Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 3

238 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fable III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 5,7 (9) 284:-
Fable III - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 19 augusti 2009 - 10:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Lionhead har precis presenterat Fable 3 till 360.

Ska förvåna spelare *gäsp*, nyinovation *gäsp* och så vidare

2:an var kul men knappast något världsomvändande.

http://kotaku.com/53...ress-conference

Trean är du Kung eller Drottning, lite mer intressant. Samma Good and Evil på det dock.
- Börjar med att du ska skapa en revolution mot den sittande tyrannen

Redigerat av PalmiNio, 19 augusti 2009 - 10:04.


#2

Postad 19 augusti 2009 - 10:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
MMmm... Hype... :)

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...

#3

Postad 19 augusti 2009 - 10:07

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
hahah skeptikerna har pratat...
håller med, ettan var fantastiskt tvåan var rätt kasst. men vem vet, trean kanske blir helt makalöst!

#4

Postad 19 augusti 2009 - 10:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

MMmm... Hype... :)

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...


Aja nu ska de iaf ta serien i en annanriktning, lite mer RTS hade varit skoj. Uppskattade själv Popylous och Black and White väldigt mycket.

#5

Postad 19 augusti 2009 - 11:46

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Tycker både ettan och tvåan är sjyssta spel, gäller bara att inte förvänta sig riktigt så mkt som det utlovas.

#6

Postad 19 augusti 2009 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Jag är minst sagt skeptisk ;)

Ok, de har tagit bort de löjliga uttrycken och ersatt det med "touch"? När man möter en dam första gången kan man ta henne i handen, nästa gång kanske en kram och tredje gången kör man för fulla muggar. Vad är skillnaden?

#7

Postad 20 augusti 2009 - 12:32

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Grymt skeptisk. Man får vara beredd på att spelet blir en tiondel så bra som den där dårfinken försöker få det att verka.

#8

Postad 20 augusti 2009 - 13:51

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Jag är minst sagt skeptisk :(

Ok, de har tagit bort de löjliga uttrycken och ersatt det med "touch"? När man möter en dam första gången kan man ta henne i handen, nästa gång kanske en kram och tredje gången kör man för fulla muggar. Vad är skillnaden?


Va fan? Så man kan inte fisa, skämta och bajsa på sig för att imponera på 100 personer samtidigt till ingen nytta längre? Det var ju det bästa med Fable 2.

#9

Postad 20 augusti 2009 - 13:59

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Kan inte hjälpa det men jag vill ha detta grymt mycket nu.

Jag blev också lite besviken på 2an men jag kan inte ge upp Fable.
2an var bra, det jag egentligen hade störst problem med var magi-systemet, det var så osmidigt så att det inte finns. Man behövde först göra någonting som distraherar fienderna eller saktade ner tiden och sen göra själva attacken som tog ca 5 sekunder att ladda upp på högsta nivån. (Ungefär 1 sekund per nivå.)
Annars tyckte jag att det var ett roligt spel, som kanske inte levde upp till alla mina förväntningar men jag skulle ändå - om man nu ska betygsätta - ge det en väldigt stark 3a eller en svag 4a, ungefär samma sak men aja, svag 4a får det bli.

Hoppas att detta kommer till PS3 också, sålde min 360.

Edit: Glömde säga varför man behövde ha något som distraherade. Det tar längre tid att ladda upp attacken om du blir attackerad under tiden, mätaren går neråt liksom.

Redigerat av Unregistered1689, 20 augusti 2009 - 14:04.


#10

Postad 20 augusti 2009 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Edit: Glömde säga varför man behövde ha något som distraherade. Det tar längre tid att ladda upp attacken om du blir attackerad under tiden, mätaren går neråt liksom.

Japp. Vet du hur jag löste det? Genom att strunta i att de slog mig eftersom det inte spelade någon roll ifall jag dog eller inte :(

#11

Postad 20 augusti 2009 - 16:41

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Det måste varit tråkgt, du gillade inte spelet?

Tyckte att det var ganska skönt att man inte kunde dö, lite mer avkopplande. Annars blir jag bara frustrerad om det är något svårt ställe.

Redigerat av Unregistered1689, 20 augusti 2009 - 16:42.


#12

Postad 20 augusti 2009 - 17:31

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Japp. Vet du hur jag löste det? Genom att strunta i att de slog mig eftersom det inte spelade någon roll ifall jag dog eller inte :(


Vadå, man fick ju ärr och skit om man dog :)

#13

Postad 20 augusti 2009 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Det måste varit tråkgt, du gillade inte spelet?

Nä, gjorde ju inte det. Slutade spela efter typ halva spelet och spelade aldrig klart. Sjukt. Jättekul när man ville förinta en hel stad och en massa soldater spawnade i all oändlighet. Sen kom alla man dödat i stan tillbaka också, och barn går inte att döda. Wohoo. Var det inte det spelet som skulle ha kvarstående förändring beroende på vad man gjorde. Plantera ett frö och det blir ett träd senare my ass. Verkar som han planterade den idén där solen inte skiner.

Vadå, man fick ju ärr och skit om man dog

Ja, oh noes :) . Och det var ju så svårt att gifta sig efter det :(

Jag tyckte ettans karaktärsutveckling var mycket bättre, om man kastade mycket spells blev man gammal och man växte horn och fick röda ögon när man var ond. Vet inte om det var samma i tvåan men min karaktär ändrades inte ett piss även om jag var genomond och faktiskt spelade ganska länge.

Redigerat av Zoiler, 20 augusti 2009 - 17:54.


#14

Postad 20 augusti 2009 - 18:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Håller för en gångs skull med Zoiler här :(
Första spelet var bättre. Hoppas de kan få till det ordentligt med 3an. 2an var förvisso ett mycket bra spel ändå. Ett av få jag orkat spela klart senaste åren.

#15

Postad 20 augusti 2009 - 20:19

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Vet inte om det var samma i tvåan men min karaktär ändrades inte ett piss även om jag var genomond och faktiskt spelade ganska länge.

eh?????! Dem förändrades visst mycket tycker jag till utseendet. Jag tror att man till och med fick horn och sånt, man blev grå i ansiktet, tror jag det var osv. Man såg blodådrorna i ansiktet tror jag också. Länge sen jag spelade klart det, dock.

Två gånger spelade jag klart "The Main Quest" så att säga och gjorde alla uppdrag en gång (inga DLCs). Förutom något skit om att man skulle hitta hundra av det och det och det osv, dem sket jag i, kändes bara meningslöst.

Däremot tyckte jag inte att det gav särskilt mycket att man var god. Ojdå alla säger att man är elak, big deal liksom. Inte som i Fallout 3 att det är lättare att konversera med människor (och ghouls :(). Och om man sprängde någon stad så tyckte jag i alla fall att det gav konsekvenser senare. Inte så stora men
Spoiler
, kanske inga stora grejer men ändå betydelsefulla.
Annars om man bortser karman och spelar som "brawler" så tycker jag att det här var ett väldigt roligt spel.

Redigerat av Unregistered1689, 20 augusti 2009 - 20:20.


#16

Postad 20 augusti 2009 - 20:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

eh?????! Dem förändrades visst mycket tycker jag till utseendet. Jag tror att man till och med fick horn och sånt, man blev grå i ansiktet, tror jag det var osv. Man såg blodådrorna i ansiktet tror jag också. Länge sen jag spelade klart det, dock.

Just det ja, grå blev nog min gubbe också. Grå, liksom. Kommer ihåg nu hur jag fick hämta upp min dreglande haka från golvet över hysterin.

Aja, man kan tydligen åtminstone se hyfsat ond ut men det tar en jäkla tid säger de och jag gillade ändå ettans look bättre. Konstigt att man inte är evil fastän man slaktar stad efter stad. Nää, man måste offra folk hos de olika templen som är så smidigt.

http://www.gamesrada...101716503450016

#17

Postad 20 augusti 2009 - 21:22

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Jag spelade iofs aldrig ettan då jag hade ett Playstation 2 istället så jag har inga kommentarer där om looken.

Jag kommer inte ihåg hur jag blev ond egentligen, tror inte att jag behövde offra särkilt mycket människor (en och annan präst kanske) sen gjorde jag väl som jag själv behagade utan att bry mig iom att det inte gav särskilt mycket att var god. Jag slaktade väl lite städer dödade lite civila osv.

Ett tips till alla spelare är att spela inte efter den där karma-grejen, den betyder absolut ingenting. Oroa er inte för konsekvenser över huvud taget i princip, spela som ni känner för helt enkelt. Blir mycket roligare då.

Edit: Ojdå, nu blev detta en Fable 2 tråd i stället. Inte meningen
Fast ändå man kan ju diskutera problemen med föregående spel och vad man tycker kan förbättras, tycker jag ändå.

Redigerat av Unregistered1689, 20 augusti 2009 - 21:24.


#18

Postad 21 augusti 2009 - 08:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Min gubbe blev fet efter att jag kört igenom Colusseumet; sen var det omöjligt att få honom mager igen... Fanns liksom inte tillräckligt med Selleri i världen, tyckte det var det enda tråkiga rent utseendemässigt...

Sen det där att det inte gjorde något om man dog vet jag inte riktigt. Visst, ärr och sånt är ju skitsamma, men man får ju ändå försöka anstränga sig att överleva. Det krävs ju att man lever in sig LIIIITE i spelen man spelar...

#19

Postad 21 augusti 2009 - 13:29

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Precis vad jag menade när med att det måste varit tråkigt när Zoiler inte brydde sig.

Blev han verkligen fet? Inte biffig bara? Muskler alltså. Det var det som var jobbigt med att vara tjej, antingen magi som var värdelöst eller att bli biff i princip, då är man ju inte lika snygg längre ju B). Sen fanns ju iofs pistoler och sånt men jag kommer inte ihåg felet med det, tråkigt kanske eller något.

Redigerat av Unregistered1689, 21 augusti 2009 - 13:32.


#20

Postad 21 augusti 2009 - 13:46

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Blev han verkligen fet? Inte biffig bara? Muskler alltså. Det var det som var jobbigt med att vara tjej, antingen magi som var värdelöst eller att bli biff i princip, då är man ju inte lika snygg längre ju B). Sen fanns ju iofs pistoler och sånt men jag kommer inte ihåg felet med det, tråkigt kanske eller något.

Jag plockade bort en massa poäng på en av mina karaktärer (tjej) för att få henne i rätt storlek. Såg ut som Xena innan :lol:

På min huvudkaraktär har jag bara slängt på Halo-rustningen, så att det inte går något att han är en biff på över 2 meter.

Jag gillade Fable 2 riktigt mycket och spelade aldrig 1:an.

#21

Postad 21 augusti 2009 - 14:11

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Det kanske är det man inte ska göra, att spela ettan. Det verkar ju nästan som att dem som inte spelade ettan hade roligare med tvåan. Och spela ettan sedan kanske. För jag antar att det inte finns någon speciell story att följa från ettan till tvåan, iaf ingen jag märkte. Man började ju som barn och då kan det ju inte ha hänt så mycket innan.

#22

Postad 21 augusti 2009 - 17:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Det kanske är det man inte ska göra, att spela ettan. Det verkar ju nästan som att dem som inte spelade ettan hade roligare med tvåan. Och spela ettan sedan kanske. För jag antar att det inte finns någon speciell story att följa från ettan till tvåan, iaf ingen jag märkte. Man började ju som barn och då kan det ju inte ha hänt så mycket innan.

Tja, ni som inte spelade ettan tycker ju allt är nytt och fräscht. Men för de som spelade ettan så är det i stort sett inget nytt alls, utan bara en upprepning av det man redan spelat. Alltså, det är löjligt egentligen vad lite de lagt till och hur liknande upplägget är. Skrattretande exempelvis med magierna som till 70-80% är samma. Sen har vi collosseum som också fanns i ettan, bara det att det var SVINmycket bättre där.

Så tvåan är samma spel i HD fast med flera försämringar. Dessutom har jag redan spelat Fableexpansionen, behöver inte spela det tre gånger.

Sen det där att det inte gjorde något om man dog vet jag inte riktigt. Visst, ärr och sånt är ju skitsamma, men man får ju ändå försöka anstränga sig att överleva. Det krävs ju att man lever in sig LIIIITE i spelen man spelar...

Jaja, vad fan det var ju inte som att jag dog hela tiden eller tog självmord men man visste att om det stod mellan liv och död så spelade det ingen roll. Det enda som är dumt med att dö är att man förlorar expen man byggt upp så om jag har massa orbs liggande så försökte jag så klart överleva. Trots allt så expade jag mycket och spelade allvarligt tills jag fick starkaste spellen. Därefter brydde jag mig inte speciellt mycket men då var jag inte långt ifrån att sluta spela heller.

Men i Fable ett var expsystemet bättre, man kunde få sjukt mycket exp och combos. Det var något som var sämre med tvåans men jag kommer inte ihåg vad.

#23

Postad 29 augusti 2009 - 07:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Kommer förmodligen inte spela Fable 3.

En av de större anledningarna till att jag köpte en 360 var förväntningarna på Fable 2. När jag sedan sett uppföljaren efter releasen så inser jag följande:

Fable tilltalar nog en yngre publik även om det marknadsförts som ett spel som skulle kunna tilltala även en äldre publik.Relationerna som man skapar till sin omgivning i andra spelet är fortfarande tunna och håller knappt handlingen vid liv.

Genomgående för uppföljare är att producenten marknadsför samma vinnande koncept, scener, design som i föregående film/spel.

Jag har passerat trettio strecket, men spelar fortfarande tv-spel sporadiskt. Även min pappa som närmar sig 70 år kopplar gärna av med mig framför "Virtua Tennis" på hans PS3. Spelen och dess teman och handlingar har blivit så avancerade idag så alla åldersgrupper hittar någonting som dom kan relatera till.

Fable öppnar upp för tankar för ett fullödig serie av spel där alla kan ta del, oavsett åldersgrupp. Men jag tycker inte att Lionhead utnyttjar den potentialen. Rent tematiskt skulle Fable kunnat vuxit ännu mer och närma sig mer vardagliga konflikter och ämnen, med det sagt skulle RPG:n få en större dynamik.

Att spelen behöver boostas upp när det kommer till svårighetsgrad är ett faktum.

Redigerat av Glidtassen, 07 september 2009 - 07:11.


#24

Postad 18 september 2009 - 05:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Fable III Press Release


Compassion or Cruelty? The Race for the Crown of Albion Begins in “Fable III” Exclusively on Xbox 360

Microsoft and Lionhead Studios unveil a thrilling new adventure in the multimillion-selling “Fable” franchise, while introducing episodic distribution of “Fable II” only on Xbox LIVE.


COLOGNE, Germany — Aug. 19, 2009 —
Alexander the Great. Genghis Khan. Queen Elizabeth I. Che Guevara. Throughout history, revolutionary leaders have taken very different paths to power, bringing about prosperity and poverty, peace and sometimes anarchy to their people. Now Microsoft Corp. and Lionhead Studios will explore the journey to rule, with you in pursuit of a kingdom, in “Fable III,” the exciting new game in the critically acclaimed “Fable” franchise. The title’s debut was confirmed today at gamescom in Germany by Peter Molyneux, Lionhead’s creative director, and will be available exclusively on Xbox 360 in the 2010 holiday season.

“Be not deceived. Revolutions do not go backward.” — Abraham Lincoln

Since its inception, the blockbuster “Fable” franchise has offered players the opportunity to choose their own destinies as a hero, villain or someone between, where the possibilities are limitless and the consequences can weigh heavily on the path to greatness. In this new adventure, players will witness tyranny, poverty and injustice plague their land. They will see a people divided, and they will be compelled to stand up for change. They will also be forced to answer a question: What would you sacrifice to secure the crown of Albion? Will you uphold the values and principles that led to your ascension, or will you be corrupted by the station you’ve strived to acquire? Will you be a monarch of the people, or bring the entirety of Albion to the brink of collapse?

“We’ve spent a lot of time at Lionhead thinking about how we can innovate the gameplay and progress the world of the ‘Fable’ games for its third chapter, and we’re confident that players won’t second-guess what we have planned for ‘Fable III,’” said Molyneux, who also serves as creative director of Europe, the Middle East and Africa for Microsoft Game Studios. “Though I can’t give too much away right now, players should expect to have to make much tougher choices with far wider consequences than ever before in Albion — and with many more interactive adventure elements.”

In the epic story of “Fable III,” the journey to rule the throne of Albion begins five decades after the events of the last chapter, and you play as the child of your hero from “Fable II.” As you rule your kingdom as king or queen, you will be called upon to make choices and sacrifices that will test your morality and can affect your entire kingdom. Themes of heroism, leadership and consequence are taken to a grand scale as you fight to unite a divided people.

“Fable II” in Single-Serving Sizes

While “Fable II” has become the best-selling role-playing game of all time on Xbox 360, there are some who still have not experienced the magic and adventures that await them in Albion. For those who have watched from the outside, unsure if they were hero material, a surprise awaits. Microsoft and Lionhead Studios are about to embark on a new journey with the episodic release of “Fable II” on Xbox LIVE. The launch of “Fable II: Game Episodes” will debut Sept. 29 with the release of the first episode for free download exclusively on Xbox LIVE.

In the first episode, players will experience childhood and the trials of being a young adult in the world of Albion. After completing the chapter, players have the choice to then purchase the next installment or the entire game (in select regions). “Fable II: Game Episodes” delivers the entire “Fable II” experience in five consecutive instalments, with all the Achievements, challenges and excitement of the disk-based game, as well as full compatibility with the previously released Game Add-ons, “Knothole Island” and “See the Future.” The episodes are also fully compatible with the disk-based, retail version of “Fable II,” allowing players to enter Albion and continue their story should they purchase “Fable II” at retail. All editions of the game offer cooperative play with friends on the same couch as well as on Xbox LIVE.

“With the launch of Games on Demand on Xbox LIVE, we have a great tool in place to deliver classic titles in an incredibly convenient fashion,” said Phil Spencer, general manager of Microsoft Game Studios. “With the ‘Fable II’ episodic model, we’re encouraging people to experience the first chapter of the game for free, then move onto other chapters when they are ready. It’s a unique model and one that will appeal to gamers who’ve been hesitant to dive full into the original retail release.”

“Fable III” will deliver a sweeping, powerful story and new innovations in gameplay and Xbox LIVE functionality when it is made available in the 2010 holiday season, only on Xbox 360. More information about “Fable III” and the episodic release of “Fable II” will be made available at a later date at http://www.lionhead.com.

#25

Postad 18 september 2009 - 07:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tror ni Fable III kommer att vara bundlat med Natal?

"innovative new gameplay" har ju Natal skrivet över sig.

#26

Postad 18 september 2009 - 09:00

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0

Tror ni Fable III kommer att vara bundlat med Natal?

"innovative new gameplay" har ju Natal skrivet över sig.





Vad menas med Natal?

#27

Postad 18 september 2009 - 09:33

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Vad menas med Natal?


Natal wiki

#28

Postad 18 september 2009 - 10:06

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Thanks det var nyheter för mig.

När kommer denna funktion lanseras?

#29

Postad 18 september 2009 - 12:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Tror ni Fable III kommer att vara bundlat med Natal?

EA:s Grand Slam Tennis skulle ju ha Natalstöd så det är inte omöjligt.

#30

Postad 26 oktober 2009 - 08:53

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Här kommer lite nya klipp:



#31

Postad 27 oktober 2009 - 07:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Ännu ett spel i Fable serien är på väg.

I några av klippen på gametrailers.com refererar Peter Molyneux till vad de var stolta över i Fable 2: hunden, brödsmulespåret, men också "The no-death in combat".

Det sistnämnda är det jag verkligen tycker dom borde ha skippat och istället introducerat fler svårighetsgrader.
I Fable 3 lutar storyn mot att man kommer att vara en ledare, kung eller dylikt.

I Molyneux tal om vad det kommande spelet kommer behandla för känslomässiga teman så finns föga nytt under solen.

Men det verkar som om det blir stöd för NATAL:

http://kotaku.com/53...e-project-natal

http://www.xbox.com/...e/projectnatal/

Redigerat av Glidtassen, 27 oktober 2009 - 13:50.


#32

Postad 27 oktober 2009 - 14:03

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

I några av klippen på gametrailers.com refererar Peter Molyneux till vad de var stolta över i Fable 2: hunden, brödsmulespåret, men också "The no-death in combat".


Skönt. Jag tyckte alla de tre sakerna var helt värdelösa. Det kan bara betyda att jag fortfarande är mentalt frisk.

#33

Postad 27 oktober 2009 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Wohoo, mer no death åt folket!

#34

Postad 04 november 2009 - 15:06

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Förstår inte varför de introducerar "No Death" som någonting positivt.

Att inte dö i stridens hetta kan vara bekräftade en stund, men vad händer då med motståndet?
Hela Fable-konceptet står och faller på det tematiska "konsekvenser av dina handlingar".

Jag skulle personligen vilja se lite mer koplexa gåtor, uppdrag som kanske skulle tilltala en aningen äldre publik.
Varför inte introducera svårighetsgrader, eller begränsningar för spelaren redan som tillval i menyerna?
Postad bild

Redigerat av Glidtassen, 20 november 2009 - 10:29.


#35

Postad 20 november 2009 - 10:31

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Förstår inte varför de introducerar "No Death" som någonting positivt.

Att inte dö i stridens hetta kan vara bekräftade en stund, men vad händer då med motståndet?
Hela Fable-konceptet står och faller på det tematiska "konsekvenser av dina handlingar".


Du är bara för gammal. I dagens generationer är ett ärr 10x värre än döden själv.

#36

Postad 20 november 2009 - 10:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Bah - för gammal?

Spelet är lekfullt och estetiskt tilltalande, men förstår bara inte varför dom inte lägger krutet på en annan adress.
Jag är inte ens på samma konsol längre då jag gått över till Sony. Men är fortfarande intresserad av Fable-konceptet och hur dom arbetar fram en dramaturgi.

Redigerat av Glidtassen, 20 november 2009 - 10:40.


#37

Postad 21 november 2009 - 18:30

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Fable hade kunnat vara precis hur bra som helst men det är en del saker som drar ner det. Jag skulle tro att det faktiskt är för att man önskat en så bred köparbas som möjligt som man misslyckats.

#38

Postad 23 november 2009 - 10:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0

Fable hade kunnat vara precis hur bra som helst men det är en del saker som drar ner det. Jag skulle tro att det faktiskt är för att man önskat en så bred köparbas som möjligt som man misslyckats.


Håller med dig fullt ut!

Man får vara konsekvent när det gäller vilken målgrupp man riktar sig till. Även om jag växt ifrån konceptet så fascineras jag av hur det skulle kunnat utvecklas. Jag gissar att svårighetsgraden är anpassad för att en yngre publik skall känna sig delaktig. Idag när jag spelar har jag större behållning av upplevelser som inbegriper fler spelare, där man tävlar mot varandra online.

Vidare så irriteras jag över hur man bygger på ett koncept som säger sig befrämja variation, men som egentligen är ganska tunt. Det utrymme som spelaren fick i Fable 2 hade sällan några motgångar.

Hur vore det som 3:e spelet introducerade motgångar som:

Man kunde bli av med jobbet

Mista anhörig under spelets gång (Man måste beskydda sina anhöriga)

Bli utsatt för stöld i hemmet, rånad på gatan.

Skadad i strid, vilket skulle leda till begränsningar under några timmars spelande (läkarvård)

Eller varför inte bli oförtjänt beskylld, vilket skulle skulle resultera i att folk tog avstånd från ens karaktär till man hittade den som sprider ryktet?

Eller varför inte gå vilse i ett större område?

En del av dessa aspekter skulle kunna bidra med mer dynamik och spänning.

Redigerat av Glidtassen, 23 november 2009 - 13:29.


#39

Postad 23 november 2009 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Haha, kan tänka mig hur frustrerande vissa av de där hade varit rent spelmekaniskt. Gå vilse, oj vad roligt det måste vara :(

#40

Postad 23 november 2009 - 17:05

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
För att vidareutveckla ett av tipsen: Om man blir skadad skulle exempelvis ett par av ens saves fördärvas, så man fick starta några timmar tidigare, och sedan typ bli gipsad och/eller ligga i gipsvagga under tre timmars spelande.

#41

Postad 23 november 2009 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Jag hade köpt det direkt!

Men om de använde sig av Natal också, så hade det varit rätt fränt om man behövde lägga sig ned i några timmar för att simulera gipsskadan.

#42

Postad 23 november 2009 - 18:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Well, att gå vilse kanske inte var det mest exotiska alternativet.

Men det verkar som om ni fattar vad jag försöker poängtera. Det kan röra sig om triviala detaljer under spelets gång, men detaljer som skapar: motstånd, kamplust eller bara frustration, vilket får en att återvända till spelet.
Ni kan säkert kommer på flera alternativa förgreningar i storyn som skulle kunna föra den framåt.

Men om jag omformulerar mig:

Vad skulle ni vilja kämpa för, alternativt kunna förlora utöver ert liv under spelets gång?

Vad skulle skapa frustration, spänning?

Redigerat av Glidtassen, 23 november 2009 - 18:05.


#43

Postad 23 november 2009 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Vad skulle ni vilja kämpa för, alternativt kunna förlora utöver ert liv under spelets gång?

Det enda jag vill är att de inför ett dödssystem, sen struntar jag i vad jag förlorar eftersom jag ändå spelar ond hela tiden. Men att man ska kunna riskera något annars finns det ingen större mening med att spela just Fable.

Jag hatar sånt som när man blir skadad i strid. I Dragon Age måste man ta en speciell potion (alternativt lära sig avancerad magi) för varje person som dött i strid annars slåss han sämre. Men det är å andra sidan ganska bra att man hatar det för då vill man undvika onödiga dödsfall till skillnad från i Fable där jag inte brydde mig vad som hände.

När jag tänker på det så borde du gilla Dragon Age bättre än Fable B)

#44

Postad 23 november 2009 - 19:04

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
I dragon age finns ju, till skilnad från Fable 2, relationer som man (nästan) bryr sig om. Ens val får faktiskt konsekvenser.

Fable 2 lider, som du skriver Glidtassen, av att känslan något står på spel saknas.

#45

Postad 24 november 2009 - 10:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Jag kommer på er inrådan kolla upp Dragon Age.

Jag antar att jag börjar med teasers på gametrailers.com

Det är trevligt att denna tråd väckts till liv igen

Redigerat av Glidtassen, 12 december 2009 - 07:59.


#46

Postad 24 november 2009 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Jag kommer på er inrådan kolla upp Dragon Age.

Jag antar att jag börjar med teasers på gametrailers.com

Ja, kolla lite filmer, det är alltid bra. Och läs lite recensioner, här har du en jag rekommenderar ;)

https://www.minhembi...m/artiklar/1971

#47

Postad 26 december 2009 - 10:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 442 inlägg
  • 0
Har det inte kommit några nyheter?

Redigerat av Glidtassen, 06 februari 2010 - 07:00.


#48

Postad 06 februari 2010 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0
Nje, du får vänta en vecka så kanske de spiller lite bönor på X10.

#49

Postad 11 februari 2010 - 21:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
:rolleyes:

Oh and yes there will be official video too, I expect a brand new video diary in the next 24 hours +/- on XBLM

http://twitter.com/S...atus/8971016246

#50

Postad 13 februari 2010 - 12:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Fable III Developer Diary Episode 1

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.