Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Jensen

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2004 - 15:33

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Välkommen till min Gästbok!

Redigerat av Nomad, 30 maj 2006 - 18:31.


#2

Postad 10 juni 2004 - 09:38

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Krångligt? Det går snabbare och lättare än att trycka ut släden, byta skiva och trycka in den igen ;) Bara att lyfta på tyngden och ta bort skivan, lägga i en ny och lägga dit tyngden igen..

#3

Postad 24 juli 2004 - 16:33

Gäst_Oggela_*
  • Gäst_Oggela_*
  • 0
Tjaba!

Vart ska du flytta??

//Oggela

#4

Postad 24 juli 2004 - 17:31

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Tjaba!

Vart ska du flytta??

//Oggela

Tja.

Ska flytta till *******! <_<

Redigerat av Nomad, 26 oktober 2004 - 21:37.


#5

Postad 24 juli 2004 - 18:15

Gäst_Oggela_*
  • Gäst_Oggela_*
  • 0
Hähä, fick du bra betalt för lägenheten nu då? Har ju hört att vissa har fått fantasisummor det senaste <_<

Då blir det en projektor snart då? :)

#6

Postad 24 juli 2004 - 21:06

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hähä, fick du bra betalt för lägenheten nu då? Har ju hört att vissa har fått fantasisummor det senaste  <_<

Då blir det en projektor snart då? :)

Nja, jag har inte satt ut lägenheten än, ska ner till Skövde Bostäder på måndag och skriva på, sen så ska jag göra iordning en annons och få ut den.

Klart det blir projektor! :) (Troligtvis en Panasonic AE500).

#7

Postad 04 februari 2005 - 14:38

kattmat
  • kattmat
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tjabba!
undrar vars du har köpt tvbänken ifrån!

#8

Postad 04 februari 2005 - 16:09

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Tjabba!
undrar vars du har köpt tvbänken ifrån!

<{POST_SNAPBACK}>


Hejsan!
TV-Bänken har jag köpt på IKEA och den heter Docent. Slänger med en direkt länk -> DOCENT

#9

Postad 10 april 2005 - 14:19

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hej
Snyggt rum...

Är i färd med att måla om och har precis som du rött bakom duken.

på sidoväggarna har jag tidigare haft grå färg men det gjorde rummet riktigt grått och trist.
Har testat att måla ena väggen vit och visst blev det en klar förbättrning men hur upplever du det när du tittar på projektorn?
Blir det bra när det är vitt?
Jag är lite rädd för att det blir för ljust.

Jag har ju bara målat ena väggen vit så jag kan inte riktigt avgöra hur det blir när man ser film och jag orkar inte måla alla tre för att senare komma fram till att det inte blev bra:)
Min proj har ju bara 700 ansilumen och är rätt beroende av ett mörkt rum.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 10 april 2005 - 14:20.


#10

Postad 10 april 2005 - 15:01

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej
Snyggt rum...

Är i färd med att måla om och har precis som du rött bakom duken.

på sidoväggarna har jag tidigare haft grå färg men det gjorde rummet riktigt grått och trist.
Har testat att måla ena väggen vit och visst blev det en klar förbättrning men hur upplever du det när du tittar på projektorn?
Blir det bra när det är vitt?
Jag är lite rädd för att det blir för ljust.

Jag har ju bara målat ena väggen vit så jag kan inte riktigt avgöra hur det blir när man ser film och jag orkar inte måla alla tre för att senare komma fram till att det inte blev bra:)
Min proj har ju bara 700 ansilumen och är rätt beroende av ett mörkt rum.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!

Tack!

Om jag ska vara ärlig så är jag inte helt nöjd. Har planer på att måla hela rummet i rött. Men den största boven till att jag har det lite väl ljust är nog taket som okcå är vitt.. projektorn lyser upp taket lite vilket gör att det blir ganska ljust. Så hade jag kunnat, så hade jag nog målat om taket i en mörkare färg.

#11

Postad 10 april 2005 - 20:58

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hej

Tack för ditt svar.

Tror du inte att man tröttnar om hela rummet är rött?
Tror man behöver något som bryter av...

Jag hade ju ett mörkt rum vilket har fått till följd att jag nästan aldrig använder projektorn.
Men men jag är ju väldigt glad för bruna väggar men det är tyvärr inte sambon, jag vill dock behålla den röda väggen så vi får se vart vi hamnar.
men nu har jag bestämmt mig för att inte måla vitt iaf.

Mvh
Kim

#12

Postad 11 april 2005 - 15:01

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej

Tack för ditt svar.

Tror du inte att man tröttnar om hela rummet är rött?
Tror man behöver något som bryter av...

Jag hade ju ett mörkt rum vilket har fått till följd att jag nästan aldrig använder projektorn.
Men men jag är ju väldigt glad för bruna väggar men det är tyvärr inte sambon, jag vill dock behålla den röda väggen så vi får se vart vi hamnar.
men nu har jag bestämmt mig för att inte måla vitt iaf.

Mvh
Kim

<{POST_SNAPBACK}>


Hej igen!

Att jag kan tröttna på ett hel rött rum är det som hindrar mig just nu.. vet inte hur jag ska göra.. Kanske målar om hela rummet i helt andra färger istället.. :)

#13

Postad 19 april 2005 - 16:42

Gubbslyna
  • Gubbslyna
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Nice bio!

Vad har du för mått på duken/skivan? utan listerna då.

#14

Postad 19 april 2005 - 19:44

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Nice bio!

Vad har du för mått på duken/skivan? utan listerna då.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack!

Utan listerna på tror jag måttet är 210x123cm, tog måtten från denna duken på 90".

#15

Postad 26 april 2005 - 22:08

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Hej Jensen!
Såg att du hade beställt en Marantz 7500 istället för en Rotel. Du vet väl om att det går beställa Rotel från Tyskland för betydligt mindre summa pengar. Har sett flera RSX 1055 för endast 10.000 kr.

#16

Postad 26 april 2005 - 22:22

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej Jensen!
Såg att du hade beställt en Marantz 7500 istället för en Rotel. Du vet väl om att det går beställa Rotel från Tyskland för betydligt mindre summa pengar. Har sett flera RSX 1055 för endast 10.000 kr.

<{POST_SNAPBACK}>


Hejsan!

Ja, jag vet, men hade jag velat ha en Rotel så hade jag nog viljat ha 1056:an.. Men det skiljer ändå lite pengar. Så jag ska prova med Marantz först, och hoppas att jag blir nöjd :rolleyes:

#17

Postad 16 maj 2005 - 20:18

CitriX
  • CitriX
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hej, såg att du hade en Rotel RB-1070 i din samling, är nyfiken på hur den är ljudkaraktärsmässigt, ljus, neutral, mörk? har funderat på att driva den med en Marantz, kanske Marantz SR-4500 eller Marantz SR-5400, några synpunkter? och hur är deras karaktär? mina högtalare idag är ett par Wharfedale Emerald 97 MK IV.

Tack på förhand / Torbjörn

#18

Postad 17 maj 2005 - 22:55

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej, såg att du hade en Rotel RB-1070 i din samling, är nyfiken på hur den är ljudkaraktärsmässigt, ljus, neutral, mörk? har funderat på att driva den med en Marantz, kanske Marantz SR-4500 eller Marantz SR-5400, några synpunkter? och hur är deras karaktär? mina högtalare idag är ett par Wharfedale Emerald 97 MK IV.

Tack på förhand / Torbjörn

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!!

Ursäkta dröjesmålet.

Får nog säga att Rotel-steget är ganska neutralt. Marantz och rotel kan bli lite vasst vid höga volymer med viss musik, men inget som jag stör mig på. Marantz 4500 eller 5400 tror jag nog kan bli bra! (bara dom har pre-out =)) Men hur dina högtalare passar Marantz/Rotel har jag ingen aning om, men prova :D
Lycka till med köpen!!

#19

Postad 14 juli 2005 - 19:31

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Lagt till nya bilder i första inlägget :lol:

#20

Postad 15 juli 2005 - 04:46

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
En liten bild innan och en bild efter :lol:

Bifogad fil(er)



#21

Postad 15 juli 2005 - 05:05

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Tycker att det blev en mkt bra förbättring. Att duken sänktes kändes som att det blev mer rum i bildens helhet.

Allt smälte samman bättre..

/Ronnie

#22

Postad 15 juli 2005 - 12:20

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Tycker att det blev en mkt bra förbättring. Att duken sänktes kändes som att det blev mer rum i bildens helhet.

Allt smälte samman bättre..

/Ronnie

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med dig helt ;)

Är betdydligt skönare när man ser på film nu med. Är kanonnöjd med resultatet! :lol:

#23

Postad 30 juli 2005 - 11:31

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

  • 2 592 inlägg
  • 0
Tack för betyget och för att du gillar bordet.

Det är nog ingen större chans att jag gör mig av med det, då det är en möbel jag ärvt av min farfar. Det är egentligen ett skrivbord, men jag har inte någon plats för det just nu, så jag använder det som matbord i stället. Det är tillverkat -37 eller 39 på Gärsnäs möbler - Gärsnäs.

case

#24

Postad 05 augusti 2005 - 02:43

AwdS
  • AwdS
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Var har du köpt soffan?

#25

Postad 05 augusti 2005 - 10:04

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Var har du köpt soffan?

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!

Soffan är köpt på Ikea och heter EKTORP.

#26

Postad 01 januari 2006 - 21:16

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Japp, tillfällig lösning. Har köpt nya som ska dras till helgen.

edit: nu är det fixat :)

Redigerat av D.Man, 02 januari 2006 - 21:56.


#27

Postad 06 januari 2006 - 22:02

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Mycket snyggt jobbat. Jag är väldigt imponerad. Keep up the good work.

#28

Postad 22 mars 2006 - 08:10

mrbooty
  • mrbooty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tjena, tv-bänken finns på Johan Tibergs möbler vid Stigbergstorget i Göteborg www.tibergsmobler.se den heter Johanna och kostar 2.990 kr. Snyggt jobbat förresten!

#29

Postad 12 maj 2006 - 16:55

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Tja, vore schysst om du kunde posta fler bilder på din dator hörna...:wub:

#30

Postad 12 maj 2006 - 18:23

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Tja, vore schysst om du kunde posta fler bilder på din dator hörna...:(

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!

Jag ska få en annan skärm ev. nästa vecka så jag väntar lite tills det om det är ok. :wub:

#31

Postad 13 maj 2006 - 11:35

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Tja, vore schysst om du kunde posta fler bilder på din dator hörna...:(

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!

Jag ska få en annan skärm ev. nästa vecka så jag väntar lite tills det om det är ok. :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Lugnt, vill bara få lite mer insperation till mitt rum. Ska göra om det totalt under sommaren. Då är ett likande skrivbord som ditt + ikea malm byrån på inköpslistan...:(

#32

Postad 24 maj 2006 - 06:07

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
*host* har det inte gått mer än en vecka nu jensen? :D

#33

Postad 24 maj 2006 - 14:51

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

*host* har det inte gått mer än en vecka nu jensen? :D

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, och jag väntar fortfarande. Min syster som har fått en förtagsdator, men hon har inte fått hem grejorna än. Skulle kommit denna veckan. Så jag får nog vänta tills nästa vecka. :D

#34

Postad 24 maj 2006 - 23:42

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Snacka om surt, jobbigt när man väntar på något. :(

Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge eller?;)

#35

Postad 24 maj 2006 - 23:51

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Snacka om surt, jobbigt när man väntar på något. ;)

Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge eller?:P

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe, det stämmer så bra så! Men jag hoppas att jag så snart som mögligt ska få skärmen så ska jag slänga upp lite bilder sedan! :(

#36

Postad 29 maj 2006 - 20:01

Angel
  • Angel
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej ser att du köpt nytt : ) Kommer säkert känna mig som hemma med dom sakerna du har.
Hur låter dm 604 s3 orna då? Är det bra tyrck i dom, ville köpa dom men har inte plats än men dom kommer jag nog få med tiden... Fick du tag i några svärd?

#37

Postad 30 maj 2006 - 18:29

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej ser att du köpt nytt : ) Kommer säkert känna mig som hemma med dom sakerna du har.
Hur låter dm 604 s3 orna då? Är det bra tyrck i dom, ville köpa dom men har inte plats än men dom kommer jag nog få med tiden... Fick du tag i några svärd?

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm, köpt nytt? :(

Jag tycker det är riktigt bra tryck i 604:orna, men skulle nog vilja ett litet starkare slutsteg.. Eller jag vet inte.. Svårt att bestämma mig :(

Nej, inga svärd än, för tillfället ligger all min energi på att försöka komma igång med mitt bänkbygge!

#38

Postad 30 maj 2006 - 18:32

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Förresten, fortfarande inte ny skärm, men syrran hade pratat med dom, och dom håller på och kör ut paketen nu, så jag får hoppas att den kommer jäkligt snart! :(

#39

Postad 09 juni 2006 - 19:38

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Snacka om surt, jobbigt när man väntar på något. :rolleyes:

Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge eller?:D

<{POST_SNAPBACK}>


Så, nu har jag iallafall fått min nya skärm.. Stor som ett hus :ph34r: Men jag har lyckats att spilla cola på mitt underbara tangetbord, så jag har fått köpa ett skittangetbord i väntan på mitt nybeställda, sp en bild kommer nästa vecka nångång! :huh:

#40

Postad 18 juni 2006 - 13:49

Hmm?
  • Hmm?
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
citat: Nja.. kabletrassel och en massa hörlurar.. Inte mycke hemmabio där :)

Vad jag förstod så var det "mötesplatsen för Hembio- och Hifi-entusiaster".. Sen så har jag ett Logitech Z-5500 också, men jag har inte kunnat fota det än för att jag glömde min riktiga kamera på en studentfest och inte har fått hem den än så det framgår inte riktigt av bilderna tyvärr. Så det är nog lite hembio ändå;-) Ha det!

Redigerat av Hmm?, 18 juni 2006 - 13:50.


#41

Postad 26 juni 2006 - 00:05

Fantana
  • Fantana
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Vad är det för träslag du har på johanna-bänken ?? Snyggaste bänken jag sett på länge!

#42

Postad 26 juni 2006 - 05:30

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Vad är det för träslag du har på johanna-bänken ??  Snyggaste bänken jag sett på länge!

<{POST_SNAPBACK}>


Johanna? Mer än jav visste ;)

Den är i massiv ek. Finns på jysk.

#43

Postad 01 juli 2006 - 10:55

hobbis
  • hobbis
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
**bortsnippat**
Kom med inlägget innan du skrivit vad du ska göra med projen när plasman kom....

Redigerat av hobbis, 01 juli 2006 - 10:58.


#44

Postad 14 juli 2006 - 15:57

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Hej! Aviatorboxen köpte jag på tradera. Det är en fransk box så du kan nog hitta den på nån fransk sida.

#45

Postad 14 juli 2006 - 16:02

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej! Aviatorboxen köpte jag på tradera. Det är en fransk box så du kan nog hitta den på nån fransk sida.

<{POST_SNAPBACK}>


Ah, tackar! Ska titta runt lite! :)

#46

Postad 29 juli 2006 - 21:26

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0
Hej! Var har du köpt Big Fish "boxen"

#47

Postad 29 juli 2006 - 23:16

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Hej! Var har du köpt Big Fish "boxen"

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!

Den boxen kåte jag från Axelmusic.com om jag inte minns helt fel!

#48

Postad 30 juli 2006 - 00:20

Unregistereddd5f474b
  • Unregistereddd5f474b
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Tjena Jensen, kände bara att jag måste ge dig en liten kommentar angående din kommentar på att jag hade min DVD 6600 uppe på min SR7500. Visst är det inte optimalt. Men, när du skrev kommentaren har du förmodligen inte tänkt på att DVDn inte alls är lika djup som förstärkaren, därför finns det luftspalter uppe på förstärkaren bakom DVD-spelaren. Sen vad gäller luft på sidorna om förstärkaren så är en knapp centimer mer än nog. På sidan finns det inga ventilationshål så ingen luft ska strömma igenom, så det gör väldigt liten skillnad om det är en eller 5 centimeter bredvid. Till detta kommer att jag sällan belastar mer än 2 av de 7 stegen. Så den går sällan för högtryck. Än så länge...

Det som är sämst med placeringen är att DVDn får det lite hett om öronen om man spelar högt länge. Men för förstärkaren är det ingen fara. (Är civilingenjör och jobbar en hel del med just värmeöverföring. Samt att jag är utbildad elektronikare från mina tidigare år. Så en viss koll har jag ju :))

Nu till något helt annat. Hur upplever du din Marantzförstärkare förutom att den blir varm? Det är jag riktigt nyfiken på. Sen jag bytte förstärkare har jag inte varit riktigt nöjd med ljudet som kommer ur mina högtalare. Men jag misstänker att skulden till största del kan läggas på mina högtalare...

#49

Postad 30 juli 2006 - 08:53

Seren
  • Seren
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Hej hej Jensen ! ( Danskt påbrå ? ) :) . Måste ju kladda lite här; Fint du har det. Perfekt litet hål för xboxen i tv-bänken. :D

Mvh Seren.

Redigerat av Seren, 30 juli 2006 - 08:53.


#50

Postad 30 juli 2006 - 09:35

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Tjena Jensen, kände bara att jag måste ge dig en liten kommentar angående din kommentar på att jag hade min DVD 6600 uppe på min SR7500. Visst är det inte optimalt. Men, när du skrev kommentaren har du förmodligen inte tänkt på att DVDn inte alls är lika djup som förstärkaren, därför finns det luftspalter uppe på förstärkaren bakom DVD-spelaren. Sen vad gäller luft på sidorna om förstärkaren så är en knapp centimer mer än nog. På sidan finns det inga ventilationshål så ingen luft ska strömma igenom, så det gör väldigt liten skillnad om det är en eller 5 centimeter bredvid. Till detta kommer att jag sällan belastar mer än 2 av de 7 stegen. Så den går sällan för högtryck. Än så länge...

Det som är sämst med placeringen är att DVDn får det lite hett om öronen om man spelar högt länge. Men för förstärkaren är det ingen fara. (Är civilingenjör och jobbar en hel del med just värmeöverföring. Samt att jag är utbildad elektronikare från mina tidigare år. Så en viss koll har jag ju :D)

<{POST_SNAPBACK}>


Hej!
Ok, det låter väl ok som du besrkiver. Men jag kan ju se till min egen receiver, som blir riktigt varm så fort jag har igång den nästan. Därför min något kanske lite hårda kommentar :)

Nu till något helt annat. Hur upplever du din Marantzförstärkare förutom att den blir varm? Det är jag riktigt nyfiken på. Sen jag bytte förstärkare har jag inte varit riktigt nöjd med ljudet som kommer ur mina högtalare. Men jag misstänker att skulden till största del kan läggas på mina högtalare...

Nu använder jag ju slutsteg till mina frontar, men jag är väldigt nöjd med ljudet! Även till film är jag mycket nöjd! I 2-kanal kanske man vill ha lite mer kraft för att få krämma ur högtalarna ordentligt! Men som jag bor nu kan jag inte det ändå (för liten lägenhet..).

Vad hade du för högtalare?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.