Zoiler på punkten att det tar ett tag att komma in. Höll på att bojkotta PES5 när det kom för att jag tckte att det var så mycket sämre än PES4, men 1-2 veckor in i spelandet så kom allt ikapp mig och jag visste att jag hade fel ;) Det blir nog samma med det här ;)

Synd på repriserna, synd att man inte har något "museum" där man kan titta på bucklorna man vunnit.

#27

Postad 25 oktober 2006 - 08:41

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

ElMaco: Men du vet ju dock att PES kräver några dagar till en vecka innan man satt sig in i det nya och börjar uppskatta det. Så är det alltid för mig iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp jag vet det är därför jag inte gett det något betyg än.
Jag satt hela kvällen/natten igår och spelade och nu börjar jag komma in i kontrollen mer. Spelet är faktiskt riktigt bra! Jag ångrar mig när det gäller tempot jag tycker inte alls det är dåligt tvärtom det gör matcherna mer jämna samt mer naturliga. Detta spelet rockar, frågan är bara hur mkt!?

#28

Postad 25 oktober 2006 - 08:55

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

ElMaco: Men du vet ju dock att PES kräver några dagar till en vecka innan man satt sig in i det nya och börjar uppskatta det. Så är det alltid för mig iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp jag vet det är därför jag inte gett det något betyg än.
Jag satt hela kvällen/natten igår och spelade och nu börjar jag komma in i kontrollen mer. Spelet är faktiskt riktigt bra! Jag ångrar mig när det gäller tempot jag tycker inte alls det är dåligt tvärtom det gör matcherna mer jämna samt mer naturliga. Detta spelet rockar, frågan är bara hur mkt!?

<{POST_SNAPBACK}>



Det kommer nog rocka som vanligt, ENORMT J*VLA MYCKET!!! :)

#29

Postad 25 oktober 2006 - 09:57

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Håller med PES är ett spel som kräver sin tid, när man kan det är det överlägset.
PES kanske inte är så för någon som bara spelar det strövis hos polare. Spelet är mer för livsnjutaren :) , någon som spelar för fotbollen och inte för zlatan heter zlatan,häftiga arenor eller hejarramsor som stämmer överens.
Man spelar PES för fotbollen!

#30

Postad 25 oktober 2006 - 10:24

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Men grabbar, säg vart ni köpt spelet! :) Skicka ett PM åtmindstonde.

#31

Postad 25 oktober 2006 - 12:11

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Var på åktur på lunchen och letade var på Alla ställen i trakten men ingen hade det :)

Dock så hade några stycken spel som ska släppas imorrn eller nästa vecka.... men inget PES... Suck... :)

#32

Postad 25 oktober 2006 - 15:04

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Nu är PES 6 hämtat och klart...ikväll skall jag sätta mig in i spelet och köra så det ryker...sen kommer betyg sättas om några dagar när man har hunnit bli varm i kläderna. Av det jag såg av spelet var grafiken överraskande bra gentemot bilderna som t.ex. gamereactor har visat. Kontrollen är inte riktigt samma som PES 5 men men... som sagt tiden får utvisa...kom gärna med kommentarer av det som ni har hunnit spela på årets mest efterlängtade fotbollsspel...

#33

Postad 25 oktober 2006 - 15:04

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Men grabbar, säg vart ni köpt spelet! :) Skicka ett PM åtmindstonde.

<{POST_SNAPBACK}>


Butikerna har redan fått det så frågar du snällt kanske du kan få det med :)

#34

Postad 25 oktober 2006 - 18:39

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
JAAAAA!!! Har det i min hand, den långa väntan är över.... Men man behövde ha en kompis som kände en snubbe som hade en brorsa som jobbade i en spelaffär för att få tag på det :)

#35

Postad 25 oktober 2006 - 19:22

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Har hört folk som klagat på online läget... Men jag kan säga att jag inte är en av dom.
Visserligen så finns det inga ligor eller sådär, bara singel matcher, men så det flyter =) Det är som att spela sp för sig själv, väldigt väldigt lite lagg, i stort sett ingenting (man får väl se till att man connectar till folk med bra ping)

Lite svårt än så länge dock att connecta till matcher, ofta så står det att matchen inte existerar, men jag lirade 6 matcher för en stund sen, och varenda match flöt på.
Schysst att man får "ropa" efter byten (man trycker start så kommer en liten visselpipa upp i hörnet) så vid nästa avblåsning så kommer man till paus menyn. Man har 3st på sig.

Nej ni, online läget väntar, måste ju klättra lite i ranken efter 2 vinster 1 lika och 2 förluster (i övertid) :/

#36

Postad 25 oktober 2006 - 19:36

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa PES imorgon men jag är inte säker på om jag ska köpa PES eller Fifa? Har endast spelat PES4 så jag undrar lite hur stor skillnaden är mellan 4:an och 6:an? Har spelat Fifa demot men var inte så jätteimponerad. Tyckte att det var stelt och väldigt tråkigt att de tagit bort skill stick!

#37

Postad 26 oktober 2006 - 14:23

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

JAAAAA!!! Har det i min hand, den långa väntan är över.... Men man behövde ha en kompis som kände en snubbe som hade en brorsa som jobbade i en spelaffär för att få tag på det  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Grattis!! Skriv och säg vad du tycker om spelet...

#38

Postad 26 oktober 2006 - 14:28

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa PES imorgon men jag är inte säker på om jag ska köpa PES eller Fifa? Har endast spelat PES4 så jag undrar lite hur stor skillnaden är mellan 4:an och 6:an? Har spelat Fifa demot men var inte så jätteimponerad. Tyckte att det var stelt och väldigt tråkigt att de tagit bort skill stick!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också bara kört FIFA demot och blev inte helt imponerad heller...FIFA spelen som finns till 360 är inte bra...PES 4 kommer skilja sig ifrån PES 6, men spelglädjen och realismen finns kvar...Jag tror du gör ett bra köp vid PES 6. Annars köp både PES och FIFA och lämna tillbaka det som är kasst...

#39

Postad 26 oktober 2006 - 16:18

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
fifa suger tycker jag segt och tråkigt väntaqr med spänning tills imorron, när pes landar

#40

Postad 26 oktober 2006 - 22:36

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa PES imorgon men jag är inte säker på om jag ska köpa PES eller Fifa? Har endast spelat PES4 så jag undrar lite hur stor skillnaden är mellan 4:an och 6:an? Har spelat Fifa demot men var inte så jätteimponerad. Tyckte att det var stelt och väldigt tråkigt att de tagit bort skill stick!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också bara kört FIFA demot och blev inte helt imponerad heller...FIFA spelen som finns till 360 är inte bra...PES 4 kommer skilja sig ifrån PES 6, men spelglädjen och realismen finns kvar...Jag tror du gör ett bra köp vid PES 6. Annars köp både PES och FIFA och lämna tillbaka det som är kasst...

<{POST_SNAPBACK}>


Köper PES imorgon...tack för svaret!

#41

Postad 27 oktober 2006 - 12:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 604 inlägg
  • 0
Spelade 2 matcher på lunchen, på pro. Trodde man hade spelat tillräckligt med PES5, men detta spel verkar skilja sig rätt mycket vad gäller timingen. Att slå en bra passning är A och O i detta spel och rent AI mässigt verkar det bättre av det lilla jag spelat. Skotten verkar man ha ändrat lite på, det går inte dunka iväg bollen från 35m på samma sätt som tidigare, spelaren måste vara i perfekt balans.

Förövrigt tycker jag att grafiken är jäkligt snygg faktiskt, det flyter på så oerhört bra med 720p på min 50" plasma TV, inget next gen kanske men flytet och den extremt klara grafiken väger upp det.

#42

Postad 27 oktober 2006 - 13:31

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Någon som vet vad spelet kostar på EB-Games?

#43

Postad 27 oktober 2006 - 13:40

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Någon som vet vad spelet kostar på EB-Games?

<{POST_SNAPBACK}>



Tror att det kostar 599:- (tror) Men inte var det så stor skillnad på grafiken mellan PES5 & 6:an.

#44

Postad 27 oktober 2006 - 14:00

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
En sak som är riktigt skön är att planen känns riktigt stor å maffig i widescreen och med kameravinkel wide på. Det på min 50" är riktigt smaskigt men annars kan jag hålla med om att inte mycket har hänt med grafiken förutom att den är i HD nu.
En sak jag reagerade på är att alla fotografer och kameramän fortfarande är samma gamla Skyltdockor, helt orörliga och dåligt gjorda. Konami skulle behöva kika lite på presentationen i NBA2K7 där precis allt på sidan om planen är animerat, Sånt höjer inlevelsen otroligt mycket tycker jag...

#45

Postad 27 oktober 2006 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Det på min 50" är riktigt smaskigt men annars kan jag hålla med om att inte mycket har hänt med grafiken förutom att den är i HD nu.
En sak jag reagerade på är att alla fotografer och kameramän fortfarande är samma gamla Skyltdockor, helt orörliga och dåligt gjorda. Konami skulle behöva kika lite på presentationen i NBA2K7 där precis allt på sidan om planen är animerat, Sånt höjer inlevelsen otroligt mycket tycker jag...

<{POST_SNAPBACK}>

Det har ju att göra med att det egentligen bara är en uppgraderad port av PS2 versionen, det riktiga nextgen PES med nybyggd motor får vi inte se förrän nästa iteration tyvärr :)

Läste förresten det här angående skillnaderna mellan PS2 och 360 versionen:

From Eurogamer

And while we're on the subject of grating, let's address the differences between the PS2 and Xbox 360 versions, which hardly flatter the new boy. On PlayStation 2, you can play four versus four online. On Xbox 360, you can play one on one, or two versus two offline (Xbox 360 has no support at all for more than four players on one console, either). On PS2, you can choose from 33 stadiums. On Xbox 360, there are eight. On PS2, you have the PES Shop to work through, unlocking extra bits and pieces. On Xbox 360, there is no shop - you get what you're given. On PS2, the menus allow you to quickly flick between starting eleven and substitutes; to view the scorers during a game by hitting the pause button; to save off replays to your memory card; to edit virtually anything in the game; to play an International Challenge mode, based on World Cup qualifying, and Random Selection matches, where teams are randomly drawn players from a chosen continent (simply brilliant for multiplayer pick-up matches). On Xbox 360, of all of that, all you can do is edit the player names. You can't even save replays, which is just ludicrous - particularly given that the manual actually says you can.


Tja, är inte första gången det händer... men lägg ner currentgenversionerna nu och prioritera nextgenversionen.

#46

Postad 27 oktober 2006 - 17:28

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Någon som vet vad spelet kostar på EB-Games?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kostar 699:- om du inte kan få någon rabatt :)

#47

Postad 27 oktober 2006 - 17:40

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa PES imorgon men jag är inte säker på om jag ska köpa PES eller Fifa? Har endast spelat PES4 så jag undrar lite hur stor skillnaden är mellan 4:an och 6:an? Har spelat Fifa demot men var inte så jätteimponerad. Tyckte att det var stelt och väldigt tråkigt att de tagit bort skill stick!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också bara kört FIFA demot och blev inte helt imponerad heller...FIFA spelen som finns till 360 är inte bra...PES 4 kommer skilja sig ifrån PES 6, men spelglädjen och realismen finns kvar...Jag tror du gör ett bra köp vid PES 6. Annars köp både PES och FIFA och lämna tillbaka det som är kasst...

<{POST_SNAPBACK}>


Köper PES imorgon...tack för svaret!

<{POST_SNAPBACK}>

Lugnt...du kommer att få det bästa fotbollsspelet till 360 :)

#48

Postad 27 oktober 2006 - 17:45

Kakashi
  • Kakashi
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Spelade 2 matcher på lunchen, på pro. Trodde man hade spelat tillräckligt med PES5, men detta spel verkar skilja sig rätt mycket vad gäller timingen. Att slå en bra passning är A och O i detta spel och rent AI mässigt verkar det bättre av det lilla jag spelat. Skotten verkar man ha ändrat lite på, det går inte dunka iväg bollen från 35m på samma sätt som tidigare, spelaren måste vara i perfekt balans.

Förövrigt tycker jag att grafiken är jäkligt snygg faktiskt, det flyter på så oerhört bra med 720p på min 50" plasma TV, inget next gen kanske men flytet och den extremt klara grafiken väger upp det.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har helt rätt när det gäller timing + skotten. Skotten var det första jag blev ställd över...man måste snabbt trycka på skottknappen annars så drar han den 35m över läktaren om man håller in knappen för länge...det kan också bero på om spelaren kommer i fritt läge och inte har en försvarare som håller i honom...

#49

Postad 27 oktober 2006 - 20:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Samma omställning som mellan PES4 och PES5, det med skotten alltså, för det är samma sak mellan PES5 och PES6, skotten känns "sämre" tills man lärt sig dra iväg dom riktiga märlorna =)

#50

Postad 27 oktober 2006 - 20:41

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Har spelat kanske 10 matcher över live nu och har inte känt av något lagg alls. Spelet och skotten kommer mer och mer och spelet växer för varje match! Fyfan va roligt jag har :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.