Jag fick ett sött litet SMS igår eftermiddag från posten där det stod att jag kunde hämta ut min SR4500 som jag beställt från Hembioconsult.
Jag smet en halvtimme tidigare från jobbet (16:30 alltså) för att hämta ut den. Ett under att jag ens stannade kvar så länge.
Väl hemma kopplade jag in högtalarna och pillade lite med simple setup till jag faktisk började läsa i manualen och gick på setup för att göra alla nödvänding inställningar. Döm av min förvåning när displayen bara SLOCKNADE mitt i inställningen av frontarnas storlek!!! Dioden ovanför powerknappen lös dock fortfarande när jag slog på den.
Vad tusan tänkte jag... Hur kan detta hända... Provade att stänga av den, dra ur strömmen, sätta i strömkabeln igen och slå på den. INGEN skillnad what so ever! Man blir f-n tokig. Är detta ett vanligt fel på kvalitetsmärket Marantz? Jag gissar inte det men man vet aldrig...
Jag lät strömkabeln vara urdragen under natten och testade i morse igen, ingen skillnad.
Så jag ringde till hembioconsult nu när jag kom till jobbet. "Lennart" svarade och sa att jag skulle skicka ett mail med felbeskrivning så skulle han se om jag skulle skicka tillbaka den och få en ny eller om jag skulle skicka den till leverantören. Det kan ju ta flera veckor gissar jag att få den fixad och skickad hit och dit. Men men, vad ska man göra?
Jag hade hoppats att de skulle skicka en ny med och en fraktsedel på samma gång så att jag kunde skicka tillbaka den kassa. Men så blev det inte.
Det var första gången jag köpte elektronik på nätet, har bara handlat nån kursbok tidigare. Gissa om frugan sa: "Så går det när man handlar på nätet". Hehe... Jag har iaf inte gett upp hoppet utan måste ju se hur det här löser sig. Om det inte blir bra så lär ni får reda på det och hembioconsult kommer att få en helt ärlig recension från min sida.
Än så länge har de skött sig exemplariskt men beställningen och frakten så jag hoppas att denna service fortsätter.
Hade´ gött!